Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Itse en kuvaa katsomalla tajunnut edes mitään erikoista, ennen kuin luin tekstin. Onhan ässämersussakin kaksipuolainen ratti?
1698000641878.png

Ässämersussa se ei näytä siltä, että on unohdettu asentaa kolmas puola.
 
Piti oikein googlata, että onko tuo ohjauspyörä muka oikeasti tuollainen joka näyttää siltä, että joku thüning-tero on sahannut kolmannen puolan pois, mutta ei kyllä se on ihan tehtaan orkkis.

Ei sitten yhtään tökerömpää toteutusta Skoda ole keksinyt?

Samaa ihmettelin, kun jossakin vaiheessa Fabiaa pyörittelin konfiguraattorissa ihan mielenkiinnosta. Mutta kai tuokin on tapa saada ostajia lisävarusteille, "pakko" ruksia 3-puolainen sporttiratti tuon hirvityksen sijaan.
 
Noista skodista lähtee ne maalit joka tapauksessa, niin hyvä että on edes ulkosesti näyttävä.
 
Vähän ajettu pikku-coupe, varkaat vissiin antaneet kenkää ja siksi lunastettu varmuuden vuoksi :hmm: https://www.nettiauto.com/bmw/125/13769939
Voihan siihen olla syynä että vakuutusyhtiö on jo ehtinyt maksaa auton asiakkaalle kaskosta varkauden takia. Ei se sitten enää samoja kilpiä saa. Tai sitten se on lunastettu aiheutettujen vaurioiden takia ja ne on korjattu. Eli uudet kilvet tulee. Joka tapauksessa selvittäisin ostoa harkitessani tarkan tapahtumien kulun.

Kaipa siihen riittää myös että auto on ilmoitettu trafille varastetuksi. Joku tietävämpi vastatkoon.
 
Muistan vuosia sitten yhden keissin, jossa oli varkauden jälkeen lunastettu, kun ei voitu olla varmoja miten autoa oli rääkätty. Omistaja kertoi mm. oudoista äänistä vaihdelaatikosta ja vakuutusyhtiö päätyi lunastamaan auton. Tämä oli tosin noin 5000e arvoinen kottero.
 
Erikoinen myytävä varmasti, kun ton hintaluokan lähes uusi auto on projektina tarjolla :D Luulen kyllä ettei kovin moni uudehkoa sähköpossua osteleva ole kauhean kiinnostunut säästämään tonneja ostamalla parsimista vaativan auton :D
 
Kaveri laittoi viikonloppuna Tallinnasta viestiä, että sieltä oli saanut 21 tkm ajetun, kaksi vuotta vanhan Taycan 4S:n 77000€.

Ehkä itse kallistuisin siihen vaihtoehtoon mielummin, kuin puun alle jääneeseen "suomi-autoon". :)
 
Ja sitten kun katsotte paljonko noita on myynnissä ylipäätään, niin melkoiset talkoot on rikkinäistä myydä tuolla hinnalla. Suomen markkina ei vedä tuollaista määrää Taycaneita sitten millään.
 
Ja sitten kun katsotte paljonko noita on myynnissä ylipäätään, niin melkoiset talkoot on rikkinäistä myydä tuolla hinnalla. Suomen markkina ei vedä tuollaista määrää Taycaneita sitten millään.
No ihan samaa mieltä siitä, ettei varmasti ole helpoimmasta päästä myytävä (tai ylipäätään mitään 50k€+ autoa myydä yksityisenä, edes ehjänä), mutta Taycanista yleisemmin niin jos niitä 191 ensirekisteröitiin viime vuonna, niin aika hyvin niitä tuntuu Suomen markkina vetävän.

Ehkä se on sitten uutuudenviehätystä kun Suomessa saa ostaa vähän eksoottisemman menopelin ilman, että täytyy maksaa asunnon hinnan verran rangaistusveroa.
 
Kaveri laittoi viikonloppuna Tallinnasta viestiä, että sieltä oli saanut 21 tkm ajetun, kaksi vuotta vanhan Taycan 4S:n 77000€.

Ehkä itse kallistuisin siihen vaihtoehtoon mielummin, kuin puun alle jääneeseen "suomi-autoon". :)
Mitähän tuohon tulee vielä veroja päälle
 
No ihan samaa mieltä siitä, ettei varmasti ole helpoimmasta päästä myytävä (tai ylipäätään mitään 50k€+ autoa myydä yksityisenä, edes ehjänä), mutta Taycanista yleisemmin niin jos niitä 191 ensirekisteröitiin viime vuonna, niin aika hyvin niitä tuntuu Suomen markkina vetävän.

Ehkä se on sitten uutuudenviehätystä kun Suomessa saa ostaa vähän eksoottisemman menopelin ilman, että täytyy maksaa asunnon hinnan verran rangaistusveroa.

Niin, puhut vuodesta 2022. Oletko huomannut että tämän jälkeen käytettyjen markkina on _hieman_ muuttunut korkojen nousun johdosta. Kalliimpien käytettyjen markkina on käytännössä seisahtunut. Rekkareita tutkimalla näet vielä että siellä on nyt tarjolla myös vuoden takaiseen verrattuna paljon jo kerran suomessa käytössä olleita joita käyttäjät on vaihtaneet pois. Tuo vuoden 2022 190 uuden ensirekisteröinnin määrä ei kyllä muuta tätä asiaa mihinkään.
 
https://www.nettiauto.com/toyota/gr-yaris/13955577 Tämänkin kinnerin hinta noussut uudesta aika paljon roplaamisella. Reilut tehot kyllä 1.6L kolmipyttyisestä saatu, montakohan kertaa konetta saa aukoa jos tuollaisella vaikka 200tkm ajaa kauppakassi reissuja?

Noilla muutoksilla on turha takuuseen vedota, jos moottori tai vaihteisto hajoaa. :D Harvoin noin pienillä kilsoilla on alettu moottoria pois nostelemaan ja virittelemään :hmm:

Samalla kaverilla ollut RS4 Audi myynnissä ainakin 5v ellei pidempäänkin.... https://www.nettiauto.com/audi/rs4/13898414
 
Hinnat alkaen 50k€. Paljonko hinta samoilla varusteilla?
Ilmeisesti tehdasvarustelua ei voi tehdä ollenkaan. Eli tulee jollain varustuksella? Vakiona voisi olla kiva auto :) Viritettynä sopisi sitten varmaan radalle paremmin.

Toyota:
"Vain varastossa olevat autot, tarkista saatavuus jälleenmyyjältäsi."
 
Noilla muutoksilla on turha takuuseen vedota, jos moottori tai vaihteisto hajoaa. :D Harvoin noin pienillä kilsoilla on alettu virittelemään :hmm:
Joo ainakin ennen harrastettiin vielä sisäänajoa uusilla moottoreilla melko rauhakseen eikä lyöty heti +2 kiloa ahtoja ja 50% lisää tehoja myllyyn. Olisi edes jokin viritysfirma taustalla joka tälläisiä uusiin aihioihin tekee, mutta joku yksityinen seppähän se siellä koputtelee kepillä jäätä.
 
Joo ainakin ennen harrastettiin vielä sisäänajoa uusilla moottoreilla melko rauhakseen eikä lyöty heti +2 kiloa ahtoja ja 50% lisää tehoja myllyyn. Olisi edes jokin viritysfirma taustalla joka tälläisiä uusiin aihioihin tekee, mutta joku yksityinen seppähän se siellä koputtelee kepillä jäätä.
Isoilla tehoillahan se sisäänajo kuormalla ajetaan eikä sitä nyt tuhansia kilsoja tarvi ajella. Näyttää kyllä aika hyvin rakennetulta eikä miltään sepältä, joka kokeilee jäätä. Ton näköstä kustom tig hitsattua downpipeä yms kun tonne sovittelee niin sen verran maksaa osat että eiköhän siinä tiedetä mitä ollaan tekemässä.

Isompi ongelma näissä uusissa autoissa on, että tota ei kyllä rakentelusäädöksillä saa valitettavasti leimasta läpi noilla muutoksilla, jolloin jos sattuu tarkemmalle katsurille niin aikamoinen työmaa tossa on palautella orkkisasuun.

Hyvä patahan toi kyllä on.
 
Hyvin pilattu. Nostais jousitusta pari senttiä ja aura pois edestä niin saattas olla käyttökelponen auto.

Ja alla on muuten Tekniikan Maailman testihäviäjä kitkarenkaat alla (45e kpl kiinalaiset) :D Ei oo budjettia sit renkaisiin riittäny...
En kyllä itsekkään noita ylimääräisiä lippoja ja läppiä ymmärrä, mutta ollut montakin autoa joissa maavara alle 7cm, ja hidasteista ym. Tullut yli raapimatta.
Ei henkilöautosta saa maastoautoa, joten miksi sillä pitäisi päästä metsään?
 
En kyllä itsekkään noita ylimääräisiä lippoja ja läppiä ymmärrä, mutta ollut montakin autoa joissa maavara alle 7cm, ja hidasteista ym. Tullut yli raapimatta.
Ei henkilöautosta saa maastoautoa, joten miksi sillä pitäisi päästä metsään?
Ei kai siihen maastoauton maavaraa tarvitse modata? Monella on vain yksi auto, jolla olisi hyvä kaupunkiolosuhteiden lisäksi pystyä ajamaan vaikka kaverin mökille, juhannustansseihin tai mustikkametsään ilman ylimääräistä suunnittelua.
 
Miten diesel 1-sarjalainen ja bensa 3-sarjalainen voivat olla "samanlaisia" autoja? :rolleyes:
 
Aiheeseen sen kummemmin perehtymättä, kannattaa huomioida että 2007 käyttöönotetussa on päästöstä huolimatta max veroprosentti siellä jossain 27-28 tietämissä. Tuoreemmissa se voi olla vaikka 40%, tuskin tosin tuollaisessa typeRässä.

Verottajalla on nykyään lapsellisen helppo työkalu auton veron laskemiseen:


Mikäli hintatietoa ei löydy niin katso mitä vastaava maksaa suomessa ja ota siitä pyyntihintojen keskiarvosta 10-15% pois, niin verotusarvo on aika lähellä sitä.

Sinänsä en keksi miksi tuollainen täytyisi erikseen tuoda virosta. Suomessa saman kuntoisia ihan varmasti tarjolla ja myydessä ei sitten ole sitä virontuonnin rasitetta. HInnassa tuskin säästää lainkaan.
 
Sinänsä en keksi miksi tuollainen täytyisi erikseen tuoda virosta. Suomessa saman kuntoisia ihan varmasti tarjolla ja myydessä ei sitten ole sitä virontuonnin rasitetta. HInnassa tuskin säästää lainkaan.

Samanlaisilla alkaa olla 300 000km mittarissa ja hintaa silti sen 7000-8000e. Myyjähän lupaa tuoda auton tarvittaessa Helsinkiin niin sitä ei tarvitse ulkomailta asti hakea. Jos saa hinta veroineen jää alle 7 niin kannattaa. Ei tuonikäisillä ja hintaisilla autoilla ole enää väliä onko tuontiauto vai suomiauto.
 
Ei sillä niin merkitystä olekaan, mutta nuo itäblokin maat on aina vähän sellainen punainen vaate.
 
Aiheeseen sen kummemmin perehtymättä, kannattaa huomioida että 2007 käyttöönotetussa on päästöstä huolimatta max veroprosentti siellä jossain 27-28 tietämissä. Tuoreemmissa se voi olla vaikka 40%, tuskin tosin tuollaisessa typeRässä.

Verottajalla on nykyään lapsellisen helppo työkalu auton veron laskemiseen:


Mikäli hintatietoa ei löydy niin katso mitä vastaava maksaa suomessa ja ota siitä pyyntihintojen keskiarvosta 10-15% pois, niin verotusarvo on aika lähellä sitä.

Sinänsä en keksi miksi tuollainen täytyisi erikseen tuoda virosta. Suomessa saman kuntoisia ihan varmasti tarjolla ja myydessä ei sitten ole sitä virontuonnin rasitetta. HInnassa tuskin säästää lainkaan.

Epäilemättä verottaja toimii ylläkuvatusti jos hintatietoa ei löydy vaikka autoverolaissa sanotaan aika suoraan:

Käytetty ajoneuvo
Suomessa käytettynä verotettavan ajoneuvon autovero on se pienin määrä, joka autoveroa on jäljellä 17 ja 19 §:ssä tarkoitetut seikat huomioon ottaen samanlaisena pidettävässä Suomessa rekisteröidyssä ajoneuvossa.

Eli pitäisi ottaa halvin vastaava myynnissä oleva tai lähiaikoina myyty ja tästä ottaa noi alennusprossat. Verottajan toiminta autoveroissa on aikamoinen musta laatikko, keväällä toin ja verotin päätöksen jälkeen pyysin vertailuautojen tiedot mihin päätös perustuu. Vastauksena 47 sivua taulukkoa missä vertailuautoja moottoriin ja vetotapaan katsomatta, BMW 518D ja M550D ovatkin todella vertailukelposet keskenään… Oma ymmärrys loppui ja pakko oli uskoa, että kai noin oikein olivat arponeet.
 
Ei sillä niin merkitystä olekaan, mutta nuo itäblokin maat on aina vähän sellainen punainen vaate.

Jos auto on uutena Viroon myyty eikö tuotu sinne raatona jostain muusta maasta, niin tuollaisen alle kympin auton uskaltaisin kyllä ostaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 834
Viestejä
4 583 386
Jäsenet
75 509
Uusin jäsen
EvilVinyl

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom