Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Menee hieman ot:ksi, mutta kannattaa muistaa että eu:n lakisääteinen virhevastuu ei poistu kovin helpolla.

Takuuehdot myyjä/valmistaja saa sitä vastoin määritellä haluamallaan tavalla, koska takuu on myyjän tuotteelle antama lisäturva.

Ottamatta tarkemmin kantaa tuohon audiin, yksittäinen venähtänyt huoltoväli ei vielä sinänsä poista virhevastuuta. Riippuen venähdyksen pituudesta todistustaakka voi olla joko ostajalla tai myyjällä siitä, että onko huollon viivästyminen vaikuttanut asiaan suuntaan tai toiseen.

Esimerkkinä vaikkapa aina ajallaan huollettu oman talouden Skoda 1.6tdi cr koneella, josta alkoi vesipumppu vuotamaan pari vuotta ostamisen jälkeen kun mittarissa oli luokkaa 130tkm(ostettassa 60tkm). Huoltokirja sanoo jakohihnan vaihtoväliksi 210tkm ja vesipumppu vaihdetaan siinä samalla. Minulla kuluttajana oli perusteltu syy olettaa, että kestoikä olisi ollut pidempi kuin tuo n. 50% huoltokirjan vaihtovälistä. Koska kestoikä oli lyhyempi mitä oli syytä olettaa, korjauskustannukset jaettiin tällä kertaa noin puoliksi.
 
Viimeksi muokattu:
Niin siis oliko siinä huollot jäänyt välistä vai mitenkä? Muutenhan tuo ei oikein ole osuva esimerkki..
 
Niin siis oliko siinä huollot jäänyt välistä vai mitenkä? Muutenhan tuo ei oikein ole osuva esimerkki..

Huollot ihan ajallaan, esimerkki vain mallin vuoksi, että virhevastuu ei poistu vaikka takuuaika olisikin ohi.

Jos huoltovälin ylitys on pieni, niin valmistaja ei voi pestä käsiään noin vain. Audin tapauksessa ylitys on tosin luokkaa 30% joten tuossa todennäköisesti todistustaakka on omistajalla, että ei ole vaikuttanut asioihin. Jos taas ylitys olisi luokkaa 5-10% niin väittäisin, että myyjän pitää osoittaa noin pienen ylityksen aiheuttaneen ongelmat.
 
A7:n tapauksessa, niin ei tuo aiempi huoltovälin ylitys poista nykyisen myyjän virhevastuuta. Good will caseihin tuolla on merkitystä. Mutta kuten aiemmin todettiin, niin Audi tuotu Saksasta, joten Suomen päässä maahantuoja nostaisi joka tapauksessa kädet samantien pystyyn.

Sitä en osaa sanoa, vaikuttaako tuo ylitys sitten oletettuun koneen kestoikään. Jos esimerkiksi koneelle oletettu kestoikä olisi 300 tkm, niin voisiko se tässä tapauksessa olla 250 tkm ja tällä voisi olla merkitystä virhevastuutapauksissa.
 
On omassa kaveripiirissä missä on ollut uitettu auto ja koitettu saada korvausta mutta huonolla menestyksellä.
Usein jos itse käy hakemassa auton voi koittaa tiedustella asiasta erityisesti jos on jonkun autoliikkeen kautta myyty.
Omassa työpaikassa on näitä kamuxin uitettuja pakuja ja voi melkein kaikkien kohdalla sanoa että olisi tullut halvemmaksi ostaa suomi auto kun varusteisiin menee usein se ero.
 
Omassa työpaikassa on näitä kamuxin uitettuja pakuja ja voi melkein kaikkien kohdalla sanoa että olisi tullut halvemmaksi ostaa suomi auto kun varusteisiin menee usein se ero.
Pakuissa tilanne on sen puolesta erilainen että niitä myydään Suomessa ihan kohtuullisesti, eikä se vero niissä ole kovin iso.

Lisäksi firman autoissa ALV näyttelee hyvin merkittävää osaa, tosin sen osaa ulkomailta tulevissa autoissa en oikein tiedä, se voi joissain tapauksissa olla myös etuna, kun alville ei tarvitse rahoitusta.
 
Mukavuusistuimet, taitavat säätyä sähköllä lisäksi.
Juu, nuo "säkit" on tyynyt joiden reunoja voi taivuttaa, kuten kuvassa ne on taivutettu. En tiedä miksi... tietysti jos nukahtaa rattiin niin ei pää retkahda sivulle :btooth:
 
Aika vähän tuo loppujen lopuks on...
Vertailuna Touareg 5.0 TDi... Volkswagen Touareg 5.0 V10 TDI INDIVIDUAL - OHJELMOINTI (CHIP TUNING) 350HV/920NM - WEBASTO - VAIHTO/RAHOITUS Maastoauto 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Eräästä Youtube-kanavasta katsoin videoo tuollaisesta V10 Touaregista niin V6 Touaregissa on vain ~100€ vähemmän vuodessa.. :rofl: Rahamiesten pirssejä :hungry:
Painon mukaan kun menee niin ei olisi julmettua eroa patarautaisen 1.0L;n ja alumiini V8:n välillä.

Hyvä esimerkki Suomen järjettömästä verotuksesta kun tuommoisen ostaa pihalle seisomaan eikö käy kuin kaupassa 1000km vuodessa. :rolleyes:
 
Nuo V10 Phaetonit ja Touaregit aika otollisia verottajan kannalta, kun päästöt yli 300 ja painoakin pitkälti yli 2000 kg. :D
 
Yli tonninhan tuo vuosimaksu on. Esim. Phaetonin kohdalla CO2 308 g/km ja sallittu kokonaismassa ~3000 kg, niin 1145 EUR. Ei sillä, että tuskin kiinnostaa omistajaa yhtään. Jos haluaa säästää, niin tuskin on V10 kovin korkealla listalla.
 
Edellisen Mondeon autovero oli 780e/vuosi. Ajoneuvovero+käyttövoimavero siis.
 
Noiden lähtöhinta Ruotsissakin oli reilusti pienempi, kuin täällä Suomessa ja nyt on vähän ikää ja kilsojakin sisällä, niin siinä sitten ollaan. Paljon autoa tohon hintaan kyllä tarjolla. Itse tykkäsin Stelviosta huomattavasti enemmän kuin Giuliasta, lieneekö sen vuoksi että tuo on neliveto.
 
Joo, hinta alkaa olla todella kilpailukykyinen, kun vertaa mitä nelivetoisesta 200hv diesel-katumaasturista saa tuolla varustetasolla maksaa. Kilsojahan tossa ei ole kuin viisi tuhatta. Voiko veroton hinta olla Ruotsissa noin paljon alhaisempi, että verojenkin jälkeen pystytään Suomessa myymään kymppitonni alta uuden ovh:n?
 
Joo, hinta alkaa olla todella kilpailukykyinen, kun vertaa mitä nelivetoisesta 200hv diesel-katumaasturista saa tuolla varustetasolla maksaa. Kilsojahan tossa ei ole kuin viisi tuhatta. Voiko veroton hinta olla Ruotsissa noin paljon alhaisempi, että verojenkin jälkeen pystytään Suomessa myymään kymppitonni alta uuden ovh:n?
Alfa pitää tunnetusti hintansa tosi huonosti. Lisäksi se että on viimevuoden malli 11-2018. Täytyy olla hinta kohdallaan, että kaupat syntyy. Kolmantena ehkä se, että on diesel.
 
Hyvä, että tuollaisia on auraamassa tietä meille tavallisilla kotteroilla ajaville! :D
Ensimmäiseen jääpattiin hajoaa puskuri ja sitä keräillään sitten muitten tukkeena talteen. Tuolla ei pääse edes uraisen risteyksen yli, joten tiehöylänä toimii niin kauan kuin kestää.
 
Enkö vain osaa vai onko noita yli 3500kg kokonaismassan omaavia "henkilöautoja" tosiaan niin vähän markkinoilla ettei tuonne nettiauton ja nettikoneen listoille päädy kuin yksittäisiä kappaleita? C-kortilla ajettavaa veronkiertopakettiautoa yritin tässä katsella mutten löytänyt kun vain yhden Viton nettikoneen puolelta: Mercedes-Benz neliveto pakettiautot ja kevyet kuorma-autot, 2010 - Nettikone

Tuostakin yksilöstä puuttuu automaattivaihteet ja vetomassoista ei tietenkään ole mitään puhetta (pitäisi pystyä rykimään vielä 3000kg jarrullista perässä)

Saa vinkata jos noita löytyy jostain muualta myynnistä.
 
Ei taida yksikään lantikka olla kuorma-autoksi rekisteröity (ja täten käyttövoimaverosta vapautettu)
 
Enkö vain osaa vai onko noita yli 3500kg kokonaismassan omaavia "henkilöautoja" tosiaan niin vähän markkinoilla ettei tuonne nettiauton ja nettikoneen listoille päädy kuin yksittäisiä kappaleita? C-kortilla ajettavaa veronkiertopakettiautoa yritin tässä katsella mutten löytänyt kun vain yhden Viton nettikoneen puolelta: Mercedes-Benz neliveto pakettiautot ja kevyet kuorma-autot, 2010 - Nettikone

Tuostakin yksilöstä puuttuu automaattivaihteet ja vetomassoista ei tietenkään ole mitään puhetta (pitäisi pystyä rykimään vielä 3000kg jarrullista perässä)

Saa vinkata jos noita löytyy jostain muualta myynnistä.

En nyt oikein tiedä mitä mahdat meinata, mutta onhan nettiauto täynnä noita linkkaamasi kaltaisia sprinttereitä ja muitakin isompia pakuja? Ajoneuvotyypiksi hakuun kevyt ka ja sieltähän niitä löytyy.

Nykyiselläänhän nuo on aika houkuttelevia jos isomman pakun tarvetta on, koska c1 ja c1e kortitkin saa sen verran halvalla ajettua, että kortit on aika äkkiä maksettu verosäästöillä.
 
En nyt oikein tiedä mitä mahdat meinata, mutta onhan nettiauto täynnä noita linkkaamasi kaltaisia sprinttereitä ja muitakin isompia pakuja? Ajoneuvotyypiksi hakuun kevyt ka ja sieltähän niitä löytyy.

Nykyiselläänhän nuo on aika houkuttelevia jos isomman pakun tarvetta on, koska c1 ja c1e kortitkin saa sen verran halvalla ajettua, että kortit on aika äkkiä maksettu verosäästöillä.

Näin tein, ja tuon vain löysin. Varustelistalta ruksin toki myös nelivedon, liekö se sitten karsinut valtaosan noista pois?
 
Näin tein, ja tuon vain löysin. Varustelistalta ruksin toki myös nelivedon, liekö se sitten karsinut valtaosan noista pois?
Aika lailla nelivedon myötä tippuu jo valmiiksi pieni valikoima suht minimaaliseksi. Moni noista kärryistä on varmaan jotain firmojen entisiä menopelejä ja siitä voi jo arvata, että aika karvalakkikamaa suurin osa.
 
Noi Cubet on kyllä aivan saatanan rumia, mutta omalla tavallaan ihan sympaattisia vehkeitä. Kuulemma tosi näppärä laitos kanssa.
 
Itse tullut mietittyä että cube voisi olla ihan kätevä auto koiran kanssa. Tosin suomessa noihin on tullut liikaa ilmaa hintaan ja yleensä joku sankari on mennyt tuhoamaan alustan ja renkaat.
 
Itse tullut mietittyä että cube voisi olla ihan kätevä auto koiran kanssa. Tosin suomessa noihin on tullut liikaa ilmaa hintaan ja yleensä joku sankari on mennyt tuhoamaan alustan ja renkaat.

Maasturilla ei ole kiva ajaa, ja aina sen alustan saa vaihdettua. Ja jossei renkaiden vaihtokaan suju niin..
 
Maasturilla ei ole kiva ajaa, ja aina sen alustan saa vaihdettua. Ja jossei renkaiden vaihtokaan suju niin..
Jaa'a, tämänhetkinen ajokki sattuu tippumaan tuohon maasturin kategoriaan ja on kyllä yksi mukavimmista autoista mitä itsellä on ollut. Kulkee hienosti kesät ja talvet jopa huonommassakin kelissä.
Se mitä tuossa enemmän tarkoitin on sitä että sankarit menevät asentelemaan venytettyjä renkaita rumille vanteille ja usein vielä madaltamisen lisäksi heittävät renkaiden kallistukset aivan metsään. Sitten pyytävät jokusen kilon lisää kun on hianot tuunaukset autossa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kuorma-autoksi rekisteröiminen käyttövoimaverosta vapauta, mutta bensamoottori vapauttaa.

Ah okei, eli yli 3500kg kokonaismassan dieselkäyttöisistä vehkeistä pitää maksaa käyttövoimaveroa mutta vuotuista ajoneuvoveron perusosaa ei? Ja yli 3500kg bensavehkeet ovat täysin vuosimaksuttomia?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 194
Viestejä
4 547 693
Jäsenet
74 942
Uusin jäsen
jesse86

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom