Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Luulen että se Herra tai Rouva joka ko. laitoksen ostaa, ei saivartele foorumeilla kirjotusvirheestä myynti-ilmoituksessa :D
 
Luulen että se Herra tai Rouva joka ko. laitoksen ostaa, ei saivartele foorumeilla kirjotusvirheestä myynti-ilmoituksessa :D

Pointtina nyt oli, että jos myydään tuon hintaista autoa, niin luulisi olevan edes äidinkielentaidot hallussa. Ymmärrän jos Pentti Peruskorjaaja myy 500 euron sitikkaa, niin ilmotus on luokkaa "tästä hyvä kesä auto kaikki toimii hyvät renkaat soita ja kysy". Kirjoitustaidot ovat kuitenkin myyntihommissa melko tärkeät. Vai antaako nuo kirjoitusvirheet hyvän vaikutelman autokauppiaasta?
 
Pointtina nyt oli, että jos myydään tuon hintaista autoa, niin luulisi olevan edes äidinkielentaidot hallussa. Ymmärrän jos Pentti Peruskorjaaja myy 500 euron sitikkaa, niin ilmotus on luokkaa "tästä hyvä kesä auto kaikki toimii hyvät renkaat soita ja kysy". Kirjoitustaidot ovat kuitenkin myyntihommissa melko tärkeät. Vai antaako nuo kirjoitusvirheet hyvän vaikutelman autokauppiaasta?
Liike on Tammisaaressa ja myyjälistalla on liuta suomenruotsalaisia, joten kyse ei todennäköisesti ole äidinkielestä.
 
Pointtina nyt oli, että jos myydään tuon hintaista autoa, niin luulisi olevan edes äidinkielentaidot hallussa. Ymmärrän jos Pentti Peruskorjaaja myy 500 euron sitikkaa, niin ilmotus on luokkaa "tästä hyvä kesä auto kaikki toimii hyvät renkaat soita ja kysy". Kirjoitustaidot ovat kuitenkin myyntihommissa melko tärkeät. Vai antaako nuo kirjoitusvirheet hyvän vaikutelman autokauppiaasta?
Toisaalta jos miettii tuon tyyppistä harrastusvälinettä voisi kuvitella markkinan olevan sen verran rajallinen, että tosiostaja ei kirjoitusvirheistä juuri välitä, kunhan myyjä on muuten luotettavaksi tiedetty. Tilanne saattaisi olla toinen, jos kyseessä olisi vastaavan hintaluokan edustusauto.
 
No aika kapea maailmankatsomus on, jos ei keksi kirjoitusvirheelle mitään muuta syytä kuin että myyjä on automaattisesti "tyhmä".
 
Pitäsi löytää halpa ja vähän kuluttava auto ja tämä pisti silmään. Onko noi vanhat Kiiat mistään kotoisin ja onko toi hinta järkevä? Parempia ideoita samassa hintaluokassa?

KIA Cee'd 1.6 CRDi LX 5d Viistoperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kaverilla on tuollainen. Vuosimallia en muista, mutta ainakin ihan samannäköinen ja samalla koneella. Kulkee ihan kivasti tuolla teholla ja muutenkin ollut aika perusvarma kippo ilman mitään ylimääräisiä. Kyseisen henkilön tietäen on varmasti ollut vielä melko huonolla huollolla.

Kulutusta en enää muista, mutta joku marginaalinen se oli :D Hänellä se on regattuna pakettiautoksi.

Mielestäni tuon hinta on ominaisuuksiin nähden ihan kohdillaan. Itse olen katsellut jotain kauppakassia (farkku) ja ei parilla tonnilla hirveästi vaihtoehtoja ole jos haluaa ilmastoinnin ja dieselin. Nyt kun otit asian puheeksi niin tuo olisi kyllä ihan hyvä vaihtoehto, ei kuitenkaan paljoa häviä esim. G-Astra farkulle tiloissa.

EDIT: Kannattaa näköjään Googlettaa myös kokemuksia. Kaikilla ei ole ihan yhtä positiivinen kuva Kia:sta o_O
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos. Vilkasin rekkarilla tiedot niin näyttää olevan veroja rästissä reippaasti ja omistajankin sukunimi kertoo että unohdan tämän heti..
 
Kulkee ihan kivasti tuolla teholla
Jos on tyytyväinen 116hp / 11.5s 0-100 -suorituskykyyn, niin ei vahingossakaan kannata kokeilla mitään ns. modernia. Sitten nimittäin tuollaisia ei pysty enää harkitsemaankaan.

Mulla edellisten autojen lukemat olivat 5.9s ja 7.1s, ja nykyinen 8.0s tuntuu laiskalta. Ja kun ajoin muutaman päivän tavallisella 10-sekunnin kauppakassilla, oli jokaisessa kiihdytyksessä kaasu pohjassa. Onneksi en ole vielä Doug DeMuro -skaalalla, jossa 5.0s on perheautolle sopiva keskiarvo ja antaa arvosanan 5/10...
 
Jos on tyytyväinen 116hp / 11.5s 0-100 -suorituskykyyn, niin ei vahingossakaan kannata kokeilla mitään ns. modernia. Sitten nimittäin tuollaisia ei pysty enää harkitsemaankaan.

Mulla edellisten autojen lukemat olivat 5.9s ja 7.1s, ja nykyinen 8.0s tuntuu laiskalta. Ja kun ajoin muutaman päivän tavallisella 10-sekunnin kauppakassilla, oli jokaisessa kiihdytyksessä kaasu pohjassa. Onneksi en ole vielä Doug DeMuro -skaalalla, jossa 5.0s on perheautolle sopiva keskiarvo ja antaa arvosanan 5/10...

Ei sen 0-100 niin ole väliä, sit kun 100-200 menee 8s niin kiihtyvyys todella tuntuu.
 
Jos on tyytyväinen 116hp / 11.5s 0-100 -suorituskykyyn, niin ei vahingossakaan kannata kokeilla mitään ns. modernia. Sitten nimittäin tuollaisia ei pysty enää harkitsemaankaan.

Mulla edellisten autojen lukemat olivat 5.9s ja 7.1s, ja nykyinen 8.0s tuntuu laiskalta. Ja kun ajoin muutaman päivän tavallisella 10-sekunnin kauppakassilla, oli jokaisessa kiihdytyksessä kaasu pohjassa. Onneksi en ole vielä Doug DeMuro -skaalalla, jossa 5.0s on perheautolle sopiva keskiarvo ja antaa arvosanan 5/10...

Mulla menee toinen 4s ja toinen 10,5s ja tuolla 4s vehkeellä saa ihan tarpeeksi kiihdyteltyä suuremmat paineet pois niin ei tarvitse kauppakassin kulkea yhtään kovempaa.

100-200 en ole mitannut ja huiput on siinä 200 korvilla, mutta sanotaan näin että riittävän kovaa menee tuonkin välin.
 
Jos on tyytyväinen 116hp / 11.5s 0-100 -suorituskykyyn, niin ei vahingossakaan kannata kokeilla mitään ns. modernia. Sitten nimittäin tuollaisia ei pysty enää harkitsemaankaan.

Mulla edellisten autojen lukemat olivat 5.9s ja 7.1s, ja nykyinen 8.0s tuntuu laiskalta. Ja kun ajoin muutaman päivän tavallisella 10-sekunnin kauppakassilla, oli jokaisessa kiihdytyksessä kaasu pohjassa. Onneksi en ole vielä Doug DeMuro -skaalalla, jossa 5.0s on perheautolle sopiva keskiarvo ja antaa arvosanan 5/10...

Hohhoijaa, nää on näitä joihin ei pitäisi vastata. Oma on 170hp paku ja toisessa 150hp molemmissa dieselvoimaa. Edes noilla et ikinä pysty noita 0-100 aikoja ottamataan ellet ole valojen ensimmäinen. Edellinen oli 200hp ja sitä edellinen 280hp A5. Onko tullut tehoja ikävä...ei. En muuten tiedä yhdenkään kipponi 0-100 aikoja :O
Onko Suomessa jossain 100km/h rajoitusalueella liikennevalot?

Jotkut on valmiita maksamaan sen 40K€ extraa jotta pääsee 0-60 kiihdytyksen tusinan kertaa vuodessa sekunnin nopeammin, itse en. Jos 75hp Astralla pystyy liikenteen mukana kiihdyttämään tarpeeksi joka tilanteessa niin kyllä tuollakin.
 
:facepalm:
Niin, ehkä se tärkein ei olekaan se absoluuttinen 0-100 arvo, mutta on se silti vertailukelpoisempi kuin tosielämän "vihdintieltä-kehä1:lle-iltapäiväruuhkassa" arvo, joka se tosielämän tilanne on missä itsekin näen sen rivakamman liikkumisen tarpeen. Ei täällä varmaan monikaan nilkka suorana liikennevaloista lähetä, vaikka arvostaakin sitä että auton 0-100 arvo on lähempänä viittä kuin viittätoista.
 
Joo, mitä väliä kiihtyvyydellä tollasessa autossa? Eiköhän tolla liikenteen mukana pysy ihan hyvin kuitenkin. Omalla harrasteautollakin, joka hädin tuskin ylipäätään kulkee 100km/h, pysyy.
 
Sit kun mennään esimerkiksi martsarin liittymästä (vai mikähän siinä ennen kehä3 päin lähtiessä ylämäkeen onkaan) lähetään hämeenlinnanväylälle tai liitytään just vihdintieltä kehä1 tai säterin liittymästä kehä1 tapiolan suuntaan tarkoituksena päästä turunväylälle tai oikeestaan mitkä vaan heikot työmaaliittymät niin onkin auton kiihtyvyydellä aika merkittävä vaikutus siihen päästäänkö liittymään sitä tien nopeutta vai selvästi alle.. Kyllä tehokas auto on vaan mutkaton ja helppo ajaa monessa paikassa missä tehottomalla riisikipolla vaarantaa oman ja muun liikenteen. Paskaa suunnittelua toki noi mainitut paikat, mutta osasin jo hatusta heittää 3 paskaa paikkaa pk-seudulla, joissa alitehonen auto on vaaraksi.
 
Jaa'a, vai että alitehoinen on vaaraksi...

Eipä ole noissa paikoissa ollut ongelmia anopin entisellä 66kW Mondeolla. Aina mahtuu johonkin väliin eikä ikinä ole henki vaarassa.
 
Jaa'a, vai että alitehoinen on vaaraksi...

Eipä ole noissa paikoissa ollut ongelmia anopin entisellä 66kW Mondeolla. Aina mahtuu johonkin väliin eikä ikinä ole henki vaarassa.
Pahin on ehdottomasti se hämeenlinnanväylän liittymä noista ja siinä oon todistanut mm sellasta, että oikeaa kaistaa tuleva on nähdessään mun tulevan liittymään väistänyt vasemmalle (luullut etten saa vauhtia) ja melkein teilannut siellä olevan auton (ei suoranaisesti liittyjän vika, mutta lieveilmiö) ja tuossa mm edessäajava itse siis hämeenlinnanväylää ajaneena on vetänyt muutamiakin kertoja kovia jarrutuksia, että liittymästä päästään. Omalla kesäautolla tuo on hyvinkin vaivaton liittymä kun n. 300 heppaa takaa sen helpon 80-100km/h vauhdin liittyessä mutta 100 heppanen ei todellakaan.
 
Mahtaa olla kuskissa vikaa jos tarttee 300 heppaa, että "voi ajaa turvallisesti" ja "pysyy liikenteen mukana". Tai sitten nää on näitä kuuluisia dynaamisesti ajavia mulkeroita. :vihellys:
 
Tämä on näitä ikuisuuskysymyksiä mitä aina syntyy autoalueella, kun ominaisuus X:n omaavat pitävät siitä, ja toisten mielestä se on aivan turha paska ja siitä pitävä mieskin on ristiinpukeutuva eunukki tai ainakin homo :rofl: Ihan sama onko kyseessä ilmastointi, webasto, lämmitettävä tuulilasi, viilennetyt penkit tai runtu, aina löytyy vastarannankiiskejä. :smoke:
 
Kääntäkää näkökulmanne taajaman ulkopuolelle niin johan tulee erilailla käyttöä tehoille. Kun ei mitään 100-200 tai 80-140 aikoja ole ilmoitettu perhevankkureille, niin 0-100 on ainoa vertailukelpoinen arvo. Rekkaletkoista ei enää pääsekään ohi 75hp kauppakassilla ilman kristallipalloa ja helsinki-vantaan kokoista kiitorataa.

Valoissa kiihdyttely on aivan järjetöntä enkä ikinä ostaisi tehokasta autoa sitä varten. Parin repäisyn jälkeen alkaa jo kyllästyttämään. Ymmärrän toki että kaupungissa ei pääse esittelemään tehoja muualla kuin viivalla.
 
  • Tykkää
Reactions: pcp
Onko Suomessa jossain 100km/h rajoitusalueella liikennevalot?
:dead: Valitettavasti Suomessa myytäville autoille ei ilmoiteta juuri muita suorituskykylukemia kuin 0-100, huippunopeus ja ohituskiihtyvyys (80-120 tms.). Jälkimmäinen on täysin turha, koska se on a) liian lyhyt pyrähdys ja b) riippuu täysin siitä, sattuuko kyseisestä autosta löytymään juuri tuolle välille sopiva vaihde. Huippunopeus ei myöskään kerro juuri mitään, koska se on kuitenkin rajoitettu 250:een. Jäljelle jää vain 0-100.

Varttimaili, 0-160 tai 0-200 olisi ilman muuta paremmin suorituskykyä kuvaava yleislukema.

Jos 75hp Astralla pystyy liikenteen mukana kiihdyttämään tarpeeksi joka tilanteessa niin kyllä tuollakin.
Niin; joillekin riittää, että pysyy juuri ja juuri liikenteen mukana, saa juuri ja juuri vähän makkaraa leivän päälle ja mahtuu juuri ja juuri asumaan korsolaiseen yksiöönsä. Jotkut haluavat vähän enemmän, parempaa ja hauskempaa.
 
Itelle tulee näistä aina ekana mieleen ihmiset, jotka ei osaa käyttää edes puoliaan siitä oman auton tehoista. Kai sitä tarvii monta sataa heppaa kun ei osata valita sitä oikeaa vaihdetta ja poljintakaan ei uskalleta painaa pohjaan. Pienitehoinenkin auto kun kulkee aika kovaa kun sillä ajaa oikein.

Toinen omista harrasteautoista kiihtyy nollasta sataan 5.6 sekunnissa ja totta puhuen ei sillä edes ole oikein mitään tarvetta käyttää yli puolta kaasua, saati sitten ihan pohjaan painaa. Itseasiassa jopa hankala löytää paikkoja missä tuolla kehtaa polkimen pohjaan runtata.
 
Itellä varmaan samaa luokkaa (ei oo tullu mittailtua, vakiona menee karvan yli 6) ja kyllä tulee polettua jos pitempää letkaa ohittaa. Toki poliisi ei kyseistä toimintaa kovin suopeasti katso.. Vähemmälläkin kyllä pärjäisi.

Mutta mulla oli aikoinaan 55kw vaparidiisseli 1600kg omapainolla, sillä ei kyllä sujuvasti liitytty motareille tai ohitettu juuri missään ellei ollu vauhtia jo valmiiksi. Sille kellotin joskus racechronolla 21.3s 0-100 lievään alamäkeen.
 
Hohhoijaa, nää on näitä joihin ei pitäisi vastata. Oma on 170hp paku ja toisessa 150hp molemmissa dieselvoimaa. Edes noilla et ikinä pysty noita 0-100 aikoja ottamataan ellet ole valojen ensimmäinen. Edellinen oli 200hp ja sitä edellinen 280hp A5. Onko tullut tehoja ikävä...ei. En muuten tiedä yhdenkään kipponi 0-100 aikoja :O
Onko Suomessa jossain 100km/h rajoitusalueella liikennevalot?

Jotkut on valmiita maksamaan sen 40K€ extraa jotta pääsee 0-60 kiihdytyksen tusinan kertaa vuodessa sekunnin nopeammin, itse en. Jos 75hp Astralla pystyy liikenteen mukana kiihdyttämään tarpeeksi joka tilanteessa niin kyllä tuollakin.

Mä kyllä käytän autosta kaikki tehot aina kun vähänkään on mahdollista, oli siinä voimaa sitten kuinka paljon tahansa :D Lapsellista varmaan mutta kyllä kenkiminen kivaa on. Oon varmaan sellanen dynaamisesti ajava mulkero. Nykykäyttis on sieltä laiskimmasta päästä ollen 136hv automaattidisukka ja sillä saakin ottaa käytännössä _aina_ paikaltaan lähtiessä ns "kaikki irti" oikealla vääntöalueella että liikkuu mihinkään. Ajoin tänään jollain litrasella automaatti Kialla ja totesin että näköjään vieläkin laiskempia autoja on olemassa, kuin tuo oma. Pienellä bensakoneella sai kaupunkialueellakin jo vinguttaa punarajan tuntumassa ihan jatkuvasti että liikkuu säällisesti johonkin. Jotain 1000km siirtymää yhteen putkeen en halua sillä edes ajatella suomen oloihin.

Mulla ei ole liikenteessä kärsivällisyyttä yhtään mihinkään ylimääräisiin kevätjuhlaliikkeisiin ja arpomisiin, paljon mukavampi ajaa hyvällä flowlla eikä kulmikkaasti lakikirja kädessä.
 
Viimeksi muokattu:
@taski Ihan mielenkiinnolla kyselen, ootko ja kuinka monta kertaa menettänyt korttisi?
Vastaukseksi ei kelpaa: "Ei sitä autoa kortilla ajeta."
 
Kerran ja siitäkin on yli 6v aikaa. Oli kyllä ihan omaa hölmöyttä, en puolustele idioottimaista kaahaamista lainkaan.
Mutta tämän olen sanonut ennenkin: Turvallisesti ja varovaisesti ajaminen on kaksi aivan täysin eri asiaa.

Ja @Bobben kyseessä ei ole uskon asia.
 
Ei sen 0-100 niin ole väliä, sit kun 100-200 menee 8s niin kiihtyvyys todella tuntuu.
8s 100-200 vetää penkkiin samalla voimalla kun 0-100 8 sekuntiin, niin kyllähän paikoiltaan helpommin repivän kiihtyvyyden ja vielä pienemmällä koneteholla saa kun noista isoista nopeuksista.
 
Joskus oli käyttöautona M-B vaparidiesel 95hv @ 5000 r/min ja 17,4sek 0-100km/h. Oli kyllä vaarallisin auto millä olen koskaan ajanut, ohittaessa ei koskaan ollut varma kerkiääkö ohitse ja jos tuli vähänkään ylämäkeä rakkineen kiihtyvyys pysähtyi täysin.
Nyt on käyttöautona 230hv/tonni tehopainosuhteen rassi ja aijai ajamisen helppoutta kun ei tarvitse arpoa pääseekö ohi. Myöskin motarin liittymissä ym. antaa kummasti pelivaraa kun saa lyhyen matkan kiihdytyksellä sovitettua nopeuden kaikkeen 80-150 väliltä niin ei tarvitse olla vieressä olevassa letkassa kummoinen rako että mukaan liittyminen onnistuu.
 
Viimeksi muokattu:
8s 100-200 vetää penkkiin samalla voimalla kun 0-100 8 sekuntiin, niin kyllähän paikoiltaan helpommin repivän kiihtyvyyden ja vielä pienemmällä koneteholla saa kun noista isoista nopeuksista.

Tuo 8s paikaltaan 100 nopeuteen, ei kyllä ole mitenkään kummoinen repäisy. Tuo 8s 100-200 on taas melkein pelottava kokemus.
 
Mutta mulla oli aikoinaan 55kw vaparidiisseli 1600kg omapainolla, sillä ei kyllä sujuvasti liitytty motareille tai ohitettu juuri missään ellei ollu vauhtia jo valmiiksi. Sille kellotin joskus racechronolla 21.3s 0-100 lievään alamäkeen.

Itselläkin oli aikoinaan juuri saman tehoinen vaparidiiseli. Valmistaja lupasi uutena 0-100 23s.
Tämän jälkeen kaikki autot ovat tuntuneet raketilta :D

Motarin rampit aivan painajaisia ja rekankin taakse jäätiin kiltisti oleskelemaan.Traktoreita pysty ohittamaan turvallisesti.
 
Eipä toi 100hv 1.0 turbo hyundai PK-seudulla pyöriessä tunnu juuri koskaan liian laiskalta jos on oikea vaihde sisässä ja laittaa tallan pohjaan. Aiemmin oli bemari kutoskoneella ja ohan siinä toki tehoa ja vääntöä about aina tarjolla kun tuo hynix ei liiku käytännössä alle 2000rpm yhtään mihinkään mutta kun osaa ottaa oikean vaihteen silmään niin auttaa jo kummasti. Millää mehumaijalla en kyllä tommosta haluis ajella.
 
Itselläkin oli aikoinaan juuri saman tehoinen vaparidiiseli. Valmistaja lupasi uutena 0-100 23s.
Tämän jälkeen kaikki autot ovat tuntuneet raketilta :D

Motarin rampit aivan painajaisia ja rekankin taakse jäätiin kiltisti oleskelemaan.Traktoreita pysty ohittamaan turvallisesti.

Itselläni oli juuri ajossa pari päivää Citroen C1, tehoja ei juurikaan mutta keveys antaa sentään vähän anteeksi. Eihän minun käyttiksessänikään ole kuin juuri ja juuri sata heppaa, mutta silti vaimo repesi kun lähdin sitikalla kiihdyttämään valoista. Kertoo jotain tehoista :D
 
Tuo 8s paikaltaan 100 nopeuteen, ei kyllä ole mitenkään kummoinen repäisy. Tuo 8s 100-200 on taas melkein pelottava kokemus.
mitä tuo vaatii löylyä koneesta? Piisaako 500 hv?

Ei oo tullu kellotettua omaa autoa koskaan, mutta kyllähän toi 100-200 on paljon rauhallisempi kun vaihdot ei enää aiheuta ylimääräistä liikettä. 1-2-3 vaihdot vähän kuitenkin tuntuu hanurissa. Luultavasti takakelkan puslat on liian löysät.
 
mitä tuo vaatii löylyä koneesta? Piisaako 500 hv?

Ei oo tullu kellotettua omaa autoa koskaan, mutta kyllähän toi 100-200 on paljon rauhallisempi kun vaihdot ei enää aiheuta ylimääräistä liikettä. 1-2-3 vaihdot vähän kuitenkin tuntuu hanurissa. Luultavasti takakelkan puslat on liian löysät.

N.450hp ja 1600kg
 
Tuo 8s paikaltaan 100 nopeuteen, ei kyllä ole mitenkään kummoinen repäisy. Tuo 8s 100-200 on taas melkein pelottava kokemus.
Joskus oli 115hv pärrä mikä meni tuon 100-200 luultavasti tuon 8s tai vähän alle. Sen sijaan 0-100 sujui 3sek ja onhan se ihan jäätävän paljon kovempi kiihtyvyys (ja sen tunne).
Tuo 450hv & 1600kg pitäisi mennä n. 4sek 0-100 mikä on tuplasti kovempi kiihtyvyys kuin 8sek 100-200, joten kumma jos ei se kropassa myös siltä tunnu.
Kuulostaa siltä että joko pito ei riitä paikoiltaan lähtiessä parhaaseen kiihtyvyyteen (etuveto?) tai sitten tuo kovempi vauhti vaan vähän pelottaa enemmän... :p
 
Onhan tuossakin viidenkympin rajoitus risteyksen yli.
On toki, mutta puhutaan jo aika kovista tykeistä jos noin 30 metrin matkalla paikoiltaan saa reilun ylinopeuden aikaseksi siihen kohtaan. Käytännössä tuossa moni lähtee ohituskaistaa lappu lattiassa ja satanen voi olla lasissa tuossa motarin merkin kohdalla, sporttisilla vähän aiemmin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 490 909
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom