Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Toivottavasti tuo Audi on dipattu, eikä kilikalipulloilla roiskittu, niin saa helposti pois :D
 
Hautausauton käyttäminen ns. normikulkuneuvona on kyllä mielestäni erittäin häiriintynyttä :D
Tiedä sitten kuka noita ostaa muuhun tarkoitukseen?

Ajaisin. Ja menishän tuo firman edustusautona helposti, mutta ymmärrän, ettei kaikkia kinostele moinen "mainos". :D
 
Ajaisin. Ja menishän tuo firman edustusautona helposti, mutta ymmärrän, ettei kaikkia kinostele moinen "mainos". :D
Kymmenkunta vuotta sitten olisin ostanut 60-luvun amerikkalaisen raatovankkurin firmalle edustusautoksi kun oli niin halpa ja "helppo" projekti, mutta kerkesi mennä. Toista tilaisuutta ei ole tullut kun ei aivan niin paljoa ole tarvetta, että etsisi aktiivisesti
 
Tuohan on vaparikoneella. Voi olla aika tehoton tuo 68 hv -versio ja jäi kokonaan koeajamatta. Kokeilin vain 82 hv -versiota, jossa on ihan riittävästi tehoa kuljettamaan C3:sta
Totta - ei noista teholukemista erota kun kaikki on niin pientä tuubaa kuitenkin. :D
 
Teho on tosiaan molemmissa pieni. Tuo 82 hv on varmaan vääntävämmällä koneella turbon takia. Ilman turboa ei kyllä kannata ostaa.
Ei siinä 82hv versiossakaan käsittääkseni turboa ole.
 
Ei siinä 82hv versiossakaan käsittääkseni turboa ole.
Totta. Peugeot 208. 82 hv. Vääntö 118 / 2 750

110 hv malli. Vääntö 205 / 1 750

82 hv näyttäisi olevan kaikkein halvin ja ilman turboa. Vasta 110 hv olisi jo mukavan ripeä ja vääntävä kone.

Yleensä 1.0l turbot onkin noin 100 hv tai tehokkaampia.
 
Hautausauton käyttäminen ns. normikulkuneuvona on kyllä mielestäni erittäin häiriintynyttä :D

Tiedä sitten kuka noita ostaa muuhun tarkoitukseen?

Itse taidan olla riittävän häiriintynyt, koska olen aina haaveillut omasta raatovankkurista, joku volvo, caprice, caddy, lincoln, mersu. Sellainen vanhemman mallinen missä on tyylillä tehty kori :psmoke:

Onhan nuo tiettyä kunnioitusta herättäviä, ja huomio on taattu kun sellaisen päräyttää pihaan kun pihaan:D
 
Hautausauton käyttäminen ns. normikulkuneuvona on kyllä mielestäni erittäin häiriintynyttä :D

Tiedä sitten kuka noita ostaa muuhun tarkoitukseen?

Taakse koiralle makuupaikka :cigar:

VolvoS80.2.jpg
 
Totta. Peugeot 208. 82 hv. Vääntö 118 / 2 750

110 hv malli. Vääntö 205 / 1 750

82 hv näyttäisi olevan kaikkein halvin ja ilman turboa. Vasta 110 hv olisi jo mukavan ripeä ja vääntävä kone.

Yleensä 1.0l turbot onkin noin 100 hv tai tehokkaampia.
vti:t on vapareita. Mikä sitten lienee pösön ilmaus ahdetuille?. En tiedä.

Edit: näköjään tuo puretech.

Itsekin ajattelin saman tien noita ruumiinkuljetusautoja käyttäväni koirien kuskaukseen. Menisi 4 häkkiä varmaan komeasti kyytiin.
Edellyttäen että kehtaisi arkiajoja ajaa noilla:D

Olis kyllä komeaa hakea jälkikasvu koululta ruumisautolla puku päällä. Tädeille olis kahvikeskustelut taattu:cigar2:

Pasaatista kovin moni ei varmaan edes tajuaisi sen olevan raatokärry. Tai itselle ainakin tulisi rälläkkälimousine ekana mieleen johtuen ihan vaan merkistä+mallista.

Öögaa varmasti kyllä keräisi ja olisi sitä uniikkia autoilua:eek:
 
Viimeksi muokattu:
Phev auton akku painaa paljon. Muutenkin on vain 4 paikkainen. Amperassa on tosiaan suht iso akku. Aluksihan tuota mainostettiin sähköautona, vaikka onkin hybridi.

Kokonaismassa tuossa Opelissa on lähes sama kuin omassa Peugeot 406 farkussa (2.0 HDi). Vetokoukkua Opeliin ei saa.
Kokonaismassa: 2 135 kg
 
Itse taidan olla riittävän häiriintynyt, koska olen aina haaveillut omasta raatovankkurista, joku volvo, caprice, caddy, lincoln, mersu. Sellainen vanhemman mallinen missä on tyylillä tehty kori :psmoke:

Onhan nuo tiettyä kunnioitusta herättäviä, ja huomio on taattu kun sellaisen päräyttää pihaan kun pihaan:D

Eipä tuollasessa Capricessa edes ole mitään ihmeellistä, ei sitä mistään näe onko se entinen raatovankkuri.
Itellä ollu kolme Capricea aikoinaan joista yksi oli ollut kylmäkuljetuksessa.
Helvetin hyviä autoja olikin ja tilaa niin perkeleesti. :D
 
Phev auton akku painaa paljon. Muutenkin on vain 4 paikkainen. Amperassa on tosiaan suht iso akku. Aluksihan tuota mainostettiin sähköautona, vaikka onkin hybridi.

Kokonaismassa tuossa Opelissa on lähes sama kuin omassa Peugeot 406 farkussa (2.0 HDi). Vetokoukkua Opeliin ei saa.
Kokonaismassa: 2 135 kg

Pelkästään sähköllähän tuo kulkee, vaikka mukana onkin ecotecci generaattorina.
 
Pelkästään sähköllähän tuo kulkee, vaikka mukana onkin ecotecci generaattorina.

Ei muuten kulje pelkällä sähköllä. Moottori kytkeytyy mekaanisesti pyöriin noin 70km/h ja kovemmissa vauhdeissa jos akussa ei virtaa. Kaupunkivauhdeissa menee pelkällä sähkömoottorilla.
 
Eipä tuollasessa Capricessa edes ole mitään ihmeellistä, ei sitä mistään näe onko se entinen raatovankkuri.
Itellä ollu kolme Capricea aikoinaan joista yksi oli ollut kylmäkuljetuksessa.
Helvetin hyviä autoja olikin ja tilaa niin perkeleesti. :D

Tuossa edellisellä sivulla oli linkin takana kyllä sellainen Caprice mistä tunnistaa missä käytössä on ollut:D Tuohon tyyliin

Niin ja koirakuljetusta mäkin ajattelin, eikä sitä tilaa ole koskaan liikaa:cigar2:


ebay147070211219482.jpg
 
Ei muuten kulje pelkällä sähköllä. Moottori kytkeytyy mekaanisesti pyöriin noin 70km/h ja kovemmissa vauhdeissa jos akussa ei virtaa. Kaupunkivauhdeissa menee pelkällä sähkömoottorilla.

Tämä Iltalehden jutun tuo ensimmäinen malli kulkisi pelkällä sähköllä ja akkuja sitten ladataan generaattorina toimivalla ecotecillä (?) Tuosta on ilmeisesti tullut joku REV-E malli myös joka on kokonaan sähköauto.

Tuossa vielä lainaus jutusta;
Sähköautona markkinoitava Ampera on pistokehybridi. ”Perinteisessä” hybridissä päävoimanlähteenä on polttomoottori, ja sähköllä ajetaan vain lyhyitä matkoja. GM on kääntänyt kaksienergia-ajattelun toisin päin, eikä 1,4-litrainen (63 kW) bensiinimoottori ole yhteydessä vetäviin pyöriin.

Sitä en tiedä miksi noin/onko tuosta jotain hyötyä noin päin. Ainakin omalla tietämyksellä "perinteinen" hybridi kuulostaa houkuttelevammalta.
 
Iltalehden juttu täytyy olla jotenkin väärin. Koska polttomoottorilla kumminkin on yhteys pyöriin.

Bmw i3 rex mallissa tuota yhteyttä ei ole, mutta polttomoottori onkin hyvin pienitehoinen.
 
Puretech on PSA:n kolmisylinterinen moottorisarja jota tehdään vaparina ( 1.0 68 hv, 1.2 82 hv ) ja ahdettuna ( 1.2 110 hv ja 130 hv ).

On sen täyspommi turbobensa 1.6 thp:n nimikin muuttunut puretechiksi, se on nelimukinen :rolleyes:
 
Iltalehden juttu täytyy olla jotenkin väärin. Koska polttomoottorilla kumminkin on yhteys pyöriin.

Bmw i3 rex mallissa tuota yhteyttä ei ole, mutta polttomoottori onkin hyvin pienitehoinen.

Toivottasti joku jaksaa kaivaa faktat pöytään. Kiinnostaa tuo Amperan toimintaperiaate, mutta ei tuohon pikagooglella selvyyttä saanut.
 
Tuollainenhan voisi toimia vaikka 1-2 hengen retkeilyautona, makuupaikkakin jo valmiina. Sopivan häiriintynyt käyttäjä voisi vieläpä tehdä siitä makuupaikasta arkkua muistuttavan.

Noi on niin monikäyttöisiä. Makuupaikka todellakin arkku, ei mitään muuta tulisi mieleenkään. Tämä siis jos festarikäytössä yms voisi olla todellinen pillumagneetti. Mahtaako tuollaista saada sitten retkeilyautoksio_O Vaan eipä käytännön väliä, saa kai sitä arkkua kuljettaa vaikka huvin vuoksi, jos vaikkakin nukkuma(pano)paikkana käyttäisi:cool:

No niin ja näin, tällekin harrastukselle on omat sivunsa Ruumisauto.fi - suomalainen ruumisautoharrastajien sivusto
 
Tuollainenhan voisi toimia vaikka 1-2 hengen retkeilyautona, makuupaikkakin jo valmiina. Sopivan häiriintynyt käyttäjä voisi vieläpä tehdä siitä makuupaikasta arkkua muistuttavan.
Mahtaisko kukaan kehdata antaa edes sakkoja jos tommosen laittais parkkiin johonkin torille ja nukkuis arkussa jossa ilmareiät? :D
 
Iltalehden juttu täytyy olla jotenkin väärin. Koska polttomoottorilla kumminkin on yhteys pyöriin.

Kovasti joskus Opelin myyjä penäsi että kulkisi ihan pelkästään sähköllä niin sillä oletuksella mentiin.

Wikipediassa todetaan että autossa olisi neljä eri toimintatilaa;

Virta suoraan akuista:
1:llä sähkömoottorilla sekä 2:lla sähkömoottorilla jossa toinen sähkömoottori joka yleisimmin toimii generaattorina avustaa ensimmäistä, muttei kuitenkaan lisää kokonaistehoa

Jatkennettu toimintasäde:
1:n sähkömoottorin pidennetty tila, jossa Ecotecci pyörittää sähkömoottoria #2 generaattorina ja lataa akkuja, sekä vastaava toimintatila kuin 2:n sähkömoottorin tila, mutta Ecotecci antaa vetoa pyörille planeettapyörästön kautta, mutta ei lataa akkuja.
 
Toki tarina ei kerro onko tehty ylimääräisiä öljynvaihtoja välissä.
Mikäli ne on itse vaihtanut tai vaikka liikkeessäkin vaihdettu ja sitä ei ole dokumentoitu niin paskan osuessa tuulettimeen valmistaja pyyhkii esimerkiksi moottoriin liittyvällä virhevastuulla persettä.

Näin ainakin VW totesi jo reilu 3tkm huoltoväliylityksellä. :beye:
 
Mikäli ne on itse vaihtanut tai vaikka liikkeessäkin vaihdettu ja sitä ei ole dokumentoitu niin paskan osuessa tuulettimeen valmistaja pyyhkii esimerkiksi moottoriin liittyvällä virhevastuulla persettä.

Näin ainakin VW totesi jo reilu 3tkm huoltoväliylityksellä. :beye:

Ei noin vanhassa autossa valmistaja korvaa enää mitään vaikka moottori räjähtäisi :D
 
Ei noin vanhassa autossa valmistaja korvaa enää mitään vaikka moottori räjähtäisi :D
Kyllä mulle tultiin vastaan vuonna 2015 2/3 osuudella, kun -09 vuosimallin GTI golffista pamahti ketjunkiristin tuhoten muitakin synttärisettejä venyneen jakoketjun avustuksella.
Silloin autolla oli ajettu vajaa 100tkm.

Tiedä sitten mihin ne rajan vetää. :btooth:
 
Kyllä mulle tultiin vastaan vuonna 2015 2/3 osuudella, kun -09 vuosimallin GTI golffista pamahti ketjunkiristin tuhoten muitakin synttärisettejä venyneen jakoketjun avustuksella.
Silloin autolla oli ajettu vajaa 100tkm.

Tiedä sitten mihin ne rajan vetää. :btooth:

Kuka laskun maksoi? Autotehdas vai maahantuoja vai myyjäliike?
 
Saksasta uitetulle autolle on vähän noloa mennä suomen maahantuojalle esittämään laskua, eli tuon auton kanssa oltaisiin täysin VW:n saksan pään armoilla.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 314
Viestejä
4 426 718
Jäsenet
73 314
Uusin jäsen
plungingStruggle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom