Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Samaan kategoriaan menee tuo Ecoboost kuin kutonenkin. Ihan kiva mutta jotenkin vaan se kasi sopis paremmin tuollaiseen autoon.
 
Samaan kategoriaan menee tuo Ecoboost kuin kutonenkin. Ihan kiva mutta jotenkin vaan se kasi sopis paremmin tuollaiseen autoon.
No eikö tuo nimenomaan sen edellisen polven kutosen korvannut?

Sinänsä tuo 2,3l ecoboost on hieno kone, mutta tuo koppa antaa odottaa jotain typerämpää. Toisaalta siitä typeryydestä saa kyllä melko tuuheita veroja maksaa.
 
Kyllä V6 Mustang on paljon lähempänä sitä ”oikeaa” soundia ja fiilistä


Rivineloseen ei saa taas mitenkään v-moottorin ääntä vaikka suorituskyky ihan ok onkin.
 
Samaan kategoriaan menee tuo Ecoboost kuin kutonenkin. Ihan kiva mutta jotenkin vaan se kasi sopis paremmin tuollaiseen autoon.
Sitten on vielä V6 "eco"boost, ei kelpaa jenkeille, vaikka käydään voittamassa Le Mans omassa luokassa. Tietysti Ford GT:n hintakin on ihan järjetön, antilag:n takia kuluttaa vielä aika reilusti. WRC "eco"boost on myös huvittava määritelmä.
 
2,3 litran ecoboost :facepalm::lol: Nauraa jo lähialueen variksetkin tuolle versiolle.

Ecoboost on vähän sama kuin 60-luvulla Mustang v6:lla ja jos totta puhutaan niin järkivalinta tuo on ainakin täällä suomessa, pikku virityksellä tuosta otetaan se +400hv ja vähän isommalla saadaan +500hv, äänet toki aika vaisut edelleen.
 
Ecoboost on vähän sama kuin 60-luvulla Mustang v6:lla ja jos totta puhutaan niin järkivalinta tuo on ainakin täällä suomessa, pikku virityksellä tuosta otetaan se +400hv ja vähän isommalla saadaan +500hv, äänet toki aika vaisut edelleen.
Jep. Toki jos on varaa maksaa murinasta 20k€ ekstraa, niin mikäs siinä. Toki siinä vaiheessa saatraa olla, että valinta kohdistuu johonkin alunalkaenkin hinnakkaampaan kilpailijaan.
 
Jenkkilässäkin nuo hinnat alkaen mallit on aina ollut suosittuja. Siellä jengi haluaa Mustangin, eikä sillä niin väliä millä koneella se on.
 
Ecoboost on vähän sama kuin 60-luvulla Mustang v6:lla ja jos totta puhutaan niin järkivalinta tuo on ainakin täällä suomessa, pikku virityksellä tuosta otetaan se +400hv ja vähän isommalla saadaan +500hv, äänet toki aika vaisut edelleen.

Valitettavasti ensimmäinen v6 mustang tuli 74, joten en ymmärrä referenssiä. Olihan noissa 74-93 oksetusmustangeissa myös rivinelosta, jossa mahtavat 85 hevosvoimaa. Toki v8:ssakin oli mahtavat 140hv.

Jenkkilässäkin nuo hinnat alkaen mallit on aina ollut suosittuja. Siellä jengi haluaa Mustangin, eikä sillä niin väliä millä koneella se on.

Hinnat alkaen mallihan tosin oli se v6. Nyt se tosin on lopetettu. Turbossa on selvästi enemmän vääntöä.

Mustangi on kyllä valitettavasti just semmonen auto mikä kärsii älyttömästi Suomen virkamieskettuiluun perustuvasta autoverosta. Jenkeissä 10ke maksava auto maksaa kilvitettynä sen 30ke, koska verotusarvohan täytyy ottaa Suomessa myytävästä vastaavasta verollisesta hinnasta. Sitten aina kun joku hullu tuo uuden tommosen,putoaa se Suomen hintataso 500 euroa, koska kuitenkin siinä saa pikkasen alennusta verrattuna paikallisiin hintoihin.
 
Cut out valve olis vähän parempi vaihtoehto, corveteissa tais olla joskus tuollaiset.
 
Eikös tuohon joku appikin ole, tai joku usb kytkettävä hässäkkä mikä reagoi kierroksiin ja siitä voi valita V8, V12 tms ääniä.

Sitten ikkunat auki ja paksi täyteen subia ja vahvareita:cigar2: Saa perhefarkunkin kuulostamaan möröltä.

Tässä kohtaa "mikä auto minulle" ketun porukka joutuu tinkimään siitä monetko lastenistuimet tai rattaat saa autoon:bored:
Ei ollut vielä n. 10 vuotta sitten tälläisiä ongelmia tällä porukalla:lol:

Edit: mitenköhän nuo toimii sähköautoissa, SS autoissa, hybrideissä:confused:
 
Haha. Kaikista halvimmat penkit mitä saa. Noi on sellaset häntäluun tappajat ettei mitään järkeä.
 
En nyt tässä näe niitä mainostettuja "HARVINAISEN HYVIÄ VARUSTEITA" vaikka kuinka katsoisi...Audi A4 2,0 TFSI 132 kW Business Aut. *HARVINAISEN HYVILLÄ VARUSTEILLA HIENO AUDI* Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto

Penkitkin peruslättänät kippisäädöillä :D
Varustelistaa katsoen xenonit, navi, lohkari (ilmeisesti ilman sisähaaraa) ja talvirenkaat.

Kaikki muu taitaa löytyä hinnat-alkaen mallistakin ja näistäkin kaksi viimeistä on vähintäänkin suurimmassa osassa Suomi-autoja.

Ehkä Suomi-autossa lasketaan harvinaisen hyviksi varusteiksi kaikki muut paitsi se hinnat-alkaen versio ilman ruksin ruksia. Tai sitten reemiumin vakiovarusteetkin jo riittää tähän :D.
 
Ei noita b8 Audeja ainakaan Suomessa myyty ilman Xenoneita, muistaakseni kuuluu businesspakettiin joka on lähtötaso
 
Ei noita b8 Audeja ainakaan Suomessa myyty ilman Xenoneita, muistaakseni kuuluu businesspakettiin joka on lähtötaso
Seison korjattuna. Mutta onhan siinä navi, lohkari ja talvirenkaat. Enää ei puutu kuin että se navi on TomTom hanskalokerossa.
 
Ei sporttipenkkikään välttämättä hyvä ole, jos selän kohdalta liian kapea tai muuten pielessä, en tarkoita edes mitään kisapulkkaa. Huono esimerkki on Volvon sporttijakkara.
Jup, uuden MK8 Fiesta ST:n penkit ovat monelle olleet ongelma mutta itse olen pitänyt, samoin outoa kyllä toista sataa kiloa painava 2m kaveri mahtui niihin myös nätisti. Mutta moni valittaa että ei vaan toimi. Itsellä taas oli ongelmaa enemmän edellisen Focus ST:n penkkien niskatuen kulman kanssa, tuntui että pitäisi olla Notre Damen kellonsoittaja jos omaat yhtään lyhyemmät kädet suhteessa jalkoihin ja penkki edes semi pystyssä.
 
Jup, uuden MK8 Fiesta ST:n penkit ovat monelle olleet ongelma mutta itse olen pitänyt, samoin outoa kyllä toista sataa kiloa painava 2m kaveri mahtui niihin myös nätisti. Mutta moni valittaa että ei vaan toimi. Itsellä taas oli ongelmaa enemmän edellisen Focus ST:n penkkien niskatuen kulman kanssa, tuntui että pitäisi olla Notre Damen kellonsoittaja jos omaat yhtään lyhyemmät kädet suhteessa jalkoihin ja penkki edes semi pystyssä.
Fiestassa on hyvät penkit jo vakiona, mutta ei nuokaan huonoilta näytä, jos selkä sopii kunnolla.
 
Fiestassa on hyvät penkit jo vakiona, mutta ei nuokaan huonoilta näytä, jos selkä sopii kunnolla.

Nyt loppuu OT omalta osalta mutta eipä nuo normi Fiestan penkit tai Vignalen penkit itselle sovi taas. Reisituki puuttu täysin kun on liian pitkät koivet.
 
Noille naveille en laske kyllä muutenkaan mitään lisäarvoa, etenkin tuollaisessa kohta 10-vuotiaassa autossa ne navit on mitä on. Puhelimen Google maps vie 10-0.

Mulla autossa integroitu navi ja sillä paskalla ei kyllä tee mitään, jo pelkkä käyttäminen on niin monimutkaista ja puhutaan 2015 vuoden autosta.
 
kävin koeajamassa yhtä nettiautosta yksityiseltä bongattua mielenkiintoista autoa tänään ostotarkoituksessa....no eka vaikutelma kun löi käyntiin oli että sieltä kuuluu jotain ylimäärästä ääntä konehuoneesta.
sit pääsin ehkä 500m pihasta niin alko kuulua epämäärästä kolinaa alta ja sitten se loppui ja katsoin taustapeilistä niin joku pellinpala sinne tielle jäi.
kävin sen poimimassa kyytiin ja ajoin takas ja se sai olla siinä....pikkuviat ei välttämättä mua haittaa mutta jos osat alkaa tippumaan autosta 40kmh alueella niin tommonen saa jäädä

kyseessä ei ollu mikään tusina-auto vaan yleensä harrastajilla oleva auto....toi yksilö ei tosin ollu kovin hyvällä pidolla näköjään.
 
kävin koeajamassa yhtä nettiautosta yksityiseltä bongattua mielenkiintoista autoa tänään ostotarkoituksessa....no eka vaikutelma kun löi käyntiin oli että sieltä kuuluu jotain ylimäärästä ääntä konehuoneesta.
sit pääsin ehkä 500m pihasta niin alko kuulua epämäärästä kolinaa alta ja sitten se loppui ja katsoin taustapeilistä niin joku pellinpala sinne tielle jäi.
kävin sen poimimassa kyytiin ja ajoin takas ja se sai olla siinä....pikkuviat ei välttämättä mua haittaa mutta jos osat alkaa tippumaan autosta 40kmh alueella niin tommonen saa jäädä

kyseessä ei ollu mikään tusina-auto vaan yleensä harrastajilla oleva auto....toi yksilö ei tosin ollu kovin hyvällä pidolla näköjään.

Eikö jonkun lämpösuojan tippuminen ole nimenomaan pikkuvika?

Yleensähän nuo lämpösuojat ja pohjamuovit kärsivät, kun autolla ajellaan milloin missäkin lepikossa ja lumivallien päällä.
Tietysti kolhitut tai puuttuvat pohjamuovit ja suojapellit eivät anna auton pidosta ehkä parasta mahdollista kuvaa.
Lisäksi keskiverto autoilija katsoo niin harvoin autonsa alle, että siellä voi raahautua vaikka puolikas peura mukana ilman että kuski huomaa mitään.

Tuollainen lämpösuojapelti voi tietysti ruostua irti kannakkeistaan ja tippua vaikka autoa pitäisi kuinka hyvin tahansa, eikä koskaan kolhisi pohjaa mihinkään.
 
Komppaan tuosta lämpösuojapellistä kyllä edellistä. Ne kyllä tahtoo ruostua kiinnikkeiden ympäreiltä. Omassa autossa sen aiheuttamaa ääntä ei edes kuullut auton sisälle et sen huomasi vasta kun joku käynnisti auton ja itse oli ulkopuolella seisomassa.

Kun räpelsin sen pois alta niin se oli jo kokonaan irti ja välillä kolisi takapöntön päällä. Normaaliajossa ei mitään ääniä kuulunut.
 
Tuollainen lämpösuojapelti voi tietysti ruostua irti kannakkeistaan ja tippua vaikka autoa pitäisi kuinka hyvin tahansa, eikä koskaan kolhisi pohjaa mihinkään.
Näinpä. Tosin omalla kohdalla jostain 80-, 90-luvun autoista noita ruostui itseltänikin joskus irti. Yhdestäkään "paremmasta" pelistä rosteriputkistolla ei enää ole 2000-luvulla ruostunut 15v/200tkm välissä.

Sinänsä ihan "kulutuskamaa" nuo ovat jos ajatellaan että kylpevät suolaliuoksessa kolmasosan vuodesta ja ovat ensimmäisenä ottamassa yleensä vastaan kun ajetaan lumessa tai esteiden yli - eli varsinkin sporttisemmissa / matalemmissa autoissa en ihmettelisi vaikka putoaisivat kyydistä edelleen...
 
joo olisin ton pellin putoamisen vielä hyväksyny jos ei olis muuta ilmenny mutta kaupat olis jääny joka tapauksessa tekemättä ton moottorin käydessä olleeseen sivuääneen joka ei johtunu tosta repsottavasta suojapellistä koska se kuului vielä sen irrottuakin. sen tippuminen oli siihen vain piste i:n päälle että keskeytin koeajot ja ajoin takas.
 
joo olisin ton pellin putoamisen vielä hyväksyny jos ei olis muuta ilmenny mutta kaupat olis jääny joka tapauksessa tekemättä ton moottorin käydessä olleeseen sivuääneen joka ei johtunu tosta repsottavasta suojapellistä koska se kuului vielä sen irrottuakin. sen tippuminen oli siihen vain piste i:n päälle että keskeytin koeajot ja ajoin takas.

Jaa, no sitten.
Jotenkin sain tuosta ensimmäisestä viestistä sen käsityksen, että kaikki sivuäänet johtuivat tuosta pudonneesta pellistä.
 
Niitä on noita "harrastajiakin" monenlaisia. Osalle riittää että "harrasteet" on sen verran kunnossa että kestävät sen kylillä näytillä käymisen muutaman kerran vuodessa, osalla ne on käyttöautoina (ja kun nuo "harrasteet" on yleensä vanhoja paskoja niin ne on sitten enemmän tai vähemmän koko ajan rikki), sitten on niitä jotka pitelee "harrasteitaan" kuin kipiää vittua ja sitten on niitä joilla loppuu rahat ja moti kesken jolloin "harraste" päätyy myyntiin jne jne.

Eli ei noilta harrasteilta kannata oottaa sen enempää kuin muiltakaan autoilta, siis kunnon puolesta. Näkee sit paikanpäällä mitä ne on.
 
Niitä on noita "harrastajiakin" monenlaisia. Osalle riittää että "harrasteet" on sen verran kunnossa että kestävät sen kylillä näytillä käymisen muutaman kerran vuodessa, osalla ne on käyttöautoina (ja kun nuo "harrasteet" on yleensä vanhoja paskoja niin ne on sitten enemmän tai vähemmän koko ajan rikki), sitten on niitä jotka pitelee "harrasteitaan" kuin kipiää vittua ja sitten on niitä joilla loppuu rahat ja moti kesken jolloin "harraste" päätyy myyntiin jne jne.

Eli ei noilta harrasteilta kannata oottaa sen enempää kuin muiltakaan autoilta, siis kunnon puolesta. Näkee sit paikanpäällä mitä ne on.
Vähän vanhemmalta autonmyyjältä saattaa löytyä varmatoiminen auto. Ehkä sitten on ollut myös rauhallinen ajotyyli ja samaa autoa on pidetty 5-10 vuotta. Jos siis auton viat ei ole myynnin syy vaan se, että autoa ei enää tarvitse, tai on hankittu toinen auto tilalle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 146
Viestejä
4 651 297
Jäsenet
76 398
Uusin jäsen
Piritorni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom