• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ah okei, eli yli 3500kg kokonaismassan dieselkäyttöisistä vehkeistä pitää maksaa käyttövoimaveroa mutta vuotuista ajoneuvoveron perusosaa ei? Ja yli 3500kg bensavehkeet ovat täysin vuosimaksuttomia?
Siis käyttövoimavero maksetaan jos ajetaan jollain vähemmän verotetulla polttoaineella kuten dieselillä. Bensiini on sitä täysinverotettua polttoainetta, siksi bensiinikäyttöiseltä autolta ei ikinä peritä käyttövoimaveroa.

Tuo massa ei sinänsä määrää sitä pitääkö jokin vero maksaa ja minkä taksan mukaan.. Tai no joo käyttövoimaveron peruste on jokainen alkava 100kg kokonaismassassa, mutta sen kertoimen määrää ajoneuvoluokka. Ajoneuvoluokassa voi olla sitten jotain minimi painorajoja, kuten kuorma-auton eli N2 luokan min. 3501kg, mutta esim henkilöauton M1 luokassa ei ole mitään maksimirajaa, on tuolla liikenteessä yli 23tonnia painavia henkilöautoja, niissä on vaan aika komeat verot.

(E täydennys/korjaus: kuorma-auto on N2 tai N3. Ajattelin virheellisesti että N2 olisi ollut pakettiauto)

Käyttövoimaveron "kerroin" on sitten eri erilaisilla ajoneuvoluokilla. Kuorma-autossa tuo kerroin on paljon pienempi, siksi niitä rekistöreidään kuorkeiksi, mutta toisaalta silloin niihin tulee muita rasitteita.

Järkevintähän olisi rekisteröidä ajoneuvot linja-autoiksi, niissä ei ole mitään veroja, ja myös liikennevakuutukset ovat yksityiskäytössä hyvin edulliset, mutta ajolupavaatimukset ovat hemmetin kireät.
 
Viimeksi muokattu:
Käyttövoimavero kuorma-autoissa on kuitenkin huomattavasti alempi kuin henkilöautoissa.
Alle satasen luokkaa.
 
Käyttövoimavero kuorma-autoissa on kuitenkin huomattavasti alempi kuin henkilöautoissa.
Alle satasen luokkaa.
Siis kuorma-auton käyttövoimavero on 0,6-2,2 senttiä. Se paljonko se on yhteensä riippuu sitten ihan siitä millainen kuorma-auto on kyseessä ja voiko sillä esim vetää perävaunua jne. Parhaimmillaan ne on jotain vajaat 2000e vuodessa.
 
Siis kuorma-auton käyttövoimavero on 0,6-2,2 senttiä. Se paljonko se on yhteensä riippuu sitten ihan siitä millainen kuorma-auto on kyseessä ja voiko sillä esim vetää perävaunua jne. Parhaimmillaan ne on jotain vajaat 2000e vuodessa.

Tässä ei ollut kyse REKOISTA, vaan kuorma-autoissa mitkä oikeastaan on isoja maastureita, Suomessa vaan kuorkkeja.
 
Tässä ei ollut kyse REKOISTA, vaan kuorma-autoissa mitkä oikeastaan on isoja maastureita, Suomessa vaan kuorkkeja.
No "rekka" tarkoittaa puoliperävaunuyhdistelmää, jossa siis rekkaveturi, eli eräänlainen kuorma-auto vetää puoliperävaunua.

Kuorma-auto on N2 tai N3 ajoneuvoluokkaan kuuluva ajoneuvo (ja N2 luokassa kokonaismassa on vähintään 3501kg, N3 luokassa vähintään 12001kg).

Mulle nuo pickupit ja raskaat pakut ei ole olleet koskaan kuorma-autoja, vaan kuorma-auto on vähintään 10tonninen, ja nekin vielä pieniä kuorma-autoja, mutta en mäkään ihan niin itserakas ole että kuvittelisin että mun oma mielipiteeni on se joka lainsäädäntöä ohjaa (vaikka sen pitäisikin ohjata, tai ainakin olisi syytä kysyä ensin).
 
No "rekka" tarkoittaa puoliperävaunuyhdistelmää, jossa siis rekkaveturi, eli eräänlainen kuorma-auto vetää puoliperävaunua.

Kuorma-auto on N2 tai N3 ajoneuvoluokkaan kuuluva ajoneuvo (ja N2 luokassa kokonaismassa on vähintään 3501kg).

Mulle nuo pickupit ja raskaat pakut ei ole olleet koskaan kuorma-autoja, vaan kuorma-auto on vähintään 10tonninen, ja nekin vielä pieniä kuorma-autoja, mutta en mäkään ihan niin itserakas ole että kuvittelisin että mun oma mielipiteeni on se joka lainsäädäntöä ohjaa (vaikka sen pitäisikin ohjata, tai ainakin olisi syytä kysyä ensin).

Eipä sillä nyt kenellekään ole mitää väliä, mitä mikäkin tarkoittaa sinulle. Verotuksellisesti yli 3500kg kokonaismassa on kuorma-auto.

Tässä asiayhteydessä puhututujen kevytkuorkkien jne joiden kokonaismassa on just ja just yli 3500kg ja maksimissaan ~4500kg käyttövoimavero jää alle satasen luokkaan.
 
Tässä ei ollut kyse REKOISTA, vaan kuorma-autoissa mitkä oikeastaan on isoja maastureita, Suomessa vaan kuorkkeja.
Kyllä ne muuallakin kuorma-autoiksi kelpaa - jos lähtee "veronsäästö-maasturilla" nyt vaikka Latviaan niin poliisi iloisesti kirjoittelee maksulapun kuorma-autolla ajamisesta heidän teillään jos sellaisen maksun on "unohtanut" maahan tullessa maksaa (toisin kuin täällä, jossain osataan läpikulkuliikenteestäkin ottaa rahaa teiden hoitoon). :D

Mulle nuo pickupit ja raskaat pakut ei ole olleet koskaan kuorma-autoja, vaan kuorma-auto on vähintään 10tonninen, ja nekin vielä pieniä kuorma-autoja
Täytyykin painottaa emännälle että sillä on pelkkiä pakettiautoja firmassa kun nuo 8 tonnin Ategotkaan ei ole kuorma-autoja enää. Saisipahan kesäksi helpommin kuskejakin kun ei tarte enää palkata C-kortillisia joilla on EU-liput ja -laput kun kertoo poliisille ettei "ne oo ees kuorma-autoja kun Pakanakin niin sano"... :rolleyes:

Toki käteväähän se olis jollain 18 tonnisella cruisailla kaupungissa kamaa jakelemassa... :D
 
No "rekka" tarkoittaa puoliperävaunuyhdistelmää, jossa siis rekkaveturi, eli eräänlainen kuorma-auto vetää puoliperävaunua.

Kuorma-auto on N2 tai N3 ajoneuvoluokkaan kuuluva ajoneuvo (ja N2 luokassa kokonaismassa on vähintään 3501kg, N3 luokassa vähintään 12001kg).

Mulle nuo pickupit ja raskaat pakut ei ole olleet koskaan kuorma-autoja, vaan kuorma-auto on vähintään 10tonninen, ja nekin vielä pieniä kuorma-autoja, mutta en mäkään ihan niin itserakas ole että kuvittelisin että mun oma mielipiteeni on se joka lainsäädäntöä ohjaa (vaikka sen pitäisikin ohjata, tai ainakin olisi syytä kysyä ensin).

Itse olen käyttänyt autojen luokitteluun ajokorttiluokkien painoja, eli henkilöautot (B) alle 3500 kg, kevyt kuorma-autot (C1) alle 7500 kg ja kuorma-autot (C) yli 7500 kg.

Verotusteknisesti kiinnostava on ainoastaan tuo 3500 kg:n raja.
 
Ja eikös Jeremy sanonut et paljonko tuo maksoi Briteissä? Oliko se jotain 150 kilopuntaa? Suomessa 400 kiloeuroa? Täh?
 
No "rekka" tarkoittaa puoliperävaunuyhdistelmää, jossa siis rekkaveturi, eli eräänlainen kuorma-auto vetää puoliperävaunua.

Kuorma-auto on N2 tai N3 ajoneuvoluokkaan kuuluva ajoneuvo (ja N2 luokassa kokonaismassa on vähintään 3501kg, N3 luokassa vähintään 12001kg).

Mulle nuo pickupit ja raskaat pakut ei ole olleet koskaan kuorma-autoja, vaan kuorma-auto on vähintään 10tonninen, ja nekin vielä pieniä kuorma-autoja, mutta en mäkään ihan niin itserakas ole että kuvittelisin että mun oma mielipiteeni on se joka lainsäädäntöä ohjaa (vaikka sen pitäisikin ohjata, tai ainakin olisi syytä kysyä ensin).
Itseasiassa jos tarkkoja ollaan, niin "rekka" tarkoittaa nimenomaan sitä puoliperävaunu- yhdistelmän perävaunua.
 

Tuon E28 M5:n hinnan nyt jotenkin vielä ymmärtää, kyseessä kuitenkin hyvin säilynyt, harvinainen, vanha klassikkoauto, mutta tuota E30:ä ei voi edes yrittää ymmärtää. Hintaan varmaan sisältyy jokainen työtunti mitä tuohon on survottu, sekä jokainen "työtunti" joka on kulutettu romiksella tai koneen ääressä osien metsästykseen.
 
E30:llä on kyllä arvoa ja voihan tuollekin V8-swapille laittaa jotain arvoa, jos on tehty hyvin. Ei välttämättä ihan helppo sanoa mikä tuolle oikea arvo on.

Toisaalta tuo on kilpien reunuksen perusteella tehty jossain Latvia-Romania akselissa eikä ilmeisesti ole rekisteröity/katsastettu Suomeen, joka laskee hintaa reippaasti.
 
Hinta on ihan kohdillaan, eikä tule tulevaisuudessa ainakaan laskemaan.

Ei minun mielestä, vai onko toteutuneita kauppoja tuolla hintaluokalla?

Oman mutun mukaan arvo voisi olla lähempänä 48k€ kuin 68k€, joka kävisi myös järkeen kun ilmossa mainittu tuo 20k€ kunnostus. Mutta saahan sitä aina toki pyytää :cigar2:
 
Ei minun mielestä, vai onko toteutuneita kauppoja tuolla hintaluokalla?

Oman mutun mukaan arvo voisi olla lähempänä 48k€ kuin 68k€, joka kävisi myös järkeen kun ilmossa mainittu tuo 20k€ kunnostus. Mutta saahan sitä aina toki pyytää :cigar2:

Nopeasti kun muita pyyntejä katselee ja toteutuneita huutokauppahintoja niin tuo 48 ke taitaa olla sekin aika yläkantissa. Eipä silti, ihan hyviä sijoituskohteita nuo M-sarjan bemarit on. Välillä aina seuraillut miten Japanissakin on aina se tietty ikäpolvi hintakuopassa jonka jälkeen hinnat raketoi. Tosin markkinat taitaa lähennellä ainakin täällä Suomessa noille keräilykappaleille lähellä nollaa ja myyntiajat voi laskea pahimmillaan vuosissa. Aika marginaalissa on se porukka joka maksaa 60 kiloa vanhasta M:stä sen sijaan, että hakisi kaupasta uuden perusvarustellun 5- sarjalaisen :D
 
Nopeasti kun muita pyyntejä katselee ja toteutuneita huutokauppahintoja niin tuo 48 ke taitaa olla sekin aika yläkantissa. Eipä silti, ihan hyviä sijoituskohteita nuo M-sarjan bemarit on. Välillä aina seuraillut miten Japanissakin on aina se tietty ikäpolvi hintakuopassa jonka jälkeen hinnat raketoi. Tosin markkinat taitaa lähennellä ainakin täällä Suomessa noille keräilykappaleille lähellä nollaa ja myyntiajat voi laskea pahimmillaan vuosissa. Aika marginaalissa on se porukka joka maksaa 60 kiloa vanhasta M:stä sen sijaan, että hakisi kaupasta uuden perusvarustellun 5- sarjalaisen :D

Jep, laskin tuohon jo vähän varaa kun äkkiseltään kurkkasin dollarihintaisia toteutuneita kauppoja. Huvittaahan se vähän että M5 hauissa se on kahden F10 mallisen välissä :D Aika paljon paalua pitää kyllä olla että tuon maksaa, ts. niin paljon että on myös varaa ostaa se uutukainenkin M.
 
Ei minun mielestä, vai onko toteutuneita kauppoja tuolla hintaluokalla?

Oman mutun mukaan arvo voisi olla lähempänä 48k€ kuin 68k€, joka kävisi myös järkeen kun ilmossa mainittu tuo 20k€ kunnostus. Mutta saahan sitä aina toki pyytää :cigar2:

Noistahan ei saa ikinä "omiaan" takaisin ja jokuhan oli rakentanut viimeisen päälle jenkkiauton, arvioi hinnaksi 20k€, katsastaja olisi ostanut ton 12-15k€ pois. Ei ollu myyny
 
Jep, laskin tuohon jo vähän varaa kun äkkiseltään kurkkasin dollarihintaisia toteutuneita kauppoja. Huvittaahan se vähän että M5 hauissa se on kahden F10 mallisen välissä :D Aika paljon paalua pitää kyllä olla että tuon maksaa, ts. niin paljon että on myös varaa ostaa se uutukainenkin M.
Uuden M5:sen ostaja on kuitenkin aika erilainen kuin vanhan M5:sen ostaja. Hintakehityskin on päinvastainen noissa, sen uuden arvo muutamassa vuodessa tippuu puoleen, mutta vanhan vain nousee.
 
Halpahan tuo on.
Used BMW M5 [Pre-89] cars for sale with PistonHeads
Klassikko jonka arvo vaan nousee.

Eikun kallis :D Tummat pisteet myytyjä: E28 M5

e28M5.png


No, suotta me siitä väännämme kun mielipide auton arvosta on selvästi eri :) Mutta eihän siinä sitten kun ostohousuja sovittelemaan :tup::D
 
Eikun kallis :D Tummat pisteet myytyjä: E28 M5

e28M5.png


No, suotta me siitä väännämme kun mielipide auton arvosta on selvästi eri :) Mutta eihän siinä sitten kun ostohousuja sovittelemaan :tup::D
Millä tavalla tuo korreloi Suomessa myytyjen autojen hintoja? E60 M5 hinnat on 18k$-30k$ haarukassa, kun suomessa vastaava 24k€-53k€
 
Tuo M5:sen hinta on noin 20 k€ liikaa kuntoon nähden, tuo 68 k€ voisi olla perusteltu, jos olisi kuin tehtaan hihnalta tullut.

30 k€ V8 swäpätystä E30:sestä avosta on aivan liikaa, työkaverin mint kuntoinen 2-ovinen umpikattoinen E30 M-Tech kakkonen M60B30 koneella vaihtoi omistajaa vajaan 15 k€:n hinnalla, yksi hieman keskeneräinen avo E30 V8-projekti liikkui 5 k€ hinnalla ja täysin valmis mint kuntoinen N62-koneella varustettu M-Tech 2 avo vaihtoi omistajaa vajaan 20 k€:n hintaan.
 
Millä tavalla tuo korreloi Suomessa myytyjen autojen hintoja? E60 M5 hinnat on 18k$-30k$ haarukassa, kun suomessa vastaava 24k€-53k€

Niin ja rapakon takana nuo kalliilla myydyt on olleet pääasiassa manuaaleja, joita meillä ei ole edes myyty. Sääliksi käy jos joku Suomessa ostaa tollasen kohta 15 vuotta vanhan ongelmienpesän, joka on varustettu vielä SMG-vaihteistolla.
 
Millä tavalla tuo korreloi Suomessa myytyjen autojen hintoja? E60 M5 hinnat on 18k$-30k$ haarukassa, kun suomessa vastaava 24k€-53k€

Siksi varmaan laskinkin siihen ~15-20ke hyvää Suomen hinnoille huomioimatta $vs.€ kurssia? Tuskin mistään saa tarkkaa myyntihintadataa tuollaisesta autosta tämän kokoisesta maasta.

Milläs tavalla e60 M5 vertaaminen e28 M5 kertoo mitään sen tarkemmin?

Anyway, hae äkkiä pois jos hinta on halpa mielestäsi, niin teet nopean ja hyvän tilin. Itse jätän välistä :rolleyes:
 
Siksi varmaan laskinkin siihen ~15-20ke hyvää Suomen hinnoille huomioimatta $vs.€ kurssia? Tuskin mistään saa tarkkaa myyntihintadataa tuollaisesta autosta tämän kokoisesta maasta.

Milläs tavalla e60 M5 vertaaminen e28 M5 kertoo mitään sen tarkemmin?

Anyway, hae äkkiä pois jos hinta on halpa mielestäsi, niin teet nopean ja hyvän tilin. Itse jätän välistä :rolleyes:
Vertasin lähinnä nuita e60 hintoja Suomen vastaaviin, kalleimmat 30k$ kun Suomesta löytyy useita yli 45k$ yksilöitä. Kallein myyty e28 53k$ joten tuo 68k€ lienee ihan validi pyynti. Mulla ei todellakaan ole rahaa ostaa talon hintaista autoa, ja vaikka olisi niin tuota bemaria en ostaisi:lol:
Mutta sehän ei laske kys. Auton arvoa.
 
Manuaali olisi vissiin luotettavempi, kaikista noista Audin automaateista tuntuu olevan jotain sanomista
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 221
Viestejä
4 486 404
Jäsenet
74 183
Uusin jäsen
Össi1973

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom