Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en nyt ymmärrä, että miksei neloskoneen ääniä saisi tuunata. Aina löytyy tietysti autoja, joissa on paremmat soundit (aina V12-moottoriin asti), mutta on kyllä alkanut tuntua, että sylinterien määränä suurempi kuin 4 alkaa olla harvinaisuus erityisesti uusissa autoissa.

Samaa mieltä, nytkin omassa harrasteautossa on kasi - mutta paljon enemmän sytyin entisten k-sarjalaisten 4mukisten laulannalle. Harvassa autossa yläkierroksilla on hienompi nuottii kuin 100hp/l ++++ nelimukisessa.

Tämäkin jotain ihan tajutonta
 
Nelimukessa voi myös olla hienot äänet esim. 4age blactop, Ford Kent ja BDA, Lancia V4, Alfa Romeo twin cam, Rellu Gordini, BMW Megatron... Kyllä Hondalla...

Kyllä mä tuohon laskisin vielä muutaman lisääkin.. Ainakin SR16/20VE ja "Early" 4A-GE

Omista autoista parhaimman kuuloiset äänet ovat tarjonneet 1JZ-GTE VVTi, Mitsun 6A13TT, Pulsarin SR20DET.
Sung Kangin FuguZ teki vaikutuksen itseeni kun videolta kuuntelee vapaastihengittävän RB26:n ääniä.
ja äänet 18:54 eteenpäin
 
Samaa mieltä, nytkin omassa harrasteautossa on kasi - mutta paljon enemmän sytyin entisten k-sarjalaisten 4mukisten laulannalle. Harvassa autossa yläkierroksilla on hienompi nuottii kuin 100hp/l ++++ nelimukisessa.

Tämäkin jotain ihan tajutonta

Sitähän minäkin sanoin että tuossa on ihan hyvät äänet. Mutta alla olevaan videoon on koottu paljon tyypillistä rivinelosen pärinää niin kyllähän se aika hirveää melusaastetta useampi sylinterisiin verrattuna on. Ja sitten taas osakaasulla/pienillä kierroksilla hyvin mitään sanomattoman, arkisen kuuloista.


Tuossa vielä aika kattava kokoelma eri moottorityyppien sointia
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän pörinäputket on pahimmillaan rasittavia,pojalla oli 2.2 Camry jossa oli jokin amisputki/pönttö,tuolla oli tuskaa ajaa pitempää pätkää kun meteliä oli tolkuttomasti liikaa.
Pörinäputkissakin on melkopaljon eroja. Esim mulla on ollut parikin kutoskoneista japsia joissa on ollut japsivalmistajien näitä hiljaisen pään putkistoja, eli sen takakanuunan lisäksi on välivaimennin ja tollasella järkiputkistolla saadaan kyllä mun mielestä paras ulosanti, ei liian kova, ei dronea matkavauhdissa, mutta kaasu pohjassa sitten ääntäkin tulee. Tuollaiset tee se itse rosterirännit lähes suorana on karmeita kuunneltavia ajossa vaikka olisikin hieno jollain 2 stepillä paukuttaa jossain cruisingissa parkkiksella ja jonnet väistelee putkesta ampuvia lieskoja.
 
Kyllä mä tuohon laskisin vielä muutaman lisääkin.. Ainakin SR16/20VE ja "Early" 4A-GE

Omista autoista parhaimman kuuloiset äänet ovat tarjonneet 1JZ-GTE VVTi, Mitsun 6A13TT, Pulsarin SR20DET.
Sung Kangin FuguZ teki vaikutuksen itseeni kun videolta kuuntelee vapaastihengittävän RB26:n ääniä.
ja äänet 18:54 eteenpäin

On jo hieman sivupoluille lähtenyt ketjun aiheesta, on varmasti muitakin hyviä esimerkkejä äänistä. Rivikutonen kuulostaa kyllä hyvältä myös puimurina, livenä oli vielä hienommat äänet ja onhan tuo Batmobile hieno muutenkin. Nuo warm up:n äänet tuossa alussa, tuo kone kiertää yli 9000rpm.

 
Menee kovasti offtopickiksi, ehkä äänistä voisi jatkaa muualla, mutta itsellä ollut vähän hankala sanoa mikä on paras ääni. V8:n matala kurnutus ehkä. Suora kutonen on toki värinätön ja äärimmäisen sivistynyt, mutta hieman tylsähkö. Kireä neloskone ei okein tarjoa mitään muuta kuin desibelejä, luonne siitä puuttuu, ja taitaa nykyiset suorasuihkut kuulostaa kaikki diiseleiltä.

Nyt kun alkaa tulla ikää, niin pärinät ei niin kiinnosta. Olen ajanut Tesla Model S P100D:llä ja kyllä se äänetön potkaisu selkänojaan oli parempaa kuin mikään polttomoottorin murina vaikka olen ajanut muitakin nopeita autoja. Nuorempana ääntä piti olla, mutta aika muuttaa miestä. Ehkä kohta muuttuu taas kun tulee viiskyt täyteen ja joku villitys pitää saada.
 
Menee kovasti offtopickiksi, ehkä äänistä voisi jatkaa muualla, mutta itsellä ollut vähän hankala sanoa mikä on paras ääni. V8:n matala kurnutus ehkä. Suora kutonen on toki värinätön ja äärimmäisen sivistynyt, mutta hieman tylsähkö. Kireä neloskone ei okein tarjoa mitään muuta kuin desibelejä, luonne siitä puuttuu, ja taitaa nykyiset suorasuihkut kuulostaa kaikki diiseleiltä.

Nyt kun alkaa tulla ikää, niin pärinät ei niin kiinnosta. Olen ajanut Tesla Model S P100D:llä ja kyllä se äänetön potkaisu selkänojaan oli parempaa kuin mikään polttomoottorin murina vaikka olen ajanut muitakin nopeita autoja. Nuorempana ääntä piti olla, mutta aika muuttaa miestä. Ehkä kohta muuttuu taas kun tulee viiskyt täyteen ja joku villitys pitää saada.
Liekö tässäkin joku alkuinnostuksen/kyllästymisen suhde olemassa..? Ite muutaman vuoden ajoin tehokkaalla dieselillä, alussa voima ja se moottorin elettömyys millä hyvä suorituskyky tuli, oli vaikuttavaa. Viime aikoina se kääntyi taas tylsyydeksi, joka sai riittää. Nyt raksuttavat dieselit lähinnä ärsyttää. En usko että jaksaisin samaa Teslan elettömyyttä tähän perään vaikka kuinka kiihtyisi 0-100 kuin moottoripyörä. Ehkä muutaman vuoden tauon jälkeen se taas innostaisi.
 
Kuvat myös parasta A-luokkaa. Aina kannattaa ottaa kuvat yöllä.
Sit mikä hämmentävintä niin 10m eteen päin kun olisi autoa liikuttanut ja ottanut kuvat niin valoa olisi ollut 2x enemmän?

Oiskohan hajonnut tuohon ja nyt äkkiä myyntiin ja eroon paskasta....
 
Sit mikä hämmentävintä niin 10m eteen päin kun olisi autoa liikuttanut ja ottanut kuvat niin valoa olisi ollut 2x enemmän?

Oiskohan hajonnut tuohon ja nyt äkkiä myyntiin ja eroon paskasta....
Vähintääkin hämärä koko ilmoitus. Otsikossa lukee 265000, mutta ajokilometrejä on ilmoitettu 256000?? Huolimattomuutta? Aijjai..

Toisekseen mistä nuo teholukemat on repäisty? Ei edes lisätietoa koko romusta. Tuosta en maksaisi edes satasta..
 
Vähintääkin hämärä koko ilmoitus. Otsikossa lukee 265000, mutta ajokilometrejä on ilmoitettu 256000?? Huolimattomuutta? Aijjai..

Toisekseen mistä nuo teholukemat on repäisty? Ei edes lisätietoa koko romusta. Tuosta en maksaisi edes satasta..

No jos tehoksi on ilmoitettu melkein 500hv ja väännöksi 90Nm ja kilometritkin sekaisin, niin lienee kyseessä lukihäiriöinen tai vähän muuten ”väsyneenä” tehty ilmoitus.
 
Itseasiassa downsizing on tuo nyt yhden hauskan kuuloisen koneen lisää. 3pyttyiset. Oma 1.5 200hp 3pyttyinen on aika veikeän kuuloinen sekoitus v ja rivikoneen ääniä lisänä vielä ahtoäänet ja putken pauke (juu keinotekoinen softa juttu mutta silti).

Isännän 3-pyttyinen 1,2 HTP vapari-Fabia ja kaikki 60hv/105Nm. Hauskan ärinän se pitää mutta Star Wreckiä lainatakseni "EI LIIKU!" vaikka kuinka polkee :(
 
Tuon Volvon ilmoituksessa lukee: "Tarkastetuista autoista löydät virhekuvat, raportit ja jopa rengastiedot verkkosivuiltamme."
Olenko sokea, kun mitään tuollaista en sivuilta löydä?
 
Tuon Volvon ilmoituksessa lukee: "Tarkastetuista autoista löydät virhekuvat, raportit ja jopa rengastiedot verkkosivuiltamme."
Olenko sokea, kun mitään tuollaista en sivuilta löydä?
Ei tuossa autossa näytä olevan raporttia näytillä, mutta ainakin jossain toisessa kuntotarkastetussa volvossa oli.

Tietenkin liikkeen sivuilla, eikä nettiautossa.

e. Kiinnostava volvo. En tiennyt, että noitakin on tehty V8:lla.
 
"Tämän auton rakentamiseen on käytetty tuhansia tunteja"

Joista 95% on mennyt koffin juomiseksi ja tupakin polttamiseksi auton ympärillä :D

Kyllä auton rakenteluun aikaa menee, vaikka jättäisikin kalian lutkuttamisen ja tupakoiden polttelun laskematta. Loppujen lopuksi 1000h ei ole vielä kovinkaan kummoinen aika rakennella.
 
Unohtamatta sitä, että kalian juonti ja tupakin polttelu on keskeinen osa luomistyötä :cigar2:;)
 
Sehän on paras osa autojen/mopojen laittamista kun voi juoda kaliaa ja polttaa tupakkaa ja ihmetellä. Ei kiire paina siinä kohtaa :cigar2:
 
Oikeastaan se on se kavereiden kanssa siitä härvelistä haaveilu, kaljottelu ja tupakointi on vaan osa sitä sosiaalista tapahtumaa... Tosin tupakanpolttelu lienee yleisesti vähentymään päin tuossakin porukassa.
 
Viimeksi muokattu:
Ford Mondeo 2.0T ECOBOOST TITANIUM WAGON AUTOMATIC + PUOLINAHAT. Myös vaihto ja rahoitus. Nyt jopa ilman käsirahaa. Farmari 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto

Luenko oikein, eli huollettu 15 tkm kohdalla maaliskuussa 2016 ja seuraavan kerran 75 tkm kohdalla toukokuussa 2018? Aika reipas 2v 2kk / 60 tkm huoltoväli muodostunut etten sanoisi.
Tainnu jäädä yksi sivu huoltokirjasta kuvaamatta tai vaihtoehtoisesti huolto merkitsemättä. Ei siinä sen ihmeellisempää ole.
 
Näyttäisi merkinnät olevan peräkkäin samalla sivulla. melkosta long lifee
Niin on, mutta on täysin mahdollista, että välissä tehtävä huolto sisältää eri toimenpiteet ja sille on oma leimausruutunsa huoltokirjan toisella aukeamalla.
 
Tosiaan jotain koritarkastuksia nuo vain on eikä varsinaisia huoltoja. Ei kyllä mitään tietoa, mutta kuvittelisin että noin uudessa Fordissakin on varsinaisille huolloille sähköinen huoltokirja.
 
Markkinat taitaa toimia niin, että arvonsa säilyttävän klassikkoauton arvo laskee tuntuvasti jos alkuperäisen sisustan vaihtaa "viimeisen päälle!" jonnetuningiin, ja päästää sen likaantumaan saastaisen paskaiseksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 238
Viestejä
4 656 749
Jäsenet
76 390
Uusin jäsen
Leevi Tapiola

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom