- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 760
Itse olen ajanut hauskoja autoja jokaisella vetotavalla. Aikansa ja paikkansa kaikille.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tollanen fiesta on ihan hyvä pikkusportti sellasille henkilöille, joille harrasteautoilu ei ole vaihtoehto, mutta kaipaa tollasta vähän räväkämpää ehkä aavistuksen jämäkämmällä alustalla olevaa autoa, jolla voi olla lopulta ihan mukavaa painaa mutkapätkää. Sen mitä oon saabeihin törmännyt niin ei niistä oikein samaan kategoriaan ole millään ja toisaalta ei mikään etuveto saabi tai oikeestaan mikään etuvetoauto noin niinkun lähtökohtasesti harrasteautokategoriassa kovin korkeilla sijoilla ole.Onhan se jo fiestakin viisi vuotta vanha eikä mikään uusi. Hauskan harrasteauton kategoriassa fiesta ei ole kovin korkeilla sijoilla. Mutta tosiaan mainio kauppakassihan tuo olisi.
Nyt ollaan asian ytimessä.Tollanen fiesta on ihan hyvä pikkusportti sellasille henkilöille, joille harrasteautoilu ei ole vaihtoehto, mutta kaipaa tollasta vähän räväkämpää ehkä aavistuksen jämäkämmällä alustalla olevaa autoa, jolla voi olla lopulta ihan mukavaa painaa mutkapätkää. Sen mitä oon saabeihin törmännyt niin ei niistä oikein samaan kategoriaan ole millään ja toisaalta ei mikään etuveto saabi tai oikeestaan mikään etuvetoauto noin niinkun lähtökohtasesti harrasteautokategoriassa kovin korkeilla sijoilla ole.
Koitin miettiä, että mikä Fordissa maksaa vrt samanikäinen Opel Corsa E OPC. En keksiny.
Koitin miettiä, että mikä Fordissa maksaa vrt samanikäinen Opel Corsa E OPC. En keksiny.
Tollanen fiesta on ihan hyvä pikkusportti sellasille henkilöille, joille harrasteautoilu ei ole vaihtoehto, mutta kaipaa tollasta vähän räväkämpää ehkä aavistuksen jämäkämmällä alustalla olevaa autoa, jolla voi olla lopulta ihan mukavaa painaa mutkapätkää. Sen mitä oon saabeihin törmännyt niin ei niistä oikein samaan kategoriaan ole millään ja toisaalta ei mikään etuveto saabi tai oikeestaan mikään etuvetoauto noin niinkun lähtökohtasesti harrasteautokategoriassa kovin korkeilla sijoilla ole.
On vissiin maalauttanut sen repsikan takakulman, josta oli isolta matkalta maalit hilseileet pois. Ainakaan siitä ei ole enää kuvia eikä mainintaa tekstissä https://www.nettiauto.com/honda/civic/13954914
Menopelin mittarissa oli kauppahetkellä 172 000 kilometriä ja auton hinta oli 17 769 euroa. Vaihdossa kuluttaja antoi vuonna 2015 käyttöön otetun Mercedes-Benz C300 -mallin auton. Tuota autoa oli ajettu 150 000 kilometriä ja myyjä maksoi siitä 21 500 euroa, eli välirahaa kuluttaja sai 3731 euroa.
Ei o Nettiautosta löydetty, mutta on kyllä kaveri tehnyt "elämänsä kaupan" vaihtaessaan Mersun vm. 2014 Octaviaan. Käteen jäi reilun kolmen tonnin välirauha ja kuluttajariita...
Kuluttaja osti käytetyn Skodan, joka nieli öljyä – pian riideltiin tuhansista euroista
Yhdeksänvuotiaan auton jatkuvat öljyongelmat veivät tapauksen kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn.www.is.fi
Eli vika tulkittiin olevan joku myyntihetkellä tai pian sen jälkeen, ja niin iso ettei ikä,kilometrit ja kustannukset huomioiden ollut huonommassa kunnossa kun voitu odottaa.IS sanoi:LAUTAKUNTA katsoo, että kuluttajalla on oikeus purkaa tekemänsä kauppa.
Myyjä joutuu korvaamaan kuluttajalle uudet renkaat ja vanteet sekä ostajan teettämät remontit, joista korvattavaa tulee yhteensä 1 100 euroa. Lisäksi myyjän tulee korvata 380 euroa öljynkulutusmittauksesta.
No taisi kuvitella että Skoda on ehjä.Mesen vaihtoi Skeidaan.... no meitä on moneen lähtöön
Mesen vaihtoi Skeidaan.... no meitä on moneen lähtöön
No taisi kuvitella että Skoda on ehjä.
Tapaus tuo mieleen että on mietittiä kuinkapaljon autolla liikkumiseen kannattaa pistää rahaa, eikö ollut sopivia mersuvaihdokkeja, vai oliko pinnapalanut koko merkkiin.
Tuossa ei tainnut olla haastatteluja, jossa ehkä liike olisi voinut jotain tuollaista heittää. Jos mersu oli ylikehuttu, niin liikkeen puolelta isompi kynnys että siitä hyötyisi. (ennemmkin kieltää)niin liike olisi varmasti tuonut esille vastineessaan kuluttajariitalautakunnalle, että kuluttaja itsekin antoi pommin vaihdossa.
En tuosta osaa sanoa millainen kulupommi tuo mersu on ollut, mutta jos säästää pitää, niin kyllähän auto monella on listalla, toki osalla voi olla henkisesti vaikeaa, varsinkin halvempaa ja varsinkin halpa brändiin.Mutta tämä on kyllä tyyppiesimerkki siitä, miten ei tule säästää. Ok, Skoda ehkä kuluttaa vähemmän ja on halvempi vakuuttaa. Mutta enemmän ajetussa ja vanhemmassa autossa on lähtökohtaisesti enemmän huoltomurhetta. Eikä Skoda ole mielikuvatasolla merkkinä sen huolettomampi kuin Mersukaan, vaan päinvastoin - jos K-Auton huoltotiski onkin halvempi kuin Vehon huoltotiski, niin Skodaa saa kiikuttaa korjaamolle kerran kuukaudessa, mikä nollaa säästön. Sitten kun nettoaa tästä vaihtokaupasta huimat 3,7k€, niin ei ole kummoinen kauppa.
Tällaisessa kaupassa "säästö" hupenee autoliikkeen katteeseen. Jos huomaa omistavansa liian kalliin auton, niin sitä ei vaihdeta samankaltaiseen, vain marginaalisesti halvempaan autoon. Se myydään parhaaseen hintaan ja sitten ostetaan huomattavasti halvempi auto.
Tuossa ei tainnut olla haastatteluja, jossa ehkä liike olisi voinut jotain tuollaista heittää. Jos mersu oli ylikehuttu, niin liikkeen puolelta isompi kynnys että siitä hyötyisi. (ennemmkin kieltää)
En tuosta osaa sanoa millainen kulupommi tuo mersu on ollut, mutta jos säästää pitää, niin kyllähän auto monella on listalla, toki osalla voi olla henkisesti vaikeaa, varsinkin halvempaa ja varsinkin halpa brändiin.
Jotain MB C300 2015 hain, paperilla lähinnä Diesel Hybridi, Skodasta ei senkään vertaa hajua, mutta ilmeisesti aika paljon kilometrejä tulee jos kahdessa kuukaudessa luokkaa 7000km.
Skodan vikaantuminen oli kyllä päätöksen mukaan sellainen ettei sitä kuluttaja voinut odottaa. Mutta jos ohitetaan tuo Skoda tietämättömyys. Niin pienempiin ajamisen kustannuksiin vaihtaminen kyllä ihan järkevää toimintaa, vaikka olisi ensin tehnyt virheen (liian kallis auto).
Jos rahasta on ollut pulaa, tai sille parempaa käyttöä, niin varmaan monella tulee mieleen että olisi hypännyt reilusti halvempaan, mutta ehkä tässä nyt myyjän kanssa päätytty luottopeliin, millä voi ajella vaikka pidempää työmatka-ajoa edullisesti. Ei se alle kympin auto välttämättä halvempi kokonais kuluilta ole.
Jos kyse ollut kassakriisistä, niin sitten valintamahdollisuuksia voinut rajoittaa rahoitusvaihtoehdot. Jos siis oikeasti halutta myös käteistä räpylään (jutusta ei selvinnyt oliko mersussa velkaa saati paljonko suhteessa hyvitys, mutta vihjattiin että Skodassa on.
Edit:
Jutunmukaan kuluttaja oli myös ottanut vakuutukset lisäturvaksi , eli yritti suojautua vikoja vastaan, mutta ei mennyt sillä. (tai myyjä sillä vakuuttanut riskittömyyttä, tai siis haistannut että pommiä myydään)
Ehkä kuluttaja oli joku autoharrastaja mallia "huvin vuoksi vuoden välein vaihto toiseen autoon". Tosin sellaisen ihmisen kannattaisi varmaan vaihtaa autoa yksityisten välillä tai ajaa vaihtoleasingeillä sen sijaan että maksaa autokaupalle tonneja jokaisen vaihdon yhteydessä.
Tässä kai nyt esimerkki miksi kannatti ostaa liikkeestä, vaikka liike paikoili vastuitaan.Ehkä kuluttaja oli joku autoharrastaja mallia "huvin vuoksi vuoden välein vaihto toiseen autoon". Tosin sellaisen ihmisen kannattaisi varmaan vaihtaa autoa yksityisten välillä tai ajaa vaihtoleasingeillä sen sijaan että maksaa autokaupalle tonneja jokaisen vaihdon yhteydessä.
Entisöity 2000-luvun alkupään arkinen perheauto voisi olla noissa hinnoissa joskus 30 vuoden päästä? Vaikka sanotaan saabismin olevan sairaus, niin en usko siinäkään porukassa olevan noin syyntakeetonta väkeä, että lähtisi noilla hinnoilla tekemään kauppoja.Ei nettiautosta, mutta niin hauska että pakko laittaa.
Yli 20-vuotias 350tkm ajettu perheauto iän tuomalla kulumalla 23 000 euroa.
Ajattelin ilmoitusta lukiessa, että varmaan pyytää omistaja aarteestaan yläkanttiin ja kymppiä.
Aina naureskellaan niitä, kun ihmiset kuvittelevat autonsa arvoksi auton arvo plus entisöintiin ja tuninkiin laitetut rahat.
Mutta tämä on jo korkeampaa matematiikkaa, kun 2k euron autoon 5k eurolla tekniikkaa ja 5k eurolla koritöitä tuottaa pyynniksi 23 000 euroa.
Eihän tuota oikeasti kannata myydä kun on itselle tehty. Ja en itseasiassa usko, että on edes tarkoitus myydä, ellei nyt joku oikeasti lyö 23 tonnia lapaan.Ei nettiautosta, mutta niin hauska että pakko laittaa.
Yli 20-vuotias 350tkm ajettu perheauto iän tuomalla kulumalla 23 000 euroa.
Ajattelin ilmoitusta lukiessa, että varmaan pyytää omistaja aarteestaan yläkanttiin ja kymppiä.
Aina naureskellaan niitä, kun ihmiset kuvittelevat autonsa arvoksi auton arvo plus entisöintiin ja tuninkiin laitetut rahat.
Mutta tämä on jo korkeampaa matematiikkaa, kun 2k euron autoon 5k eurolla tekniikkaa ja 5k eurolla koritöitä tuottaa pyynniksi 23 000 euroa.
Ei nettiautosta, mutta niin hauska että pakko laittaa.
Yli 20-vuotias 350tkm ajettu perheauto iän tuomalla kulumalla 23 000 euroa.
Ajattelin ilmoitusta lukiessa, että varmaan pyytää omistaja aarteestaan yläkanttiin ja kymppiä.
Aina naureskellaan niitä, kun ihmiset kuvittelevat autonsa arvoksi auton arvo plus entisöintiin ja tuninkiin laitetut rahat.
Mutta tämä on jo korkeampaa matematiikkaa, kun 2k euron autoon 5k eurolla tekniikkaa ja 5k eurolla koritöitä tuottaa pyynniksi 23 000 euroa.
Neuroottinen ehkä ihan kuvaavaa, mutta vaikuttaa siltä että tuota ei kannata ostaa edes käypään markkinhintaan, pieni pelko/riski että myyjästä voi syntyä pieniä rasitetta kaupankin jälkeen.Jos tämä kaikki kuulostaa neuroottiselta, se johtuu siitä että se on sitä.
...
Tämä auto ansaitsisi paikan, jossa sen voisi säilöä vuosiksi (ja vuosikymmeniksi), mitä haluaisin. Tämä yksilö ei saisi päästä ruostumaan ja happanemaan missään julkisella parkkipaikalla, kun sitä on näin isolla vaivalla entisöity.
Auto kaipaa kotiin, jossa sille on säilytystilaa, ja omistajalle, jolla on aikaa myös nauttia sen kanssa tien päällä.
Ehkä kannattaisi laittaa ilmoitus sinne keskieuroopan palstoille.Hintapyynti 23 000 euroa / tarjoa!
Hinta voi kuulostaa kovalta, mutta tällaisia tekniikaltaan valmiiksi entisöityjä Aeroja ei juuri näe myynnissä edes Euroopan-tasolla, ja joskus harvoin kun olen sellaisia nähnyt, pyynnit ovat olleet Keski-Euroopassa 25-30 ke välillä.
En tiedä ilmoittajaa, mutta alkaa tulee mieleen että ilmoitus vitsi, sarkasmia.23k€ tästä!?
katso liitettä 1218272
23k€ on perusteltu hinta tuolle, jos se oikeasti olisi kuin pakasta vedetty, 350tkm ruosteinen perheauto ei sitä ole...
Paroni pistänyt keskellä talvea avobemun myyntiin, saas nähdä meneekö ennen kevättä kaupaksi https://www.nettiauto.com/bmw/125/13998911
Löytö! Helmi! Edullinen! Nyt jouluhintaan!
Onkohan tuohon nyt lipsahtanut KAKSI nollaa liikaa?
On tärkeää että sivusto saa klikkejä, mutta nyt olikin hintaa ihan kunnolla, klikki paljastusLöytö! Helmi! Edullinen! Nyt jouluhintaan!
Onkohan tuohon nyt lipsahtanut KAKSI nollaa liikaa?
Tuolta vielä yksi nosto, eletään tiukkoja aikoja ja hintakilpailu kovaa, joten päälle vielä toimistomaksua 99 €Nissan Micra
1.0 Avec 3-ov
#Edullinen!
Vuosimalli 1999 (ensirek. 8-1999) Katsastettu 8-2023
Moottori 1.0 l, Bensiini Rek.nro TIY-387
Mittarilukema 233 000 km
Vaihteisto Manuaali Päivitetty 30.11.2023
23k€ on perusteltu hinta tuolle, jos se oikeasti olisi kuin pakasta vedetty, 350tkm ruosteinen perheauto ei sitä ole...
Nyt kuitenkin 10% alennuksella ja ilmaisella kotiintoimituksella. Suorastaan hölmöä olla ostamatta!
Eilen (6.12) laskettu hintaa ... nyt 1 490 €, mutta väitetään olleen...
Edit, nyt 5.12.2023 edelleen sama hintapyynti. 89 000€
Ostin jenkeistä uitetun bemarin vappuna, korjasin isosti ja laitoin syksyllä myyntiin. https://www.nettiauto.com/bmw/328/14001129
Tuollahan se on ollut viime talvena nätisti säilössä lumelta ja jäältä NJC-889, BMW 3 Series , License plate of Finland
Tuskin tollasella "isolla" nelikko bensalla kauhean pitkää työmatkaa kehtaa ajaa perusduunarin palkalla, tai sitten klassinen kun vähän enempi alkanut tutkimaan jenkkituonti bemaria niin löytynyt jotain jonka takia kannattavaa päästä äkkiä eroon.Mikähän case tämä on "elämäntilanteen muuttuessa" ja auto jää lumihankeen seisomaan?
Tuon ikäisiä vielä saattaa löytyäkkin muuttoautona kun ollut joku veroetuMuuttoautot tai oikeasti täällä harvinaiset lukuun ottamatta, tuodaanko atlantin takaa käytettynä paljon muutakaan kuin jotain tulva-lunari tms kusetusromua? En ottaisi edes 90% alella.
Kyllä noita näkee, esimerkiksi huonosti liikkuvat vanhat ihmiset (mahdollisesti reilusti ylipainoiset myös) vääntää itsensä ensin penkillä ulospäin ja sitten kampeaa itsensä pystyyn.Miten reilu sata tuhatta ajetun auton kuljettajanpenkki saadaan tuohon kuntoon? Kuljettaja joku läskimooses tai sitten autosta on hypätty vähän väliä ulos viemään pizzaa asiakkaalle?
Jalkatilat matkustajilla tuskin loppuvat kesken.
Jalkatilat matkustajilla tuskin loppuvat kesken.
Huonosti kestävät plyysipenkit ovat aina olleet Fordin ongelma. Kangas on vaan niin ohutta ja halpaa. Myös penkin vaahtomuovi repeytyy helpolla juuri tuosta kyljestä ja edesauttaa kankaan hajoamista. Osaava tekstiilikorjaaja saa melko helposti penkin korjattua, jos vaan oikeata kangasta löytyy.Kyllä noita näkee, esimerkiksi huonosti liikkuvat vanhat ihmiset (mahdollisesti reilusti ylipainoiset myös) vääntää itsensä ensin penkillä ulospäin ja sitten kampeaa itsensä pystyyn.
Normikuntoinenhan lähinnä nousee siitä penkistä suoraan.
Huonosti kestävät plyysipenkit ovat aina olleet Fordin ongelma. Kangas on vaan niin ohutta ja halpaa. Myös penkin vaahtomuovi repeytyy
Vetokoukku, en yllättyisi jos olisi jossain vaiheessa ollut harrastajalla tai amattilaisella joka ronskimilla harraste/työ vaatteilla liikkeellä. Tai no noilla pinnoilla kai kerta moka mikä riittää rikkomaan pinnan, ja sen jälkeen sitten siistimpikin tuhansien ja tuhansien nousu/lasku hoitaa loput.Farkut tuhoavat penkit kuin penkit (ja ympäristön kun vettä kuluu 10 tonnia/pari).
Sitten kun on kulmahousu-herrasmiehen vanha Jaguar niin nahkapenkit ovat hyvässä kunnossa 200 tkm jälkeenkin.
Tuon linkitetyn Focuksen penkki on kyllä aika erikoisesti kulunut…