Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Usein vielä kyseessä on pienillä kilsoilla oleva baltian/italiantuonti

Juurikin näin. Pienet kilsat ja ikää toistakymmentä vuotta. Myöskin ratti on melkein aina yhtä "suuria tehogrippejä" kokenut, kuin nuo penkitkin. Kumma juttu kun nuo saksalaiset premiumvalmistajat ei millään saa aikaiseksi nahkapenkkejä, jotka ei olisi viittä vajaa vaihtokunnossa siinä 100tkm paikkeilla. :confused:
 
Lieko maileissa, ainakin tuon vahinkosivun tietojen perusteella. Siellä tosin on kuva myös matkamittarista, ja siinä on km merkattuna.
 

Ja mikä toi hinta on?

http://www.nettiauto.com/bmw/750/9602048

Tässä vastaava 750iA viis tonnia halvemalla ja puolilla kilsoilla.

Juujuu, 4.4l V8 hankalassa paikassa olevilla tuplaturboilla on kalliimpi varmaan huoltaa, mut silti.
 
Viimeksi muokattu:
Vaihtelee niin merkeittäin. Viikolla näin kaksi valkoista autoa, vierekkäin. Samaa merkkiä ja mallia, korimalli oli toisessa uudempi. Vanhempi perusväri valkoinen, uudempi metallihelmiäisväri. Juttu lähti siitä että sitä uudempaa oli juuri maalattu kolarin takia, ja ei oikein ollut hyvin maalattu - kuulemma. Nopsaan katsoen en huomannut ensin mitään eroa valkoisissa, sitten ihan tarkkaan katsoen, olihan se tosiaan metallihelmiäinen. Oikein kun zoomaili, niin huomasin mistä oli maalattu.

Pätee muihinkin väreihin. Joku sanoi aiemmin että Mersun perusvärit A sarjassa? oli punainen ja joku muu, ehkä musta tai valkoinen - mutta maksuton väri.
 
Sellaselta se ei-automiehestä näyttääkin. Toisille taas haluttava aarre.
Se vähän riippuu ketkä automiehiksi lasketaan,paljon mielummin otan pihasta ajoon vähän uudemman Alfan 156 V6, joka on ulkoa ja sisältä aikalailla paremmin silmään sopiva eikä moottoriakaan tarvitse hävetä.
 
Se vähän riippuu ketkä automiehiksi lasketaan,paljon mielummin otan pihasta ajoon vähän uudemman Alfan 156 V6, joka on ulkoa ja sisältä aikalailla paremmin silmään sopiva eikä moottoriakaan tarvitse hävetä.

Enemmän hävettävää tuossa V6 koneessa on, kun ei ole kuin muutama hevonen enemmän kuin tuossa Cossun 2.3-16v koneessa. Joo, ei ne hevosvoimat ole kaikki kaikessa mutta ymmärrät varmaan että typerä argumentti oli tuo sinun.
 
Enemmän hävettävää tuossa V6 koneessa on, kun ei ole kuin muutama hevonen enemmän kuin tuossa Cossun 2.3-16v koneessa. Joo, ei ne hevosvoimat ole kaikki kaikessa mutta ymmärrät varmaan että typerä argumentti oli tuo sinun.
Mitä tuossa pikku bussossa on typerää/hävettävää,olen ollut siinä uskossa että on aika hyväksi koneeksi todettu? Ja muutenkin kori on aika hyvin suunniteltu mitä ei todellakaan voi tuosta mersusta sanoa.
 
Mitä tuossa pikku bussossa on typerää/hävettävää,olen ollut siinä uskossa että on aika hyväksi koneeksi todettu? Ja muutenkin kori on aika hyvin suunniteltu mitä ei todellakaan voi tuosta mersusta sanoa.
No enpä tuohon Alfaankaan yhtään rahaa laittaisi, kukin toki tyylillään.
 
Mitä sitten,edelleen karmea paljon ajettu kasariauto.Ruma ja vanhan aikainen kori,vaikka moottori olisi vähän erikoisempi niin ei se tuota paljoa paranna.
Just upea kori, paljon hienompi kuin mikään uudempi mersu :cigar:Ja noista alfoistakin 155 on vitusti hienompi kuin 156.
 
Tuo Mersu ei ole mitenkään hieno, se on harvinainen ja siksi arvokas cosworth.
Itse ottaisin ennemmin tämän.
Alfa Romeo 159 2.2 JTS Sportwagon 5d Farmari 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Makuasioitahan nuo ovat. Jollekin tuo Alfan ulkonäkö voi olla kovastikin merkittää tekijä, joku toinen saattaa pitää tuosta mersusta juuri sen "tavallisen" ulkonäön takia.

Puhtaasti rinnakkainhan tuo alfa ei suorituskyvyn puolesta pärjää alkuunkaan tuolla vanhalle mersulle... Ja puhtaasti taas käyttiksenä.. tuon ikäinen mersu on kuitenkin ns pomminvarmaa tekniikkaa tuohon alfaan verrattuna. Tai no Alfat nyt ei ole koskaan kovin luotettavia.
 
Makuasioitahan nuo ovat. Jollekin tuo Alfan ulkonäkö voi olla kovastikin merkittää tekijä, joku toinen saattaa pitää tuosta mersusta juuri sen "tavallisen" ulkonäön takia.

Puhtaasti rinnakkainhan tuo alfa ei suorituskyvyn puolesta pärjää alkuunkaan tuolla vanhalle mersulle... Ja puhtaasti taas käyttiksenä.. tuon ikäinen mersu on kuitenkin ns pomminvarmaa tekniikkaa tuohon alfaan verrattuna. Tai no Alfat nyt ei ole koskaan kovin luotettavia.
Brera voisi olla mielenkiintoinen. Alfa Romeo Brera vaihtoautot

Tai GTA. Alfa Romeo 156 3.2 GTA 4d Porrasperä 2003 - Vaihtoauto
 
Miksihän tuohon on laitettu joku ruohonleikkurin ahdino_O cooleri on myös pienin mahdollinen.
Kohtuu pienellä ahtimella tulee yleensä se kaikkein miellyttävin lopputulos, ja tuntuma on pitkälti samanlainen kuin ihan tehdastekoisissakin.

Sellaisella ämpäritubolla varustettu auto on kuitenkin arkiajossa ikävä, kun se ei ensin mene mihinkään, ja sitten se menee poikittain.

Ja jos ei ajeta millään järjettömillä paineilla ei coolerinkaan tarvitse olla niin iso.

Mutta, miksi tuo ei käy muutoskatsastamassa tuota? Voisi hieman helpottaa myymistä kun autolla saisi ihan laillisestikin ajaa liikenteessä.
 
Mutta, miksi tuo ei käy muutoskatsastamassa tuota? Voisi hieman helpottaa myymistä kun autolla saisi ihan laillisestikin ajaa liikenteessä.

Yhdeksän kymmenestä tuollaisesta virityksestä on myynnissä ilman muutoskatsastusta... Se olisi ihan päivän homma tekijälle, mutta ostajalle saattaa olla isompi, jos tehot kasvaa niin paljon että joutuu vertailemaan isompi tehoiseen tehdasmalliin, jossa on isommat etujarrut, isompi vakaaja... Silloin niistäkin pitää olla mustaa paperilla että nekin on vaihdettu tuohon.
 
Kohtuu pienellä ahtimella tulee yleensä se kaikkein miellyttävin lopputulos, ja tuntuma on pitkälti samanlainen kuin ihan tehdastekoisissakin.

Sellaisella ämpäritubolla varustettu auto on kuitenkin arkiajossa ikävä, kun se ei ensin mene mihinkään, ja sitten se menee poikittain.

Ja jos ei ajeta millään järjettömillä paineilla ei coolerinkaan tarvitse olla niin iso.

Mutta, miksi tuo ei käy muutoskatsastamassa tuota? Voisi hieman helpottaa myymistä kun autolla saisi ihan laillisestikin ajaa liikenteessä.
Korkeapuristeinen Kutonen pienellä turbolla ja coolerilla, on takuuvarma resepti moottorin hajoittamiseen.
 
Korkeapuristeinen Kutonen pienellä turbolla ja coolerilla, on takuuvarma resepti moottorin hajoittamiseen.
En tiedä tarkoititko tuolla kutosella konetta vai mitä mutta nelipyttyinen tuo on. Lisäksi avaatko hieman miten pieni turbo ja pieni cooleri vaikuttaa koneen kestoon? Eikös pieni turbo=pienemmät paineet ja pieni cooleri=lämpimämpää ilmaa=pienemmät tehot. Vai olenko ymmärtänyt aivan väärin?
 
En tiedä tarkoititko tuolla kutosella konetta vai mitä mutta nelipyttyinen tuo on. Lisäksi avaatko hieman miten pieni turbo ja pieni cooleri vaikuttaa koneen kestoon? Eikös pieni turbo=pienemmät paineet ja pieni cooleri=lämpimämpää ilmaa=pienemmät tehot. Vai olenko ymmärtänyt aivan väärin?

Suorakutonen se kyllä on.
 
En tiedä tarkoititko tuolla kutosella konetta vai mitä mutta nelipyttyinen tuo on. Lisäksi avaatko hieman miten pieni turbo ja pieni cooleri vaikuttaa koneen kestoon? Eikös pieni turbo=pienemmät paineet ja pieni cooleri=lämpimämpää ilmaa=pienemmät tehot. Vai olenko ymmärtänyt aivan väärin?
Pienellä ahtimella pakopaineet on liian kovat, mikä rasittaa konetta. Lämmin ilma meinaa pienempää tehoa, ja melko varmaa nakuttamista ja moottori on taas rikki.
 
Seuraako kukaan jenkkejä, olisko arviota mikä tämmöisestä voisi olla ok raha? GMC Sierra Silverado 3500 Avolava 1993 - Vaihtoauto - Nettiauto

Toinen moottori menossa, motinvaihto ei ainakaan ammattilaisen tekemä kun bilteman sulakerasiaa jne. konetilassa, ja hukkaa virtaa johonkin seisoessa..."service engine soon" killuttaa taulussa, leimalistalla ei jarruja mitattu, vilkkurele tjsp. vikaa kun toista puolta vilkuttaa nopeaa, lisävalot ei toimi, yksi rengas vaihtoon, ja sanomattakin varmaan selvää että naftaa syö sen mitä tankkiin laittaa :D
 
Pienellä ahtimella pakopaineet on liian kovat, mikä rasittaa konetta. Lämmin ilma meinaa pienempää tehoa, ja melko varmaa nakuttamista ja moottori on taas rikki.

Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole, mutta en jaksa alkaa asiasta vääntämään niin käyn vain tämän verran toteamassa:

Mikä tahansa kokoonpano joka on koottu / säädetty niin että se pääsee nakuttelemaan hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Suoranaisesti pelkästä pienestä turbosta tätä ei kuitenkaan voi päätellä, vaan kokonaisuus / säätö merkitsee.

Toki yksi typeryys mitä näkee aika paljon on että säädetään auto "nakua vasten" joka on melko riskialtista hommaa.
 
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole, mutta en jaksa alkaa asiasta vääntämään niin käyn vain tämän verran toteamassa:

Mikä tahansa kokoonpano joka on koottu / säädetty niin että se pääsee nakuttelemaan hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Suoranaisesti pelkästä pienestä turbosta tätä ei kuitenkaan voi päätellä, vaan kokonaisuus / säätö merkitsee.

Toki yksi typeryys mitä näkee aika paljon on että säädetään auto "nakua vasten" joka on melko riskialtista hommaa.
10,5 puristeiseen koneeseen kun nakataan tuommoinen pilleri ja onneton välijäähdytin, niin lopputuloksena on lähes varma koneremppa.
 
10,5 puristeiseen koneeseen kun nakataan tuommoinen pilleri ja onneton välijäähdytin, niin lopputuloksena on lähes varma koneremppa.

En ala nyt vääntämään sun kanssas, en ees kyseistä autoa/setuppia vilkaissut, mutta pysyn kannassani että pienestä turbosta yksinään oli se missä tahansa koneessa ei pysty päättelemään nakuttaako se kone vai ei. Mutta tämä on viimeiseni aiheesta.
 
En ala nyt vääntämään sun kanssas, en ees kyseistä autoa/setuppia vilkaissut, mutta pysyn kannassani että pienestä turbosta yksinään oli se missä tahansa koneessa ei pysty päättelemään nakuttaako se kone vai ei. Mutta tämä on viimeiseni aiheesta.
Vilkaiseppa ennen kommentointia, näistä nettiauto linkkien kärryistähän täällä keskustellaan.
 
10,5 puristeiseen koneeseen kun nakataan tuommoinen pilleri ja onneton välijäähdytin, niin lopputuloksena on lähes varma koneremppa.

Eipä tuo nyt vielä kovin korkea puristussuhde ole.. Jos E85:sta käytettäis ni vois olla enemmänkin.

Mut kuten @outonaapuri mainitsi niin ei tuo autojen virittäminen ihan yksoikoista ole.. Tuosta ei ilmoituksesta tai omista mielipiteistä ei voi päätellä yhtään mitään. Pelkästään kun kannentiiviste vaihdetaan paksumpaan -> päästään jo puristussuhteessa melkoisesti alaspäin.
Ihan btw. tietona niin vapaastihengittävään 2JZ-GE(10,5:1 puristussuhde) moottoriin voi pultata turbokitin kiinni suoraan tekemättä moottorille mitään ja se ei siitä hajoa kun ei mene älyttömyyksiin.
 
Eipä tuo nyt vielä kovin korkea puristussuhde ole.. Jos E85:sta käytettäis ni vois olla enemmänkin.

Mut kuten @outonaapuri mainitsi niin ei tuo autojen virittäminen ihan yksoikoista ole.. Tuosta ei ilmoituksesta tai omista mielipiteistä ei voi päätellä yhtään mitään. Pelkästään kun kannentiiviste vaihdetaan paksumpaan -> päästään jo puristussuhteessa melkoisesti alaspäin.
Ihan btw. tietona niin vapaastihengittävään 2JZ-GE(10,5:1 puristussuhde) moottoriin voi pultata turbokitin kiinni suoraan tekemättä moottorille mitään ja se ei siitä hajoa kun ei mene älyttömyyksiin.
2JZ-GE kestää vakiona mukavat 700hp, mutta ei todellakaan kys. Bemarin setupilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 363
Viestejä
4 657 685
Jäsenet
76 427
Uusin jäsen
Vilpuri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom