Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Totta. Peugeot 208. 82 hv. Vääntö 118 / 2 750

110 hv malli. Vääntö 205 / 1 750

82 hv näyttäisi olevan kaikkein halvin ja ilman turboa. Vasta 110 hv olisi jo mukavan ripeä ja vääntävä kone.

Yleensä 1.0l turbot onkin noin 100 hv tai tehokkaampia.
vti:t on vapareita. Mikä sitten lienee pösön ilmaus ahdetuille?. En tiedä.

Edit: näköjään tuo puretech.

Itsekin ajattelin saman tien noita ruumiinkuljetusautoja käyttäväni koirien kuskaukseen. Menisi 4 häkkiä varmaan komeasti kyytiin.
Edellyttäen että kehtaisi arkiajoja ajaa noilla:D

Olis kyllä komeaa hakea jälkikasvu koululta ruumisautolla puku päällä. Tädeille olis kahvikeskustelut taattu:cigar2:

Pasaatista kovin moni ei varmaan edes tajuaisi sen olevan raatokärry. Tai itselle ainakin tulisi rälläkkälimousine ekana mieleen johtuen ihan vaan merkistä+mallista.

Öögaa varmasti kyllä keräisi ja olisi sitä uniikkia autoilua:eek:
 
Viimeksi muokattu:
Phev auton akku painaa paljon. Muutenkin on vain 4 paikkainen. Amperassa on tosiaan suht iso akku. Aluksihan tuota mainostettiin sähköautona, vaikka onkin hybridi.

Kokonaismassa tuossa Opelissa on lähes sama kuin omassa Peugeot 406 farkussa (2.0 HDi). Vetokoukkua Opeliin ei saa.
Kokonaismassa: 2 135 kg
 
Itse taidan olla riittävän häiriintynyt, koska olen aina haaveillut omasta raatovankkurista, joku volvo, caprice, caddy, lincoln, mersu. Sellainen vanhemman mallinen missä on tyylillä tehty kori :psmoke:

Onhan nuo tiettyä kunnioitusta herättäviä, ja huomio on taattu kun sellaisen päräyttää pihaan kun pihaan:D

Eipä tuollasessa Capricessa edes ole mitään ihmeellistä, ei sitä mistään näe onko se entinen raatovankkuri.
Itellä ollu kolme Capricea aikoinaan joista yksi oli ollut kylmäkuljetuksessa.
Helvetin hyviä autoja olikin ja tilaa niin perkeleesti. :D
 
Phev auton akku painaa paljon. Muutenkin on vain 4 paikkainen. Amperassa on tosiaan suht iso akku. Aluksihan tuota mainostettiin sähköautona, vaikka onkin hybridi.

Kokonaismassa tuossa Opelissa on lähes sama kuin omassa Peugeot 406 farkussa (2.0 HDi). Vetokoukkua Opeliin ei saa.
Kokonaismassa: 2 135 kg

Pelkästään sähköllähän tuo kulkee, vaikka mukana onkin ecotecci generaattorina.
 
Pelkästään sähköllähän tuo kulkee, vaikka mukana onkin ecotecci generaattorina.

Ei muuten kulje pelkällä sähköllä. Moottori kytkeytyy mekaanisesti pyöriin noin 70km/h ja kovemmissa vauhdeissa jos akussa ei virtaa. Kaupunkivauhdeissa menee pelkällä sähkömoottorilla.
 
Eipä tuollasessa Capricessa edes ole mitään ihmeellistä, ei sitä mistään näe onko se entinen raatovankkuri.
Itellä ollu kolme Capricea aikoinaan joista yksi oli ollut kylmäkuljetuksessa.
Helvetin hyviä autoja olikin ja tilaa niin perkeleesti. :D

Tuossa edellisellä sivulla oli linkin takana kyllä sellainen Caprice mistä tunnistaa missä käytössä on ollut:D Tuohon tyyliin

Niin ja koirakuljetusta mäkin ajattelin, eikä sitä tilaa ole koskaan liikaa:cigar2:


ebay147070211219482.jpg
 
Ei muuten kulje pelkällä sähköllä. Moottori kytkeytyy mekaanisesti pyöriin noin 70km/h ja kovemmissa vauhdeissa jos akussa ei virtaa. Kaupunkivauhdeissa menee pelkällä sähkömoottorilla.

Tämä Iltalehden jutun tuo ensimmäinen malli kulkisi pelkällä sähköllä ja akkuja sitten ladataan generaattorina toimivalla ecotecillä (?) Tuosta on ilmeisesti tullut joku REV-E malli myös joka on kokonaan sähköauto.

Tuossa vielä lainaus jutusta;
Sähköautona markkinoitava Ampera on pistokehybridi. ”Perinteisessä” hybridissä päävoimanlähteenä on polttomoottori, ja sähköllä ajetaan vain lyhyitä matkoja. GM on kääntänyt kaksienergia-ajattelun toisin päin, eikä 1,4-litrainen (63 kW) bensiinimoottori ole yhteydessä vetäviin pyöriin.

Sitä en tiedä miksi noin/onko tuosta jotain hyötyä noin päin. Ainakin omalla tietämyksellä "perinteinen" hybridi kuulostaa houkuttelevammalta.
 
Iltalehden juttu täytyy olla jotenkin väärin. Koska polttomoottorilla kumminkin on yhteys pyöriin.

Bmw i3 rex mallissa tuota yhteyttä ei ole, mutta polttomoottori onkin hyvin pienitehoinen.
 
Puretech on PSA:n kolmisylinterinen moottorisarja jota tehdään vaparina ( 1.0 68 hv, 1.2 82 hv ) ja ahdettuna ( 1.2 110 hv ja 130 hv ).

On sen täyspommi turbobensa 1.6 thp:n nimikin muuttunut puretechiksi, se on nelimukinen :rolleyes:
 
Iltalehden juttu täytyy olla jotenkin väärin. Koska polttomoottorilla kumminkin on yhteys pyöriin.

Bmw i3 rex mallissa tuota yhteyttä ei ole, mutta polttomoottori onkin hyvin pienitehoinen.

Toivottasti joku jaksaa kaivaa faktat pöytään. Kiinnostaa tuo Amperan toimintaperiaate, mutta ei tuohon pikagooglella selvyyttä saanut.
 
Tuollainenhan voisi toimia vaikka 1-2 hengen retkeilyautona, makuupaikkakin jo valmiina. Sopivan häiriintynyt käyttäjä voisi vieläpä tehdä siitä makuupaikasta arkkua muistuttavan.

Noi on niin monikäyttöisiä. Makuupaikka todellakin arkku, ei mitään muuta tulisi mieleenkään. Tämä siis jos festarikäytössä yms voisi olla todellinen pillumagneetti. Mahtaako tuollaista saada sitten retkeilyautoksio_O Vaan eipä käytännön väliä, saa kai sitä arkkua kuljettaa vaikka huvin vuoksi, jos vaikkakin nukkuma(pano)paikkana käyttäisi:cool:

No niin ja näin, tällekin harrastukselle on omat sivunsa Ruumisauto.fi - suomalainen ruumisautoharrastajien sivusto
 
Tuollainenhan voisi toimia vaikka 1-2 hengen retkeilyautona, makuupaikkakin jo valmiina. Sopivan häiriintynyt käyttäjä voisi vieläpä tehdä siitä makuupaikasta arkkua muistuttavan.
Mahtaisko kukaan kehdata antaa edes sakkoja jos tommosen laittais parkkiin johonkin torille ja nukkuis arkussa jossa ilmareiät? :D
 
Iltalehden juttu täytyy olla jotenkin väärin. Koska polttomoottorilla kumminkin on yhteys pyöriin.

Kovasti joskus Opelin myyjä penäsi että kulkisi ihan pelkästään sähköllä niin sillä oletuksella mentiin.

Wikipediassa todetaan että autossa olisi neljä eri toimintatilaa;

Virta suoraan akuista:
1:llä sähkömoottorilla sekä 2:lla sähkömoottorilla jossa toinen sähkömoottori joka yleisimmin toimii generaattorina avustaa ensimmäistä, muttei kuitenkaan lisää kokonaistehoa

Jatkennettu toimintasäde:
1:n sähkömoottorin pidennetty tila, jossa Ecotecci pyörittää sähkömoottoria #2 generaattorina ja lataa akkuja, sekä vastaava toimintatila kuin 2:n sähkömoottorin tila, mutta Ecotecci antaa vetoa pyörille planeettapyörästön kautta, mutta ei lataa akkuja.
 
Toki tarina ei kerro onko tehty ylimääräisiä öljynvaihtoja välissä.
Mikäli ne on itse vaihtanut tai vaikka liikkeessäkin vaihdettu ja sitä ei ole dokumentoitu niin paskan osuessa tuulettimeen valmistaja pyyhkii esimerkiksi moottoriin liittyvällä virhevastuulla persettä.

Näin ainakin VW totesi jo reilu 3tkm huoltoväliylityksellä. :beye:
 
Mikäli ne on itse vaihtanut tai vaikka liikkeessäkin vaihdettu ja sitä ei ole dokumentoitu niin paskan osuessa tuulettimeen valmistaja pyyhkii esimerkiksi moottoriin liittyvällä virhevastuulla persettä.

Näin ainakin VW totesi jo reilu 3tkm huoltoväliylityksellä. :beye:

Ei noin vanhassa autossa valmistaja korvaa enää mitään vaikka moottori räjähtäisi :D
 
Ei noin vanhassa autossa valmistaja korvaa enää mitään vaikka moottori räjähtäisi :D
Kyllä mulle tultiin vastaan vuonna 2015 2/3 osuudella, kun -09 vuosimallin GTI golffista pamahti ketjunkiristin tuhoten muitakin synttärisettejä venyneen jakoketjun avustuksella.
Silloin autolla oli ajettu vajaa 100tkm.

Tiedä sitten mihin ne rajan vetää. :btooth:
 
Kyllä mulle tultiin vastaan vuonna 2015 2/3 osuudella, kun -09 vuosimallin GTI golffista pamahti ketjunkiristin tuhoten muitakin synttärisettejä venyneen jakoketjun avustuksella.
Silloin autolla oli ajettu vajaa 100tkm.

Tiedä sitten mihin ne rajan vetää. :btooth:

Kuka laskun maksoi? Autotehdas vai maahantuoja vai myyjäliike?
 
Saksasta uitetulle autolle on vähän noloa mennä suomen maahantuojalle esittämään laskua, eli tuon auton kanssa oltaisiin täysin VW:n saksan pään armoilla.
 
Menee hieman ot:ksi, mutta kannattaa muistaa että eu:n lakisääteinen virhevastuu ei poistu kovin helpolla.

Takuuehdot myyjä/valmistaja saa sitä vastoin määritellä haluamallaan tavalla, koska takuu on myyjän tuotteelle antama lisäturva.

Ottamatta tarkemmin kantaa tuohon audiin, yksittäinen venähtänyt huoltoväli ei vielä sinänsä poista virhevastuuta. Riippuen venähdyksen pituudesta todistustaakka voi olla joko ostajalla tai myyjällä siitä, että onko huollon viivästyminen vaikuttanut asiaan suuntaan tai toiseen.

Esimerkkinä vaikkapa aina ajallaan huollettu oman talouden Skoda 1.6tdi cr koneella, josta alkoi vesipumppu vuotamaan pari vuotta ostamisen jälkeen kun mittarissa oli luokkaa 130tkm(ostettassa 60tkm). Huoltokirja sanoo jakohihnan vaihtoväliksi 210tkm ja vesipumppu vaihdetaan siinä samalla. Minulla kuluttajana oli perusteltu syy olettaa, että kestoikä olisi ollut pidempi kuin tuo n. 50% huoltokirjan vaihtovälistä. Koska kestoikä oli lyhyempi mitä oli syytä olettaa, korjauskustannukset jaettiin tällä kertaa noin puoliksi.
 
Viimeksi muokattu:
Niin siis oliko siinä huollot jäänyt välistä vai mitenkä? Muutenhan tuo ei oikein ole osuva esimerkki..
 
Niin siis oliko siinä huollot jäänyt välistä vai mitenkä? Muutenhan tuo ei oikein ole osuva esimerkki..

Huollot ihan ajallaan, esimerkki vain mallin vuoksi, että virhevastuu ei poistu vaikka takuuaika olisikin ohi.

Jos huoltovälin ylitys on pieni, niin valmistaja ei voi pestä käsiään noin vain. Audin tapauksessa ylitys on tosin luokkaa 30% joten tuossa todennäköisesti todistustaakka on omistajalla, että ei ole vaikuttanut asioihin. Jos taas ylitys olisi luokkaa 5-10% niin väittäisin, että myyjän pitää osoittaa noin pienen ylityksen aiheuttaneen ongelmat.
 
A7:n tapauksessa, niin ei tuo aiempi huoltovälin ylitys poista nykyisen myyjän virhevastuuta. Good will caseihin tuolla on merkitystä. Mutta kuten aiemmin todettiin, niin Audi tuotu Saksasta, joten Suomen päässä maahantuoja nostaisi joka tapauksessa kädet samantien pystyyn.

Sitä en osaa sanoa, vaikuttaako tuo ylitys sitten oletettuun koneen kestoikään. Jos esimerkiksi koneelle oletettu kestoikä olisi 300 tkm, niin voisiko se tässä tapauksessa olla 250 tkm ja tällä voisi olla merkitystä virhevastuutapauksissa.
 
On omassa kaveripiirissä missä on ollut uitettu auto ja koitettu saada korvausta mutta huonolla menestyksellä.
Usein jos itse käy hakemassa auton voi koittaa tiedustella asiasta erityisesti jos on jonkun autoliikkeen kautta myyty.
Omassa työpaikassa on näitä kamuxin uitettuja pakuja ja voi melkein kaikkien kohdalla sanoa että olisi tullut halvemmaksi ostaa suomi auto kun varusteisiin menee usein se ero.
 
Omassa työpaikassa on näitä kamuxin uitettuja pakuja ja voi melkein kaikkien kohdalla sanoa että olisi tullut halvemmaksi ostaa suomi auto kun varusteisiin menee usein se ero.
Pakuissa tilanne on sen puolesta erilainen että niitä myydään Suomessa ihan kohtuullisesti, eikä se vero niissä ole kovin iso.

Lisäksi firman autoissa ALV näyttelee hyvin merkittävää osaa, tosin sen osaa ulkomailta tulevissa autoissa en oikein tiedä, se voi joissain tapauksissa olla myös etuna, kun alville ei tarvitse rahoitusta.
 
Mukavuusistuimet, taitavat säätyä sähköllä lisäksi.
Juu, nuo "säkit" on tyynyt joiden reunoja voi taivuttaa, kuten kuvassa ne on taivutettu. En tiedä miksi... tietysti jos nukahtaa rattiin niin ei pää retkahda sivulle :btooth:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 293
Viestejä
4 655 203
Jäsenet
76 418
Uusin jäsen
kalevi1950

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom