Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Tuohon 30e en ihan usko, ainakaan uuden osan hinnaksi, nutta noiden kanssa syynä hätäratkaisuun voi olla myös se että tehostinta ei ihan fixuksestä tai mätänetistä välttämättä löydy. Ja japanista/jenkkilästä kestää hetkinen tulla.
 
"Takapenkeiltä löytyy jopa vielä tehdas muoveja joten siellä ei juuri kukaan koskaan ole edes istunut."

Ihmetellyt aina näitä hermanneja, jotka ajelee uudella autolla tehtaan suojamuovit paikoillaan. Eivät varmaan telkkareista tai muustakaan poista suojamuoveja :facepalm:
 
"Takapenkeiltä löytyy jopa vielä tehdas muoveja joten siellä ei juuri kukaan koskaan ole edes istunut."

Ihmetellyt aina näitä hermanneja, jotka ajelee uudella autolla tehtaan suojamuovit paikoillaan. Eivät varmaan telkkareista tai muustakaan poista suojamuoveja :facepalm:

Työkaveri ei ihmetellyt kun osti 20v vanhan Passatin papalta ja siellä oli muovit yhä takapenkillä :D Ei häntä tuntunut yhtään haittaavan vaikka penkit onkin uudet muovien takia, mutta on muutenkin erikoinen kaveri.

Mitä niitä poistamaan jos takapenkillä ei ole tarkoitus kuljettaa ketään, mutta kyllä mun puolesta niitä saa myös ihmetellä :D
 
Etsiskellyt tässä nyt taloon toista autoa 8-15k€ hintaluokassa ja vastaan tuli tämmöinen Audi A4 2,0 T FSI Quattro Avant S-line Aut + Nahat + BiXenon Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto ja ajattelin, että menen alkuviikosta vilkaisemaan. Alunperin piti hommata mahd. uusi, hyvillä varusteilla ja automaatilla (neliveto kiinnostanut jo tovin) mutta kun akuuttikuume / tarve iskee ja nettiautoa selailee niin....

Kellään kokemusta tuollaisista B7 Audeista? Uhka vai mahdollisuus, ei nyt ehkä sellainen minkälaista alunperin etsin mutta alkoi oikeasti kiinnostamaan tuo.
 
Eikös tuohon rahaan löydy jo uudempaa B8? Se on selkeästi virtaviivaisempi auto
 
Etsiskellyt tässä nyt taloon toista autoa 8-15k€ hintaluokassa ja vastaan tuli tämmöinen Audi A4 2,0 T FSI Quattro Avant S-line Aut + Nahat + BiXenon Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto ja ajattelin, että menen alkuviikosta vilkaisemaan. Alunperin piti hommata mahd. uusi, hyvillä varusteilla ja automaatilla (neliveto kiinnostanut jo tovin) mutta kun akuuttikuume / tarve iskee ja nettiautoa selailee niin....

Kellään kokemusta tuollaisista B7 Audeista? Uhka vai mahdollisuus, ei nyt ehkä sellainen minkälaista alunperin etsin mutta alkoi oikeasti kiinnostamaan tuo.

Tossa TFSI vehkeessä ensimmäisenä ois hyvä tsekkaa polttoaineen korkeapainepumpun paininkupin (mäntä) kunto. Sen kulumista tulis tarkkailla 25tkm välein vaikkapa. Reilu 20e osa joka kuluessaan puhki aiheuttaa xxxxEur rempan. :kahvi:

Laittaisin kaupan ehdoksi vaikka tämän jo, että myyjäliikkeen osalta tarkastettakoon ja kuvat ko. osan kunnosta. Tai samantien uusi paikoilleen.
 
Ja tietysti se perinteinen öljynsyönti on hyvä tarkistaa / mittauttaa ja onko sen suhteen tehty remonttia.
 
Eikös tuohon rahaan löydy jo uudempaa B8? Se on selkeästi virtaviivaisempi auto
B7:ssa on paremmat maalit (B8:ssa lohkeilevat irti) ja paremmat TFSI:t (ei tuota öljysyöppö EA888:a). Automaatitkin luotettavampia mehumaijoja vs DSG, mutta tämä mainittu yksilö onkin manuaali. Käsijarru on myös manuaalinen tikku vs sähköinen, joka on sitten quattromiehestä kiinni antaako kuinka arvoa. Sisätiloiltaan B7 on pienempi ja jos on LED valojen perään, niin silloin pitää katsella uudempia. Omaan silmään B7 on edelleen se kaunein A4 korimalli. Jotenkin se on kaikista seesteisin. Mutta ulkonäkö menee toki makuasiaksi. Erityismaininta pitää antaa B7 RS4:lle farmarina, joka on klassisella V8:lla.

Onhan tuossa toki miljoona asiaa jota voisi tarkastaa, mutta vaatisi jo puolipäivää tallilla. Katso ainakin etukaaret, ettei ole kivien syömiä. Kuuntele kone, että käy tasaisti (vaikka aika dieselin kuuloisia nuo on korkeapainepumpuista johtuen). Startti kertoo eniten, ettei rämähtele. Siinä on jakopää hihnalla, mutta koneen takaosassa nokat yhdistetty ketjulla. Veto pitäisi olla hyvin paksua koko koneen kierrosalueella. Tuo on upea moottori ajaa, mutta tekniikkaa täynnä, joten vikakohteitakin riittää. Useimmat niistä toki jotain muutaman kympin osia, mutta työt niissä maksaa jos ei itse pysty korjaamaan. Öljyn kulutus olisi hyvä kokea, ettei joku turbo tms. päästä läpi tai moottorin tiiviste falskaa, mutta tuon osalta liikkeillä on kai virhevastuu/takuu? Jos haet mahdollisimman halpaa ja ongelmatonta, niin katse pois kaikista saksalaisista ”premiumeista”.

Mikään halpa yksilö tuo ei kyllä ole.
 
Tossa TFSI vehkeessä ensimmäisenä ois hyvä tsekkaa polttoaineen korkeapainepumpun paininkupin (mäntä) kunto. Sen kulumista tulis tarkkailla 25tkm välein vaikkapa. Reilu 20e osa joka kuluessaan puhki aiheuttaa xxxxEur rempan. :kahvi:

Laittaisin kaupan ehdoksi vaikka tämän jo, että myyjäliikkeen osalta tarkastettakoon ja kuvat ko. osan kunnosta. Tai samantien uusi paikoilleen.
No ei se kuppi nyt 25tkm sisällä mene. Olen kahdesta yksilöstä tuon purkanut ja kunnossa se on ollut vielä 150tkm kohdalla. Toki kulumaa ollut jo, joten vaihtoonhan se menee kun kerta kädessä. Tuo jatkuva purku tulee lähinnä jenkeistä, kun käyttävät autossa kuin autossa halvimpia mineraaliöljyjä.

Ja tietysti se perinteinen öljynsyönti on hyvä tarkistaa / mittauttaa ja onko sen suhteen tehty remonttia.
Koskee varsinaisesti vasta seuraavan sukupolven TFSI:tä B8 korissa. Kahden B7:n kokemuksella öljyä kyllä häviää minimaalisesti, mutta sen huomaa vasta jossain 5000-10000 jälkeen, että tikussa ylipäätänsä liikettä. Ja sama juttu nyt on kaikissa nykyaikaisissa suorituskykyisissä moottoreissa, joissa moottorin häviöt on minimoitu. Tuossa EA888:ssa tehtiin vain vähän liian heppoinen ratkaisu nimenomaan huohotusreikien osalta.
 
Koskee varsinaisesti vasta seuraavan sukupolven TFSI:tä B8 korissa. Kahden B7:n kokemuksella öljyä kyllä häviää minimaalisesti, mutta sen huomaa vasta jossain 5000-10000 jälkeen, että tikussa ylipäätänsä liikettä. Ja sama juttu nyt on kaikissa nykyaikaisissa suorituskykyisissä moottoreissa, joissa moottorin häviöt on minimoitu. Tuossa EA888:ssa tehtiin vain vähän liian heppoinen ratkaisu nimenomaan huohotusreikien osalta.
Sanoisin että kyllä tuossakin moottorissa on riskiä öljynkulutukselle, toisaalta missä ei olisi? Moottori melko sama Audi S3 ja Ocu RS välillä pl. isompi välijäähy ja ahdin. Ainakin räsässä on ollut öljyä syöviä yksilöitä 2006 ->

Edit: tälläistä listaa löytyi netistä
Vanhemmista tfsi moottoreista mustalla listalla ovat ilmeisesti: AXX, BWA, BWE, BPY moottorit joita on kaytetty seuraavissa autoissa: Audi A4 (B7), Audi A3 (8P), 2006 Audi TT, VW Passat (B6), VW Golf Mk5 GTI, VW Jetta Mk5 GLI, SEAT León FR Mk2, SEAT Altea, SEAT Toledo Mk3, SEAT Exeo, Škoda Octavia (1Z) vRS.
 
Sanoisin että kyllä tuossakin moottorissa on riskiä öljynkulutukselle, toisaalta missä ei olisi? Moottori melko sama Audi S3 ja Ocu RS välillä pl. isompi välijäähy ja ahdin. Ainakin räsässä on ollut öljyä syöviä yksilöitä 2006 ->

Edit: tälläistä listaa löytyi netistä
Vanhemmista tfsi moottoreista mustalla listalla ovat ilmeisesti: AXX, BWA, BWE, BPY moottorit joita on kaytetty seuraavissa autoissa: Audi A4 (B7), Audi A3 (8P), 2006 Audi TT, VW Passat (B6), VW Golf Mk5 GTI, VW Jetta Mk5 GLI, SEAT León FR Mk2, SEAT Altea, SEAT Toledo Mk3, SEAT Exeo, Škoda Octavia (1Z) vRS.
Tuolla perusteella voidaan leimata joka ikinen moottori ongelmalliseksi, ellei sen takana ole tarpeeksi myötäkarvaan jumaloivia, joiden mielestä mitään vikaa ei voi olla. Joo siis söi tuo mun eka B7 aluksi enemmän öljyä, mutta se johtui siitä että turbo päästi läpi. Ja sama turbo löytyy aika monesta automallista (muitakin kuin VAG), joten onko ne kaikki sitten öljysyöppöjä? B-alkuiset on pitkittäiskoneita ja A-alkuiset poikittaiskoneita. Esim. BWE ja BWA on aikalailla sama motti. Ajatuksena oli, että tuossa monissa ei pitäisi olla perustavanlaatuista vikaa tuon suhteen ainakaan omalla kokemuksella. Tähän voi vetää miljoona netin tilastoa ja listaa ja aina kääntää ne todistamaan omaa kantaa. Yritän pitäytyä vain omissa tai todistamissani kokemuksissa.
Jokainen moottori alkaa jossain vaiheessa syömään öljyä kulumisen vuoksi. Se on sitten rakenteesta ja ylläpidosta kiinni kauanko ne kestää.
 
Eikös tuohon rahaan löydy jo uudempaa B8? Se on selkeästi virtaviivaisempi auto

Saisi, mutta silloin mittarissa on lähtökohtaisesti väh. 200tkm. Ei sekään tietysti mikään ongelma ole noissa.

Oon kyllä katsellut aikalailla kaikenlaisia ja kyllähän tuohon rahaan saisi esim. B7 Passatin ihan ok varusteilla vaan ei kansanautot enään kiinnosta yhden hirveän riesan jälkeen ja etenkin mitä lukenut noista volkkarin TSI-koneista. Jotenkin tuo A4 vaan sattui silmään ja alkoi kiinnostamaan vaikkei ihan sellainen ole mitä ehkä alunperin ajattelin etsiväni :vihellys:
 
Saisi, mutta silloin mittarissa on lähtökohtaisesti väh. 200tkm. Ei sekään tietysti mikään ongelma ole noissa.

Oon kyllä katsellut aikalailla kaikenlaisia ja kyllähän tuohon rahaan saisi esim. B7 Passatin ihan ok varusteilla vaan ei kansanautot enään kiinnosta yhden hirveän riesan jälkeen ja etenkin mitä lukenut noista volkkarin TSI-koneista. Jotenkin tuo A4 vaan sattui silmään ja alkoi kiinnostamaan vaikkei ihan sellainen ole mitä ehkä alunperin ajattelin etsiväni :vihellys:

Vajaavetosia on maailmansivu pullollaan, ei sellaista, paitsi jos on joku preemijumi Fefe/vastaava.
 

Torissa:rolleyes:

Sikäli että nuo on oikeasti harvinaisia, niin markkinat voi löytyä ympäri maailmaa, jolloin myyminenkin on helpompaa. Ellei nyt tuuri käy että suomesta löytyy joku tosi harrastaja.
Olikohan noita valmistettu kaikkiaan 6800kpl yhteensä niinä vuosina kun tehtiin.

Tämä oli myynnissä Nettiautossakin mutta ei näytä tällä hetkellä olevan siellä.

Harvinaisiahan nuo ovat varsinkin alkuperäisessä kunnossa.
 
Kyllä tuo minustakin aika naurettavalta kuulostaa, kun miettii mitä johonkin Corollaan tai vastaavaan pallonivelet ja muut maksaisi.
Toisaalta se Corolla ei maksa puoli miljoona rullattuna yli 40 tonnia, saatika 90-100 tonnia uutena kaupasta.

Jotenkin ihme että 3.5 "touhutonnia" menee sadan tonnin autoon? ;)

Sen enempää tuota "huoletonta" yksilöä kommentoimatta, ihmiset taitaa unohtaa että noi Teslat on ns. "premium" / "ökyautoja" vaikka sisusta ämpärimuovista on valmistettukin. Kukaan ei ihmettelisi jos 500tkm ajettuun S-mersuun, BMW M5:n tai Bentelyhyn vaihdettaisiin "muutamalla tonnilla" osia huollossa... :D


Edit: OEM:ina ei tunnu saavan kuin about jarrulevyjä ja nekin on yli satasen kappale (Brembo tai Delphi, ihan sama). Joten ei ihme jos joku hieman rahastaa "kympin osalla".
 
Teslan huoltaminen on kaiketi siksikin niin kallista, että kun se aina pitää viedä Teslalle huoltoon, näin ainakin jenkeissä. Ei ne suostu myymään moniakaan osia suoraan kuluttajalle.
YouTubessa Rich Rebuilds kasaillut itselleen auton useammasta kolaroidusta Teslasta ja ei esim saanut edes jotain pultin hattuja tms teslalta.
Tiedä sitten meneekö meillä EU:n sisällä sitten ihan näin asia.
 
Tämän siitä saa kun on liian eksoottinen auto. Tutummasta kulkineesta olisi naapurikin osannut höylätä 300tkm pois mittarista.
Veikkaan että paska höylätä kun auto taitaa olla melkein jatkuvassa yhteydessä Teslaan (firmispäivitykset, jne) ja tieto käytöstä ja kilometreistä on varmaan NSA:ta myöten joka paikassa... :D
 
Sen verran tummat lasit, että kiva viedä katsastukseen ensi syksynä :D
Eihän siitä saa kuin korjauskehoituksen. Kolmesta sitten hylsy. Mutta jos ei muuta huomautettavaa ole niin mikäs tuossa. Poliisi sitten sakottaa, mutta kun eipä niiden kanssa joudu paljoakaan tekemisiin nykyään.
 
Joskus mennyt katsastuksessakin läpi nuo sillä tavalla että on laskenut ikkunat alas katsastuksen ajaksi. Toki jotta olisi edes teoreettisesti toimiva niin pitää olla kuuma kesäpäivä.
 
Eihän siitä saa kuin korjauskehoituksen. Kolmesta sitten hylsy. Mutta jos ei muuta huomautettavaa ole niin mikäs tuossa. Poliisi sitten sakottaa, mutta kun eipä niiden kanssa joudu paljoakaan tekemisiin nykyään.

Taisi katsastus juuri muuttua/kiristyä, että tummennuksista tulee hylsy samoin kuin halkeamasta tuulilasissa?

Ja tuo "lasit alas ja katsastukseen" ei mene enää läpi kuin Esson-baarin pöydässä, jokainen katsuri osaa kyllä nostaa lasit ylös tuninki-teron autosta :D
 
Ja tuo "lasit alas ja katsastukseen" ei mene enää läpi kuin Esson-baarin pöydässä, jokainen katsuri osaa kyllä nostaa lasit ylös tuninki-teron autosta :D

Juu, siksi laitoinkin että "joskus", on siitä nyt about 10v aikaa jo.

Tuli mieleen että katsastusasema jossa aina käyn, ei se kaveri jaksa edes, ainakaan minun autoistani, edes peltiä nostaa tarkistaakseen akun kiinnitystä taikka valmistenumeroa :D

/OT
 
Taisi katsastus juuri muuttua/kiristyä, että tummennuksista tulee hylsy samoin kuin halkeamasta tuulilasissa?

Ja tuo "lasit alas ja katsastukseen" ei mene enää läpi kuin Esson-baarin pöydässä, jokainen katsuri osaa kyllä nostaa lasit ylös tuninki-teron autosta :D
Elo tai syyskuussa katsastin omani ja sain korjauskehoituksen. Olikohan viikko aikaa korjata. En ole korjannut.
En tiedä varmaksi mikä on oikea päätös, mutta hylsy tuli muista syistä aluksi ja uusintanäytössä ei eri inssikään sanonut kuin, että viikko aikaa korjata ja sitten poliisit voi sakottaa.
 
Tuo etusivulasien tummennuksen hylkäys johtuu myös siitä millaiset kalvot siinä on. Jotkut gangsta 97% tummennukset menee hylkyyn, mutta jos tummennus on samaa luokkaa mitä joissain autoissa on jo tehdassävytyksenä, niin ei ne niistä seinille hypi, mutta merkkaavat vikalistaan, jolla pesevät kätensä niistä.
 
Nämä 3.2i A4 on vähän harvinaisempia mutta on niin yli 10v vanhoiksi vielä hintaakin Audi A4 3.2 FSI QUATTRO - SPORT PENKIT - BANG & OLUFSEN - TUMMENNETTU - VAIHTO/RAHOITUS Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Oliko näissä joku 250hv?

Aina näissä autokauppojen ilmoituksissa ärsyttää tuo "Lisätiedot" osio, ne vain listaavat rivin väleillä typeriä "varusteita" eivätkä mitään esim. viimeksi tehtyjä huoltoja tai muuta oikeasti fiksua.

Tuossakin mainittuna esim. "airbag" ja "abs-jarrut". Koittakaapa ettiä 2008 vuoden auto joissa noita ei ole.
 
:rofl: ei jumalauta. Onkohan niillä varastossa vanteita valmiina ja niitä sovitellaan sitten autojen alle?

on moottoriajoneuvojen sekä autonrenkaiden ja -vanteiden maahantuontia ja vähittäismyyntiä harjoittava erikoisliike Jyväskylässä. Maahantuomme laadukkaita saksalaisia autoja, jotka varustellaan omassa asentamossamme käyttäjänsä näköiseksi.

Taisit osua oikeaan, vaikka nyt heitto olikin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 160
Viestejä
4 545 779
Jäsenet
74 936
Uusin jäsen
Dume1963

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom