Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Jos VIN-koodilla googlesta tullut auto oikeasti on tuo, niin mielelläni auton seuraavana omistajana tietäisin tuosta keulavauriosta etukäteen, ja ennenkaikkea sen korjaustavasta ja -laadusta. Mutta varmasti toimii ihan hienosti, ei sillä.


Toki, mutta eipä noista kuvistakaan selviä onko tuolla mahdollisestin runkoaisat olleet solmussa vai ei.
 
Mistäs näistä parhaiten toteaa että auto on jenkeistä uitettu?
Osasta näkee päällekin kun on ylimääräsiä heijastimia. Mutta S645A BMW US Radio on aika vahva indikaattori. Ja tietty mailimittarit, joskin tehokkaasti osaavat kuvata sen ympäriltä...
 
Jos VIN-koodilla googlesta tullut auto oikeasti on tuo, niin mielelläni auton seuraavana omistajana tietäisin tuosta keulavauriosta etukäteen, ja ennenkaikkea sen korjaustavasta ja -laadusta. Mutta varmasti toimii ihan hienosti, ei sillä.


Vissiin korjauksen yhteydessä vaihdettu M-sport etu- ja takapuskuri :think:

Ratti ja vaihdekeppi normaaleja ja mielestäni noita ei saa erikseen vaan nämäkin pitäisi olla M-sport versioita, jos olisi aito M-sport
 
Mistäs näistä parhaiten toteaa että auto on jenkeistä uitettu?

No tietyt varusteet kuten just mainitut mittaristot, lättypenkit yms kavaltaa aika usein. Itse katson kilvellisen auton runkonumeron trafin tai bilteman sivuilta ilmaiseksi ja sitten jollain vaikka bimmer workin vin-dekooderilla sieltä näkyykin tarkemmat tiedot.


Vissiin korjauksen yhteydessä vaihdettu M-sport etu- ja takapuskuri :think:

Ratti ja vaihdekeppi normaaleja ja mielestäni noita ei saa erikseen vaan nämäkin pitäisi olla M-sport versioita, jos olisi aito M-sport
Tietääkseni musta sisäkatto ja sporttipenkitkin tulee M-Sportpaketin mukana. Viimeistään se sisäkatto yleensä paljastaa nää jonnetuningit.
 
No nyt on siististi toteuttu Laatokka myynnissä.

Lada 2107 Porrasperä 1988 - Vaihtoauto - Nettiauto
https://www.nettiauto.com/lada/2107/9940022
Itse pidän tuosta rakentelu suuntauksesta. Jotain vastaavaa haussa itselle seuraavaksi -> tai rakentamassa sopivasta yksilöstä. Automerkkiä en ole vielä päättänyt kun vaihtoehtoja on useita.



Ihan mielenkiintoisia sleepereitä näistä vanhoista ladoista saa tehtyä. Eikä ole mahdottomia projekteja meidänkään maassa nykyisillä säädöksillä.
 
En kyllä näe mitään syytä ajaa bemaria väärän puolen ohjauksella että sinänsä huono esimerkki hintatasosta
No ne oikealla (eli vasemmalla) puolella olevat käsittääkseni on ihan samoissa hinnoissa kuin tuo 328 eikä 2-3keur halvempia?
 
En kyllä näe mitään syytä ajaa bemaria väärän puolen ohjauksella että sinänsä huono esimerkki hintatasosta
Itse en kyllä kauheasti näe eroja oikeanpuolisessa ohjauksessa, mutta olenkin omistanut japsituonteja ja omistan nykyiselläänkin. Kun asiasta pääsee yli, että ratti olisi jotenkin "väärällä" puolella, niin ajaminen sujuu kummallakin vaihtoehdolla ihan mallikkaasti. Mun autoja on ajaneet niinsanotut ei-rattimiehet kaverini ja kaikilta sujunut ihan tosta vaan.

Maantiellä yksin tai miksei kaverinkin kanssa ajellessa tuossa on se huono puoli, että kuski itse ei näe ohituspaikkoja yhtä hyvin kuin vasemmalta ohjattavassa autossa. Kaupungissa tilanne taas kääntyy päälaelleen kun vaikkapa pyörätien jatkeen yli oikealle kääntyessä takaviisto on helppo katsoa, kun ei tarvitse auton läpi tähystää. Samaten ahtaissa kohtaamisissa oikean reunan hahmottaminen on helpompaa ja tuollaiset tilanteet helpottuvat.
 
Itse olen samaa mieltä, mutta eurooppalaiseen autoon ei vain kuulu oikean puolen ohjaus. Japsikikkareissa joita ei ole tehtykään lhd:nä se tavallaan kuuluu asiaan ja on jopa positiivinen asia, mutta joku m3 rhd:na. Ei kiitos.

Muutenkin tuo avo on vähän niin ja näin, coupe sen m3:n pitäisi olla.
 
Suurin osa suomalaisista ei ole koskaan ajanut autoa, jossa ratti on oikealla, joten ymmärrettävästi se herättää mielipiteitä ja kysymyksiä. Oikealta ohjattava euroauto on varmasti vaikeampi myydä suomessa, kuin vasemmalta ohjattava. Hyöty ja haitta, sillä RHD bemarin saa varmaan LHD:tä halvemmalla, mutta kun myynnin aika koittaa tilanne on edelleenkin sama hintasuhteiden osalta. Aikalailla +/-0 siis lopulta.

Jos oikealta ohjattavaa ajaa, niin aivot tottuvat ajatukseen viikossa ja uutuudenviehätys katoaa parissa, jonka jälkeen tuo on itseasiassa aivan se ja sama kummalla puolella istuu. Jos siis haluaa M3 bemarin mutta LHD:hen ei ole varaa tai ei löydy yhtä laaduaksta yksilöä kuin mitä RHD:nä sattuisi olemaan tarjolla niin ei se mitenkään huono valinta automaattisesti ole RHD:tä ostaa.
 
Nimenomaan "hinnat alkaen" esimerkki, melkein 3 tonnia halvempi avona ja RHD:nä. Joillekin avo plussaa toiselle miinusta, RHD sama juttu.

Pointin luulisi kuitenkin menneen perille; remmiahdettu 328 vs aito M3 (laakerirempattuja saa jo tuohon ~19k euroon). Jos 20 vuotta vanhasta autosta meinaa maksaa melkein 20 tonnia, niin ei käviis mielessäkään maksaa jonkun toisen harraste-viripelistä samaa mitä sellaisesta autosta jonka arvo saattaa jossain vaiheessa historiaa alkaa jopa nousemaan (ei vielä, tosin). :D
 
Itellä on ollut jo pidemmän aikaa sekä lhd että rhd ajossa ja mikään muu ei vituta kuin että noissa on vilkku ja pyyhin viikset eri puolilla :D

Toki jos ajaa paljon matkaa tai on jatkuvasti jossain parkkihalleissa puomien kera niin rhd on anaalista
 
Itellä on ollut jo pidemmän aikaa sekä lhd että rhd ajossa ja mikään muu ei vituta kuin että noissa on vilkku ja pyyhin viikset eri puolilla :D

Toki jos ajaa paljon matkaa tai on jatkuvasti jossain parkkihalleissa puomien kera niin rhd on anaalista
Brittituonti RHD:autoissahan on vilkku vasemmalla joka on eniten perseestä. Se vilkku vaihtaa ihan syystä paikkaa LHD ja RDH autoissa, koska manuaalivaihteisessa autossa vaihdekeppiä käytetään sillä sisemmällä kädellä, jolloin on vain ja ainoastaan loogista, että vilkkua käytetään sillä ulommalla kädellä, esimerkkinä liikenneympyrä, johon hidastetaan, otetaan piemempi vaihde ja laitetaan vilkku päälle.

Jos kyseessä on RHD ja automaatti niin saattaa toki vituttaa, mutta on tuossa joku logiikka sentään taustalla ja koska itselläni on manuaali RHD japanista niin olen tyytyväinen, että vilkku on oikealla kädellä. R32 skylinen kohdalla toki helpottaa, ettei pyyhkijöille ole viiksiä, joten mogailen lähinä vaihtaessa takaisin tuohon LHD käyttikseen, mutta siinäkin vain satunnaisesit :D
 
Brittituonti RHD:autoissahan on vilkku vasemmalla joka on eniten perseestä. Se vilkku vaihtaa ihan syystä paikkaa LHD ja RDH autoissa, koska manuaalivaihteisessa autossa vaihdekeppiä käytetään sillä sisemmällä kädellä, jolloin on vain ja ainoastaan loogista, että vilkkua käytetään sillä ulommalla kädellä, esimerkkinä liikenneympyrä, johon hidastetaan, otetaan piemempi vaihde ja laitetaan vilkku päälle.

Jos kyseessä on RHD ja automaatti niin saattaa toki vituttaa, mutta on tuossa joku logiikka sentään taustalla ja koska itselläni on manuaali RHD japanista niin olen tyytyväinen, että vilkku on oikealla kädellä. R32 skylinen kohdalla toki helpottaa, ettei pyyhkijöille ole viiksiä, joten mogailen lähinä vaihtaessa takaisin tuohon LHD käyttikseen, mutta siinäkin vain satunnaisesit :D

Celika oli manuaali ja Caldina on automaagi, ei tuo nyt oikeasti mikään ongelma ole, lähinnä joutuu aina lähtiessä muistelemaan kummalla puolen ne oli. Sillon jos ajaa pidemmän aikaa jommalla kummalla (rhd lhd) niin asiaa ei edes muista, vaan itsellä tulee pahimmillaan ajettua eripuolen autoilla saman päivän aikana useampaan kertaan..

Ja itse kyllä väitän että rhd oppii kuka vain ajamaan alle 2h niin ettei edes muista asiaa enää. Näin kävi ainakin siskolleni joka on kuskina mallia "osaankohan mä peruuttaa" ja ihan sujuvasti sekin oppi manuaali Celikaa ajamaan yhdellä harjoittelureissulla.
 
Suurin osa suomalaisista ei ole koskaan ajanut autoa, jossa ratti on oikealla, joten ymmärrettävästi se herättää mielipiteitä ja kysymyksiä. Oikealta ohjattava euroauto on varmasti vaikeampi myydä suomessa, kuin vasemmalta ohjattava.

Meillä on ollut jdm-autoja ja niillä on ajellut onnistuneesti niin vaimo kuin isä ukkokin testannut. Mutta en mitään M3 ottaisi hieman halvemmalla RHD versiona koska 99% tarjonnasta on meidän liikenteeseen sopivalla ohjauksella. Mieluumin maksaisin lisää että saisin tarkoitukseen sopivimman auton. Jos taas haluaa Ariston niin ainut vaihtoehto on ajaa väärältä puolelta.
 
Juu ja nuo viiksijutut nyt vaativat välillä tauon jälkeen yhden muistelun mutta thats it. Itsellä 100a on vilkut väärinpäin ja käyttis oikeinpäin ja satunnaisesti jos on enemmän ajanut toisella niin tulee ekalla reissulla ehkä yksi virhe. Tai äkkitilanteessa 100a:lla saattaa unohtua.
 
En kyllä toista RHD:ta haluaisi enää, sen verran oli hankalaa ajella menemään. Ehkä jossain japsiversiossa menis kuten vaikka Skyline, mutta joku BMW on kyllä ihan turha hankkia RHD:nä kun tarjontaa on muutenkin ja paljon helpompi myydä pois jatkossa.

Ja mitä tuohon Widebody-BMW:hen tulee niin on kyllä aika järkyttävä näky, pitäisi melkein paperipussi päässä ajella menemään, että kukaan ei tunnista.
 
No ne oikealla (eli vasemmalla) puolella olevat käsittääkseni on ihan samoissa hinnoissa kuin tuo 328 eikä 2-3keur halvempia?
Tuskin. Nettiautossa muuten vastaava myynnissä paitsi ohjaus vasemmalla niin hintaa melkein kymppitonni enemmän. Toki aika pieni otanta, mutta on noi RHD:t aina vaan halvempia, etenkin kun sitä samaa autoa löytyy helposti LHD:nakin. Noissa RHD-maissakin noita saa reippaasti halvemmalla.
 
Jos olisi rahaa niin paljon, että voisi estoitta toteuttaa oikkujaan, ostaisin tuon pois kuljeksimasta ja säilöisin keräilyharvinaisuutena. Noita ei montaa tässä maailmassa ole.
 
Jos kilsat ovat oikeat, niin on auton omistajatkin tajunnu että ei vittu mitä paskaa, 4000km vuodessa :D
 
Enpä tiennyt että 2008 on vielä pystynyt ostamaan BMW:n ilman ilmastointia :confused2: Varmaan jostain asiakkaan erikoistoiveesta poistettu tehtaalla :rofl: Eiköhän jokaisessa halvimmissakin KIA:ssa tai Hyundaissa ole manuaali-ilmastointi ollut vakiona.
 
Näemmä vakkariki saatu ruksittua pois. Luulisi tuon ikäisessä jo vakiona tulevan, varsinkin M-Sport paketissa.

Ainiin, nehän ovat vain lisää rikkoutuvia varusteita!
 
On kyllä uskomatonta typeryyttä ostaa tuollaisilla varustepuutteilla tuo bemari. No nyt se sitten reaalisoituu myydessä, voi olla ostajat harvassa tai mahdotonta jo löytää.
 
On kyllä uskomatonta typeryyttä ostaa tuollaisilla varustepuutteilla tuo bemari. No nyt se sitten reaalisoituu myydessä, voi olla ostajat harvassa tai mahdotonta jo löytää.
Muuten voisi satunnaisesta kauppakassista mennä johonkin 4000-5000€ hintaan mutta dieselvero pilaa senkin :beye:
 
On kyllä uskomatonta typeryyttä ostaa tuollaisilla varustepuutteilla tuo bemari. No nyt se sitten reaalisoituu myydessä, voi olla ostajat harvassa tai mahdotonta jo löytää.

Kyllä kaikille ostaja löytyy - kunhan hintaa tiputtaa sen 30-40% tuonne 10-11k€ tienoille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 244
Viestejä
4 549 764
Jäsenet
74 948
Uusin jäsen
Peltzi68

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom