Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
142 000 km ajettu ja kuskin penkki riekaleina.
Aika tekee tehtävänsä, varsinkin noiden muovi"nahkojen" kohdalla.

Tuossa aikalailla samoilla kilsoilla:

61954269-770-0@2X.jpg



Toisaalta puolet pienemmillä kilsoilla (saattaa olla vaihdettu kertaalleen?):
62398466-770-0@2X.jpg


... näistä kumpikin Floridassa, eli ei pakastettu välillä -30C:n. :D
 
Aika tekee tehtävänsä, varsinkin noiden muovi"nahkojen" kohdalla.

Tuossa aikalailla samoilla kilsoilla:

61954269-770-0@2X.jpg



Toisaalta puolet pienemmillä kilsoilla (saattaa olla vaihdettu kertaalleen?):
62398466-770-0@2X.jpg


... näistä kumpikin Floridassa, eli ei pakastettu välillä -30C:n. :D

Joo, vinyylit tavallaan ovat kestävempiä, sellaisella ihmisellä kuka ei penkkejä jaksa huoltaa. Sellaisella ihmisellä nahkapenkit ovat hetikohta halki. Mutta noissa Rinta-Juopin C114 penkeissä keskellä kangas, vaikka ovipahvit ovat nahkaversiot, eli todennäköisesti joskus penkit vaihdettu, tai ovipahvit.

E: Itselläni ollut W123:ia missä alkuperäiset vinyylipenkit, ja kilsoja 400tkm+. Vinyylit täysin ehjät, ja putsaamisella olivat miltei uudenveroiset, mutta sisältä pehmusteet... No niitähän ei oikeastaan enää ollut.
Samoilla kilsoissa nahkapenkit olisivat olleet jo roskiskamaa.
 
Käytössä mersun (ja varmaan minkä tahansa muunkin auton) penkit kuluu puhki yleensä oven vierestä alaselän ja istuinosan etuosasta. Nim. 1Mkm ja 0.8Mkm mersut (W124) omistaneena ja ajaneena sekä en usko mittariruuvausta tapahtuneen. Näissä kangasverhoilu, mutta lienee selvää mitkä kohdat penkeistä kuluu ns. käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Enemmän omaan silmään ottaa tuo metallille asti kulunut poljin

Ratti kertoo enemmän kilometreistä (jos ei ole vaihdettu). Tosin kun noiden vanhojen MB:n koneet kestää käsittämättömiä kilometrejä, niin sama mitä on mittarissa jos ei ole mätä ja kromi kiiltää.
 
Kyllähän toi rattikin jo aika komeasti kiiltää noille kilsoille ja kun lukee mitä kaikkea tuolle on tehty, niin aika saakelin kovalla käytöllä ollut tai sitten ei ole ihan kaikki mittarissa.

En ole nähnyt autoa paikan päällä niin vaikea sanoa mitään. Silti tuon ikäisestä autosta turha ruuvata mittaria tosiaan omasta mielestäni jos on muuten (poikkeuksellisen) hyvässä kunnossa ja en tosiaan ole nähnyt omin silmin. Kuvissa näyttää pikaisesti hyvältä, totuus voi olla toinen.
 
Kun nyt luin nuo lisätiedot (puhelimella) niin ainakin moottorin laittaminen ihmetyttää noilla kilometreillä ja jos kori on laitettu ja maalattu niin selittää ulkonäön. Silti voin sanoa kokemuksella että kuskin penkkiä, rattia, vaihdekepin päätä ja polkimia lukuun-ottamatta miljoonankin ajettu auto voi näyttää sisältä siistiltä. Vastaavasti pienillä kilsoilla pahalta jos UV-säteily on syönyt ja ei ole pidetty ja huollettu siistinä vanhaa autoa. Hitsaaminen on jo sellainen merkki että itse en rahojani tuohon laittaisi.

Edit: ja 124:ssa monitoimiviiksi kestää varmaan juuri sen max 900 000km ja on niin sileä ettei siinä mitään painatuksia enää näy.
 
Viimeksi muokattu:
Miten ja miksi ne saa noista isoista koneista noin laiskoja? Tuossa 125hp ja 220nm. Sama 90-luvun mustangeissa, 5.0l koneista n. 200hp mutta vääntöä vissiin aika paljon. Eikö ne sitten kierrä kunnolla kun tehot jää alas.

No, 30v vanha auto.
Ja se on vain ollut jenkkien tyyli tehdä autoja.
Nyt on suunta muuttunut, kun päästönormit on kiristinyt ja polttoaineen hinta myös jenkeissä noussut.
En tosin tiedä osaako jenkit vieläkään tehdä alle 3 litran konetta?
 
Pakko tohon mersuun vielä palata. Äijät kattoo 45-vuotiasta autoa ja miettii et "ei vittu varmaan on mittaria ruuvattu!". Ihan kuin sillä olisi ton ikäisessä mitään merkitystä.
 
60-luvun alun corveteissa oli yli 300hp 1400kg lasikuiturungossa, kyllä jenkeissä on ollut tehoa jo silloin, kun euroopassa vasta harjoiteltiin autojen valmistusta sodan jälkeen. Jenkeissä vaan ei kehitys pysynyt ajan tasalla kun päästöjä kiristeltiin..
 
Viimeksi muokattu:
Miten ja miksi ne saa noista isoista koneista noin laiskoja? Tuossa 125hp ja 220nm. Sama 90-luvun mustangeissa, 5.0l koneista n. 200hp mutta vääntöä vissiin aika paljon. Eikö ne sitten kierrä kunnolla kun tehot jää alas.
Matalat puristukset ja melkoisen loiva nokka, niin eihän sitä tehoa kovinkaan paljon saada.
 
Hivenen erikoisempaa kulkupeliä hakeville voisi täältä löytyä jotain:

Myynnissä hautausautot ja tila-autot

mm. ko. käytössä harvinaisempi 3BG Passat tehdaskonvertoituna, väkivahvalla 1.6 bensavaparilla ja keppivaihteilla.
Hautausauton käyttäminen ns. normikulkuneuvona on kyllä mielestäni erittäin häiriintynyttä :D

Tiedä sitten kuka noita ostaa muuhun tarkoitukseen?
 
Kyllähän tuo vm2010 ”Binz” näyttää ihan helvetin herkulliselta tavaroiden ronttaamiseen (kunhan toki tuon kuljetinsysteemin purkaa ensin pois) mutta kiinnostaisi kyllä tietää paljonko noissa on ekstrahintaa vrt. perusmallit, ja sitten vielä kun ajometrit noissa on mitä on..
 
Tuohan on käytännössä vastaava kuin Kia Ceed ja sehän on ollut top 10 myydyimmän mallin kohdalla jo jonkin aikaa?
 
Äkkiseltään tulisi mieleen ainakin seuraavat kaupankäyntiä haittaavat ominaisuudet/varusteet:

- Moottori
- Vaihteisto
- Merkki
- Sisustan väri
- Penkkien materiaali
Joista mitkään ei taida olla oleellisia tollasen auton ostajaryhmälle...
Merkki korkeintaan vähän voi vaikuttaa.
 

Jos tämä ei ollut nyt jotain oman liikkeen/auton mainostusta, niin vastataan erittäin itsestäänselvään asiaan..
1. Tollasia Hundaita on kolmetoista tusinassa, siinä ehkä se suurin yksittäinen syy miksei mene..
2. Toinen iso syy on se että i30 on erittäin kilpaillussa luokassa jossa on myös mm. Ceed, Focus, Golf, Astra yms joten tarjontaa on paljon.
 
Jos tämä ei ollut nyt jotain oman liikkeen/auton mainostusta, niin vastataan erittäin itsestäänselvään asiaan..
1. Tollasia Hundaita on kolmetoista tusinassa, siinä ehkä se suurin yksittäinen syy miksei mene..
2. Toinen iso syy on se että i30 on erittäin kilpaillussa luokassa jossa on myös mm. Ceed, Focus, Golf, Astra yms joten tarjontaa on paljon.

Itsellä ei ole mitään tekemistä liikkeen kanssa. Veljellä vaan auton vaihto edessä ja ollaan ihmetelty tätä. Ceed on käytännössä sama auto eri ulkokuorilla ja ne menee kaupaksi paljon korkeammallakin hinnalla...
 
Itsellä ei ole mitään tekemistä liikkeen kanssa. Veljellä vaan auton vaihto edessä ja ollaan ihmetelty tätä. Ceed on käytännössä sama auto eri ulkokuorilla ja ne menee kaupaksi paljon korkeammallakin hinnalla...
Ei ole mikään järjellä selitettävä juttu. Tuntuu siltä, että Kian brändi vain on hiukan arvostetumpi kuin Hyundain. Meillä töissäkin voi ottaa työsuhdeautoksi Kian, mutta ei Hyundaita. :bored:
 
Ei ole mikään järjellä selitettävä juttu. Tuntuu siltä, että Kian brändi vain on hiukan arvostetumpi kuin Hyundain. Meillä töissäkin voi ottaa työsuhdeautoksi Kian, mutta ei Hyundaita. :bored:
Eikös niissä ole käytännössä samat palikat, mutta eri kori? Takuu on molemmissa myös 7 vuotta.
 
Kato laski vielä -100e ja käytti perinteistä kikkailua "isompi hinta näkyviin ja sitten siihen alennus" :D

https://www.nettiauto.com/bmw/330/10248639 sanoi:
Toiminut ongelmitta jokapäiväisessä ajossa ja huollot tehty ajallaan määräaikoina. Pesty viikoittain säännöllisesti käsin ja vahattu minun aikana muutamaan otteeseen.

--

Auto on ollut minulla käytössä nyt noin 3kk
Mitäpä tähän lisäämään.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 190
Viestejä
4 547 431
Jäsenet
74 942
Uusin jäsen
jesse86

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom