Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Yleensä niitä näkee jossain 4000-5000e pommeissa, harvoin yli kahden kympin autoissa jossa on jo tehokkaammat led/xenon-valot

Nyrkkisääntö on kyllä että mitä uudempi auto sen huonommat kaukovalot.

Eikä ne nykyauton led (tai xenon) valotkaan välttämättä tietä kovin kummoisesti valaise vaikka häikäisevätkin paljon.
 
Nyrkkisääntö on kyllä että mitä uudempi auto sen huonommat kaukovalot.

Eikä ne nykyauton led (tai xenon) valotkaan välttämättä tietä kovin kummoisesti valaise vaikka häikäisevätkin paljon.
Nyrkkisääntö itsellä on ollut että bixenon on pisin kantomatka/kattavuus suhde, ledit mukavan laajoja mutta valoteho ei xenonin tasolla.
 
Ekan kopan CLS on vaan niin onnistunut ettei 14 vuotta näy. Taidan itse olla vähemmistössä mutta mielestäni parhaimman näkönen CLS on juuri tuo W219 kori. Vanteet vaihtaisin.
 
Nyrkkisääntö itsellä on ollut että bixenon on pisin kantomatka/kattavuus suhde, ledit mukavan laajoja mutta valoteho ei xenonin tasolla.
Ihan yhtä tuhnuja ne xenonit on, jos ei ole ajovalopesimiä. Ilman pesureita maksimi valoteho on rajattu niin LED:llä kuin Xenonillakin 2000 lumeniin. Verrokkina taas tehokkaammat xenon polttimot tuottaa n. 3500 lumenia. Nykyään noita pesureita ei säästösyistä paljoa laitella, joten nykyautojen valotehot on mitä on.
 
Ekan kopan CLS on vaan niin onnistunut ettei 14 vuotta näy. Taidan itse olla vähemmistössä mutta mielestäni parhaimman näkönen CLS on juuri tuo W219 kori. Vanteet vaihtaisin.

Samaa mieltä. Mutta AMG-korisarja on ehdoton, näyttää ihme puikulaperunalta ilman. Vanteet on kyllä niin 2005 tuossa, räppipäissään olisin just tollaset pistänyt alle aikanaan :D
 
Tästä on nyt jo monta vuotta, mutta yhden tutun 500 CLS lähti vaihtoon, kun alkoi ruostumaan. Vuosimalli oli 2007. Vaihtopäätöksen sinetöi venttiilikoneiston vika mikä todettu merkkiliikkeessä, hintaa rempalle olisi ollut jotain 7k€, mutta meni sellaisenaan vaihtoon, liike oli tietoinen viasta ja korjasi ongelman, hyvityshinnassa varmaan melkoinen pudotus. Niin tai näin, mutta auto ainakin tekniikan osalta korjattu ja myyty eteenpäin mitä seurailin.
 
Nyrkkisääntö itsellä on ollut että bixenon on pisin kantomatka/kattavuus suhde, ledit mukavan laajoja mutta valoteho ei xenonin tasolla.
Staattisten ledien kohdalla voi olla näin. Kuulostaa hienolta, mutta todellisuus toinen. Matrix-ledejä en todellakaan vaihtaisi takaisin bi-xenoneihin. Ehdottomasti paras varuste, mitä nykyautoissa kamerateknologialla on toteutettuna. Valovoimasta en tiedä, pesurit molemmissa, joten ei liene ei kai nuo ihan tehottomimmat ole.
 
Staattisten ledien kohdalla voi olla näin. Kuulostaa hienolta, mutta todellisuus toinen. Matrix-ledejä en todellakaan vaihtaisi takaisin bi-xenoneihin. Ehdottomasti paras varuste, mitä nykyautoissa kamerateknologialla on toteutettuna. Valovoimasta en tiedä, pesurit molemmissa, joten ei liene ei kai nuo ihan tehottomimmat ole.
Eroja on juu mutta itse en ole edes pesurillista ei staattisista vielä hyvien xenonien voittajaa löytänyt. Se tosin on myönnettävä etten noita Matrix ledejä ole testannut.
 
Kyllä ne perinteiset halogeenipitkät on keskimäärin parhaat. Johan sen maalaisjärkikin sanoo, että jos yhdellä heijastimella yritetään toteuttaa sekä lähi- että kaukovaloja (bi-xenon), niin ei se kovin hyvin voi toimia. Ledit alkaa jo parhaimmillaan päästä parhaiden halogeenien tasolle.

Mullakin on Audissa bi-xenonit (surkeat) ja lisäksi "räpsypitkät" halogeeneilla. Nuo halogeenipitkät on ylivoimaiset - harmi vain että ne ei pysy päällä kuin viiksestä koko ajan vetämällä :btooth:

6orygBw.png
 
Tästä on nyt jo monta vuotta, mutta yhden tutun 500 CLS lähti vaihtoon, kun alkoi ruostumaan. Vuosimalli oli 2007. Vaihtopäätöksen sinetöi venttiilikoneiston vika mikä todettu merkkiliikkeessä, hintaa rempalle olisi ollut jotain 7k€, mutta meni sellaisenaan vaihtoon, liike oli tietoinen viasta ja korjasi ongelman, hyvityshinnassa varmaan melkoinen pudotus. Niin tai näin, mutta auto ainakin tekniikan osalta korjattu ja myyty eteenpäin mitä seurailin.

Jos tuollaisen ostaa niin kannattaa olla käytettävissä joku kopio vikalukija ja tutkia vikoja mahdollisimman paljon itse. Nimim. vuoden sisään veljen mersusta korjattu n. 5000€ edestä merkkiliikkeen vikoja n. 300 eurolla. Myös 7k€ venttiilikoneiston vika kuulostaa melkoiselta :beye:

e320 cdi 2008
-Ahtopaineensäätimen vika: virallinen korjaus vaihtaa turbo koska säädin integroitu kylkeen. Korjaantui kolvaamalla piirilevyä.

-Vaihdelaatikossa jumittuu vaihde silmään: virallinen korjaus vaihtaa laatikon aivot/ohjausboksi. Korjaantui vaihtamalla kyseiseen boksiin turbiinin nopeusanturi tilaamalla kiinasta varaosa, jota ei ollut tarkoitettu vaihdettavaksi...
 
Nuo halogeenipitkät on ylivoimaiset - harmi vain että ne ei pysy päällä kuin viiksestä koko ajan vetämällä :btooth:
Audin räpsypitkät saa palamaan jatkuvasti kun vaan asentaa normaalit valoreleet väliin omalla syötöllä ja ottaa herätteen bixenonin kauhan piuhasta sille.
 
Parhaat ajovalot, joilla olen itse ajanut, ovat kyllä kiistattomasti W222 S-sarjan Mersun keulilta löytyvät Multibeam LED:it, samanlaista "päivänvalo" efektiä aivan pimeässä ei saa aikaiseksi, kuin lataamalla nupin katto ja karjapuskuri täyteen 9" hyviä ledi valoja.
Lisäksi mersun ledien pimennys ja kaarre toiminto toimii uskomattoman hyvin.

Ilmeisesti samanlaiset valot saa nykyään myös ainakin C-sarjaan ja ilmeisesti myös E-sarjaan.
Pitäisikin käydä jossain välissä testaamassa, kun yksi tuttu tilasi uuden C-sarjalaisen sedanin noilla valoilla.
 
Fiat X 1/9 Avoauto 1977 - Vaihtoauto - Nettiauto

näyttäs että tota maalipintaa olis korjausmaalailtu tai sitten kamera tekee kepposet mutta tommonen olis kiva peli tosin tykkään enemmän niillä leveillä puskureilla olevasta. samoin toi ratti ja pakoputken päät häiritsee....jonkun alkuperäiskuntosen kun löytäs sopuhintaan reilusti alle kybällä.
 
Otsikko hämää, kun auto on käytetty katsastuksessa, mutta hylätty. Ei kallis vika, mutta kuitenkin.

"Siisti punto myynnissä leima jäi kiinni raidetangon pää väljä noin 15e vika niin on vuodeksi leimaa huolto vihko löytyy"

Fiat punto 1.2 juuri leimattu , Joensuu
Leimattu on, tuntuu torissa olevan yks ja sama onko leimattu hyväksyttynä vai hylättynä. Tosin naurettavaa jos 15e vika, niin miksei korjaa ja katsasta uudelleen. Varsinkin kun ei ole kuvaa "katsastusraportista"
 
Leimattu on, tuntuu torissa olevan yks ja sama onko leimattu hyväksyttynä vai hylättynä. Tosin naurettavaa jos 15e vika, niin miksei korjaa ja katsasta uudelleen. Varsinkin kun ei ole kuvaa "katsastusraportista"
Ei varmaan itse osaa, voihan se osa olla 15€ mutta asennus jossain hyvinkin satasen luokkaa. Ei toki silti olisi paha hinta vaikka nostaisi korjauksen jälkeen pyynnin 400€, jos ei tosiaan mitään muuta vikaa ole. Nettiautossa kuitenkin vastaavan ikäiset näyttäisi olevan n. 800€.
 
Ei varmaan itse osaa, voihan se osa olla 15€ mutta asennus jossain hyvinkin satasen luokkaa. Ei toki silti olisi paha hinta vaikka nostaisi korjauksen jälkeen pyynnin 400€, jos ei tosiaan mitään muuta vikaa ole. Nettiautossa kuitenkin vastaavan ikäiset näyttäisi olevan n. 800€.
Jep. Pertti peruskorjaajalta jää raidentangon pää vaihtamatta kerrostalon parkkipaikalla, varsinkin jos on osat "hieman" jumittuneet vuosien saatossa.

Eli osa saattaa olla halpakin, mutta kun raijjaa korjaamoon 2 viikon jonotuksen jälkeen niin hinta saattaa "pompsahtaa" kun laitetaan tunti tai pari töitä päälle.
 
Fiat X 1/9 Avoauto 1977 - Vaihtoauto - Nettiauto

näyttäs että tota maalipintaa olis korjausmaalailtu tai sitten kamera tekee kepposet mutta tommonen olis kiva peli tosin tykkään enemmän niillä leveillä puskureilla olevasta. samoin toi ratti ja pakoputken päät häiritsee....jonkun alkuperäiskuntosen kun löytäs sopuhintaan reilusti alle kybällä.
Onhan tuota aika selvästi maalailtu useammastakin paikasta.
Toi rattihan voi olla jopa alkuperäinen, tuo kun taitaa olla niitä Bertone-merkkisenä myytyjä alunperinkin. Pakoputketkin on sentään period-correctit Ansat. Eniten häiritsee noi puskurit, onkohan noi jotkut välimallit kun jenkkilässä oli vieläkin minusta isommat ja joissain euro-malleissa on ollut pienemmät minusta.
 
Jep. Pertti peruskorjaajalta jää raidentangon pää vaihtamatta kerrostalon parkkipaikalla, varsinkin jos on osat "hieman" jumittuneet vuosien saatossa.

Eli osa saattaa olla halpakin, mutta kun raijjaa korjaamoon 2 viikon jonotuksen jälkeen niin hinta saattaa "pompsahtaa" kun laitetaan tunti tai pari töitä päälle.
Miksi tuollaista pikkuhommaa ei parkkipaikalla voisi tehdä?
 
Miksi tuollaista pikkuhommaa ei parkkipaikalla voisi tehdä?
Vaikka se on vaikea uskoa niin ei kaikilla ole työkaluja tehdä esim. mitään autolleen. Kyllä silloinkin kun omilleni muutin niin aika orpo olo oli kun tottunut että kaikkea tarvittavaa vermettä löytyy. Tai sitten jos ei vain ole halua tai kiinnostusta. Syitä on monia.
 
Vaikka se on vaikea uskoa niin ei kaikilla ole työkaluja tehdä esim. mitään autolleen. Kyllä silloinkin kun omilleni muutin niin aika orpo olo oli kun tottunut että kaikkea tarvittavaa vermettä löytyy. Tai sitten jos ei vain ole halua tai kiinnostusta. Syitä on monia.
Jep. On niitäkin jotka vaihdattavat renkaansakin/polttimot/pyyhkijänsulat jossain liikkeessä ja vuosihuolto lisää lasinpesunesteet hyvän katteen kannusta.

Itselle nuo vielä luonnistuu/kiinnostaa tehdä rahansäästön takia, mutta vähänkään teknisemmät hommat jätän suosiolla ammattilaiselle. Jo senkin takia, että kun parkkipaikalla fiksatessa joku ei menekään kuin ajattelit ja sitten täytyy vaikka jarrurempan takia irroitettu rengas pistää takaisin ja hakea varaosia/lisätyökaluja/osaavampaa apua niin aika nopeasti menee aikaa/rahaa/hermoja sen verran, että korjaamo olisi ollut järkevämpi ratkaisu.
 
Tekijät tekee. Tuossa vähän aikaa sitten kaupan parkkihalliin ajaessa kiinnitin huomiota vähän syrjemmässä olevaan autoon, konepelti ja paksi pystyssä, peilistä vilkaisin että sehän on pukkien päällä, ja toinen eturengas irti. Kaupasta tullessa, ajoin ihan mielenkiinnosta vähän lähempää, niin siellä oli mies haalarit päällä, auton alla olikin kaksi pukkia. Eihän nyt tunkin varassa kukaan. Konehuoneen puolelta oli irroitettu jotain vähän isompaa osaa siihen lattialle:D En oikein usko että se vehje oli siihen lauennut, vaan kyllä tuo oli ihan suunniteltu korjauspaikka, näin oletan.

Itsehän suosin korjaamoa, kun yleensä mun tekemiset menee päin vittua.

Tjaa se torin fiat onkin myyty jo. Sukunimi taisi kyllä viitata vähemmistökulttuurin edustajaan.
 
Veikkaisin tuon "kuluneisuuden" olevan auringon heijastus, kun ottaa huomioon tuon auton tekijät. Voin toki olla väärässäkin, kun puhkikuluneelta tuo kuvassa kyllä näyttää.
 
Veikkaisin tuon "kuluneisuuden" olevan auringon heijastus, kun ottaa huomioon tuon auton tekijät. Voin toki olla väärässäkin, kun puhkikuluneelta tuo kuvassa kyllä näyttää.

Kyllä se puhki on. Monissa noissa Sciroccoissa turvavyö hinkkaa tuosta kohtaa kankaan puhki pienilläkin kilsoilla. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kun on yli 30 000e auto kyseessä ettei sitä kannattaisi fiksata kuntoon
 
Saahan sillä muilta merkeiltä vaikkapa ne puuttuvat kaksi vetoakselia ja kaupantekijäisiksi sisustan jota katsellessa ei tee heti mieli suorittaa itsemurhaa (kuten tuon Tojotaakin harmaamman Audin skottikangassisustan kanssa.) Todennäköisesti myös paremmin huolletun vehkeen, nuo 200tkm ajetut autot on juuri niitä jotka dumpataan autoliikkeisiin kun omistajat ei halua suorittaa ja maksaa niitä ns. isoja huoltoja.

BMW 530 d xDrive A E60 Sedan Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Saahan sillä muilta merkeiltä vaikkapa ne puuttuvat kaksi vetoakselia ja kaupantekijäisiksi sisustan jota katsellessa ei tee heti mieli suorittaa itsemurhaa (kuten tuon Tojotaakin harmaamman Audin skottikangassisustan kanssa.) Todennäköisesti myös paremmin huolletun vehkeen, nuo 200tkm ajetut autot on juuri niitä jotka dumpataan autoliikkeisiin kun omistajat ei halua suorittaa ja maksaa niitä ns. isoja huoltoja.

BMW 530 d xDrive A E60 Sedan Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto

No tuon Bemarin sisusta se vasta komia onkin:rofl:
 
Pari viimeistä ei ole vertailukelpoisia kun puhutaan -11 malleista
 
Meinasin just editoida/korjata että en katsonutkaan kulutusta ja ainakin ilmotuksien mukaan A4 väittää menevän kyllä pienellä vrt noihin linkkaamiini. Mutta mitä väliä jollain muutaman vuoden erolla on tuossa ikäluokassa? Ei mitään.
 
Mutta mitä väliä jollain muutaman vuoden erolla on tuossa ikäluokassa? Ei mitään.

Kun vertaillaan niin johonkin se raja pitää vetää. Samanikäiset ovat parhaiten vertailukelpoisia. Ja tuo Audi tulee menemään nopeammin kaupaksi kuin nuo linkittämäsi :D
 
Mutku mutku mutku se on bemari :D :D

No siis, jokaiselle omansa. Tuskimpa autotehtaat noita 13kpl tusinasta löytyviä Tojotanharmaita kasariskottiruutukangassisustoja tekisivät ellei ne joihinkin sairaisiin yksilöihin vetoaisi (aivan kuten tuo vetoakselien poisjättäminen jommastakummasta päästä.)

t: beigen nahkasisustaisen vaggineen omistaja.
 
No siis, jokaiselle omansa. Tuskimpa autotehtaat noita 13kpl tusinasta löytyviä Tojotanharmaita kasariskottiruutukangassisustoja tekisivät ellei ne joihinkin sairaisiin yksilöihin vetoaisi (aivan kuten tuo vetoakselien poisjättäminen jommastakummasta päästä.)

t: beigen nahkasisustaisen vaggineen omistaja.

Sun kannattaa vinkata poliisille eikä tänne. Tosin voi olla ettei hetkeen pääse koneelle kun sen tekee...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 254
Viestejä
4 549 960
Jäsenet
74 949
Uusin jäsen
Kampamaneetti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom