Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Koskahan tulee eka ”mut hei, ratti ja nahkapenkit ei tule tähän hintaan mukaan” -ilmo... :rolleyes:
 
Audi A4 Sline,Vaihto? Porrasperä 2009 - Vaihtoauto

Taas tämmönen.. Oikeen ilma-alustaa korostetaan kuvissa, mutta kappas keppanaa. Ilma-alustaa ei edes saa pyyntihintaan mukaan! Mielestäni melko kovaa hintaa pyytää, jos vakio alustalla meinaa myydä.

Tuo pyynti tuollaisesta melkein 300 tkm ajetusta Audista on aivan posketon, ilma-alustan kanssa siinä voisi olla jotain pientä perustetta, mutta muuten ei.
Ruotsista saa tuollaisen 200 tkm+ ajetun 3.0 tdiq:n kympillä ja veroa siihen tulee päälle noin 3 k€, joten mitään perustetta tuolle hinnalle ei ole.
 
Tää auto on Harry Kylmälän myymä, harrastepiirejä seurailevat varmaan tietää hepun. Sillähän on sellanen 1000hv 740 volvo jne. Täytyy sanoa, että varmaan aidosti ihan perusasiallinen peli toi tojotakin ja hintakin varmaan ihan kohtalainen, olettaen että on tosiaan takokamoilla rakennettu mosa, mutta onhan toi vähän sellanen että jos ostaa niin saa kyllä oman mielenrauhan takia nostaa padan ylös, purkaa alakerran ja irrottaa kannen että varmistuu kaiken olevan kuosissa ja sit niputuksen jälkeen itse vielä veisin penkkiin, että on varmasti kartat kunnossa.
 
Tää auto on Harry Kylmälän myymä, harrastepiirejä seurailevat varmaan tietää hepun. Sillähän on sellanen 1000hv 740 volvo jne. Täytyy sanoa, että varmaan aidosti ihan perusasiallinen peli toi tojotakin ja hintakin varmaan ihan kohtalainen, olettaen että on tosiaan takokamoilla rakennettu mosa, mutta onhan toi vähän sellanen että jos ostaa niin saa kyllä oman mielenrauhan takia nostaa padan ylös, purkaa alakerran ja irrottaa kannen että varmistuu kaiken olevan kuosissa ja sit niputuksen jälkeen itse vielä veisin penkkiin, että on varmasti kartat kunnossa.

Niin tai vie suoraan penkkiin ja ottaa vain 600hv, varmasti riittää ja paikatkin kestää ihan erilailla.
 
Jotenkin tuntuu että kulku ei tuollaisella autolla enää kauheasti muutu, onko siinä 600 vai 1000hv, kun suurin osa menee sutimiseen kuitenkin. Aloin myös miettiä, että onkohan tehtaan alkuperäisiä Supria enää missään myynnissä, sellaisen yksilön hinta ei varmasti ole kuin ylöspäin.
 
Jotenkin tuntuu että kulku ei tuollaisella autolla enää kauheasti muutu, onko siinä 600 vai 1000hv, kun suurin osa menee sutimiseen kuitenkin. Aloin myös miettiä, että onkohan tehtaan alkuperäisiä Supria enää missään myynnissä, sellaisen yksilön hinta ei varmasti ole kuin ylöspäin.
Kadulla ei mitään järkeä yli 600hp takapotkussa, mailia jos käy ajamassa niin siellä tuolla 1000hp ei pysytä edes perhe Volvon vauhdissa:D
Kyllä nuita orkkiksia on muutamia, Krister kalskalla on ainakin ihan vakio. Kaverilla oli ennen Suomen nopein Supra, joten kyllä siihen tehokkaaseenkin peliin kyllästyy:lol:
 
Jotenkin tuntuu että kulku ei tuollaisella autolla enää kauheasti muutu, onko siinä 600 vai 1000hv, kun suurin osa menee sutimiseen kuitenkin. Aloin myös miettiä, että onkohan tehtaan alkuperäisiä Supria enää missään myynnissä, sellaisen yksilön hinta ei varmasti ole kuin ylöspäin.

Niinpä, kun vakionakin oli ihan riittävän nopea, mutta kun trendi on vähän sellainen "mikään ei riitä"
 
Siinä käy myös vähän niin että siihen tehoon tottuu ja sit se ei tunnu missään --> tarvitaan lisää jne.

Toki vajaavetoja en itse ymmärrä, toki jos vaan sutia haluaa.
 
Jotenkin tuntuu että kulku ei tuollaisella autolla enää kauheasti muutu, onko siinä 600 vai 1000hv, kun suurin osa menee sutimiseen kuitenkin. Aloin myös miettiä, että onkohan tehtaan alkuperäisiä Supria enää missään myynnissä, sellaisen yksilön hinta ei varmasti ole kuin ylöspäin.
Alkuperäiskuntoisesta ja vielä manuaalilla niin voi varmaan pyytää ihan mitä vaan. Sen verran harvinaisia ja haluttuja nuo alkaa olemaan.
 
Tää auto on Harry Kylmälän myymä, harrastepiirejä seurailevat varmaan tietää hepun. Sillähän on sellanen 1000hv 740 volvo jne. Täytyy sanoa, että varmaan aidosti ihan perusasiallinen peli toi tojotakin ja hintakin varmaan ihan kohtalainen, olettaen että on tosiaan takokamoilla rakennettu mosa, mutta onhan toi vähän sellanen että jos ostaa niin saa kyllä oman mielenrauhan takia nostaa padan ylös, purkaa alakerran ja irrottaa kannen että varmistuu kaiken olevan kuosissa ja sit niputuksen jälkeen itse vielä veisin penkkiin, että on varmasti kartat kunnossa.

Kaikella kunnioituksella kuka ikinä onkaan auton rakentanut / virittänyt mutta jotain konkreettista olis syytä olla myynti-ilmoituksessa kuitenkin. "Essopuheet on essopuheita".

Tuolla myyntipuheella se kuulostaa siltä että "Vaihdettiinpa ämpärin kokoinen turbo siihen ja vähän hierottiin".
Se että moottori on napattu "Drifteristä" ei vielä takaa tai alleviivaa mitään.

En ole ostamassa tuollaista vaikka kieltämättä vakioyksilö kiinnostaisikin mutta viritettynä en ikinä.


Kadulla ei mitään järkeä yli 600hp takapotkussa, mailia jos käy ajamassa niin siellä tuolla 1000hp ei pysytä edes perhe Volvon vauhdissa:D
Kyllä nuita orkkiksia on muutamia, Krister kalskalla on ainakin ihan vakio. Kaverilla oli ennen Suomen nopein Supra, joten kyllä siihen tehokkaaseenkin peliin kyllästyy:lol:

Itsekin ko. kaverin tiedän ja kuljetushommissa ollessa kuljettanutkin hänelle kaikenlaista.
Helpompi sen vakiosupran kanssa on elää. Varmaan kiva lähtee vain ajelemaan ja fiilistelemään :rofl:
 
Joo siis totuushan on takapotkuturbojapseja harrastelleena että jo n. 400 heppaa riittää katuautossa hyvin. Vakiosupraan kun laittaa euroja säästelemättä hyvät coiloverit ja tarvittaessa säädettävät tukivarret niin että camberit saa aisoihin ja sit vaihtaa sen twinihirvityksen järkevänkokoiseen sinkkuturboon jolla irtoaa se 500heppaa hyvällä heräävyydellä niin saa aika hyvän ja mukavan katuauton.
 
Joo siis totuushan on takapotkuturbojapseja harrastelleena että jo n. 400 heppaa riittää katuautossa hyvin. Vakiosupraan kun laittaa euroja säästelemättä hyvät coiloverit ja tarvittaessa säädettävät tukivarret niin että camberit saa aisoihin ja sit vaihtaa sen twinihirvityksen järkevänkokoiseen sinkkuturboon jolla irtoaa se 500heppaa hyvällä heräävyydellä niin saa aika hyvän ja mukavan katuauton.
Kyllä! Ja se on monelle ihan riittävän nopea, eikä tartte olla koko ajan rassaamassa tai pelko perseessä hajoamisesta.
 
Kyllä joku 350-500 heppaa on kevyeen tai kevennettyyn takaveto autoon ilman moderneja launch control yms. himmeleitä ihan sopiva teho, kun puhutaan katuautosta.
Sitten tietty jos ajaa jotain mailin huippunopeuskisoja, niin silloin voimaa tarvitaan se yli 1000 hv, jotta päästään sinne 300+ km/h loppunopeuksiin.

Kaverilla oli minimiin kevennetty ja aika reilusti piristelty Nissanin 180SX aivan vakiolla ja avaamattomalla SR20DET:in alakerralla, josta otettiin kuitenkin 590 hv / 470 nm ulos useamman kesän ajan ilman ongelmia.

Ajoiltaan Datsun oli melko mielenkiintoinen, kun kone heräsi myöhään, kävi korkeaa tyhjäkäyntiä ja suti pienelläkin kaasun käytöllä vielä 4. vaihteella, vaikka alla oli semi slicksit ja taka-akselilla hieno ATS:n hiilikuituinen lukko.
 
Viimeksi muokattu:
Joo arvasinkin ettei sieltä mitään linkkiä tule. Kunnollista TypeR alle 200 000km kilsoilla ei saa tällä hetkellä alle 8000e
Enkä moista ole väittänytkään, koneella ja vanteilla varustettua tosin saa alle 7k€.
Tuo 5,5k€ koneettomasta ja vanteettomasta autosta kun on ihan järjetön pyynti.
 
Aika paljon on puuttelisia ilmoja nettiautossa.

Pakko hakea esim. kaikki hybridid kun voi helposti jäädä pulgin ruksi laittamatta vaikka auto moinen olisi. Puhumattakaan kaikista muista lisävarusteista. Kuvasta saat katsoa onko siellä lämppärin pistoketta ja ai tässä olikin koukku vaikka ilmoituksessa ei ole mitään. Siinä mielessä on todella huono karsia niitä ilmoja haussa pois kun niissä voi kuitenkin olla haluamasi palikat kiinni, mutta myyjä vaan ei ole vaivautuntu niitä valitsemaan...
 
Aika paljon on puuttelisia ilmoja nettiautossa.

Pakko hakea esim. kaikki hybridid kun voi helposti jäädä pulgin ruksi laittamatta vaikka auto moinen olisi. Puhumattakaan kaikista muista lisävarusteista. Kuvasta saat katsoa onko siellä lämppärin pistoketta ja ai tässä olikin koukku vaikka ilmoituksessa ei ole mitään. Siinä mielessä on todella huono karsia niitä ilmoja haussa pois kun niissä voi kuitenkin olla haluamasi palikat kiinni, mutta myyjä vaan ei ole vaivautuntu niitä valitsemaan...

Jep, palvelu on yhtä hyvä kuin mitä sen käyttäjät ovat viitseliäitä.

Itse vielä listaan varustelistan siihen ilmoitukseen, jos on vähän useampi rivinen se lista..
 
Aika paljon on puuttelisia ilmoja nettiautossa.

Pakko hakea esim. kaikki hybridid kun voi helposti jäädä pulgin ruksi laittamatta vaikka auto moinen olisi. Puhumattakaan kaikista muista lisävarusteista. Kuvasta saat katsoa onko siellä lämppärin pistoketta ja ai tässä olikin koukku vaikka ilmoituksessa ei ole mitään. Siinä mielessä on todella huono karsia niitä ilmoja haussa pois kun niissä voi kuitenkin olla haluamasi palikat kiinni, mutta myyjä vaan ei ole vaivautuntu niitä valitsemaan...
No shit. Aikoinaan sain oman Audin kohtuu halvalla muihin verrattuna kun olivat pistäneet manuaaliksi sen nettiautoon (niitä juuri kukaan ei hae tai halua A6:ssa). Niin, ja toki se vetokoukkukin löytyi vasta liikkeessä auton alle kurkkaamalla... :D
 
Aika paljon on puuttelisia ilmoja nettiautossa.

Pakko hakea esim. kaikki hybridid kun voi helposti jäädä pulgin ruksi laittamatta vaikka auto moinen olisi. Puhumattakaan kaikista muista lisävarusteista. Kuvasta saat katsoa onko siellä lämppärin pistoketta ja ai tässä olikin koukku vaikka ilmoituksessa ei ole mitään. Siinä mielessä on todella huono karsia niitä ilmoja haussa pois kun niissä voi kuitenkin olla haluamasi palikat kiinni, mutta myyjä vaan ei ole vaivautuntu niitä valitsemaan...
Sama tuli huomattua kun etsin autoa jossa adaptiivinen vakionopeudensäädin. Tuolla kriteerillä kun etsii, niin järkyttävä määrä löytyy autoja missä sitä ei ole mutta silti nettiautoon ruksittu. Ilmeisesti sitten vielä niin monelle tuntematon varuste mutta laitetaan varuilta kun tavallinen vakionopeudensäädin kuitenkin on.
 
Tsiisus missä hinnassa tuo Civicit menee. En ole koskaan pitänyt niitä oikeina autoina mut kaverilla on tuollainen uudehko R, pitää kysyä jos sais testata. Tehoja on ilmoitettu ainakin riittävästi.
 
Tuosta on kyllä hankala pistää paremmaksi,aika tyypillinen jonne tuunaus kun halvalla mennään.
 
Gumball 500e -auto. Kaikki nuo on samanlaisia ja yhtä rumia ja parempia räpellyksiä on koko tapahtuma täynnä.
Kulkiko tuo kumipalloporukka sattumoisin perjantainan E12 tampereelle päin? Tuli nimittäin järkyttävästi tuonkaltaisia kapistuksia vastaan. Kohta on varmaan nettiauto sitten niitä täynnä.
 
Kulkiko tuo kumipalloporukka sattumoisin perjantainan E12 tampereelle päin? Tuli nimittäin järkyttävästi tuonkaltaisia kapistuksia vastaan. Kohta on varmaan nettiauto sitten niitä täynnä.
Todennäköisesti. Hyvinkää-Kalajoki oli reitti ja lähtö oli perjantaina.
 
Tsiisus missä hinnassa tuo Civicit menee. En ole koskaan pitänyt niitä oikeina autoina mut kaverilla on tuollainen uudehko R, pitää kysyä jos sais testata. Tehoja on ilmoitettu ainakin riittävästi.

Tarkoitatko niitä uudempia turbo-ärriä jotka pyörivät siellä päälle 30 000e hinnoissa?
 
Sama tuli huomattua kun etsin autoa jossa adaptiivinen vakionopeudensäädin. Tuolla kriteerillä kun etsii, niin järkyttävä määrä löytyy autoja missä sitä ei ole mutta silti nettiautoon ruksittu. Ilmeisesti sitten vielä niin monelle tuntematon varuste mutta laitetaan varuilta kun tavallinen vakionopeudensäädin kuitenkin on.
Löytyy myös autoja, joissa tuo on, muttei missään mainita asiasta. Ei edes koeajon tai kaupan hieronnan yhteydessä. Jotain muutakin monille olennaista ilmoituksesta puuttui. Ei ollut itselle olennaista, niin en muista mitä.

Myyjänä oli vielä merkin lasipalatsi ja pyynti yli kolmenkympin. Luulisi, että ilmoitukset tehdään kunnolla, kun ei ollut edes mikään alustava "kuvat tulossa" -ilmoitus.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 309
Viestejä
4 490 520
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom