Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Veikkaan ettei tollasta loppuun ajettua Bemaria osta kyllä kukaan jos siihen saa sen 1500e laittaa heti kättelyssä + omat työt päälle. Auton arvohan ei tällä hetkellä ole kuin varaosien luokkaa.
 
Huvittava mainostus moottorin kestävyydestä :D

BMW 320 Diesel Business Touring A KONEVIKAINEN Farmari 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto

"-Vahvemmalla M47 moottorilla." ja sitten "KONEVIKAINEN. suutinvian takia kone sökö"

Tiedän kyllä, että periaatteessa m47 on varmempi kuin uudempi jakopäävammainen n47 mutta ei nuokaan näemmä loputtomiin kestä
Raportoin ilmoituksen, kun tuo oli eka tieliikennekelpoisena, vaikka moottori on rikki.

450 euroa kalliimmalla saa jo ihan ehjän samanlaisen, joka on 44tkm vähemmän ajettu. Ei siis kannata enää korjata, kun moottori maksaa 1500€ + työt.
BMW 3-sarja vaihtoautot
 
Koko 92 koppa on mielestäni epäonnistunut.
E90 ja 91 on LCI:nä ihan hienoja mutta toi coupe vaatii kyllä M-Sportin sijaan jo ihan aidon Ämmäläisen kopan ollakseen hieno, ne paksut kyljet vähän tasapainottavat kokonaisuutta. Muuten se on vähän tuollainen Saabimainen "ojahauki".
 
Useamman talven ajoin 600-700 km/päivä, eikä se tuntunu ihmeelliseltä, nykyään parikytävuotta vanhempana alkaa tuommonen päivämatka pari kertaa vuoteen tuntuakki jossain. Toki noista isoista kilsoista 120km oli työmatkaa, ja loput sitte työajoa, mutta kuitenki, sai siinä autossa istua. Mutta 300km/päivä ei ole kyllä mittään ihmeellistä imho. Nyt nelikymppisenä teen 10h työpäivää ja siihen päälle 100km suuntaansa työmatka. Ei toki kevyttä, ja kilsoja tulee, mutta ei paha.

Huvinsa kullakin :D

Sinun "ei paha" olisi itselle "ei helvetissä".

Toki joskus tilanne on se, että työt on kaukana ja muuttaa ei voi jos on mennyt ostamaan asunnon, mutta itselle jo yli 20km olisi pitkä työmatka ja 100km aivan naurettavan pitkä.

Siinähän tuhlaa ~2 tuntia päivästä vapaa aikaa, joka on ~30% jos laskee että 6-7h on töiden jälkeen suunnilleen vapaata ennen nukkumista.

No, ehkä uudella ilmastoidulla ja hiljaisella autolla vähän mukavempaa, vaan en kyllä silti lähtisi tuohon tai kehuisi asialla.

Kukaan kun ei haudalle tule kiittelemään että teitpä pitkää päivää ja uhrasit vapaat :D
 
Sitä ennen se tarjoaa elämyksiä, josta voi vapari koneella vain haaveilla.

Mulla on vähän samat fiilikset vajaavedoista. Mutta makuasioita nämä ja jokainen varmaan itte laittaa ne ominaisuudet tärkeysjärjestykseen.
 
Huvinsa kullakin :D

Sinun "ei paha" olisi itselle "ei helvetissä".

Toki joskus tilanne on se, että työt on kaukana ja muuttaa ei voi jos on mennyt ostamaan asunnon, mutta itselle jo yli 20km olisi pitkä työmatka ja 100km aivan naurettavan pitkä.

Siinähän tuhlaa ~2 tuntia päivästä vapaa aikaa, joka on ~30% jos laskee että 6-7h on töiden jälkeen suunnilleen vapaata ennen nukkumista.

No, ehkä uudella ilmastoidulla ja hiljaisella autolla vähän mukavempaa, vaan en kyllä silti lähtisi tuohon tai kehuisi asialla.

Kukaan kun ei haudalle tule kiittelemään että teitpä pitkää päivää ja uhrasit vapaat :D

valintojahan nämä on, toinen istuu mieluummin 2h päivässä autossa ja asuu maaseudulla, kun toineen asuu 200m työpaikasta ja asuu ryssäkuutiossa.
 
valintojahan nämä on, toinen istuu mieluummin 2h päivässä autossa ja asuu maaseudulla, kun toineen asuu 200m työpaikasta ja asuu ryssäkuutiossa.
Paras valinta on asua esikaupungissa ja työmatkaa 10km.
Ei tosin taida onnistua Hesessä.
 
Huvinsa kullakin :D

Sinun "ei paha" olisi itselle "ei helvetissä".

Toki joskus tilanne on se, että työt on kaukana ja muuttaa ei voi jos on mennyt ostamaan asunnon, mutta itselle jo yli 20km olisi pitkä työmatka ja 100km aivan naurettavan pitkä.

Siinähän tuhlaa ~2 tuntia päivästä vapaa aikaa, joka on ~30% jos laskee että 6-7h on töiden jälkeen suunnilleen vapaata ennen nukkumista.

No, ehkä uudella ilmastoidulla ja hiljaisella autolla vähän mukavempaa, vaan en kyllä silti lähtisi tuohon tai kehuisi asialla.

Kukaan kun ei haudalle tule kiittelemään että teitpä pitkää päivää ja uhrasit vapaat :D


Niin, se on ihan miten siihen haluaa asennoitua. Itselle ihan mieluisa oli tuollainen 100km työmatka. Ajaminen on ihan mukavaa, tulee kuunneltua päivän uutiset, valmisteltua ajatuksissa päivän hommia, ideoitua kaikenlaista ja herättyä kätevästi. Illalla tuo on epämiellyttävää jos on kiire kotiin, mutta harvemmin sitä nyt niin kiire on että se kauheasti haittaisi. Nyt asun noin 15km päässä töistä ja enemmän melkein tykkäsin ajaa kunnolla töihin, kuin tällaisen sprintin että juuri ja juuri saat auton käyntiin niin olet jo pihassa.

Tietysti jos hysteerisenä laskee elämänsä minuutit niin ei varmasti ole mukavaa touhua. Toki sillä ideologialla taitaa muutenkin kuolla jo nelikymppisenä sydänkohtaukseen joten sinänsä taitaa olla ihan sama lopputulos.

Asenteestasi paistaa hiukan läpi perinteinen vasemmistolaisen varastomiehen ajatusmalli, mitään ei tehdä liikaa ja minuutti minuutista on maksettava heti tai hanskat tippuu saman tien.
 
Viimeksi muokattu:
Vanhempaa kutosta tarjolla:
BMW 635 CSi Aut. Coupé 1987 - Vaihtoauto - Nettiauto

Onkohan nopeusmittariston pohja vaihettu KM/h only kun oikealla puolella näyttäisi olevan "gallon" kulutusmittari ja sitten käsijarru/muut varoitusvalot korvattu tekstein kuten usa versiossa tapana.

Tehojen puolesta sitten USA katti malli. M30b34 katin kanssa juuri tuo 185hp kun euro versio ilman kattia 211hp.
 
Vanhempaa kutosta tarjolla:
BMW 635 CSi Aut. Coupé 1987 - Vaihtoauto - Nettiauto

Onkohan nopeusmittariston pohja vaihettu KM/h only kun oikealla puolella näyttäisi olevan "gallon" kulutusmittari ja sitten käsijarru/muut varoitusvalot korvattu tekstein kuten usa versiossa tapana.

Tehojen puolesta sitten USA katti malli. M30b34 katin kanssa juuri tuo 185hp kun euro versio ilman kattia 211hp.

Katoin ensin että nyt on komia peli, mut sitten sisäkuvat ei helvetti kuka tollaset jonnejakkarat tuonne onkaan pultannu pitäs tempasta lapiolla naamaan.
 
Paras valinta on asua esikaupungissa ja työmatkaa 10km.
Ei tosin taida onnistua Hesessä.
Pääkaupunkiseudun esikaupungeiksi voisi laskea varmaan mm. Kirkkonummen, Tuusulan ja Keravan, jotka kaikki on aika huonoja valintoja, jos duunipaikka on keskustassa ja haluaisi liikkua autolla töihin. Saatanallinen ruuhka aina molempiin suuntiin, ellet tule töihin keskellä yötä. Jo pelkästään esim. Tuusulan laitamilta moottoritielle pääseminen voi kestää puoli tuntia.

Ja nykyisellä Vihreiden kannatuksella ajamisesta Helsinkiin tulee pian entistä kamalampaa.

Vaihtoehdot ovat lähinnä hankkia kämppä radan varrelta tai lyödä tiskiin vähintään 400 k€ ja asua itsekin keskustassa. Jos perhettä on enemmän, niin 600 k€.
 
Sitä ennen se tarjoaa elämyksiä, josta voi vapari koneella vain haaveilla.
Miksi sitten tyytyä ei-M:n?

Joka tapauksessa tuo nimenomainen yksilö oli jokseenkin kallis; eikös noita 160-180tkm ajettuja ole näkynyt jo alkaen 15-16 tonnia?
 
Miksi sitten tyytyä ei-M:n?

Joka tapauksessa tuo nimenomainen yksilö oli jokseenkin kallis; eikös noita 160-180tkm ajettuja ole näkynyt jo alkaen 15-16 tonnia?
M on kohtalaisen laiska, tuossa 3.0 on paljon enemmän potentiaalia huomattavasti halvemmalla. Halvimmat lähtee jo tuohon 15-16k€, tuossa tosin täydellinen huoltohistoria mille ainakin itse annan arvoa.
 
M on kohtalaisen laiska, tuossa 3.0 on paljon enemmän potentiaalia huomattavasti halvemmalla. Halvimmat lähtee jo tuohon 15-16k€, tuossa tosin täydellinen huoltohistoria mille ainakin itse annan arvoa.
Jos potentiaalia kaipaa niin siellä oli mielestäni noilla kilsoilla >400hv yksilö 15500€ alkuviikosta. :D
 
Vanhempaa kutosta tarjolla:
BMW 635 CSi Aut. Coupé 1987 - Vaihtoauto - Nettiauto

Onkohan nopeusmittariston pohja vaihettu KM/h only kun oikealla puolella näyttäisi olevan "gallon" kulutusmittari ja sitten käsijarru/muut varoitusvalot korvattu tekstein kuten usa versiossa tapana.

Tehojen puolesta sitten USA katti malli. M30b34 katin kanssa juuri tuo 185hp kun euro versio ilman kattia 211hp.

Kyllä tuo kulutusmittari on tuo km/l, kuten kuvasta ihan selvästi näkee. Typerä mittari tietysti ei siitä mihinkään pääse.

Onhan tietysti mahdollista että jenkkibemari on muutettu mittarinpohjilla kilometreille, jolloin voi kysyä onko mittarilukema kilometrejä vai maileja, mutta mä pitäisin todennäköisempänä että on Kanadasta uitettu, jos kerran päästökone siinä.
 
Paras valinta on asua esikaupungissa ja työmatkaa 10km.
Ei tosin taida onnistua Hesessä.
Joo eipä noin pitkää työmatkaa taida olla kellää :think:

En tajuu. Mikä tässä on erikoista? Mikä on "parempi jousitus"?
En tiedä mutta toi E90 sedani se vasta pappavehje onkin
Mistä te vedätte nää pappajuttune? Oisko antaa linkkiä johonki oppaaseen tms? Mä kun en tän ketjun ulkopuolella ikinä kuule tollasia pappajuttuja :o Pari henkee tiedän jotka ajaa tollasilla mut niiden ikä alkaa iha kakkosella :eek:
 
En tajuu. Mikä tässä on erikoista? Mikä on "parempi jousitus"?

Sitikka jossa riittää jousipaine ainakin moottori käydessä l. parempi jousitus kuin sellainen joka makaa kumityynyllä. :)

Mistä te vedätte nää pappajuttune? Oisko antaa linkkiä johonki oppaaseen tms? Mä kun en tän ketjun ulkopuolella ikinä kuule tollasia pappajuttuja :eek: Pari henkee tiedän jotka ajaa tollasilla mut niiden ikä alkaa iha kakkosella :eek:

"Pappojen" suosimaa automalliahan tuolla tarkoitetaan.

Mä tunnen henkilökohtaisesti yhden henkilön jolla on E90 Sedan. On mies ja ja ikää jotain 85 korvilla. Eli pappamalli, vaikka kyllähän ne käytännössä uudemmat 700-sarjan bemarit ovat niitä oikeita pappamalleja, on hyvin poikkeuksellsita että sellaisella ajelisi joku niin paljon nuorempi jamppa etteikö jo ainakin iänpuolesta voisi olla lapsenlapsia.

Sama pätee esim Volvo S70 ja S80, kyllähän niillä tietysti muutkin ajelee, mutta jotenkin sen auto vaan yhdistetään vaari-ikäiseen ukkoon.
 
Sitikka jossa riittää jousipaine ainakin moottori käydessä l. parempi jousitus kuin sellainen joka makaa kumityynyllä. :)



"Pappojen" suosimaa automalliahan tuolla tarkoitetaan.

Mä tunnen henkilökohtaisesti yhden henkilön jolla on E90 Sedan. On mies ja ja ikää jotain 85 korvilla. Eli pappamalli, vaikka kyllähän ne käytännössä uudemmat 700-sarjan bemarit ovat niitä oikeita pappamalleja, on hyvin poikkeuksellsita että sellaisella ajelisi joku niin paljon nuorempi jamppa etteikö jo ainakin iänpuolesta voisi olla lapsenlapsia.

Sama pätee esim Volvo S70 ja S80, kyllähän niillä tietysti muutkin ajelee, mutta jotenkin sen auto vaan yhdistetään vaari-ikäiseen ukkoon.
Ahaa :think:


Toki tarkoitetaan mut ei noilla ole mitään dataa noiden väitteidensä tueksi.

Eli vahvistusharha. Tai ehkä siellä missä te asutte on tollane läppä normaali?

Mä en ainakaa yhdistä. Noi uudet kiinalaisethan on turva-autoja joten perheet noista pitää. Meilläki noi on liisariohjelmassa eikä kyl niitä teidän pappoja taida palkkalistoilla olla. On mulle kyl aivan vierasta kulttuuria alkaa jotai automalleja yhdistelemään omistajan ikään. Varmaa jotai korrelaatiota löytyy mut noi teidän luettelemat ei ainaka mulle tuo tota mielikuvaa.

edit. Ja ettei menisi mutuiluksi niin laitetaan tietoa aiheesta: Lappilaisten Toyota, savolaisten Skoda, suomenruotsalaisten Volvo – Katso kartasta, mistä löytyvät Suomen suosituimmat automerkit Eli missään nimessä Volvo ei ole mikää vanhusten auto kuten esitit. Se on suomenruotsalaisen rannikon auto. Tuollahan on isot perheet joten perheautoksikin voitanee sanoa :think:

BMW:llä ajaja on kiinnostunut ajamisesta. Myös BMW:t ovat isompien kaupunkien autoja.
Volvo on suomenruotsalaisten ottopoika. Suuri osa Volvoista on työsuhdeautoja. Volvolla viestitään turvallisuushakuisuutta. Premium-merkeistä Volvo on rauhallisemman ihmisen auto. Sen imago korostaa omia valintoja.

Tästä syystä stereotypiat on perseestä jos niitä aletaan käyttämään paremman tiedon korvikkeena.
 
Viimeksi muokattu:
Joo eipä noin pitkää työmatkaa taida olla kellää :think:


En tajuu. Mikä tässä on erikoista? Mikä on "parempi jousitus"?

Mistä te vedätte nää pappajuttune? Oisko antaa linkkiä johonki oppaaseen tms? Mä kun en tän ketjun ulkopuolella ikinä kuule tollasia pappajuttuja :eek: Pari henkee tiedän jotka ajaa tollasilla mut niiden ikä alkaa iha kakkosella :eek:
Videot kertoo paremmin. Xantia Activa ei kallistele ja siksi parempi pito kaarteissa :)



 
Videot kertoo paremmin. Xantia Activa ei kallistele ja siksi parempi pito kaarteissa :)




Näyttää kyllä mukavalta. Auto jossa ei tunne tien epätasaisuuksia mutta ei kallistele liikaa?

Jotakin kertonee se, että Xantia Activa on ruotsalaisten hirvenväistötestin ykkönen vielä nykyäänkin: https://teknikensvarld.se/algtest/
Asiaan sen syvemmälle menemättä, olen aika varma et tota testiä on arvosteltu.
 
Fabiaan kun pistää matkustamon ja takakontin täyteen, ni se istuu niin tiukasti radan pinnassa että autoslalomia voi vetää lappu lattiassa alusta loppuun. En oo ajanu tota uudempikoppasta Z4'ta koskaan, mutta kyllä sen on täytyny mennä rättikattomallista melkosesti huonompaan suuntaan kun tulos on sama kuin Qashqaissa...
 
En tiedä mitä kertoo se että Combi -mallinen Fabia hengailee tuolla testissä autojen joukossa kuten; BMW M4, Porsche Cayman, Lotus Elise S, Nissan GT-R, Audi R8, Focus RS...

Jos rupeis harrastaa jotain autoslalomia Combi Fabialla :rolleyes:
Eiköhän se testi jotain osviittaa anna auton käyttäytymisestä väistötilanteessa... :rolleyes:
 
Tuossa väistötestissä muistaakseni auto lastataan kantavuuden mukaan täyteen.
Kantavuus suhteessa alustan viritys, saattaa tuottaa erikoisia tuloksia.

Myös tienpinnan osalta ei ole samat olosuhteet testeissä.
 
Skoda Fabia Combi 1,6 TDI 105 Elegance Farmari 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto

Aijaijai, siinä olis kaikin puolin täydellinen auto itselle, läheinen sijainti, värikin ykkösväri, mut taitaa olla vaan tuo 172tkm liikaa Fabialle :btooth:

178 autosta (Fabia, uudempi kuin 2011) kuitenkin Suomen viidenneksi eniten ajettu Fabia, et ei noilla mitään 290k yleensä ajeta kai...

Miten tuo nyt on liikaa, samaa volkkarin tekniikkaa tuokin on merkistä huolimatta ja onhan noita 1.6TDi - koneellisia myynnissä melkein 500tkm ajettuinakin
 
Moottori varmaan kestää juu, mutta entäs muu auto siinä ympärillä tällaisen hinnat alkaen Skodan tapauksessa :geek:
Itsellä muutaman satasen Seat Cordoba TDI 1.9 ja 540tkm mittarissa, eli kyllä ne kestää.

Samoin tuntuu kestävän myös vm2000 HDi 110 2.0 moottori.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 299
Viestejä
4 551 678
Jäsenet
74 954
Uusin jäsen
Sese

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom