Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
No okei, keulamaski ehkä enemmän 500:sen mallia. Mutta oikeastaan siitä kaikki taaksepäin on enemmän Puntoa. Ja tosiaan Puntoon tuo perustuu.

20160222_212527.jpg
Joo toki 500:n perä loppuu kesken jos Mitoon vertaa :) Näköjään B-pilarista taaksepäin alkaa löytyä yhtäläisyyksiä Punton kanssa :tup:
 
Joo toki 500:n perä loppuu kesken jos Mitoon vertaa :) Näköjään B-pilarista taaksepäin alkaa löytyä yhtäläisyyksiä Punton kanssa :tup:

MiTo perustuu samalle pohjalevylle kuin Grande Punto.
Meillä vaimolla oli MiTo Junior 2012 mallinen muutaman vuoden. Autohan tuli 20tkm ajettuna vaimolle ja vaihtoi sen 80tkm ajettuna eteenpäin.
Meillä ollessa ainoat "viat" oli jousen yläpään laakerin murtuminen ja pakkasilla sivuikkunoiden automaattinen lasku(ovia avatessa) ja nousu aiheutti päänvaivaa jos oli jäätä kertynyt tiivisteen päälle.
Hyvä auto kaikinpuolin ajaa ja se DNA järjestelmäkin oli oma lisänsä auton ominaisuuksiin.
 
Miltäs tuo väri sitten livenä näytti? Musta metallihohto? Kuvissa tosiaan näyttää täysin mustalta vaikka kuvauksessa mainitaankin erikoisväri.

Hyvä kysymys ja vaikea vastaus. Suoraan en keksinyt mitään väriä. Musta kahvi, jossa vähän oranssia joukossa metallinhohtoisena on paras mitä mä pystyn keksimään. Kakkoskuvassa, jos katsoo auton takaosaa erottaa ehkä jotain? Ainakaan mulle ei tullut Punto tuosta mieleen, vaikka serkkuja ovatkin.
 
Hyvä kysymys ja vaikea vastaus. Suoraan en keksinyt mitään väriä. Musta kahvi, jossa vähän oranssia joukossa metallinhohtoisena on paras mitä mä pystyn keksimään. Kakkoskuvassa, jos katsoo auton takaosaa erottaa ehkä jotain? Ainakaan mulle ei tullut Punto tuosta mieleen, vaikka serkkuja ovatkin.

Edestä päin olevasta kuvasta erottuu sellainen tumman kahvin sävy, peruskuviin on kyllä monesti vaikea saada oikeanlaista lookkia.
 
Onhan tuo ihan hyvässä kunnossa (restauroitu osittain?) ja vähillä kilsoilla mutta hinta on aika törkeä.

Noita 200-230:iä kun katselin tuossa joku aika sitten, niin tuossa on melkein 10000 eur "remppavaraa" jos ostaa hieman huompikuntoisen pelleiltään ja laittaa kuntoon. Varsinkin jos pystyy itse tekemään niin jää monta tonnia taskuun...
 
Mallivuosi 2008-2011
Valmistunut 10.1.2011
Rekisteröity 26.6.2013

Eli varmaankin maannut jossain satamassa, liikkeen pihassa tai showroomissa pari vuotta? Vai tuontiauto?
 
Mallivuosi 2008-2011
Valmistunut 10.1.2011
Rekisteröity 26.6.2013

Eli varmaankin maannut jossain satamassa, liikkeen pihassa tai showroomissa pari vuotta? Vai tuontiauto?
Mahdollista. Oma ex MK7 Fiesta ST oli maannut melkein pari vuotta varastossa koska järjestelmävirhe/käyttäjävirhe oli merkannut auton varatuksi tai jonkun liikkeen omaisuudeksi muistaakseni kunnes liike havahtui ja vapautti auton aiheuttaen sen että yhtäkkiä oli melkein pari vuotta vanha täysin ajamaton auto halvalla minulle.
 
Mallivuosi 2008-2011
Valmistunut 10.1.2011
Rekisteröity 26.6.2013

Eli varmaankin maannut jossain satamassa, liikkeen pihassa tai showroomissa pari vuotta? Vai tuontiauto?

Wetteri oli myynyt uutena, joten varmaan ollut jossain varastossa tai showroomissa. Huollot oli tehty säntillisesti kerran vuodessa.
 
Wetteri oli myynyt uutena, joten varmaan ollut jossain varastossa tai showroomissa. Huollot oli tehty säntillisesti kerran vuodessa.

Onkohan jollakin mennyt siis puurot ja vellit sekaisin? Eikö MY tarkoita nimenomaan model year, eli Miton tapauksessa pitäisi olla MY10. Korjatkaa jos olen hakoteillä.

Ja jos tuon ostaa, niin autokauppaan vaihdossa tuota viedessä on se varmasti 2010 ja hinta sen mukainen.
 
Onhan tuo ihan puhdasta kusetusta myydä tammikuussa 2011 valmistettua autoa "mallivuoden 2013" autona. Todellisuudessa tuo on tosiaan joko MY10 tai MY11.

edit. jaa nyt se onkin MY12 autoliikkeen mukaan. Autotehtaalla selkeästi hyvät ja ripeät linjastot kun jo tammikuun tokalla viikolla saadaan rullattua ulos ensi vuoden malleja.
 
Onkohan jollakin mennyt siis puurot ja vellit sekaisin? Eikö MY tarkoita nimenomaan model year, eli Miton tapauksessa pitäisi olla MY10. Korjatkaa jos olen hakoteillä.

Ja jos tuon ostaa, niin autokauppaan vaihdossa tuota viedessä on se varmasti 2010 ja hinta sen mukainen.
Riippuu. Aika pitkälti nuo katsovat rekisteröintipäivää ellei ole malli olennaisesti muuttunut tuona aikana. Oma ainakin meni ihan joka paikkaan mukisematta myyntivuoden autona vaikka olikin vanhempi ja eroja oli pinnan alla mm jousituksessa ja päästölaitteissa yms.
 
Tosiaan vuonna 2013 vasta otettu käyttöön. Monet uuden auton ostajathan rekisteröivät autonsa vasta tulevana vuonna, vaikka luovutuksen puolesta olisi mahdollista tehdä se jo kuluvana vuonna. Yllä mainittua Alfaa siis myydään vuosimallin 2010 autona, vaikka rekisteröity vasta vuonna 2013. En tiedä onko autoissa tapahtunut muutoksia tuossa välissä, ainakaan itse en löytänyt mainintaa facelististä.

Alfan ystäville kuitenkin hyvä löytö, koska otettu käyttöön vasta 2013 ja vähän ajettu komea peli.
 
Kyllä tuo MY lyhenne yleensä tarkoittaa sitä mallin vuotta. Tuo on MY11, jos kerran valmistettu tammikuussa 2011. Se on joskus kesällä minkä jälkeen aletaan valmistamaan seuraavan vuoden mallia. Tuo mallivuosi on tärkeä juuri varaosien kannalta (joskus myös valmistuspäivä, koska kesken vuodenkin voi tulla muutoksia). Vaikka auto ei suuremmin muuttuisi mitenkään niin aika usein voi olla joku pisteosa on vaihtunut.

Rekisteröintipäivällä ei ole niin väliä. Aika harhaanjohtavaa myydä tuota 2013 mallina rekisteröintipäivän perusteella, ja MY12 nyt ainakin on väärin.
 
Kyllä tuo MY lyhenne yleensä tarkoittaa sitä mallin vuotta. Tuo on MY11, jos kerran valmistettu tammikuussa 2011. Se on joskus kesällä minkä jälkeen aletaan valmistamaan seuraavan vuoden mallia. Tuo mallivuosi on tärkeä juuri varaosien kannalta (joskus myös valmistuspäivä, koska kesken vuodenkin voi tulla muutoksia). Vaikka auto ei suuremmin muuttuisi mitenkään niin aika usein voi olla joku pisteosa on vaihtunut.

Rekisteröintipäivällä ei ole niin väliä. Aika harhaanjohtavaa myydä tuota 2013 mallina rekisteröintipäivän perusteella, ja MY12 nyt ainakin on väärin.

Mee vaikka kokeilemaan, kun Räksäkin tykkää Alfoista. Osta siitä hyvä peli.
 
En ymmärrä kuka maksaa noin vanhoista S3 20-30t. Jos olisi RS3 niin ihan ok, muuten tuossa on mielestäni 5000 euroa liikaa hinnassa ikään, kilometreihin ja öljysyöppöön moottoriin nähden. Huomattavasti uudempi ja puolet vähemmän ajettu RS Ocu liikkuu samoissa hinnoissa.

Ei kait kukaan nyt tosissaan vertaa S Audia RS Skodaan, vaikka lähes samoista palikoista koostuvatkin?
Jos RS Octaviaan ruksii nelivedon, tulee siitä juurikin tuo mainitsemasi 5 k€ lisää hintaa verrattuna vajaavetoiseen.
 
Ei kait kukaan nyt tosissaan vertaa S Audia RS Skodaan, vaikka lähes samoista palikoista koostuvatkin?
Jos RS Octaviaan ruksii nelivedon, tulee siitä juurikin tuo mainitsemasi 5 k€ lisää hintaa verrattuna vajaavetoiseen.
No sekin vielä että ovat lähes samoista palikoista rakennettu kuin konsernin halvemmat merkit, mutta onhan se nyt täysin järjetöntä maksaa noin paljon vanhasta puhkinussitusta autosta oli se mitä merkkiä/mallia vaan. Otin RS:n esimerkiksi siitä kuinka uuden auton saisi lähes vastaavilla spekseillä jos ei katso merkkiin.
 
Onhan nuo hintaluokaltaan melko vertailukelpoisia :D

Tossa 1M:ssä on se hauska puoli, että kohtuu kilometreillä tosta saa viiden vuoden päästä todennäköisesti enemmän rahaa kun nyt.

Sivuhuomautuksena tossa 128:ssa on aivan väärät vanteet, molemmat. Tulee sellainen GTI-kauppafiilis noista vanteista..
 
En tiedä miksi, mutta tuosta yläviistosta otetusta ekasta 128:n kuvasta tuli heti mieleen tämä:

1280px-2007_Ford_KA_Studio_1.3_Rear.jpg


Ei näytä edes autolta tuossa kuvassa (bemari siis), lähinnä joltain epäonnistuneelta kiinalaiselta leluauton kopiollta.
 
Tiedä häntä, mutta tämä herättää paljon enemmän omistushaluja kuin kebab-lenkkarin 128 :D

BMW 1M Coupé 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jotenkin tuossa hintaluokassa ja kategoriassa itseäni himottaisi enemmän F22-korinen M2:nen, vaikka hieno peli tuo 1M:kin on.

Sen verran, mitä olen päässyt F22 korista M235i:tä ja M2:sta hipelöimään, niin ne herättävät melkoisen voimakasta omistamisen halua, toisaalta 50-80 k€:llä saa monta muutakin hyvää autoa.
 
Tossa 1M:ssä on se hauska puoli, että kohtuu kilometreillä tosta saa viiden vuoden päästä todennäköisesti enemmän rahaa kun nyt.

Sivuhuomautuksena tossa 128:ssa on aivan väärät vanteet, molemmat. Tulee sellainen GTI-kauppafiilis noista vanteista..
Toisaalta joudut upottamaan siihen 50000 enemmän rahaa mitkä voisi olla keräämässä "korkoa" jossain osakkeissa, tms.

Tuossahan ei tule hevosvoimalle hintaa kuin hieman yli 530 euroa... :D
 
Joskus aikoinaanhan se oli bannien arvoista mainostella omia autoja näissä mutta liekö enää :vihellys:
 
Voi vitun salapoliisit, mä ku luulin olevani ovela :dead:

Huutakaaha siitä tautisen ruma Megane ittellenne. Ass not even a mother could love.

Jos maksat mulle tonnin tulen tänään hakemaan pois ja poltan vasta täällä sen:rofl:
 
Tuo on vielä lievästä päästä. Rovaniemi ja siitä ylöspäin niin alkaa autoissa näkymään jo melkoisia lisävalorakennelmia.
 
Jos maksat mulle tonnin tulen tänään hakemaan pois ja poltan vasta täällä sen:rofl:
Huono diili. Saat tuomion ympäristörikoksesta ja green peacen majottumaan pihallesi :) Siinä ei paljon touhutonni lämmitä, että kannattaa olla tarkkana näissä! Niin ja mieti niitä patonkipoikain fanclubeja ja sitä vihapostin määrää.
 
Huono diili. Saat tuomion ympäristörikoksesta ja green peacen majottumaan pihallesi :) Siinä ei paljon touhutonni lämmitä, että kannattaa olla tarkkana näissä! Niin ja mieti niitä patonkipoikain fanclubeja ja sitä vihapostin määrää.

Mä ajan patongilla:btooth:
 
Tuo on vielä lievästä päästä. Rovaniemi ja siitä ylöspäin niin alkaa autoissa näkymään jo melkoisia lisävalorakennelmia.

Yleensä niitä näkee jossain 4000-5000e pommeissa, harvoin yli kahden kympin autoissa jossa on jo tehokkaammat led/xenon-valot
 
Yleensä niitä näkee jossain 4000-5000e pommeissa, harvoin yli kahden kympin autoissa jossa on jo tehokkaammat led/xenon-valot
Kuopiossa tuli vastaan volvo missä oli katolla 2x katon levyiset ledivalot,nokassa vähän kapeampi paneli ja jotain pienempää tuikkuja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 237
Viestejä
4 653 739
Jäsenet
76 408
Uusin jäsen
homer691

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom