Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
En siitä tiedä mutta vanha korimalli omaan silmään paljon paremman näköinen. Jos ei ole kolarikorjattu (mitä noi yleensä Virosta tänne kaupattavat ovat) niin ehdottomasti bang for the buck.

edit: eiks tuossa pitäis olla 200 heppaa vai onko konekkin vaihdettu?

Tuskin on konetta vaihdettu, kooweet ja hoopeet vain väärinpäin. Viron autoista jos jaksaa penkoa löytyy kyllä netistä tiedot kolareista, joiden korjaus on mennyt vakuutuksen kautta.
 
Pari hyödyllistä linkkiä näihin tuontipyssyihin.


Ruotsi

 
Ei kait noissa mitään ihmeellistä ole kunhan huoltaa oikein.
Itse asiassa tollanen ST Fiesta on ihan hauska laite, voisin ihan hyvin itse ajella vaikka kohta neljääkymmentä lähestytäänkin =D
 
Juu, eiköhän tuo nyt ole sen verran yleisesti tiedossa että suurin osa sinne osannee oikeat öljyt laittaa.
Ja jos ostaa käytettynä, niin jos jännittää niin hoitaa sen jakopään vaihdon ensimmäisenä ja käyttää oikeita öljyjä niin no problem.
Ei mitään verrattuna johonkin PSA konsernin moniongelmaisiin thp koneisiin.
 
Ostaako joku oikeesti noita öljykylpy jakopäällä varustettuja?
Kyllä ostaa. Hauskempaa laitetta saa hakea ja noin tuore varmaan merkkarilla huollettu ja jos ei ole, niin valkkaa jonkun toisen yksilön joka on. Varusteitakin saa pikkuauton täydeltä. Kohtahan sille saa tehdä halpis-Motorcraftit, jos rahasta on tiukkaa. Tosin siinä tilanteessa en suosittaisi "noin kallista" autoa vaan esim. bussia.

PS. Kallis yksilö.
 
25k€ budjetilla väitän, että löytyy aika monta aika paljon hauskempaa laitetta kuin etuvetoinen koirankoppi.
Tommosen ymmärtää jollain pikkukoneella halvaksi mummon kauppakassiksi, sen kummempaa siitä ei tule, vaikka konetehoa lisätään.
Sovitaan, että ollaan eri mieltä. Kitkalukollisen kun hankkii, niin hupi taattu. Mummomalleihin vertaaminen absurdia ja todistaa ettet tiedä mistä puhut.
 
25k€ budjetilla väitän, että löytyy aika monta aika paljon hauskempaa laitetta kuin etuvetoinen koirankoppi.
Tommosen ymmärtää jollain pikkukoneella halvaksi mummon kauppakassiksi, sen kummempaa siitä ei tule, vaikka konetehoa lisätään.
Samaa mieltä. Tuolla rahalla irtoaisi vaikka Maserati Quattroporte. Onhan se toki vanhempi mutta väitän, että hauskempi peli ja varusteitakin löytyy. Tai sitten jos 200hv etuvetoinen on erityisen hauska niin kannattaa ostaa turbosaab niin säästyy budjetista 23000€. :srofl:
 
Juu, eiköhän tuo nyt ole sen verran yleisesti tiedossa että suurin osa sinne osannee oikeat öljyt laittaa.
Ja jos ostaa käytettynä, niin jos jännittää niin hoitaa sen jakopään vaihdon ensimmäisenä ja käyttää oikeita öljyjä niin no problem.
Ei mitään verrattuna johonkin PSA konsernin moniongelmaisiin thp koneisiin.
Onko nuo THP koneet vielä tänäkin päivänä aivan katastrofeja vai muisteletko menneitä malleja?
 
Jos haluaa pistää tollasen 25 tonnin hintaluokan harrastepeliin, niin kyllä noita mielenkiintosia autoja löytyy aika laajalla skaalalla takavetopuolelta, esimerkiksi possuja, varmaan bemarilta jotain 1 sarjalaista, sit löytyy toki vähän vanhemmasta kategoriasta kaikenlaista japsia 350-370 zetori nissaneista aina tonne pykälää vanhemman malliston tuontivehkeisiin skylineitä, tojotan noita jzx korisia yms, jotka onkin sit jo turbotakavetoja.

Jos haluaa semimodernin käyttiksen jollain voimakkaammalla padalla ja hyvällä tehopainosuhteella niin sit ne on tollasia etuvetopelejä. Joku hyundai i30 sporttimalli taitaa osua karkeasti samaan hintaluokkaan käytettynä, yhdellä duunikaverilla on sellanen.

Valintojen maailmahan se on, tollaset "sporttiset" etuvetokipot sopii ihan hyvin pihaan, jos ei ole erikseen mahdollista pitää harrastepeliä ja saman auton on toimitettava käyttöauton virkaa, mutta jos taloudessa on mahdollista tallisäilöä ja rakennella/remppailla/huoltaa harrastepeliä, niin eihän tollaset sitten ole mistään kotoisin.
 
Pitkässä omistuksessa masaratin ferrari-logoisista varaosasista voi löytyä hieman suurempi kuluerä kuin fiestan palikoista...
Ja tästä kauhukuvasta päädytään taas saabiin koska halpa, tehokas, hauska(?) ja osat on halpoja.

Näytti olevan muuten halvin Maserati alle 20000€. Vähän jo alkoi kuumottelemaan josko pitäisi hommata.
 
Ja tästä kauhukuvasta päädytään taas saabiin koska halpa, tehokas, hauska(?) ja osat on halpoja.

Näytti olevan muuten halvin Maserati alle 20000€. Vähän jo alkoi kuumottelemaan josko pitäisi hommata.
Saabitkin alkaa olla sen verran muinaisjäänteitä pikkuhiljaa, että vaikka ostohinta on halpa niin niitä saa kyl sit laitella ihan runsain mitoin jo pikkuhiljaa. Tossa on nyt kuitenkin lähes uusi auto vertailukohtana, eli ei siinä nyt oikein voi halpaa hintaa perustella, kun verrokki on kohta 20 vuotias?
 
Ostaako joku oikeesti noita öljykylpy jakopäällä varustettuja?
Jos ST-Fiestaa tarkoitat, niin olisiko ketjulla.

Screenshot_20231123-115114-663.png


 
Saabitkin alkaa olla sen verran muinaisjäänteitä pikkuhiljaa, että vaikka ostohinta on halpa niin niitä saa kyl sit laitella ihan runsain mitoin jo pikkuhiljaa. Tossa on nyt kuitenkin lähes uusi auto vertailukohtana, eli ei siinä nyt oikein voi halpaa hintaa perustella, kun verrokki on kohta 20 vuotias?
Onhan se jo fiestakin viisi vuotta vanha eikä mikään uusi. Hauskan harrasteauton kategoriassa fiesta ei ole kovin korkeilla sijoilla. Mutta tosiaan mainio kauppakassihan tuo olisi.
 
Onhan se jo fiestakin viisi vuotta vanha eikä mikään uusi. Hauskan harrasteauton kategoriassa fiesta ei ole kovin korkeilla sijoilla. Mutta tosiaan mainio kauppakassihan tuo olisi.
Tollanen fiesta on ihan hyvä pikkusportti sellasille henkilöille, joille harrasteautoilu ei ole vaihtoehto, mutta kaipaa tollasta vähän räväkämpää ehkä aavistuksen jämäkämmällä alustalla olevaa autoa, jolla voi olla lopulta ihan mukavaa painaa mutkapätkää. Sen mitä oon saabeihin törmännyt niin ei niistä oikein samaan kategoriaan ole millään ja toisaalta ei mikään etuveto saabi tai oikeestaan mikään etuvetoauto noin niinkun lähtökohtasesti harrasteautokategoriassa kovin korkeilla sijoilla ole.
 
Tollanen fiesta on ihan hyvä pikkusportti sellasille henkilöille, joille harrasteautoilu ei ole vaihtoehto, mutta kaipaa tollasta vähän räväkämpää ehkä aavistuksen jämäkämmällä alustalla olevaa autoa, jolla voi olla lopulta ihan mukavaa painaa mutkapätkää. Sen mitä oon saabeihin törmännyt niin ei niistä oikein samaan kategoriaan ole millään ja toisaalta ei mikään etuveto saabi tai oikeestaan mikään etuvetoauto noin niinkun lähtökohtasesti harrasteautokategoriassa kovin korkeilla sijoilla ole.
Nyt ollaan asian ytimessä.
 
Tollanen fiesta on ihan hyvä pikkusportti sellasille henkilöille, joille harrasteautoilu ei ole vaihtoehto, mutta kaipaa tollasta vähän räväkämpää ehkä aavistuksen jämäkämmällä alustalla olevaa autoa, jolla voi olla lopulta ihan mukavaa painaa mutkapätkää. Sen mitä oon saabeihin törmännyt niin ei niistä oikein samaan kategoriaan ole millään ja toisaalta ei mikään etuveto saabi tai oikeestaan mikään etuvetoauto noin niinkun lähtökohtasesti harrasteautokategoriassa kovin korkeilla sijoilla ole.

Lähtökohtaisesti vakioalustaiset Aero-Saabit on jees suoralle tielle. Muutoinkin turbo-Saabit on jees, voimaa on ja sitä saa kohtuu helposti lisää. Mutka-ajoon en Saabia laittais, ne ei oikeen taivu sinne. Nimimerkillä 9-3 Aeron ja 9-3 Turbo X:n omistanut.
 
On vissiin maalauttanut sen repsikan takakulman, josta oli isolta matkalta maalit hilseileet pois. Ainakaan siitä ei ole enää kuvia eikä mainintaa tekstissä https://www.nettiauto.com/honda/civic/13954914

Sama kaveri myynyt Hondaansa useita vuosia niin tälläinen aikatakaraja ei ole kovin uskottava :D "Hinta on 6500 euroa,en tingi enkä vaihda mihinkään.Auto on myynnissä 26.11 iltaan saakka. "
 
Tämä Nurmi on vuosikausia jobannut Nettiautossa . Tai sitten on monta samannimistä jotka myy hieman erikoisempaa kalustoa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on ilmoitusta muutettu jo, että sunnuntai-iltaan asti edullisesti, ei puhuta enää mitään myynnin lopettamisesta :D
 
Ei o Nettiautosta löydetty, mutta on kyllä kaveri tehnyt "elämänsä kaupan" vaihtaessaan Mersun vm. 2014 Octaviaan. Käteen jäi reilun kolmen tonnin välirauha ja kuluttajariita...

Menopelin mittarissa oli kauppahetkellä 172 000 kilometriä ja auton hinta oli 17 769 euroa. Vaihdossa kuluttaja antoi vuonna 2015 käyttöön otetun Mercedes-Benz C300 -mallin auton. Tuota autoa oli ajettu 150 000 kilometriä ja myyjä maksoi siitä 21 500 euroa, eli välirahaa kuluttaja sai 3731 euroa.

 
Ei o Nettiautosta löydetty, mutta on kyllä kaveri tehnyt "elämänsä kaupan" vaihtaessaan Mersun vm. 2014 Octaviaan. Käteen jäi reilun kolmen tonnin välirauha ja kuluttajariita...



IS sanoi:
LAUTAKUNTA katsoo, että kuluttajalla on oikeus purkaa tekemänsä kauppa.

Myyjä joutuu korvaamaan kuluttajalle uudet renkaat ja vanteet sekä ostajan teettämät remontit, joista korvattavaa tulee yhteensä 1 100 euroa. Lisäksi myyjän tulee korvata 380 euroa öljynkulutusmittauksesta.
Eli vika tulkittiin olevan joku myyntihetkellä tai pian sen jälkeen, ja niin iso ettei ikä,kilometrit ja kustannukset huomioiden ollut huonommassa kunnossa kun voitu odottaa.

Kuluttaja on saanut hyötyä, eli 20 senttiä km.

Skoda oli 2014 octavia 172tkm
vaihdossa meni 2015 käyttöön otettu c300 150tkm
Välirahaa sai 3731€
Skoda söi öljyä 0.86l/1000km


.
Mesen vaihtoi Skeidaan.... no meitä on moneen lähtöön :D
No taisi kuvitella että Skoda on ehjä.

Tapaus tuo mieleen että on mietittiä kuinkapaljon autolla liikkumiseen kannattaa pistää rahaa, eikö ollut sopivia mersuvaihdokkeja, vai oliko pinnapalanut koko merkkiin.

Se mikä jutusta ei paljastanut, oliko tuosta kuinka paljon muuta harmia, jos kyse oli velkavastuiden pienentämisestä, rahoitusyhtiön auto vaihdettu toiseen. jos mietitty tiukaksi ja matkalla palanut odotettu enemmän rahaa, niin voinut tulla ylimääräistä kipua.

Nyt sitten pitäs hankkia autoa tilalle ja mielellään edullisella rahoituksella.
 
Mesen vaihtoi Skeidaan.... no meitä on moneen lähtöön :D

Hän oli nuori ja tarvitsi rahaa. :p

No taisi kuvitella että Skoda on ehjä.

Tapaus tuo mieleen että on mietittiä kuinkapaljon autolla liikkumiseen kannattaa pistää rahaa, eikö ollut sopivia mersuvaihdokkeja, vai oliko pinnapalanut koko merkkiin.

Rahansäästöä tässä varmaan on haettu, kun on vaihdettu enemmän ajettuun ja halvempaan. Jos Mersussa olisi ollut jotakin vikaa, niin liike olisi varmasti tuonut esille vastineessaan kuluttajariitalautakunnalle, että kuluttaja itsekin antoi pommin vaihdossa.

Mutta tämä on kyllä tyyppiesimerkki siitä, miten ei tule säästää. Ok, Skoda ehkä kuluttaa vähemmän ja on halvempi vakuuttaa. Mutta enemmän ajetussa ja vanhemmassa autossa on lähtökohtaisesti enemmän huoltomurhetta. Eikä Skoda ole mielikuvatasolla merkkinä sen huolettomampi kuin Mersukaan, vaan päinvastoin - jos Vehon huoltotiski onkin kalliimpi, niin Mersua ei tarvi viedä sinne joka kuukausi. Sitten kun nettoaa tästä vaihtokaupasta huimat 3,7k€, niin ei ole kummoinen kauppa.

Tällaisessa kaupassa "säästö" hupenee autoliikkeen katteeseen. Jos huomaa omistavansa liian kalliin auton, niin sitä ei vaihdeta samankaltaiseen, vain marginaalisesti halvempaan autoon. Se myydään parhaaseen hintaan ja sitten ostetaan huomattavasti halvempi auto.
 
niin liike olisi varmasti tuonut esille vastineessaan kuluttajariitalautakunnalle, että kuluttaja itsekin antoi pommin vaihdossa.
Tuossa ei tainnut olla haastatteluja, jossa ehkä liike olisi voinut jotain tuollaista heittää. Jos mersu oli ylikehuttu, niin liikkeen puolelta isompi kynnys että siitä hyötyisi. (ennemmkin kieltää)

Mutta tämä on kyllä tyyppiesimerkki siitä, miten ei tule säästää. Ok, Skoda ehkä kuluttaa vähemmän ja on halvempi vakuuttaa. Mutta enemmän ajetussa ja vanhemmassa autossa on lähtökohtaisesti enemmän huoltomurhetta. Eikä Skoda ole mielikuvatasolla merkkinä sen huolettomampi kuin Mersukaan, vaan päinvastoin - jos K-Auton huoltotiski onkin halvempi kuin Vehon huoltotiski, niin Skodaa saa kiikuttaa korjaamolle kerran kuukaudessa, mikä nollaa säästön. Sitten kun nettoaa tästä vaihtokaupasta huimat 3,7k€, niin ei ole kummoinen kauppa.

Tällaisessa kaupassa "säästö" hupenee autoliikkeen katteeseen. Jos huomaa omistavansa liian kalliin auton, niin sitä ei vaihdeta samankaltaiseen, vain marginaalisesti halvempaan autoon. Se myydään parhaaseen hintaan ja sitten ostetaan huomattavasti halvempi auto.
En tuosta osaa sanoa millainen kulupommi tuo mersu on ollut, mutta jos säästää pitää, niin kyllähän auto monella on listalla, toki osalla voi olla henkisesti vaikeaa, varsinkin halvempaa ja varsinkin halpa brändiin.

Jotain MB C300 2015 hain, paperilla lähinnä Diesel Hybridi, Skodasta ei senkään vertaa hajua, mutta ilmeisesti aika paljon kilometrejä tulee jos kahdessa kuukaudessa luokkaa 7000km.

Skodan vikaantuminen oli kyllä päätöksen mukaan sellainen ettei sitä kuluttaja voinut odottaa. Mutta jos ohitetaan tuo Skoda tietämättömyys. Niin pienempiin ajamisen kustannuksiin vaihtaminen kyllä ihan järkevää toimintaa, vaikka olisi ensin tehnyt virheen (liian kallis auto).

Jos rahasta on ollut pulaa, tai sille parempaa käyttöä, niin varmaan monella tulee mieleen että olisi hypännyt reilusti halvempaan, mutta ehkä tässä nyt myyjän kanssa päätytty luottopeliin, millä voi ajella vaikka pidempää työmatka-ajoa edullisesti. Ei se alle kympin auto välttämättä halvempi kokonais kuluilta ole.

Jos kyse ollut kassakriisistä, niin sitten valintamahdollisuuksia voinut rajoittaa rahoitusvaihtoehdot. Jos siis oikeasti halutta myös käteistä räpylään (jutusta ei selvinnyt oliko mersussa velkaa saati paljonko suhteessa hyvitys, mutta vihjattiin että Skodassa on.


Edit:
Jutunmukaan kuluttaja oli myös ottanut vakuutukset lisäturvaksi , eli yritti suojautua vikoja vastaan, mutta ei mennyt sillä. (tai myyjä sillä vakuuttanut riskittömyyttä, tai siis haistannut että pommiä myydään)
 
Tuossa ei tainnut olla haastatteluja, jossa ehkä liike olisi voinut jotain tuollaista heittää. Jos mersu oli ylikehuttu, niin liikkeen puolelta isompi kynnys että siitä hyötyisi. (ennemmkin kieltää)

Kuluttajariitalautakunta kuulee aina riidan kumpaakin osapuolta, joten myyjä voisi hyvin yrittää saada omia korvausvelvoitteita alaspäin sillä että myös kuluttajan antamassa vaihdokissa oli vikaa. Eikä kuluttajariitalautakunta julkaise rekisterinumeroita tms. nettiin, joten ei se haittaa Mersun myymistä myöhemmin eteenpäin. Onhan jopa autokauppiaskin joskus ollut se valittava osapuoli.


En tuosta osaa sanoa millainen kulupommi tuo mersu on ollut, mutta jos säästää pitää, niin kyllähän auto monella on listalla, toki osalla voi olla henkisesti vaikeaa, varsinkin halvempaa ja varsinkin halpa brändiin.

Jotain MB C300 2015 hain, paperilla lähinnä Diesel Hybridi, Skodasta ei senkään vertaa hajua, mutta ilmeisesti aika paljon kilometrejä tulee jos kahdessa kuukaudessa luokkaa 7000km.

Skodan vikaantuminen oli kyllä päätöksen mukaan sellainen ettei sitä kuluttaja voinut odottaa. Mutta jos ohitetaan tuo Skoda tietämättömyys. Niin pienempiin ajamisen kustannuksiin vaihtaminen kyllä ihan järkevää toimintaa, vaikka olisi ensin tehnyt virheen (liian kallis auto).

Jos rahasta on ollut pulaa, tai sille parempaa käyttöä, niin varmaan monella tulee mieleen että olisi hypännyt reilusti halvempaan, mutta ehkä tässä nyt myyjän kanssa päätytty luottopeliin, millä voi ajella vaikka pidempää työmatka-ajoa edullisesti. Ei se alle kympin auto välttämättä halvempi kokonais kuluilta ole.

Jos kyse ollut kassakriisistä, niin sitten valintamahdollisuuksia voinut rajoittaa rahoitusvaihtoehdot. Jos siis oikeasti halutta myös käteistä räpylään (jutusta ei selvinnyt oliko mersussa velkaa saati paljonko suhteessa hyvitys, mutta vihjattiin että Skodassa on.


Edit:
Jutunmukaan kuluttaja oli myös ottanut vakuutukset lisäturvaksi , eli yritti suojautua vikoja vastaan, mutta ei mennyt sillä. (tai myyjä sillä vakuuttanut riskittömyyttä, tai siis haistannut että pommiä myydään)

Tuollainen Octavia (vm. 2014, 172 tkm) on yleensä ~kymppitonnin auto. Mutta Octavian hinta tässä tapauksessa oli yli 17k€, joten luultavasti kyseessä oli RS-malli. Eli ei todellakaan mikään tarkan markan penninvenytyskiesi kyseessä.


Ehkä kuluttaja oli joku autoharrastaja mallia "huvin vuoksi vuoden välein vaihto toiseen autoon". Tosin sellaisen ihmisen kannattaisi varmaan vaihtaa autoa yksityisten välillä tai ajaa vaihtoleasingeillä sen sijaan että maksaa autokaupalle tonneja jokaisen vaihdon yhteydessä.
 
Ehkä kuluttaja oli joku autoharrastaja mallia "huvin vuoksi vuoden välein vaihto toiseen autoon". Tosin sellaisen ihmisen kannattaisi varmaan vaihtaa autoa yksityisten välillä tai ajaa vaihtoleasingeillä sen sijaan että maksaa autokaupalle tonneja jokaisen vaihdon yhteydessä.

Itse vaihdoin liikkeessä juuri viikko sitten dieselistä pikkubensaan reippaasti vähentyneiden ajojen vuoksi.
Olisin varmaan saanut itse myymällä tonnista jopa kolmeen paremman hinnan, mutta siitä kun vähentää tulevan huollon +lisätyöt mitä olisi mennyt samassa, niin ei vaikuttanut enää houkuttelevalta myydä itse (huolto olisi ollut vuodenvaihteen jälkeen).

Laskeskelin sitten, että jäljelle jäävä tappio tai voitto ei maksa vaivaa, kun asian sai hoidettua samoin tein pois alta ja uuden tilalle. Lisäksi kukaan ei soittele ainakaan perään jos jotain muuta ilmenisi.

Itsekin ajattelen osittain siten, että se kalliimpi käyttöauto on turvallista ostaa liikkeestä, niin on edes jonkinlainen mielenrauha, kun ne pahimmat remontit saattaa olla helposti kolmanneksen auton arvosta.

Tuossa on saattanut olla samanlainen ajatusmalli.
 
Ehkä kuluttaja oli joku autoharrastaja mallia "huvin vuoksi vuoden välein vaihto toiseen autoon". Tosin sellaisen ihmisen kannattaisi varmaan vaihtaa autoa yksityisten välillä tai ajaa vaihtoleasingeillä sen sijaan että maksaa autokaupalle tonneja jokaisen vaihdon yhteydessä.
Tässä kai nyt esimerkki miksi kannatti ostaa liikkeestä, vaikka liike paikoili vastuitaan.
 
Ei nettiautosta, mutta niin hauska että pakko laittaa.

Yli 20-vuotias 350tkm ajettu perheauto iän tuomalla kulumalla 23 000 euroa.

Ajattelin ilmoitusta lukiessa, että varmaan pyytää omistaja aarteestaan yläkanttiin ja kymppiä.

Aina naureskellaan niitä, kun ihmiset kuvittelevat autonsa arvoksi auton arvo plus entisöintiin ja tuninkiin laitetut rahat.

Mutta tämä on jo korkeampaa matematiikkaa, kun 2k euron autoon 5k eurolla tekniikkaa ja 5k eurolla koritöitä tuottaa pyynniksi 23 000 euroa.
 
Ei nettiautosta, mutta niin hauska että pakko laittaa.

Yli 20-vuotias 350tkm ajettu perheauto iän tuomalla kulumalla 23 000 euroa.

Ajattelin ilmoitusta lukiessa, että varmaan pyytää omistaja aarteestaan yläkanttiin ja kymppiä.

Aina naureskellaan niitä, kun ihmiset kuvittelevat autonsa arvoksi auton arvo plus entisöintiin ja tuninkiin laitetut rahat.

Mutta tämä on jo korkeampaa matematiikkaa, kun 2k euron autoon 5k eurolla tekniikkaa ja 5k eurolla koritöitä tuottaa pyynniksi 23 000 euroa.
Entisöity 2000-luvun alkupään arkinen perheauto voisi olla noissa hinnoissa joskus 30 vuoden päästä? Vaikka sanotaan saabismin olevan sairaus, niin en usko siinäkään porukassa olevan noin syyntakeetonta väkeä, että lähtisi noilla hinnoilla tekemään kauppoja.
 
Kyllähän tuosta saabista juuri ja juuri sen 5 tonnia maksais, jos ylipäätään olisi saabmies. Minun mielestä tuo on yksi rumimpia autoja koko 2000-luvulla.
 
Ei nettiautosta, mutta niin hauska että pakko laittaa.

Yli 20-vuotias 350tkm ajettu perheauto iän tuomalla kulumalla 23 000 euroa.

Ajattelin ilmoitusta lukiessa, että varmaan pyytää omistaja aarteestaan yläkanttiin ja kymppiä.

Aina naureskellaan niitä, kun ihmiset kuvittelevat autonsa arvoksi auton arvo plus entisöintiin ja tuninkiin laitetut rahat.

Mutta tämä on jo korkeampaa matematiikkaa, kun 2k euron autoon 5k eurolla tekniikkaa ja 5k eurolla koritöitä tuottaa pyynniksi 23 000 euroa.
Eihän tuota oikeasti kannata myydä kun on itselle tehty. Ja en itseasiassa usko, että on edes tarkoitus myydä, ellei nyt joku oikeasti lyö 23 tonnia lapaan.
 
Aika paljon viimeaikoina on ollut näitä mottipäisiä epätoivoissaan tehtyjä myynti-ilmoituksia kun herätellään niitä haavekuvia että joku ihan varmasti kyllä tällaista hakee ja haluaa maksaa täyden rahan.
Ihmisillä alkaa olla rahat loppu ja sen kyllä huomaa.
 
Ei nettiautosta, mutta niin hauska että pakko laittaa.

Yli 20-vuotias 350tkm ajettu perheauto iän tuomalla kulumalla 23 000 euroa.

Ajattelin ilmoitusta lukiessa, että varmaan pyytää omistaja aarteestaan yläkanttiin ja kymppiä.

Aina naureskellaan niitä, kun ihmiset kuvittelevat autonsa arvoksi auton arvo plus entisöintiin ja tuninkiin laitetut rahat.

Mutta tämä on jo korkeampaa matematiikkaa, kun 2k euron autoon 5k eurolla tekniikkaa ja 5k eurolla koritöitä tuottaa pyynniksi 23 000 euroa.

Lainaus ilmoituksesta
Jos tämä kaikki kuulostaa neuroottiselta, se johtuu siitä että se on sitä.
...
Tämä auto ansaitsisi paikan, jossa sen voisi säilöä vuosiksi (ja vuosikymmeniksi), mitä haluaisin. Tämä yksilö ei saisi päästä ruostumaan ja happanemaan missään julkisella parkkipaikalla, kun sitä on näin isolla vaivalla entisöity.

Auto kaipaa kotiin, jossa sille on säilytystilaa, ja omistajalle, jolla on aikaa myös nauttia sen kanssa tien päällä.
Neuroottinen ehkä ihan kuvaavaa, mutta vaikuttaa siltä että tuota ei kannata ostaa edes käypään markkinhintaan, pieni pelko/riski että myyjästä voi syntyä pieniä rasitetta kaupankin jälkeen.

Hinta-arviolla taustaa.
Hintapyynti 23 000 euroa / tarjoa!

Hinta voi kuulostaa kovalta, mutta tällaisia tekniikaltaan valmiiksi entisöityjä Aeroja ei juuri näe myynnissä edes Euroopan-tasolla, ja joskus harvoin kun olen sellaisia nähnyt, pyynnit ovat olleet Keski-Euroopassa 25-30 ke välillä.
Ehkä kannattaisi laittaa ilmoitus sinne keskieuroopan palstoille.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 838
Viestejä
4 583 519
Jäsenet
75 510
Uusin jäsen
Kassu6

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom