Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Melko tehokas farkku BMW 335 335d Farmari 1997 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tätä myydään puhtaasti tehoilla eikä millään myyntikuvilla joissa autoa on hinkattu 200h :D

0-100km/h 5 sekkaa ja yhdistetty kulutus 5l/100km. Väittäisin, että toinen lukemista ei pidä paikkaansa :D Tai sitten ihmettelen miksei tuollaista moottoria ole lyöty kaikkiin autoihin viimeisen 10 vuoden aikana, kun moottori kerran oli vuodelta -04.
 
0-100km/h 5 sekkaa ja yhdistetty kulutus 5l/100km. Väittäisin, että toinen lukemista ei pidä paikkaansa :D Tai sitten ihmettelen miksei tuollaista moottoria ole lyöty kaikkiin autoihin viimeisen 10 vuoden aikana, kun moottori kerran oli vuodelta -04.
Custom-softattu niin että esim alle 2500rpm ei tapahdu mitään ja/tai kytkimellä eco/teho -asento?

Kuka tietää. Onhan toi sentään dieseli, vakiokulutus 535d:ssä jotain 9L?

Ideana koko laitos tossa vanhassa 3-sarjan hirvityksessä on järjettömyydessään jo aika pervo.
 
0-100km/h 5 sekkaa ja yhdistetty kulutus 5l/100km. Väittäisin, että toinen lukemista ei pidä paikkaansa :D Tai sitten ihmettelen miksei tuollaista moottoria ole lyöty kaikkiin autoihin viimeisen 10 vuoden aikana, kun moottori kerran oli vuodelta -04.
Veikkaan että kumpikaan luvuista ei pidä paikkaansa... 0-100km/h alkaa luultavasti nelosella optimiolosuhteissa ja kulutusluvut taas noin litran isommat todellisuudessa.
 
Veikkaan että kumpikaan luvuista ei pidä paikkaansa... 0-100km/h alkaa luultavasti nelosella optimiolosuhteissa ja kulutusluvut taas noin litran isommat todellisuudessa.

Kulutusluvut riippuvat kaasujalan raskaudesta. Ei tuollaisella autolla ihan sukkasiltaan pysty ajamaan maantielläkään, joten yhdistetty kulutus on varmasti siellä 7-8l paikkeilla
 
Onpa siisti mese, mutta nuo tummaoptiikkavalot kiinnitti huomiota. En ole ennen nähnyt vai olenko vain jättänyt huomiotta. Vai näyttääkö nuo kuvissa eriltä kuin luonnossa?
Vielä kun siinä olisi automaatti, xenonit ja amg-paketti, niin se olisi todella kiinnostava.
 
Ford Focus 1.6 TDCi 90 ECOnetic 5-ov Viistoperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
Viimeviikolla kävin tuota katsomassa. Autossa nyt sinänsä ei mitään ihmeellistä ollut, lukuunottamatta kuvissa siisti, ja luonnossa sekä ulkoa sekä sisältä todella likanen. Ja lisäksi vissiin vähän käsi tärränny öljyjä vaihtaessa ku kansi/hehkutulpat ui uudessä öljyssä... Mutta tuo miljöö. Mapsista katottuna näytti ihan ok paikalta, paikanpäälle mentäessä selvisi että se ei ollutkaan se etummainen myyjä, vaan ruosteisen peltihallin takapihalla kunnon laani. Rivi autonromuja, joista tuo taisi olla koko pihan kallein auto (ja myös ollut myyjän käyttöautona...). Ja muutenkin myyjä selitti vähän niinku ummet ja lammet, ja ei kummiskaan tuntunu tietävän autosta mitään. Jäi sitten ostamatta, ja samanlainen vastaava lähti mukaan liikkeestä jumbon läheltä, sillä erotuksella että taisi olla sen toisen liikkeen halvin auto...
 

Kovalta toi hinta itsellekkin tuntui, mutta näköjään quattro, tuo kolmen litran diisseli ja kahdella turbolla maksaa tuon verran. Yksi halvempi löytyy, about samoilla kilsoilla, mutta vuoden vanhempi. Ihan toinen kysymys on taas se, että onko mitään järkeä maksaa 200k rullatusta autosta yli 30000€.
 
Toi on ollut uutena reilusti yli 100 k€. Kollega osti samanlaisen heikommilla varusteilla ja sedanina, siinäkin hinta meni yli sadan tonnin.

Jos toi olisi ollut 100k uutena, niin arvonalenema olisi noin 18%. Aika korkea jopa noihin kilsoihin nähden.

Ja BMW:n vastaava malli on 550, joka on aika samanhintainen. Ehkä toi A6 vaan hämää, jos malli olisi S6 tai jotain sinne päin, niin toi hinta vaikuttaisi enemmän oikealta. Aivan sairas hinnanpudotushan noissa on, kunnon sijoitus..
 
Ei vaan 535d xDrive, jossa oli hevosvoiman tarkkuudella saman verran tehoa (313 hp) kuin A6 3.0 TDI biturbossa.
M550d on melkein 100 hp ja ~30 k€ enemmän.

Tästä autohullut.fi artikkelista tuon 550 vastaavuuden keksin:

"Vertailua BMW M550d Xdrive vs. Audi A6 3.0 TDI Biturbo Quattro


Vertailussa oli myös BMW M550d Xdrive, joka on suorituskyvyltään tärkein kilpailija Audille. Käytännön mittausten perusteella suorituskyky oli kuitenkin lähes identtinen (mittaustemme perusteella Audi=5.0s 0-100 km/h [teht. ilm. 5.3s] ja BMW=4.9s 0-100 km/h [teht. ilm. 4.7s] lukuun ottamatta turboviivettä, jossa BMW oli viivettömämpi kiitos sen ainutlaatuisen Triturbo-kolmiturbomoottorin."
 
Tästä autohullut.fi artikkelista tuon 550 vastaavuuden keksin:

"Vertailua BMW M550d Xdrive vs. Audi A6 3.0 TDI Biturbo Quattro


Vertailussa oli myös BMW M550d Xdrive, joka on suorituskyvyltään tärkein kilpailija Audille. Käytännön mittausten perusteella suorituskyky oli kuitenkin lähes identtinen (mittaustemme perusteella Audi=5.0s 0-100 km/h [teht. ilm. 5.3s] ja BMW=4.9s 0-100 km/h [teht. ilm. 4.7s] lukuun ottamatta turboviivettä, jossa BMW oli viivettömämpi kiitos sen ainutlaatuisen Triturbo-kolmiturbomoottorin."
Samalta sivustolta löytyy myös Autotestivideo: Audi S6 vastaan BMW M550d xDrive

Muutaman kymmenyksen ero mitatuissa kiihtyvyksissä tulee niin helposti renkaista, mittalaitteista, lisävarusteiden painosta yms. että en nyt ottaisi näitä niin absoluuttisina totuuksina. Tehtaan ilmoittamat: 535d 5.5s, A6 5.3s, 550d 4.7s, S6 4.6s.
 
Mistä sen tietää, että on uinut kattoon asti? Ei ainakaan ilmoituksesta tule ilmi. Hyvä kun kerrot, ettei kukaan astu miinaan.

Lunastettu jenkkilässä tulva-autona, jos vähän vain kastuu niin ei ne sielläkään niitä huutokauppaan laita. Nettiautossa on paljon jenkkituonteja (baltian kautta kiertäneitä) joissa on jotain pientä historiassa mutta yksikään myyjä ei sitä ilmoituksessa kerro. Kaikki ei välttämättä edes tiedä historiaa, mutta moni kyllä tietääkin :D
 
Viimeksi muokattu:
Lunastettu jenkkilässä tulva-autona, jos vähän vain kastuu niin ei ne sielläkään niitä huutokauppaan laita

Juu tiedän, että noin tehdään ja niistä on parasta pysyä kaukana, mutta mistä sen tietää esim. tuon autoilmoituksen perusteella? Punaiset takavilkut näkyy, mutta muuta merkkiä en Jenkeistä tai uimisesta löydä. Löytääkö ajoneuvon historian jostain kätevästi?
 
VIN eli alustanumerolla pääsee alkuun ja maksullisilla (esim carfax) saa jo täydelliset tiedot.
Ja auton tunnistenumeron (VIN) saa Trafin sivuilta rekisteritunnuksen perusteella.

Nuo jenkeistä tuodut eurooppamallit tunnistaa jo kilometrin päästä noista oransseista heijastimista.
 
Jep ei muuta kuin VIN googleen ja johan löytyy auction kuvia tuosta bemarista.
Saattas olla jokaisen BMW:n ostajalle hyvä homma kattoa trafista VIN ja googletella sitä.
 
Huvittava yksityiskohta tuossa bemarissa on vielä se, että se on Floridassa merkitty CERTIFICATE OF DESTRUCTION statuksella. Joka tarkoittaa, että auto menisi vientiin tai varaosiksi, ei enää jenkeissä tieliikenteeseen. No ei se täällä Suomessa haittaa
 
Ei toimi kuin jenkkien osalta, esimerkiksi Saksan tuonnista tuskin löydät mitään tietoa pelkällä VIN:llä
Jeps, mutta lähtishän tuolla googlettelulla jo hyvä osa varmaan nettiauton tuontitarjonnasta pois..
 
Kovalta toi hinta itsellekkin tuntui, mutta näköjään quattro, tuo kolmen litran diisseli ja kahdella turbolla maksaa tuon verran. Yksi halvempi löytyy, about samoilla kilsoilla, mutta vuoden vanhempi. Ihan toinen kysymys on taas se, että onko mitään järkeä maksaa 200k rullatusta autosta yli 30000€.

Toisaalta ajoltaan todennäköisesti uudenveroinen ja 70k€ sulanut..

5v ja 100tkm myöhemmin tuosta saa edelleen ainakin 15t€ mikä on sama tai enemmän kuin nyt 33k uutena maksava auto. Ja eiköhän ole miellyttävämmät kilsat tiedossa. Ylläpitokulut toki luultavasti tulee olemaan korkeammat ja riski toki että jotain kallista leviää on olemassa, tosin tuo on Audin paras kone + laatikkoyhdistelmä ja esim. 5t€:ä remppaa jo kummasti
 
Hyviä nää "tässä on yli 300hv, neliveto ja se on premium - miks tää maksaa paljon ajattuna enemmän kuin naapurin Erkin 120hv etuveto Avensis uutena??" -pohdiskelut.

Sitten jos kyseessä on joku Bentley jonka rallikuski-keekki on ajanut tolpan kautta lunariin ja hintaa on vielä 80teur ei ihmetellä ollenkaan miksi maksaa. :D
 
Toisaalta ajoltaan todennäköisesti uudenveroinen ja 70k€ sulanut.
Edes lähelle uudenveroinen ei muuten kuin vaihtamalla kaikki kuluvat osat alustasta.

Allekirjoittaneella on tommonen vastaava edellisen sukupolven A6, jolle tulee jo kohta 10v täyteen ja mittarissa 170tkm+ niin kyllähän tuo alusta alkaa jo nitisemään ja natisemaan vähän joka paikasta. Kulkee toki kuin juna edelleen, mutta mukavuus (iskunvaimennus ja melu) ei ole kyllä uutta nähnytkään. En kyllä todellakaan maksaisi yli 30ke yli 200tkm rullatusta autosta. Enkä usko että tuollekaan ihan helppo ostajaa on löytää tuolla pyynnillä.
 
Edes lähelle uudenveroinen ei muuten kuin vaihtamalla kaikki kuluvat osat alustasta.

Allekirjoittaneella on tommonen vastaava edellisen sukupolven A6, jolle tulee jo kohta 10v täyteen ja mittarissa 170tkm+ niin kyllähän tuo alusta alkaa jo nitisemään ja natisemaan vähän joka paikasta.
Missä sä sen kanssa olet ajellut kun oma vm. 2006 / 195tkm ajettu ei nitise tai kolise mistään? Ei sisältä eikä ulkoa - yhtään alustan osaa ei ole vaihdettu...

Enkä muutenkaan ole ajettavuudessa huomannut muutosta 120-195tkm välillä ~4 vuodessa.
 
Hyviä nää "tässä on yli 300hv, neliveto ja se on premium - miks tää maksaa paljon ajattuna enemmän kuin naapurin Erkin 120hv etuveto Avensis uutena??" -pohdiskelut.

Sitten jos kyseessä on joku Bentley jonka rallikuski-keekki on ajanut tolpan kautta lunariin ja hintaa on vielä 80teur ei ihmetellä ollenkaan miksi maksaa. :D

Lähinnä tuo A6 on edelleen A6. Bemarista, jos perässä lukee 550 ja m-badgeä niin siitä sentään näkee ulospäin, että jotain muuta kun perus 520 alla. Jos A6 peräkontissä lukee joku TDI bisexual, niin 95% prosenttia ihmisistä ajattelee, että se on A6, eikä mitään ihmeellistä. Jokainen voi miettiä kumpi on plussa ja kumpi miinus.

Ja Bently on edelleen Bently vaikka sen olisi joku räppäri paskonut.
 
Lähinnä tuo A6 on edelleen A6. Bemarista, jos perässä lukee 550 ja m-badgeä niin siitä sentään näkee ulospäin, että jotain muuta kun perus 520 alla. Jos A6 peräkontissä lukee joku TDI bisexual, niin 95% prosenttia ihmisistä ajattelee, että se on A6, eikä mitään ihmeellistä.
Saattaahan se tietenkin olla vaikea joillekin hahmottaa että noissa on "hieman" eroa moottori/vetotapa versioiden hinnoissa kun verrataan jonkin 2.0TDI:n hintalappua 3.0TDI (bi-turbo tai ei) hintalappuun.

Tosin ei pitäisi nyt hirveä ylläri olla tuulipukukansallekaan - ei se 2.4 anjoviskaan maksanut samaa kuin 1.6:nen... ;)

Kai tuo on se syy miksi Audikin siirtyi noihin numerointeihin "35 FSI", "50 TFSI", jne jo osittain...
 
Saattaahan se tietenkin olla vaikea joillekin hahmottaa että noissa on "hieman" eroa moottori/vetotapa versioiden hinnoissa kun verrataan jonkin 2.0TDI:n hintalappua 3.0TDI (bi-turbo tai ei) hintalappuun.

Tosin ei pitäisi nyt hirveä ylläri olla tuulipukukansallekaan - ei se 2.4 anjoviskaan maksanut samaa kuin 1.6:nen... ;)

Kai tuo on se syy miksi Audikin siirtyi noihin numerointeihin "35 FSI", "50 TFSI", jne jo osittain...

Juurikin näin. Itse luulen tietäväni jotain autoista, mutta ei tuollainen tehokas A6 ollut kyllä milläänlailla tiedoissa.
 
Missä sä sen kanssa olet ajellut kun oma vm. 2006 / 195tkm ajettu ei nitise tai kolise mistään? Ei sisältä eikä ulkoa - yhtään alustan osaa ei ole vaihdettu...

Enkä muutenkaan ole ajettavuudessa huomannut muutosta 120-195tkm välillä ~4 vuodessa.
No ei nyt sentään kolise, mutta nitisee kyllä mm. hidastustöyssyissä ja muissa vastaavissa vähän isommissa heitoissa. Ja tiettyä velttoutta tuohon vaimennukseen on selvästi myös tullut 100->170tkm välillä.

Ajettavuus on toki edelleen mainio, mutta aika paksua väittää että 200tkm rullattu auto olisi uuden veroinen kulultaan.
 
Ajettavuus on toki edelleen mainio, mutta aika paksua väittää että 200tkm rullattu auto olisi uuden veroinen kulultaan.
Sanotaanko että yllättävän pienillä muutoksilla, ja varsinkin osien hajoamisella, mennään esim. verrattuna siihen klassiseen 3B Passattiin joka oli ennen tätä. :D
(Tukivarsia 20-30tkm välein...)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 287
Viestejä
4 489 205
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom