Toi EA888 Gen 3 on niin huoleton tfsi kone kuin voi olla. Yksittäisissä on ollut öljynsyönti ongelmaa.
- Eka iso miinus on väri. Muistan kun omaani laitoin tilaukseen 2018, niin Porvoossa Laakkosella oli yks tollainen Neon vihreä RS myynnissä (Mamba Green), about samaa 2016 mallia. Hinta oli 5k € vähemmän kuin muilla nettiauton RS:llä. Toi on kova väri, nimittäin 18 v - 20 v jonneille, muille oksennuksesta seuraava. Ihan jees väri 400+ hp Porsaaseen tai Audiin.
- Manuaali. Näissä voi olla ihan totaalisia maanantaiyksilöitä. Ei vaan loksahtele paikalleen ja takertelee. Myös virikäytössä oem manuaalin kytkin ei kestä mitään -> DSG on oikeasti parempi.
- 220 hp malli. Tämä yhdistettynä manuaaliin niin eipä toi oikein mihinkään edes liikahda. Lisäksi itse etsisin ehdottomasti ja varmaan osa muistakin "Tietäjät tietää" porukasta 230 HP DSG:n, niissä on Haldex pohjainen kytkeytyvä lukko keulalla. On nimittäin ihan eri auto jos ajelee vähän dynaamisemmin ja lähtee talvellakin liukkaammin valoista versus toi 220 hp. Sama haldex-lukko siirtyi Faceliftissä 245 hp mallien iloksi. Seat Leonin 280 hp + cuprassa se vasta hauska onkin. Ja niitä saa aika tohon samaan rahaan. Noin vähän ajetusta joutuu tosin muutaman tonnin kaivamaan lisää
- Tuossakin ilmossa virhe, noissa on nimittäin Xenonit eikä ledit. Faceliftin ledeillä jo tekeekin jotain, vaikka muuten keulan yleisilme vähän jakaakin mielipiteitä.
- Lisäksi vaikuttaa aika paljon ulkonäköön, kun noissa pre-facelifteissä oli myös alustassa pieni koiruus. 230 HP oli pikkasen matalampi versus 220 hp (oisko ollut 15 - 20 mm), niin toi "normaalikorkuinen" näyttää aika kauhealta. Vai saiko siihen suoraan tehtaalta jonkun madalluspaketin vai tuliko jossain "Black" - paketissa mukana, en nyt ihan varmana muista, hyllyköstä kun löytyy vain facelift RS:n esite.
Yhteenveto. Vaikka ei olisi vikaa, niin mun käsityksen mukaan hinta on linjassaan.