Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Huh huh. 10 vuotta ja 200tkm ajettu auto 20 000€. On siinä ainakin autolla hintaa.

Kurkkasin piruuttaan Puolan nettiauton tarjonnan. Keskihinta samanlaiselle autolle täällä noin 8500e, haitarin ääripäiden ollessa noin 6-15k. Toki yleiskunnosta, öljynsyöntiremonteista sun muista en tiedä sanoa, mutta aika rajut on juu erot noinkin iäkkäille vehkeille.
 
Viimeksi muokattu:
Ei helvetti "öljyä syö 1-2 litraa tonnilla". Aikaisemmin ilmoituksessa kehuttiin, että öljynsyönti ongelmaa ei ole :D Tuossahan saa oikeasti laittaa joka tankilla litran öljyä koneeseen! :D

Audi A4 Sedan 2,0 TFSI 155 Business quattro A Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto

Uskomatonta millaisilla paskoilla ihmiset ajelee, ja kehtaa vielä myydä. Eikö tuo joutais jo romuttaa jos ei korjata halua/voi :D

Ja itsellä on fiat Punto, niin laskisin silti noi audit ym huonommiksi tekniikaltaan :D

Öljyt vaihdoin viimeksi 30-35k sitten eikä ole vajunneet mihinkään, tolla audilla ois menny 30-70 litraa öljyä samassa ajassa, voi luoja.

En nyt mikään expertti ole, mutta oma käsitys on että ehjä auto ei syö "yhtään" öljyä tai ainakaan niin että sitä pitäs erikseen lisäillä vaihtojen välissä
 
Uskomatonta millaisilla paskoilla ihmiset ajelee, ja kehtaa vielä myydä. Eikö tuo joutais jo romuttaa jos ei korjata halua/voi :D

Ja itsellä on fiat Punto, niin laskisin silti noi audit ym huonommiksi tekniikaltaan :D

Öljyt vaihdoin viimeksi 30-35k sitten eikä ole vajunneet mihinkään, tolla audilla ois menny 30-70 litraa öljyä samassa ajassa, voi luoja.

En nyt mikään expertti ole, mutta oma käsitys on että ehjä auto ei syö "yhtään" öljyä tai ainakaan niin että sitä pitäs erikseen lisäillä vaihtojen välissä
Huippukuntoinen Audi A4 tosiaan. :D

"Auto hyvässä kunnossa, öljyä syö 1-2 litraa tonnilla."


Ei syö omatkaan autot yhtään öljyä. Ei ainakaan niin, että tarvitsisi lisätä. Opel Vectra 1.8 305tkm ja Peugeot 406 hdi 525tkm. En kyllä ainakaan itse ostaisi sellaisia autoja, missä on tuollaisia kalliita tyyppivikoja.

Itsellä ei ole ollut koskaan Fiatia, mutta Alfa Romeo oli selvästi Peugeotia ja Opelia heikompaa laatua.
 
Viesti lienee ironiaa, mutta näytä toki jokin vastaavan luokan auto, jossa on vähemmän ruma sisusta vakiona.
Kerman väri ja puujäljitelmät kuuluu 80-luvulle, kuvasta voi melkein haistaa tupakankäryn. Vakiosisusta on paljon siistimmän oloinen ja sopivampi moderniin autoon.
 
Joo aina löytyy joku halvempi raato mutta jos olisi edes samaa korimallia ja samalla koneella :D
 
Joo aina löytyy joku halvempi raato mutta jos olisi edes samaa korimallia ja samalla koneella :D
Farmari kävisi paremmin koiran takia, niin siksi se. Huomasin myöhässä, että ei ollutkaan sama malli, mutta molemmissa on kumminkin (sama?) 3.0 litran moottori. Eli olisi ihan riittävän tehokas.

Huomaa että "mun" auto on neliveto ja sun etsimä kalliimpi on vain takaveto.

Miksikähän ei ole leimattu? Olisi ehkä hieman helpompi myydä.
Mistä tietää, että ei ole leimattu? En itse huomannut siitä tietoa.

Nyt vasta hoksasin, että viimeistään ensi kuussa täytyy leimata. :) Ei tosiaan kannata ostaa, kun vasta katsastuksen jälkeen korkeintaan. Ties mitä vikaa voi olla, koska ikää on kumminkin jo 11 vuotta.

Nuo kannattaa tosiaan katsoa heti ekana, että ei turhaan kuolaa auton perään. :D
Sama vika myös tuossa halvassa paskassa, että sekin on katsastamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Älä nyt liikaa vaadi:D:vihellys:
Ei saa olla liian tarkka käytettyjen autojen perään. :D Paitsi joku haluaa ehdottomasti tuon sedanin. Farkun plussana, että saa tehtyä helposti diesel pakettiauton ja dieselvero pienenisi huomattavasti. Nyt tosin vaan bensa-autoja ajossa itsellä. Ja diesel on vara-autona pois ajosta.
 
Olen hämmästynyt että 335d Msport on Trafin mukaan 177g/km co2 kun taas 320da jotain 186g/km co2. Tuohan tulee suoraan kulutukseta. Hämmentävää. Kumpikaan ei ole facelift.
330 xd a, neliveto farmari. CO2 -päästöt: 193 g/km. Onhan tuossa koneessa hyvin vääntöä ja jos välitykset olisivat sopivammat päästötestiin?

Hiukkasloukun poltto taitaa ainakin lisätä kulutusta jonkun verran. Päästötestissä sitä polttoa ei taideta mitenkään huomioida.
 
Tuulipukukansa ihmeissään, kun joku vähän tehokkaampi bemari maksaa 10x enemmän kuin se oma corolla. Bensaakin vie monta litraa enemmän ja vakuutusmaksut taivaissa :btooth:
 
Tuulipukukansa ihmeissään, kun joku vähän tehokkaampi bemari maksaa 10x enemmän kuin se oma corolla. Bensaakin vie monta litraa enemmän ja vakuutusmaksut taivaissa :btooth:
Dieseliä. :) Aika pieni kulutus taitaa olla tehoista ja väännöstä huolimatta.
 
Tuulipukukansa ihmeissään, kun joku vähän tehokkaampi bemari maksaa 10x enemmän kuin se oma corolla.

Ei kyse ollut siitä vaan siitä, että hyvin varusteltua 10v Audia pidetään sikakalliina mut yli 10v BMW:ssä hinta onkin OK. A4 ja 3-sarja ovat kokoluokiltaan samanlaisia autoja ja molemmat saksalaisia ns. premium-merkkejä
 
Ei kyse ollut siitä vaan siitä, että hyvin varusteltua 10v Audia pidetään sikakalliina mut yli 10v BMW:ssä hinta onkin OK. A4 ja 3-sarja ovat kokoluokiltaan samanlaisia autoja ja molemmat saksalaisia ns. premium-merkkejä
Ehkä Audin laatuvaikutelmaa vähän laskee tyyppivikainen moottori, joka syö öljyä. Bemarissa ei ole tuollaista vikaa.

13-3-8020581.jpg


Turkulaisen Audi-miehen hermot menivät maahantuojaan – Aloitti yhden auton mielenosoituksen

Edes korjattuna autoliikkeet eivät kyseistä autoa halua.
 
Viimeksi muokattu:
Eikai kukaan ostakaan TFSI-moottorista autoa jossa ei ole mäntäremonttia tehty. Siellähän on se edellisellä sivulla yksi valkoinen A4 joka on pitkään ollut myynnissä jossa remppaa ei ole tehty ja vie sen 1-2 litraa öljyä satasella :D
 
En kyllä ostaisi tuollaista autoa korjattunakaan. Vaikuttaa aika paljon hintaankin.
 
On sekin vähän outoa että vertaillaan ihan eri luokan moottorilla olevia autoja. Kolmen litran kaksoisturbo dieseliä ja 2L rivinelosta. Omasta mielestä tuo 2L on lähinnä mopon moottori, ja tuo dieseli on huomattavasti väkevämpi jo vakiona ja saatika sitten jos aletaan virittämään.
Kestävyyksistä ei kannata edes puhua näitä kahta vertaillen.
 
Audi on vähän laiskempi 211hv.
BMW 286hv ja 580Nm.

Bemaria vastaan pitäisi kyllä verrata Audin dieseliä myös.
 
Audi on vähän laiskempi 211hv.
BMW 286hv ja 580Nm.

Bemaria vastaan pitäisi kyllä verrata Audin dieseliä myös.

Audissa on jo softa eli vähän pirteämpi ja kuinka monta kertaa se pitää sanoa, että tässä vertailussa oli SAMAN kokoluokan sedan-korimallin autot

"Autoon tehty custom softa dynamometrillä säädettynä Powerbyten toimesta Lahdessa (270hp ~ 430Nm)."
 
Audissa on jo softa eli vähän pirteämpi ja kuinka monta kertaa se pitää sanoa, että tässä vertailussa oli SAMAN kokoluokan sedan-korimallin autot

"Autoon tehty custom softa dynamometrillä säädettynä Powerbyten toimesta Lahdessa (270hp ~ 430Nm)."
Mielenkiinnosta selasin viritetyt alle 20 000€ diesel bemarit, jos dieselille olisi käyttöä. Mutta ei ole mikään vertailu, kun eri korimallit on sekaisin. Varmasti löytyisi lisääkin, jos laittaisi tehon sinne nettiauton hakuun. Tulla taisi olla uusi 335D aikoinaan ja kehui, että aika tehokas vakionakin.

 
Ei kyse ollut siitä vaan siitä, että hyvin varusteltua 10v Audia pidetään sikakalliina mut yli 10v BMW:ssä hinta onkin OK. A4 ja 3-sarja ovat kokoluokiltaan samanlaisia autoja ja molemmat saksalaisia ns. premium-merkkejä

Eikös b8 koppainen audi ole mitoiltaan isompi kuin kokoluokkaa kolmossarjaa isompi E60. Vaikka onkin "pikku" audi.
 
Juu, noh. Tuo A4 sarja on sisätiloiltaan huomattavasti isompi kuin 3 sarjan bemari. Bemarissa ei mahdu edes lyhyt aikuinen istumaan takana ilman että on polvet kiinni hampaissa. Muutenhan se on samaa segmenttiä, mutten muuten vertaisi niitä.
 
Ultima ei ole vaan sarjavalmisteinen. :vihellys: Joten Demon on nopein sarjavalmisteinen vartilla.

Ihan erityyppisiä autoja muutenkin.

Ja ultima on tehty puhtaaksi rataleluksi, ja se on mukavuuksiltaan sellainen kuin millaiseksi itse sen rakennat, siinä missä Dodge on valmis ja voi käyttää ihan perus kauppakassina kaikkine mukavuuksineen.

ultima-evolution-36.jpg


dg018_069clral1kuifpvejr38lqvo40vn9ai.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Saman kokoluokan (A4 vs 3-srj) autoja vertailtiin. Audia pidettiin kovin kalliina ja bemaria taas ei.

Audi A4 Sedan 2.0 TFSI 155kw Busin quattro Stron Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
BMW 335 A E90 Sedan M-Sport, Rahoitus järjestyy Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ottaisin itse noista punaisen Audin, nelikko ja muutenkin tuoreemman näköinen kuin tuo musta Bemari, vaikka onkin M-SPORT. Mutta makuasioitahan nämä ovat enkä tosin noin kallista autoa ostaisi muutenkaan :D
Bemariin pääseekin uusimaan umpiot heti kättelyssä, adaptiivisten valojen toimivuus lienee mennyttä umpioon päässeen kosteuden takia. E90/91 pre-LCI adaptiivisissa valoissa on pienehkö suunnittelun kukkanen :D
 
BMW Z4 E86 Coupé Coupé 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ihan hieno urheiluauto.

BMW Z4 E86 Coupé, 2006 | GJA-590 | Sports Car Center
Suuret kuvat: BMW Z4 E86 Coupé, 2006 | GJA-590 | Sports Car Center

Piti googlata tuo:
Tarjous on voimassa välimyyntivarauksin, eli tuotetta myydään kaikille avoimesti. Tarkoittaa siis suomeksi sitä, että myyjä voi tarjota tuotettaan samanaikaisesti usealle ostajaehdokkaalle, ja nopein voittaa. Tarjous ei siis ole esitetty yksinoikeudella, vaan välimyyntivarauksella.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä Audin laatuvaikutelmaa vähän laskee tyyppivikainen moottori, joka syö öljyä. Bemarissa ei ole tuollaista vikaa.

13-3-8020581.jpg


Turkulaisen Audi-miehen hermot menivät maahantuojaan – Aloitti yhden auton mielenosoituksen

Kyllä mä pitäisin noiden BMW N47 ja N57 koneiden jakoketjuongelmia ihan yhtä katastrofaalisena. Kutos koneessa noita ilmennyt vähemmän, mutta samanlaisia katkeamisia/jaon hyppäämisiä niissäkin ilmennyt. Neloskoneessa ketju voikin mennä jo alle 100k km.
 
Kyllä mä pitäisin noiden BMW N47 ja N57 koneiden jakoketjuongelmia ihan yhtä katastrofaalisena. Kutos koneessa noita ilmennyt vähemmän, mutta samanlaisia katkeamisia/jaon hyppäämisiä niissäkin ilmennyt. Neloskoneessa ketju voikin mennä jo alle 100k km.
Totta joo. Päässyt unohtumaan. Eli ei kannata ostaa BMW autoakaan N47 tai N57 moottorilla. Ja jos on jossain muissa myös vikaa, niin parempi katsoa vaan mieluummin jotain luotettavampaa merkkiä. Tai sitten niin uutta, että nuo viat on jo korjattu.
 
Jotenkin tuntuu, että kaikissa 2010 tienoilla tehdyissä on jotain isompaa tyyppivikaa moottorin puolella. Vai liekö, että ne on jo pois takuista ja vanhoja, mutta vielä niin hinnoissaan, että ihmiset valittaa kun uudemmissa viat vielä piilossa ja vanhemmissa "kuuluu asiaan".
 
Jotenkin tuntuu, että kaikissa 2010 tienoilla tehdyissä on jotain isompaa tyyppivikaa moottorin puolella. Vai liekö, että ne on jo pois takuista ja vanhoja, mutta vielä niin hinnoissaan, että ihmiset valittaa kun uudemmissa viat vielä piilossa ja vanhemmissa "kuuluu asiaan".
Näinhän se on. Tästä saamme kiittää alati kiristyviä päästömääräyksiä, mikä pakottaa valmistajat minimoimaan moottorien sisäiset kitkat ja massat. Tästä on sitten seurauksena ynnättynä nopeaan tuotekehityssykliin liian heikot männänrenkaat ja polkupyöränketjut jakopäässä yms. lapsukset. Vielä kun tuotekehityksen kustannukset nousee jatkuvasti ja autojen hinnat hitaasti, niin pitäähän se viimeistään sarjatuotantoa suunnitellessa ottaa viimeisetkin varmuuskertoimet pois. Odotan innolla miten tämä korreloituu sähköautoissa kun kehitys pääsee vauhtiin. Nyt siellä on vielä kulta-ajat, kun rahaa syydetään sisään pirusti, ettei tiputa kilpailun kyydistä, eikä voittoja odoteta tuotteilta vielä vuosiin. Kohta se tämäkin rauhoittuu.
 
Aihetta sivuten lisään saman ikäluokan saksalaispremiumin listaan:

Mersun ~2008-> v6 dieselit ja om651 rivinelkkudieselit, jakopäät heikkoja ja tietysti moottorin takana, heikot piezo polttoainesuihkut.
 
Vielä kun tuotekehityksen kustannukset nousee jatkuvasti ja autojen hinnat hitaasti, niin pitäähän se viimeistään sarjatuotantoa suunnitellessa ottaa viimeisetkin varmuuskertoimet pois. Odotan innolla miten tämä korreloituu sähköautoissa kun kehitys pääsee vauhtiin. Nyt siellä on vielä kulta-ajat, kun rahaa syydetään sisään pirusti, ettei tiputa kilpailun kyydistä, eikä voittoja odoteta tuotteilta vielä vuosiin. Kohta se tämäkin rauhoittuu.
Sähköautoissa ei ole vissiin vielä oikein pihistely päässyt vauhtiin. Akkutekniikassa voi pihistellä, mutta siinä laskee range, mikä taas näkyy suoraan teknisissä tiedoissa.
 
Sähköautoissa ei ole vissiin vielä oikein pihistely päässyt vauhtiin. Akkutekniikassa voi pihistellä, mutta siinä laskee range, mikä taas näkyy suoraan teknisissä tiedoissa.
Enemmänkin odotan akkujen eliniän putoavan. Nythän ajetaan vielä alkuperäisillä Toyota Priuksilla. Joku asiaan perehtynyt voi sitten kertoa millä muulla tapaa tuossa voidaan säästää. Sähkömoottorit lienee melko pitkäikäisiä itsessään.
 
Enemmänkin odotan akkujen eliniän putoavan. Nythän ajetaan vielä alkuperäisillä Toyota Priuksilla. Joku asiaan perehtynyt voi sitten kertoa millä muulla tapaa tuossa voidaan säästää. Sähkömoottorit lienee melko pitkäikäisiä itsessään.
Sähkömoottorit varmasti kestää pitempään kuin akut, ei siellä oikein muuta kuluvaa ole kuin laakerit. Akut tulee vielä pitkään olemaan se iso ongelma, Hybrideissä ei niinkään koska akkua ei tarvitse käyttää jos kennoston lämpötila ei ole sopiva. Mutta esim käytetty Tesla on todella riskialtis ostos koska takuun umpeuduttua huoltaminen voi käydä hankalaksi ja muutenkin huoltoverkosto on suppea. Uusia akkuteknologioita tulee varmasti vielä ja tilanne paranee, mutta menee varmasti pitkään ennenkuin akuston elinikä vastaa tyypillisen polttomoottorin elinikää (300-500tkm).
 
Sähkömoottorit varmasti kestää pitempään kuin akut, ei siellä oikein muuta kuluvaa ole kuin laakerit. Akut tulee vielä pitkään olemaan se iso ongelma, Hybrideissä ei niinkään koska akkua ei tarvitse käyttää jos kennoston lämpötila ei ole sopiva. Mutta esim käytetty Tesla on todella riskialtis ostos koska takuun umpeuduttua huoltaminen voi käydä hankalaksi ja muutenkin huoltoverkosto on suppea. Uusia akkuteknologioita tulee varmasti vielä ja tilanne paranee, mutta menee varmasti pitkään ennenkuin akuston elinikä vastaa tyypillisen polttomoottorin elinikää (300-500tkm).
Jos akku menee ikääntyessään liian huonoksi, niin sitten sen akun varmaan joutuu vaihtamaan (tai romuttamaan auto). Akku ei luultavasti kestä aivan melkein 19 vuoden ikää, kun takuu on aika paljon lyhyempi.

Vanhin ja eniten ajettu Tesla oli nyt 2013 ja 215tkm. Vuodessa on tullut kilometrejä 39tkm. Ikää 5.5 vuotta ja akun takuu on 8 vuotta.
Myydään sähköautot - Nettiauto

Tesla Model 3:ssa on sitten huonompi takuu. 160tkm (pieni akku) tai 192tkm (iso akku) tai 8 vuotta.
Ajoneuvon takuu


Omat autot on jo 18v ikäisiä. Sopivasti bensa 300tkm+ ja diesel 520tkm+. Bensalla on siis ajettu 16.9tkm vuodessa. Se olisi 135tkm 8 vuoden aikana, eli vuodet tulisi sillä ajolla sähköauton akun takuussa täyteen.
 
Kyllä insinööri pystyy paskomaan käskystä ihan minkä tahansa tuotteen,laitetaan vaan hintakatto tarpeeksi matalalle vag tyyliin niin kyllä insinööri pakon edessä keksii missä voi säästää.Sähkömoottorissa voi säästää materiaaleissa,käytetään käämityksissä halvinta kuparilaatua huonolla lakkauksella,laakerit ja ohjauselekroniikka halvinta kiinakuraa.Ja muutenkin sähköauto on täynnä sähköllä toimivia värkkejä,kaikkea ohjataan näytöiltä joissa voi säästää komponenteissa ja ohjelmistoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
277 096
Viestejä
4 773 450
Jäsenet
77 559
Uusin jäsen
jakkee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom