Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Pakko todeta että mielenkiintoinen artikkeli, mutta samaan aikaan ihmetyttää mikä tuota ihmistä vaivaa. Ei siis ajomäärän takia vaan, kun pitää pakata myös repsakin penkki laatikota kattoon asti, niin eikä kannattaisi farmaria ostaa :rofl:

Kova pyynti tuolla CR-V:llä mielstäni vaikka ainahan tälläiset on vaikeita hinnoitella.

Haastateltava (tai ainakin häneksi esittäytyvä) osallistui keskusteluun lukijoiden kanssa jutun alla kommenttiosiossa. Sieltä viesti:

Michael P.972
6 March, 2016

Please let me allay your safety concerns. That photo was a taken on an extremely unusual night that included some desparately needed supplies and the only reason I accepted this load. The following day there was an 'agreement' that this would not be an issue again. At no time do I EVER allow my side mirrors to be blocked. I was able to see out the right mirror by tilting my head slightly forward. The load on the rear carrier did not, and never does, exceed #100. As far as the rear view mirror being blocked most of the time, being a long haul truck driver for almost a quarter of a century forced me into not relying on a rear view mirror as they are not an option when pulling a 53' trailer. Although, I have become spoiled with the rear camera on my Crosstrek. I take my job as well as my safety very seriously.

Jenkeissä noita farmareita ei muutenkaan myydä samaan tapaan kuin Euroopassa, joten siksi varmaan sedan. Taloudellisuuttahan kaveri kai haki tuollaisella pikkukirpulla, vaikka olisi voinut ajaa pakulla tai SUV:lla.
 

tuota en tajua sitte laisinkaa auto upea kaikin puolin ei mitää nokankoputtamista mutta sitte tullaan tähä missä särähtää

Quantumin ohjelmointi eli nyt n. 375hv ja 900nm vääntöä" siis eikö noin upeeseen autoon olisi kannattanu tehdä oikeasti laatu softa kuitenki suomessakin on pajoja mitkä tekee, nii bulkki softa työnnetty inessiiviin.
 

tuota en tajua sitte laisinkaa auto upea kaikin puolin ei mitää nokankoputtamista mutta sitte tullaan tähä missä särähtää

Quantumin ohjelmointi eli nyt n. 375hv ja 900nm vääntöä" siis eikö noin upeeseen autoon olisi kannattanu tehdä oikeasti laatu softa kuitenki suomessakin on pajoja mitkä tekee, nii bulkki softa työnnetty inessiiviin.

Aika ei ole kyllä kohdellut tuota XJ:tä hyvin, tuo näyttää nykypäivänä jo hyvin vanhalta automallilta varsinkin omassa hintaluokassaan. Puhumattakaan yhtäläisyyksistä Mondeon ulkonäköön.
 
Aika ei ole kyllä kohdellut tuota XJ:tä hyvin, tuo näyttää nykypäivänä jo hyvin vanhalta automallilta varsinkin omassa hintaluokassaan. Puhumattakaan yhtäläisyyksistä Mondeon ulkonäköön.

Täysin päinvastaista mieltä. Vertaa vaikka samoihin aikoihin tulleeseen Panameraan joka näyttää väsähtäneeltä sammakolta tai Audi A7:aan joka näyttää kyljelleen kaadetulta muoviselta leivänpaahtimelta. XJ on yksi hienoimpia ikäisiään automalleja ja poikkeuksellisesti kestää tämän päivän tarkastelun vielä sisätiloiltaankin. Pitkä Supersport 30d on hintaisekseen pirun hieno laite, pitää muistaa että on kuitenin jo 2010 tullut.

Edit: ja edullisimmat on sellaisia parin kympin autoja. Tekniikkakin tietääkseni melko "pomminvarmaa". PSA johdannainen i6 ja ZF aski.
 
Viimeksi muokattu:
Makean näköinen XJ on tosiaan ja kestänee jatkossakin hyvin aikaa. Olenko ainoa, jonka mielestä kuusisylinterinen diesel ei sovi kyseiseen autoon huolimatta siitä, vaikka kebabyrittäjä olisi loihtinut hevosvoimia 6000 ja tummentanut tuulilasinkin?
 
Makean näköinen XJ on tosiaan ja kestänee jatkossakin hyvin aikaa. Olenko ainoa, jonka mielestä kuusisylinterinen diesel ei sovi kyseiseen autoon huolimatta siitä, vaikka kebabyrittäjä olisi loihtinut hevosvoimia 6000 ja tummentanut tuulilasinkin?
No vähän siinä rajoilla… mutta on niitä räikeämpiäkin tapauksia kuten mersun SLK diesel, yleensäkin kaikki avo-dieselit ja kaikki urheiluauton näköiset dieselit.
Alla oleva ainut poikkeus, en kyllä tuonkaan ääniä menisi radalle kuuntelemaan.

r3_1.jpg
 
Makean näköinen XJ on tosiaan ja kestänee jatkossakin hyvin aikaa. Olenko ainoa, jonka mielestä kuusisylinterinen diesel ei sovi kyseiseen autoon huolimatta siitä, vaikka kebabyrittäjä olisi loihtinut hevosvoimia 6000 ja tummentanut tuulilasinkin?

Totta kai bensakone tuollaiseen oikeasti kuuluu. Suomen olosuhteissa kuitenkin tuo 6cyl diesel on se "järkivalinta" tällaiseen autoon.
Tuo voimalinja on hienompi kuin monella muulla vastaavalla kombolla. ZF aski on ohjelmoitu menemään todella pienillä kierroksilla vaikka vrt f10 530d, jolloin se käyttäytyy normaalissa ajossa jotenkin elegantimmin. Se ei edes yritä olla sporttinen koska miksi yrittää, dieselit ei ole tehty sitä varten.

Ja onhan se 6-mukinen disukka sentään kivempi kuin monessa autossa oleva 4-mukinen diesel.
2018 P400e RR Sportissakin on 4-cyl 2,0 bensa, mielestäni se nelimukisuus enemmän rassaa näissä vähän elegantimmissa autoissa. Uusikoppaiset Ranget onkin sitten jo onneksi kutoskoneella nuo PHEV versiotkin.
 
Totta kai bensakone tuollaiseen oikeasti kuuluu. Suomen olosuhteissa kuitenkin tuo 6cyl diesel on se "järkivalinta" tällaiseen autoon.
Tuo voimalinja on hienompi kuin monella muulla vastaavalla kombolla. ZF aski on ohjelmoitu menemään todella pienillä kierroksilla vaikka vrt f10 530d, jolloin se käyttäytyy normaalissa ajossa jotenkin elegantimmin. Se ei edes yritä olla sporttinen koska miksi yrittää, dieselit ei ole tehty sitä varten.

Ja onhan se 6-mukinen disukka sentään kivempi kuin monessa autossa oleva 4-mukinen diesel.
2018 P400e RR Sportissakin on 4-cyl 2,0 bensa, mielestäni se nelimukisuus enemmän rassaa näissä vähän elegantimmissa autoissa. Uusikoppaiset Ranget onkin sitten jo onneksi kutoskoneella nuo PHEV versiotkin.
No on se kivempi kun 4-mukinen, mutta muistan vieläkin kun 335d:llä ajeli niin ihmisillä aina pää kääntyi katsomaan linja-autopysäkillä kun varmaan luulivat äänestä että linja-auto tulee.

edit. V6 diesel on parempi äänen puolesta, rivi6 kuulostaa (luonnollisesti) noilta kuorma/linja-autoilta.
 
Viimeksi muokattu:
Totta kai bensakone tuollaiseen oikeasti kuuluu. Suomen olosuhteissa kuitenkin tuo 6cyl diesel on se "järkivalinta" tällaiseen autoon.
Miten ne "vuosimaksut" tuossa menee, vs bensa.

25 000 pintaan tuolla kai vuosittain ajettu, mutta uusi ostaja miettii omia ajoja ja pyyntiä.
 
Oikein "Superhieno laadukkaasti paranneltu klassikko", rumasti laitettu tuuninkimittareita ja vaihdekeppi, vaikka muuten pidetään alkuperäinen ulkonäkö. No, onhan konetilassakin modausta näkyvillä, tuon ikäisessä laskee ennemmin arvoa, kun alkuperäisiä osia tuskin enää saa.
Joo itsekin olisin jättänyt virittelyt/tuunailut tekemättä jos on poikkeuksellisen hyvin säilynyt yksilö.
Jos on pakko tuunailla, niin ne voisi toteuttaa siten, että on palautettavissa alkuperäiseksi. En menisi ensimmäisenä rei'ittämään virheetöntä kojelautaa tai tuplaisi tehoja, mut kukin tyylillään.
 
Oikein "Superhieno laadukkaasti paranneltu klassikko", rumasti laitettu tuuninkimittareita ja vaihdekeppi, vaikka muuten pidetään alkuperäinen ulkonäkö. No, onhan konetilassakin modausta näkyvillä, tuon ikäisessä laskee ennemmin arvoa, kun alkuperäisiä osia tuskin enää saa.
Joo itsekin olisin jättänyt virittelyt/tuunailut tekemättä jos on poikkeuksellisen hyvin säilynyt yksilö.
Jos on pakko tuunailla, niin ne voisi toteuttaa siten, että on palautettavissa alkuperäiseksi. En menisi ensimmäisenä rei'ittämään virheetöntä kojelautaa tai tuplaisi tehoja, mut kukin tyylillään.

a403e6b30649b4a4-medium.jpg


Mikä ei kuulu joukkoon?
 
Ylimmäinen mittari. Muut saa ehkä poistettua jälkiä jättämättä. :hmm:
Asiansa osaava automyyjä olisi fiksannut ainakin ulkoiset tuunaukset ennen myyntiä. Voi pahimmillaan pelottaa rikkaat keräilijät pois. Toi autohan on huutokaupassa (nyt 18750 €, 3pv jäljellä), niin pienillä yksityiskohdilla voi olla valtava merkitys.

Ostin kerran perusautoa liikkeestä ja omassa vaihdokissa 306 pösössä oli "ralliratti", niin heti alkuvaiheessa kysyttiin, löytyykö alkuperäinen. Vaikka se oli vain parin tonnin auto, niin jo väärä ratti alensi auton myyntiarvoa.
 
Asiansa osaava automyyjä olisi fiksannut ainakin ulkoiset tuunaukset ennen myyntiä. Voi pahimmillaan pelottaa rikkaat keräilijät pois. Toi autohan on huutokaupassa (nyt 18750 €, 3pv jäljellä), niin pienillä yksityiskohdilla voi olla valtava merkitys.

Ostin kerran perusautoa liikkeestä ja omassa vaihdokissa 306 pösössä oli "ralliratti", niin heti alkuvaiheessa kysyttiin, löytyykö alkuperäinen. Vaikka se oli vain parin tonnin auto, niin jo väärä ratti alensi auton myyntiarvoa.

Ralliratti varmasti noin "tuoreessa" autossa alentaakin arvoa, kun ei ainakaan pitäs mennä leimalta läpi..
 
Auton vaihto edessä ja mietinnässä esim tämä Mitsubishi Outlander.
Kesällä autoa tarvitaan asuntovaunun vetämiseen, mikä antaa tietyt lähtökohdat hankinnalle.
Sähköautoissa ei vetomassat riitä ilman budjetin isoa kasvattamista.
Esim uuden MG farmarin vetomassa 800kg.

Kokemukset Mitsubishin luotettavuudesta kiinnostavat (esim automaattilaatikon kestävyydestä).

Toinen vaihtoehto on budjetin pienentäminen. Tällöin joku Scodan farmari isommalla kilometri luvulla.
 
Ralliratti varmasti noin "tuoreessa" autossa alentaakin arvoa, kun ei ainakaan pitäs mennä leimalta läpi..

No, mikä nyt on tuore. Kyseinen auto oli -94/95 aikakaudelta, kun autossa ei ollut airbag-rattia (1996 tuli pakolliseksi). Jos autossa ei alunperin ollut airbaggia, niin silloin on ihan sama mikä ratti on.
En itse pitänyt vinyyliratista, niin vaihdoin sen jo alussa nahkaiseen. Säilytin kyllä alkuperäisen ja se olikin vaihtohetkellä kuin uusi.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä käsittämätön pyynti, tuollaisen arvo ehkä tonni ja orkkiksena kaksi

Ilmeisesti siellä on 3-4te jo tarjottu, viestejä on kuitenkin se 8kpl...." HUOM!! Turha tarjota autosta mitään 3-4k en ole sillä myymässä "
 
Tuo e36 coupe-korimalli on alkanut harvinaistumaan ja hinta siksi raketoimaan. Ei todellakaan ole mikään 1-2 tonnin auto, eikä edes 3-4. Hinta rippuu tietysti paljon korroosioasteesta, tuossa luvattu kori "suht kovaksi".

Kahden tonnin tuollainen on sellainen joka ei toimi ja penkit ja ikkunat puuttuu.
 
Viimeksi muokattu:
is on hieno laite. Toisessa ketjussa jo hehkuttelinkin kuinka pidän itse tuollaista paljon kovempana rassia kun sitä perinteistä 325:stä. Orkkiskuntoinenhan tuollaisen pitäisi olla, niin kehtaisi aikuinenkin ajella.
 
Tyhmä kysymys, jos auto on kerran poistettu rekisteristä*, niin ei kai sitä voi enää liikenteeseen saada? Näin eräs romukauppias vakuutti, kun yritin ostaa hyväkuntoista "romutustodistusautoa", paitsi jos esim. väärentää runkonumeron autosta, jota ei ole poistettu.

Miksi lunastuksessa ei säily alkuperäiset kilvet, jos vaurioitunut auto on mahdollista palauttaa liikenteeseen?

* Poislukien ulkomaantuontiautot
 
Viimeksi muokattu:
Tyhmä kysymys, jos auto on kerran poistettu rekisteristä*, niin ei kai sitä voi enää liikenteeseen saada? Näin eräs romukauppias vakuutti, kun yritin ostaa hyväkuntoista "romutustodistusautoa", paitsi jos esim. väärentää runkonumeron autosta, jota ei ole poistettu.

Miksi lunastuksessa ei säily alkuperäiset kilvet, jos vaurioitunut auto on mahdollista palauttaa liikenteeseen?

* Poislukien ulkomaantuontiautot

Tuollanen vakuutusyhtiön vauriopoisto on vielä rekisteröitävissä, saa siihen saman tunnuksenkin jos on vapaana, mutta silti tulee rekisteriotteesseen merkintä edellisestä rek. tunnuksesta (vaikka olis sama).

Mainitsemasi tapaus vaatiikin sitten sen ns. suppean korinvaihdon.
 
Romutustodistus kun tehdään niin auto poistuu kaikkialta, sitä ei enää ole olemassa ja siksi sitä ei saa enää takaisin.

Lunastuksessa kilvet palautuu mutta auto on vielä "järjestelmässä" jos alkuperäiset kilvet varaa ajoissa niin uusi omistaja voi rekisteröidä auton alkuperäisillä kilvillä takaisin tieliikenteeseen.

Lunastus on jo pitkään ollu pelkkä liikennekäytöstäpoisto viretiedoilla lisättynä. Kilvet ei mihinkään poistu. Jos esim. copartilta auton huudat niin ihan omat kilvet siinä on paikallaan ja niillä tunnuksilla se auto rekisteröidään heti oston yhteydessä omiin nimiin ja näkyy samantien trafissa.
 
Olin ettimässä tila-autoa niin sattu vastaan sopivasti semmonen että suomalaisia auto youtube kanavia jonkun verran seuranneena myynnissä oli erään Tuusulalaisen pajan omistajan käyttis niin heti se oli tehtävä kaupat näkemättä edes autoa kun tiesin maineen ja minkälaisissa käsissä auto on ollut, tässä ratkasi enemmän toi myyjän maine kun itse auto....auton haku vasta ens viikolla mutta kaupat on jo selvät

olis ollu lähempänäkin vastaavaa mutta....joltain maalaisukolta kysyin autosta, joo tammikuussa taitaa olla leima edessä, jakohihnalla varmaan vielä 30t ajelee, ei oo mukaan kun yhdet nypityt nastat....ei oikein noi jaarittelut vakuuttanu
 
Meni yli hilseen, mitä tää oikein tarkoittaa: " Autorekisterikeskuksen päällikkönä, joka nimitettiin viran sijaan työsopimuksella kilpailun vapauduttua. "
 

Keskimerkkejä nyt saa vanteisiin vaihdettua ja varmaan bemarin style jotain kopioita muihinkin merkkeihin sopivilla pulttijaoilla, mutta sisusta hämmensi hetken:
5bdbf67b6d1e1097-large.jpg


Piti oikein googlata, että onko tuo ohjauspyörä muka oikeasti tuollainen joka näyttää siltä, että joku thüning-tero on sahannut kolmannen puolan pois, mutta ei kyllä se on ihan tehtaan orkkis.

Ei sitten yhtään tökerömpää toteutusta Skoda ole keksinyt?
 
Itse en kuvaa katsomalla tajunnut edes mitään erikoista, ennen kuin luin tekstin. Onhan ässämersussakin kaksipuolainen ratti?

1698000641878.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 859
Viestejä
4 584 274
Jäsenet
75 512
Uusin jäsen
Piimät Rosiuksen selällä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom