Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä tuo avokätinen vaihtotarjous "3000e autosta kuin autosta" haiskahtaa, että öljynsyönti (kallis mäntäremppa) remontti on vielä tekemättä ja takakontissa pitää aina olla kannu moottoriöljyä jota lisätään aina tankkauksella :D

Audi A4 2.0 TFSI Sport Edition 4d **Hyvitys vaihtoautosta väh.3000e** Sportpenkit** Led/xenon valot** Juuri kats** Täyd.huoltohistoria** Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

"Maalipinnaltaan siisti" No ei tuo etupuskuri (maalit hilseilleet) oikein siltä näytä :D

Ei jumalauta että kauhea toi sisusta:grumpy:
 
Ei varmasti ole 130tkm veivattu tuolla tai sitten ratti on tahalleen tuhottu?!
Ei se vaadi kuin pari sormusta. Yksi syy miksi pidän tietyissä tilanteissa ajohanskoja. Lisää sormuksiin vielä sopivasti ylipainoinen kuski joka nousee autosta itseään ylös ratista repien niin tuho on taattu. Noita on jokunen tullut nähtyä.
 
Viimeksi muokattu:
Niin tai edes verhoilevan kun se nyt ei montaa satkua maksa. Vanhanliiton jobismiehet käyttää kenkälankkia - Silläkin saa ihan välttävän tuloksen.
 
Niin tai edes verhoilevan kun se nyt ei montaa satkua maksa. Vanhanliiton jobismiehet käyttää kenkälankkia - Silläkin saa ihan välttävän tuloksen.

No ei tuollainen perusrattikaan paljoa maksa, jos ei halua laittaa rahaa uuteen niin purkamoltakin saa parempikuntoisen. Tässä on iso ero esim. Viron autoliikkeiden kanssa, siellä vaihdetaan yli 10 000e autoihin rattia, polkimia ja vaihdekepin nuppia jos näyttää kilsoihin verrattuna kuluneilta... Suomessa menee kaupaksi vaikka olisi puhki kunhan on mittarissa pienet kilometrit! :D
 
No ei tuollainen perusrattikaan paljoa maksa, jos ei halua laittaa rahaa uuteen niin purkamoltakin saa parempikuntoisen. Tässä on iso ero esim. Viron autoliikkeiden kanssa, siellä vaihdetaan yli 10 000e autoihin rattia, polkimia ja vaihdekepin nuppia jos näyttää kilsoihin verrattuna kuluneilta... Suomessa menee kaupaksi vaikka olisi puhki kunhan on mittarissa pienet kilometrit! :D
Toisaalta Virossa odotetaan että sua kusetetaan. Suomessa nuo polkimet yms ovat olevinaan osoitus rehellisyydestä ja jos olisivat uudet ne herättäisivät huomiota. Olen itsekin joskus arvioinut auton kilometrit kontrollien kuulumasta ostaessa ja kulumaa oli juuri sopivasti hintaan (100tkm mittari joten 100tkm tarkkuudella arvio)
 
Ei varmasti ole 130tkm veivattu tuolla tai sitten ratti on tahalleen tuhottu?!

mulla on 130k ajettu 06 opel jossa ratti vielä pahemmassa kunnossa ja vaihdekepin nuppikin meni vaihtoon...mutta on se vissiin uskottava että kilsat pitää paikkansa kun on täydellinen huoltokirja ja trafilta katsottu ylös otetut kilsat ja että on aito suomiauto.
 
Yhdellä tutulla meni Hyundain ratti takuuvaihtoon jo ennen 50tkm ajomäärää, kun pinta kuoriutui.. en tiedä oliko yksilövika vai ominaisuus.
 
mulla on 130k ajettu 06 opel jossa ratti vielä pahemmassa kunnossa ja vaihdekepin nuppikin meni vaihtoon...mutta on se vissiin uskottava että kilsat pitää paikkansa kun on täydellinen huoltokirja ja trafilta katsottu ylös otetut kilsat ja että on aito suomiauto.

120 tkm (varmuudella) ajettu -04 nissan, jossa ratin pinta myös huonossa kunnossa. Yhdestä liikkeestä kysyin emaililla verhoilun hintaa, niin olisi ollut 500 euroa. Jäi verhoilematta. Uuden ratin hintaa töineen en ole kysynyt (monitoimiratti) nissan liikkeestä, mutta luulen että hinta myös melko suolainen. Olisi tuo ratti kuitenkin hyvä saada kuntoon, kun muu sisusta on todella hyvässä kunnossa. Itse en jaksa/alkaa opetella rattia irrottamaan ja hinkkailemaan aineilla.
 

Ja tuossa jälkimmäisessä tuttu ja turvallinen S8- maski. No ei siinä maskissa mitään mutta itseäni hävettäisi ajella nakulla jos en nyppäisi sitä S8-logoa ns. vittuun.

Kai siinä on perässä vielä S8-badge, vaikka putkista näkyy olevan hinnat-alkaen diesel ja kas kun ei etuveto vielä:facepalm:

Vai onkohan D3:sta vielä saanut kulimallina etuvetona ja 2.7TDI:nä. Mene ja tiedä, en jaksa guuglailla..
Nojoo.

V8:llahan tuommoinen pitää joskus lunastaa itsellekin. Ässästä en itse maksaisi extraa tuollaisessa autossa. Perus 4.2 riittää hyvin:cool:
 
Ja täältä käsi ylös virheen merkiksi. Luin että ilmoitus ei SISÄLLÄ yhtään kuvaa.
 
Tuohon 30e en ihan usko, ainakaan uuden osan hinnaksi, nutta noiden kanssa syynä hätäratkaisuun voi olla myös se että tehostinta ei ihan fixuksestä tai mätänetistä välttämättä löydy. Ja japanista/jenkkilästä kestää hetkinen tulla.
 
"Takapenkeiltä löytyy jopa vielä tehdas muoveja joten siellä ei juuri kukaan koskaan ole edes istunut."

Ihmetellyt aina näitä hermanneja, jotka ajelee uudella autolla tehtaan suojamuovit paikoillaan. Eivät varmaan telkkareista tai muustakaan poista suojamuoveja :facepalm:
 
"Takapenkeiltä löytyy jopa vielä tehdas muoveja joten siellä ei juuri kukaan koskaan ole edes istunut."

Ihmetellyt aina näitä hermanneja, jotka ajelee uudella autolla tehtaan suojamuovit paikoillaan. Eivät varmaan telkkareista tai muustakaan poista suojamuoveja :facepalm:

Työkaveri ei ihmetellyt kun osti 20v vanhan Passatin papalta ja siellä oli muovit yhä takapenkillä :D Ei häntä tuntunut yhtään haittaavan vaikka penkit onkin uudet muovien takia, mutta on muutenkin erikoinen kaveri.

Mitä niitä poistamaan jos takapenkillä ei ole tarkoitus kuljettaa ketään, mutta kyllä mun puolesta niitä saa myös ihmetellä :D
 
Etsiskellyt tässä nyt taloon toista autoa 8-15k€ hintaluokassa ja vastaan tuli tämmöinen Audi A4 2,0 T FSI Quattro Avant S-line Aut + Nahat + BiXenon Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto ja ajattelin, että menen alkuviikosta vilkaisemaan. Alunperin piti hommata mahd. uusi, hyvillä varusteilla ja automaatilla (neliveto kiinnostanut jo tovin) mutta kun akuuttikuume / tarve iskee ja nettiautoa selailee niin....

Kellään kokemusta tuollaisista B7 Audeista? Uhka vai mahdollisuus, ei nyt ehkä sellainen minkälaista alunperin etsin mutta alkoi oikeasti kiinnostamaan tuo.
 
Eikös tuohon rahaan löydy jo uudempaa B8? Se on selkeästi virtaviivaisempi auto
 
Etsiskellyt tässä nyt taloon toista autoa 8-15k€ hintaluokassa ja vastaan tuli tämmöinen Audi A4 2,0 T FSI Quattro Avant S-line Aut + Nahat + BiXenon Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto ja ajattelin, että menen alkuviikosta vilkaisemaan. Alunperin piti hommata mahd. uusi, hyvillä varusteilla ja automaatilla (neliveto kiinnostanut jo tovin) mutta kun akuuttikuume / tarve iskee ja nettiautoa selailee niin....

Kellään kokemusta tuollaisista B7 Audeista? Uhka vai mahdollisuus, ei nyt ehkä sellainen minkälaista alunperin etsin mutta alkoi oikeasti kiinnostamaan tuo.

Tossa TFSI vehkeessä ensimmäisenä ois hyvä tsekkaa polttoaineen korkeapainepumpun paininkupin (mäntä) kunto. Sen kulumista tulis tarkkailla 25tkm välein vaikkapa. Reilu 20e osa joka kuluessaan puhki aiheuttaa xxxxEur rempan. :kahvi:

Laittaisin kaupan ehdoksi vaikka tämän jo, että myyjäliikkeen osalta tarkastettakoon ja kuvat ko. osan kunnosta. Tai samantien uusi paikoilleen.
 
Ja tietysti se perinteinen öljynsyönti on hyvä tarkistaa / mittauttaa ja onko sen suhteen tehty remonttia.
 
Eikös tuohon rahaan löydy jo uudempaa B8? Se on selkeästi virtaviivaisempi auto
B7:ssa on paremmat maalit (B8:ssa lohkeilevat irti) ja paremmat TFSI:t (ei tuota öljysyöppö EA888:a). Automaatitkin luotettavampia mehumaijoja vs DSG, mutta tämä mainittu yksilö onkin manuaali. Käsijarru on myös manuaalinen tikku vs sähköinen, joka on sitten quattromiehestä kiinni antaako kuinka arvoa. Sisätiloiltaan B7 on pienempi ja jos on LED valojen perään, niin silloin pitää katsella uudempia. Omaan silmään B7 on edelleen se kaunein A4 korimalli. Jotenkin se on kaikista seesteisin. Mutta ulkonäkö menee toki makuasiaksi. Erityismaininta pitää antaa B7 RS4:lle farmarina, joka on klassisella V8:lla.

Onhan tuossa toki miljoona asiaa jota voisi tarkastaa, mutta vaatisi jo puolipäivää tallilla. Katso ainakin etukaaret, ettei ole kivien syömiä. Kuuntele kone, että käy tasaisti (vaikka aika dieselin kuuloisia nuo on korkeapainepumpuista johtuen). Startti kertoo eniten, ettei rämähtele. Siinä on jakopää hihnalla, mutta koneen takaosassa nokat yhdistetty ketjulla. Veto pitäisi olla hyvin paksua koko koneen kierrosalueella. Tuo on upea moottori ajaa, mutta tekniikkaa täynnä, joten vikakohteitakin riittää. Useimmat niistä toki jotain muutaman kympin osia, mutta työt niissä maksaa jos ei itse pysty korjaamaan. Öljyn kulutus olisi hyvä kokea, ettei joku turbo tms. päästä läpi tai moottorin tiiviste falskaa, mutta tuon osalta liikkeillä on kai virhevastuu/takuu? Jos haet mahdollisimman halpaa ja ongelmatonta, niin katse pois kaikista saksalaisista ”premiumeista”.

Mikään halpa yksilö tuo ei kyllä ole.
 
Tossa TFSI vehkeessä ensimmäisenä ois hyvä tsekkaa polttoaineen korkeapainepumpun paininkupin (mäntä) kunto. Sen kulumista tulis tarkkailla 25tkm välein vaikkapa. Reilu 20e osa joka kuluessaan puhki aiheuttaa xxxxEur rempan. :kahvi:

Laittaisin kaupan ehdoksi vaikka tämän jo, että myyjäliikkeen osalta tarkastettakoon ja kuvat ko. osan kunnosta. Tai samantien uusi paikoilleen.
No ei se kuppi nyt 25tkm sisällä mene. Olen kahdesta yksilöstä tuon purkanut ja kunnossa se on ollut vielä 150tkm kohdalla. Toki kulumaa ollut jo, joten vaihtoonhan se menee kun kerta kädessä. Tuo jatkuva purku tulee lähinnä jenkeistä, kun käyttävät autossa kuin autossa halvimpia mineraaliöljyjä.

Ja tietysti se perinteinen öljynsyönti on hyvä tarkistaa / mittauttaa ja onko sen suhteen tehty remonttia.
Koskee varsinaisesti vasta seuraavan sukupolven TFSI:tä B8 korissa. Kahden B7:n kokemuksella öljyä kyllä häviää minimaalisesti, mutta sen huomaa vasta jossain 5000-10000 jälkeen, että tikussa ylipäätänsä liikettä. Ja sama juttu nyt on kaikissa nykyaikaisissa suorituskykyisissä moottoreissa, joissa moottorin häviöt on minimoitu. Tuossa EA888:ssa tehtiin vain vähän liian heppoinen ratkaisu nimenomaan huohotusreikien osalta.
 
Koskee varsinaisesti vasta seuraavan sukupolven TFSI:tä B8 korissa. Kahden B7:n kokemuksella öljyä kyllä häviää minimaalisesti, mutta sen huomaa vasta jossain 5000-10000 jälkeen, että tikussa ylipäätänsä liikettä. Ja sama juttu nyt on kaikissa nykyaikaisissa suorituskykyisissä moottoreissa, joissa moottorin häviöt on minimoitu. Tuossa EA888:ssa tehtiin vain vähän liian heppoinen ratkaisu nimenomaan huohotusreikien osalta.
Sanoisin että kyllä tuossakin moottorissa on riskiä öljynkulutukselle, toisaalta missä ei olisi? Moottori melko sama Audi S3 ja Ocu RS välillä pl. isompi välijäähy ja ahdin. Ainakin räsässä on ollut öljyä syöviä yksilöitä 2006 ->

Edit: tälläistä listaa löytyi netistä
Vanhemmista tfsi moottoreista mustalla listalla ovat ilmeisesti: AXX, BWA, BWE, BPY moottorit joita on kaytetty seuraavissa autoissa: Audi A4 (B7), Audi A3 (8P), 2006 Audi TT, VW Passat (B6), VW Golf Mk5 GTI, VW Jetta Mk5 GLI, SEAT León FR Mk2, SEAT Altea, SEAT Toledo Mk3, SEAT Exeo, Škoda Octavia (1Z) vRS.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
269 328
Viestejä
4 656 483
Jäsenet
76 420
Uusin jäsen
yksmagu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom