Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
No "rekka" tarkoittaa puoliperävaunuyhdistelmää, jossa siis rekkaveturi, eli eräänlainen kuorma-auto vetää puoliperävaunua.

Kuorma-auto on N2 tai N3 ajoneuvoluokkaan kuuluva ajoneuvo (ja N2 luokassa kokonaismassa on vähintään 3501kg, N3 luokassa vähintään 12001kg).

Mulle nuo pickupit ja raskaat pakut ei ole olleet koskaan kuorma-autoja, vaan kuorma-auto on vähintään 10tonninen, ja nekin vielä pieniä kuorma-autoja, mutta en mäkään ihan niin itserakas ole että kuvittelisin että mun oma mielipiteeni on se joka lainsäädäntöä ohjaa (vaikka sen pitäisikin ohjata, tai ainakin olisi syytä kysyä ensin).
Itseasiassa jos tarkkoja ollaan, niin "rekka" tarkoittaa nimenomaan sitä puoliperävaunu- yhdistelmän perävaunua.
 

Tuon E28 M5:n hinnan nyt jotenkin vielä ymmärtää, kyseessä kuitenkin hyvin säilynyt, harvinainen, vanha klassikkoauto, mutta tuota E30:ä ei voi edes yrittää ymmärtää. Hintaan varmaan sisältyy jokainen työtunti mitä tuohon on survottu, sekä jokainen "työtunti" joka on kulutettu romiksella tai koneen ääressä osien metsästykseen.
 
E30:llä on kyllä arvoa ja voihan tuollekin V8-swapille laittaa jotain arvoa, jos on tehty hyvin. Ei välttämättä ihan helppo sanoa mikä tuolle oikea arvo on.

Toisaalta tuo on kilpien reunuksen perusteella tehty jossain Latvia-Romania akselissa eikä ilmeisesti ole rekisteröity/katsastettu Suomeen, joka laskee hintaa reippaasti.
 
Hinta on ihan kohdillaan, eikä tule tulevaisuudessa ainakaan laskemaan.

Ei minun mielestä, vai onko toteutuneita kauppoja tuolla hintaluokalla?

Oman mutun mukaan arvo voisi olla lähempänä 48k€ kuin 68k€, joka kävisi myös järkeen kun ilmossa mainittu tuo 20k€ kunnostus. Mutta saahan sitä aina toki pyytää :cigar2:
 
Ei minun mielestä, vai onko toteutuneita kauppoja tuolla hintaluokalla?

Oman mutun mukaan arvo voisi olla lähempänä 48k€ kuin 68k€, joka kävisi myös järkeen kun ilmossa mainittu tuo 20k€ kunnostus. Mutta saahan sitä aina toki pyytää :cigar2:

Nopeasti kun muita pyyntejä katselee ja toteutuneita huutokauppahintoja niin tuo 48 ke taitaa olla sekin aika yläkantissa. Eipä silti, ihan hyviä sijoituskohteita nuo M-sarjan bemarit on. Välillä aina seuraillut miten Japanissakin on aina se tietty ikäpolvi hintakuopassa jonka jälkeen hinnat raketoi. Tosin markkinat taitaa lähennellä ainakin täällä Suomessa noille keräilykappaleille lähellä nollaa ja myyntiajat voi laskea pahimmillaan vuosissa. Aika marginaalissa on se porukka joka maksaa 60 kiloa vanhasta M:stä sen sijaan, että hakisi kaupasta uuden perusvarustellun 5- sarjalaisen :D
 
Nopeasti kun muita pyyntejä katselee ja toteutuneita huutokauppahintoja niin tuo 48 ke taitaa olla sekin aika yläkantissa. Eipä silti, ihan hyviä sijoituskohteita nuo M-sarjan bemarit on. Välillä aina seuraillut miten Japanissakin on aina se tietty ikäpolvi hintakuopassa jonka jälkeen hinnat raketoi. Tosin markkinat taitaa lähennellä ainakin täällä Suomessa noille keräilykappaleille lähellä nollaa ja myyntiajat voi laskea pahimmillaan vuosissa. Aika marginaalissa on se porukka joka maksaa 60 kiloa vanhasta M:stä sen sijaan, että hakisi kaupasta uuden perusvarustellun 5- sarjalaisen :D

Jep, laskin tuohon jo vähän varaa kun äkkiseltään kurkkasin dollarihintaisia toteutuneita kauppoja. Huvittaahan se vähän että M5 hauissa se on kahden F10 mallisen välissä :D Aika paljon paalua pitää kyllä olla että tuon maksaa, ts. niin paljon että on myös varaa ostaa se uutukainenkin M.
 
Ei minun mielestä, vai onko toteutuneita kauppoja tuolla hintaluokalla?

Oman mutun mukaan arvo voisi olla lähempänä 48k€ kuin 68k€, joka kävisi myös järkeen kun ilmossa mainittu tuo 20k€ kunnostus. Mutta saahan sitä aina toki pyytää :cigar2:

Noistahan ei saa ikinä "omiaan" takaisin ja jokuhan oli rakentanut viimeisen päälle jenkkiauton, arvioi hinnaksi 20k€, katsastaja olisi ostanut ton 12-15k€ pois. Ei ollu myyny
 
Jep, laskin tuohon jo vähän varaa kun äkkiseltään kurkkasin dollarihintaisia toteutuneita kauppoja. Huvittaahan se vähän että M5 hauissa se on kahden F10 mallisen välissä :D Aika paljon paalua pitää kyllä olla että tuon maksaa, ts. niin paljon että on myös varaa ostaa se uutukainenkin M.
Uuden M5:sen ostaja on kuitenkin aika erilainen kuin vanhan M5:sen ostaja. Hintakehityskin on päinvastainen noissa, sen uuden arvo muutamassa vuodessa tippuu puoleen, mutta vanhan vain nousee.
 
Halpahan tuo on.
Used BMW M5 [Pre-89] cars for sale with PistonHeads
Klassikko jonka arvo vaan nousee.

Eikun kallis :D Tummat pisteet myytyjä: E28 M5

e28M5.png


No, suotta me siitä väännämme kun mielipide auton arvosta on selvästi eri :) Mutta eihän siinä sitten kun ostohousuja sovittelemaan :tup::D
 
Eikun kallis :D Tummat pisteet myytyjä: E28 M5

e28M5.png


No, suotta me siitä väännämme kun mielipide auton arvosta on selvästi eri :) Mutta eihän siinä sitten kun ostohousuja sovittelemaan :tup::D
Millä tavalla tuo korreloi Suomessa myytyjen autojen hintoja? E60 M5 hinnat on 18k$-30k$ haarukassa, kun suomessa vastaava 24k€-53k€
 
Tuo M5:sen hinta on noin 20 k€ liikaa kuntoon nähden, tuo 68 k€ voisi olla perusteltu, jos olisi kuin tehtaan hihnalta tullut.

30 k€ V8 swäpätystä E30:sestä avosta on aivan liikaa, työkaverin mint kuntoinen 2-ovinen umpikattoinen E30 M-Tech kakkonen M60B30 koneella vaihtoi omistajaa vajaan 15 k€:n hinnalla, yksi hieman keskeneräinen avo E30 V8-projekti liikkui 5 k€ hinnalla ja täysin valmis mint kuntoinen N62-koneella varustettu M-Tech 2 avo vaihtoi omistajaa vajaan 20 k€:n hintaan.
 
Millä tavalla tuo korreloi Suomessa myytyjen autojen hintoja? E60 M5 hinnat on 18k$-30k$ haarukassa, kun suomessa vastaava 24k€-53k€

Niin ja rapakon takana nuo kalliilla myydyt on olleet pääasiassa manuaaleja, joita meillä ei ole edes myyty. Sääliksi käy jos joku Suomessa ostaa tollasen kohta 15 vuotta vanhan ongelmienpesän, joka on varustettu vielä SMG-vaihteistolla.
 
Millä tavalla tuo korreloi Suomessa myytyjen autojen hintoja? E60 M5 hinnat on 18k$-30k$ haarukassa, kun suomessa vastaava 24k€-53k€

Siksi varmaan laskinkin siihen ~15-20ke hyvää Suomen hinnoille huomioimatta $vs.€ kurssia? Tuskin mistään saa tarkkaa myyntihintadataa tuollaisesta autosta tämän kokoisesta maasta.

Milläs tavalla e60 M5 vertaaminen e28 M5 kertoo mitään sen tarkemmin?

Anyway, hae äkkiä pois jos hinta on halpa mielestäsi, niin teet nopean ja hyvän tilin. Itse jätän välistä :rolleyes:
 
Siksi varmaan laskinkin siihen ~15-20ke hyvää Suomen hinnoille huomioimatta $vs.€ kurssia? Tuskin mistään saa tarkkaa myyntihintadataa tuollaisesta autosta tämän kokoisesta maasta.

Milläs tavalla e60 M5 vertaaminen e28 M5 kertoo mitään sen tarkemmin?

Anyway, hae äkkiä pois jos hinta on halpa mielestäsi, niin teet nopean ja hyvän tilin. Itse jätän välistä :rolleyes:
Vertasin lähinnä nuita e60 hintoja Suomen vastaaviin, kalleimmat 30k$ kun Suomesta löytyy useita yli 45k$ yksilöitä. Kallein myyty e28 53k$ joten tuo 68k€ lienee ihan validi pyynti. Mulla ei todellakaan ole rahaa ostaa talon hintaista autoa, ja vaikka olisi niin tuota bemaria en ostaisi:lol:
Mutta sehän ei laske kys. Auton arvoa.
 
Manuaali olisi vissiin luotettavempi, kaikista noista Audin automaateista tuntuu olevan jotain sanomista
 
Kaikissa nykyautoissa tuntuu olevan vain pelkkiä luotettavuus ongelmia. Parasta olisi ostaa joku pikkukoppi uutena ~16 000e ja luottaa takuuseen :D
Juurikin tuon ikäinen bensa-audi on paskimmalla koneella mitä nykyautoista löytyy.
 
Löytyyköhän tehot rekisteriotteesta? "auto on katsastettu juuri tälläisenaan kun se tällä hetkellä on"

Joskus oli juttua etteivät liikkeet saisi mainostaa näitä laittomia viritelmiä tai nettiauto poistaa ilmoituksen.
2015 tehty joku muutoskatsastus, kilsoja ollut 371tkm ja kopalla rullattu tällähetkellä päälle 400tkm.

"Kysymys: Paljonko ajettu?
Vastaus:tekniikan rakentamisen jälkeen noin 10tkm"

Tästä pääteltynä tehot tuskin on otteessa.
 
Löytyyköhän tehot rekisteriotteesta? "auto on katsastettu juuri tälläisenaan kun se tällä hetkellä on"

Joskus oli juttua etteivät liikkeet saisi mainostaa näitä laittomia viritelmiä tai nettiauto poistaa ilmoituksen.
Ei löydy. Otteessa ilmoitettu 110.
 
2015 tehty joku muutoskatsastus, kilsoja ollut 371tkm ja kopalla rullattu tällähetkellä päälle 400tkm.

"Kysymys: Paljonko ajettu?
Vastaus:tekniikan rakentamisen jälkeen noin 10tkm"

Tästä pääteltynä tehot tuskin on otteessa.

Ei löydy. Otteessa ilmoitettu 110.

Eipä niitä tehoja sinne tarvitse muuttaa vaikka muutoskatsastaisi esim. uuden ahtimen autoon.
Muutoskatsastuksessa riittää teholappu mistä voidaan todeta että tehot ovat lainsallimissa rajoissa.
En varma ole mutta voisin melkeen veikata että S4/RS4 on mallisarjan tehokkain johon voidaan verrata ko. ajoneuvon tehoja niin ei se välttämättä "laiton" ole.
Mutta kun faktaa ei ole pilkulleen niin tämä on oma veikkaukseni.
 
Eipä niitä tehoja sinne tarvitse muuttaa vaikka muutoskatsastaisi esim. uuden ahtimen autoon.
Muutoskatsastuksessa riittää teholappu mistä voidaan todeta että tehot ovat lainsallimissa rajoissa.
En varma ole mutta voisin melkeen veikata että S4/RS4 on mallisarjan tehokkain johon voidaan verrata ko. ajoneuvon tehoja niin ei se välttämättä "laiton" ole.
Mutta kun faktaa ei ole pilkulleen niin tämä on oma veikkaukseni.

Kyllä ne tehot otteeseen merkitään muutoskatsastuksen yhteydessä. Tuossa on heti pari sellaista muttaa mistä tietää heti, että ei ole noilla tehoilla muutoskatsastettu. Ensimmäinen on se, että tehopainosuhde menee heittämällä laittomiin lukuihin. Toinen on se, että tuon ikäisen auton mikä tahansa moottorin muuttaminen vaatii melko kalliit pussitestit päästöjen osalta ja pikkusen epäilen, että olisi moisia tehty. Tosin ei ilmoituksessa luvatakkaan, että on muutoskatsastettu. Kerrotaan vain, että on katsastettu tuossa kunnossa. Sehän ei ole mikään lupaus, että auto olisi pykälien mukainen.
 
Usein kysyttyä moottorioptimoinnista | VoimaaCom

"Muutoskatsastustarve

Täytyykö ajoneuvo muutoskatsastaa optimoinnin jälkeen?

Asiakas voi halutessaan itse selvittää ajoneuvokohtaisen muutostarpeen ja toimenpiteet katsastusviranomaiselta.
Lähtökohtaisesti Suomen laki velvoittaa muutoskatsastukseen AINA, kun ohjelmaa muutetaan. Käytännössä viranomaisten resurssit tämän valvomiseen ovat riittämättömät.

Osa ohjelmistamme on tarkoitettu vain moottoriurheiluun ei tieliikennekäyttöön."

Pahimmassa tapauksessa ostat tuon auton, kolaroit sen ja vakuutusyhtiön tarkastaja löytää ilmoituksen -> vaikuttaa alentavasti korvauksiin. Mutta toisaalta, ei tuosta vanhasta ritsasta mikään yhtiö 15000e korvaisikaan :D
 
Kyllä ne tehot otteeseen merkitään muutoskatsastuksen yhteydessä. Tuossa on heti pari sellaista muttaa mistä tietää heti, että ei ole noilla tehoilla muutoskatsastettu. Ensimmäinen on se, että tehopainosuhde menee heittämällä laittomiin lukuihin. Toinen on se, että tuon ikäisen auton mikä tahansa moottorin muuttaminen vaatii melko kalliit pussitestit päästöjen osalta ja pikkusen epäilen, että olisi moisia tehty. Tosin ei ilmoituksessa luvatakkaan, että on muutoskatsastettu. Kerrotaan vain, että on katsastettu tuossa kunnossa. Sehän ei ole mikään lupaus, että auto olisi pykälien mukainen.

Ei minun RS Octavian tehoja muutettu 2009 papereihin vaikka muutoskatsastuksen teetätin asianmukaisesti papereineen dokumentteineen.
Lisätietoihin merkattiin kylläkin teholukemat sekä alustasarja.
Toki voi olla nykyään eri homma.

Mut laiton tai ei ni ylihintanen olympiavolkkari tuo on silti. :dead:
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
269 281
Viestejä
4 655 135
Jäsenet
76 417
Uusin jäsen
kno0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom