Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
On kyllä hankala selata Nettiautoa, kun se ohjaa jatkuvasti nettiauto.com/callback -osoitteeseen, ja sen jälkeen yleensä 400 Bad Request...
 
Miksi isoin osa riitatapauksista tulee esiin jossain audi/mersu/bwm jutuissa?
 
On kyllä hankala selata Nettiautoa, kun se ohjaa jatkuvasti nettiauto.com/callback -osoitteeseen, ja sen jälkeen yleensä 400 Bad Request...
Mulla ei oikein toimi kirjautuneena jollain tietyllä selaimella. Ei kirjautuneena toimii kyllä hyvin kaikilla selaimilla, esim Operalla.
 
Miksi isoin osa riitatapauksista tulee esiin jossain audi/mersu/bwm jutuissa?

Veikkaan että noita ostavat (pätkällä) merkin takia myös ne joilla ei oikeasti ole varaa. Rempan kohdalla rahat loppuu tai tulee muuten vaan ostokrapula kun auto vie suurimman osan kk-rahoista. Tietysti noissa varmaan myös pistetään enemmän "pommeja" kiertoon samasta syystä. Kahden tonnin ritsan kohdalla moni ei jaksa alkaa taistelemaan, mutta kun sidottu on 10-30K€ niin taistelutahto on kovempi.
 
Varmaan liittyy myös siihen että tuossa premium -ryhmässä piitataan siitä omasta autosta enemmän, eli se on vähän enemmänkin kuin vain kulkine paikasta A paikkaan B. Vaikka jonkun tojotan/skodan perässä joku korjausmaalauksen valuma tai sävyero kiinnosta v*ttuakaan mutta sitten kun se oman silmäterän perässä niin alkaa jo vähän kiinnostaakin.
 
Varmaan liittyy myös siihen että tuossa premium -ryhmässä piitataan siitä omasta autosta enemmän, eli se on vähän enemmänkin kuin vain kulkine paikasta A paikkaan B. Vaikka jonkun tojotan/skodan perässä joku korjausmaalauksen valuma tai sävyero

Onhan niissä premium-autoissa ainakin uudenkarheina usein premiumia ne varaosien hinnatkin. Joku korkeussäätömoottorilla varustettu etuvalo voi maksaa johonkin helvempaan perusmerkkiin esimerkiksi 120 euroa. Sitten taas joku uuden karhea ässämersu, niin voi olla useamman tuhat lappusen hintana sille. Se voi auton ostanutta alkaa ihan eri tavalla kiinnostaa kuka sen lampun maksaa noissa tilanteissa kun se maksaakin perkeleesti.
 
Miksi isoin osa riitatapauksista tulee esiin jossain audi/mersu/bwm jutuissa

Mitä enemmän hilavitkuttimia sitä enemmän vikoja. Ihmettelin joskus kaverin vanhempaa BMW X5:sta ja siinä oli kyllä japsi-miehelle ihmeellisiä lisävarusteita ja ominaisuuksia. Hienoja varmaan kun toimivat mutta kun hajoavat tulee vielä ihmeellisempiä vikoja. Ei ollut mikään vanha Toyota.
 
Veikkaan että noita ostavat (pätkällä) merkin takia myös ne joilla ei oikeasti ole varaa. Rempan kohdalla rahat loppuu tai tulee muuten vaan ostokrapula kun auto vie suurimman osan kk-rahoista. Tietysti noissa varmaan myös pistetään enemmän "pommeja" kiertoon samasta syystä. Kahden tonnin ritsan kohdalla moni ei jaksa alkaa taistelemaan, mutta kun sidottu on 10-30K€ niin taistelutahto on kovempi.
Tuon huomaa ihan autovakuutuksien hinnoista myös. Kortsupipo amikset ja virolaiset yms maahanmuuttajat kolaroinut noita niin paljon, että vakuutusmaksutkin korkeammat. Nuo tietyt merkit vetää puoleensa näitä tyyppejä.
 
Miksi isoin osa riitatapauksista tulee esiin jossain audi/mersu/bwm jutuissa?
Ainakaan tämän tutkimuksen mukaan eivät loista luotettavuudella. Tosin tutkittu max 5 vuotta vanhoja autoja. Toisaalta jos ei uudehkona kestä, tuskin kestää vanhanakaan.

Merkit luotetavuusjärjestyksessä, yhteensä 32 merkkiä:
12 BMW on vielä ihan ok.
24 Mersu
26 Audi

Kaikilla kolmella löytyy kyllä osalla malleja ihan hyviäkin sijoituksia, varsinkin BMW:llä. Mutta sitten on niitä häntäpään sijoituksia ihan liikaa.
Esim. Executive cars kategoriassa A6 häviää jopa Alfa Romeolle :poop:
 
Mulla ei oikein toimi kirjautuneena jollain tietyllä selaimella. Ei kirjautuneena toimii kyllä hyvin kaikilla selaimilla, esim Operalla.

Kiitoksia vinkistä, heti alkoi toimimaan kun kirjautui ulos...

Tuesta sanoivat että evästeiden tyhjentäminen saattaa auttaa.

Adblockilla ei tuntunut olevan tähän vaikutusta.
 

Liitteet

  • Screenshot 2024-02-24 at 12.46.57.png
    Screenshot 2024-02-24 at 12.46.57.png
    182,8 KB · Luettu: 666
Muistaakseni tyyppivika tuo taka-apurunko. Joskus yhtä V8 mallia kuolasin harrasteautoksi mutta (onneksi?) jäi ostamatta. Kulutusosat taisi enimmäkseen olla Mondeosta näissä?
 
Muistaakseni tyyppivika tuo taka-apurunko. Joskus yhtä V8 mallia kuolasin harrasteautoksi mutta (onneksi?) jäi ostamatta. Kulutusosat taisi enimmäkseen olla Mondeosta näissä?
x-typessä mondeon osia. toi lincolnin pohjalevyllä.

Muutenkin jos s-typee ostaa niin yli -03 mallinen niin ei ole oikeestaan muuta samaa ton vanhemman kanssa kuin kori.
Parempi alusta, sisusta, sähköt jne.
Suomi + britti tuonnit helposti aika mätiä. saksantuonnit yleensä tervepeltisiä.
 
No eikö toi nyt ole jo niin halpa auto muutenkin että ei varmaan mikään ihme ole että joutuu leimalle laittamaan. Priimana olisi varmaan vähän arvokkaampi...?
 
Muistaakseni tyyppivika tuo taka-apurunko. Joskus yhtä V8 mallia kuolasin harrasteautoksi mutta (onneksi?) jäi ostamatta. Kulutusosat taisi enimmäkseen olla Mondeosta näissä?
Joo, noissa on tuo apurunko kulutusosa. Eikä niitä meinaa mistään oikein löytää, uusia ei varsinkaan, mutta kunnostetutkin on kiven alla. Isukilla on tollanen ja ostettaessa oli juuri apurunko mätä, tais joku puol vuotta mennä ennen kuin löyti kunnostetun.
 
Jos ensimmäinen virke kuuluu " Hienossa kunnossa oleva Jaguar jossa toimii kaikki,mitään vikoja ei ole. " niin onhan se ehkä hieman harhaanjohtavaa.

No joo, mutta jos 100 000e ässämersua myydään 50 000e:llä ja kehutaan hyväkuntoiseksi, niin eikö nyt järki sano että joku syy sille halvalle hinnalle on.

Siitäkin voi olla montaa mieltä, onko mätä apurunko nyt jotenkin erityisen kamala asia tuollaisessa muutaman tonnin harrasteautossa. Varmaan olettamus on että touhutonneja menee vaikka itse tekisi jos priiman haluaa. Tota en oo ikinä käsittänyt että paskan hinnalla pitäis saada kultaa ja esitetään yllättynyttä kun ei ollutkaan suoraan tuotantolinjalta tullut kampe.
 
No joo, mutta jos 100 000e ässämersua myydään 50 000e:llä ja kehutaan hyväkuntoiseksi, niin eikö nyt järki sano että joku syy sille halvalle hinnalle on.

Siitäkin voi olla montaa mieltä, onko mätä apurunko nyt jotenkin erityisen kamala asia tuollaisessa muutaman tonnin harrasteautossa. Varmaan olettamus on että touhutonneja menee vaikka itse tekisi jos priiman haluaa. Tota en oo ikinä käsittänyt että paskan hinnalla pitäis saada kultaa ja esitetään yllättynyttä kun ei ollutkaan suoraan tuotantolinjalta tullut kampe.
Ja sit vielä eri asia törkeästi valehdella tai myydä jotain kalliilla tai halvalla.
 
Siitäkin voi olla montaa mieltä, onko mätä apurunko nyt jotenkin erityisen kamala asia tuollaisessa muutaman tonnin harrasteautossa. Varmaan olettamus on että touhutonneja menee vaikka itse tekisi jos priiman haluaa.
Onhan se pienoinen ongelma, jos sillä autolla ei voi ajaa ollenkaan. Katsastuksesta ei mene läpi ja vaikka jollain kikkailulla saisikin menemään niin eihän se kivaa ole ajaa jos perä elää täysin omaa elämäänsä. Sitten vielä kun sitä osaa ei saa mistään vaikka olisikin varaa niitä touhutonneja laittaa.

Onhan tuo aika törkeätä sanoa että "mitään vikoja ei ole", kun tossa on vika, joka estää ajamisen ja voi olla käytännössä mahdoton korjata.
 
Onhan se pienoinen ongelma, jos sillä autolla ei voi ajaa ollenkaan. Katsastuksesta ei mene läpi ja vaikka jollain kikkailulla saisikin menemään niin eihän se kivaa ole ajaa jos perä elää täysin omaa elämäänsä. Sitten vielä kun sitä osaa ei saa mistään vaikka olisikin varaa niitä touhutonneja laittaa.

Onhan tuo aika törkeätä sanoa että "mitään vikoja ei ole", kun tossa on vika, joka estää ajamisen ja voi olla käytännössä mahdoton korjata.
Mut kato jos vähä laskee hintaa niin on ok jättää sanomatta tai suorastaan valehdella ihan mitä vain.
 
Mikäköhän on hinta ja myyntipuheet kuukauden päästä kun leima on ummessa ja auto käyttökelvoton. Vai onkohan päätynyt jo paaliin.
 
Nyt on kova (pehmeä) Jagge! Eikös tuolta "esittelyt omista autoista" ketjusta löydy vastaava pommi, ja linkkiä uutiseen missä vastaava oli mennyt kai leimasta läpi jotenkin, mutta suunnilleen pohja puuttui. Tämä seurantaan.
 
Onhan se pienoinen ongelma, jos sillä autolla ei voi ajaa ollenkaan. Katsastuksesta ei mene läpi ja vaikka jollain kikkailulla saisikin menemään niin eihän se kivaa ole ajaa jos perä elää täysin omaa elämäänsä. Sitten vielä kun sitä osaa ei saa mistään vaikka olisikin varaa niitä touhutonneja laittaa.

Onhan tuo aika törkeätä sanoa että "mitään vikoja ei ole", kun tossa on vika, joka estää ajamisen ja voi olla käytännössä mahdoton korjata.

No juu, olet kyllä oikeassa. Itse on ehkä sen verran paljon autojen kanssa pulannut (kun itselläkin ollut +60 autoa) että olen kyynistynyt jo siihen että noihden ilmoitusten tietoihin on turha luottaa vaan kaikki on itse selvitettävä. Ja halvalla ei koskaan sa hyvää.
 
Joo, noissa on tuo apurunko kulutusosa. Eikä niitä meinaa mistään oikein löytää, uusia ei varsinkaan, mutta kunnostetutkin on kiven alla. Isukilla on tollanen ja ostettaessa oli juuri apurunko mätä, tais joku puol vuotta mennä ennen kuin löyti kunnostetun.

Ei niitä edes voi laillisesti kunnostaa, apurunkojen korjaaminen hitsaamalla on kielletty.
 
Ei niitä edes voi laillisesti kunnostaa, apurunkojen korjaaminen hitsaamalla on kielletty.
Sehän se tekee tosta vaikean, kun lähtötilanne kunnostetuillekin pitää olla sellainen, että ei tarvitse hitsata. Kunnostettu tuossa isukin tapauksessa siis meinasi, että osa oli käytetty, ehkä jotain pintaruosteita poistettu ja maalattu uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ei niitä edes voi laillisesti kunnostaa, apurunkojen korjaaminen hitsaamalla on kielletty.

Mitä, jos vaan vaihtais sen apurungon ehjään?

Eipä sillä, on niitä apurunkoja ennenki hitsattu, korjattu ja boxattu. Riippuu hyvin paljon kohdasta ja korjaustarpeesta mitä voi ja kannattaa tehdä, plus, että hyvä tietää mitä tekee. Talvella pakkasten aikaan jotkut selviää korjauksesta vedellä ja sanomalehdillä.
 
Mitä, jos vaan vaihtais sen apurungon ehjään?

Eipä sillä, on niitä apurunkoja ennenki hitsattu, korjattu ja boxattu. Riippuu hyvin paljon kohdasta ja korjaustarpeesta mitä voi ja kannattaa tehdä, plus, että hyvä tietää mitä tekee. Talvella pakkasten aikaan jotkut selviää korjauksesta vedellä ja sanomalehdillä.

Tottakai ehjä aina lähtökohtaisesti vaihdetaan. Ongelma vaan tulee siinä, että on autoja missä ehjät alkaa olla aikamoisia yksisarvisia kun uusia ei ole vuosikausiin saanut mistään ja kaikki käytetyt jo lahoja.

Ei hitsaamalla korjatussa mitään vikaa ole, ongelmahan on vaan se, että liian iso osa tee se itse auton korjaajista ei osaa oikeasti hitsata, niin pitää sitten kieltää kokonaan.
 
Miksi noihin ei voi tehdä sitä apurunkoa alusta saakka itse? Mistä se katsuri sen erottaa onko se originaali vai ei?Jos taidot riittää ja sauma ei näytä kiinalaisen cp-vammaisen lapsen jaloilla tekemältä, niin ei sitä kukaan katsele. Normi katsurikin toteaa vaan että eipä tuohon taida paljon muita vaihtoehtoja olla ja antaa puhtaat paperit.

ts. ajan takaa sitä että miksi ei tarvikevalmistajaa löydy kun kysyntää selvästi olisi?
 
Kyllä noita löytyy nopealla googlauksella hyväkuntoisia posteineen 500€ paikkeilla, mikä ei ole harrasteeseen paha raha saati sitte mädän ehjäksi askartelu vaatinee kuitenki ekaksi jonkunlaisen jigin ettei reiät karkaa kauas alkuperäisestä ja helposti tuhraantuu aikaa viikonloppu poikineen, ja tarvii tosiaan vähä ainaki kemppi pysyä kädessä ja olla sopivaa materiaalia ja työkaluja tallissa
 
Eli valmistaja on kieltänyt korjaamisen hitsaamalla? Yleisesti runko-osien hitsaamista ei ole kielletty.

Ei vaan trafi on kieltänyt kaikkien tukivarsien, joustintukien ja vaihdettavien apurunkojen korjaamisen. Siitä voidaan poiketa vain, jos valmistajalta löytyy erillinen korjausohje.
 
Ei vaan trafi on kieltänyt kaikkien tukivarsien, joustintukien ja vaihdettavien apurunkojen korjaamisen. Siitä voidaan poiketa vain, jos valmistajalta löytyy erillinen korjausohje.
No katopas, nykyään apurungot on siirretty akseliston osiksi (akselipalkki), siitä onkin parikymmentä vuotta kun viimeksi olen autoja hitsaillut. Hitsaus sallittu vain museoautoihin joihin ei saa varaosia.
 
5 k€ Turbo Cayenne kuvissa yllättävän siistin näköinen. Vahvasti kyllä epäilen juoksevien huolto ja korjauskulujen kanssa tulevan äitiä ikävä jo ensimmäisten viikkojen aikana.

Eipä tuossa mitään mitään ihmeellistä pitäisi olla, jos se ainut porschen itsensä valmistama osa eli moottori vaan toimii. Varaosa-autoja on maailma täysi (VW, Audi)..
 
Jos ei muuten, niin on kyllä varsin vähän saatu tehoja irti päästöjen ollessa korkeat.

Maailmassa on varmaan joku 3 ihmistä jota noi päästöt kiinnostaa. Tollasessa ei mitään merkitystä käyttöveron suhteenkaan, kun on joka tapauksessa muutaman satkun.
Aiheeseen liittyen, ihan varmaan tollanen siinä kulkee missä mikä tahansa muukin. MItään autobaanaohjusta on turha odottaa, mutta nurkissa pyörittelyt päivittäisajossa onnistuu ihan hyvin ja maantielläkin sillä pärjää jotenkin.
 
Edit, ihan sekoilua viestin suhteen, korjattu, ja lisätty loppuun postaus mistä mainitut autoa tuli keskusteluun.


Linkeissä, Porsche Cayenne 450hv 4.5L V8 Tuplaturbo ja Suzuki Jimny 1.3 JX 3d 4wd. 20v vanhoja.

Ensimmäisen päästö ehkä lähempänä 400g/km, jälkimmäisen ilmoitettu 184g/km, ehkä kolmea ei kiinnosta, mutta muita kiinnostaa joko noin yleisesti ja varsinkin kustannustenkannalta, hankki sitten tieliikennekelpoista peltoautoa tai ihan päivittäiseen ajoon. Ensimmäisellä vuotuisia veroja nyky tasolla satasia enemmän, se merkitystä jos ajaa vähän, jos ajaa enemmän, niin tuo tarkoittaa tolkutonta polttoaineen kulutusta.

Kuvauksessa ensimmäinen kuvailtiin no 20 vuotiaaksi, toimii mikä toimii. Ehkä noissa maksaa se että ainoa jostain löytyy joku joka ostaa brändiä, kokoa. Suzuki ei taida olla niin paljoa tarjolla mitä olisi kysyntään (jollainlailla maastokelpoiselle)



Edit no kommenoitdaan vielä tätä
Maailmassa on varmaan joku 3 ihmistä jota noi päästöt kiinnostaa. Tollasessa ei mitään merkitystä käyttöveron suhteenkaan, kun on joka tapauksessa muutaman satkun.
Aiheeseen liittyen, ihan varmaan tollanen siinä kulkee missä mikä tahansa muukin. MItään autobaanaohjusta on turha odottaa, mutta nurkissa pyörittelyt päivittäisajossa onnistuu ihan hyvin ja maantielläkin sillä pärjää jotenkin.
Tuossa voi olla myös siitä kyse ettei ole niitä virallisia kulutus arvoja viilattu minimiin, tai siis toivottavasti siitä kyse.
 
Viimeksi muokattu:
Linkeissä, Porsche Cayenne 450hv 4.5L V8 Tuplaturbo ja Suzuki Jimny 1.3 JX 3d 4wd. 20v vanhoja.

Ensimmäisen päästö ehkä lähempänä 400g/km, jälkimmäisen ilmoitettu 184g/km, ehkä kolmea ei kiinnosta, mutta muita kiinnostaa joko noin yleisesti ja varsinkin kustannustenkannalta, hankki sitten peltoautoa tai ihan päivittäiseen ajoon. Ensimmäisellä vuotuisia veroja nyky tasolla satasia enemmän, se merkitystä jos ajaa vähän, jos ajaa enemmän, niin tuo tarkoittaa tolkutonta polttoaineen kulutusta.

Siis meinaatko että 20 vuotta vanhaa 4.5L V8 -koneellista autoa ostava oikeasti olisi kiinnostunut auton päästöistä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 703
Viestejä
4 580 203
Jäsenet
75 496
Uusin jäsen
RWV

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom