Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Öö kiitos, kyllä mä kyseisen automallin historian jne tiedän melko hyvin, harkitsin itellekkin joskus tuollaista mutta päädyin seuraavam korimallin wrc:hen.

Lähinnä sitä koetin kysellä että missaanko nyt tosta yksilöstä tai ilmotuksesta jotakin?
Se että hyviä noita ei tolkuttomasti enää ole oletan. Kaverilla oli 1.6 versio tuosta ja olihan sekin jo omalla tavallaan ihan veikeä vaikkei mihinkään liikkunutkaan. Nyt on kai ns viimeinen hetki ostaa noita ennen kuin hinnat pomppaavat tyylillä Cossu Escort, 205 GTi tai 22b yms.
 
Se että hyviä noita ei tolkuttomasti enää ole oletan. Kaverilla oli 1.6 versio tuosta ja olihan sekin jo omalla tavallaan ihan veikeä vaikkei mihinkään liikkunutkaan. Nyt on kai ns viimeinen hetki ostaa noita ennen kuin hinnat pomppaavat tyylillä Cossu Escort, 205 GTi tai 22b yms.

Jaa onko ne kaikki johonkin kadonneet tässä n. 4v aikana? Silloin pyöri useampia myynnissä (joista ainakin yhden aitoudenkin jaksoin tsekata) ja muistaakseni useampia kymmeniä oli saintzeina ainakin suomeen tuotu (aitoudesta toki se ei välttämättä tae)

Toki voihan ne nopeastikkin kadota "kartalta" kuten tässä viimeisen 10v sisään on käynyt e39x galanteille.
 
Asia kunnossa, ei mulla kritiikkiä ollu tarkoitus esittää (mikäli niin ymmärsit, toivottavasti et) kunhan ihmettelin vain jäikö mulla jotain näkemättä :tup:
 
Tällä voisi hetken vielä ajellakin, koko moottori vaihdettu ja vaihteistokin rempattu Volkswagen Golf GTI 2,0 155kw 3-ov DSG Viistoperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Wunderbaum käsijarrun kahvassa :D Laitettu peittämään röökin hajua?
Tai sitten tuosta pari tonnia halvemmalla ilman vaihteistostressiä. Ja kappas, moottori vaihdettu ~50tkm sitten siellä 110tkm korvilla. Volkswagen laatua. :D

Volkswagen Golf GTI 2,0 155 kW (210 hv) 4-ovinen Viistoperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Mikä nuissa koneissa oikein hajoaa?
Yleensä joko ketjun kiristin löysää -> jakoketu venyy -> liian myöhään vaihdettuna heihei.

Toinen on öljysihti joka vetään tukkeeseen -> moottoririkko

Myöhemmin ilmennyt ilmeisesti myös bensapumpun "männän" rikkoontumista (kytköksissä nokka-akseliin ja sitten kun kuluu tarpeeksi niin menee männän lisäksi nokat + "romppeet").

Eli "aika paljon" hajoaa. ;)
 
Tai sitten tuosta pari tonnia halvemmalla ilman vaihteistostressiä. Ja kappas, moottori vaihdettu ~50tkm sitten siellä 110tkm korvilla. Volkswagen laatua. :D

Volkswagen Golf GTI 2,0 155 kW (210 hv) 4-ovinen Viistoperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tuon yksilön ensimmäinen omistaja taisi laittaa tuohon melkein uutena aika hyvin ARP-hilpettä.
Olisiko ollut parempi ahdin, pakosarja, putkisto, suuttimet, välijäähdytin, ahtoputkisto, imuputket ja ohjelma.
Samaan aikaan taisi maalauttaa kaksi väriseksi ja laittaa alustan & vanteet.

Muistaakseni kiersi sitten vuoden tai kaksi APR-teippien kanssa tapahtumia ja näyttelyitä.
 
Automaatti niin sopii tosiaan hyvin eläkeläiselle. Varmaan on sellaisella ollutkin.

Nojoo, automaatti itelläkin. Tosin en vielä eläkkeellä, enkä ole menossa ratapäiville tai muihin nuoruuden rientoihin. Sopii hyvin mulle, eikä rasita oikeapuoleista rannetta ja kytkinjalkaa. Mehulaatikko on vain niin hyvä, mutta ei oikein kärsi enää luu ulkona ajella kun kylmää jo heinäkuun helteissäkin :rofl: (vanha pieru)
 
Nojoo, automaatti itelläkin. Tosin en vielä eläkkeellä, enkä ole menossa ratapäiville tai muihin nuoruuden rientoihin. Sopii hyvin mulle, eikä rasita oikeapuoleista rannetta ja kytkinjalkaa. Mehulaatikko on vain niin hyvä, mutta ei oikein kärsi enää luu ulkona ajella kun kylmää jo heinäkuun helteissäkin :rofl: (vanha pieru)
Itsellä vielä manuaali. Löytyy paremmin valikoimaa vanhoista autoista. Bmw 1996 740i oli kyllä kiva automaattina. Ajattelen tuon jutun niin, että kannattaa ajaa manuaalilla, kun autot vaihtuu sähköautoiksi, niin ei voi niitä vaihteita enää vaihtaa. :) Pääosin uudet autot taitaakin olla jo automaatteja. Fiestassa on myös tuo perinteinen mehulaatikko. Se on mielestäni vähän parempi ja ehkä luotettavampi kuin kaksoiskytkin. Fiestassa on ratissa ne vaihdeläpyskät, mutta eipä niille oikein käyttöä keksi.

Onko nuo 1.4 motit yhtä luotettavia kuin golffeissa? :D
Tuo 2018 audin 1.4tsi on jo sitä uudempaa kestävämpää tekoa. Jakoketju on korvattu jakohihnalla. Yhdellä turbolla myös.
 
Ei nyt ihan joka päivä vastaan tule, vaikkei nyt mikään harvinaisuuskaan. Noitahan tuotiin tuolla koneella.

Mazdahan on tunnettu noista "pikkukutosista", esim. MX-3:ssa oli 1.8 V6.

Tuosta Fortestahan on vielä se 170hv(Minulla ei ole tietoa onko tuotu eurooppaan) versio joka voi olla jo varsin maukas peli ajella.

Maailmalla on vaihdeltu MX-3:een sekä tuollaiseen Forteen MX-6:n 2.5 litraista V6:sta koska on fyysisesti samankokoinen moottori eikä netin palstojen mukaan ulkonäöllistä eroa äkkiseltään huomaa vaihdon jälkeen vakioon.
Kyllähän se isompi taitaa tarjoilla vähän liukkaampaa kulkua.
 
No kai tuo multitronic on kuitenkin parempi tai luotettavampi kuin DSG?

DSG:tä löytyy aika moneen lähtöön. Esimerkiksi linkkaamassani A4:ssa nelikoitten yhteydessä saatava märkäkytinloota on ihan hyvässä mainessa. Kuivakytkinversiot ovat puolestaan niitä murheenkryynejä.
 
Onko aina noissa nelikoissa se ns. parempi DSG ja onko noissa tehokkaammissa 155kw etuvedoissakin jo sellainen?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 173
Viestejä
4 484 790
Jäsenet
74 178
Uusin jäsen
Haamulauri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom