Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Kelpais kyllä tollanen ehjäkorinen. AAZ takaloosterin, joku perus K24 tai isompi turbo, 10-11mm nestepää niin liikkuu, ja on takavetoinen tai jopa nelivetoinen :D

Tosi edullisesti tehot tuplattu (vähintään).

Tulee ihan lämpimät muistot kun oli ton ikänen Caddy em. tekniikalla.
 
Harmi et tossa ei oo moottoria.
Painoa ehkä reilu 700kg ja välitykset on tuskin kovin pitkät, moottoristakin voi ihan hyvin irrota vaikka sata heppaa. Alfa Romeolla ei vissiin myöskään ollut moottoria, kun ottivat 60-luvulla 1,3:sta 160hv?
 
Painoa ehkä reilu 700kg ja välitykset on tuskin kovin pitkät, moottoristakin voi ihan hyvin irrota vaikka sata heppaa. Alfa Romeolla ei vissiin myöskään ollut moottoria, kun ottivat 60-luvulla 1,3:sta 160hv?
Epäilemme. 12-13 sekuntia kiihtyvyys kuten tossa edellisellä sivulla puhuttiin ja tehoa alunperin muutama kymmenen heppaa. Hidas auto kun mikä vaikka ois vähän porailtu. Paljos se Alfa Romea sit kulki? 160hv alkaa kuullostamaan jo asiallisemmalta mut tollasesta mopon moottorista ei varmaa vääntöä irtoa yhtään?
 
Meikä taas katteli tuossa erästä mk.2 Focusta jossa oli ilmoituksen mukaan 150tkm mittarissa mutta ratti kiilteli aivan jäätävästi, samoin vaihdekepin nuppi kulunut. Moiset asiat pistää aina miettimään.

Häh? Kai nyt noilla kilometreillä ratti ja muut käyttöosat pitää ollakin kuluneen näkösiä.. Enemmän epäilyttäs jos 150tkm ajetussa autossa olisi iskemätön ratti ja vaihdekeppi.
Ei 150tkm ajettu auto ole mitenkään vähän ajettu
 
Häh? Kai nyt noilla kilometreillä ratti ja muut käyttöosat pitää ollakin kuluneen näkösiä.. Enemmän epäilyttäs jos 150tkm ajetussa autossa olisi iskemätön ratti ja vaihdekeppi.
Ei 150tkm ajettu auto ole mitenkään vähän ajettu

Eipä ratti ja vaihdekeppi ole pahasti kuluneet 170t km ajetussa octaviassa. Pari kertaa vuodessa tulee nuo putsattua kissansaippualla ja aika vähän vielä on kiiltoa ratissa. Huonosti ylläpidetty ratti voi tietysti olla aivan eri kunnossa.
 
Puhumattakaan ratin materiaaleista, kuskin vaikutus (esim liuttaako kättä rattia pitkin jne)
 
On myös vähän eroa pyöritelläänkö kilometrit kaupungissa vai maalla. Ts. ratti ja keppi on aikalailla paska indikaattori yhtään mistään.

Tämä tässä näin.
Ja otetaan vielä huomioon että kyseessä oli Focus, joka hyvin yleisesti on perheen kakkosautona/kauppakassina.
Olen myös nähnyt 40tkm ajetun Seat Ibizan jonka ratti ja vaihdekeppi näytti 300tkm ajetulta, ensimmäinen omistaja oli rouva jolla oli apout 254 sormusta käsissään..
 
Nyt, kun näihin vanhahtaviin päästiin: Lempäälässä olisi ehkä hienoin kesäauto ikinä
img_mercedesmas-36_02.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Hieno on hintakin. Oikeassa huutokaupassa jossain muualla kuin suomessa tuollekin voisi löytyä jonkinlainen hintalappu, en kyllä usko että ihan noin korkealle pääsisi. Mutta eihän tämä uskonasia ole :)
Niin, ja sitten toisaalta... Onhan tämä ollut myynnissäkin ja ilmeisesti joku hinta silloin saatu. Jotenkin en uskoisi maanneen autoliikkeen varastossakaan paria vuotta (ellei sitten autoliikkeen omistajalla kesäautona). On vähän ajettu ja varmaan kiistatta upeassa kunnossa tuolla historialla. Maailmalla tuppaavat nousemaan harvinaisuudet kovinkin korkeiksi, kun kysyntääkin on... En tiedä mikä olisi käypä hinta. Toisaalta, jos sitä pitää kysyä, lienee käypä hinta se, millä auton saa.
 
Hieno on hintakin. Oikeassa huutokaupassa jossain muualla kuin suomessa tuollekin voisi löytyä jonkinlainen hintalappu, en kyllä usko että ihan noin korkealle pääsisi. Mutta eihän tämä uskonasia ole :)
Ihankuin jostain olisin lukenut että on tullut ulkomailta tarjouksia tuosta.
 
Epäilemme. 12-13 sekuntia kiihtyvyys kuten tossa edellisellä sivulla puhuttiin ja tehoa alunperin muutama kymmenen heppaa. Hidas auto kun mikä vaikka ois vähän porailtu. Paljos se Alfa Romea sit kulki? 160hv alkaa kuullostamaan jo asiallisemmalta mut tollasesta mopon moottorista ei varmaa vääntöä irtoa yhtään?

Mulla oli hetken aikaa ajossa Fiat 600 jossa moottori oli rakennettu 850 sport coupen 0,9 moottorista. Tehoa siinä ehkä oli 90 hv mutta max. kierrokset oli yli 9000 niin meno oli melko urheilullista. Vetoakseleita kusiainen katkoi jatkuvasti mutta kasassa pysyessään 0-100 meni varmasti alle 12 sekan.

Näyttävyyttä kiihdyttelyyn tuli koska pyörien vääntö veti taka-akselin "sisään" ja keulassa ei ulosjoustoa juuri ollut... Kakkosella kuulemma vinokeulinnassa toinen etupyörä nousi tiestä.

Näköjään auton huutokauppa päättyi 7400 euroon.
 
Niin, ja sitten toisaalta... Onhan tämä ollut myynnissäkin ja ilmeisesti joku hinta silloin saatu. Jotenkin en uskoisi maanneen autoliikkeen varastossakaan paria vuotta (ellei sitten autoliikkeen omistajalla kesäautona). On vähän ajettu ja varmaan kiistatta upeassa kunnossa tuolla historialla. Maailmalla tuppaavat nousemaan harvinaisuudet kovinkin korkeiksi, kun kysyntääkin on... En tiedä mikä olisi käypä hinta. Toisaalta, jos sitä pitää kysyä, lienee käypä hinta se, millä auton saa.
Marraskuussa tuo Mersu on laitettu myyntiin, tai sitten pikkasen aiemmin.

" Mercedes-Benz SL 300 Roadster Avoauto 1957 - Vaihtoauto

Tän näkee Tampereella kahdesti kesässä, ilmeisesti enskesänä ei jos joku ton muualle Suomeen ostaa."
 
Ihankuin jostain olisin lukenut että on tullut ulkomailta tarjouksia tuosta.

Saattaapi olla hyvinkin. Saman liikkeen auto missä oli se harvinainen miljoooonan Porsche minkä joku mälläsi vissiin lunariin, eikä ole possua sen jälkeen näkynyt. En kyllä muista tarkkaa malliakaan, mutta tässä ketjussa siitä taitaa olla jotain linkkiä ja uutista.
 
Niin, ja sitten toisaalta... Onhan tämä ollut myynnissäkin ja ilmeisesti joku hinta silloin saatu. Jotenkin en uskoisi maanneen autoliikkeen varastossakaan paria vuotta (ellei sitten autoliikkeen omistajalla kesäautona). On vähän ajettu ja varmaan kiistatta upeassa kunnossa tuolla historialla. Maailmalla tuppaavat nousemaan harvinaisuudet kovinkin korkeiksi, kun kysyntääkin on... En tiedä mikä olisi käypä hinta. Toisaalta, jos sitä pitää kysyä, lienee käypä hinta se, millä auton saa.

Erittäin totta. Itse jos tuolle linjalle lähtisin ja massia olisi ihan liikaa, niin Gullwing sitten, ja sitäkin varmaan säilyttäisin muun kokoelman ohessa enkä ikinä ajaisi:vihellys::)
 
Nettiautossa 44500€ pyynnillä eli autoa, jota ei mahdollisesti saa rekisteriin.

Ford T-model HOT ROD V8 autom Avoauto 1922 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kai tuon kilpiin saa jos on edes jonkinlaiset paperit, toki loksut vaatii ja mitähän muuta vielä... Ennenaikaan auton sai kilpiin jopa ilman papereita, jos edes jotain historiaa pystyi todistamaan, mutta se oli silloin ja nykykäytäntöjä en tunne.

Mutta onhan tuo kallis koriste, jos oikeasti ei voi rekata.
 
Aika tyylikäs. Ja halpaa ajoa 7.5 litran bensakoneella ;)

No ei välttämättä ihan tolkutonta kulutusta, kenelläkäs täällä olikaan se vanha paloauto bensa kasilla. Tekniikka kunnossa niin suhteellisen pienellä voi päästä. Ei kyllä pitempään reissuun ehkä:rolleyes:

Löytyipäs se paloauto. Säädöissään niin 23L/100km, ei nyt kovin paha sellaiselle möhkäleelle.

Omat autot -thread!
 
Viimeksi muokattu:
Niin muuten onkin. Erikoista kun ns. suomi-auto. Vähän invertteriä ja muiden sähköjen uusimista, niin kai tuon kanssa voisi elää.

Jep ja jos valmistaja on myynyt esim. Suomeen, niin olisivat tehneet tehtaalla suoraan 220/230v version tai sitten täällä tehty tarvittavat muutokset
 
Hah.

Mukamas aito suomiauto. Eli tuollaista Trafin palvelu kertoo autolle. Ja ilmoituksessa autolle ilmoitetaan
vuosi 1975 ja Trafin mukaan 1976 ja ensirekisteröinti Suomeen vasta 4.7.1980 eli ettei vain kyseessä
olisi muuttoautona tuotu tänne? Sitä kautta "verottomana".

NJ-42.png
 
Hah.

Mukamas aito suomiauto. Eli tuollaista Trafin palvelu kertoo autolle. Ja ilmoituksessa autolle ilmoitetaan
vuosi 1975 ja Trafin mukaan 1976 ja ensirekisteröinti Suomeen vasta 4.7.1980 eli ettei vain kyseessä
olisi muuttoautona tuotu tänne? Sitä kautta "verottomana".

NJ-42.png


Ja millähän halvatun konstilla tuo on museoajoneuvo. Virheitä saa olla kolme, ja ratti, allas/hana, maalaus, kaapit jne... vaikea sanoa kun en ole nähnyt vastaavaa alkuperäistä. Mutta ei tuo nyt oikein vakuuta.
-80-90 luvullahan kaikenlaisia vaneja roudattiin suomeen. Esim. vaikka joku G30 missä U penkki takana, ja kuorma-auto, istumapaikkoja jotain 8? Mikseipä matkailuautojakin sitten.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
254 121
Viestejä
4 419 850
Jäsenet
73 290
Uusin jäsen
Jaakkok

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom