Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Miksei toimisi? Kyseessä on muutaman tonnin auto ja kaikki eivät osaa tai jaksa laatia myyntitekstejä. Kiinnostuneet soittaa tai menee paikalle.
Siisti kunto kyllä kuvissa 30v & 300tkm ikäiseksi, varmaan voisi koettaa museokilpiin. Käyttökulut voi olla aika isot 4x4 Calibrassa, tosi harvinainen malli tietääkseni ja varaosat sen mukaan.

No, ainakin itsellä kun katselee useista vaihtoehdoista läpi, niin kyllä yhteydenotto useimmiten jää tekemättä juuri niistä, joista ei ole viitsitty käytännössä mitään tietoa laittaa ilmoitukseen. Toki jos auto on tarpeeksi hyvä ja mielenkiintoinen, varmasti soittajiakin on. Myyntitekstin laatimistaitoa ei tarvita esim. lyhyen huoltohistorian kertaamiseen ja yleisen kunnon kartoittamiseen.
 
Itse tykännyt nettiautossa kun voi hakea auton vetotyypin mukaan, ei ole samaa tullut vastaan autoscout tai mobile.de (mobiilissa).
 
On siellä mobilessa ja autoscoutissakin se allradantrieb valittavissa. Toki pelkkää taka tai etuvetoa sillä ei voi hakea.
 
Miksei toimisi? Kyseessä on muutaman tonnin auto ja kaikki eivät osaa tai jaksa laatia myyntitekstejä. Kiinnostuneet soittaa tai menee paikalle.
Siisti kunto kyllä kuvissa 30v & 300tkm ikäiseksi, varmaan voisi koettaa museokilpiin. Käyttökulut voi olla aika isot 4x4 Calibrassa, tosi harvinainen malli tietääkseni ja varaosat sen mukaan.

Varaosat ei edes ole erityisen kalliitta tuohon, paljon kalliimpaa on ruostevaurioiden korjaaminen, kokemusta on...
Tuossa kuvan autossa on ainakin turbo vaihdettu.
 
Chevy van.jpg


Kieltämättä kyllä hieman erikoinen ulkonäkö tässä Chevyssä


:speak:
 
Tuosta uudesta nettiauton käyttöliittymästä vielä sen verran, että nettimotohan on ollut ties kuinka kauan tuolla uudella käyttöliittymällä. Annoin itse palautetta siitä silloin, mutta ilmeisesti tästä uudesta on tykätty tai sitten väkisin lyöty läpi piittaamatta käyttäjäkokemuksista.

Paljon en tuolla "roiku", mutta herranen aika kun on kauhean näkönen tuo uus käyttöliittymä... Laitoin palautetta.

Vanha kunnon "...uudistuu käyttäjien ehdoilla"
 
Myyntitekstin laatimistaitoa ei tarvita esim. lyhyen huoltohistorian kertaamiseen ja yleisen kunnon kartoittamiseen.
Tuohan on juuri se vaikein tehtävä. Kun auto on noin vanha ja jos on vaan ajellut ja huoltanut kyläsepällä tarvittaessa, niin vaikea on kirjoitella. Esim. pohjan ruostevauriot on tosi vaikea havaita jos ei pääse kunnolla auton alle tutkimaan. Ja sitten vielä esittää puolueettomasti.
Ehkä joku Autotohtori dokumentti mutta se näytti maksavan satasen luokkaa ja voi olla tonniluokan autossa paljon.

Nämä seikat voi kuulostaa tyhmältä autoasiantuntijan korvaan mutta olen näitä "hyviä" kuntoraportteja nähnyt ja paikan päällä totuus selvinnyt.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä sijoitusauton/arvoaan nostavan auton status pitää olla sellainen että asiasta tietämätönkin pitää sitä erikoisena/haluttavana.

Se on jälkeenpäin helppo viisastella.

Besserwisserit toki kaikki osti esim. ilmajäähdytteisiä Porscheja (siis ihan perusmalleja) 15-20 vuotta sitten ja myi siitä 10 vuoden päästä 3x hinnalla. Silloin niitä pidettiin vanhanaikaisina, epäluotettavina ja ongelmajätteinä lähinnä. Muistan kun 912 sai reilulla kymppitonnilla ja 911 20k. Ja niitä oli myynnissä paljon. Samaan aikaan ostettu Porsche 924 on taas täsmälleen samanarvoinen kuin silloin.

Kovia nousijoita myös Hondat NSX ja S2000 sekä vanhat VW bussit. Briteissä on kuulemma Subaru Impreza Turbot nyt kovassa huudossa.

Ja sitten voi yksi elokuva tai TV-sarja muuttaa jonkun vanhan auton statuksen hetkessä. Tai joku tekijä X.

Ei kannata hämääntyä kun Calibra on halpa auto. Prosentteina hinta voi nousta paljon.
 
Onko se sitten sijoitusauton merkki että joku pieni tietäjäryhmä pitää arvossaan? Tulee mieleen jotkut saabit joita pistetään hervottomalla pyynnillä myyntiin mutta arvon näkee lähinnä vain muutamat saabistit. Kyllä sijoitusauton/arvoaan nostavan auton status pitää olla sellainen että asiasta tietämätönkin pitää sitä erikoisena/haluttavana.
Miten asiasta tietämättömän havainnot tai ajatus siitä, että jokin auto on erikoinen tai haluttava vaikuttaa siihen onko auto sijoitusauto tai että auton arvo nousee?

Asiasta tietämättömän mielestä haluttavuus voi tarkoittaa esim tavallista tojotaa tai erikoisuus jotain autonrämää kunnosta huolimatta. Harrastajakunta tietää sit miksi joku auto on erikoinen, paljonko niitä on ja missä hinnat menee.
 
Miten asiasta tietämättömän havainnot tai ajatus siitä, että jokin auto on erikoinen tai haluttava vaikuttaa siihen onko auto sijoitusauto tai että auton arvo nousee?

Asiasta tietämättömän mielestä haluttavuus voi tarkoittaa esim tavallista tojotaa tai erikoisuus jotain autonrämää kunnosta huolimatta. Harrastajakunta tietää sit miksi joku auto on erikoinen, paljonko niitä on ja missä hinnat menee.
Mietit varmaan liian yksilötasolla. Jos kysytään kymmeneltä satunnaiselta kaduntallaajalta vaikuttaako joku heille näytettävä (sama)auto haluttavalta/erikoiselta/arvokkaalta, ja jos vaikka 8/10:stä sanoo että ”joo”, niin veikkaisin että auto on myös automarkkinoilla paremmin hintaansa säilyttävä/nostava kuin ”tietäjäjoukkoon” vetoava marginaalikampe.
Vrt. vaikka Audi RS2 vs. Ferrari F355. Vaikka Ferraria on valmistettu yli 4x Audien määrä ja niitä on huomattavasti enemmän myynnissä niin silti se on nostanut arvoansa enemmän kuin marginaaliporukan arvostama RS2.
 
Viimeksi muokattu:
Vrt. vaikka Audi RS2 vs. Ferrari F355. Vaikka Ferraria on valmistettu yli 4x Audien määrä ja niitä on huomattavasti enemmän myynnissä niin silti se on nostanut arvoansa enemmän kuin marginaaliporukan arvostama RS2.

En noita autoja kovin hyvin tunne mutta 348 on ollut suunnilleen saman hintainen viimeiset 15 vuotta, nyt kun katsoin niin ihan pientä nousua tainnut tulla viime vuosina. Se näyttää mielestäni paljon ajattomalta kuin F355 joka on omaan makuun vähän liikaa ysäriä.

328 taas on älyttömän arvokas ja se taitaa olla viimeinen Ferrari joka on vielä niin mekaaninen että sitä pystyy itsekkin jotenkin huoltamaan.

Noilla autoilla tietenkin ihan eri ostajakunnat kuin Calibroilla. Eipä noita edes hyvillä io-tek tason palkoilla paljon osteta.

En tiedä miksei RS Audit kiinnosta? Sekin voi joskus muuttua ja hyvä nyt ostajille jos ei ole hinnoissa ylimääräistä spekulaatiolisää.
 
En tiedä miksei RS Audit kiinnosta?

Tätä toisinaan tullut ihmeteltyä, koska "vanhoja" RS Audeja saa aika hyvään hintaan kun vertaa mitä kaikkea noissa yleensä on. Toki sen ylläpito ja huollot ovat ihan eri maata, kuin perusaudin ja täten kauhean moni ei senkään takia niitä daily drivereiksi ehkä osta. RS2 on kieltämättä veikeä peli ja olisi ihmeellisestä jos 5-10 vuoden päästä sillä ei olisi jonkinlaista kohonnutta statusarvoa.
 
Tätä toisinaan tullut ihmeteltyä, koska "vanhoja" RS Audeja saa aika hyvään hintaan kun vertaa mitä kaikkea noissa yleensä on. Toki sen ylläpito ja huollot ovat ihan eri maata, kuin perusaudin ja täten kauhean moni ei senkään takia niitä daily drivereiksi ehkä osta. RS2 on kieltämättä veikeä peli ja olisi ihmeellisestä jos 5-10 vuoden päästä sillä ei olisi jonkinlaista kohonnutta statusarvoa.

Noita RS2:sia sai jossain vaiheessa noin 20k eurolla, nyt loppuunajettu yksilökin on 50k Mobile.de:ssä ja vähemmän ajettu jotain 75-80k. Tuo hinta tosin ei enää vaikuta olevan nousussa.
 
En tiedä miksei RS Audit kiinnosta?
Oma mutu asiaan on, että vaikka tuon RS2:n kanssa, se on kuitenkin valtaosalle katsojista 35 vuotta vanha farmari-Audi, ehkä vähän pirteämmässä värissä. Samoten nyt vaikka 2000-luvun alun RS4 tai RS6, 20 vuotta vanha perheauto, tai Mersun W124 E500, vanha taksi. Näiden erottamiseksi katukuvassa tarvitsee tietää, että Audilla ja Mersulla on erikoismalleja normiautoista sekä tosiaan olla kiinnostunut tuon ikäisistä saksalaisista urheiluperheautoista. Kuitenkin ihmisille, jotka eivät autoista mitään tiedä tai kiinnostu niistä, soittaa kelloja ja kääntää katsetta paljon enemmän punainen kaksipaikkanen urheiluauto ja nimi Ferrari. Täten semmoisen hankinta saattaa olla todennäköisempää autoista ymmärtämättömälle, joka nyt jostain syystä harrasteajoneuvoa kaipaisi.
 
Miksei RS Audit kiinnosta? No lyhyt vastaus, pikkupoika kadulla nähdessään ja kuullessaan Ferrarin F355 on että ”Wau!, isi katso!”. RS2 mennessä ohi poika todennäköisesti katselee käpyjä tai jotain muuta kiinnostavampaa. Vanhempana poika, jos elämä on kohdellut hyvin ja rahatilanne suotuisa katselee F355 tai Ferrareita yleensäkin kun sellainen jätti kivan muistijäljen jonnekin aivojen sopukoihin silloin pienenä. Hinnat ovat toki nousseet kun muutkin ovat niitä havitelleet, mutta ehkä jonain päivänä.
Eli, haluttavuus lähtee jo ulkonäöstä. Kaksipaikkaiset urheiluautot ovat sellaisia monesti jo lähtöjäänkin. Siihen jos lisätään vielä erikoiset, vaikuttavat äänet varsinkin sähköautojen hiljenevässä maailmassa niin on jo aika hyvä omistushaluja herättävä paketti kasassa, ja se meinaa… arvo nousee.
 
Ei kannata hämääntyä kun Calibra on halpa auto. Prosentteina hinta voi nousta paljon.
Tosta nimeomaisesta yksilöstä nyt ei tiedä kun on ahdin vaihdettu melkoisesti suurempaan ja tehoja otettu 100+ heppaa lisää ulos. Miten lie neliveto hoidettu kun ei kestä vakiotehojakaan.

Eikä viitsitä mainita mistään muutoksista myynti-ilmossa...
 
Tosta nimeomaisesta yksilöstä nyt ei tiedä kun on ahdin vaihdettu melkoisesti suurempaan ja tehoja otettu 100+ heppaa lisää ulos. Miten lie neliveto hoidettu kun ei kestä vakiotehojakaan.

Eikä viitsitä mainita mistään muutoksista myynti-ilmossa...

Joo en katsonut tai kommentoinut sitä yksilöä. Sehän on kans kun kaikki tuollaiset turbopelit raiskataan (viritetään) ennemmin tai myöhemmin. Jos löytyisi jonkun papan vähän ajama orkkis.
 
Joo en katsonut tai kommentoinut sitä yksilöä. Sehän on kans kun kaikki tuollaiset turbopelit raiskataan (viritetään) ennemmin tai myöhemmin. Jos löytyisi jonkun papan vähän ajama orkkis.
Sillä jollain autoliikkeellähän oli vuosia myynnissä sellainen neliveto Calibra, mitä ei oltu juuri ajettu ollenkaan. Nettiautossa ei enää näytä olevan, saivatkohan ikinä sitä myytyä?
 
Sillä jollain autoliikkeellähän oli vuosia myynnissä sellainen neliveto Calibra, mitä ei oltu juuri ajettu ollenkaan. Nettiautossa ei enää näytä olevan, saivatkohan ikinä sitä myytyä?
Eikös se ollut joku tulvassa tms. ollut ja läpikastunut? Muistaakseni ikinä ollut rekisteröity.
 
Miksei RS Audit kiinnosta? No lyhyt vastaus, pikkupoika kadulla nähdessään ja kuullessaan Ferrarin F355 on että ”Wau!, isi katso!”. RS2 mennessä ohi poika todennäköisesti katselee käpyjä tai jotain muuta kiinnostavampaa. Vanhempana poika, jos elämä on kohdellut hyvin ja rahatilanne suotuisa katselee F355 tai Ferrareita yleensäkin kun sellainen jätti kivan muistijäljen jonnekin aivojen sopukoihin silloin pienenä. Hinnat ovat toki nousseet kun muutkin ovat niitä havitelleet, mutta ehkä jonain päivänä.
Eli, haluttavuus lähtee jo ulkonäöstä. Kaksipaikkaiset urheiluautot ovat sellaisia monesti jo lähtöjäänkin. Siihen jos lisätään vielä erikoiset, vaikuttavat äänet varsinkin sähköautojen hiljenevässä maailmassa niin on jo aika hyvä omistushaluja herättävä paketti kasassa, ja se meinaa… arvo nousee.
Audista löytyy Porschen osia ainakin peilit, jarrut ja vanteet, varmasti muutakin. Jos ei vitoskoneen ääni miellytä niin jotain on jo pahasti pielessä, varmaan haukkuu turbovalmistajan rasistiksi, kun siinä lukee KKK, vaikka ne on vain nimiä Kühnle, Kopp & Kausch. E500 Mersu on myös Porschen kanssa tehty.

Ja nyt ettei mene ihan paskan jauhamiseksi niin eikös tämä ole jo ketjukoneella?

https://beta.nettiauto.com/ford/fiesta/13978181
 
Audista löytyy Porschen osia ainakin peilit, jarrut ja vanteet, varmasti muutakin. Jos ei vitoskoneen ääni miellytä niin jotain on jo pahasti pielessä, varmaan haukkuu turbovalmistajan rasistiksi, kun siinä lukee KKK, vaikka ne on vain nimiä Kühnle, Kopp & Kausch. E500 Mersu on myös Porschen kanssa tehty.

Ja nyt ettei mene ihan paskan jauhamiseksi niin eikös tämä ole jo ketjukoneella?

https://beta.nettiauto.com/ford/fiesta/13978181
Luetteletkin tuossa juuri niitä tietäjät tietää juttuja joita ei tavan tallaaja tiedä, näistä eroistahan tässä juuri puhuttiin.
No tuo 5-koneen ääni on se joka erottaa tusinafarmarista niin siinä mielessä saattaa joku asiasta tiemätönkin vilkaista tuota Audia.
 
Mietit varmaan liian yksilötasolla. Jos kysytään kymmeneltä satunnaiselta kaduntallaajalta vaikuttaako joku heille näytettävä (sama)auto haluttavalta/erikoiselta/arvokkaalta, ja jos vaikka 8/10:stä sanoo että ”joo”, niin veikkaisin että auto on myös automarkkinoilla paremmin hintaansa säilyttävä/nostava kuin ”tietäjäjoukkoon” vetoava marginaalikampe.
Vrt. vaikka Audi RS2 vs. Ferrari F355. Vaikka Ferraria on valmistettu yli 4x Audien määrä ja niitä on huomattavasti enemmän myynnissä niin silti se on nostanut arvoansa enemmän kuin marginaaliporukan arvostama RS2.
Ehkä jonkun fefen tapauksessa, mut näytäpä tavikselle joku tojotan mark 2 ja koita selittää miksi 10v sit parin tonnin kippo maksaa nykyään 10-20kiloa jne.
 
Ehkä jonkun fefen tapauksessa, mut näytäpä tavikselle joku tojotan mark 2 ja koita selittää miksi 10v sit parin tonnin kippo maksaa nykyään 10-20kiloa jne.
Koska Kummeli? No vakavemmin jos ensimmäisiä mark 2 sukupolvia meinaat niin ihmiset kyllä varmaan arvostavat vanhaa hyväkuntoista autoa ja ymmärtää siinä vaiheessa myös arvon nousun. Tuo RS2 iältään(ulkonäöltään) on nyt sitä väliinputoaja mallia tällä hetkellä että näyttää vanhalta halvalta audilta. 2044 vuonna hyväkuntoisena tuo Audi on varmaan jo sitä ohhoh -osastoa, jos silloin vielä bensavehkeitä teillä liikkuu.
 
Onpas karvalakki. Anyway. Muistaakseni, jos pakosarja on tulipellin puolella, niin silloin on ketju. Tosin siinäkin tapauksessa öljypumpulla on kuitenkin remmi.
No ei siinä sitten ole vieläkään mitään järkeä, siellä se remmi lilluu öljypohjan sisällä ja kaipaa joskus vaihtoa, pumpun sihtejä ilmeisesti mennyt myös tukkoon.
 
Koska Kummeli? No vakavemmin jos ensimmäisiä mark 2 sukupolvia meinaat niin ihmiset kyllä varmaan arvostavat vanhaa hyväkuntoista autoa ja ymmärtää siinä vaiheessa myös arvon nousun. Tuo RS2 iältään(ulkonäöltään) on nyt sitä väliinputoaja mallia tällä hetkellä että näyttää vanhalta halvalta audilta. 2044 vuonna hyväkuntoisena tuo Audi on varmaan jo sitä ohhoh -osastoa, jos silloin vielä bensavehkeitä teillä liikkuu.
No mut tavikset ei montaakaan tollasta autoa pidä erikoisena tai haluttavana ja silti ne arvot nousee.
 
Loistava huomio, kertoo todellakin paljon auton myyjästä ja hänen laiskuudesta. Yleensä nämä tyypit käyttää tällaista, niin on mukavampi istua:

Tunnen yhden henkilön joka ei käytä turvavyötä. Kyseessä ei ole laiskuus vaan hän perustelee sitä sillä että ei joudu onnettomuustilanteessa kitumaan (?). Kysyin että eikö kannattaisi airbagit disabloida myös..

Oliko taksikuskeilla aikanaan joku erivapaus että vyötä ei tarvitse käyttää? En ole ihan varma onko kyseessä vaan urbaani legenda.
 
Tunnen yhden henkilön joka ei käytä turvavyötä. Kyseessä ei ole laiskuus vaan hän perustelee sitä sillä että ei joudu onnettomuustilanteessa kitumaan (?). Kysyin että eikö kannattaisi airbagit disabloida myös..
Juu tiedän itse kanssa yhden joka ei käytä turvavyötä koskaan, joka tuli vaan tästä mieleen. Hänellä taitaa olla ihan joku lääkärintodistus asiaan, että turvavyöt aiheuttaa hänellä jonkun paniikkikohtauksen.

Oliko taksikuskeilla aikanaan joku erivapaus että vyötä ei tarvitse käyttää? En ole ihan varma onko kyseessä vaan urbaani legenda.
Ainakaan aikanaan taksien asiakkaat ei käyttänyt turvavöitä. Nykyään siitä on kaikille varmasti tullut niin tapa, että se 99 ihmisistä laittaa turvavyön mielellään, vaikka istuisi mihin autoon.

No meni ehkä vähän offtopic, vaikka oikeasti ihan tärkeä aihe onkin, mutta erikoista että näitä turvavyön välttelijöitä löytyy näköjään enemmänkin.
 
Valmiiksi kiinnitetty kuljettajan turvavyö kertoo omaa tarinaansa auton myyjästä.
Yksinään ei, mutta ilmoitus kokonaisuutena tuo tosiaan mieleen että liikkuminen ja muu fyysinen näppäryys ei ole yhtä ketterää kuin keskiverto nuorella. Ilmeisesti itse myy ja itse tehnyt ilmoituksen, niiin on ainakin yrittänyt, ja niitä kuvia laittannut, niin melkeimpä kehuisin. Vs ne esimerkit missä joku ihan laiskuuttaa laittaa pari maisemakuvaa + pakolliset tiedot.
 
Itselleni on työhommissa tullut muutaman kerran viereen heppu, joka ei ole halunnut käyttää turvavyötä. Siinä vaiheessa on aina auto seisonut paikallaan tasan niin kauan, että vierustoverin turvavyö on laitettu oikeaoppisesti kiinni. Napina on ollut aina yhtä kova ja perusteet melkoisen olemattomia. Laiskuutta tuo vyön käyttämättömyys siis useimmiten on.
 
Aika usein näkee sitäkin, että varsinkin nuorempi väki pitää jalkoja kojetaululla. Nehän lähtee jumalauta perseestä itri kolaritilanteessa. Itse on vanhempana antaisi ikipäivänä lapseni tehdä niin.
 
Edit, oliko joku nettiauto ketju, jatkoin ärsyttää ketjuun, kun en parempaakaan keksinyt
Aika usein näkee sitäkin, että varsinkin nuorempi väki pitää jalkoja kojetaululla. Nehän lähtee jumalauta perseestä itri kolaritilanteessa. Itse on vanhempana antaisi ikipäivänä lapseni tehdä niin.
Joskus nähnyt kuskeja joilla jalat kojelaudalla, siinä kolaririski koholla, jalkojen irtilähtemistä ihan noin kuvaillut, muta mielikuvissa miettinyt pelastajia kun turvatyynyt paukkuneet ja raajat miten sattuu. eikä puristuneena siellä missä yleensä.
 
Olen samaa mieltä turvavyön käyttämättömyydestä, mutta mieleeni tuli voisiko tuo turvavyön laittaminen kiinni pitää auton käynnissä? Ainakin hybridi-Passat sammuttaa itsensä, jos on yli puoli minuuttia pois kuskin penkiltä ja auto käynnissä P:llä. Taisi olla 7.5 golfissakin sama. Saattaisi helpottaa kuvien ottamista, jos tahtoo ottaa kuvia autosta valot päällä?

edit: ei siis tässä kyseisessä tapauksessa, kun kuvat on paskat ja valotkaan ei ole päällä.
 
Olen samaa mieltä turvavyön käyttämättömyydestä, mutta mieleeni tuli voisiko tuo turvavyön laittaminen kiinni pitää auton käynnissä? Ainakin hybridi-Passat sammuttaa itsensä, jos on yli puoli minuuttia pois kuskin penkiltä ja auto käynnissä P:llä. Taisi olla 7.5 golfissakin sama. Saattaisi helpottaa kuvien ottamista, jos tahtoo ottaa kuvia autosta valot päällä?
Tätä kommentoit ?
Tuo kuva tuo mieleen että pidempiaikainen juttu, ja tuo ja muut tuo mieleen että sille on ihan hyvä syy.
 
Edit, vääräketju, jatkoin yleiseen autoketjuun
Liikkeestä ostettu viritetty Audi todettiin tieliikennekelvottomaksi, ja vaihdossa annetun BMW:n moottori hajosi heti

Vähän ohi aiheen, mutta pistää kyllä miettimään miksi käytetyissä autoissa on tätä paskakiertämään kulttuuria? Ihan niin kuin ei olisi laitointa tai moraalisesti väärin olla kertomatta vioista.
Linkin tarina, Kuluttaja osti liikkeestä käytetyn Audin ja vaihdossa mene bemari välirahaa reiluparitonnia (reilun 20k€ autot)
Audi, kuten linkin tekstissä, oli tieliikennekelvoton, viritys softaa, hiukkassuodatin puuttu, BMW viritetty, ja porsi muutaman sadankilometrin jälkeen.

Bemarin korjaus yli kymppitonnin, Audin korjauskulut ei vielä selvillä, Lautakunnan suositus, myyjäliike maksaa 30% Audin korjauksesta, ja ettei pyydä kuluttajalta yli 30% BMW korjauksesta.

Tarinassa se huomio että kuluttaja voi Audin pajalla sen jälkeen kun myyjä oli kysellyt BMW korjaukseen osallistumisesta.

Tässä BMW myyjälle olisi tullut halvemmaksi olla avoin ja kertoa tilanne, isompi vaihtoraha, mutta ei välttämättä noin montaa tonnia.

toinen poiminta, BMW omistaja olisi sitä lastutettua autoa ajannut pitkillä huoltoväleillä
 
Itselleni on työhommissa tullut muutaman kerran viereen heppu, joka ei ole halunnut käyttää turvavyötä. Siinä vaiheessa on aina auto seisonut paikallaan tasan niin kauan, että vierustoverin turvavyö on laitettu oikeaoppisesti kiinni. Napina on ollut aina yhtä kova ja perusteet melkoisen olemattomia. Laiskuutta tuo vyön käyttämättömyys siis useimmiten on.
Isäni on myös näitä jotka ei vyötä käytä. Joutui joskus 70-80 luvun välissä pahimpaan liikenneonnettomuuteensa jossa jotenkin Asconan katto painui selkänojia myöten sisään, oli pelastautunut tilanteessa heittäytymällä poikittain repsikan puolelle ja selvinnyt siten. Ei olisi vöissä onnistunut ja ei ole sen jälkeen vyötä vapaaehtoisesti käyttänyt.
Silloiseen aikaan ei ollut turvavyön käyttöpakkoa vielä etupenkeilläkään.
 
Liikkeestä ostettu viritetty Audi todettiin tieliikennekelvottomaksi, ja vaihdossa annetun BMW:n moottori hajosi heti

Vähän ohi aiheen, mutta pistää kyllä miettimään miksi käytetyissä autoissa on tätä paskakiertämään kulttuuria? Ihan niin kuin ei olisi laitointa tai moraalisesti väärin olla kertomatta vioista.

Yleensä rahat loppu. Ei siinä kohtaa paljon moraalit kiinnosta, kun alla on 50 000e bemari josta loppuvelkaa 62 000e ja tulossa 18 000e moottoriremppa. Äkkiä vaan auto vaihtoon ja toivotaan ettei liikkeestä kuulu perään.
 
Yleensä rahat loppu. Ei siinä kohtaa paljon moraalit kiinnosta, kun alla on 50 000e bemari josta loppuvelkaa 62 000e ja tulossa 18 000e moottoriremppa. Äkkiä vaan auto vaihtoon ja toivotaan ettei liikkeestä kuulu perään.

Tuohan se on. Ja halvoissakin autoissa on paljon samaa, koska useinhan niillä ajavilla taas talouden yleinen taso on saman verran heikompi - vikojen korjausta ei kummassakaan tapauksessa ehkä edes pystytä maksamaan. Mutta ongelma on siinäkin, että suuri osa autoliikkeistä tuntuu pimittävän viat mahdollisimman tarkkaan. Tämän kyllä huomaa jos ahkerasti joutuu liikkeitä kiertämään.

Noissa liikkeissä varmastikin lasketaan niin, että reklamaatioita pystytään torppaamaan sen verran tehokkaasti, että homma kannattaa taloudellisesti. Ja jos liike sitten joutuukin jälkikäteen jotain maksamaan, niin se on kuitenkin pääomaetu, että maksua pystyy viivästämään.

edit.
Nettiauton avaussivun yläbanneriin on ilmestynyt linkki nettiauto classiciiin. Näyttää siltä, että palautteisiin on suhtauduttu vakavasti. Voihan olla, että sivuston käyttäjätilastoissakin on jo ehtinyt näkyä muutoksen vaikutukset. Saapa nähdä mihin suuntaan homma jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 750
Viestejä
4 581 292
Jäsenet
75 502
Uusin jäsen
PCMiE

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom