Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Sama tuli huomattua kun etsin autoa jossa adaptiivinen vakionopeudensäädin. Tuolla kriteerillä kun etsii, niin järkyttävä määrä löytyy autoja missä sitä ei ole mutta silti nettiautoon ruksittu. Ilmeisesti sitten vielä niin monelle tuntematon varuste mutta laitetaan varuilta kun tavallinen vakionopeudensäädin kuitenkin on.
Naureskelin tälle viestille, kunnes asia löytyikin yllättäen lähempänä kuin uskoinkaan - oman auton myynti-ilmo. Joku kiinnostunut kaiffari alkoi kyselemään adaptiivisen vakkarin retrofittauksesta, johon vastasin että enpä tiedä asiasta mitään kun tässä on tavallinen vakkari. Selvisi, että nettiauton ilmoituksessa lukee kuin lukeekin adaptiivinen, vaikka olen 100% varma etten ole sellaista sinne ruksinnut ja tiedän kyllä hyvin mikä niiden ero on... Kaipa tuo on jotenkin epähuomiossa sitten mennyt sinne, tai sitten sivusto on heittänyt sen itse siihen.
 
Joku tämänkin sitten osti, eikai vaan kukaan täältä? :D

Joku fani nyt kuitenkin, ilmestynee tuonne VAG ongelma ketjuun kyselemään kummia. Ketju missä porukka miettii mikä on paskoista vaihtoehdoista vähiten huono kun autoa ostellaan.

Huonoista ilmoituksista tuli mieleen eräs tutun ex- auto, mikä meni liikkeeseen vaihtoon, josta kulkeutui toiselle paikkakunnalle jobbarille. Ilmoituksessa hienosti mainittu webasto, mikä ei toimi, parkkitutka mikä ei toimi. Ja siihen rotteloon niitä tuskin on korjattu. Lisäksi korvin kuultava reilun parin tonnin koneremppa mikä on tulossa ja vajaan tonnin toinen pikkuvika mikä kyllä jossain kohtaa alkaa merkkivaloja sytyttämään. Ne kun laittaisi kuntoon niin pääsisi jo melkein siihen hintaan mikä autolla oli pyynti. Joku senkin osti.
 
Ihan hyvät varusteet tuollaiseen pikkubemuun, ja tuollaisen aukeava katto "lisävarusteen" valitsisin mieluummin kun mitkään maailman hierovat penkit tai adaptiiviset vakkarit yhteensä
 
Nopeasti tarkastamalla varustelistalla alkuperäisen omistajan kynä käynyt kohdissa metalliväri, käsinoja ja tupakkiversio. Ilmoituksesta poiketen automaattista ilmastointia tai monitoimirattia ei kuvissa näy. Toki puhtaasti avon tunnelma korvaa monet varusteet.
 
Nopeasti tarkastamalla varustelistalla alkuperäisen omistajan kynä käynyt kohdissa metalliväri, käsinoja ja tupakkiversio. Ilmoituksesta poiketen automaattista ilmastointia tai monitoimirattia ei kuvissa näy. Toki puhtaasti avon tunnelma korvaa monet varusteet.
Juu, samaa katsoin että ei ihan ilmoitukseen ruksatut varusteet vastaa sitä mitä kuvissa näkyy. Automaatti-ilmaistointi ja vähintään takatutkat on myös tänä päivänä jo semmoiset minkä olettaisi löytyvän +10k€ autosta.
 
Varusteista tuli mieleen, että itse basic manuaaleja ajaneena olipahan haaste peruutella tutun uusi A7 niiden pihaan rinnepihatietä kun kaikki sensorit hälyttivät läheisistä puskista väylän molemmin puolin
 
Varusteista tuli mieleen, että itse basic manuaaleja ajaneena olipahan haaste peruutella tutun uusi A7 niiden pihaan rinnepihatietä kun kaikki sensorit hälyttivät läheisistä puskista väylän molemmin puolin
Siellä on yleensä nappi mistä ne saa pois päältä jos ärsyttää. Tosiaan "tietyissä" paikoissa niistä ei ole mitään suurta apua ellei ole mukana myös kunnon 180 asteen, tms näyttöä mikä kertoo mistä "puristaa". ;)
 
On siellä myös vasureita, mutta harvemmin. Bmw ja mersua näkyy välillä huutokaupoissa lhd merkillä.
 
Transformers leffan rekvisiittaa :eek:

Huutokaupat.com

69f11882-eeb6-4a37-bede-badc18448ca3-large::r:0.jpg
 
Mites noi ratin napit kun olen monta tuon ikäistä audia nähnyt missä ei ole monitoimirattia?
Ei mullakaan ole tuon ikäisessä, enkä kyllä ole oikeastaan kaivannutkaan. Radion ym. ohjaukset on siinä suunnilleen missä oikea käsi lepää (2x rullaa, jne).

Jos rattiputkessa on valmius (esim. Tipin vaihteen vaihtimet) niin siihen voi vain lätätä uuden ratin paikalleen niin on monitoimiratti. Käytetyt maksaa saksassa ~100-200 eur.
 
Minkä lähteen mukaan BUL moottorikoodin 2.0 tfsi on ongelmaton? Esim. jt-carfixin hemmon mukaan: Autoni kuluttaa öljyä, mitä tehdä? - Audifinns

"Koskee etenkin konetyyppejä EA113 2.0TFSI jakohihnalla, tunnuksia mm. BPJ, BWE, BUL, BWA, AXX, BPY, CDLA, CDLB, CDLF"

Itse en kyllä noita uusia rivinelosia ottais vaikka miten lupailtais "ei pitäis olla mitään ongelmaa juuri tällä spesifillä moottorikoodilla" "en oo huomannu että kuluttais öljyä", jos siis öljynsyöntiremonttia ei ole tehty asianmukaisesti, ja todisteet dokumentteineen. Toki voi ottaa aina riskin, kunhan varautuu panemaan auton kiertoon tai säästää muutaman tonnin etukäteen sukan varteen.
 
No ei siitä B7 kukaan muutenkaan maksa 16800e, samaan rahaan saa jo B8.5 (facelift) Audejakin
 
Ei mullakaan ole tuon ikäisessä, enkä kyllä ole oikeastaan kaivannutkaan. Radion ym. ohjaukset on siinä suunnilleen missä oikea käsi lepää (2x rullaa, jne).

Jos rattiputkessa on valmius (esim. Tipin vaihteen vaihtimet) niin siihen voi vain lätätä uuden ratin paikalleen niin on monitoimiratti. Käytetyt maksaa saksassa ~100-200 eur.
Se on sitä preemiumia. Jotenkin jännä veto Audilta kuin melkein mistä tahansa tuon ikäisestä löytyy nappuloita myös ratista. Ei kuitenkaan puhuta mistää halvasta autosta.
 
Se on sitä preemiumia. Jotenkin jännä veto Audilta kuin melkein mistä tahansa tuon ikäisestä löytyy nappuloita myös ratista. Ei kuitenkaan puhuta mistää halvasta autosta.
Joo. Oli mullakin ennen tuota 2004 V70:ssä, mutta kuten sanottu tuon integroidun nuppisäädinsysteemin kanssa en ole kaivannut.

Ehkä se premium on tässä tapauksessa se ettei tuota 30v vanhaa rattisäädinkeksintöä tarvitse? ;)
 
Ei voi kyllä ymmärtää ihmisiä jotka haluavat korostaa noilla putkistoilla nelimukisen pikkukoneen sielutonta äänimaisemaa. Suurimman osan kierrosalueesta perussointi on kuitenkin sama kuin 99% liikenteessä olevista autoista. Ehkä vanhassa vaparicivicissä alkoi olla vähän tekemisen meininkiä siellä yläpään v-tec alueella urku auki, niin kuulostikin siltä että nyt on nokkapellin alla enemmän säpinää kuin naapurin mummolla micrassa.

RS1600 Escort on toinen nelimukinen jota nyt jaksaa vielä äänien takia kuunnella.
 
Viimeksi muokattu:
Ei voi kyllä ymmärtää ihmisiä jotka haluavat korostaa noilla putkistoilla nelimukisen pikkukoneen sielutonta äänimaisemaa. Suurimman osan kierrosalueesta perussointi on kuitenkin sama kuin 99% liikenteessä olevista autoista. Ehkä vanhassa vaparicivicissä alkoi olla vähän tekemisen meininkiä siellä yläpään v-tec alueella urku auki, niin kuulostikin siltä että nyt on nokkapellin alla enemmän säpinää kuin naapurin mummolla micrassa.

RS1600 Escort on toinen nelimukinen jota nyt jaksaa vielä äänien takia kuunnella.
Nelimukessa voi myös olla hienot äänet esim. 4age blactop, Ford Kent ja BDA, Lancia V4, Alfa Romeo twin cam, Rellu Gordini, BMW Megatron... Kyllä Hondalla...
 
Ei voi kyllä ymmärtää ihmisiä jotka haluavat korostaa noilla putkistoilla nelimukisen pikkukoneen sielutonta äänimaisemaa. Suurimman osan kierrosalueesta perussointi on kuitenkin sama kuin 99% liikenteessä olevista autoista. Ehkä vanhassa vaparicivicissä alkoi olla vähän tekemisen meininkiä siellä yläpään v-tec alueella urku auki, niin kuulostikin siltä että nyt on nokkapellin alla enemmän säpinää kuin naapurin mummolla micrassa.

RS1600 Escort on toinen nelimukinen jota nyt jaksaa vielä äänien takia kuunnella.
just ne vanhat 1.6 vtec civicit on ihan kauhean kuuloisia niillä Fart cannoneilla:D tuossa turbo ärrässä tuo putkisto tuo varmasti ihan oikeasti lisää tehoa, ei pelkästään ääntä.
 
just ne vanhat 1.6 vtec civicit on ihan kauhean kuuloisia niillä Fart cannoneilla:D tuossa turbo ärrässä tuo putkisto tuo varmasti ihan oikeasti lisää tehoa, ei pelkästään ääntä.
No en todellakaan tarkoita mitään amistuunattuja 1.6:sia :facepalm: vaan 2.0 vtecit vakioputkilla.
Normaali kierrosalueella kuulostaa rehdisti tavan rivineloselta yrittämättä olla mitään maata mullistavaa kun ei sitä ole, mutta siellä alueella missä taika tapahtuu niin kuuluu sitten taas hyvällä maulla.
 
Nelimukessa voi myös olla hienot äänet esim. 4age blactop, Ford Kent ja BDA, Lancia V4, Alfa Romeo twin cam, Rellu Gordini, BMW Megatron... Kyllä Hondalla...
No joo bokseri ja v-nelisylinteriset on taas oma maailmansa, yleistin vähän turhaan kaikki nelimukiset. Mutta perus rivinelosessa kyllä saa tulla esiin imupuolen ääntäkin ynnä muuta oltava paketti hyvin kasassa että erottuisi kiinnostavalla tavalla perus kauppakassista. Mikään pörinäputki sitä ei todellakaan tee.

5-sylinteristä ylöspäin taas kaikissa on niin ominaissoundinsa että jo vakionakin erottuu mukavasti massasta, varsinkin nykyisessä moottorien kasvavassa downsizing-villityksessä.
 
No joo bokseri ja v-nelisylinteriset on taas oma maailmansa, yleistin vähän turhaan kaikki nelimukiset. Mutta perus rivinelosessa kyllä saa tulla esiin imupuolen ääntäkin ynnä muuta oltava paketti hyvin kasassa että erottuisi kiinnostavalla tavalla perus kauppakassista. Mikään pörinäputki sitä ei todellakaan tee.

5-sylinteristä ylöspäin taas kaikissa on niin ominaissoundinsa että jo vakionakin erottuu mukavasti massasta, varsinkin nykyisessä moottorien kasvavassa downsizing-villityksessä.
Itseasiassa downsizing on tuo nyt yhden hauskan kuuloisen koneen lisää. 3pyttyiset. Oma 1.5 200hp 3pyttyinen on aika veikeän kuuloinen sekoitus v ja rivikoneen ääniä lisänä vielä ahtoäänet ja putken pauke (juu keinotekoinen softa juttu mutta silti).
 
Itseasiassa downsizing on tuo nyt yhden hauskan kuuloisen koneen lisää. 3pyttyiset. Oma 1.5 200hp 3pyttyinen on aika veikeän kuuloinen sekoitus v ja rivikoneen ääniä lisänä vielä ahtoäänet ja putken pauke (juu keinotekoinen softa juttu mutta silti).
Joo kyllä 3-sylinterisessäkin hyvällä tavalla erottuvampi ääni on kun siinä aiemmin mainitussa valtavirtamoottorissa. Mutta omaan mieleen silti on enemmän useamman sylinterin tuoma sivistyneisyys, ehkä ääriesimerkkinä jossain jo tyhjäkäynnillä kehräävässä Bentleyssä kuuluu auktoriteetti ja voiman tuntu ihan erilailla kun jossain pienessä paukkuvassa 3-4 sylinterisessä kylän raitilla, mistä joku nuori janari siellä ulosmittaa tehoja naama punaisena.
Saatika ne äänet sitten isossa myllyssä kun aletaan kierrättämään...
Mutta kohtuu hintaluokassa, joku n.3L V6 on aika hyvä kompromissi, pienillä kierroksilla v-moottorin soundia ja yli 6000 kierroksilla saa helposti ihan kunnon urheiluautomaista fiilistä äänistä ulos.

Edit: tuo softalla tehty pauke taitaa olla joku tämän hetken villitys mikä nyt on se tehokkaan koneen merkki. Tuossa jokin aika sitten eräällä pikkukylällä oli joku teinin mönkijä vauhdissa mikä piti hirveän paukkeen ja rätinän aina vaihtojen välissä. Tehoa siinä tuskin oli montaa kymmentä hv:ta enemmän, mutta ääntä lähti sen verran että muun nuorison ihastelu on varmaan taattu.
 
Viimeksi muokattu:
No joo bokseri ja v-nelisylinteriset on taas oma maailmansa, yleistin vähän turhaan kaikki nelimukiset. Mutta perus rivinelosessa kyllä saa tulla esiin imupuolen ääntäkin ynnä muuta oltava paketti hyvin kasassa että erottuisi kiinnostavalla tavalla perus kauppakassista. Mikään pörinäputki sitä ei todellakaan tee.

5-sylinteristä ylöspäin taas kaikissa on niin ominaissoundinsa että jo vakionakin erottuu mukavasti massasta, varsinkin nykyisessä moottorien kasvavassa downsizing-villityksessä.
Ehkä parhaimman kuuloinen motti on Volvossa, vaikka omassa autossa onkin Kutonen.
Tämmöisestä on tullut joskus haaveiltua.
Volvo C70 2,3 T5 Coupe Coupé 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tuosta vähän eargasmia.
 
Kyllähän kutoskone pääsääntoisesti pesee 3,4 ja 5 pyttyiset äänimaailmassa,on vaan V6 bussossa niin hieno soundi että ei siitä ole helppo pistää paremmaksi ilman että lisää mäntiä.
 
Mä en nyt ymmärrä, että miksei neloskoneen ääniä saisi tuunata. Aina löytyy tietysti autoja, joissa on paremmat soundit (aina V12-moottoriin asti), mutta on kyllä alkanut tuntua, että sylinterien määränä suurempi kuin 4 alkaa olla harvinaisuus erityisesti uusissa autoissa.
 
Saahan ääniä tuunata kunhan ei mennä feikkilinjalle ja tehdä niitä keinotekoisesti kaiuttimilla,valitettavasti moni vanhakin merkki on on lähtenyt tähän huijaukseen mukaan.
 
Mä en nyt ymmärrä, että miksei neloskoneen ääniä saisi tuunata. Aina löytyy tietysti autoja, joissa on paremmat soundit (aina V12-moottoriin asti), mutta on kyllä alkanut tuntua, että sylinterien määränä suurempi kuin 4 alkaa olla harvinaisuus erityisesti uusissa autoissa.
Ne kuulostavat silti huonoilta? Pörinäputket ovat muutenkin melusaastetta mitä en ymmärrä.
 
Ne kuulostavat silti huonoilta? Pörinäputket ovat muutenkin melusaastetta mitä en ymmärrä.
Pörinäputket ovat melusaastetta, mutta olen silti eri mieltä. Mielestäni pörinäputket kuulostavat hyvältä. :) Itselläni ei missään ajoneuvossa ole sellaista kyllä ollut, ja yhden moottoripyörän jätin ostamatta liian äänekkään tehoputken takia.
 
Kyllähän pörinäputket on pahimmillaan rasittavia,pojalla oli 2.2 Camry jossa oli jokin amisputki/pönttö,tuolla oli tuskaa ajaa pitempää pätkää kun meteliä oli tolkuttomasti liikaa.
 
Aikaisemmassa autossa oli kasi ja nyt nelonen ja on kyllä ollut ikävä kasin ominaisuuksia, ääntä ja alavääntöä. Ihan vakionakin oli äänet hillityt ja kivat.

No ehkä turbo nelonen olis jo toimivampi ratkaisu, tosin en oo ajanut kuin yhtä ja se oli Timeattack käyttöön tehty Mr2 jossa oli kyllä aika mukavat äänet. Mutta eipä sitä voi normiautoon verrata.

Peruskäyttöautoon kutonen vois olla hyvä kompromissi tai sitten viitonen, jossa on kyllä hyvät äänet. Kolmisylinterinen ei ainakaan Daewoo Matizissa kauheasti mieltä piristänyt:)
 
Viimeksi muokattu:
Kolmisylinterinen ei ainakaan Daewoo Matizissa kauheasti mieltä piristänyt:)
Kolmisylinterisissä on hyvät äänet. Sehän kuulostaa samalta kuin suora kuutonen puolet pienemmillä kierroksilla. Muuta hyvää tosin niissä ei sit olekkaan...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 240
Viestejä
4 656 765
Jäsenet
76 390
Uusin jäsen
Leevi Tapiola

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom