Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Taitaa olla sillu10 (youtubesta tuttu aikoinaan) vanha auto. Mietin kyllä jo silloin, että miksi joku maksaisi 20k€ tuosta ruosteisesta läjästä o_O Ajaa pystyy joitain kilsoja lämpimänä päivänä.
Yksi olennainen saattaa olla niinkin simppeli kuin paperit. Nykyään saisi helpommin ja halvemmalla tehoa kuin koskaan mutta et saa enää tehdä muutoksia siihen tähän ja tuohon. Kun ennen pystyi muutoskatsastamaan vaikka v8:n kadettiin niin nykyään ei jakoa. Siksi esim tietyt yksilöt maksavat enemmän koska on erikoinen tekniikka paperilla, on juuri esim noita ei nykyään hyväksyttäviä lavapaikkoja tai muita juttuja mitä ei enää saa edes rahalla.
 
Vähän erikoisempaa Chrysler 300c:tä Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI Aut, 22 ALUT, NAHKASISUSTA, KATTOLUUKKU YM. VAIHTO/RAHOITUS Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Chrysler-300C-21cf495031918701-medium.jpg
 
Tossa ole muuta erikoista kuin se että se on ruma. No, saattaahan tuota joku liituraitahousuinen kaveri luulla kalliiksikin siellä itäkeskuksen ympäristössä.
Eei, kyllä idässä tiedetään noiden hinta ja/tai laatu.
 
Alfan ulkonäkö yleensä miellyttää itseä kovastikin, mutta tämä Mito on kyllä on jotain... Tulee vain Fiat 500 mieleen :D Siis tämä uusi 500

On Alfalla toki hienompiakin malleja. Tämän yksilön väri livenä on paljon hienompi, kuin näissä pimeissä kuvissa, joissa näyttää mustalta.
 
Hieno laite, joka oikeasti vuosimallia -13. Kävin potkimassa renkaita, mutta eihän tuollaista uskalla ostaa.

Alfa Romeo Mito 1,4 MultiAir 135hv (MY12) Viistoperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto

Alfan ulkonäkö yleensä miellyttää itseä kovastikin, mutta tämä Mito on kyllä on jotain... Tulee vain Fiat 500 mieleen :D Siis tämä uusi 500
Punto tuosta tulee enemmän mieleen, koska Puntoon tuo perustuu enemmän kuin 500:seen.

Hyvin uskaltaa ostaa. Fiatteihin nää Alfat perustuu ja Fiatit on ihan kestäviä pelejä nykyään. Pahin riski on tietysti se, että kun kerran Alfan ostat niin sen jälkeen ei enää muut autot kelpaa.
 
Viimeksi muokattu:
On Alfalla toki hienompiakin malleja. Tämän yksilön väri livenä on paljon hienompi, kuin näissä pimeissä kuvissa, joissa näyttää mustalta.

Miltäs tuo väri sitten livenä näytti? Musta metallihohto? Kuvissa tosiaan näyttää täysin mustalta vaikka kuvauksessa mainitaankin erikoisväri.

Punto tuosta tulee enemmän mieleen, koska Puntoon tuo perustuu enemmän kuin 500:seen.

Itse en kyllä tuossa Puntoa näe.

maxresdefault.jpg
 
Miltäs tuo väri sitten livenä näytti? Musta metallihohto? Kuvissa tosiaan näyttää täysin mustalta vaikka kuvauksessa mainitaankin erikoisväri.



Itse en kyllä tuossa Puntoa näe.

maxresdefault.jpg
No okei, keulamaski ehkä enemmän 500:sen mallia. Mutta oikeastaan siitä kaikki taaksepäin on enemmän Puntoa. Ja tosiaan Puntoon tuo perustuu.

20160222_212527.jpg
 
No okei, keulamaski ehkä enemmän 500:sen mallia. Mutta oikeastaan siitä kaikki taaksepäin on enemmän Puntoa. Ja tosiaan Puntoon tuo perustuu.

20160222_212527.jpg
Joo toki 500:n perä loppuu kesken jos Mitoon vertaa :) Näköjään B-pilarista taaksepäin alkaa löytyä yhtäläisyyksiä Punton kanssa :tup:
 
Joo toki 500:n perä loppuu kesken jos Mitoon vertaa :) Näköjään B-pilarista taaksepäin alkaa löytyä yhtäläisyyksiä Punton kanssa :tup:

MiTo perustuu samalle pohjalevylle kuin Grande Punto.
Meillä vaimolla oli MiTo Junior 2012 mallinen muutaman vuoden. Autohan tuli 20tkm ajettuna vaimolle ja vaihtoi sen 80tkm ajettuna eteenpäin.
Meillä ollessa ainoat "viat" oli jousen yläpään laakerin murtuminen ja pakkasilla sivuikkunoiden automaattinen lasku(ovia avatessa) ja nousu aiheutti päänvaivaa jos oli jäätä kertynyt tiivisteen päälle.
Hyvä auto kaikinpuolin ajaa ja se DNA järjestelmäkin oli oma lisänsä auton ominaisuuksiin.
 
Miltäs tuo väri sitten livenä näytti? Musta metallihohto? Kuvissa tosiaan näyttää täysin mustalta vaikka kuvauksessa mainitaankin erikoisväri.

Hyvä kysymys ja vaikea vastaus. Suoraan en keksinyt mitään väriä. Musta kahvi, jossa vähän oranssia joukossa metallinhohtoisena on paras mitä mä pystyn keksimään. Kakkoskuvassa, jos katsoo auton takaosaa erottaa ehkä jotain? Ainakaan mulle ei tullut Punto tuosta mieleen, vaikka serkkuja ovatkin.
 
Hyvä kysymys ja vaikea vastaus. Suoraan en keksinyt mitään väriä. Musta kahvi, jossa vähän oranssia joukossa metallinhohtoisena on paras mitä mä pystyn keksimään. Kakkoskuvassa, jos katsoo auton takaosaa erottaa ehkä jotain? Ainakaan mulle ei tullut Punto tuosta mieleen, vaikka serkkuja ovatkin.

Edestä päin olevasta kuvasta erottuu sellainen tumman kahvin sävy, peruskuviin on kyllä monesti vaikea saada oikeanlaista lookkia.
 
Onhan tuo ihan hyvässä kunnossa (restauroitu osittain?) ja vähillä kilsoilla mutta hinta on aika törkeä.

Noita 200-230:iä kun katselin tuossa joku aika sitten, niin tuossa on melkein 10000 eur "remppavaraa" jos ostaa hieman huompikuntoisen pelleiltään ja laittaa kuntoon. Varsinkin jos pystyy itse tekemään niin jää monta tonnia taskuun...
 
Mallivuosi 2008-2011
Valmistunut 10.1.2011
Rekisteröity 26.6.2013

Eli varmaankin maannut jossain satamassa, liikkeen pihassa tai showroomissa pari vuotta? Vai tuontiauto?
 
Mallivuosi 2008-2011
Valmistunut 10.1.2011
Rekisteröity 26.6.2013

Eli varmaankin maannut jossain satamassa, liikkeen pihassa tai showroomissa pari vuotta? Vai tuontiauto?
Mahdollista. Oma ex MK7 Fiesta ST oli maannut melkein pari vuotta varastossa koska järjestelmävirhe/käyttäjävirhe oli merkannut auton varatuksi tai jonkun liikkeen omaisuudeksi muistaakseni kunnes liike havahtui ja vapautti auton aiheuttaen sen että yhtäkkiä oli melkein pari vuotta vanha täysin ajamaton auto halvalla minulle.
 
Mallivuosi 2008-2011
Valmistunut 10.1.2011
Rekisteröity 26.6.2013

Eli varmaankin maannut jossain satamassa, liikkeen pihassa tai showroomissa pari vuotta? Vai tuontiauto?

Wetteri oli myynyt uutena, joten varmaan ollut jossain varastossa tai showroomissa. Huollot oli tehty säntillisesti kerran vuodessa.
 
Wetteri oli myynyt uutena, joten varmaan ollut jossain varastossa tai showroomissa. Huollot oli tehty säntillisesti kerran vuodessa.

Onkohan jollakin mennyt siis puurot ja vellit sekaisin? Eikö MY tarkoita nimenomaan model year, eli Miton tapauksessa pitäisi olla MY10. Korjatkaa jos olen hakoteillä.

Ja jos tuon ostaa, niin autokauppaan vaihdossa tuota viedessä on se varmasti 2010 ja hinta sen mukainen.
 
Onhan tuo ihan puhdasta kusetusta myydä tammikuussa 2011 valmistettua autoa "mallivuoden 2013" autona. Todellisuudessa tuo on tosiaan joko MY10 tai MY11.

edit. jaa nyt se onkin MY12 autoliikkeen mukaan. Autotehtaalla selkeästi hyvät ja ripeät linjastot kun jo tammikuun tokalla viikolla saadaan rullattua ulos ensi vuoden malleja.
 
Onkohan jollakin mennyt siis puurot ja vellit sekaisin? Eikö MY tarkoita nimenomaan model year, eli Miton tapauksessa pitäisi olla MY10. Korjatkaa jos olen hakoteillä.

Ja jos tuon ostaa, niin autokauppaan vaihdossa tuota viedessä on se varmasti 2010 ja hinta sen mukainen.
Riippuu. Aika pitkälti nuo katsovat rekisteröintipäivää ellei ole malli olennaisesti muuttunut tuona aikana. Oma ainakin meni ihan joka paikkaan mukisematta myyntivuoden autona vaikka olikin vanhempi ja eroja oli pinnan alla mm jousituksessa ja päästölaitteissa yms.
 
Tosiaan vuonna 2013 vasta otettu käyttöön. Monet uuden auton ostajathan rekisteröivät autonsa vasta tulevana vuonna, vaikka luovutuksen puolesta olisi mahdollista tehdä se jo kuluvana vuonna. Yllä mainittua Alfaa siis myydään vuosimallin 2010 autona, vaikka rekisteröity vasta vuonna 2013. En tiedä onko autoissa tapahtunut muutoksia tuossa välissä, ainakaan itse en löytänyt mainintaa facelististä.

Alfan ystäville kuitenkin hyvä löytö, koska otettu käyttöön vasta 2013 ja vähän ajettu komea peli.
 
Kyllä tuo MY lyhenne yleensä tarkoittaa sitä mallin vuotta. Tuo on MY11, jos kerran valmistettu tammikuussa 2011. Se on joskus kesällä minkä jälkeen aletaan valmistamaan seuraavan vuoden mallia. Tuo mallivuosi on tärkeä juuri varaosien kannalta (joskus myös valmistuspäivä, koska kesken vuodenkin voi tulla muutoksia). Vaikka auto ei suuremmin muuttuisi mitenkään niin aika usein voi olla joku pisteosa on vaihtunut.

Rekisteröintipäivällä ei ole niin väliä. Aika harhaanjohtavaa myydä tuota 2013 mallina rekisteröintipäivän perusteella, ja MY12 nyt ainakin on väärin.
 
Kyllä tuo MY lyhenne yleensä tarkoittaa sitä mallin vuotta. Tuo on MY11, jos kerran valmistettu tammikuussa 2011. Se on joskus kesällä minkä jälkeen aletaan valmistamaan seuraavan vuoden mallia. Tuo mallivuosi on tärkeä juuri varaosien kannalta (joskus myös valmistuspäivä, koska kesken vuodenkin voi tulla muutoksia). Vaikka auto ei suuremmin muuttuisi mitenkään niin aika usein voi olla joku pisteosa on vaihtunut.

Rekisteröintipäivällä ei ole niin väliä. Aika harhaanjohtavaa myydä tuota 2013 mallina rekisteröintipäivän perusteella, ja MY12 nyt ainakin on väärin.

Mee vaikka kokeilemaan, kun Räksäkin tykkää Alfoista. Osta siitä hyvä peli.
 
En ymmärrä kuka maksaa noin vanhoista S3 20-30t. Jos olisi RS3 niin ihan ok, muuten tuossa on mielestäni 5000 euroa liikaa hinnassa ikään, kilometreihin ja öljysyöppöön moottoriin nähden. Huomattavasti uudempi ja puolet vähemmän ajettu RS Ocu liikkuu samoissa hinnoissa.

Ei kait kukaan nyt tosissaan vertaa S Audia RS Skodaan, vaikka lähes samoista palikoista koostuvatkin?
Jos RS Octaviaan ruksii nelivedon, tulee siitä juurikin tuo mainitsemasi 5 k€ lisää hintaa verrattuna vajaavetoiseen.
 
Ei kait kukaan nyt tosissaan vertaa S Audia RS Skodaan, vaikka lähes samoista palikoista koostuvatkin?
Jos RS Octaviaan ruksii nelivedon, tulee siitä juurikin tuo mainitsemasi 5 k€ lisää hintaa verrattuna vajaavetoiseen.
No sekin vielä että ovat lähes samoista palikoista rakennettu kuin konsernin halvemmat merkit, mutta onhan se nyt täysin järjetöntä maksaa noin paljon vanhasta puhkinussitusta autosta oli se mitä merkkiä/mallia vaan. Otin RS:n esimerkiksi siitä kuinka uuden auton saisi lähes vastaavilla spekseillä jos ei katso merkkiin.
 
Onhan nuo hintaluokaltaan melko vertailukelpoisia :D

Tossa 1M:ssä on se hauska puoli, että kohtuu kilometreillä tosta saa viiden vuoden päästä todennäköisesti enemmän rahaa kun nyt.

Sivuhuomautuksena tossa 128:ssa on aivan väärät vanteet, molemmat. Tulee sellainen GTI-kauppafiilis noista vanteista..
 
En tiedä miksi, mutta tuosta yläviistosta otetusta ekasta 128:n kuvasta tuli heti mieleen tämä:

1280px-2007_Ford_KA_Studio_1.3_Rear.jpg


Ei näytä edes autolta tuossa kuvassa (bemari siis), lähinnä joltain epäonnistuneelta kiinalaiselta leluauton kopiollta.
 
Tiedä häntä, mutta tämä herättää paljon enemmän omistushaluja kuin kebab-lenkkarin 128 :D

BMW 1M Coupé 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jotenkin tuossa hintaluokassa ja kategoriassa itseäni himottaisi enemmän F22-korinen M2:nen, vaikka hieno peli tuo 1M:kin on.

Sen verran, mitä olen päässyt F22 korista M235i:tä ja M2:sta hipelöimään, niin ne herättävät melkoisen voimakasta omistamisen halua, toisaalta 50-80 k€:llä saa monta muutakin hyvää autoa.
 
Tossa 1M:ssä on se hauska puoli, että kohtuu kilometreillä tosta saa viiden vuoden päästä todennäköisesti enemmän rahaa kun nyt.

Sivuhuomautuksena tossa 128:ssa on aivan väärät vanteet, molemmat. Tulee sellainen GTI-kauppafiilis noista vanteista..
Toisaalta joudut upottamaan siihen 50000 enemmän rahaa mitkä voisi olla keräämässä "korkoa" jossain osakkeissa, tms.

Tuossahan ei tule hevosvoimalle hintaa kuin hieman yli 530 euroa... :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 228
Viestejä
4 549 047
Jäsenet
74 947
Uusin jäsen
Wilmeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom