Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Aina miettinyt jos kuntoon laittaminen ei paljoa maksa niin miksei sitä tee itse ennen myyntiä. Tässä tapauksessa etulippa. Yhden vannekuvan perusteella hyvin hinkattu naarmuille. Peittelystä päätellen tämäkin on varmaan parhaimmassa kunnossa oleva vanne.
 
Viimeksi muokattu:

" Siitä pienellä laitolla edullinen auto". En näistä A3 sedaneista tiedä mutta onko melkein 10v vanhasta pikkuautosta 16500e edullinen hintapyyntö? Autopesun saa onneksi kaupan päälle
Taas mietin että miten vaikea se olisi edes jollain ulkopuolisella tarkastuttaa teksti. Tai edes yhden kerran kävisi läpi mitä kirjoitti. Kuitenkin haluaa joitain seteleitä pirssistä, ni miten ei voi kirjoittaa selvästi? Nojoo, onpahan autossa sentään ne kaijjjjjuttimet.
 

" Siitä pienellä laitolla edullinen auto". En näistä A3 sedaneista tiedä mutta onko melkein 10v vanhasta pikkuautosta 16500e edullinen hintapyyntö? Autopesun saa onneksi kaupan päälle

En itse tuohon kohteeseen ota mitään kantaa, mutta 1.8l bensaneliveto A3 on halvimmillaan hintapyynnöltään 15000€ ja tuo vaikuttaisi olevan siellä halvemmassa päässä. 1.4 etuvetona muutaman tonnin halvempi.
 
Arvokkaita ovat nuo pienet A3, samanikäistä A4 saa varmaan samaan rahaan jossei halvemmallakin
 
Arvokkaita ovat nuo pienet A3, samanikäistä A4 saa varmaan samaan rahaan jossei halvemmallakin

Samoissa tai isommissa hinnoissa menee. A4:lle tarjolla oleva 2.0l vaikuttaa. Hieman vertailua vaikeuttaa korimallien vaihtuminen. A3:lla se oli 2013 ja A4:lla 2016. Uuden korimallin A4 pomppaa hinnoissa.
 
Hieno, voisin hyvin kuvitella että hommaisin jotain tuollaista. Jos hyvin tehty, niin tuollahan on oikein mukava tahkota ratapäiviä.
 
Oliko joskus juttua siitä, että autosta otetut valokuvat vois olla hyviä tai huonoja.
Tästä tapauksesta olnee jokaisella jokin mielipide, onko kuvat onnistuneet vai onko yritetty ottaa vaan kuvia auton likaisuudesta ja tummankeltaisesta lammikosta eturenkaan alla.

Ei nuo hyvät ole, mutta ei nyt ihan huonoimmatkaan. Selviää ainakin että minkä värinen auto on, jopa sisustan väri. Itse auto myöskin enimmäkseen kuvan keskipisteenä.
 
Valmiiksi kiinnitetty kuljettajan turvavyö kertoo omaa tarinaansa auton myyjästä.

Tuon Paskatin kuvat oli ihan paskoja. Tiedän yhden tyypin joka suunnilleen nuoli auton puhtaaksi aina ja koko ajan, myös vaihtoi niitä silloin kun kyllästyi. Kaikki hyvin pidettyjä, huollettuja sekä siistejä sisältä ja ulkoa. Mutta se turvavyö aina kiinnitti huomion, että sillein ei voi yleistää, vaikka usein varmaan voi.
 
Vähän viritelty golfi. Ihan hauskan näköinen, vähän tuollainen "sleeper" tyylinen, kun ulkoasu on aika vaatimaton.

Hieno, voisin hyvin kuvitella että hommaisin jotain tuollaista. Jos hyvin tehty, niin tuollahan on oikein mukava tahkota ratapäiviä.

Paino sanalla jos on hyvin tehty. Tekstissä ei ainakaan mainita sanallakaan mahdollisia alustaan tehtyjä muutoksia puhumattakaan jarrupäivityksistä. Jotain alustasarjaa näyttäisi olevan, mutta se nyt ei vielä kerro mitään. Ja veikkaisin, että etupäässä ei mitään lukkoa ole joten suurin osa voimasta rata-ajossa katoaa sisemmän etupyörän kautta taivaan tuuliin.

"Tahkoaminen" kun voi tarkoittaa tuon tapauksessa sitä, että parin kierroksen jälkeen sekä kone että jarrut on niin kuumat että loppupäivä menee jäähdytellessä.
 
Oliko joskus juttua siitä, että autosta otetut valokuvat vois olla hyviä tai huonoja.
Tästä tapauksesta olnee jokaisella jokin mielipide, onko kuvat onnistuneet vai onko yritetty ottaa vaan kuvia auton likaisuudesta ja tummankeltaisesta lammikosta eturenkaan alla.


Vahva suoritus epäonnistuneiden kuvien saralla. Ainoastaan kuva joka on sekä tarkentunut roskiin lattialla, poikittain että vielä sormi kuvassa yrittää liikaa. Ei jokaista mokaa kannata samaan kuvaan änkeä. Paljon paremmin pärjää takaa otettu lumikuva klassisella "arvaa auto" kikalla.
 
Onpahan taas hienosti paskottu nettiauto. Kuka näitä uudistuksia tekee ja kenen ehdoilla? Aivan hirveän näköinen ja ennen kaikkea käyttö on etenkin tarkennetun haun kohdalta ottanut pakkia merkittävästi.

Skrollaa ihan alas niin siellä on linkki vielä hetkeksi vanhaan.
 
Tästä oli jossain toisessa keskustelussa juttua ja työmaalla tätä porukalla ihmeteltiin. Antakaa hyvät ihmiset sitä palautetta sinne urakalla. Nettiauto on niitä harvoja nettisivuja joita tulee selattua oikein urakalla ja tällaiset älyttömät uudistukset tuntuu silkalta vittuilulta.
 
Tuntuu toisinaan että näitä uudistuksia pitää tehdä väkisin ihan sen takia että voidaan vaan uudistaa sivuja vaikka vanha olis toimivampi ja kevyempi käyttää....gigantin sivut oli hyvä esimerkki miten vanha toimiva ulkoasu vedettiin vessasta alas
 
Oon varmaan vähän vinksahtanut, kun ei minusta tuo uusi niin paha ole. Vaikka näyttääkin nyt aivan Motonetin uusilta sivuilta :think:
 
Itsekin lähetin rakentavaa palautetta. Aikaisemmin NettiAuto oli Euroopan paras käytettyjen autojen kauppapaikka. Ei ole enää.
Se on juurikin näin. Ihan kaikenlaisia viritelmiä löytyy maailmalta ja aina on voinut ylpeänä röyhistää rintaa, että meillä tämä sentään on paremmin osattu, vaikka kohderyhmä on määrältään murto-osa mitä isommilla markkinoilla, italialaisilla, espanjalaisilla, hollantilaislla, briteillä tai edes ruotsalaisilla. Jenkeilläkin homma hyvin levällään ja ihan laidasta laitaan löytyy toteutuksia. Mobile.de vuosin varrella sentään parantunut mutta kaukana vanhasta nettiautosta.

Nettimotohan levähti jo aiemmin mutta se onkin jo eri porukan hallussa. Siellä sentään tosin osa palautteesta on mennyt perille ja sen mukaan on toimittukin mutta ei se silti samaa tasoa ole kuin ennen.

Kait se on kun jokaisen pitää todistaa olemassaolonsa tärkeys ja näinhän sitä saadaan näkyvää muutosta aikaan ihan vain muutoksen ilosta.
 
Harrasteautoja katselen kesäksi ja ärsyttää kyllä suurimman osan ihmisistä ilmoittamistaidot. Kuvat ovat mitä sattuu ja kertomusta esim. auton historiasta ei ole. Toimiiko tuollainen tosiaan?

Miksei toimisi? Kyseessä on muutaman tonnin auto ja kaikki eivät osaa tai jaksa laatia myyntitekstejä. Kiinnostuneet soittaa tai menee paikalle.
Siisti kunto kyllä kuvissa 30v & 300tkm ikäiseksi, varmaan voisi koettaa museokilpiin. Käyttökulut voi olla aika isot 4x4 Calibrassa, tosi harvinainen malli tietääkseni ja varaosat sen mukaan.
 
Kyllä blocket ja mobile on parempia...

No itse asiassa eivät. Mobile.de käyttöliittymä on aivan kurainen, blocketista ei sen parempia kokemuksia mutta eihän sitä ole varmaan autojen ostoa varten alun perin tehty.

Mutta tykkäähän jotkut craigslististäkin, tottumiskysymyksiä ehkäpä.
 
Siisti kunto kyllä kuvissa 30v & 300tkm ikäiseksi, varmaan voisi koettaa museokilpiin. Käyttökulut voi olla aika isot 4x4 Calibrassa, tosi harvinainen malli tietääkseni ja varaosat sen mukaan.

Sijoituskohde. Calibrat tulevat olemaan vielä kalliita autoja, varsinkin nelivedot ja muut harvinaiset mallit. Jos on tilaa säilyttää niin kannattaa ostaa jemmaan kun saa vielä pikkurahalla.
 
Linkin URL https://www.nettiauto.com/ , joka ohjaa https://beta.nettiauto.com/, toiminta taitaa perustua pipareihin, eli linkistä kirjoitetaan myös keksi muistiin, jonka jälkeen pysyy www osoitteessa aikansa.

Ja jos olet betan puolella niin,

1707288500509.png
 
No itse asiassa eivät. Mobile.de käyttöliittymä on aivan kurainen, blocketista ei sen parempia kokemuksia mutta eihän sitä ole varmaan autojen ostoa varten alun perin tehty.

Mutta tykkäähän jotkut craigslististäkin, tottumiskysymyksiä ehkäpä.
Kummaskaan ei ole monen klikkauksen päässä, että saa haluamansa tulokset näkyviin. Mutta tottumis-, ehkä osaamis- ja kielikysymyskin lienee. Ehkä tuo beta.nettiauto on sitten heille sopiva.
 
Onko tuo uusi sivusto tehty ns mobiililaite soveltuvuus edellä? Vähän samaa trendiä näyttäisi olevan monessa sivustolla kuten motonet, yms.
 
Ja jos olet betan puolella niin,

1707288500509.png
Juu, päättelin niin että vaatii tuosta kerranklikkaamisen, niin tallentaa keksin, jonka jälkeen tuo normi URL vie vanhaan versioon, eikä ohjaa betaan.
Veikkaan että tässä nyt vähän kikkaillaan Googlen ym bottien kanssa, niitä ei ohjata uuteen osoitteeseen, tiedä sitten saako tuosta miinusta vai ei.
 
Onko tuo uusi sivusto tehty ns mobiililaite soveltuvuus edellä? Vähän samaa trendiä näyttäisi olevan monessa sivustolla kuten motonet, yms.
Toivottavasti saavutettavuus edellä (no en kokeillut miten toimii, esim puheavustajalla, näppis tabulaattorilla kummatkin yhtä sontaa, mutta on siinä mm jotain likuja, eikä kenttiä ym, jotka on toki sormella/hiirellä helpompia, mutta taasen ilman sitä syöttökentää, iso puute, voisi olla molemmat. Beta skaalatuu eri kokoisille ikkunoille paremmin.
 
Sijoituskohde. Calibrat tulevat olemaan vielä kalliita autoja, varsinkin nelivedot ja muut harvinaiset mallit. Jos on tilaa säilyttää niin kannattaa ostaa jemmaan kun saa vielä pikkurahalla.
Perustuu mihin? Eihän Calibra ole kuin Vectra coupe mallisena, samalla alustalle rakennettu. Moottoritkin tavallisia. Vaikea nähdä arvoa kun ei ole urheiluauto eikä muutenkaan kovin erikoinen. Sekin että etuvetomalleja varmaan 95% ei ainakaan paranna imagoa.
 
Perustuu mihin? Eihän Calibra ole kuin Vectra coupe mallisena, samalla alustalle rakennettu. Moottoritkin tavallisia. Vaikea nähdä arvoa kun ei ole urheiluauto eikä muutenkaan kovin erikoinen. Sekin että etuvetomalleja varmaan 95% ei ainakaan paranna imagoa.

4x4 malleissa on eri pohjalevyt kuin etuvetoisissa. Ruosteen syömiähän noi lähtökohtaisesti on. Tietämättömyydestähän tuo pitkälle kumpuaa, ettei näillä arvoa nähdä sen lisäksi, että ei näistä Suomessa kukaan mitään maksa.
 
Ollut monella listalla Bertone Coupen kanssa tavallisista autoista joiden hinnat ovat nousussa tai tulevat nousemaan. Vaikeahan näitä on tarkasti ennustaa.
Niin… olen itsekkin Bertone Coupe (Astroja) katsellut ostomielessä reilu kymmenen vuotta sitten ja kyllä ne vaan halvempia näkyy nyt olevan kuin silloin. Sanoisin että kyllä se vaikeaa on ooppelin kanssa odottaa että hinta nousee.
 
4x4 malleissa on eri pohjalevyt kuin etuvetoisissa. Ruosteen syömiähän noi lähtökohtaisesti on. Tietämättömyydestähän tuo pitkälle kumpuaa, ettei näillä arvoa nähdä sen lisäksi, että ei näistä Suomessa kukaan mitään maksa.
Onko se sitten sijoitusauton merkki että joku pieni tietäjäryhmä pitää arvossaan? Tulee mieleen jotkut saabit joita pistetään hervottomalla pyynnillä myyntiin mutta arvon näkee lähinnä vain muutamat saabistit. Kyllä sijoitusauton/arvoaan nostavan auton status pitää olla sellainen että asiasta tietämätönkin pitää sitä erikoisena/haluttavana.
 
Tuosta uudesta nettiauton käyttöliittymästä vielä sen verran, että nettimotohan on ollut ties kuinka kauan tuolla uudella käyttöliittymällä. Annoin itse palautetta siitä silloin, mutta ilmeisesti tästä uudesta on tykätty tai sitten väkisin lyöty läpi piittaamatta käyttäjäkokemuksista.
 
Miksei toimisi? Kyseessä on muutaman tonnin auto ja kaikki eivät osaa tai jaksa laatia myyntitekstejä. Kiinnostuneet soittaa tai menee paikalle.
Siisti kunto kyllä kuvissa 30v & 300tkm ikäiseksi, varmaan voisi koettaa museokilpiin. Käyttökulut voi olla aika isot 4x4 Calibrassa, tosi harvinainen malli tietääkseni ja varaosat sen mukaan.
Tuota on paineistettu, eikös näissä jakolaatikko vai miksi sitä nyt sanotaan porsi ensimmäisenä virityksien kanssa, mutta mikä sitten on liikaa...
 
Tuota on paineistettu, eikös näissä jakolaatikko vai miksi sitä nyt sanotaan porsi ensimmäisenä virityksien kanssa, mutta mikä sitten on liikaa...

Vakiona ei kestä, eikä kestä kehältään erikokoisia renkaita etu/taka, mutta jakolaatikko auki, lukituslevyt paikalleen ja vahvistus niin alkaa kestämään. Ooppelifoorumilta lisää infoa aiheesta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 747
Viestejä
4 581 238
Jäsenet
75 502
Uusin jäsen
PCMiE

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom