Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
No siis, jokaiselle omansa. Tuskimpa autotehtaat noita 13kpl tusinasta löytyviä Tojotanharmaita kasariskottiruutukangassisustoja tekisivät ellei ne joihinkin sairaisiin yksilöihin vetoaisi (aivan kuten tuo vetoakselien poisjättäminen jommastakummasta päästä.)

t: beigen nahkasisustaisen vaggineen omistaja.
Tuo on kyllä legit sääli että värit ovat aina niin tylsiä. Oma ensimmäinen käyttökulkine oli vaalealla sisustalla, ei likaantunut, oli valoisa ja tilavan tuntuinen ja kun hyppäsin muihin saman mallin autoihin tummalla sisustalla niin auto tuntui ahtaalta ja pieneltä. Sama juttu oli kaverin 90-luvun bemarissa mihin yritettiin lopulta vaihtaa sisusta kolaroidusta vaalea sisusta mutta homma tyssäsi kun luovuttaja-auto oli liian kolaroitu ja penkit olivat solmussa.
 
Joo ja verot tonnin vuodessa. Oli komia tai lemanssi. Porukka dumppaa näitä diiseleitä nyt urakalla "hyvään" hintaan

Koodi:
CO2 -päästöt: 120 g/km B
Ajoneuvovero: 606 €/Vuosi

:confused::confused::confused::confused:

Sama auto 1.8TSI:llä:

Koodi:
CO2 -päästöt: 169 g/km E
Ajoneuvovero: 248 €/Vuosi
 
Eihän siitä nyt mihinkään pääse että jos autolle tulee yhtään enemmän kilometrejä ja haluaa ettei koko liksa menee autoiluun, niin tuollainen vanhempi dieselhän se pitää alle ottaa. Ei sillä mitään ihmeellisiä matkoja tarvitse vuodessa ajaa kun tuo vuotuinen vero on katettu.
 
Jep, ja tuskin asiaa kukaan hetken pohtinut oikeasti jaksaa uskoa siihen että Dieselit yhtäkkiä katoaa maan päältä johonkin mystiseen dieseleiden taivaaseen. Suurelle osalle edelleen se selkeästi järkevin vaihtoehto.
 
Tuollainen menee oikeasti pienellä polttoaineenkulutuksella suhteessa auton kokoon nähden matka-ajossa.

Mikä nyt on suhteellista, ollut Pontiac ja Buick STW, niin kierre kävi tankissa. Firebird tai Astro menee paljon pienemmällä, Astro toki kuuvetoinen mutta silti.
 
Mikä nyt on suhteellista, ollut Pontiac ja Buick STW, niin kierre kävi tankissa. Firebird tai Astro menee paljon pienemmällä, Astro toki kuuvetoinen mutta silti.
Matkassa 11l/100km on mun mielestä suht vähän tollaselle. Usein näitä on vaan räpelletty tietämättä mitä ollaan tekemässä ja ihan jo senkin takia kuluttaa helvetisti. Orkkiskunnossa ja kun kaikki toimii niin menee matkassa tosiaan siihen 11l/100km
 
Tuollainen menee oikeasti pienellä polttoaineenkulutuksella suhteessa auton kokoon nähden matka-ajossa.

No jaa, mulla on ollu kolme raatovankkuria, kaikki Oldsin 5-litran bensakoneella. Matkassa ne on järjestään vieny sen 10-12 ja kartsalla parikymppiä.
En nyt sanoisi varsinaisesti "pieneksi", toki sekin on suhteellista. :)
 
Niin että siisti alkuperäiskuntoinen vähän ajettu Corsa pitäis heti pilata jollain jonnetuningilla? :dead:

Kukin tyylillään, mielestäni aikakauden klassikkovanteet ja pieni siisti madallus tekisivät hyvää tuolle Corsalle, siitä on vielä jonnetuning kaukana.

Ei tuo Corsa nyt niin nätti tai harvinainen ole, että se pitäisi heti pussihousuilla naftaliiniin ja alkuperäisen alustan + vanteet saa koska tahansa vaihdettua takaisin, jos tulee tarve vaikkapa museokatsastaa.


Siinä on sinulle sitä jonnetuninkia oikein koko rahan edestä. :rofl:
 
Karsta-ongelmia tuossa kyseisessä M3:ssa ei ainakaan luulis olevan, siihen malliin tuo saa kyytiä aina kun tuon vain näkee.

On kyllä mahtavat soundit tuossa.
 
Jos sitä olisi ihan oikeasti vähän ylimääräistä rahaa tuo M3 ei ole todellakaan pahan hintainen, etenkin jos vertaa muihin E46 M3:siin. Loppusekseen hyvillä specseillä ja aika fiksuilla modeillakin, verraten noihin muihin loppuunpoljettuihin katiskoihin.
Miksi maksaa viritetystä, "vanhemmasta", M3:sta samat kuin pari vuotta uudemmasta, ~80tkm vähemmän ajatusta M5:sta joka menee vakiona suunnilleen samat?

Mietin siis ihan oikeasti syytä - kun vertailin pikaisesti noita hintoja E6x M5:n...
 
Miksi maksaa viritetystä, "vanhemmasta", M3:sta samat kuin pari vuotta uudemmasta, ~80tkm vähemmän ajatusta M5:sta joka menee vakiona suunnilleen samat?

Mietin siis ihan oikeasti syytä - kun vertailin pikaisesti noita hintoja E6x M5:n...

Koska kenenkään ei pidä mennä ostamaan E61 tai E60 M5:ttä. Moottori on hieno toimiessaan, mutta koko kökötys on todella epäluotettava, jopa verrattuna tupla-ahdettuun TSI-koneiseen, kuivalla DSG:llä varustettuun VAG-autoon.
 
Koska kenenkään ei pidä mennä ostamaan E61 tai E60 M5:ttä. Moottori on hieno toimiessaan, mutta koko kökötys on todella epäluotettava, jopa verrattuna tupla-ahdettuun TSI-koneiseen, kuivalla DSG:llä varustettuun VAG-autoon.
Olen ollut siinä uskossa että noi on ihan "OK" kunhan ne... nokat? (ei jaksa muistaa enää) vaihdetaan. Toki sekin taisi olla joku kolmen tonnin rasti. Tietty noissa ~200tkm ajetuissa pitäisi olla tehty jo?
 
Olen ollut siinä uskossa että noi on ihan "OK" kunhan ne... nokat? (ei jaksa muistaa enää) vaihdetaan. Toki sekin taisi olla joku kolmen tonnin rasti. Tietty noissa ~200tkm ajetuissa pitäisi olla tehty jo?
Kampien laakerit ovat pahin ja kallein rasti ja lisäksi SMG-automaattiloota on jatkuvasti rikki ja korjaaminen maksaa tuhansia. Siihen päälle vielä kaikki muut perus bemariongelmat.



 
Kampien laakerit ovat pahin ja kallein rasti ja lisäksi SMG-automaattiloota on jatkuvasti rikki ja korjaaminen maksaa tuhansia. Siihen päälle vielä kaikki muut perus bemariongelmat.




No siitä vaan sitä yhtä autoa kymmenestä etsimään manuaalilla. Rahamiehen pelejähän nuo M:t on aina olleet, ei pikkuviat ja touhutonnit saa pelottaa kun ostaa yli 10v ja ~200tkm ajettuna. :D
 
No siitä vaan sitä yhtä autoa kymmenestä etsimään manuaalilla. Rahamiehen pelejähän nuo M:t on aina olleet, ei pikkuviat ja touhutonnit saa pelottaa kun ostaa yli 10v ja ~200tkm ajettuna. :D

Manuaalina myyty vain jenkeissä. Eli hankala voi olla löytää. Ja niiden hinnat noin tuplat mitä SMG-kököttimissä.
 
Miksi maksaa viritetystä, "vanhemmasta", M3:sta samat kuin pari vuotta uudemmasta, ~80tkm vähemmän ajatusta M5:sta joka menee vakiona suunnilleen samat?

Mietin siis ihan oikeasti syytä - kun vertailin pikaisesti noita hintoja E6x M5:n...

No mulle E60 M5 ei olis kyllä minkään sortin vaihtoehto jos olisin M3:sta hakemassa. Aivan erilaiset autot.
 
SMG on. Tuo SMG aiheuttaa sekaannusta, kun ei se ole automaatti, eikä manuaali. Paska se kylläkin on.
Automaatteina nuo yleensä tuolla Nettiautossa on samoin kuin muutkin semi-automaattilaatikot ja lähempänä nuo automaattia käytöltään on kuin manuaalia. Varsinkin kun tuossa on automaattitilakin, niin ei tuossa oikein ole mitään syytä listata tuota manuaalina, muuta kuin ostajia hämätäkseen, tai tyhmyyttään...
 
https://www.blocket.se/stockholm/VOLVO_S60_T5_AWD_5_cyl_83918653.htm?

Ei nyt nettiautosta, mutta kuitenkin. Jenkeistä tuotu T5 S60 Volvo. Myyjä laittanut kuviin screenshotteja historiatiedoista, joista ilmenisi auton olevan täysin tehtaalta lähteneessä kunnossa, mutta jotain taisi jäädä mainitsematta.

Auton historiatiedot: SHL124 - Volvo S60 T5 AWD Powershift, 254hp, 2013

2012 lokakuussa rekisteröity ensimmäistä kertaa New Yorkissa, siitä n. 20pvä eteenpäin auto on Copartilla myynnissä tässä kunnossa 5200$ pyyntihintaan:
88785151.jpg


Tämän jälkeen määritetty Junk & salvage. Viety Floridaan josta sitten rahdattu ulkomaille. Historiatiedot näyttäisivät auton lähteneen Jenkeistä 2013 huhtikuussa ja saapuneen suoraan Ruotsiin saman vuoden marraskuussa, mutta auto on rekisteröity saman tien saavuttuaan Ruotsiin, joten se on tod. näk. käyty korjauttamassa jossain itäblokin maassa mahdollisimman halvalla.
 
Viimeksi muokattu:
Tässäkin tieto lisää vain tuskaa ja volvo on muuttunut hymynhyydyttäjäksi. Ainakin siinä vaiheessa kun joku mainitsee asiasta ostajalle.
 
Hyvin nokkelaa. Jos kuitenkin tarkkaan katsot niin huomaat myyntikohteen otsakkeessa merkinnän Alpina. Saman tekstin voi myös lukea myyntikuvasta.
Auton merkiksi on silti ilmoitettu BMW ja malliksi 328. Lisäksi autosta mainitaan Tästä poikkeuksellinen BMW tosiharrastajalle.

Autossa on myös Alpinan osia, joten sieltä tulee maininta otsikkoon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 254
Viestejä
4 549 960
Jäsenet
74 949
Uusin jäsen
Kampamaneetti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom