Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Omasta mielestä tuo voi olla jo semmoinen että jos olisi tilaa niin laittaisi 30 vuodeksi jemmaan johonkin. Joskus sen sitten joku ostaa moninkertaisella hinnalla eksoottiseksi alkuperäiskuntoiseksi kesäautoksi jossa on jännä pörisevä bensamoottori, kun silloin >95% ihmisistä ajelee äänettömillä, hajuttomilla ja mauttomilla sähköautoilla.

Jos tuossa olisi ilmastointi niin sitten menisi käyttöautona ihan hyvin.
 
Hetken mielijohteesta tekisi mieli omistaa ensimmäinen ja viimeinen BMW.

BMW 318 " Huom, Vähänajettu" Porrasperä 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

Eikös tuo oo ihan kohtuu hyvä löytö?
Itse myin samanikäisen 328:n 500e halvemmalla. Oli tosin 100tkm enemmän ajettu..
Mutta oli myöskin kaikki varusteet mitä siihen aikaan sai, lukuunottamatta navigaattoria..
Eli parkkitutka, automaatti-ilmastointi, nahkaset sporttijakkarat ja sähkötoiminen takalasin verho jne.

Eli en itse tolla hintaa kyllä pitäisi löytönä?
 
Itse myin samanikäisen 328:n 500e halvemmalla. Oli tosin 100tkm enemmän ajettu..

Joo en edes harkitsisi jos olisi lähelle 200tkm. Eikös sellanen oo aika loppunsa kulutettu jo? tai ainakin saa ruveta vaihtamaan osia urkalla. Tämä on siis mutu. En ole ikinä omistanut niin paljon ajettua autoa.
 
Noin vanhojen kanssa se on tuurissaan millon sinne saa alkaa alustan jne. kuluvia osia vaihtelemaan

Edit lisäys: Toki riski nousee kilometrien myötä mutta jos tuuri käy niin siihen reilun 200tkm ajettuun on jo vaihdettu palikkaa reilusti jne
 
Noin vanhojen kanssa se on tuurissaan millon sinne saa alkaa alustan jne. kuluvia osia vaihtelemaan

Edit lisäys: Toki riski nousee kilometrien myötä mutta jos tuuri käy niin siihen reilun 200tkm ajettuun on jo vaihdettu palikkaa reilusti jne


Saattaapi myös käydä niin että esim. siihen 90tkm ajettuun 1999 vuoden "helmeen" ei ole vaihdeltu öljyjä viimeisen 5 vuoden aikana, takaovien sähköikkunoita ei ole käytetty viimeiseen 10 vuoteen jolloin nyt kun ensimmäistä kertaa nappiin koskee niin vaijeri napsahtaa heti poikki, alusta on yhtä lailla ruosteen raiskaama kuin ne 3x enemmän ajetut yms yms.
 
Saattaapi myös käydä niin että esim. siihen 90tkm ajettuun 1999 vuoden "helmeen" ei ole vaihdeltu öljyjä viimeisen 5 vuoden aikana, takaovien sähköikkunoita ei ole käytetty viimeiseen 10 vuoteen jolloin nyt kun ensimmäistä kertaa nappiin koskee niin vaijeri napsahtaa heti poikki, alusta on yhtä lailla ruosteen raiskaama kuin ne 3x enemmän ajetut yms yms.

Tämä toki. Riippuu ihan miten on säilytetty ja onko ollut kuitenkin jonkinlaisessa käytössä jne.
 
Joo, mutta geigermittari värähtelee vähän siihen tahtiin että ne ihmiset joilta noita alle 100tkm ajettuja 20-vuotiaita autoja irtoaa aina välillä myyntiin, ovat sellaisia jotka ajavat kerran viikossa kauppaan ykkösvaihteella ja eivät koske autoon milloinkaan muutoin millään muulla tavalla.

Mieluummin tosiaan ostaisin sen 500tkm rullatun 3 vuotta vanhan taksimersun kuin tuollaisen alle 100k ajetun 20 vuotta vanhan auton, aivan puhtaasti siis luotettavuusmielessä ajatellen.
 
Joo, mutta geigermittari värähtelee vähän siihen tahtiin että ne ihmiset joilta noita alle 100tkm ajettuja 20-vuotiaita autoja irtoaa aina välillä myyntiin, ovat sellaisia jotka ajavat kerran viikossa kauppaan ykkösvaihteella ja eivät koske autoon milloinkaan muutoin millään muulla tavalla.

Mieluummin tosiaan ostaisin sen 500tkm rullatun 3 vuotta vanhan taksimersun kuin tuollaisen alle 100k ajetun 20 vuotta vanhan auton, aivan puhtaasti siis luotettavuusmielessä ajatellen.
Luotettavuusmielessä ja vain omaan käyttöön ajateltuna ehkä noin. Tuollaista 500tkm ajettua vain on ihan turha alkaa eteenpäin enää koskaan myymään minkäänlaiseen kohtuulliseen hintaan, vaan on 600-700tkm kohdilla paalauskamaa vaikka olisi kuinka huollettu. Tämän huomaa jo kunnossa olevan 300tkm ajetun auton kohdalla myymisen vaikeutena. Paljon ajettu on suurimmalle osalle ihmisiä paljon ajettu, vaikka kuinka olisi pidetty pumpulissa ja vaihdettu jokainen osa uuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmastointi on aika iso miinus. Jos tyytyy pikkukoneeseen niin mikäs siinä, itse ajelen siinä märin vähän ettei käyttökulut juuri paina niin valitsen isommalla koneella olevan
 
Kannattanee tarkastaa koe ajolla etupään kolinat. Tuohon kun on vaihdettu 4000km sisään kaikki etupään puslat, tuvarret, raidetangot, iskarit ja kahteen kertaan jouset useilla eri remonttikerroilla.
Löysiköhän vian vai paljastuiko jotain niin kallista että meni myyntiin?
Mitähän luulet bemmistä menneen joka mukamas niin kallista olis etupäässä että noiden alustaremppojenkin jälkeen päätyis myyntiin
 
Mitähän luulet bemmistä menneen joka mukamas niin kallista olis etupäässä että noiden alustaremppojenkin jälkeen päätyis myyntiin
Ei kuule aavistustakaan. Halpaa osaa tuohon tuskin edes on olemassa noiden jälkeen. Voihan se olla vaikka mällätty ja kori kierossa, minkä takia ei alusta asetu.
Pointti ei ollut se, etteikö se voisi olla jo kunnossa, vaan että asiaan kannattaa kiinnittää huomiota.
 
Yleensä tuollaiset autot on jossain määrin harrasteena ja voikin olla että, ensin on vaihdettu pelkät jouset. Ajettu tovi ja todettu että, tarvitaan erilainen alusta. Historia vaikutti hyvältä.
 
Joo olis vaikka suomeksi kirjoittanut, tosin ei nuita ihan joka jantteri osta.

Tuskin muutama lisäkuvakaan olisi ollut pahasta, sisäkuvat puuttuu kokonaan. No onhan se kilvissä kuitenkin jos jotain niin siitä voi ostaja lähteä purkamaan auton historiaa, kun ei myyjä edes viitsi ilmoittaa onko katsastettu yms.

Tuo nyt sattui silmään kun kaverin jenkkihärvellys on myytävänä, siinä oli kaikenlaista tietoa ja tekniikkaa selitetty niin tarkoin, etten mä ainakaan maallikkona ymmärrä niitä hienouksia:D Se olennainen, mikä siinä autossa maksaa - eli teho, niin sitähän ei ollut mainittu missään:btooth: En laita linkkiä.
 
Rale and orginal. Joku juntti päässyt taas väsäämään ilmoitusta :D:facepalm:

Ei siinä tosin. Nätti peli näkyisi olevan.
 
Konkurssissa eilen oli 5/5 Pantera. Siinä oltiin aivan kaikki laitettu uudeksi, mielestäni paremmin kuin tehtaalla. Olisin ottanut heti ajoon. Siitä 109te ymmärtää, tuosta rale and originalista ei.

IMG-20190616-WA0007.jpg
 
Tottakai pystyy, mutta kuinka moni sitten osaa tai kykenee onkin sitten asia erikseen.
 
Ei takuuta nyt sentään kiinnosta putkisto, mahdollisesti tollasesta suoraan moottoriin kohdistuneesta muutoksesta jos imusarjaa veivataan voi sanomista tulla. Lastuvirithän saa pois kun ajaa lastutuspajalle ja toteaa että vakio softa sisään
 
Konkurssissa eilen oli 5/5 Pantera. Siinä oltiin aivan kaikki laitettu uudeksi, mielestäni paremmin kuin tehtaalla. Olisin ottanut heti ajoon. Siitä 109te ymmärtää, tuosta rale and originalista ei.


Nii.. ulkopuolen tuunauksista en itse niin tykännyt ja imo alkuperäinen olisi siten houkuttelevampi. Mutta makuja on monia.

293efcd529f9f27ad71ed97da4239aac.jpg


ca9af15be3bf0ab98b461b2d39793f19.jpg
 
Ei ole nettiautosta mutta enivei, eikö noihin ilmoituksiin voitais pikkusen panostaa?
Ei ois kauhean pitkän matkan päässä mutta pelkästään ton takia vois unohtaa vaikka onkin about halvimpia pohjois-pohjanmaalla olevia.

Mazda mx5 vm90, Oulu
 
Ei ole nettiautosta mutta enivei, eikö noihin ilmoituksiin voitais pikkusen panostaa?
Ei ois kauhean pitkän matkan päässä mutta pelkästään ton takia vois unohtaa vaikka onkin about halvimpia pohjois-pohjanmaalla olevia.

Mazda mx5 vm90, Oulu

Tori nyt on vaan sellainen syöpä mistä ei löydy mitään, tai jos löytyy niin taso on tuota.
 
Tuossahan on vielä jaksettu oikeen panostaa ilmoitukseen. Tässä kun olen autoa katsellut, niin vastaan on tullut monia ilmoituksia joista ei käy edes ilmi onko kyseessä diesel vai bensiini käyttöinen yksilö.
 
Voisiko joku avata minulle, mikä ihmeen idea noissa vammaisissa lipoissa on sivuikkunoiden yläreunassa? Niitä näkee autoissa aina välillä, jossain volvoissa tai sitten japseissa. Ei ikinä missään audissa tms.
 
Voisiko joku avata minulle, mikä ihmeen idea noissa vammaisissa lipoissa on sivuikkunoiden yläreunassa? Niitä näkee autoissa aina välillä, jossain volvoissa tai sitten japseissa. Ei ikinä missään audissa tms.
Noiden alkuperäinen ideahan on ollut käytännössä mahdollistaa parempi ilmanvaihto autoissa ilman ilmastointia ja estää esimerkiksi sadeveden pääsy sisään ikkunoiden ollessa raollaan. Käytännössä varmaan ollut enimmäkseen sadekelejä silmällä pitäen suunniteltu varuste, joskin en nyt suorilta osaa sanoa vähentääkö tuollainen tuuliohjain/tupakkamuovi esimerkiksi huminaa jos ikkuna on rakosellaan. Röökinpolttajille ollut myös hyödyllinen sadekelejä ajatellen kun voi raottaa ikkunan vaikka sataisi ja sellaisessa käytössä lienee kätevä nykypäivänäkin.

Summa summarum, suurimmalle osalle ilmastoituja nykyautoja täysin turha kapistus, niille jotka vielä nykyään röökiä polttavat ja haluavat autossakin polttaa varmaan myös jossain määrin käytännöllinen. Tyylisyistä noita laitetaan ja japseissa tosiaan olleet suosittuja ainakin ihan japanin omilla markkinoilla.
 
Voisiko joku avata minulle, mikä ihmeen idea noissa vammaisissa lipoissa on sivuikkunoiden yläreunassa? Niitä näkee autoissa aina välillä, jossain volvoissa tai sitten japseissa. Ei ikinä missään audissa tms.
Nuo tupakki muovit revin omasta heti ekana pois, ihan järkyttävän näköisiä härpäkkeitä.
 

On kyllä jäätävä kasa paskaa! Keula on omituinen mersu-volvo hybridi ja perä suoraan Corollasta, eikö toi nyt kuitenkin ole normi GS kun vasemmalta ajettava? Niistä 1. ja 3. sukupolvi on onnistunein ja tuo 2. kaikista hirvein. Kas kun ei lue että "kilometrit näkyy vain mittarissa", mutta kun sitäkään ei näy missään. Hirveä selostus miten on tuhansia syydetty rakentamiseen, mutta ei tosta kyllä kukaan tule ikinä maksaan kolmea eikä edes kahtakymppiä. Kymppikin on jo varmaan aika utopistinen tavoite.

Lexus GS 450h V6 A Porrasperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Siitä uudempi ja nätimpi ja automaatti, ni ei tartte ite hämmentää. Ja aika helvetisti halvempi.
 
On kyllä jäätävä kasa paskaa! Keula on omituinen mersu-volvo hybridi ja perä suoraan Corollasta, eikö toi nyt kuitenkin ole normi GS kun vasemmalta ajettava? Niistä 1. ja 3. sukupolvi on onnistunein ja tuo 2. kaikista hirvein. Kas kun ei lue että "kilometrit näkyy vain mittarissa", mutta kun sitäkään ei näy missään. Hirveä selostus miten on tuhansia syydetty rakentamiseen, mutta ei tosta kyllä kukaan tule ikinä maksaan kolmea eikä edes kahtakymppiä. Kymppikin on jo varmaan aika utopistinen tavoite.

Lexus GS 450h V6 A Porrasperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Siitä uudempi ja nätimpi ja automaatti, ni ei tartte ite hämmentää. Ja aika helvetisti halvempi.
Taitaa olla toi tekniikka kuitenkin ihan arvossaan jollekin esim jossain muussa autossa. On ehkä vähän väärässä autossa tollanen turbomanuaali isolla rahalla, mutta jos on hyvät dokumentit koneesta niin kyllähän ton joku voi jo melkein tolla hinnalla melkein koneen takia ostaa.
 
Kaipaisi madallusta noin isot renkaat.
Sitten olis vielä pahemmin kiinni, kun veikkaan että tuollakin ET:llä ottaa kaariin. Tulee vain liikaa ulos.

Mutta oikealla ET:llä ja madalluksella olisi toki paremman näköinen, eikä tuollainen traktori -look.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 416
Viestejä
4 555 738
Jäsenet
74 964
Uusin jäsen
LinogeFly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom