Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Jep, usein tuosta ajavana se 80 rajoitus ylittyy suht helposti jo 1.2TSI:llä, kiihdytys vieläpä alamäkeen...
 
Joskus oli 115hv pärrä mikä meni tuon 100-200 luultavasti tuon 8s tai vähän alle. Sen sijaan 0-100 sujui 3sek ja onhan se ihan jäätävän paljon kovempi kiihtyvyys (ja sen tunne).
Tuo 450hv & 1600kg pitäisi mennä n. 4sek 0-100 mikä on tuplasti kovempi kiihtyvyys kuin 8sek 100-200, joten kumma jos ei se kropassa myös siltä tunnu.
Kuulostaa siltä että joko pito ei riitä paikoiltaan lähtiessä parhaaseen kiihtyvyyteen (etuveto?) tai sitten tuo kovempi vauhti vaan vähän pelottaa enemmän... :p

0-100 on n.7,5s kiitos 2000rpm Stall speedin ja holset hx50 #25 pakopesällä:p
 
Viimeksi muokattu:
Lisäksi tuo on 2.0 eikä 2.2. Mistähän syystä kuvaa moottoritilasta on käsitelty?

Ja myyjä ilmoittaa, että mittarilukema on 187000, kun viime katsastuksessa on ollut 214000. Katsastusajankohdaksi kertoo 8/2017, vaikka oikea on 28.12.2017.
Moottoritilakuvaa varmaan käsitelty, ettei oikeaa moottorimallia tunnistaisi. ;)

Seuraava katsastus on 8/2018 mennessä. Lieneekö tuossa ajatus, että 8/2017 olisi pitänyt katsastaa, vaikka käytännössä katsastettiinkin vuoden lopussa?
 
Ja turbonkin olemassaoloa epäilen, ellei paketissa takaluukussa.
Minun silmään tuo näyttää 2.2 koneelta, tunnistaa metallisesta imusarjasta ja imupuolen VVT:n aiheuttamasta jakopään kopan ulkonevasta möhköstä. Imusarja kaikkineen näyttää kyllä aivan vakiolta... Alunperin tuossa on ollut 2.0 RFR koodilla oleva moottori, josta irtoaa 133hv.
 
Minun silmään tuo näyttää 2.2 koneelta, tunnistaa metallisesta imusarjasta ja imupuolen VVT:n aiheuttamasta jakopään kopan ulkonevasta möhköstä. Imusarja kaikkineen näyttää kyllä aivan vakiolta... Alunperin tuossa on ollut 2.0 RFR koodilla oleva moottori, josta irtoaa 133hv.

Omasta puuttuu tosiaan tuo jakopään kuhmu. Entinen kone leiponut huohotuksen jäädyttyä, ja nakattu 2.2 kone 2.0 imusarjalla paikalleen?
https://goo.gl/images/KPFjGv
 
Minun silmään tuo näyttää 2.2 koneelta, tunnistaa metallisesta imusarjasta ja imupuolen VVT:n aiheuttamasta jakopään kopan ulkonevasta möhköstä. Imusarja kaikkineen näyttää kyllä aivan vakiolta... Alunperin tuossa on ollut 2.0 RFR koodilla oleva moottori, josta irtoaa 133hv.

Jos sinne on 2.2 swapattu niin sitä ei ole ainakaan muutoskatsastettu ja on laiton viritelmä.
 
Tosi paljon näyttää kyllä tuo pösön kone samalta kun omassa 307 mallissa ja siinä on se 2l 136hv bensa. Esim ilmanotto on ihan sama. Jotenkin tuntuisi kuitenkin loogiselta että ko. pösö on se GT malli missä on perus GTI tekniikka ja sehän oli alunperin se 136hv, sitten tuli myöhemmin se RC malli.
 
Tosi paljon näyttää kyllä tuo pösön kone samalta kun omassa 307 mallissa ja siinä on se 2l 136hv bensa. Esim ilmanotto on ihan sama. Jotenkin tuntuisi kuitenkin loogiselta että ko. pösö on se GT malli missä on perus GTI tekniikka ja sehän oli alunperin se 136hv, sitten tuli myöhemmin se RC malli.
Niissä alle 140 heppaisissa EW10J4 moottoreissa ei ole VVT:tä, joka tuosta selkeästi löytyy. Kai se on mahdollista laittaa kaks litraisen imusarja suoraan 2.2 litraiseen kiinni, aika pitkälti samaa moottoriahan nuo ovat.
 
206 ei ole ikinä myyty 2.2l myllyllä, joten kyseessä on joko laiton tekniikanvaihto tai hölynpölyä ilmoituksessa.
 
Jännää miten 400tkm ajetussa Audissa on penkit paremmassa kunnossa, kuin "120tkm" bemarituonnissa... :tup:
 
En edes harkitsisi noin paljon ajettua.
En minäkään muuten jos ei ois noita isoja remppoja just tehty ja lisäksi kuntotarkastus luvattu tehdä ennen ostoa.

Olisiko ideoita mikä olisi parempi vaihtoehto samassa hintaluokassa? Vaatimukset ovat edullinen ajaa, suht pienet verot, min. 100kw tehot ja hyvä ajettavuus. Paku farmari ois varmaan fiksuin kun yksin tai kaksin ajelen. Mielellään jkl läheltä.
 
Eikai toi audi nyt sen huonompi vaihtoehto ole kuin mikään muukaan tossa hintaluokassa. Itse varmaan miettisin justiinsa jotain tuontapaista jos muutamalla tonnilla pitäisi kerätä paljon kilometrejä. Korjausbudjettia täytyy toki olla varalla, mutta hyvällä tuurilla tuolla ajaa 200tkm ilman suurempaa.


Periaattessa ihan hieno, mutta liian tuning. Toi Böser Blick nokkapelti ja varsinkin noi markan vanteet pilaa kokonaisuuden.
 
Periaattessa ihan hieno, mutta liian tuning. Toi Böser Blick nokkapelti ja varsinkin noi markan vanteet pilaa kokonaisuuden.

Omanmieleiset vanteet heittää alle puolessa tunnissa, sen takia ei kannata yhtään autoa jättää ostamatta.
 
Upeat ja tarkoituksenmukaiset renkaat Pohjois-Karjalaan!
3773738273.jpg
 
Kuka helv.. laittaa energiajuomatarroja autoon. ymmärtäisi ehkä jos kyseessä olisi 14 vuotiaan mopoauto..
 
Omanmieleiset vanteet heittää alle puolessa tunnissa, sen takia ei kannata yhtään autoa jättää ostamatta.
Nokkapelti onkin sitten vähän ikävämpi. Tuon hintaluokan autossa olisi ihan mukava jos olisi kunnon vanteet alla.
Äkkiä jostain orkkis AMG palloista saa köyhtyä kumeineen sen 2 donaa, niin se on jo aika suuri lovi tuon kokoisen auton ostajan budjettiin.

edit: kokoisen??!! mit vit. Tarkoitin hintaisen.
 
Täytyy sanoa että ihan kunnoitettava määrä kilsoja (174tkm) 11/2016 rekattuun autoon joka ei luultavasti ole ollut taksina (RS Ocu, vaikka diesel - tai mistä sen tietää?).
Skoda Octavia Farmari 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto

About yli 8500km/kk? Siinä on kaupparatsulla perslihakset rautaa kun istuu melkein 300km päivässä ratin takana... :D

Penkitkin paremmassa kunnossa kuin puolet vähemmän ajetuissa baijerilaisissa.
 
Suuttimen vian takia käynyt liian laihalla ja mäntään on sulanut reikä? Ei onneksi yhtään kallis remppa :vihellys:
 
Täytyy sanoa että ihan kunnoitettava määrä kilsoja (174tkm) 11/2016 rekattuun autoon joka ei luultavasti ole ollut taksina (RS Ocu, vaikka diesel - tai mistä sen tietää?).
Skoda Octavia Farmari 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto

About yli 8500km/kk? Siinä on kaupparatsulla perslihakset rautaa kun istuu melkein 300km päivässä ratin takana... :D

Penkitkin paremmassa kunnossa kuin puolet vähemmän ajetuissa baijerilaisissa.

Auto on kuitenkin alvillinen, eli taitaa se kuitenkin olla taksi. Käsittääkseni kaupparatsut ajavat mielummin omalla ja poimivat km korvauksia.

Eikä tuo lukema nyt mitenkään välttämättä tarkoita mitään taksi tai kaupparatsukäyttöä. Työkaverilla tulee yli 100tkm vuoteen ihan normaaleja työmatka ja hupiajoja, eikä se ole mielestäni edes mitenkään äärimmäisen poikkeuksellista.
 
Auto on kuitenkin alvillinen, eli taitaa se kuitenkin olla taksi. Käsittääkseni kaupparatsut ajavat mielummin omalla ja poimivat km korvauksia.

On entinen taksi, ja vieläpä sellainen joka ei ole mennyt ensimmäisesta katsastuksesta läpi ensimmäisellä yrittämällä.
taksi.JPG
 
Jos jostain purkaamolta löytää tonnin motin ja itse laittaa niin ei älytön hinta.
Aika kova jätkä olet jos löydät tonnilla sen ehjän motin.

edit: ja 300km päiväsuorite ei mielestäni ole mitenkään ihmeellinen. Tunnen ihmisiä nipun jotka ajavat TRE-HKI motaria päivittäin työmatkaa, johan siinä tulee enemmän kilometrejä eikä aikaa ko. suoritukseen edes mene kuin se 2,5h.
 
Useamman talven ajoin 600-700 km/päivä, eikä se tuntunu ihmeelliseltä, nykyään parikytävuotta vanhempana alkaa tuommonen päivämatka pari kertaa vuoteen tuntuakki jossain. Toki noista isoista kilsoista 120km oli työmatkaa, ja loput sitte työajoa, mutta kuitenki, sai siinä autossa istua. Mutta 300km/päivä ei ole kyllä mittään ihmeellistä imho. Nyt nelikymppisenä teen 10h työpäivää ja siihen päälle 100km suuntaansa työmatka. Ei toki kevyttä, ja kilsoja tulee, mutta ei paha.
 
1500 on aika oleellisesti enemmän kuin 1000e ja ahdin on uusittu 4v sitten :D
 
1500 on aika oleellisesti enemmän kuin 1000e ja ahdin on uusittu 4v sitten :D

Huoh, pointti ehkä selvisi, että kyllä sen moottorin löytää jos viitsii etsiä. Tuo oli eka joka löytyi haulla, varmasti saa vielä halvemmallakin jos jaksaisi etsiä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 490 909
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom