Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
On tainnu olla aika kalliita kilometrejä,alle tuhat km vuosi.Ei tuosta hullukaan maksa kymppiä,pyytää toki voi.
 
Yrittääkö autoliike venkoilla irti öljynkulutus ongelmasta tällä lauseella "Huom. Tässä konetyypissä saattaa ilmetä konetyypille tavanomaista normaalia suurempaa öljynkulutusta" :vihellys:

Volkswagen Golf 1.8 TSI Highline 118kW Autom. *18" OZ Vanteet *ERITTÄIN SIISTI BENSA AUTOMAATTI JOPA ILMAN KÄSIRAHAA!* Viistoperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
"konetyypissä konetyypille tavanomaista suurempaa öljynkulutusta"

Yritetäänköhän tuossa sanoa, että kyseisessä yksilössä konetyypille tavanomaista suurempaa öljynkulutusta havaittavissa.
 
Hieno vastuuvapauslauseke. Ei siis voi jälkikäteen ostaja valittaa jos se on öljysyöppö
 
Hieno vastuuvapauslauseke. Ei siis voi jälkikäteen ostaja valittaa jos se on öljysyöppö

Joo ei tuollaista uskaltaisi ostaa ilman remppaa, jos joutuu itse tekemään niin se on yli puolet auton hinnasta

"REILUA AUTOKAUPPAA VUODESTA 1985" :cool:
 
Sama tuli huomattua kun etsin autoa jossa adaptiivinen vakionopeudensäädin. Tuolla kriteerillä kun etsii, niin järkyttävä määrä löytyy autoja missä sitä ei ole mutta silti nettiautoon ruksittu. Ilmeisesti sitten vielä niin monelle tuntematon varuste mutta laitetaan varuilta kun tavallinen vakionopeudensäädin kuitenkin on.
Naureskelin tälle viestille, kunnes asia löytyikin yllättäen lähempänä kuin uskoinkaan - oman auton myynti-ilmo. Joku kiinnostunut kaiffari alkoi kyselemään adaptiivisen vakkarin retrofittauksesta, johon vastasin että enpä tiedä asiasta mitään kun tässä on tavallinen vakkari. Selvisi, että nettiauton ilmoituksessa lukee kuin lukeekin adaptiivinen, vaikka olen 100% varma etten ole sellaista sinne ruksinnut ja tiedän kyllä hyvin mikä niiden ero on... Kaipa tuo on jotenkin epähuomiossa sitten mennyt sinne, tai sitten sivusto on heittänyt sen itse siihen.
 
Joku tämänkin sitten osti, eikai vaan kukaan täältä? :D

Joku fani nyt kuitenkin, ilmestynee tuonne VAG ongelma ketjuun kyselemään kummia. Ketju missä porukka miettii mikä on paskoista vaihtoehdoista vähiten huono kun autoa ostellaan.

Huonoista ilmoituksista tuli mieleen eräs tutun ex- auto, mikä meni liikkeeseen vaihtoon, josta kulkeutui toiselle paikkakunnalle jobbarille. Ilmoituksessa hienosti mainittu webasto, mikä ei toimi, parkkitutka mikä ei toimi. Ja siihen rotteloon niitä tuskin on korjattu. Lisäksi korvin kuultava reilun parin tonnin koneremppa mikä on tulossa ja vajaan tonnin toinen pikkuvika mikä kyllä jossain kohtaa alkaa merkkivaloja sytyttämään. Ne kun laittaisi kuntoon niin pääsisi jo melkein siihen hintaan mikä autolla oli pyynti. Joku senkin osti.
 
Ihan hyvät varusteet tuollaiseen pikkubemuun, ja tuollaisen aukeava katto "lisävarusteen" valitsisin mieluummin kun mitkään maailman hierovat penkit tai adaptiiviset vakkarit yhteensä
 
Nopeasti tarkastamalla varustelistalla alkuperäisen omistajan kynä käynyt kohdissa metalliväri, käsinoja ja tupakkiversio. Ilmoituksesta poiketen automaattista ilmastointia tai monitoimirattia ei kuvissa näy. Toki puhtaasti avon tunnelma korvaa monet varusteet.
 
Nopeasti tarkastamalla varustelistalla alkuperäisen omistajan kynä käynyt kohdissa metalliväri, käsinoja ja tupakkiversio. Ilmoituksesta poiketen automaattista ilmastointia tai monitoimirattia ei kuvissa näy. Toki puhtaasti avon tunnelma korvaa monet varusteet.
Juu, samaa katsoin että ei ihan ilmoitukseen ruksatut varusteet vastaa sitä mitä kuvissa näkyy. Automaatti-ilmaistointi ja vähintään takatutkat on myös tänä päivänä jo semmoiset minkä olettaisi löytyvän +10k€ autosta.
 
Varusteista tuli mieleen, että itse basic manuaaleja ajaneena olipahan haaste peruutella tutun uusi A7 niiden pihaan rinnepihatietä kun kaikki sensorit hälyttivät läheisistä puskista väylän molemmin puolin
 
Varusteista tuli mieleen, että itse basic manuaaleja ajaneena olipahan haaste peruutella tutun uusi A7 niiden pihaan rinnepihatietä kun kaikki sensorit hälyttivät läheisistä puskista väylän molemmin puolin
Siellä on yleensä nappi mistä ne saa pois päältä jos ärsyttää. Tosiaan "tietyissä" paikoissa niistä ei ole mitään suurta apua ellei ole mukana myös kunnon 180 asteen, tms näyttöä mikä kertoo mistä "puristaa". ;)
 
On siellä myös vasureita, mutta harvemmin. Bmw ja mersua näkyy välillä huutokaupoissa lhd merkillä.
 
Transformers leffan rekvisiittaa :eek:

Huutokaupat.com

69f11882-eeb6-4a37-bede-badc18448ca3-large::r:0.jpg
 
Mites noi ratin napit kun olen monta tuon ikäistä audia nähnyt missä ei ole monitoimirattia?
Ei mullakaan ole tuon ikäisessä, enkä kyllä ole oikeastaan kaivannutkaan. Radion ym. ohjaukset on siinä suunnilleen missä oikea käsi lepää (2x rullaa, jne).

Jos rattiputkessa on valmius (esim. Tipin vaihteen vaihtimet) niin siihen voi vain lätätä uuden ratin paikalleen niin on monitoimiratti. Käytetyt maksaa saksassa ~100-200 eur.
 
Minkä lähteen mukaan BUL moottorikoodin 2.0 tfsi on ongelmaton? Esim. jt-carfixin hemmon mukaan: Autoni kuluttaa öljyä, mitä tehdä? - Audifinns

"Koskee etenkin konetyyppejä EA113 2.0TFSI jakohihnalla, tunnuksia mm. BPJ, BWE, BUL, BWA, AXX, BPY, CDLA, CDLB, CDLF"

Itse en kyllä noita uusia rivinelosia ottais vaikka miten lupailtais "ei pitäis olla mitään ongelmaa juuri tällä spesifillä moottorikoodilla" "en oo huomannu että kuluttais öljyä", jos siis öljynsyöntiremonttia ei ole tehty asianmukaisesti, ja todisteet dokumentteineen. Toki voi ottaa aina riskin, kunhan varautuu panemaan auton kiertoon tai säästää muutaman tonnin etukäteen sukan varteen.
 
No ei siitä B7 kukaan muutenkaan maksa 16800e, samaan rahaan saa jo B8.5 (facelift) Audejakin
 
Ei mullakaan ole tuon ikäisessä, enkä kyllä ole oikeastaan kaivannutkaan. Radion ym. ohjaukset on siinä suunnilleen missä oikea käsi lepää (2x rullaa, jne).

Jos rattiputkessa on valmius (esim. Tipin vaihteen vaihtimet) niin siihen voi vain lätätä uuden ratin paikalleen niin on monitoimiratti. Käytetyt maksaa saksassa ~100-200 eur.
Se on sitä preemiumia. Jotenkin jännä veto Audilta kuin melkein mistä tahansa tuon ikäisestä löytyy nappuloita myös ratista. Ei kuitenkaan puhuta mistää halvasta autosta.
 
Se on sitä preemiumia. Jotenkin jännä veto Audilta kuin melkein mistä tahansa tuon ikäisestä löytyy nappuloita myös ratista. Ei kuitenkaan puhuta mistää halvasta autosta.
Joo. Oli mullakin ennen tuota 2004 V70:ssä, mutta kuten sanottu tuon integroidun nuppisäädinsysteemin kanssa en ole kaivannut.

Ehkä se premium on tässä tapauksessa se ettei tuota 30v vanhaa rattisäädinkeksintöä tarvitse? ;)
 
Ei voi kyllä ymmärtää ihmisiä jotka haluavat korostaa noilla putkistoilla nelimukisen pikkukoneen sielutonta äänimaisemaa. Suurimman osan kierrosalueesta perussointi on kuitenkin sama kuin 99% liikenteessä olevista autoista. Ehkä vanhassa vaparicivicissä alkoi olla vähän tekemisen meininkiä siellä yläpään v-tec alueella urku auki, niin kuulostikin siltä että nyt on nokkapellin alla enemmän säpinää kuin naapurin mummolla micrassa.

RS1600 Escort on toinen nelimukinen jota nyt jaksaa vielä äänien takia kuunnella.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 344
Viestejä
4 553 347
Jäsenet
74 959
Uusin jäsen
sorjonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom