Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ei voi kyllä ymmärtää ihmisiä jotka haluavat korostaa noilla putkistoilla nelimukisen pikkukoneen sielutonta äänimaisemaa. Suurimman osan kierrosalueesta perussointi on kuitenkin sama kuin 99% liikenteessä olevista autoista. Ehkä vanhassa vaparicivicissä alkoi olla vähän tekemisen meininkiä siellä yläpään v-tec alueella urku auki, niin kuulostikin siltä että nyt on nokkapellin alla enemmän säpinää kuin naapurin mummolla micrassa.

RS1600 Escort on toinen nelimukinen jota nyt jaksaa vielä äänien takia kuunnella.
Nelimukessa voi myös olla hienot äänet esim. 4age blactop, Ford Kent ja BDA, Lancia V4, Alfa Romeo twin cam, Rellu Gordini, BMW Megatron... Kyllä Hondalla...
 
Ei voi kyllä ymmärtää ihmisiä jotka haluavat korostaa noilla putkistoilla nelimukisen pikkukoneen sielutonta äänimaisemaa. Suurimman osan kierrosalueesta perussointi on kuitenkin sama kuin 99% liikenteessä olevista autoista. Ehkä vanhassa vaparicivicissä alkoi olla vähän tekemisen meininkiä siellä yläpään v-tec alueella urku auki, niin kuulostikin siltä että nyt on nokkapellin alla enemmän säpinää kuin naapurin mummolla micrassa.

RS1600 Escort on toinen nelimukinen jota nyt jaksaa vielä äänien takia kuunnella.
just ne vanhat 1.6 vtec civicit on ihan kauhean kuuloisia niillä Fart cannoneilla:D tuossa turbo ärrässä tuo putkisto tuo varmasti ihan oikeasti lisää tehoa, ei pelkästään ääntä.
 
just ne vanhat 1.6 vtec civicit on ihan kauhean kuuloisia niillä Fart cannoneilla:D tuossa turbo ärrässä tuo putkisto tuo varmasti ihan oikeasti lisää tehoa, ei pelkästään ääntä.
No en todellakaan tarkoita mitään amistuunattuja 1.6:sia :facepalm: vaan 2.0 vtecit vakioputkilla.
Normaali kierrosalueella kuulostaa rehdisti tavan rivineloselta yrittämättä olla mitään maata mullistavaa kun ei sitä ole, mutta siellä alueella missä taika tapahtuu niin kuuluu sitten taas hyvällä maulla.
 
Nelimukessa voi myös olla hienot äänet esim. 4age blactop, Ford Kent ja BDA, Lancia V4, Alfa Romeo twin cam, Rellu Gordini, BMW Megatron... Kyllä Hondalla...
No joo bokseri ja v-nelisylinteriset on taas oma maailmansa, yleistin vähän turhaan kaikki nelimukiset. Mutta perus rivinelosessa kyllä saa tulla esiin imupuolen ääntäkin ynnä muuta oltava paketti hyvin kasassa että erottuisi kiinnostavalla tavalla perus kauppakassista. Mikään pörinäputki sitä ei todellakaan tee.

5-sylinteristä ylöspäin taas kaikissa on niin ominaissoundinsa että jo vakionakin erottuu mukavasti massasta, varsinkin nykyisessä moottorien kasvavassa downsizing-villityksessä.
 
No joo bokseri ja v-nelisylinteriset on taas oma maailmansa, yleistin vähän turhaan kaikki nelimukiset. Mutta perus rivinelosessa kyllä saa tulla esiin imupuolen ääntäkin ynnä muuta oltava paketti hyvin kasassa että erottuisi kiinnostavalla tavalla perus kauppakassista. Mikään pörinäputki sitä ei todellakaan tee.

5-sylinteristä ylöspäin taas kaikissa on niin ominaissoundinsa että jo vakionakin erottuu mukavasti massasta, varsinkin nykyisessä moottorien kasvavassa downsizing-villityksessä.
Itseasiassa downsizing on tuo nyt yhden hauskan kuuloisen koneen lisää. 3pyttyiset. Oma 1.5 200hp 3pyttyinen on aika veikeän kuuloinen sekoitus v ja rivikoneen ääniä lisänä vielä ahtoäänet ja putken pauke (juu keinotekoinen softa juttu mutta silti).
 
Itseasiassa downsizing on tuo nyt yhden hauskan kuuloisen koneen lisää. 3pyttyiset. Oma 1.5 200hp 3pyttyinen on aika veikeän kuuloinen sekoitus v ja rivikoneen ääniä lisänä vielä ahtoäänet ja putken pauke (juu keinotekoinen softa juttu mutta silti).
Joo kyllä 3-sylinterisessäkin hyvällä tavalla erottuvampi ääni on kun siinä aiemmin mainitussa valtavirtamoottorissa. Mutta omaan mieleen silti on enemmän useamman sylinterin tuoma sivistyneisyys, ehkä ääriesimerkkinä jossain jo tyhjäkäynnillä kehräävässä Bentleyssä kuuluu auktoriteetti ja voiman tuntu ihan erilailla kun jossain pienessä paukkuvassa 3-4 sylinterisessä kylän raitilla, mistä joku nuori janari siellä ulosmittaa tehoja naama punaisena.
Saatika ne äänet sitten isossa myllyssä kun aletaan kierrättämään...
Mutta kohtuu hintaluokassa, joku n.3L V6 on aika hyvä kompromissi, pienillä kierroksilla v-moottorin soundia ja yli 6000 kierroksilla saa helposti ihan kunnon urheiluautomaista fiilistä äänistä ulos.

Edit: tuo softalla tehty pauke taitaa olla joku tämän hetken villitys mikä nyt on se tehokkaan koneen merkki. Tuossa jokin aika sitten eräällä pikkukylällä oli joku teinin mönkijä vauhdissa mikä piti hirveän paukkeen ja rätinän aina vaihtojen välissä. Tehoa siinä tuskin oli montaa kymmentä hv:ta enemmän, mutta ääntä lähti sen verran että muun nuorison ihastelu on varmaan taattu.
 
Viimeksi muokattu:
No joo bokseri ja v-nelisylinteriset on taas oma maailmansa, yleistin vähän turhaan kaikki nelimukiset. Mutta perus rivinelosessa kyllä saa tulla esiin imupuolen ääntäkin ynnä muuta oltava paketti hyvin kasassa että erottuisi kiinnostavalla tavalla perus kauppakassista. Mikään pörinäputki sitä ei todellakaan tee.

5-sylinteristä ylöspäin taas kaikissa on niin ominaissoundinsa että jo vakionakin erottuu mukavasti massasta, varsinkin nykyisessä moottorien kasvavassa downsizing-villityksessä.
Ehkä parhaimman kuuloinen motti on Volvossa, vaikka omassa autossa onkin Kutonen.
Tämmöisestä on tullut joskus haaveiltua.
Volvo C70 2,3 T5 Coupe Coupé 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tuosta vähän eargasmia.
 
Kyllähän kutoskone pääsääntoisesti pesee 3,4 ja 5 pyttyiset äänimaailmassa,on vaan V6 bussossa niin hieno soundi että ei siitä ole helppo pistää paremmaksi ilman että lisää mäntiä.
 
Mä en nyt ymmärrä, että miksei neloskoneen ääniä saisi tuunata. Aina löytyy tietysti autoja, joissa on paremmat soundit (aina V12-moottoriin asti), mutta on kyllä alkanut tuntua, että sylinterien määränä suurempi kuin 4 alkaa olla harvinaisuus erityisesti uusissa autoissa.
 
Saahan ääniä tuunata kunhan ei mennä feikkilinjalle ja tehdä niitä keinotekoisesti kaiuttimilla,valitettavasti moni vanhakin merkki on on lähtenyt tähän huijaukseen mukaan.
 
Mä en nyt ymmärrä, että miksei neloskoneen ääniä saisi tuunata. Aina löytyy tietysti autoja, joissa on paremmat soundit (aina V12-moottoriin asti), mutta on kyllä alkanut tuntua, että sylinterien määränä suurempi kuin 4 alkaa olla harvinaisuus erityisesti uusissa autoissa.
Ne kuulostavat silti huonoilta? Pörinäputket ovat muutenkin melusaastetta mitä en ymmärrä.
 
Ne kuulostavat silti huonoilta? Pörinäputket ovat muutenkin melusaastetta mitä en ymmärrä.
Pörinäputket ovat melusaastetta, mutta olen silti eri mieltä. Mielestäni pörinäputket kuulostavat hyvältä. :) Itselläni ei missään ajoneuvossa ole sellaista kyllä ollut, ja yhden moottoripyörän jätin ostamatta liian äänekkään tehoputken takia.
 
Kyllähän pörinäputket on pahimmillaan rasittavia,pojalla oli 2.2 Camry jossa oli jokin amisputki/pönttö,tuolla oli tuskaa ajaa pitempää pätkää kun meteliä oli tolkuttomasti liikaa.
 
Aikaisemmassa autossa oli kasi ja nyt nelonen ja on kyllä ollut ikävä kasin ominaisuuksia, ääntä ja alavääntöä. Ihan vakionakin oli äänet hillityt ja kivat.

No ehkä turbo nelonen olis jo toimivampi ratkaisu, tosin en oo ajanut kuin yhtä ja se oli Timeattack käyttöön tehty Mr2 jossa oli kyllä aika mukavat äänet. Mutta eipä sitä voi normiautoon verrata.

Peruskäyttöautoon kutonen vois olla hyvä kompromissi tai sitten viitonen, jossa on kyllä hyvät äänet. Kolmisylinterinen ei ainakaan Daewoo Matizissa kauheasti mieltä piristänyt:)
 
Viimeksi muokattu:
Kolmisylinterinen ei ainakaan Daewoo Matizissa kauheasti mieltä piristänyt:)
Kolmisylinterisissä on hyvät äänet. Sehän kuulostaa samalta kuin suora kuutonen puolet pienemmillä kierroksilla. Muuta hyvää tosin niissä ei sit olekkaan...
 
Mä en nyt ymmärrä, että miksei neloskoneen ääniä saisi tuunata. Aina löytyy tietysti autoja, joissa on paremmat soundit (aina V12-moottoriin asti), mutta on kyllä alkanut tuntua, että sylinterien määränä suurempi kuin 4 alkaa olla harvinaisuus erityisesti uusissa autoissa.

Samaa mieltä, nytkin omassa harrasteautossa on kasi - mutta paljon enemmän sytyin entisten k-sarjalaisten 4mukisten laulannalle. Harvassa autossa yläkierroksilla on hienompi nuottii kuin 100hp/l ++++ nelimukisessa.

Tämäkin jotain ihan tajutonta
 
Nelimukessa voi myös olla hienot äänet esim. 4age blactop, Ford Kent ja BDA, Lancia V4, Alfa Romeo twin cam, Rellu Gordini, BMW Megatron... Kyllä Hondalla...

Kyllä mä tuohon laskisin vielä muutaman lisääkin.. Ainakin SR16/20VE ja "Early" 4A-GE

Omista autoista parhaimman kuuloiset äänet ovat tarjonneet 1JZ-GTE VVTi, Mitsun 6A13TT, Pulsarin SR20DET.
Sung Kangin FuguZ teki vaikutuksen itseeni kun videolta kuuntelee vapaastihengittävän RB26:n ääniä.
ja äänet 18:54 eteenpäin
 
Samaa mieltä, nytkin omassa harrasteautossa on kasi - mutta paljon enemmän sytyin entisten k-sarjalaisten 4mukisten laulannalle. Harvassa autossa yläkierroksilla on hienompi nuottii kuin 100hp/l ++++ nelimukisessa.

Tämäkin jotain ihan tajutonta

Sitähän minäkin sanoin että tuossa on ihan hyvät äänet. Mutta alla olevaan videoon on koottu paljon tyypillistä rivinelosen pärinää niin kyllähän se aika hirveää melusaastetta useampi sylinterisiin verrattuna on. Ja sitten taas osakaasulla/pienillä kierroksilla hyvin mitään sanomattoman, arkisen kuuloista.


Tuossa vielä aika kattava kokoelma eri moottorityyppien sointia
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän pörinäputket on pahimmillaan rasittavia,pojalla oli 2.2 Camry jossa oli jokin amisputki/pönttö,tuolla oli tuskaa ajaa pitempää pätkää kun meteliä oli tolkuttomasti liikaa.
Pörinäputkissakin on melkopaljon eroja. Esim mulla on ollut parikin kutoskoneista japsia joissa on ollut japsivalmistajien näitä hiljaisen pään putkistoja, eli sen takakanuunan lisäksi on välivaimennin ja tollasella järkiputkistolla saadaan kyllä mun mielestä paras ulosanti, ei liian kova, ei dronea matkavauhdissa, mutta kaasu pohjassa sitten ääntäkin tulee. Tuollaiset tee se itse rosterirännit lähes suorana on karmeita kuunneltavia ajossa vaikka olisikin hieno jollain 2 stepillä paukuttaa jossain cruisingissa parkkiksella ja jonnet väistelee putkesta ampuvia lieskoja.
 
Kyllä mä tuohon laskisin vielä muutaman lisääkin.. Ainakin SR16/20VE ja "Early" 4A-GE

Omista autoista parhaimman kuuloiset äänet ovat tarjonneet 1JZ-GTE VVTi, Mitsun 6A13TT, Pulsarin SR20DET.
Sung Kangin FuguZ teki vaikutuksen itseeni kun videolta kuuntelee vapaastihengittävän RB26:n ääniä.
ja äänet 18:54 eteenpäin

On jo hieman sivupoluille lähtenyt ketjun aiheesta, on varmasti muitakin hyviä esimerkkejä äänistä. Rivikutonen kuulostaa kyllä hyvältä myös puimurina, livenä oli vielä hienommat äänet ja onhan tuo Batmobile hieno muutenkin. Nuo warm up:n äänet tuossa alussa, tuo kone kiertää yli 9000rpm.

 
Menee kovasti offtopickiksi, ehkä äänistä voisi jatkaa muualla, mutta itsellä ollut vähän hankala sanoa mikä on paras ääni. V8:n matala kurnutus ehkä. Suora kutonen on toki värinätön ja äärimmäisen sivistynyt, mutta hieman tylsähkö. Kireä neloskone ei okein tarjoa mitään muuta kuin desibelejä, luonne siitä puuttuu, ja taitaa nykyiset suorasuihkut kuulostaa kaikki diiseleiltä.

Nyt kun alkaa tulla ikää, niin pärinät ei niin kiinnosta. Olen ajanut Tesla Model S P100D:llä ja kyllä se äänetön potkaisu selkänojaan oli parempaa kuin mikään polttomoottorin murina vaikka olen ajanut muitakin nopeita autoja. Nuorempana ääntä piti olla, mutta aika muuttaa miestä. Ehkä kohta muuttuu taas kun tulee viiskyt täyteen ja joku villitys pitää saada.
 
Menee kovasti offtopickiksi, ehkä äänistä voisi jatkaa muualla, mutta itsellä ollut vähän hankala sanoa mikä on paras ääni. V8:n matala kurnutus ehkä. Suora kutonen on toki värinätön ja äärimmäisen sivistynyt, mutta hieman tylsähkö. Kireä neloskone ei okein tarjoa mitään muuta kuin desibelejä, luonne siitä puuttuu, ja taitaa nykyiset suorasuihkut kuulostaa kaikki diiseleiltä.

Nyt kun alkaa tulla ikää, niin pärinät ei niin kiinnosta. Olen ajanut Tesla Model S P100D:llä ja kyllä se äänetön potkaisu selkänojaan oli parempaa kuin mikään polttomoottorin murina vaikka olen ajanut muitakin nopeita autoja. Nuorempana ääntä piti olla, mutta aika muuttaa miestä. Ehkä kohta muuttuu taas kun tulee viiskyt täyteen ja joku villitys pitää saada.
Liekö tässäkin joku alkuinnostuksen/kyllästymisen suhde olemassa..? Ite muutaman vuoden ajoin tehokkaalla dieselillä, alussa voima ja se moottorin elettömyys millä hyvä suorituskyky tuli, oli vaikuttavaa. Viime aikoina se kääntyi taas tylsyydeksi, joka sai riittää. Nyt raksuttavat dieselit lähinnä ärsyttää. En usko että jaksaisin samaa Teslan elettömyyttä tähän perään vaikka kuinka kiihtyisi 0-100 kuin moottoripyörä. Ehkä muutaman vuoden tauon jälkeen se taas innostaisi.
 
Kuvat myös parasta A-luokkaa. Aina kannattaa ottaa kuvat yöllä.
Sit mikä hämmentävintä niin 10m eteen päin kun olisi autoa liikuttanut ja ottanut kuvat niin valoa olisi ollut 2x enemmän?

Oiskohan hajonnut tuohon ja nyt äkkiä myyntiin ja eroon paskasta....
 
Sit mikä hämmentävintä niin 10m eteen päin kun olisi autoa liikuttanut ja ottanut kuvat niin valoa olisi ollut 2x enemmän?

Oiskohan hajonnut tuohon ja nyt äkkiä myyntiin ja eroon paskasta....
Vähintääkin hämärä koko ilmoitus. Otsikossa lukee 265000, mutta ajokilometrejä on ilmoitettu 256000?? Huolimattomuutta? Aijjai..

Toisekseen mistä nuo teholukemat on repäisty? Ei edes lisätietoa koko romusta. Tuosta en maksaisi edes satasta..
 
Vähintääkin hämärä koko ilmoitus. Otsikossa lukee 265000, mutta ajokilometrejä on ilmoitettu 256000?? Huolimattomuutta? Aijjai..

Toisekseen mistä nuo teholukemat on repäisty? Ei edes lisätietoa koko romusta. Tuosta en maksaisi edes satasta..

No jos tehoksi on ilmoitettu melkein 500hv ja väännöksi 90Nm ja kilometritkin sekaisin, niin lienee kyseessä lukihäiriöinen tai vähän muuten ”väsyneenä” tehty ilmoitus.
 
Itseasiassa downsizing on tuo nyt yhden hauskan kuuloisen koneen lisää. 3pyttyiset. Oma 1.5 200hp 3pyttyinen on aika veikeän kuuloinen sekoitus v ja rivikoneen ääniä lisänä vielä ahtoäänet ja putken pauke (juu keinotekoinen softa juttu mutta silti).

Isännän 3-pyttyinen 1,2 HTP vapari-Fabia ja kaikki 60hv/105Nm. Hauskan ärinän se pitää mutta Star Wreckiä lainatakseni "EI LIIKU!" vaikka kuinka polkee :(
 
Tuon Volvon ilmoituksessa lukee: "Tarkastetuista autoista löydät virhekuvat, raportit ja jopa rengastiedot verkkosivuiltamme."
Olenko sokea, kun mitään tuollaista en sivuilta löydä?
 
Tuon Volvon ilmoituksessa lukee: "Tarkastetuista autoista löydät virhekuvat, raportit ja jopa rengastiedot verkkosivuiltamme."
Olenko sokea, kun mitään tuollaista en sivuilta löydä?
Ei tuossa autossa näytä olevan raporttia näytillä, mutta ainakin jossain toisessa kuntotarkastetussa volvossa oli.

Tietenkin liikkeen sivuilla, eikä nettiautossa.

e. Kiinnostava volvo. En tiennyt, että noitakin on tehty V8:lla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 367
Viestejä
4 554 257
Jäsenet
74 959
Uusin jäsen
arim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom