Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Mazda 6 1.8 Sport Wagon Elegance 5-ov A64 Farmari 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto
Kuvassa 3. öljytonkka aina valmiina. Herättää kyllä luottamusta koneen kuntoon.

Minulla on ollut aina autosta riippumatta litran törppö öljyä takakontissa.
Ei ole välttämättä niin yksoikoinen asia päätellä miksi se on siellä.
Itselläni se on kontissa siksi että seuraan säännöllisesti öljyntasoa ja lisään sen lirun jos tarvis.

Taittuu varmasti, kovassa vauhdissa mutkissa ei tosin taida taittua

Kyllä se aika ketterä auto on mutkaisellekin tielle ja ihan "liukkaallakin" liikehdinnällä.
Tunnen auton rakentajan ;)
 
Ajelin viimevuoden kesänä n. 20 asteen keleillä avomallin CLK500 mesellä pk-seudulta keskisuomeen ja muutamia huomioita. Motarilla ei tee mieli pitää kattoa auki vaikka on lämminkin. Maantielle illalla päästessä n. 15 astetta oli liian kylmä ja epämukava. Ei siis oikein mee jatkoon millään. Jotain täytyy myös olla pielessä jos kattoluukkua pitää pitää auki pakoäänien toivossa :D Laittaa kunnon putkiston niin kyllä kuuluu autoon sisälle äänet vaikkei mitään kattoluukkua olekaan.

Tollanen sunny on varmaan ihan hauska peli, miinuksena kylläkin etuveto. Tollanen 400hp CA18DET alkaa olla melko ylävireinen, että vetoja on turha odottaa alle 4000RPM. Tästä syystä tollanen ei oo kovin nopea auto mutkateille. Lähtee suoraan kovaa ja hyvällä alustalla toki mutkankin rullaa, mutta tossa on varmaankin avoin tasauspyörästö kun on etuvetoinen ja puskee mutkissa. Takaveto olis parempi. Ei siinä, hauska auto varmasti.
 
Tuo nyt on asenteesta kiinni.
On sitä nyt ennenkin talvella avoautoilla ajeltu... :D
25577902-ww2-winter-reconstruction.jpg

Tollanen 400hp CA18DET alkaa olla melko ylävireinen, että vetoja on turha odottaa alle 4000RPM. Tästä syystä tollanen ei oo kovin nopea auto mutkateille.
CA18DET kuuluu 200/180SX:n tai Sileightyn keulalle, piste.

Jos Sunnyllä aletaan elvistelemään, niin sitten GTI-R nelivedolla ja SR20DET:llä. ;)
 
Tollanen sunny on varmaan ihan hauska peli, miinuksena kylläkin etuveto. Tollanen 400hp CA18DET alkaa olla melko ylävireinen, että vetoja on turha odottaa alle 4000RPM. Tästä syystä tollanen ei oo kovin nopea auto mutkateille. Lähtee suoraan kovaa ja hyvällä alustalla toki mutkankin rullaa, mutta tossa on varmaankin avoin tasauspyörästö kun on etuvetoinen ja puskee mutkissa. Takaveto olis parempi. Ei siinä, hauska auto varmasti.

Kaverilla oli tuollaisella CA18DET:illä varustettu SX180 ja hän rakenteli siitä RE85:sella 470 hp / 590 Nm tuottavan laitteen, joka antoi jyrkkien nokkien ja ison turbon kanssa noin 4500-7500 kierroksen välillä aivan hillittömän potkun, jolloin pitoja ei tahtonut löytyä vaikka autossa oli Cuscon perä tiukalle säädetyllä levylukolla, AST:n kisa-alusta ja katulailliset sliksit alla.
Tietty miinuksena perässä ei ollut paljoa painoa turvatankin ja akun lisäksi, kun koko kori oli vedetty hylsyksi ja heitetty ylimääräiset osat romulavalle.
 
On sitä nyt ennenkin talvella avoautoilla ajeltu... :D
25577902-ww2-winter-reconstruction.jpg


CA18DET kuuluu 200/180SX:n tai Sileightyn keulalle, piste.

Jos Sunnyllä aletaan elvistelemään, niin sitten GTI-R nelivedolla ja SR20DET:llä. ;)

Toki. Oli kyllä mahtava auto kaikinpuolin. Ei mistään käyttöautosta voinut puhua mutta kyl se suun aika muikeaksi veti kun ahdoille pääsi :cigar:
 
Minulla on ollut aina autosta riippumatta litran törppö öljyä takakontissa.
Ei ole välttämättä niin yksoikoinen asia päätellä miksi se on siellä.
Itselläni se on kontissa siksi että seuraan säännöllisesti öljyntasoa ja lisään sen lirun jos tarvis.



Kyllä se aika ketterä auto on mutkaisellekin tielle ja ihan "liukkaallakin" liikehdinnällä.
Tunnen auton rakentajan ;)
Hyvin tuo on rakennettu, tuo aihio on vaan lähtökohtaisesti huono ajo ominaisuuksiltaan. Mutta onhan sitä Suomessa yli 1000hp etuvetojakin:lol:
Eikä tuota varmaan radalle ole rakennettukaan.
 
Tollanen järjetön potku kuvaa tollasia ca-koneita aika hyvin, jos tehoja on siellä 400++ koska tossa vaiheessa ahdin on kokoluokaltaan jo jotain ihan muuta kuin vakio. Itselläni on RB20 joka on luonteeltaan varmaan lähellä tuota ca18 konetta ja siinäkin saa kyllä ootella, että ahdin heräilee vaikka pienellä ahtimella onkin.
 
En kyllä ymmärrä arkiajossa hanskoja,alfa romeo:ssa on lakattu puuratti eikä ole mitään pito ongelmia ollut ratin kanssa.
 
En kyllä ymmärrä arkiajossa hanskoja,alfa romeo:ssa on lakattu puuratti eikä ole mitään pito ongelmia ollut ratin kanssa.
Nahka+titaani ja hopea sormuksia... Sanotaan näin, olen pari rattia nähnyt kun omistaja on pitänyt vastaavia ja en itselle moista halua. Arkiajossa en yleensä pidä mutta kun mennään yhtään enemmän innolla niin sormukset pois tai hanskat käteen.
 
Itse pidän ajohanskoja aina. Autossani on muoviratti ja kädet ovat melko usein kuivat, joten pito ilman hanskoja on vaarallisen huono. Nahkaratti sen sijaan menee ilman hanskojakin.
 
Itse pidän ajohanskoja aina. Autossani on muoviratti ja kädet ovat melko usein kuivat, joten pito ilman hanskoja on vaarallisen huono. Nahkaratti sen sijaan menee ilman hanskojakin.

Voin kuvitella halpis Dacian ja sieltä ulos astuvan pikkutakkisen joka nykii käsistään sormi kerrallaan toffeen värisiä nahkahanskojaan joissa on vielä nepparit ranteessa.

Tosissaan; Ajohanskat on jees.
 
Itsekin käytän ajohanskoja omassa halpisfiiatissani. Ei siinä muuten, mut tuntuu paremmalta ja itse tykkään kun ei kädet hikoa. Tosta on kuitenkin tyylit ja kaikki ihan helvetin kaukana, mutta oma ajonautinto (sikäli kun 1.4 isolohkovapari sitä tarjoaa) paranee hanskojen myötä. Eikä kiinnosta kyllä helvettiäkään mitä muut ajattelee.

fiiiu.jpg


Italopower. Huomatkaa pintaruoste lokarissa. 155tkm ja vieläki kaikki sähkökilkkeet toimii. Renkainakin aina luotettavat LingLongit. Siinä teille halppiskyytiä perhana :D
 
Jotenkin huvittaa noi tuunatut dieselit. Toki varmasti ripeä noilla väännöillä ja kiva ajaa, mutta silti miellän sporttiseksi autoksi tehokkaan bensakoneen jossa vääntö ja teho on korkeilla kierroksilla
 
Jotenkin huvittaa noi tuunatut dieselit. Toki varmasti ripeä noilla väännöillä ja kiva ajaa, mutta silti miellän sporttiseksi autoksi tehokkaan bensakoneen jossa vääntö ja teho on korkeilla kierroksilla
Itse taas miellän tehokkaat dieselit nimenomaan sporttisiksi koska sitä suorituskykyarvot ja voiman tunne ratin takana on. Sen sijaan urheiluautoksi en dieseleitä, sähköautoja ja mitään neliovisia miellä koska niistä kaikista puuttuu jokin kokonaisfiiliksessä.
 
Voiman tunne... No kai se sitäkin on. Dieselissä vain niin väsynyt fiilis se voiman tunne verrattuna puhtaasti läpi kierrosalueen vetävään bensamottiin.
Ei pidä paikkaansa useammalla, eri kierrosalueella toimivilla ahtimilla varustetussa dieselissä.
 
Jotenkin huvittaa noi tuunatut dieselit. Toki varmasti ripeä noilla väännöillä ja kiva ajaa, mutta silti miellän sporttiseksi autoksi tehokkaan bensakoneen jossa vääntö ja teho on korkeilla kierroksilla
Miten sen nyt ottaa, noissa tehokkaammissa dieseleissä on kuitenkin se kierrosalue tonnin pienempi kuin bensoissa.

Itsellä on tuollainen 3.0 vakiona (233hv) eikä ero edellisiin bensavehkeisiin jossa tehot oli reilusti yli 6000 kierroksessa (2.5T 210hv ja 2.8 vapari V6 ~200hv) ollut kovin järisyttävä. Alavääntöä vain löytyy tuplasti enemmän.

Isäukon 2.1 litraisessa kaksoisahdetussa vielä pienempi ero kun 500Nm on melkein koko kierrosalueella käytössä (käyrästä näkee että softalla leikattu).
 
Taas tää vääntö versus teho- trollaus.
Mähän en mitään trollannut vaan kerroin, että korkeelta kiertävä tehot ylhäällä bensamotti on sellanen fiilismotti enemmänkin, koska silloin kun haluaa sporttisesti ajaa niin ajetaan kovilla kierroksilla. Diesel on varmasti nopea jos vääntöä on paljon, mutta fiilistä puuttuu. Joku voi kokea toisinkin.
 
Voin kuvitella halpis Dacian ja sieltä ulos astuvan pikkutakkisen joka nykii käsistään sormi kerrallaan toffeen värisiä nahkahanskojaan joissa on vielä nepparit ranteessa.

Tosissaan; Ajohanskat on jees.

Itse voin kuvitella saman pikkutakkisen nousevan Toyota Aygosta ja nykivän käsistään punaisia Sparcon ajohanskoja.
 
Ei pidä paikkaansa useammalla, eri kierrosalueella toimivilla ahtimilla varustetussa dieselissä.
Totean tähän vain halveksuen että toiveajattelua. Edes m550d ei ole mielestäni mitenkään urheilullisen tuntuinen vaikka rykiä onkin.
 
Mähän en mitään trollannut vaan kerroin, että korkeelta kiertävä tehot ylhäällä bensamotti on sellanen fiilismotti enemmänkin, koska silloin kun haluaa sporttisesti ajaa niin ajetaan kovilla kierroksilla. Diesel on varmasti nopea jos vääntöä on paljon, mutta fiilistä puuttuu. Joku voi kokea toisinkin.
Entä miten sijoitat jonkun alle 3s 0-100km/h sähköauton tälle asteikolle? Kierroksia ja ääntä on vielä vähemmän kuin dieselissä mutta välitöntä voimaa on vaikka muille jakaa, onko sporttista menoa?
 
Viimeksi muokattu:
Totean tähän vain halveksuen että toiveajattelua. Edes m550d ei ole mielestäni mitenkään urheilullisen tuntuinen vaikka rykiä onkin.
No ei vakiona varmaan olekaan, tehtaalta tulee mahdollisimman tasaisella vedolla säädetyllä koneella. Sen sijaan ohjelmoitu 35d missä kovin vääntö tulee 3200 kierroksen tienoilla ja huipputehot 420-500hv 4500rpm korvilla vetää kyllä yläkierroksille asti kunnolla, ja tuntuu jopa ”kierrosmoottorilta”.
 
Entä miten sijoitat jonkun alle 3s 0-100km/h sähköauton tälle asteikolle? Kierroksia ja ääntä on vielä vähemmän kuin dieselissä mutta välitöntä voimaa on vaikka muille jakaa, onko sporttista menoa?
Sama homma, ripeästi liikkuu, mut sporttimenolta ei tunnu kun ääntäkään ei ole
 
Ja minkä hemmetin takia se auto on täytynyt pysäköidä ihan keskelle tietä, että saa myyntikuvat otettua? Näitä on kyllä useamminkin nähnyt, mutta mitään järkeä en tosta löydä, paremmat kuvat ja kuvauspaikat löytää kyllä, jos vaan etsii.
 
Ei nyt lähetä tähän diesel vs bensa vääntöön, yks tykkää äidistä toinen tyttärestä ja kolmas jopa bemarista..
 
Entä miten sijoitat jonkun alle 3s 0-100km/h sähköauton tälle asteikolle? Kierroksia ja ääntä on vielä vähemmän kuin dieselissä mutta välitöntä voimaa on vaikka muille jakaa, onko sporttista menoa?
Sporttisuus ja suorituskyky numeroina on aika erillisiä juttuja. Auto, joka on numeroiden mukaan nopea ei välttämättä ole sporttinen ajaa. Minulle sporttisuuteen kuuluu, että ne tehojen saanti vaatii sitä kierrättämistä ja tosissaan ajamista. Onhan se käytännöllisempää, ja ehkä numeroiden valossa nopeampaa, kun iso osa tehoista tulee jo pienillä kierroksilla, mutta se ei ole niin palkitsevan tuntuista kun siellä huipun kohdalla tulee vain vähän enemmän tehoa.

Urheiluautot on vielä oma juttunsa. Numeroiden perusteella nykyajan perhefarkku dieseli saattaa kulkea kovempaa kuin joku urheiluauto, mutta kyllä se urheiluauton fiilis on ihan eri.
 
Kuskin penkki puhki piereskelty :D Kai tuollaiseen jostain romuttamolta saisi ehjän penkin pikkurahalla?

Helppo mihin tahansa autoon saada ehjä kuskinpenkki on että ostat apparinpenkin ja siitä vaihdat joko kiinnikkeet ja kiskot jotta saat sen sen kuskinpaikalle, tai sitten vain päälliset.
 
Entä miten sijoitat jonkun alle 3s 0-100km/h sähköauton tälle asteikolle? Kierroksia ja ääntä on vielä vähemmän kuin dieselissä mutta välitöntä voimaa on vaikka muille jakaa, onko sporttista menoa?

Joku Teslakin kyllä tuntuu siltä, kuin ajaisin omalla sähkötrukillani, voimaa on joo ja kiihtyy joo, mutta fiilistä ei sitten yhtään.
Räminää, mekkalaa ja suhinaa senkin edestä.
 
BMW 316 4.0 v8 Coupé 1990 - Vaihtoauto - Nettiauto

Pikkubemu isolla koneella. Muutoskatsastettu 3.0 koneelle, mutta 4.0 koneella? Tarkastin vielä Trafista, niin siellä näkyy 3.0.

Bemmin kasikoneiden lohkoista ei asiaan perehtymätön tiedä suoraan sanoa, onko kyseessä 3.0, 4.0 vaiko 4.4 litrainen kone, joten hyvin pienellä riskillä voi laittaa isomman koneen.

3.0 taitaa olla ainut, jonka saa laillisesti E30 keulille laittaa, silti tiedän yhdenkin E30:sen avon, jossa on 4.9 litraiseksi stroukattu X5:sesta nostettu 4.4 litrainen pellin alla, vaikka papereissa moottorina on 3.0

Yllättävän kallis tuo nettiauton E30:nen, työkaveri möi kolmisen vuotta sitten tuollaisen -89 mallisen 3.0 V8 swäppäämänsä ja muuten entisöimänsä ( uudet sisustan kankaat Laakkosen tiskiltä, kaikki uudet pikkuosat sisälle ja konehuoneeseen, täydellinen ylimaalaus yms. ) aidon alkuperäisen 325i M-Tech 2 E30:sen muistaakseni jollain 12 000 €:lla ja alla autossa oli vielä noin 2000 € arvoiset BBS:ät.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä nyt olen muutamalla 3 litrasella vapari bensakoneella ajanut niin täytyy sanoa että kyllä ne on kerta kaikkiaan mitään sanomattomia kikottimia nekin. Ei tarvi kahta kertaa miettiä valitsenko katuajoon sen sijaan dieselin jossa on enempi potkua ja vie puolet vähemmän ainetta. Ratahommat sit erikseen.
 
Mitä nyt olen muutamalla 3 litrasella vapari bensakoneella ajanut niin täytyy sanoa että kyllä ne on kerta kaikkiaan mitään sanomattomia kikottimia nekin. Ei tarvi kahta kertaa miettiä valitsenko katuajoon sen sijaan dieselin jossa on enempi potkua ja vie puolet vähemmän ainetta. Ratahommat sit erikseen.
Riippuu moottoristakin, omassa tojotan 1cd-ftv:essä on sellaset välitykset ja teho-käyrät että on paskin auto millä olen katuja pyörinyt.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 194
Viestejä
4 547 706
Jäsenet
74 942
Uusin jäsen
jesse86

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom