Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Viimeksi muokattu:

Villinä veikkauksena autoa ei ole huollatettukaan ajallaan, "...koska ei niitä kilsoja oikein ole kertynyt" :geek:

7s kiihtyvyys kuulostaa kyllä aika optimistiselta 1500kg 166hv autoon :rolleyes: aika vähän muutenkin otettu 2.4L padasta tehoa, saman ikäisissä euroopassa myytävissä 2.4 Accordeissa kuitenkin 190hv :bored: Ilmoitustekstistä poiketen on myös automaatti eikä manuaali.

Fiilikseni sportti-coupe Accordista momentinmuunnin automaatilla:

27.jpg
 
Villinä veikkauksena autoa ei ole huollatettukaan ajallaan, "...koska ei niitä kilsoja oikein ole kertynyt" :geek:

Fiilikseni sportti-coupe Accordista momentinmuunnin automaatilla:
Tuon ikäiset mersut valittaa mittaristossa kuitenkin kun kilsat / aika on täynnä. Tuskin "kukkaa kämmenellä pitävä" omistaja on sen takia jättänyt oljyt vaihtamatta... ;)

Accordi on kyllä... 166hv, etuveto - kesäautoksi? Ei jatkoon. ;)
 
Mitä mieltä raati on tämmöisestä?
Citroen C4 *AUTOTOHTORIN TARKASTAMA* 2.0i 16V VTS Coupe 3d, 130kW! Coupé 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ihan hyvin varusteltu tuolla hintaa, mutta onko tuosta mallista kokemuksia tai mielipiteitä?

Ihan kelpo peli ja on todellakin varusteet kohdallaan. Kone ei ole kaikista taloudellisin ja ovet ovat mielettömän isot. Ei erityisen herkkä ruosteelle. Kuvissa näkyvä helman kuluma olisi ehkäisty roiskeläpillä

Hintaakin oli laskettu 10€, heh
 
Tuon ikäiset mersut valittaa mittaristossa kuitenkin kun kilsat / aika on täynnä. Tuskin "kukkaa kämmenellä pitävä" omistaja on sen takia jättänyt oljyt vaihtamatta... ;)

Accordi on kyllä... 166hv, etuveto - kesäautoksi? Ei jatkoon. ;)

Aina oppii jotain uutta, kiitos! :geek:
 
Ne vanhemmat Accord Coupet on kyllä varustettu aika hauskalla moottorilla. 3 litrainen V6 VTEC oli kyllä metka, mutta auto oli pilattu automaattivaihteistolla, etuvedolla ja ylitehostetulla ohjauksella :( Tarkoitan siis tämän kaltaisia tuontivehkeitä.
Vaikea nähdä kuka ostais tollasen auton manuaalivemputtimella. Aivan oikean ratkaisun ovat tehneet.
 
Ai :lol: Millasia kiihtyvyyksiä oli vaikka Corvettessa ja Ferrarissa?(kaks autoo jotka tiedän tolta ajalta ja jotka saman tyylisiä)
Niin, noh - tuon ajan Ferrarit oli ihan yhtä kaukana perusihmisten autobudjeteista kuin nykyäänkin.

Jos Ferrari 250 GTO maksoi 60-luvulla $18000 (nykyrahassa 120.000-130.000 USD) ja Fiatti jotain £1100 (nykyrahassa 27.000 USD), niin lienee selvää että toisessa saa hiukan enemmän suorituskykyä ja ~4 kertaa isomman moottorin... :D

Edit Fiatin hinta vedetty hatusta, saattoi olla jonkin verran hintavampi avomallina kuin joku GT Abarth. Mutta tuskin silti yli 40.000 USD nykyrahassa).
 
Niin, noh - tuon ajan Ferrarit oli ihan yhtä kaukana perusihmisten autobudjeteista kuin nykyäänkin.

Jos Ferrari 250 GTO maksoi 60-luvulla $18000 (nykyrahassa 120.000-130.000 USD) ja Fiatti jotain £1100 (nykyrahassa 27.000 USD), niin lienee selvää että toisessa saa hiukan enemmän suorituskykyä ja ~4 kertaa isomman moottorin... :D

Edit Fiatin hinta vedetty hatusta, saattoi olla jonkin verran hintavampi avomallina kuin joku GT Abarth. Mutta tuskin silti yli 40.000 USD nykyrahassa).
Totta! Olikohan Corvette sillonkin "jokamiehen" auto? Nimittäin sen kiihtyvyydet toiselta planeetalta verrattuna Fiiattiin Road Test of the 1963 Chevrolet Corvette - Full Authoritative Test of the 1963 Chevrolet Corvette En oo maailman isoin auto ukko mut oon antanu itseni ymmärtää et Eurooppalaiset autot oli aika säälittäviä Amerikkalaisiin verrattuna tohon aikaan.
 
Enpä tiedä onko absoluuttinen suorituskyky tommosessa kovinkaan oleellista. Itseäni ainakin kiinnostaa tollasessa ihan muut seikat.

Tosin kadullehan tuo pitäisi saada, radalla tuo tehonpuute voisi ehkä harmittaa. Onkohan tuon saaminen kilpiin kuinka suuri ongelma? Ei ainakaan hyvää lupaa noi myyjän selittelyt.
 
Enpä tiedä onko absoluuttinen suorituskyky tommosessa kovinkaan oleellista. Itseäni ainakin kiinnostaa tollasessa ihan muut seikat.

Tosin kadullehan tuo pitäisi saada, radalla tuo tehonpuute voisi ehkä harmittaa. Onkohan tuon saaminen kilpiin kuinka suuri ongelma? Ei ainakaan hyvää lupaa noi myyjän selittelyt.
Ei tietenkään. Mutta tollanen 12-13 sekunnin auto on epämiellyttävä ajaa ihan kaupungissakin. 6 sekunnin Corvette taas just sopiva :cool:

PS. Oon asunu kantakaupungissa about koko aikuisikäni.
 
Totta! Olikohan Corvette sillonkin "jokamiehen" auto? Nimittäin sen kiihtyvyydet toiselta planeetalta verrattuna Fiiattiin Road Test of the 1963 Chevrolet Corvette - Full Authoritative Test of the 1963 Chevrolet Corvette En oo maailman isoin auto ukko mut oon antanu itseni ymmärtää et Eurooppalaiset autot oli aika säälittäviä Amerikkalaisiin verrattuna tohon aikaan.
Vettehän on aina ollut "rikkaiden auto". Neek... eiku köyhät ajelee sitten Camaroilla ja Mustangeilla.

Jenkeillähän oli vanhaan maailman aikaan etu kun koneet oli suuria ja bensa halpaa (paitsi 70-luvun taitteessa kun taisi Vetestäkin löytyä hulppeat 170hv? ;) ).

Toinen hyvä esimerkki "rennosta" urheiluautosta noilta ajoilta on joku Toyotan 2000GT; 150hv ja 12sek 0-100.

Ja kuten tuoppi´ jo mainitsi; noita autoja ei osteta suorituskyvyn takia - mikä tahansa perus-GT kippo 80/90-luvulta eteenpäin pesee nuo niin suorituskyvyssä kuin ajettavuudessakin...
 
Vettehän on aina ollut "rikkaiden auto". Neek... eiku köyhät ajelee sitten Camaroilla ja Mustangeilla.

Jenkeillähän oli vanhaan maailman aikaan etu kun koneet oli suuria ja bensa halpaa (paitsi 70-luvun taitteessa kun taisi Vetestäkin löytyä hulppeat 170hv? ;) ).

Toinen hyvä esimerkki "rennosta" urheiluautosta noilta ajoilta on joku Toyotan 2000GT; 150hv ja 12sek 0-100.

Ja kuten tuoppi´ jo mainitsi; noita autoja ei osteta suorituskyvyn takia - mikä tahansa perus-GT kippo 80/90-luvulta eteenpäin pesee nuo niin suorituskyvyssä kuin ajettavuudessakin...
murican neekerit ajaa "loistoautoilla". Muskeliautot ihan VHM:n autoja.

Oon ymmärtänyt et toi iso kone ja pieni teho tuli jostakin rajoituksista joita hallitus asetti energiakriisissä.

Ton sivun mukaan 60-luvun alun Corvette oli siis kaks kertaa tota 60-luvun lopun Toyotaa nopeampi. Ehkä 12 sekuntia oli lyhyempi aika ennen vanhaan mut henkilökohtaisesti en ostais edes perhevankkuria joka on noin hidas. Ton ajan urheiluautojen muotoilu on kyllä tosi kaunista.

Ymmärrän kyllä että kyseessä on antiikkiautot. Ehkä oon sit vaan henkinen muricalainen kun mun mielestä autossa pitää jotain liikettä tapahtua kun painan kaasua :D
 
Ei tietenkään. Mutta tollanen 12-13 sekunnin auto on epämiellyttävä ajaa ihan kaupungissakin. 6 sekunnin Corvette taas just sopiva :cool:

PS. Oon asunu kantakaupungissa about koko aikuisikäni.
Jaa-a. Itellä kun oli 15 sekunnin auto tässä vähän aikaa sitten niin silti kiihdyttämistä eniten rajoitti ne muut autot. Toki se vaatii oikean vaihteen käyttämistä ja kaasun painamista kunnolla. Jos taas haluaa sitä että se auto kiihtyy pari pykälää liian isolla vaihteella ja neljäsosa kaasulla niin pitäähän sitä tehoa olla. Josta pääsekin siihen, että tollasella pienitehoisella autollahan on just parasta se kun sitä voi ajaa "täysillä" kokoajan.
 
Jaa-a. Itellä kun oli 15 sekunnin auto tässä vähän aikaa sitten niin silti kiihdyttämistä eniten rajoitti ne muut autot. Toki se vaatii oikean vaihteen käyttämistä ja kaasun painamista kunnolla. Jos taas haluaa sitä että se auto kiihtyy pari pykälää liian isolla vaihteella ja neljäsosa kaasulla niin pitäähän sitä tehoa olla. Josta pääsekin siihen, että tollasella pienitehoisella autollahan on just parasta se kun sitä voi ajaa "täysillä" kokoajan.
Ota huomioon etten oo manuaaliautoa edes omistanut. Kunnon kiihtyvyys tekee autosta vaivattoman ajaa. Ei ole sattumaa että puolen miljoonan euron loistoautoissa on urheiluatomaiset tehot vaikka niillä ei ole kovaa tarkoitus ajaa
 
Ota huomioon etten oo manuaaliautoa edes omistanut. Kunnon kiihtyvyys tekee autosta vaivattoman ajaa. Ei ole sattumaa että puolen miljoonan euron loistoautoissa on urheiluatomaiset tehot vaikka niillä ei ole kovaa tarkoitus ajaa
Joo, eihän siinä jos tykkäät tollasesta ajamisesta. Kaikesta päätellen ei tollanen Fiatti ole sua varten vaikka siinä tehoakin olisi enemmän, siinä kun kiinnostavuus tulee kaikesta muusta kuin vaivattomuudesta.
 
Ei näyttäis hirveän kovalla ajolla olleen :D

Pvm Mittarilukema
21.8.2017 112752 km
1.9.2016 110124 km
14.8.2015 107998 km

No ei näköjään, meinasin vain että muoviratti Ford focuksessa -99 120tkm ajettuna näyttää paljon paremmalta ja tuota ei ole pidetty kuin kukkaa kämmenellä.:rofl:

x8Bu8Jk.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Nahkaosa ja mummeli käyttää käsirasvaa, niin johan kiiltää... Ja jos käyttää sormusta, niin joku manuaalin keppi voi olla ihan paskana. Ei nuo osat mun silmään pistänyt.
 
Nahkaosa ja mummeli käyttää käsirasvaa, niin johan kiiltää... Ja jos käyttää sormusta, niin joku manuaalin keppi voi olla ihan paskana. Ei nuo osat mun silmään pistänyt.

Automaatti, mutta mistä noista tietää, mun silmään pisti heti kun mainitaan että vähän ajettu ja pidetty kuin kukkaa kämenellä, mutta ei toi nyt NIIN siistiltä ja "uudelta" näyttänyt.

ja tunnetusti mersun mittaria on helppo ropata...

acgVF9G.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Siinä on kyllä käytettyä tuuningissa sitä kepappia huolella.
 
Meikä taas katteli tuossa erästä mk.2 Focusta jossa oli ilmoituksen mukaan 150tkm mittarissa mutta ratti kiilteli aivan jäätävästi, samoin vaihdekepin nuppi kulunut. Moiset asiat pistää aina miettimään.
 
100% varma että ruuvattu mittari tuossa mersussa! Todellisuus on +200tkm, historiasta ei löydy mitään tietoja 2011 ennen?

PSTQgyL.jpg


Niin ja tyhmähän mä olenkin, suomimersuissa on aina lampunpesurit:facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Onko oikeasti satkun ajettu ratti, vaihdekeppi, ovenkahvat noin kiillottuneita?
Jos on ajettu lyhyttä matkaa, niin miksei. Saman verran oven hinkkaamista, ym.
Korin kunto, mikäli tuota ei ole maalailtu, puhuu vähien kilsojen puolesta koska nuo W203:t ruostuu järjestään kaarista ja helmoista. Penkitkin on OK kunnossa (ainakin uudemmassa W204:ssa kangaspenkit on ihan repaleina ~200tkm:ssä).

Toisaalta nahkaratti saattaa "sulaa" käsiin 50tkm:ssä niin kuin itsellä kävi uutena ostetun Puman kanssa aikoinaan.
 
Jos on ajettu lyhyttä matkaa, niin miksei. Saman verran oven hinkkaamista, ym.
Korin kunto, mikäli tuota ei ole maalailtu, puhuu vähien kilsojen puolesta koska nuo W203:t ruostuu järjestään kaarista ja helmoista. Penkitkin on OK kunnossa (ainakin uudemmassa W204:ssa kangaspenkit on ihan repaleina ~200tkm:ssä).

Toisaalta nahkaratti saattaa "sulaa" käsiin 50tkm:ssä niin kuin itsellä kävi uutena ostetun Puman kanssa aikoinaan.

Katsoitko mun kuvaa ollenkaan?
 
Kyllähän nuo Docin kommentit yleisellä tasolla pätee vaikka ei välttämättä tähän yksilöön. Aikanaan yhtä 60 tkm varmuudella ajettua Civiciä kävin ihmettelemässä ja ratti+vaihdekeppi oli täysin "mitä vittua" tason kunnossa. Auto oli myyty ja huollettu samassa liikkeessä ja todennäköisesti myyjäkin oli sama, niin mainitsi vain edellisen (ainoan) omistajan olleen rouvashenkilö, joka rakasti sormuksia...

e: Sormusten lisäksi ilmeisesti myös tykkäs pysäköidä korvakuulolla :D Ei tullut kauppoja.
 
Nyt näkyy. :D

Mutta tosiaan eniten ihmetyttää tuo rusteettomuus vaikka 8v jo Suomessa...

Massaus, kuvassa 20v suomen teitä kulkenut Ford (120tkm) joka on massattu kolme kertaa ja 99,9% ruosteeton ja kun ei suolassa tule kilometrejä niin ei se niin herkästi ruostu + oma w210 näytti aikanaan tosi siistiltä, mutta kaikki listan/tiivisteiden alustat oli jo ruosteessa.

lNGMSQnm.jpg
 
Näistä oli ihan automediassakin juttua. Kyseinen malli on jonkinlainen kulttiklassikko

300C saattaa olla klassikko, mutta tuollainen tuningilla pilattu ei ole. Aivan järjestön auto, kun kulutuskin on massiivinen, 318kg hiilidioksidipäästöillä verotkin on vuodessa 503 €. Lisäksi laatu on aivan taattua 2000-luvun Chrysleriä.. Moottori on kyllä varmasti hieno.
 
Massaus, kuvassa 20v suomen teitä kulkenut Ford (120tkm) joka on massattu kolme kertaa ja 99,9% ruosteeton ja kun ei suolassa tule kilometrejä niin ei se niin herkästi ruostu + oma w210 näytti aikanaan tosi siistiltä, mutta kaikki listan/tiivisteiden alustat oli jo ruosteessa.

lNGMSQnm.jpg

Onko ilmastointi? Myykkö :geek:
 
Jos on ajettu lyhyttä matkaa, niin miksei. Saman verran oven hinkkaamista, ym.
Korin kunto, mikäli tuota ei ole maalailtu, puhuu vähien kilsojen puolesta koska nuo W203:t ruostuu järjestään kaarista ja helmoista. Penkitkin on OK kunnossa (ainakin uudemmassa W204:ssa kangaspenkit on ihan repaleina ~200tkm:ssä).

Toisaalta nahkaratti saattaa "sulaa" käsiin 50tkm:ssä niin kuin itsellä kävi uutena ostetun Puman kanssa aikoinaan.

Kyllähän nuissa w203:ssakin on eroa. Kaikkihan ne aikanaan ruostuu ja sekin riippuu miten ja missä autoa on pidetty. Faceliftit 04-> pääasiassa ei ruostu niin herkästi kun on erillailla käsitelty.
 
300C saattaa olla klassikko, mutta tuollainen tuningilla pilattu ei ole. Aivan järjestön auto, kun kulutuskin on massiivinen, 318kg hiilidioksidipäästöillä verotkin on vuodessa 503 €. Lisäksi laatu on aivan taattua 2000-luvun Chrysleriä.. Moottori on kyllä varmasti hieno.
Eihän toi mikään köyhän ihmisen auto ole. Että jos verot ja bensalasku pelottaa nii aina on mm Volkswagen Up! ja Toyota Yaris hybridinä. Tuunattujen autojen ystävä en ole itsekään.
 
Massaus, kuvassa 20v suomen teitä kulkenut Ford (120tkm) joka on massattu kolme kertaa ja 99,9% ruosteeton ja kun ei suolassa tule kilometrejä niin ei se niin herkästi ruostu + oma w210 näytti aikanaan tosi siistiltä, mutta kaikki listan/tiivisteiden alustat oli jo ruosteessa.

lNGMSQnm.jpg
Meillä on samanlainen, itseasiassa ihan identtinen väriä myöten.
1999, 280tkm ajettu. Ainoat kohdat missä ruostetta on ovat apparin takakaari jonka joku joskus vetänyt seinää, tms pitkin ja jättänyt korjaamatta sekä takalasin pyyhkimen alla takaluukussa (ilmeisesti maali irronnut joskus).

En ole tarkemmin valossa yksilöä tutkinut, mutta ei siiihen ainakaan kunnollista ruostesuojausta ole koskaan tehnyt (ei reikiä koteloissa massaa varten). Ihme yksilö; tai sitten punainen on ainoa kunnollinen maali noista vesiväreistä? :D


Onko ilmastointi? Myykkö :geek:
Meillä on ainakin omassa ilmastoinnin nappi - tosin toimintaa ei ole tullut testattua vielä näillä keleillä... :D
(Ihmettelisin jos toimisi 700 euron autossa.)
 
Vettehän on aina ollut "rikkaiden auto". Neek... eiku köyhät ajelee sitten Camaroilla ja Mustangeilla.

Jenkeillähän oli vanhaan maailman aikaan etu kun koneet oli suuria ja bensa halpaa (paitsi 70-luvun taitteessa kun taisi Vetestäkin löytyä hulppeat 170hv? ;) ).

Toinen hyvä esimerkki "rennosta" urheiluautosta noilta ajoilta on joku Toyotan 2000GT; 150hv ja 12sek 0-100.

Ja kuten tuoppi´ jo mainitsi; noita autoja ei osteta suorituskyvyn takia - mikä tahansa perus-GT kippo 80/90-luvulta eteenpäin pesee nuo niin suorituskyvyssä kuin ajettavuudessakin...

70 luvun taitteessa`? vetessä oli vuonna 1970 454 koneessa 460hp, sama kone 1971 425hp. 1981 aikoihin vetet olikin sitten hitaampia kuin nissan gti.
 
Meillä on samanlainen, itseasiassa ihan identtinen väriä myöten.
1999, 280tkm ajettu. Ainoat kohdat missä ruostetta on ovat apparin takakaari jonka joku joskus vetänyt seinää, tms pitkin ja jättänyt korjaamatta sekä takalasin pyyhkimen alla takaluukussa (ilmeisesti maali irronnut joskus).

En ole tarkemmin valossa yksilöä tutkinut, mutta ei siiihen ainakaan kunnollista ruostesuojausta ole koskaan tehnyt (ei reikiä koteloissa massaa varten). Ihme yksilö; tai sitten punainen on ainoa kunnollinen maali noista vesiväreistä? :D

Meillä on ainakin omassa ilmastoinnin nappi - tosin toimintaa ei ole tullut testattua vielä näillä keleillä... :D
(Ihmettelisin jos toimisi 700 euron autossa.)

:tup:

Käyttöpeliksi kelpaisi tuo ykköskoppainenkin Focus, mutta ne kauhutarinat lahoavista ovista, kynnyskoteloista ja takaluukun alareunasta... Yksi Ford oli jo, jota piti 2 kertaa hitsailla katsastukseen ja muut rempat päälle. Auto maksoi 500e ja pelkät hitsailut yli tuplaten tuon :darra:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 480
Viestejä
4 558 193
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom