Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Tuon linkitetyn Focuksen penkki on kyllä aika erikoisesti kulunut…
Olen törmännyt useaan Fordiin, jossa kuskin tekstiilipenkit ovat samalla lailla kuluneet. Ongelma olisi helppo korjata käyttämällä kyljissä vahvempaa kangasta, toi alkuperäinen on liian pehmeää ja ohutta. Mukava kangas kyllä istua ja on lämmin talvella. Ennätys oli 40 tkm ajettu paapan kauppa-escort, jonka penkin korjautin.
Kun autolla on hintaa liki 10 k€, niin kyllä itse korjauttaisin penkin. Jos Focuksessa riittää sauman ompelu, niin voi olla max. satasen työ, kun itse irrottaa kankaan.
 
Viimeksi muokattu:
nettiautossa lukee
" Puhelinnumeron katsominen lasketaan puheluksi"
Veikkaan että tuo liittyy siihen väärään puhelinnumeroon, josta nimenomaan varoitetaan vääräksi, ja nyt oli kaksi katsomista, jotka ehkä sitten minun generoimia. (utelias, sori)

Ilmoitus on katsottu n. 1500 kertaa ja se "oikea" numero ainakin osalla näkyy se ihan ilman mitään toimia.
 
Miksi pitäisi avata tuo puhelinnumero klikkaamalla katsoakseen sieltä väärän puhelinnumeron, kun kerran ilmoituksessa on oikea numero mainittu myyntitekstissä?

Olet oikeassa, joku aivopieru tuli :facepalm: Melko kova pyynti kuitenkin noine kauneusvirheineen ja kohta 200tkm mittarissa
 
Joskus nauratti kun vauriokorjaamolle tuli joku tällainen vehje josta oli tippunut tuo liukuovi irti kokonaa. Oli YH Mamma ollut ihmeissään kun oli kauppakassit kainalossa ja muksut mukana avannut oven ja oli rojahtanut koko sarana pas2 :D Varmaan voittajafiilis siinä kohtaa.
 
Kaverilla oli tuollainen muutaman kuukauden. Olihan se kokoonsa nähden tilava, mutta 20 asteen pakkasilla auki jäävä liukuovi ei paljon naurattanut. Huollossa leviteltiin muistaakseni vain käsiä, jolloin auto lähti vaihtoon. :poop:
 
Kaverilla oli tuollainen muutaman kuukauden. Olihan se kokoonsa nähden tilava, mutta 20 asteen pakkasilla auki jäävä liukuovi ei paljon naurattanut. Huollossa leviteltiin muistaakseni vain käsiä, jolloin auto lähti vaihtoon. :poop:

Itselläni oli ainoastaan satunnaisia ongelmia kuskinoven kanssa helteillä, viileilllä keleillä toimi hyvin mutta jos aurinko oli porottanu kuskinoveen niin monesti sai sitten käsin avittaa sen kiinni...tarvittaessahan noi toimii täysin manuaalisestikin jos sähköt pettää
 
Hyvin pidetty ja alle 20 tkm ajettu vm. 2022 77 kwh Fastlane 150 kw ID4 etsii seuraavaa omistajaansa alle 40 kilon hintalapulla! Ajettu rauhallisesti eikä edes jarrupolkimeen ole ikinä koskettu. :lol:


1703161536330.png
 
niin mikäs tossa ihmeellistä? näillä keleillä kaikkien autojen jarrulevyt näyttää tolta jos esim tuot ne ulkoa sisätiloihin. en kyllä ehkä myynti-ilmotukseen viittis noin tarkkaa kuvaa ottaa :D
Varsinkin sähköautossa, kun ei hirveän usein ole tarvetta painella jarrupoljinta.
 
niin mikäs tossa ihmeellistä? näillä keleillä kaikkien autojen jarrulevyt näyttää tolta jos esim tuot ne ulkoa sisätiloihin. en kyllä ehkä myynti-ilmotukseen viittis noin tarkkaa kuvaa ottaa :D
Varsinkin sähköautossa, kun ei hirveän usein ole tarvetta painella jarrupoljinta.

Minusta tuo kyllä näyttää keskimääräistä hurjemmalta ja vielä etuakselilla. Sähköauto toki jarruttaa regenillä suuren osan ajasta, mitä tuokin kuva ilmentää, mutta niitä perinteisiäkin jarruja kannattaisi joskus käyttää takeltelun ja jumiutumisen välttämiseksi.
 
Minusta tuo kyllä näyttää keskimääräistä hurjemmalta ja vielä etuakselilla. Sähköauto toki jarruttaa regenillä suuren osan ajasta, mitä tuokin kuva ilmentää, mutta niitä perinteisiäkin jarruja kannattaisi joskus käyttää takeltelun ja jumiutumisen välttämiseksi.
Äkkiä ne tuon näköisetkin puhdistuu kun vähän ajelee ja jarruttelee. Eri asia jos sen ajelun jälkeenkin on tuolla tavalla ruosteessa.
 
Tämä Mini on kanssa ollut jo useamman vuoden myynnissä.... https://www.nettiauto.com/mini/john-cooper-works/13162248

Ihanko useamman vuoden? Muistan viime kesänä nähneeni. Kakkos/harrasteauto päivityksessä ja Cooper S on korkealla listoilla. Tuntuu nyt vain tarjonta olevan ohutta. Tuo Works nimittäin on aika kilpailukykyinen jo hinnaltaan, koronan jälkeen nousseet näidenkin pyynnit reilusti. Jos on noin hyvä yksilö miltä näyttää, niin ei vaikka Saksasta juuri palkoille pääse jos hakisi. Mikähän tuossa on siis "vialla"....

EDIT: Jaa ei tuo olekkaan aito , ainakin moottoritilassa ei ole mitään Works lätkiä tms. Eli perus Cooper S tuunattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Aidossa JCW:ssä taitaa olla vakiona se 211hv, tuossa normi Cooper S 170hv. On siis enemmänkin "JCW-look" ja hintakin sen takia alle kympin.
 
Nyt on japanin tunigia. Saako tän katsastettua noilla pakoputkenpäillä?
Jos vaan jaksaisi, ni oispa kiva laittaa viestiä että siellä on renkaat vähän vinossa, että pitäiskö jotain korjata, että ei auto ihan rikki mene. Ja etttä jotain tarroja mittaristossa, pitäiskö ne siivota. Oivoi näitä. Junia ja menijöitä on monia!
 
https://www.nettiauto.com/ford/sierra/14041867?
Replica cossu. ’Tämän vakuutusarvo nyt 25t.e
Onko hatusta repäisty vakuutusarvo vai mistä on peräisin. Ilmeisesti Classic Data tekee arviointeja klassikkoautojen hinnoista joita voi käyttää pohjana vakuutusyhtiölle vakuutusarvon määritykselle, mutta ei tosiaan ole ilmaista ja vähän epäilen että replica saisi siellä arvoita noi hyvin.
Jos jollain on tietoa saa valaista… kiinnostaisi omallekin rakennellulle harrasteajoneuvolle saattaa vakuutusarvoa hieman enemmän kohilleen.

Edit. Sierran rekkarissa jotain outoa,
sillä ja vin koodilla löytyy vm. 2014 Ford Mondeon tiedot
 
Viimeksi muokattu:
https://www.nettiauto.com/ford/sierra/14041867?
Replica cossu. ’Tämän vakuutusarvo nyt 25t.e
Onko hatusta repäisty vakuutusarvo vai mistä on peräisin. Ilmeisesti Classic Data tekee arviointeja klassikkoautojen hinnoista joita voi käyttää pohjana vakuutusyhtiölle vakuutusarvon määritykselle, mutta ei tosiaan ole ilmaista ja vähän epäilen että replica saisi siellä arvoita noi hyvin.
Jos jollain on tietoa saa valaista… kiinnostaisi omallekin rakennellulle harrasteajoneuvolle saattaa vakuutusarvoa hieman enemmän kohilleen.

Edit. Sierran rekkarissa jotain outoa,
sillä ja vin koodilla löytyy vm. 2014 Ford Mondeon tiedot
Vakuutusyhtiöön mielellään puhelu ja kertoo, että harrasteautoon tarttis kaskon ja kertoo, että osia on laitettu 20k€ edestä ja kuitit löytyy ja sitten vielä kuvat perään. Joskus saattaa vakuutusyhtiön edustaja haluta nähdä auton ja tehdä oman arvion.
 
https://www.nettiauto.com/ford/sierra/14041867?
Replica cossu. ’Tämän vakuutusarvo nyt 25t.e
Onko hatusta repäisty vakuutusarvo vai mistä on peräisin. Ilmeisesti Classic Data tekee arviointeja klassikkoautojen hinnoista joita voi käyttää pohjana vakuutusyhtiölle vakuutusarvon määritykselle, mutta ei tosiaan ole ilmaista ja vähän epäilen että replica saisi siellä arvoita noi hyvin.
Jos jollain on tietoa saa valaista… kiinnostaisi omallekin rakennellulle harrasteajoneuvolle saattaa vakuutusarvoa hieman enemmän kohilleen.

Edit. Sierran rekkarissa jotain outoa,
sillä ja vin koodilla löytyy vm. 2014 Ford Mondeon tiedot

Joskus aikoinaan kyselin harrasteautovakuutusta ja olikohan silloin lähitapiola ainut joka sellaista tarjosi ja heillä se olisi silloin mennyt, olikohan 10k€:n asti kattavilla valokuvilla ja sen yli tarkastuksen kautta. En yhtään muista vakuutuksen hintaa kympin harrasteautolle ja eipä ole tullut vielä ajankohtaiseksi, koska projekti on edelleen pukkien päällä tallissa.

Ja sitten tuo mondeosierrracossuecopuusti motonetin arvonnasta:
1703611627846.png
 
Nyt on japanin tunigia. Saako tän katsastettua noilla pakoputkenpäillä?

Ei saa periaatteessa ylittää takapuskuria mutta jossain ylittää vähän tehtaaltakin (joku Porsche ainakin oli) eli ei kai niitä millin tarkasti valvota. Tuosta tulee kyllä sanomista.

Tuohan on joku tuning tyylisuunta Japanissa, yleensä niitä ylipitkiä putkia on vähintään neljä ja suunnattu ylöspäin. Tuli kerran Top Gearissa juttua.

edit: googlaa bosozoku exhaust
 
Ei saa. Ja takapöntön uupelostakin varmaan sanomista tulee.
Missään säädöksissä ei vaadita vaimentimia, jso melut jää alle rajan. Ja pitää olla aika kova-ääninen, ettei leimalla kelpaa. Oma volvo meni muutoskatsastuksesta läpi, sen jälkeen lisäsin yhden vaimentimen, ja nippanappa meni ahveniston melurajoista läpi...
Tutun passatissa leimamies ihmetteli suoraa putkea, mutta kun ei pitänyt liikaa ääntä, niin oli ok.
 
Mistä katsoit tuota tietoa ? Trafilla lukee vähän loogisempaa tietoa, joka vastaa ilmoituksen autoa

  • Merkki
    Ford
  • Ajoneuvoluokka
    MUU / MUU
  • Käyttöönottopäivä
    21.2.1985
  • Ensirekisteröinti Suomeen
    21.2.1985
  • Todistuksen teknisen osan järjestysnumero
    59
  • Todistuksen ilmoitusosan järjestysnumero
    48
  • Vaihdettujen osien kokonaisprosentti
  • 26%
Mätänetistä rekkarilla VIN ja se sitten VIN Decoder
 
Mitähän tuollekin villitykselle tapahtuu kun sähköautot yleistyy? Jotain 50mm2 virtakaapeleita törröttämään puskurin alta?

Tämä meni jo! En muista tarkkaa vuosikymmentä, olisko ollut 70-luvun alkupuolella oli Suomessa monessa autossa aikansa TV-shop tuote: ”häntä” auton perässä maadoittamassa sen tiehen. Harmi että tästä on vaikea löytää mitään kuvamateriaalia ainakaan netistä. AntiStatic maadoitushäntä nimellä ilmeisesti myytiin ja materiaali muistaakseni kumia.

Japanista 90- ja 00-luvuilla tuoduissa autoissa oli usein konetilassa paljon ylimääräisiä maadoituksia. Joku villitys sekin.
 
Tämä meni jo! En muista tarkkaa vuosikymmentä, olisko ollut 70-luvun alkupuolella oli Suomessa monessa autossa aikansa TV-shop tuote: ”häntä” auton perässä maadoittamassa sen tiehen. Harmi että tästä on vaikea löytää mitään kuvamateriaalia ainakaan netistä. AntiStatic maadoitushäntä nimellä ilmeisesti myytiin ja materiaali muistaakseni kumia.

No oishan tuollanen nyt aika hieno


Tai tuosta vähän rajumpi räpätin

 
Replica cossu. ’Tämän vakuutusarvo nyt 25t.e
Onko hatusta repäisty vakuutusarvo vai mistä on peräisin. Ilmeisesti Classic Data tekee arviointeja klassikkoautojen hinnoista joita voi käyttää pohjana vakuutusyhtiölle vakuutusarvon määritykselle, mutta ei tosiaan ole ilmaista ja vähän epäilen että replica saisi siellä arvoita noi hyvin.
Vakuutusyhtiölle varmaan sopii että asiakas maksaa ylimääräistä, ja asiakas taasen voi haluta että papereissa on riittävän tukeva arvo, varsinkin jos kyse kohteesta jonka arvo voi ajanmyötä nousta.

Vai onko tässä nyt mielessä soppari missä vakuutusyhtiö lupaa maksaa korvausta yli käyvänarvon.
 
Vakuutusyhtiölle varmaan sopii että asiakas maksaa ylimääräistä, ja asiakas taasen voi haluta että papereissa on riittävän tukeva arvo, varsinkin jos kyse kohteesta jonka arvo voi ajanmyötä nousta.

Vai onko tässä nyt mielessä soppari missä vakuutusyhtiö lupaa maksaa korvausta yli käyvänarvon.

Venevakuutuksissahan asiakas ilmoittaa vakuutettavalle kohteelle arvon, jonka perusteella sitten vakuutusmaksut määräytyvät. Toki tuossakin lienee taikasanat käypä arvo, ettei joku keksi vanhaa busteria vakuuttaa sadan tonnin arvoisena.
 
Venevakuutuksissahan asiakas ilmoittaa vakuutettavalle kohteelle arvon, jonka perusteella sitten vakuutusmaksut määräytyvät. Toki tuossakin lienee taikasanat käypä arvo, ettei joku keksi vanhaa busteria vakuuttaa sadan tonnin arvoisena.

Asiayhteyteenliittyen tarkoitatko että venevakuutuksissa sellaisia missä vakuutusyhtiö maksaa täyden korvauksen sen mukaan mikä arvoksi ilmoitettu. Eli jos 50k€ vene ja ilmoitetttu 100k€, niin jälkimmäinen.

Muissa yhteyksissä asiakas ilmoittaa jokin arvon, ja jos vahinko tapahtuu ja on alivakuuttanut, niin ei saa "täyttäkorvausta", jos ylivakuuttanut niin saa täyden korvauksen , mutta ei ylimääräistä. (vene esimerkissä 50k€)

Sitten jotain tuotteita joissa joissain vahingoissa saa ylikorvausta, mutta ei ylivakuuttamisen kanssa ei välttämättä tekemistä.
 
Asiayhteyteenliittyen tarkoitatko että venevakuutuksissa sellaisia missä vakuutusyhtiö maksaa täyden korvauksen sen mukaan mikä arvoksi ilmoitettu. Eli jos 50k€ vene ja ilmoitetttu 100k€, niin jälkimmäinen.

Muissa yhteyksissä asiakas ilmoittaa jokin arvon, ja jos vahinko tapahtuu ja on alivakuuttanut, niin ei saa "täyttäkorvausta", jos ylivakuuttanut niin saa täyden korvauksen , mutta ei ylimääräistä. (vene esimerkissä 50k€)

Sitten jotain tuotteita joissa joissain vahingoissa saa ylikorvausta, mutta ei ylivakuuttamisen kanssa ei välttämättä tekemistä.

En tiedä, kun ei ole koeponnistettu. Sen vaan tiedän, että itse piti laittaa hinta vakuutuksen kohteena olevalle vene-moottori-varustepaketille ja sen mukaan sitten vuosimaksu. Epäilen, että tuomio ylivakuutuksesta tulee helposti.
 
Mihin tämä kuuluisi kiinnittää sähköautossa? :rofl:
Kuljettajan nänneihin?
26860-baseks-pink-heartshaped-nipple-covers-with-tassel_02_product_q100.jpg



Vakavasti ottaen, onko missään yksiselitteisesti osoitettu ettei nuo maadoitusgadgetit toimi? Nykyisessä talviautossa tulee ihan helvetin pahoja staattisen sähkön purkaumia ovenkahvoista. Jossakin oli maininta että joissain nykyaikaisissa renkaissa käytetään kumiseosta joka luonnostaan ehkäisee k.o. ilmiötä.
Pelastushelikoptereissa kuulemma (elintärkeää) että alas laskettu vinssikaapeli annetaan ensin maadoittua ennenkuin staattinen lataus kulkee pelastettavan potilaan läpi…
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 945
Viestejä
4 436 626
Jäsenet
73 434
Uusin jäsen
Caramba

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom