Jatkoin käyttövoimaketjuun
Ja eihän me tiedetä vaikka se Porschen kehittämä diesel löisi niin hyvin läpi että tulevaisuudessa ajellaan kaikki pelkillä dieseleillä.
Yritin vähän googletella mitä tarkoitat, en ehkä löytänyt ihan sitä mitä tarkoitit, mutta Porsche, Siemens ym vety, etanoli hankkeesta useita artikkeleita, linkkaan
Moottori.fi jutun
Tuosta jäi mielikuva että on yksi näitä vety hankkeita, jossa haasteena on se vetyprosessi, jos siihen itse prosesiin saadaan edullinen menetelmä, niin sitten tarvii vielä sen "ilmaisen sähkön", sen jälkeen on kustannushaasteita hiilensidontaan, en tiedä Porscehen ajatusta, mutta yksi ajatus on se että sijoittutaan lähelle päästöjä.
Vetydylle itsessään on kysyntää ja niin pitkään kun sitä voidaan puhtaana tuottaa rajallisesti niin kumipyörä HA liikenne ei ehkä ensisijainen kohde. Ja sähkö, esim akut on paljon parempi hyötysuhteltaan.
Jossain muutaman vuodentakaisessa jutussa oli hinta/kustannusarvioita, mainittu 10€ litra, nykyään kai joillain tekniikoilla kolkutellaan vitosen hintaa litrahintaa, Porschen vanhassa artikkellissa tavoite päästä alle 2€, jolloin pumppu hinta voisi olla siedettävä, historikki ajoihin, ja voihan sen auton hinata sähkiksellä sinne tapahtumaan.
Mutta en tiedä oliko tuo se hanke mitä tarkoitit ja Porschella on jotain muitakin hankkeita.