Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Sanoisin että kyllä tuossakin moottorissa on riskiä öljynkulutukselle, toisaalta missä ei olisi? Moottori melko sama Audi S3 ja Ocu RS välillä pl. isompi välijäähy ja ahdin. Ainakin räsässä on ollut öljyä syöviä yksilöitä 2006 ->

Edit: tälläistä listaa löytyi netistä
Vanhemmista tfsi moottoreista mustalla listalla ovat ilmeisesti: AXX, BWA, BWE, BPY moottorit joita on kaytetty seuraavissa autoissa: Audi A4 (B7), Audi A3 (8P), 2006 Audi TT, VW Passat (B6), VW Golf Mk5 GTI, VW Jetta Mk5 GLI, SEAT León FR Mk2, SEAT Altea, SEAT Toledo Mk3, SEAT Exeo, Škoda Octavia (1Z) vRS.
Tuolla perusteella voidaan leimata joka ikinen moottori ongelmalliseksi, ellei sen takana ole tarpeeksi myötäkarvaan jumaloivia, joiden mielestä mitään vikaa ei voi olla. Joo siis söi tuo mun eka B7 aluksi enemmän öljyä, mutta se johtui siitä että turbo päästi läpi. Ja sama turbo löytyy aika monesta automallista (muitakin kuin VAG), joten onko ne kaikki sitten öljysyöppöjä? B-alkuiset on pitkittäiskoneita ja A-alkuiset poikittaiskoneita. Esim. BWE ja BWA on aikalailla sama motti. Ajatuksena oli, että tuossa monissa ei pitäisi olla perustavanlaatuista vikaa tuon suhteen ainakaan omalla kokemuksella. Tähän voi vetää miljoona netin tilastoa ja listaa ja aina kääntää ne todistamaan omaa kantaa. Yritän pitäytyä vain omissa tai todistamissani kokemuksissa.
Jokainen moottori alkaa jossain vaiheessa syömään öljyä kulumisen vuoksi. Se on sitten rakenteesta ja ylläpidosta kiinni kauanko ne kestää.
 
Eikös tuohon rahaan löydy jo uudempaa B8? Se on selkeästi virtaviivaisempi auto

Saisi, mutta silloin mittarissa on lähtökohtaisesti väh. 200tkm. Ei sekään tietysti mikään ongelma ole noissa.

Oon kyllä katsellut aikalailla kaikenlaisia ja kyllähän tuohon rahaan saisi esim. B7 Passatin ihan ok varusteilla vaan ei kansanautot enään kiinnosta yhden hirveän riesan jälkeen ja etenkin mitä lukenut noista volkkarin TSI-koneista. Jotenkin tuo A4 vaan sattui silmään ja alkoi kiinnostamaan vaikkei ihan sellainen ole mitä ehkä alunperin ajattelin etsiväni :vihellys:
 
Saisi, mutta silloin mittarissa on lähtökohtaisesti väh. 200tkm. Ei sekään tietysti mikään ongelma ole noissa.

Oon kyllä katsellut aikalailla kaikenlaisia ja kyllähän tuohon rahaan saisi esim. B7 Passatin ihan ok varusteilla vaan ei kansanautot enään kiinnosta yhden hirveän riesan jälkeen ja etenkin mitä lukenut noista volkkarin TSI-koneista. Jotenkin tuo A4 vaan sattui silmään ja alkoi kiinnostamaan vaikkei ihan sellainen ole mitä ehkä alunperin ajattelin etsiväni :vihellys:

Vajaavetosia on maailmansivu pullollaan, ei sellaista, paitsi jos on joku preemijumi Fefe/vastaava.
 

Torissa:rolleyes:

Sikäli että nuo on oikeasti harvinaisia, niin markkinat voi löytyä ympäri maailmaa, jolloin myyminenkin on helpompaa. Ellei nyt tuuri käy että suomesta löytyy joku tosi harrastaja.
Olikohan noita valmistettu kaikkiaan 6800kpl yhteensä niinä vuosina kun tehtiin.

Tämä oli myynnissä Nettiautossakin mutta ei näytä tällä hetkellä olevan siellä.

Harvinaisiahan nuo ovat varsinkin alkuperäisessä kunnossa.
 
Kyllä tuo minustakin aika naurettavalta kuulostaa, kun miettii mitä johonkin Corollaan tai vastaavaan pallonivelet ja muut maksaisi.
Toisaalta se Corolla ei maksa puoli miljoona rullattuna yli 40 tonnia, saatika 90-100 tonnia uutena kaupasta.

Jotenkin ihme että 3.5 "touhutonnia" menee sadan tonnin autoon? ;)

Sen enempää tuota "huoletonta" yksilöä kommentoimatta, ihmiset taitaa unohtaa että noi Teslat on ns. "premium" / "ökyautoja" vaikka sisusta ämpärimuovista on valmistettukin. Kukaan ei ihmettelisi jos 500tkm ajettuun S-mersuun, BMW M5:n tai Bentelyhyn vaihdettaisiin "muutamalla tonnilla" osia huollossa... :D


Edit: OEM:ina ei tunnu saavan kuin about jarrulevyjä ja nekin on yli satasen kappale (Brembo tai Delphi, ihan sama). Joten ei ihme jos joku hieman rahastaa "kympin osalla".
 
Tämän siitä saa kun on liian eksoottinen auto. Tutummasta kulkineesta olisi naapurikin osannut höylätä 300tkm pois mittarista.
Veikkaan että paska höylätä kun auto taitaa olla melkein jatkuvassa yhteydessä Teslaan (firmispäivitykset, jne) ja tieto käytöstä ja kilometreistä on varmaan NSA:ta myöten joka paikassa... :D
 
Sen verran tummat lasit, että kiva viedä katsastukseen ensi syksynä :D
Eihän siitä saa kuin korjauskehoituksen. Kolmesta sitten hylsy. Mutta jos ei muuta huomautettavaa ole niin mikäs tuossa. Poliisi sitten sakottaa, mutta kun eipä niiden kanssa joudu paljoakaan tekemisiin nykyään.
 
Joskus mennyt katsastuksessakin läpi nuo sillä tavalla että on laskenut ikkunat alas katsastuksen ajaksi. Toki jotta olisi edes teoreettisesti toimiva niin pitää olla kuuma kesäpäivä.
 
Eihän siitä saa kuin korjauskehoituksen. Kolmesta sitten hylsy. Mutta jos ei muuta huomautettavaa ole niin mikäs tuossa. Poliisi sitten sakottaa, mutta kun eipä niiden kanssa joudu paljoakaan tekemisiin nykyään.

Taisi katsastus juuri muuttua/kiristyä, että tummennuksista tulee hylsy samoin kuin halkeamasta tuulilasissa?

Ja tuo "lasit alas ja katsastukseen" ei mene enää läpi kuin Esson-baarin pöydässä, jokainen katsuri osaa kyllä nostaa lasit ylös tuninki-teron autosta :D
 
Ja tuo "lasit alas ja katsastukseen" ei mene enää läpi kuin Esson-baarin pöydässä, jokainen katsuri osaa kyllä nostaa lasit ylös tuninki-teron autosta :D

Juu, siksi laitoinkin että "joskus", on siitä nyt about 10v aikaa jo.

Tuli mieleen että katsastusasema jossa aina käyn, ei se kaveri jaksa edes, ainakaan minun autoistani, edes peltiä nostaa tarkistaakseen akun kiinnitystä taikka valmistenumeroa :D

/OT
 
Taisi katsastus juuri muuttua/kiristyä, että tummennuksista tulee hylsy samoin kuin halkeamasta tuulilasissa?

Ja tuo "lasit alas ja katsastukseen" ei mene enää läpi kuin Esson-baarin pöydässä, jokainen katsuri osaa kyllä nostaa lasit ylös tuninki-teron autosta :D
Elo tai syyskuussa katsastin omani ja sain korjauskehoituksen. Olikohan viikko aikaa korjata. En ole korjannut.
En tiedä varmaksi mikä on oikea päätös, mutta hylsy tuli muista syistä aluksi ja uusintanäytössä ei eri inssikään sanonut kuin, että viikko aikaa korjata ja sitten poliisit voi sakottaa.
 
Tuo etusivulasien tummennuksen hylkäys johtuu myös siitä millaiset kalvot siinä on. Jotkut gangsta 97% tummennukset menee hylkyyn, mutta jos tummennus on samaa luokkaa mitä joissain autoissa on jo tehdassävytyksenä, niin ei ne niistä seinille hypi, mutta merkkaavat vikalistaan, jolla pesevät kätensä niistä.
 
Nämä 3.2i A4 on vähän harvinaisempia mutta on niin yli 10v vanhoiksi vielä hintaakin Audi A4 3.2 FSI QUATTRO - SPORT PENKIT - BANG & OLUFSEN - TUMMENNETTU - VAIHTO/RAHOITUS Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Oliko näissä joku 250hv?

Aina näissä autokauppojen ilmoituksissa ärsyttää tuo "Lisätiedot" osio, ne vain listaavat rivin väleillä typeriä "varusteita" eivätkä mitään esim. viimeksi tehtyjä huoltoja tai muuta oikeasti fiksua.

Tuossakin mainittuna esim. "airbag" ja "abs-jarrut". Koittakaapa ettiä 2008 vuoden auto joissa noita ei ole.
 
:rofl: ei jumalauta. Onkohan niillä varastossa vanteita valmiina ja niitä sovitellaan sitten autojen alle?

on moottoriajoneuvojen sekä autonrenkaiden ja -vanteiden maahantuontia ja vähittäismyyntiä harjoittava erikoisliike Jyväskylässä. Maahantuomme laadukkaita saksalaisia autoja, jotka varustellaan omassa asentamossamme käyttäjänsä näköiseksi.

Taisit osua oikeaan, vaikka nyt heitto olikin.
 
Öö kiitos, kyllä mä kyseisen automallin historian jne tiedän melko hyvin, harkitsin itellekkin joskus tuollaista mutta päädyin seuraavam korimallin wrc:hen.

Lähinnä sitä koetin kysellä että missaanko nyt tosta yksilöstä tai ilmotuksesta jotakin?
Se että hyviä noita ei tolkuttomasti enää ole oletan. Kaverilla oli 1.6 versio tuosta ja olihan sekin jo omalla tavallaan ihan veikeä vaikkei mihinkään liikkunutkaan. Nyt on kai ns viimeinen hetki ostaa noita ennen kuin hinnat pomppaavat tyylillä Cossu Escort, 205 GTi tai 22b yms.
 
Se että hyviä noita ei tolkuttomasti enää ole oletan. Kaverilla oli 1.6 versio tuosta ja olihan sekin jo omalla tavallaan ihan veikeä vaikkei mihinkään liikkunutkaan. Nyt on kai ns viimeinen hetki ostaa noita ennen kuin hinnat pomppaavat tyylillä Cossu Escort, 205 GTi tai 22b yms.

Jaa onko ne kaikki johonkin kadonneet tässä n. 4v aikana? Silloin pyöri useampia myynnissä (joista ainakin yhden aitoudenkin jaksoin tsekata) ja muistaakseni useampia kymmeniä oli saintzeina ainakin suomeen tuotu (aitoudesta toki se ei välttämättä tae)

Toki voihan ne nopeastikkin kadota "kartalta" kuten tässä viimeisen 10v sisään on käynyt e39x galanteille.
 
Asia kunnossa, ei mulla kritiikkiä ollu tarkoitus esittää (mikäli niin ymmärsit, toivottavasti et) kunhan ihmettelin vain jäikö mulla jotain näkemättä :tup:
 
Tällä voisi hetken vielä ajellakin, koko moottori vaihdettu ja vaihteistokin rempattu Volkswagen Golf GTI 2,0 155kw 3-ov DSG Viistoperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Wunderbaum käsijarrun kahvassa :D Laitettu peittämään röökin hajua?
Tai sitten tuosta pari tonnia halvemmalla ilman vaihteistostressiä. Ja kappas, moottori vaihdettu ~50tkm sitten siellä 110tkm korvilla. Volkswagen laatua. :D

Volkswagen Golf GTI 2,0 155 kW (210 hv) 4-ovinen Viistoperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 302
Viestejä
4 655 749
Jäsenet
76 419
Uusin jäsen
bkdsgr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom