Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
https://www.nettiauto.com/ford/sierra/14041867?
Replica cossu. ’Tämän vakuutusarvo nyt 25t.e
Onko hatusta repäisty vakuutusarvo vai mistä on peräisin. Ilmeisesti Classic Data tekee arviointeja klassikkoautojen hinnoista joita voi käyttää pohjana vakuutusyhtiölle vakuutusarvon määritykselle, mutta ei tosiaan ole ilmaista ja vähän epäilen että replica saisi siellä arvoita noi hyvin.
Jos jollain on tietoa saa valaista… kiinnostaisi omallekin rakennellulle harrasteajoneuvolle saattaa vakuutusarvoa hieman enemmän kohilleen.

Edit. Sierran rekkarissa jotain outoa,
sillä ja vin koodilla löytyy vm. 2014 Ford Mondeon tiedot
 
Viimeksi muokattu:
https://www.nettiauto.com/ford/sierra/14041867?
Replica cossu. ’Tämän vakuutusarvo nyt 25t.e
Onko hatusta repäisty vakuutusarvo vai mistä on peräisin. Ilmeisesti Classic Data tekee arviointeja klassikkoautojen hinnoista joita voi käyttää pohjana vakuutusyhtiölle vakuutusarvon määritykselle, mutta ei tosiaan ole ilmaista ja vähän epäilen että replica saisi siellä arvoita noi hyvin.
Jos jollain on tietoa saa valaista… kiinnostaisi omallekin rakennellulle harrasteajoneuvolle saattaa vakuutusarvoa hieman enemmän kohilleen.

Edit. Sierran rekkarissa jotain outoa,
sillä ja vin koodilla löytyy vm. 2014 Ford Mondeon tiedot
Vakuutusyhtiöön mielellään puhelu ja kertoo, että harrasteautoon tarttis kaskon ja kertoo, että osia on laitettu 20k€ edestä ja kuitit löytyy ja sitten vielä kuvat perään. Joskus saattaa vakuutusyhtiön edustaja haluta nähdä auton ja tehdä oman arvion.
 
https://www.nettiauto.com/ford/sierra/14041867?
Replica cossu. ’Tämän vakuutusarvo nyt 25t.e
Onko hatusta repäisty vakuutusarvo vai mistä on peräisin. Ilmeisesti Classic Data tekee arviointeja klassikkoautojen hinnoista joita voi käyttää pohjana vakuutusyhtiölle vakuutusarvon määritykselle, mutta ei tosiaan ole ilmaista ja vähän epäilen että replica saisi siellä arvoita noi hyvin.
Jos jollain on tietoa saa valaista… kiinnostaisi omallekin rakennellulle harrasteajoneuvolle saattaa vakuutusarvoa hieman enemmän kohilleen.

Edit. Sierran rekkarissa jotain outoa,
sillä ja vin koodilla löytyy vm. 2014 Ford Mondeon tiedot

Joskus aikoinaan kyselin harrasteautovakuutusta ja olikohan silloin lähitapiola ainut joka sellaista tarjosi ja heillä se olisi silloin mennyt, olikohan 10k€:n asti kattavilla valokuvilla ja sen yli tarkastuksen kautta. En yhtään muista vakuutuksen hintaa kympin harrasteautolle ja eipä ole tullut vielä ajankohtaiseksi, koska projekti on edelleen pukkien päällä tallissa.

Ja sitten tuo mondeosierrracossuecopuusti motonetin arvonnasta:
1703611627846.png
 
Nyt on japanin tunigia. Saako tän katsastettua noilla pakoputkenpäillä?

Ei saa periaatteessa ylittää takapuskuria mutta jossain ylittää vähän tehtaaltakin (joku Porsche ainakin oli) eli ei kai niitä millin tarkasti valvota. Tuosta tulee kyllä sanomista.

Tuohan on joku tuning tyylisuunta Japanissa, yleensä niitä ylipitkiä putkia on vähintään neljä ja suunnattu ylöspäin. Tuli kerran Top Gearissa juttua.

edit: googlaa bosozoku exhaust
 
Ei saa. Ja takapöntön uupelostakin varmaan sanomista tulee.
Missään säädöksissä ei vaadita vaimentimia, jso melut jää alle rajan. Ja pitää olla aika kova-ääninen, ettei leimalla kelpaa. Oma volvo meni muutoskatsastuksesta läpi, sen jälkeen lisäsin yhden vaimentimen, ja nippanappa meni ahveniston melurajoista läpi...
Tutun passatissa leimamies ihmetteli suoraa putkea, mutta kun ei pitänyt liikaa ääntä, niin oli ok.
 
Mistä katsoit tuota tietoa ? Trafilla lukee vähän loogisempaa tietoa, joka vastaa ilmoituksen autoa

  • Merkki
    Ford
  • Ajoneuvoluokka
    MUU / MUU
  • Käyttöönottopäivä
    21.2.1985
  • Ensirekisteröinti Suomeen
    21.2.1985
  • Todistuksen teknisen osan järjestysnumero
    59
  • Todistuksen ilmoitusosan järjestysnumero
    48
  • Vaihdettujen osien kokonaisprosentti
  • 26%
Mätänetistä rekkarilla VIN ja se sitten VIN Decoder
 
Mitähän tuollekin villitykselle tapahtuu kun sähköautot yleistyy? Jotain 50mm2 virtakaapeleita törröttämään puskurin alta?

Tämä meni jo! En muista tarkkaa vuosikymmentä, olisko ollut 70-luvun alkupuolella oli Suomessa monessa autossa aikansa TV-shop tuote: ”häntä” auton perässä maadoittamassa sen tiehen. Harmi että tästä on vaikea löytää mitään kuvamateriaalia ainakaan netistä. AntiStatic maadoitushäntä nimellä ilmeisesti myytiin ja materiaali muistaakseni kumia.

Japanista 90- ja 00-luvuilla tuoduissa autoissa oli usein konetilassa paljon ylimääräisiä maadoituksia. Joku villitys sekin.
 
Tämä meni jo! En muista tarkkaa vuosikymmentä, olisko ollut 70-luvun alkupuolella oli Suomessa monessa autossa aikansa TV-shop tuote: ”häntä” auton perässä maadoittamassa sen tiehen. Harmi että tästä on vaikea löytää mitään kuvamateriaalia ainakaan netistä. AntiStatic maadoitushäntä nimellä ilmeisesti myytiin ja materiaali muistaakseni kumia.

No oishan tuollanen nyt aika hieno


Tai tuosta vähän rajumpi räpätin

 
Replica cossu. ’Tämän vakuutusarvo nyt 25t.e
Onko hatusta repäisty vakuutusarvo vai mistä on peräisin. Ilmeisesti Classic Data tekee arviointeja klassikkoautojen hinnoista joita voi käyttää pohjana vakuutusyhtiölle vakuutusarvon määritykselle, mutta ei tosiaan ole ilmaista ja vähän epäilen että replica saisi siellä arvoita noi hyvin.
Vakuutusyhtiölle varmaan sopii että asiakas maksaa ylimääräistä, ja asiakas taasen voi haluta että papereissa on riittävän tukeva arvo, varsinkin jos kyse kohteesta jonka arvo voi ajanmyötä nousta.

Vai onko tässä nyt mielessä soppari missä vakuutusyhtiö lupaa maksaa korvausta yli käyvänarvon.
 
Vakuutusyhtiölle varmaan sopii että asiakas maksaa ylimääräistä, ja asiakas taasen voi haluta että papereissa on riittävän tukeva arvo, varsinkin jos kyse kohteesta jonka arvo voi ajanmyötä nousta.

Vai onko tässä nyt mielessä soppari missä vakuutusyhtiö lupaa maksaa korvausta yli käyvänarvon.

Venevakuutuksissahan asiakas ilmoittaa vakuutettavalle kohteelle arvon, jonka perusteella sitten vakuutusmaksut määräytyvät. Toki tuossakin lienee taikasanat käypä arvo, ettei joku keksi vanhaa busteria vakuuttaa sadan tonnin arvoisena.
 
Venevakuutuksissahan asiakas ilmoittaa vakuutettavalle kohteelle arvon, jonka perusteella sitten vakuutusmaksut määräytyvät. Toki tuossakin lienee taikasanat käypä arvo, ettei joku keksi vanhaa busteria vakuuttaa sadan tonnin arvoisena.

Asiayhteyteenliittyen tarkoitatko että venevakuutuksissa sellaisia missä vakuutusyhtiö maksaa täyden korvauksen sen mukaan mikä arvoksi ilmoitettu. Eli jos 50k€ vene ja ilmoitetttu 100k€, niin jälkimmäinen.

Muissa yhteyksissä asiakas ilmoittaa jokin arvon, ja jos vahinko tapahtuu ja on alivakuuttanut, niin ei saa "täyttäkorvausta", jos ylivakuuttanut niin saa täyden korvauksen , mutta ei ylimääräistä. (vene esimerkissä 50k€)

Sitten jotain tuotteita joissa joissain vahingoissa saa ylikorvausta, mutta ei ylivakuuttamisen kanssa ei välttämättä tekemistä.
 
Asiayhteyteenliittyen tarkoitatko että venevakuutuksissa sellaisia missä vakuutusyhtiö maksaa täyden korvauksen sen mukaan mikä arvoksi ilmoitettu. Eli jos 50k€ vene ja ilmoitetttu 100k€, niin jälkimmäinen.

Muissa yhteyksissä asiakas ilmoittaa jokin arvon, ja jos vahinko tapahtuu ja on alivakuuttanut, niin ei saa "täyttäkorvausta", jos ylivakuuttanut niin saa täyden korvauksen , mutta ei ylimääräistä. (vene esimerkissä 50k€)

Sitten jotain tuotteita joissa joissain vahingoissa saa ylikorvausta, mutta ei ylivakuuttamisen kanssa ei välttämättä tekemistä.

En tiedä, kun ei ole koeponnistettu. Sen vaan tiedän, että itse piti laittaa hinta vakuutuksen kohteena olevalle vene-moottori-varustepaketille ja sen mukaan sitten vuosimaksu. Epäilen, että tuomio ylivakuutuksesta tulee helposti.
 
Mihin tämä kuuluisi kiinnittää sähköautossa? :rofl:
Kuljettajan nänneihin?
26860-baseks-pink-heartshaped-nipple-covers-with-tassel_02_product_q100.jpg



Vakavasti ottaen, onko missään yksiselitteisesti osoitettu ettei nuo maadoitusgadgetit toimi? Nykyisessä talviautossa tulee ihan helvetin pahoja staattisen sähkön purkaumia ovenkahvoista. Jossakin oli maininta että joissain nykyaikaisissa renkaissa käytetään kumiseosta joka luonnostaan ehkäisee k.o. ilmiötä.
Pelastushelikoptereissa kuulemma (elintärkeää) että alas laskettu vinssikaapeli annetaan ensin maadoittua ennenkuin staattinen lataus kulkee pelastettavan potilaan läpi…
 
En tiedä kumpi on pahempi, Skeida vai Kamux. :rofl:

Kannattaa katsella vaikka jotain farkku-Toyotaa, miksi väkisin ostaa paska VAGgine.
 

Löytyiskö risut ja ruusut tällaisesta? Ymmärtääkseni jo vuoteen 2016 mennessä öljynsyönnit yms ongelmat olisi selätetty näissä VAGeissa.

Sille on varmaan joku syy, miksi tuo on saman verran ajettujen joukossa selvästi halvimpia.

Muistaakseni tuossa korimallissa on myös tietyissä paikoissa ikävää ruosteongelmaa, eli ainakin tuossa takapyörän takana puskurin ja korin liitoskohdassa.
 
Kannattaa googlata aina rekkaria. Tuo on nyt viimeisen vuoden aikana ollut ainakin kaksi kertaa myynnissä. Yksityisellä ja Sakalla. Jotain mätää tuossa on.

Toi EA888 Gen 3 on niin huoleton tfsi kone kuin voi olla. Yksittäisissä on ollut öljynsyönti ongelmaa.
- Eka iso miinus on väri. Muistan kun omaani laitoin tilaukseen 2018, niin Porvoossa Laakkosella oli yks tollainen Neon vihreä RS myynnissä (Mamba Green), about samaa 2016 mallia. Hinta oli 5k € vähemmän kuin muilla nettiauton RS:llä. Toi on kova väri, nimittäin 18 v - 20 v jonneille, muille oksennuksesta seuraava. Ihan jees väri 400+ hp Porsaaseen tai Audiin.
- Manuaali. Näissä voi olla ihan totaalisia maanantaiyksilöitä. Ei vaan loksahtele paikalleen ja takertelee. Myös virikäytössä oem manuaalin kytkin ei kestä mitään -> DSG on oikeasti parempi.
- 220 hp malli. Tämä yhdistettynä manuaaliin niin eipä toi oikein mihinkään edes liikahda. Lisäksi itse etsisin ehdottomasti ja varmaan osa muistakin "Tietäjät tietää" porukasta 230 HP DSG:n, niissä on Haldex pohjainen kytkeytyvä lukko keulalla. On nimittäin ihan eri auto jos ajelee vähän dynaamisemmin ja lähtee talvellakin liukkaammin valoista versus toi 220 hp. Sama haldex-lukko siirtyi Faceliftissä 245 hp mallien iloksi. Seat Leonin 280 hp + cuprassa se vasta hauska onkin. Ja niitä saa aika tohon samaan rahaan. Noin vähän ajetusta joutuu tosin muutaman tonnin kaivamaan lisää
- Tuossakin ilmossa virhe, noissa on nimittäin Xenonit eikä ledit. Faceliftin ledeillä jo tekeekin jotain, vaikka muuten keulan yleisilme vähän jakaakin mielipiteitä.
- Lisäksi vaikuttaa aika paljon ulkonäköön, kun noissa pre-facelifteissä oli myös alustassa pieni koiruus. 230 HP oli pikkasen matalampi versus 220 hp (oisko ollut 15 - 20 mm), niin toi "normaalikorkuinen" näyttää aika kauhealta. Vai saiko siihen suoraan tehtaalta jonkun madalluspaketin vai tuliko jossain "Black" - paketissa mukana, en nyt ihan varmana muista, hyllyköstä kun löytyy vain facelift RS:n esite.

Yhteenveto. Vaikka ei olisi vikaa, niin mun käsityksen mukaan hinta on linjassaan.
 
Toi EA888 Gen 3 on niin huoleton tfsi kone kuin voi olla. Yksittäisissä on ollut öljynsyönti ongelmaa.
- Eka iso miinus on väri. Muistan kun omaani laitoin tilaukseen 2018, niin Porvoossa Laakkosella oli yks tollainen Neon vihreä RS myynnissä (Mamba Green), about samaa 2016 mallia. Hinta oli 5k € vähemmän kuin muilla nettiauton RS:llä. Toi on kova väri, nimittäin 18 v - 20 v jonneille, muille oksennuksesta seuraava. Ihan jees väri 400+ hp Porsaaseen tai Audiin.
- Manuaali. Näissä voi olla ihan totaalisia maanantaiyksilöitä. Ei vaan loksahtele paikalleen ja takertelee. Myös virikäytössä oem manuaalin kytkin ei kestä mitään -> DSG on oikeasti parempi.
- 220 hp malli. Tämä yhdistettynä manuaaliin niin eipä toi oikein mihinkään edes liikahda. Lisäksi itse etsisin ehdottomasti ja varmaan osa muistakin "Tietäjät tietää" porukasta 230 HP DSG:n, niissä on Haldex pohjainen kytkeytyvä lukko keulalla. On nimittäin ihan eri auto jos ajelee vähän dynaamisemmin ja lähtee talvellakin liukkaammin valoista versus toi 220 hp. Sama haldex-lukko siirtyi Faceliftissä 245 hp mallien iloksi. Seat Leonin 280 hp + cuprassa se vasta hauska onkin. Ja niitä saa aika tohon samaan rahaan. Noin vähän ajetusta joutuu tosin muutaman tonnin kaivamaan lisää
- Tuossakin ilmossa virhe, noissa on nimittäin Xenonit eikä ledit. Faceliftin ledeillä jo tekeekin jotain, vaikka muuten keulan yleisilme vähän jakaakin mielipiteitä.
- Lisäksi vaikuttaa aika paljon ulkonäköön, kun noissa pre-facelifteissä oli myös alustassa pieni koiruus. 230 HP oli pikkasen matalampi versus 220 hp (oisko ollut 15 - 20 mm), niin toi "normaalikorkuinen" näyttää aika kauhealta. Vai saiko siihen suoraan tehtaalta jonkun madalluspaketin vai tuliko jossain "Black" - paketissa mukana, en nyt ihan varmana muista, hyllyköstä kun löytyy vain facelift RS:n esite.

Yhteenveto. Vaikka ei olisi vikaa, niin mun käsityksen mukaan hinta on linjassaan.

Minkä verran tehoa pitäisi olla Suomen rajoituksilla jos 220 hp ei liikahda minnekkään. Ostaahan jotkut vastaavia Octavioita litrasillakin moottoreilla joissa puolet tehosta.
 
Minkä verran tehoa pitäisi olla Suomen rajoituksilla jos 220 hp ei liikahda minnekkään. Ostaahan jotkut vastaavia Octavioita litrasillakin moottoreilla joissa puolet tehosta.

Avasin kyseisen automobiilin hinnanmuodostuksen. Ja osana sitä huomautin, että niitä koneja ei saa tuolla 220 hp mallilla siirrettyä tiehen ja että siitä on malleja, joissa niitä saa siirrettyä paremmin. Eli suomeksi, että tuote A on yhtä kuin eri suuri kuin hyvin samanlainen tuote B.

Vain osana tätä perustelua oli kyseisen ajoneuvon tehot, eikä se ollut oikeastaan se pointti, vaan lukon puuttuminen.
Harva jonka mielestä 200 hp on liikaa Suomeen, ostaa 220 hp autoja, vaan päätyvät ostamaan 110 hp Toyotan. 220 hp autoja ostavat keskimääräisesti A) ohittavat edellä kulkevan ajoneuvon ohitustilanteessa yli sallitun (rekat yms.) ja B) Kiihdyttelevät liikennevaloissa aina sinne sallittuun asti nilkka ojennettuna. Ja yleensä noita + 200 hp autoja ostavat ovat jokseenkin kiinnostuneita niistä hevosista, teknisistä ominaisuuksista yms. eli ovat edes hitusen keskivertoautoilijaa kiinnostuneempia ostamastaan tuotteesta eli vaikuttavat siihen hinnan muodostumiseen kysynnän ja tarjonnan mukaan. Sillä se Toyota mies / nainen jättää sen RS Skodan ostamasta. Ja huomautin vain, että tuossa kyseisessä "välimallissa" ei ole hydraulista Haldex-tyyppistä lukkoa etuakselilla, koska manuaali. Eli ne jotka ovat yhtään VAG tuotteista perillä ja tehot / ajettavuus kiinnostaa, ostavat todennäköisemmin "oikean" DSG-version. Jolloin "kulimallin" hinta laskee.

Ja jos ajatellaan ihan sitä ajofiilistä, niin kyllä se kuivalla kelillä ja mutkaisella tiellä kivasti tolla lukolla kiskoo (etuvetoiseksi) kun avaa vaan kaasua aikaisin. Ja ihan 80 km / h rajotuksien puitteissa. Onneksi muutama mukava asfaltoitu mutkapätkä kantateiden ulkopuolelta vielä Suomestakin löytyy. Tai lähtee valoista vetelemättä joka suuntaan. Myös vähän liukkaammalla.

Tosin luulen kyllä, että se suurin vaikutus on tuolla kyseisen yksilön kirkkaalla värillä, väärä sävy Skodaan. British racing green menisi varmaan paremmin, jos värikartastosssa sellainen olisi. Tai mä ainakin ottasin heti yhden.
 
Minkä verran tehoa pitäisi olla Suomen rajoituksilla jos 220 hp ei liikahda minnekkään. Ostaahan jotkut vastaavia Octavioita litrasillakin moottoreilla joissa puolet tehosta.
Tuollaisen ostaja hakee yleensä niitä tehoja. Mä pärjään itsekin ihan hyvin vaikka litraisella tsi:llä. Kuitenkin jos haetaan ripeämpää laitetta, niin ei tuollainen 200hp nykyauto oikein säväytä kun ei sellainenkaan nyt mitään räjähtävää suorituskykyä tarjota --> Ts. itse katsoisin paremmin varustellun pikkukoneisen mieluummin, kuin maksaisin "tehosta".
 
- 220 hp malli. Tämä yhdistettynä manuaaliin niin eipä toi oikein mihinkään edes liikahda.

En tiedä tästä, omasta mielestä tuo liikahti ihan kiitettävästi kun taas kävin samalla reissulla koeajamassa 2017 vuosimallin 200hp automaatti-Astran joka tuntui lähinnä kuminauhalta liikahtamisen suhteen. Itse kun ajelen ja vaihdokkina olisi 2018 OPC Corsa, noh, eipä sekään ole kummonen liikkumaan. :D
 
Taas oman auton esille tuomista täysin väärässä ketjussa. Johan kyseinen henkilö ehti mainostaa omaa edellistä mersssuaan useita kertoja.

Mitä itse autoon, niin en ikipäivänä maksaisi tuosta 5000 euroa enempää. Yhdet renkaat, omat tunaukset, perus kangassisusta tai hienommin sanottuna "puolinahka".
 
Viimeksi muokattu:
Tais olla oma autos? En tiedä meneekö ihan sääntöjen mukaan, jos mainostat täällä

Miksei täällä sais mainostaa omaa autoaan? Onhan täällä auton myymisen vaikeus tms. ketjukin missä tuunataan omia ilmoituksia missä myydään autoja. En nyt kovin isoa ongelmaa näe.
 
Lakkapinta kuoriutunut kuin appelsiini ja sumarit "tummennettu" mustalla tussilla. Kova hintapyynti kaikkiaan tuollaiselle romulle. Makoisat naurut tuosta sai ainakin.
no lakkapinta ei oo vaurioitunut, kun kävin sitä katsomassa. Oli oikee makoisa peli ainaki kaveri saa katselukertoja ku porukka vauhkoo täällä
 
Asiaton käytös
Taas oman auton esille tuomista täysin väärässä ketjussa. Johan kyseinen henkilö ehti mainostaa omaa edellistä mersssuaan useita kertoja.

Mitä itse autoon, niin en ikipäivänä maksaisi tuosta 5000 euroa enempää. Yhdet renkaat, omat tunaukset, perus kangassisusta tai hienommin sanottuna "puolinahka".
eihän tuo ole minun auto edes :D voitte tutkii vaikka rekkarin kautta, iha sama minkä mersun laitan nii aina luulette että kaikki on meikäläisen. kuha nappasin jonkun provona tuolta nii jengi täällä jo liitoksista repeytyy.
 
Toi beta versio on kyllä aivan kamala. Laitoin toki palautetta kun sitä kysyttiin... Jos se ei ole rikki, sitä ei pidä korjata. Tarkoitan toki sivustoa, enkä mitään autoa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 793
Viestejä
4 582 498
Jäsenet
75 508
Uusin jäsen
bnfiq

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom