Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Eikö nää tuontivehket oo vapautettu tuosta (taka)sumareita koskevasta laista, vai koskeeko vain jos sitä ei ole alunperinkään olemassa?

En tiedä mutta aina tuosta on kitisty katsastuksessa, ekalla kerralla en edes tiennyt että takana on sumarit. Luulisi että pitää muuttaa kuten etuvalojen kuviokin.

Ilmeisesti olisi pitänyt torpata jo maahantuonnin rekisteröintikatsastuksessa. Auto on siis lähtenyt uutena Japaniin mutta ratti on silti vasemmalla.

Joskus sai Suomessa palaa vain toinen ja kuulemma joissain on vaan katkaistu toinen johto mutta tästä en löytänyt viitteitä tai sitten on helvetin hyvin piilotettu katkaisukohta.
 
En tiedä mutta aina tuosta on kitisty katsastuksessa, ekalla kerralla en edes tiennyt että takana on sumarit. Luulisi että pitää muuttaa kuten etuvalojen kuviokin.

Ilmeisesti olisi pitänyt torpata jo maahantuonnin rekisteröintikatsastuksessa. Auto on siis lähtenyt uutena Japaniin mutta ratti on silti vasemmalla.

Joskus sai Suomessa palaa vain toinen ja kuulemma joissain on vaan katkaistu toinen johto mutta tästä en löytänyt viitteitä tai sitten on helvetin hyvin piilotettu katkaisukohta.
Nykyään japsivehkeissä riittää, että täyttää alkuperäismaan käyttöönottoajan vaatimukset eli jos esimerkiksi mun skylinessä ei ole ollut alkujaan sumuvaloa niin sitä ei tarvitse nytkään olla, vaikka välissä jengillä näki noita jonnekin puskurin alle erikseen tehtyjä takasumuvaloja. Sama noissa on istumapaikoissa jne.

Valokuvion kääntö pitää tehdä toki siltikin. Yleensä katsureiden kitinät johtuu siitä, ettei ne vaan ole perillä noista säännöistä.
 
Nykyään japsivehkeissä riittää, että täyttää alkuperäismaan käyttöönottoajan vaatimukset eli

Niin joo, tämä auto on lähtenyt Suomesta Japaniin 2002 eli silloisten määräysten mukaan mennään. No parempi vaan fiksata toi niin ei tarvi ihmetellä.
 
Hävitä missä? Pikkupojat jää aina jumiin pelkkään 0->100 kiihtyvyyteen ja eivätkä ymmärrä että se ei kerro auton todellisesta luonteesta mitään.
Näin on joo. Ei se kiihtyvyys vaan keskinopeus.
 

Liitteet

  • Ouninpohja.jpg
    Ouninpohja.jpg
    378,1 KB · Luettu: 255
Eikö nää tuontivehket oo vapautettu tuosta (taka)sumareita koskevasta laista, vai koskeeko vain jos sitä ei ole alunperinkään olemassa?
Jos auto tuotu "vanhan" lain aikaan, pitää edelleen sumarit, valot yms olla sen ajan lain mukaisia. Nykyään kun tuo auton, hyväksytään sen valot semmoisenaan (pl. ilmeisesti väärän puolen liikenteellä olevat etuvalot).
 
Vähän menee ehkä offtopicin puolelle, mutta pakko kysyä kerta tuli aiheeksi.
Mitähän katsuri sanoo jos kaarrevalot ei toimi? Tuon ilmoituksen mukaan ei mitään, mutta itsellä käsitys että auton valot ja niihin liittyvät järjestelmät tulee toimia, joka tarkoittaa että myös kaarrevalojen tulisi toimia jos sellaiset löytyy?
Minulle leimamies sanoi, että perjaatteessa siitä voisi hylätä kun mainitsin oman pihankoristeen kaarrevalojen vikatilasta. Sivuttaiskääntö ei siis toimi omassa, mutta korkeussäätö, yms muu toimii.
Edit: Ei siis tullut mainintaa tai hylkyä tuolla kertaa. Kolme leimaa mennyt tuo tila päällä.
 
Exällä oli tollanen renault 5:nen vähän aikaa. Kaks isompaa ihmistä painaa enemmän kun koko auto. =D
Ei ollu gt malli. En tainnu perhana kertaakaan ajaa.
 
Ei kai vitosrellu koskaan ole ruma ollut?!? Ei tosin komeakaan, mutta edukseen erottuva ja nätti.

Kauneus on katsojan silmässä. Omasta mielestään pelkästään se, että joku auto on vanha ja hyvässä kunnossa ei tee siitä nättiä. En tykännyt Rellusta pikkupoikana enkä tykkää vieläkään. :psmoke:
 
Jonnet ei tajua sitä tunnetta, mitä tuommoisen auton näkeminen tuo. Näitä kuolattiin silloin pilkupoikina.

Tosin tämänkin se 30k Tesla jätättää mennen tullen ni ei voi olla hyvä.

No ei se hyvä ole, mutta ajaton ja klassikko se on ja herättää enemmän niitä positiivisia tunteita kuin joku väsyny Tesla.
 
Viimeksi muokattu:
En ymmärrä. Mikä tässä kuvassa on pointti; korinväriset puslat, uudehko pakoputki vai pesty alusta on +20k?

PS. Mikähän asetus on pielessä kun en saa hymiöitä viestiin kun koko valikko on harmaana?
Tuollaista autoa ostava voi todeta että mm. puslat on vaihdettu ja arvatenkin laadukkaisiin. Myös koko alusta on läpikäyty ja uutta osaa on paljon.
Ok, osilla on hintansa mutta on myös työlle jos osaavalla pajalla tehdään alusta samaan kuntoon.
Toinen laita näistä vastaavista autoista on vehkeet joiden reitti on saksa-albania-espanja-italia-liettua-suomi. Historiassa ainakin pari mälliä ja korin oikaisua, korjaamista eri mallisarjan osilla ja perinteinen mittarin rullaus alaspäin. Myyntitekstissä "laadukas superauto, hyvät pörinät."
Eli laatu tavarasta laatu kuvat, ei pelkkä pakoputki kuva. :)
 
Jos tuohon audiin vielä palataan, niin ehkä tuohon hintapyyntiin voisi olettaa, että olisi ollut varaa ostaa oikean levyiset renkaat ettei tarvi paria tuumaa alikokoisia venyttää vanteelle :smoke:

Ei ole tuo venykumi-touhu itselle koskaan iskenyt, pahimipia kötöstyksiä gti-magazinessa oli aikoinaan ne missä etupäästä runkopalkkeja lyötiin lekalla linttaan, että saatiin alle mahtumaan 19" pallot johonkin CRX:ään.
 
Jos tuohon audiin vielä palataan, niin ehkä tuohon hintapyyntiin voisi olettaa, että olisi ollut varaa ostaa oikean levyiset renkaat ettei tarvi paria tuumaa alikokoisia venyttää vanteelle :smoke:

Eihän nuo rs6 renkaat mitään venykumeja ole nähnytkään.
 
Eihän nuo rs6 renkaat mitään venykumeja ole nähnytkään.
Jos tuosta audista kyse (lainaus viestistä alla), niin tuli kommentista mieleen toisenlaiset, mutta renkaat nyt kai aina kompromissi.

Onhan se hieno ja tehokas mutta löytyykö 83 000e maksajaa yli 10v vanhalle, yli 200tkm ajetulle ja ylimaalatulle autolle? :psmoke: Nuorilla, jotka tuollaista kuolaa, ei varmasti ole noita rahoja taskussa.

Liitteenä kuvakaappaus ilmoituksen kuvasta, GTI Magazine / Jape
kuva_2024-08-11_221225074.png

Ilmeisesti myyjä on ko lehden kuvaaja.
 
Viimeksi muokattu:
Eihän nuo rs6 renkaat mitään venykumeja ole nähnytkään.

Ei, jos eletään jossain bimmerfestin stance-maailmassa, mutta venytetty ne silti on. Jos halutaan niin vaalia alkuperäistä ja myydä keräilykappaleena, niin ehkä silloin voisi alla olla auton alkuperää enemmän mukailevat kumit.

Makuasia tietysti sitten mitä mieltä niistä on, mutta venykumit on 90% tapauksissa dorkan näköiset eikä tuo audi tee poikkeusta.
 
Aavistuksen "venytetyt" ei itseä niin haittaa. Mutta paras on kun laitetaan etuveto GTI:Hin taakse leveämmät vanteet ja renkaat kunnon venytyksellä.. ei helvetti. :sick:
 
Ei, jos eletään jossain bimmerfestin stance-maailmassa, mutta venytetty ne silti on. Jos halutaan niin vaalia alkuperäistä ja myydä keräilykappaleena, niin ehkä silloin voisi alla olla auton alkuperää enemmän mukailevat kumit.

Makuasia tietysti sitten mitä mieltä niistä on, mutta venykumit on 90% tapauksissa dorkan näköiset eikä tuo audi tee poikkeusta.

Minkä kokoiset kumit noille ilmoituksen mukaan OE 9,5x21J kiekoille pitäisi laittaa? Taitaa olla ihan valmistajan ilmoittama koko toi 285/30R21
 
Voi olla hankala myytävä 10k hintaan kun 1st gen leaffeja saa reilusti alle sen. 1st gen Leaf ei ole lähimaillakaan markkinoiden paras sähköauto mutta on kuitenkin tehdasvalmisteinen "oikea" modernihko auto jossa on ilmastoinnit yms vrt. tuo joka on kirjaimellisesti kyläsepän kasailema. Kyllä on huikean näköinen esim Sunnyn konehuoneen asennuskuva.
 
Tiedä kerätäänkö vain huomiota (en ymmärrä kyllä miten tässä), mutta jos ei, niin kyllä hassua miten varsinkin autojen kanssa monella unohtuu, ettei osien hinta todellakaan siirry 1:1 hintaan, usein käytännössä jopa laskee.
Tuossahan ei ole autona kuin illaksi naurut, ja sitten paaliin. Hyvä jos tonnilla kelpaa.
 
Ei, jos eletään jossain bimmerfestin stance-maailmassa, mutta venytetty ne silti on. Jos halutaan niin vaalia alkuperäistä ja myydä keräilykappaleena, niin ehkä silloin voisi alla olla auton alkuperää enemmän mukailevat kumit.

Makuasia tietysti sitten mitä mieltä niistä on, mutta venykumit on 90% tapauksissa dorkan näköiset eikä tuo audi tee poikkeusta.
Eihän nuo mitkään venykumit ole vaan kumit joissa on rim protect eli n. 1-2 cm ylimääräistä kumia sivuilla suojaamassa vannetta kanttareilta. Hyvät varsinkin kaupungissa pysäköidessä.

 
No nätti ja nätti… nätti väri ja vanteet erottaa tusinasta muusta Teslasta kaupan parkkipaikalla. Vähän ruvellahan nuo todennäköiset LM-replikatkin on. Käyttöauto.
 
Laita liikkeseen niin se saa hoitaa mahdolliset laatikko reklamaatiot, nukut ite paremmin mielin.
Ei yksityisten välisessä kaupassa ole mitään kuluttajansuojalain tarkoittamia virhevastuuasioita eli perävalotakuulla mennään ellei siellä pystytä näyttämään, että myyjä olisi petoksella myynyt viallista kamaa.
 
No nätti ja nätti… nätti väri ja vanteet erottaa tusinasta muusta Teslasta kaupan parkkipaikalla. Vähän ruvellahan nuo todennäköiset LM-replikatkin on. Käyttöauto.
Ja taitaa olla vielä kitkarenkaat noilla vanteilla :hmm: yleensä luulis että kesävanteet on ne siistimmät, ja tähän vuodenaikaan ne olis alla. Ai niin, tuo oli Oulussa, liekö se sit talvi jo siellä :D
 
Ei yksityisten välisessä kaupassa ole mitään kuluttajansuojalain tarkoittamia virhevastuuasioita eli perävalotakuulla mennään ellei siellä pystytä näyttämään, että myyjä olisi petoksella myynyt viallista kamaa.

Ehkä niin, mutta tällä minimoi myös sen mahdollisuuden että käy paska säkä ja joku periaatteen mies™ tulee ovelle selvittämään hajonnutta vaihdelaatikkoa kuukausikaupalla oston jälkeen.
 
Ehkä niin, mutta tällä minimoi myös sen mahdollisuuden että käy paska säkä ja joku periaatteen mies™ tulee ovelle selvittämään hajonnutta vaihdelaatikkoa kuukausikaupalla oston jälkeen.
Juuri näin. Vaikka laki olisi puolella, suosittelen silti välttelemään kaikkia potentiaalisia hankaluuksia. Taloja on palanut vähemmästäkin kuin paskan DSG:n myynnistä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 715
Viestejä
4 555 169
Jäsenet
75 048
Uusin jäsen
Lymppä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom