Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Vähän vanhemmalta autonmyyjältä saattaa löytyä varmatoiminen auto. Ehkä sitten on ollut myös rauhallinen ajotyyli ja samaa autoa on pidetty 5-10 vuotta. Jos siis auton viat ei ole myynnin syy vaan se, että autoa ei enää tarvitse, tai on hankittu toinen auto tilalle.

Tai sitten se on joku vanha koijari joka lyö autoa kiertoon jne.

Ei kannata niitä myyjiä liikaa analisoida vaan kattoo ihan ite sen auton.
 
Tai sitten se on joku vanha koijari joka lyö autoa kiertoon jne.

Ei kannata niitä myyjiä liikaa analisoida vaan kattoo ihan ite sen auton.
Jep. Vikaista autoa ei pidä ostaa, koska ne pienet viat saattaa sitten peittää lisää vikoja. Joku aivan lyhyt katsastuksen vikalista vielä menettelee, jos auto on muuten kunnossa ja hinta on sopiva.

Muutama eläkkeelle päässyt ja yksi vähän nuorempi olivat hyviä myyjiä, koska auto vaikutti sellaiselta kuin pitikin. Voihan noistakin huijaria löytyä, mutta autot on olleet toimivia. Ja jos auto on juuri katsastettu, niin se varmaan karsii ne kaikkein pahimmat pommit pois.

Eli tosiaan katsoo itse auton, ja mielellään katsastaa samalla, jos ei ole juuri katsastettu. Siinä saa kumminkin itsekin paremman kuvan autosta katsastajan kanssa.
 
Jep. Vikaista autoa ei pidä ostaa, koska ne pienet viat saattaa sitten peittää lisää vikoja. Joku aivan lyhyt katsastuksen vikalista vielä menettelee, jos auto on muuten kunnossa ja hinta on sopiva.

Muutama eläkkeelle päässyt ja yksi vähän nuorempi olivat hyviä myyjiä, koska auto vaikutti sellaiselta kuin pitikin. Voihan noistakin huijaria löytyä, mutta autot on olleet toimivia. Ja jos auto on juuri katsastettu, niin se varmaan karsii ne kaikkein pahimmat pommit pois.

Eli tosiaan katsoo itse auton, ja mielellään katsastaa samalla, jos ei ole juuri katsastettu. Siinä saa kumminkin itsekin paremman kuvan autosta katsastajan kanssa.

Ei se katsastuskaan mitään takaa, siitäkin pääsee vikojen kanssa välillä läpi. Toki jos itse menee mukaan / pääsee itse nosturilla katsomaan niin aina parempi. Varsinkin "harrasteiden" kanssa.
 
Jep. Vikaista autoa ei pidä ostaa, koska ne pienet viat saattaa sitten peittää lisää vikoja. Joku aivan lyhyt katsastuksen vikalista vielä menettelee, jos auto on muuten kunnossa ja hinta on sopiva.
Itsellä on sellainen sääntö, että en osta autoa, jossa on tiedossa olevia vikoja. Niitä vikoja kuitenkin aina löytyy käytetystä autosta. Yleensä käy just niin, että alat korjaamaan niitä tiedossa olevia juttuja ja sitten vielä joudut korjaamaan jotain muutakin. Pari kertaa tehnyt sen virheen, että aattelee että helposti noi parit pikkuviat korjaa ja sitten sieltä onkin löytynyt paljon muutakin...
Kun ostaa sellasen missä ei ole myyntivaiheessa mitään vikaa niin joutuu korjaamaan vaan ne mitkä ei siinä tilanteessa tullut ilmi.
 
Tai sitten se on joku vanha koijari joka lyö autoa kiertoon jne.

Ei kannata niitä myyjiä liikaa analisoida vaan kattoo ihan ite sen auton.

Kyllä hetken juttelu myyjän kanssa antaa yleensä aika hyvän kuvan siitä, miten autoa on pidetty.
Samoin jutellessa selviää yleensä harrastuneisuuden taso.

Ainakin mitä olen itse tehnyt rehtiä harrastajalta harrastajalle kauppaa, niin myyjänä kuin ostajana, niin kyllä on kaikki pienetkin virheet esitelty ja käyty tehdyt sekä tulevat huollot läpi.

Autosta sitten näkee sen, pitävätkö puheet paikkaansa.
 
En kyllä välitä vaikka maillaisen Holsetin laittaa voimadiisseliin vuodelta '88, niin ei 12teur hintapyynnissä ole mitään järjen häivääkään. Varsinkin ottaen auton muun kunnon huomioon ("toimatonta sitä, toimimatonta tätä...").

Mercedes-Benz 300 TD Tbo Kombi A Farmari 1988 - Vaihtoauto - Nettiauto

"Auto ollut minulla projektina melkein 6 vuotta ja valmistui nyt vuodenvaihteessa"

Vitut on valmistunut, kun vikalista on:

- Nopeusmittari ei toimi.

- Laatikko kolisee tietyillä kierroksilla, kuten nämä valitettavasti tekee kovalla vauhtipyörällä.

- Tuulilasi halki.

- Sisätilan lämmönsäädöt ei toimi, mutta saa ohjattua hyvin säleiköillä.

- Peruutusvaloa ei ole kytketty.

- Takaovien ikkunanostimet ei toimi.

- Takakontin ikkunan alareunassa peukalonkokoinen ruostekukkanen ikkunalistan alla.
 
"Auto ollut minulla projektina melkein 6 vuotta ja valmistui nyt vuodenvaihteessa"

Vitut on valmistunut, kun vikalista on:

- Nopeusmittari ei toimi.

- Laatikko kolisee tietyillä kierroksilla, kuten nämä valitettavasti tekee kovalla vauhtipyörällä.

- Tuulilasi halki.

- Sisätilan lämmönsäädöt ei toimi, mutta saa ohjattua hyvin säleiköillä.

- Peruutusvaloa ei ole kytketty.

- Takaovien ikkunanostimet ei toimi.

- Takakontin ikkunan alareunassa peukalonkokoinen ruostekukkanen ikkunalistan alla.

Tonhan voi lukea joko näin "työnsin kuusi vuotta rahaa tähän moottoriin ja nyt kun pitäisi tehdä loput niin tajusin ettei tästä mitään tuu ja toivon että joku ois niin pöljä että maksas tästä mulle siihen työntämäni rahat" tai sitten "kattokaa mulla on tällänen" tai sitten "vittu, tajusin ettei tää merssu muutukkaan ferrariksi konetta kutittelemalla"
 
Husaberg FE 650 650 cm³ 2005 - Kalajoki - Moottoripyörä - Nettimoto
Husaberg FS 650 cm³ 2006 - Töysä - Moottoripyörä - Nettimoto

Itse tuon Husabegin meinasin ostaa, kun ensin oli 2300€ hinta, mutta kerkesi mennä kaupaksi, nyt uusi omistaja päättänyt suoraan laittaa myyntiin sen 5500€ kyseisen mopon ostettua. Aivan järkyttävä ylihinta kyseisestä pyörästä, huomioiden, että koko merkkiä Husaberg ei enään edes ole olemassa, niin varaosia joutuu metsästämään pitkin euroopan marketteja. Tämän tiedän koska itsellä oli samanlainen Husabergi vielä 2 vuotta sitten, enkä usko, että se varaosien saanti on yhteen sen helpommaksi muuttunut, tuolloinkaan koneeseen ei saanut enään yhtä holkkia varaosana vaan tämä täytyi itse sorvauttaa.
 
Husaberg FE 650 650 cm³ 2005 - Kalajoki - Moottoripyörä - Nettimoto
Husaberg FS 650 cm³ 2006 - Töysä - Moottoripyörä - Nettimoto

Itse tuon Husabegin meinasin ostaa, kun ensin oli 2300€ hinta, mutta kerkesi mennä kaupaksi, nyt uusi omistaja päättänyt suoraan laittaa myyntiin sen 5500€ kyseisen mopon ostettua. Aivan järkyttävä ylihinta kyseisestä pyörästä, huomioiden, että koko merkkiä Husaberg ei enään edes ole olemassa, niin varaosia joutuu metsästämään pitkin euroopan marketteja. Tämän tiedän koska itsellä oli samanlainen Husabergi vielä 2 vuotta sitten, enkä usko, että se varaosien saanti on yhteen sen helpommaksi muuttunut, tuolloinkaan koneeseen ei saanut enään yhtä holkkia varaosana vaan tämä täytyi itse sorvauttaa.

Eihän se tyhmä ole, joka pyytää. Hurja hinta kyllä.
 
Jos tuntuu, että kesäloman voisi käyttää tienaamiseen, niin tästä aihio alle ja isot rahat sitten syksyllä pois: Chysler Neon 2.0, Oulu

*sarkasmihymiö edit*
 
Viimeksi muokattu:
Jos tuntuu, että kesäloman voisi käyttää tienaamiseen, niin tästä aihio alle ja isot rahat sitten syksyllä pois: Chysler Neon 2.0, Oulu
Ihan sopiva hinta muuten, mutta 6 riviä vikoja. Paaliin vaan suoraan, tai myyntiin vähän halvemmalla. Varmaan työläin kohta, kun poikittainen runkopalkki täytyy uusia.

Itse ostin juuri leimatun ja vuoden uudemman auton samaan hintaan. Eikä ollut noita korjauskehoituksiakaan.
 
Jonkun Toyota Corollan ruostehommien laitossa vois varmaan voitolle päästäkin (jos on tilat+työkalut), mutta Neon on käsittääkseni aika lailla kaatopaikkakamaa jo kunnosta riippumatta.
 
Joo, sori. Jos katsoitte myös muita kyseisen "autoliikkeen" kohteita, niin voi viude. Neon vähän kuin Onecoin. :p
 
Jonkun Toyota Corollan ruostehommien laitossa vois varmaan voitolle päästäkin (jos on tilat+työkalut).

No en nyt tiedä niistäkään. Pomolla oli vuosia sitten ton ikänen farkku-Corolla josta oli koko takapää aivan mätä rungosta lähtien ja paaliin sekin lähti, sama juttu Nissanit ja muut. Ei tollasia satkujen käyttiksiä kannata sääliä yhtään. ajetaan leima loppuun ja auto pakettiin.
 
Kuullut että jos kädet ei ole puhtaat niin ratti voi myös kulua nopeammin, hajuvedet tai vaikka jotkut lääkkeetkin voi vaikuttaa. En tie, joku jos tietää enempi niin tarkentakoon.
 
No eikai se rattiin asti kiinni ota? Enemmän vaikuttaa siltä, että rattia on pyöritetty enemmän kuin reilut 100tkm :D
Oi on niitä lihavia kuskeja nähty millä ottaa. Itse olen 180cm/78kg ja lyhyet kädet ja pitkät jalat ja itsellä on vyöllä olevista avaimista jokunen jälki ratissa kun autoon istuu huolimattomasti. Eli ei tarvitse edes iso olla kun joku kohta voi hinkata rattiin.
 
No eikai se rattiin asti kiinni ota? Enemmän vaikuttaa siltä, että rattia on pyöritetty enemmän kuin reilut 100tkm :D

Nelosgolffin nahkainen sporttiratti oli ainakin karvan alle 140tkm ajettuna melkein yhtä paskassa kunnossa, samanlaista nahkaa siinäkin oli pinta kuin tuollaisessa audissa. Pintahan noissa on sellainen sileä ja väri siitä vaan lähtee pois, saa nahkamaalilla korjattua helposti.
 
No eikai se rattiin asti kiinni ota? Enemmän vaikuttaa siltä, että rattia on pyöritetty enemmän kuin reilut 100tkm :D
Mulla on melkein joka autossa ottanut esim. metallinen vetoketju niin kiinni että on vetänyt pitkiä, rumia skraaduja.

Lyhyt kuski ja hiukan mahaa niin ei ole edes vaikea saavutus.

Pitää hommata seuraavaksi E-mese, siinä fiksusti auto vetää ratin eteen ja ylös kun poistuu ja sama toisin päin kun tulee autoon... :D

Mutta tuohon ratin kulumiseen vaikuttaa nahkalaadun lisäksi tosi paljon esim miten kädet hikoilee. Huononkin nahan saa pilalle nopeasti; mulla ”suli” Fordista aikoinaan nahkaratti 60tkm mennessä (ja olin tosiaan auton eka omistaja :P).
 
Koskahan tulee eka ”mut hei, ratti ja nahkapenkit ei tule tähän hintaan mukaan” -ilmo... :rolleyes:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 248
Viestejä
4 656 938
Jäsenet
76 390
Uusin jäsen
Leevi Tapiola

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom