Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Diesel nyt vaan kuuluu rahan säästöön, pakettiautoihin ja työkoneisiin.

Bensiini sitten kun oikeasti nautitaan moottorista.

Onhan niitä kyllä urheilullisiakin nokivasaroita jos lompakossa riittää painetta:

Audi R10 TDI – Wikipedia



Varmaan sitä olisi itselläkin melkoinen "mitä vittua"-ilme kun tuollainen jossain kadulla tulisi vastaan ennen kuin tajuaisi edes että kyseessä on nokivasara.
 
Vähän kuin Transit Supervan, onhan sitä urheilullisiakin pakettiautoja mutta se ei tee pakettiautoista yleisesti urheilullisia.

No, johtaako tämä(kään) keskustelu mihinkään..
 
Tuohan on bensa, niin takapenkkien poistolla ei taitaisi mitään hyötyä saada. Voi olla siis myös 5-paikkainen paku.

Yhdellä tutulla bensapaku, eikä edes farmari vaan muu pikkukippo. Jotenkin se oli saanut siitä keploteltua alvittomaksi, firman nimiin, ja jotain verohyötyä. Tarkistin trafista mikä kärry kyseessä, ja myöhemmin kysyin mikä tuo pakuviritys on. Vapautus käyttömaksusta, ajoneuvoverosta tms. Emt, jotenkin se noita saa onnistumaan. Hyödyt jotain kymppejä tai satasia.
En nyt seiso sanojeni takana tuossa tapauksessa, tai yritä ymmärtää. No ei siinä ainakaan takapenkkejä ollut.
 
Yhdellä tutulla bensapaku, eikä edes farmari vaan muu pikkukippo. Jotenkin se oli saanut siitä keploteltua alvittomaksi, firman nimiin, ja jotain verohyötyä. Tarkistin trafista mikä kärry kyseessä, ja myöhemmin kysyin mikä tuo pakuviritys on. Vapautus käyttömaksusta, ajoneuvoverosta tms. Emt, jotenkin se noita saa onnistumaan. Hyödyt jotain kymppejä tai satasia.
En nyt seiso sanojeni takana tuossa tapauksessa, tai yritä ymmärtää. No ei siinä ainakaan takapenkkejä ollut.
Firmalle ainakin sillä on paljonkin merkitystä, että vähäinen yksityiskäyttö ei tee pakettiautolla autoilun kuluista alv-vähennyskelvottomia. Henkilöautolla jos ajat metrinkin omia ajoja (esim. työmatkaa) niin se koko auto ja sen polttoaine, huolto, pesu yms. kulut ovat on alv-vähennyskelvottoa (pl. laissa määrätyt erityistapaukset). 24% alvi kaikista autoilun kuluista on hyvinkin oleellinen asia.
 
Tuohan on bensa, niin takapenkkien poistolla ei taitaisi mitään hyötyä saada. Voi olla siis myös 5-paikkainen paku.
Trafin mukaan rekisteröity neljälle, eli varmaan keskipenkki poistettu. Onko noissa kolmiosainen takaistuin?
 
Trafin mukaan rekisteröity neljälle, eli varmaan keskipenkki poistettu. Onko noissa kolmiosainen takaistuin?

Joo nyt katoin ni neljälle rekisteröity, veikkaan hyvin vahvalla mututuntumalla että takapenkki on 40/60 niinkuin omassa mk1 v70ssä, liekkö keskivyö otettu pois ja sillä saatu läpi menemään.
 
Firmalle ainakin sillä on paljonkin merkitystä, että vähäinen yksityiskäyttö ei tee pakettiautolla autoilun kuluista alv-vähennyskelvottomia. Henkilöautolla jos ajat metrinkin omia ajoja (esim. työmatkaa) niin se koko auto ja sen polttoaine, huolto, pesu yms. kulut ovat on alv-vähennyskelvottoa (pl. laissa määrätyt erityistapaukset). 24% alvi kaikista autoilun kuluista on hyvinkin oleellinen asia.


Sitten se on noin. Tuo kaveri osaa kyllä keinot kiertää kaikenlaiset maksut.


Trafin mukaan rekisteröity neljälle, eli varmaan keskipenkki poistettu. Onko noissa kolmiosainen takaistuin?

Trafista en juuri tuota yksilöä katsonut, mutta takapenkki on normaalisti 1+2.
 
Joo nyt katoin ni neljälle rekisteröity, veikkaan hyvin vahvalla mututuntumalla että takapenkki on 40/60 niinkuin omassa mk1 v70ssä, liekkö keskivyö otettu pois ja sillä saatu läpi menemään.

Joka on kyllä erikoista. 855 bensa volvoa meinasin pakuksi, ihan sen takia että saisi takapenkit pois ja auton kaksipaikkaiseksi, vittuiluksi ettei tarvi ketään kuskata. Vaikeaksi meni ja kahdelta konttorilta erilaiset ohjeet miten poistaa penkit. V70 mk1 joka taas dsl, verojen takia meinasin, mutten jaksanut, koska edelliset "ohjeet" muistissa. Tästä nyt jo yli xx monta vuotta aikaa, joten voinut säännöt muuttua tms. Ja näköjään imo konttoreilla eri näkemykset miten mikäkin pitää tehdä, vaikka kysyy samana päivänä.

Ettei nyt mene taas ihan OT puolelle, niin bongatkaa vastaavia farkkupakuja vertailuksi:D
 
joinakin vuosina sai ainakin farmareita rekisteröityä 4 hengen pakettiautoksi,mutta takapenkki oli virallisesti tilapäiskäyttöön ja sen takapenkin pehmusteille oli joku enimmäis paksuus.10-15 vuotta sitten näitä vaneripenkillisiä oli useampiakin nettiautossa myynnissä.
 
Vanteet todellakin tekee auton.

Ja autoliikkeessä myynnissä maininnalla: "Autossa kahdet vanteet uusilla renkailla 19" ja 20". Tulee ihan Gti-center mieleen, jossa auton raiskauksesta saa vielä maksaa, koska renkaat ei kuulu hintaan. Aivan väärät vanteet autoon.
 
Ja autoliikkeessä myynnissä maininnalla: "Autossa kahdet vanteet uusilla renkailla 19" ja 20". Tulee ihan Gti-center mieleen, jossa auton raiskauksesta saa vielä maksaa, koska renkaat ei kuulu hintaan. Aivan väärät vanteet autoon.
Toinen on sit nämä vanhat katiskat, jotka on hinnoiteltu hienojen vanteiden kanssa, mutta kuitenkin "myydään ilman kuvan vanteita"
 
Jep voihan ne vaihtaa aina. Eipä omatkaan autokaupat ole vanteista jäänyt kiinni.
No makuasioista ei voi kiistellä, nuo vanteet vain ovat mielestäni sopimattomat ulkonäöllisesti mihin tahansa autoon.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan periaatteesta vituttaa ämmät jotka nojailee puhtaaseen autoon, saati sitten puoliksi istuu jollain konepellillä. :rage:
Ei ole itelläkään kun tavan Mondeo mutta perkele puhtaaseen autoon ei nojailla millään rasvasilla käsillä, saati sitten tungeta sitä persettä mihkään konepellille.. :mad:
 
Ihan periaatteesta vituttaa ämmät jotka nojailee puhtaaseen autoon, saati sitten puoliksi istuu jollain konepellillä. :rage:
Ei ole itelläkään kun tavan Mondeo mutta perkele puhtaaseen autoon ei nojailla millään rasvasilla käsillä, saati sitten tungeta sitä persettä mihkään konepellille.. :mad:

Joskus reilut kymmenen vuotta sitten yhden kaverini musta avo bemari oli ACS:ssä erään firman osastolla mainoskäytössä ja sen kanssa otettiin sitten koko messujen ajan kuvia eri messutyttöjen kanssa.

Kaveri joutui putsaamaan auton kylkiä, konepeltiä ja takaluukkua quick detailerin kanssa parin tunnin välein, kun sormenjäljet paistoivat sen verran ikävästi osaston kirkkaissa valoissa.
Sisustan sai putsata joka ilta, kun välillä messutytöt istuivat takapenkin selkänojan päällä ja välillä siellä kävi joku asiakas kuvauttamassa itseään tyttöjen välissä.

Messujen jälkeen autoa pestessä, siitä löytyi sitten useammasta kohtaa maalipintaa pieniä ja vähän suurempia naarmuja, jotka olivat jääneet farkkujen napeista, koruista ja silloin muodissa olleista niittivöistä.
Samoin sisustan vaaleasta puhvelinnahasta löytyi niittivöiden yms. jättämiä naarmuja ja takapenkistä muutama korkokengän aiheuttama painauma.
Auto oli kuitenkin myllytetty ja vahattu juuri ennen messuille viemistä ja sisustakin oli hierottu nahanhoitoaineella priimakuntoon.

Kaveria vähän kiristeli tuon jälkeen, kun autoa oli kuitenkin hierottu useampi päivä messuja varten ja messujen jälkeen sitä sai hieroa vielä saman verran lisää.
Palkkioksi taisi saada pääsylipun koko pääsiäiselle, ruuat messuravintolassa, muutaman drinkkilipun joihinkin iltabileisiin ja muutaman ilmaisen tuotteen, eli tuntipalkoille ei päässyt.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan periaatteesta vituttaa ämmät jotka nojailee puhtaaseen autoon, saati sitten puoliksi istuu jollain konepellillä. :rage:
Ei ole itelläkään kun tavan Mondeo mutta perkele puhtaaseen autoon ei nojailla millään rasvasilla käsillä, saati sitten tungeta sitä persettä mihkään konepellille.. :mad:
Ei haitannut.... :drool:
OLDSI JA SUSANNA.jpg

-Tämä ei sitten ole Oldsini myyntikuva.... :cool:
 
Paljonkohan tuo extra lintulauta lisää motarilla bensankulutusta :D Mitään hyötyä siitä ei varmaan missään olosuhteissa ole.

Veikkaan, että tuollainen pikkukippo on sen verran äänekäs, että ei sillä pelkkää motaria kauaa jaksa ajella :D
 
Paljonkohan tuo extra lintulauta lisää motarilla bensankulutusta :D Mitään hyötyä siitä ei varmaan missään olosuhteissa ole.
Se isää tehoja kato:sunglasses:, ei tosin maksimitehoa, mutta muuten samassa vauhdissa kone tuottaa enemmän tehoa kuin ilman tuota.
 

Huumorimiehiä. Työkaveri osti liikkeestä samanlaisen vähemmän ajetun 3 vuotta sitten 9ke pyynnillä eikä siinä ollut mitään räpellyksiä ja tuunauksia ja jokainen huolto tehty maahantuojalla. Ei olla laskettu monta satalappusta sen sähkö- yms. vikoihin on tänä aikana rahaa mennyt, mutta on niitä aika iso nippu kulunut ja joka kerta kun on tullut ajettua sillä siinä kojelaudassa palaa joku uusi huomio/varoitusvalo. Jotain sisävalojen vikaa ei ole koko aikana saatu korjattua useista käynneistä huolimatta. Mutta ei siinä, hyviä ja luotettavia pelejähän ne mersut on vielä 300k jälkeenkin...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 188
Viestejä
4 547 345
Jäsenet
74 939
Uusin jäsen
musty

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom