Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Jep.

Ja se koneen luonne on sellainen mitä ei nykyiset turbomotit tarjoa vaikka olisi 100hp enemmän.
Nykyinen ST Focuskin on kyllä aivan paska hintaansa verrattuna, kun tuollainen EP3 ärrä tarjoaa paljon enemmän ajamisen iloa, mutta alkavat mokomat sivikit olla jo niin raiskattuja ja huonokuntoisia ettei jaksa enää sellaisella arkiajoja kyllä ajella. Kireen nelimukisen vaparin nuotti on kyllä niin hienoa kuunneltavaa varsinkin välikaasulla pienemmälle pumpatessa että <3

Kytkin, laatikko ja kaasuvaste sellaiset että sopii täysin omaan ajotapaan. Mulla on kuitenkin ollut pari erikoppaista ST focusta, gti golffia, fr leonia yms. eikä mikään ole ajotuntumassa päässyt kyllä edes lähelle. Tuntuu että mitä uudempi, sitä huonompaan suuntaan vain mennään. Sen takia noita hondia onkin sitten ollu useampi :D


Edit:

RS Clio oli aika lähelle samantuntuinen, mielestäni paras hot hätsi noiden muiden omistamien jälkeen.
 
Jep.

Ja se koneen luonne on sellainen mitä ei nykyiset turbomotit tarjoa vaikka olisi 100hp enemmän.
Nykyinen ST Focuskin on kyllä aivan paska hintaansa verrattuna, kun tuollainen EP3 ärrä tarjoaa paljon enemmän ajamisen iloa, mutta alkavat mokomat sivikit olla jo niin raiskattuja ja huonokuntoisia ettei jaksa enää sellaisella arkiajoja kyllä ajella. Kireen nelimukisen vaparin nuotti on kyllä niin hienoa kuunneltavaa varsinkin välikaasulla pienemmälle pumpatessa että <3

Kytkin, laatikko ja kaasuvaste sellaiset että sopii täysin omaan ajotapaan. Mulla on kuitenkin ollut pari erikoppaista ST focusta, gti golffia, fr leonia yms. eikä mikään ole ajotuntumassa päässyt kyllä edes lähelle. Tuntuu että mitä uudempi, sitä huonompaan suuntaan vain mennään. Sen takia noita hondia onkin sitten ollu useampi :D


Edit:

RS Clio oli aika lähelle samantuntuinen, mielestäni paras hot hätsi noiden muiden omistamien jälkeen.
Eipä sillä. Jos valinta pitäisi tehdä nykyisen downsize 3syl turbon ja Hondan vapari V-techin välillä niin aika nopeasti tulisi valittua se turbokone. Mutkatiellä saman tehoinen vapari on yleensä hauskempi, mutta se arkiajon mukavuus taas tulee niin isosti esiin etenkin juuri Hondan vapareita vastaan ajaessa. Itsellä siis kokemusta niin MK1 Focus ST:stä, Hondan V-tech kipoista, Vagin turboista eri sukupolvilta eri kokoisina ja monesta muusta hot hatch luokan kiposta ja ei kyllä arkiajoon tulisi enää perus vaparia otettua. Rata-ajo ja muut sitten erikseen (siellä esim S2000 olisi jotain aivan pirun hauskaa).
 
Typerässä myöskin alusta ihan liian kova arkiajoon. Ehkä se on radalla hyvä, mutta varmaan aika nopeasti kyllästyis siihen rytyyttelyyn normaaleilla teillä.
 
M: Mitsubishi RVR X3 -01

Tuo nyt ei ole suoranaisesti nettiautosta kun ei näytä ilmo enää siellä olevan, mutta hotsittaisi kyllä hakia pois tuohon rahaan. Perkele kun on köyhä.

Ja älkää kysykö miksi tuo kiinnostaa, en osaa oikein itsekkään selittää. Eihän tuossa mitään järkeä olisi mutta joku siinä kovettaa.
 
80-luku oli kamalaa aikaa automuotoilussa. Myös urheiluautojen kohdalla.

Pääosin kyllä mutta on siellä helmiäkin, kuten E30 ja E34, lancia 037 ja ferrari 288 GTO. Kilpa-autot oli myös monessa luokassa (WRC, F1 ainakin) teknisesti siisteimpiä mutta ei ehkä niin kauniita kuin vanhemmat.
 
Hieno pelihän tuo on. 2075 yhteensä valmistettu joten aika harvinainenkin. Kyllä minä ainakin arvostan tuo 70-80-lukujen muotoilua, eikä tuo minulle mitään Lada-mielleyhtymiä aiheuta, enemmänkin Toyota-...

1920px-Lotus_Excel_1985.jpg


1982-Toyota-Supra-P-Type-front-three-quarter-in-motion-02.jpg
 
Kasarin laatikko/kiilamainen muotoilu paranee ajan myötä koska nykyään sellaisia autoja ei yksinkertaisesti voida valmistaa jalankulkijaturvallisuuden ymv. syiden vuoksi. Niissä yksinkertaisuus on kaunista. Esimerkiksi Corolla DX tai Datsun alkaa näyttämään hyvältä vaikka siihen aikaan ne olivat rumia.
 
Eipä sillä. Jos valinta pitäisi tehdä nykyisen downsize 3syl turbon ja Hondan vapari V-techin välillä niin aika nopeasti tulisi valittua se turbokone. Mutkatiellä saman tehoinen vapari on yleensä hauskempi, mutta se arkiajon mukavuus taas tulee niin isosti esiin etenkin juuri Hondan vapareita vastaan ajaessa. Itsellä siis kokemusta niin MK1 Focus ST:stä, Hondan V-tech kipoista, Vagin turboista eri sukupolvilta eri kokoisina ja monesta muusta hot hatch luokan kiposta ja ei kyllä arkiajoon tulisi enää perus vaparia otettua. Rata-ajo ja muut sitten erikseen (siellä esim S2000 olisi jotain aivan pirun hauskaa).
Et ole vain tarpeeksi lapsellinen kuski vtecin rattiin.
 
Et ole vain tarpeeksi lapsellinen kuski vtecin rattiin.
Valitettavasti olen kasvanut juu tuosta juuri sen vuoden kaksi ettei jaksa enää jokaista liikettä miettiä etukäteen jne koska vääntö ei vaan riitä koneessa. Turbokoneiden spoilaama olen.
 
Tässä tuo avokätinen vaihtotarjous "3000e autosta kuin autosta" haiskahtaa, että öljynsyönti (kallis mäntäremppa) remontti on vielä tekemättä ja takakontissa pitää aina olla kannu moottoriöljyä jota lisätään aina tankkauksella :D

Audi A4 2.0 TFSI Sport Edition 4d **Hyvitys vaihtoautosta väh.3000e** Sportpenkit** Led/xenon valot** Juuri kats** Täyd.huoltohistoria** Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

"Maalipinnaltaan siisti" No ei tuo etupuskuri (maalit hilseilleet) oikein siltä näytä :D

Ei jumalauta että kauhea toi sisusta:grumpy:
 
Ei varmasti ole 130tkm veivattu tuolla tai sitten ratti on tahalleen tuhottu?!
Ei se vaadi kuin pari sormusta. Yksi syy miksi pidän tietyissä tilanteissa ajohanskoja. Lisää sormuksiin vielä sopivasti ylipainoinen kuski joka nousee autosta itseään ylös ratista repien niin tuho on taattu. Noita on jokunen tullut nähtyä.
 
Viimeksi muokattu:
Niin tai edes verhoilevan kun se nyt ei montaa satkua maksa. Vanhanliiton jobismiehet käyttää kenkälankkia - Silläkin saa ihan välttävän tuloksen.
 
Niin tai edes verhoilevan kun se nyt ei montaa satkua maksa. Vanhanliiton jobismiehet käyttää kenkälankkia - Silläkin saa ihan välttävän tuloksen.

No ei tuollainen perusrattikaan paljoa maksa, jos ei halua laittaa rahaa uuteen niin purkamoltakin saa parempikuntoisen. Tässä on iso ero esim. Viron autoliikkeiden kanssa, siellä vaihdetaan yli 10 000e autoihin rattia, polkimia ja vaihdekepin nuppia jos näyttää kilsoihin verrattuna kuluneilta... Suomessa menee kaupaksi vaikka olisi puhki kunhan on mittarissa pienet kilometrit! :D
 
No ei tuollainen perusrattikaan paljoa maksa, jos ei halua laittaa rahaa uuteen niin purkamoltakin saa parempikuntoisen. Tässä on iso ero esim. Viron autoliikkeiden kanssa, siellä vaihdetaan yli 10 000e autoihin rattia, polkimia ja vaihdekepin nuppia jos näyttää kilsoihin verrattuna kuluneilta... Suomessa menee kaupaksi vaikka olisi puhki kunhan on mittarissa pienet kilometrit! :D
Toisaalta Virossa odotetaan että sua kusetetaan. Suomessa nuo polkimet yms ovat olevinaan osoitus rehellisyydestä ja jos olisivat uudet ne herättäisivät huomiota. Olen itsekin joskus arvioinut auton kilometrit kontrollien kuulumasta ostaessa ja kulumaa oli juuri sopivasti hintaan (100tkm mittari joten 100tkm tarkkuudella arvio)
 
Ei varmasti ole 130tkm veivattu tuolla tai sitten ratti on tahalleen tuhottu?!

mulla on 130k ajettu 06 opel jossa ratti vielä pahemmassa kunnossa ja vaihdekepin nuppikin meni vaihtoon...mutta on se vissiin uskottava että kilsat pitää paikkansa kun on täydellinen huoltokirja ja trafilta katsottu ylös otetut kilsat ja että on aito suomiauto.
 
Yhdellä tutulla meni Hyundain ratti takuuvaihtoon jo ennen 50tkm ajomäärää, kun pinta kuoriutui.. en tiedä oliko yksilövika vai ominaisuus.
 
mulla on 130k ajettu 06 opel jossa ratti vielä pahemmassa kunnossa ja vaihdekepin nuppikin meni vaihtoon...mutta on se vissiin uskottava että kilsat pitää paikkansa kun on täydellinen huoltokirja ja trafilta katsottu ylös otetut kilsat ja että on aito suomiauto.

120 tkm (varmuudella) ajettu -04 nissan, jossa ratin pinta myös huonossa kunnossa. Yhdestä liikkeestä kysyin emaililla verhoilun hintaa, niin olisi ollut 500 euroa. Jäi verhoilematta. Uuden ratin hintaa töineen en ole kysynyt (monitoimiratti) nissan liikkeestä, mutta luulen että hinta myös melko suolainen. Olisi tuo ratti kuitenkin hyvä saada kuntoon, kun muu sisusta on todella hyvässä kunnossa. Itse en jaksa/alkaa opetella rattia irrottamaan ja hinkkailemaan aineilla.
 

Ja tuossa jälkimmäisessä tuttu ja turvallinen S8- maski. No ei siinä maskissa mitään mutta itseäni hävettäisi ajella nakulla jos en nyppäisi sitä S8-logoa ns. vittuun.

Kai siinä on perässä vielä S8-badge, vaikka putkista näkyy olevan hinnat-alkaen diesel ja kas kun ei etuveto vielä:facepalm:

Vai onkohan D3:sta vielä saanut kulimallina etuvetona ja 2.7TDI:nä. Mene ja tiedä, en jaksa guuglailla..
Nojoo.

V8:llahan tuommoinen pitää joskus lunastaa itsellekin. Ässästä en itse maksaisi extraa tuollaisessa autossa. Perus 4.2 riittää hyvin:cool:
 
Ja täältä käsi ylös virheen merkiksi. Luin että ilmoitus ei SISÄLLÄ yhtään kuvaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 173
Viestejä
4 484 790
Jäsenet
74 178
Uusin jäsen
Haamulauri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom