Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitos, tämä kumoaa sitten sen ns alumiini vanteen ehkä eniten mainitun edun. se "keveys" mainitaan liki järjestäin ko vannetyypin eduissa. Sitä harvoin kyseenalaistettu.

Markkinoiden kevyimmät vanteet luokassaan taitaa olla citikan "alumiinipeltivanteet".

Näyttävät ihan tavan peltivanteilta, mutta on valmistettu alumiinista.

Noissa taisi aikoinaan olla ongelmaakin, että lähtivät halkeilemaan pultinreikien reunasta.
 
No yleensä peltivanteet on kapeampia ja pienempiä muutenkin niin jo sen takia voi olla "huomattavasti" kevyempiä.
 
No yleensä peltivanteet on kapeampia ja pienempiä muutenkin niin jo sen takia voi olla "huomattavasti" kevyempiä.
No aiemmissa keskusteluissa noiden eri tyyppien eduista lähtökohta on se että verrataan samaa vannekokoa. ja kuluttajatuotteissa se peltivanne on kevyempi ketjuun postatun ja joidenkin muiden lähteiden mukaan.

Ilmeisesti sillä ei mitään käytännön merkitystä ole, se väärä argumentti vain murentaa joidenkin mainostaman alumiinien edun, ja vielä isompi virhe siinä että tuolla väittämällä perusteltu sitten liutaa muita etuja. (mm jousittamaton paino, energian/polttoaineen kulutus)
 
Eikös tämä ole 3v vanhaksi kohtuu edullinen? https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/13871617

En ole yleisesti seurannut Model-3 hintoja, sattui vain silmään halvimpana. -19 mallisetkin pyörivät siellä 30ke hujakoilla.
Ilmoituksen perusteella kaikki ok, ei maininnut mitään arvoa alentavaa, mutta vaikuttaa myyjältä joka ei ensimmäistä kertaa autoa myymässä, joten ehkä ei ole edullinen.

Ilmoituksen persutiedot.

2020 (ensirek. 6-2020)


Katsastettu 5-2023

136 000 km

Tesla Model 3
Standard Range + / Vetokoukku / Lasikatto / Sentry / Autopilot / Rahoitus alkaen 4,99% 28 500 €

Tästä siistissä kunnossa oleva vetokoukullinen Model 3 pienillä käyttökustannuksilla ja todella kattavilla varusteilla. Akku ja voimansiirtotakuu voimassa 25.6.2028 saakka.
 
Ei tuota auton ikää pidä liikaa tuijottaa vaan enemmän sitä mallin haluttavuutta ja kuntoa. Täällä on tallissa reilu 55vuotias auto nykyarvoltaan 50keuroa ja vähän yli 70vuotias auto vastaavasti 300keuroa. Molemmat hankittu aikoinaan oikeaan aikaan ja nuo arvot vedetty alakanttiin euroopan&maailman toteutuneista kaupoista. Käyttikset toki sitten erikseen kulutustavarana mutta niistä kuitenkin suurin hyöty&hupi käytännössä.
-Jari-
 
Ei tuota auton ikää pidä liikaa tuijottaa vaan enemmän sitä mallin haluttavuutta ja kuntoa. Täällä on tallissa reilu 55vuotias auto nykyarvoltaan 50keuroa ja vähän yli 70vuotias auto vastaavasti 300keuroa. Molemmat hankittu aikoinaan oikeaan aikaan ja nuo arvot vedetty alakanttiin euroopan&maailman toteutuneista kaupoista. Käyttikset toki sitten erikseen kulutustavarana mutta niistä kuitenkin suurin hyöty&hupi käytännössä.
-Jari-

Kuvia tuonne omat autot topicciin ?
 
Vähän erikoisempi S-Sarjan Mese eli harvemmin tulee myyntiin entisen pääministerin käytössä ollutta autoa.

Mercedes-Benz S 300 SEL

Suomen pääministerien vanha virka-auto myynnissä sopuhintaan

Montakymmentä sivua taaksepäin taisin postata pohjois-korean suurlähetystön entisen samanlaisen mesen, se oli tosin 260/280 SE manuaali ilman mitään lisävarusteita.

Sitten aikaa ennen nettiä näin paikallisessa Vehossa S-meisselin missä oli kaikki panssaroinnit, luodinkestävät lasit ja etuloksuissa paikat lipuille. Ei tietoa mikä auton historia oli.

Itselläkin ollut venäjän suurlähetystön entinen volvo, joku diplomatic sales tarra ikkunassa ja huoltokirjasta ensimmäinen omistaja, suurlähetystö.
 
Millasta pirteämpää autoa kannattaisi katsoa n. 20k€ - 30k€ hintaluokkaan foorumin mielestä? :hmm: Kilsoja ei tule hirveästi, joten bensa (tai hybridi, sopivat sähkoautot menee vähän yli). Vähän pirteämpi niin +200hp sais olla, toki teho-painosuhde vaikuttaa.

Monenlaista kippoa on tullut omistettua, vanhaa ja uutta. Koronan aikana tuli myytyä silloinen Tesla M3P pois kun ajot jäi todella vähälle. Nyt mennään muutaman tonnin huutokaupasta ostetulla kipolla, jonka voisi jossain kohtaa päivittää kun hiukan enemmän ajoa taas tulee.
 
Itselläkin ollut venäjän suurlähetystön entinen volvo, joku diplomatic sales tarra ikkunassa ja huoltokirjasta ensimmäinen omistaja, suurlähetystö.

Onkohan sulla ollut mun vanha Volvo 745. Oli sininen 2,3i 16 tappinen manuaali :D


Näköjään K-Auton sivulla pystyy vain varaamaan auton netissä ja siellä on varmaan ehdoissa kaikenlaista... Koomista olisi, jos auton taustapeilistä roikkuvassa lapussa lukisi samat numerot. Piilokameran kanssa vain liikkeeseen ja myyjä auton luo? Jos asiakas ilmoittaa ostavansa auton pyyntihinnalla, niin millainen myyjä alkaa peruutella tuossa vaiheessa? Kättä päälle ja sopimus on syntynyt, suullinenhan on ihan yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, ja asiakas pystyy sen myös tarvittaessa osoittamaan. :D

No mietihän nyt. Onhan näistä nyt satoja ennakkotapauksia. Ei myyjä myy pilkkuvirheen takia 100 000e autoa kymppitonnilla.
 
Noilla Dippa-autoilla on usein aika mielenkiintoinen historia. Meikäläisen autokin oli Suomesta myyty (Volvo diplomatic sales Finland tarra löyty), mutta ensirekisteröity kreikkaan. Sen jälkeen auto oli asunut useita vuosia USA:ssa, Saksassa ja Ruotsissa kunnes oli palannut Suomeen. Sen jälkeen se oli poistunut diplomaattikäytöstä jollekin yksityiselle. Minä ostin sen koirankuljetusautoksi ja tuhosin yhdessä talvessa.
 
Tämä Ärrä on ollut samalla kaverilla (ei tällä samalla ilmoituksella) ainakin 4-5v myynnissä. Alkuvaiheessa ja pienemmillä kilsoilla hintakin oli muistaakseni lähes 3x

"Osaamattoman käsissä Type R on vaarallinen lelu.Tehoa on todella paljon ja kaksivaiheisen tehohuipun vuoksi auto meinaa karata kokeneeltakin käsistä."

Ehkä vähän liioittelua mukana myyntipuheessa :D Mut varmasti yks hauskimpia autoja mitä tolla rahalla saa
 
Mitä lie tuolle maalipinnalle käyneen, kun ei ole mitään kolarikorjaustakaan taustalla? :hmm:
 
Saman ikäisestä 200hv accordista kokemus ajan takaa on että repii joka suuntaan kun kaasua painaa.
Osasyy miksi se onkin hauska auto. Sitä pitää ajaa.
Nykyiset 500hp nelivetovehkeet on ihan tappavan tylsiä. Joku softattu CLA45 on sellainen että ihan sama kepittääkö vaiko eikö, kun se kulkee ihan perkeleesti ja aivan eleettömästi. Tuollainen Type-R on vielä niin mekaanisen tuntuinen laite että on todella nautinto ajaa. Painosanalla AJAA. Työmatkan taittamiseen nollat taulussa valitsisin jotain ihan muuta.
 
Tämä Ärrä on ollut samalla kaverilla (ei tällä samalla ilmoituksella) ainakin 4-5v myynnissä. Alkuvaiheessa ja pienemmillä kilsoilla hintakin oli muistaakseni lähes 3x


Yllättävän hyvässä kunnossa kuskinpenkin jyrkästi ulospäin työntyvä sivutuki, suhteessa ajokilsoihin, 268tkm :hmm:

Kaverilla oli tuollainen kun noi oli uusia ja olihan se hauska auto. Mutta tosiaan Suomen aivan viturallaan olevalla tiestöllä ohjaus sekä auto vetelee ihan joka suuntaan jos painaa kaasua. Pelkkä maantien ohitustilanne, 80-vauhdista kaasua niin joutuu oikeasti ohjaamaan, koska tiestön uraisuus ja etuveto + radalle tehty alustageometria. Näin siis likimain upouudella autolla ja tehtaan renkailla, ei millään 15v vanhalla ja 200tkm rullatulla kiinantingelitangeli rengastuksella varustetulla.

Lisäksi aikanaan jäi mieleen kuinka "EP1":n (1. generaation Type-R) jälkeen tuo tuntui jotenkin isolta ja kömpelön oloiselta autolta.
 
Lupo GTI:t ovat aika harvassa. Saksassakin hinnat näyttäisivät olevan 5000 - 15000 euroa.

Voi ollakin, en osaa noista sanoa mitään muuta kuin pieneltä volkkarilta näyttää eikä ole millään mörkökoneella (1.6i). Tuskin on Suomessa mitään hirveää kysyntää....
 
On kyl kunnon kusetusta, että tollasella autolla ei mukamas olis ajettu talvisin, kun kyseessä on kuitenkin reilu 20 vuotta vanha menopeli. Ei ehkä nykyisen omistajan aikana, mutta alkujaan aivan satavarmasti kyllä. En osaa pistää hintaa perspektiiviin muuten, kuin että samalla rahalla saa vähän jotain 1,6 litrasella vaparikoneella olevaa etuvetohatchbackia eksoottisempaakin ajopeliä, mutta eikai se tyhmä ole joka pyytää. Itselleni 20 vuotiaasta etuvetosaksalaisesta tyyliin pienimmällä mahdollisella korivaihtoehdolla tollanen raha on olis aivan liikaa.
 
On kyl kunnon kusetusta, että tollasella autolla ei mukamas olis ajettu talvisin, kun kyseessä on kuitenkin reilu 20 vuotta vanha menopeli. Ei ehkä nykyisen omistajan aikana, mutta alkujaan aivan satavarmasti kyllä.
Meidän rcz:n mukana tuli alkuperäiset virheettömät talvivanteet 2011 paistetuilla kitkoilla. Voisin väittää myynti-ilmoituksessa ettei ole ajettu talvisin.
 
etuvetosaksalaisesta tyyliin pienimmällä mahdollisella korivaihtoehdolla tollanen raha on olis aivan liikaa.

Pikkusporteissahan se pieni kori nimenomaan nostaa haluttavuutta ja sitä kautta hintaa. Mitä pienempi kori, sen kevyempi ja ketterämpi auto ja sitä parempi tehopainosuhde. Useatkin autoharrastajat hakevat autoa urheilullisuuden ehdoilla ja ajavat vastaavasti isommilla autoilla vain mikäli esim. perhesyyt siihen pakottavat.
 
Taitaa olla ihan sama homma 106:ssa. Ei noi lisäänny ja hyvät yksilöt alkaa iän myötä olla harvassa. Siihen en ota kantaa onko tuo kyseinen laite hyvä yksilö vaiko eikö.
 
Joo on 1950-luvun alun 356. Toinen on isolohko vette 1960-luvulta. Ja toki näiden autojen hinnat vaihtelee samalla lailla tai päinvastoin kuin asunnoissa. Varsinkin kiireellä myyden saa aina tietenkin vähemmän.
Jostakin harvinaisesta erikoismallista voisin uskoa tuollaisia lukemia, mutta esim. Carrera GT on 50-luvun loppupuolelta. Eikös noihin paikotellen vaihdeta levyjarruja rumpujen tilalle, kun niitä alkuperäisiä osia ei oikein saa tai ne maksaa sitten aika paljon?
 
Pikkusporteissahan se pieni kori nimenomaan nostaa haluttavuutta ja sitä kautta hintaa. Mitä pienempi kori, sen kevyempi ja ketterämpi auto ja sitä parempi tehopainosuhde. Useatkin autoharrastajat hakevat autoa urheilullisuuden ehdoilla ja ajavat vastaavasti isommilla autoilla vain mikäli esim. perhesyyt siihen pakottavat.
No ennemmin sitä varmaan silti jollain golffin sporttiversiolla pykälää isommalla padalla vetelis. Kyllähän tollasella varmaan saa jotain mikroauton tuntua ajamiseen, mutta jos mennään vaikka tonne selkeästi pykälää isompaan kokoluokkaan takavetomaailmaan esim ysärin turbojapsit, saman aikakauden bemarit isomman pään koneilla tms, niin kyllä se siinä vaiheessakin tuntuu ajamiselta, joskin tollasilla joutuu kyllä sit jo radalla hakemaan sitä kunnon ajamisen fiilistä, kun mutkasilla maanteilläkin jää äkkiä ajonopeudet rajotusten puolesta sellaseksi, että kovempaakin pääsis.

Noh, kukin harrastelkoon mitä haluaa ja onhan noissa harrastepeleissä sen verran nousseet hinnat, että tollasia japsi takavetoautoja, mitä sai 10v sitten 5-6 tonnilla ja vielä 4-5v sitten alle kympillä ei esim nykyään saa mitenkään vastaavassa hintaluokassa, joten budjettitietoisille harrastajille jää vääjäämättä erilaiset autot kohderyhmään.
 

Monesti täällä olleissa linkeissä lukee myyntiehdoissa "Myydään ilman kuvan vanteita", muttei ole kyllä koskaan tullu vastaavaa tekstiä vastaan: "Myydään ilman kuvien rattia ja vaihdekepinnuppia."

Ps. Onko tuo ratti jotenki harvinainen/erikoinen? Enkä kyllä saa kuvasta selvää minkälainen tuo vaihdekepinnuppi on?
 

Monesti täällä olleissa linkeissä lukee myyntiehdoissa "Myydään ilman kuvan vanteita", muttei ole kyllä koskaan tullu vastaavaa tekstiä vastaan: "Myydään ilman kuvien rattia ja vaihdekepinnuppia."

Ps. Onko tuo ratti jotenki harvinainen/erikoinen? Enkä kyllä saa kuvasta selvää minkälainen tuo vaihdekepinnuppi on?

Varmaan kaverilta lainassa ratti+nuppi tmv.
 
Noh, kukin harrastelkoon mitä haluaa ja onhan noissa harrastepeleissä sen verran nousseet hinnat, että tollasia japsi takavetoautoja, mitä sai 10v sitten 5-6 tonnilla ja vielä 4-5v sitten alle kympillä ei esim nykyään saa mitenkään vastaavassa hintaluokassa, joten budjettitietoisille harrastajille jää vääjäämättä erilaiset autot kohderyhmään.

Kyllähän vanhempien takavetosporttien hinnat ovat karanneet taivaisiin jo monta vuotta sitten. Samassa junassa sitten ovat alkaneet nousta myös "toisen luokan" sporttien hinnat. Asiaa vielä korostaa se, ettei uutena enää nykyisin valmisteta juuri lainkaan edullisemman luokan sporttiautoja, tai ainakin valikoima on kaventunut murto-osaan kymmenen-kahdenkymmenen vuoden takaisesta.

Samalla uusien autojen yleistrendi on joka puolella kuljettajaa eristävä, eli ns. ajajan autoja ei enää juuri ole tarjolla ellei puhuta pelkästään huppukalliista erikoisautoista. Ja kun vuodet kuluvat, vanhan hyvän ajan autot kuluvat ja ruostuvat pikku hiljaa pois. Näin siis ajamisesta kiinnostuneiden harrastajien osalta autovalikoima kapenee kapenemistaan mistä syystä hinnat nousevat kaikissa vähänkään harrastehenkisissä vanhoissa autoissa.
 
Jostakin harvinaisesta erikoismallista voisin uskoa tuollaisia lukemia, mutta esim. Carrera GT on 50-luvun loppupuolelta. Eikös noihin paikotellen vaihdeta levyjarruja rumpujen tilalle, kun niitä alkuperäisiä osia ei oikein saa tai ne maksaa sitten aika paljon?
Nuo neliventtiili carrerat on sitten jo aika eri hinnoissa jotka voi katsoa vaikka mobile.de sivustolta. Näistä tavallisista 1950-52 mallit on yllättävän arvokkaita ja ’53 eteenpäin hinta laskee. Oma porsse osuu tuohon ensimmäiseen haarukkaan mutta parempi jättää tämä tähän kun aiheena on nettiauton tarjonta. Enkä ole ajatellut laittaa näitä myyntiin. Anteeksi ja poistun vasemmalle taakse.
 
off topic - niin tähän omaan preahan on aikoinaan vaihdettu myös levyjarrut mutta alkuperäiset kunnostetut rumpujarrut löytyy autotallin hyllystä banaanilaatikosta jos joskus haluaa palata ihan alkuperäiseen.
 
Kyllähän vanhempien takavetosporttien hinnat ovat karanneet taivaisiin jo monta vuotta sitten. Samassa junassa sitten ovat alkaneet nousta myös "toisen luokan" sporttien hinnat. Asiaa vielä korostaa se, ettei uutena enää nykyisin valmisteta juuri lainkaan edullisemman luokan sporttiautoja, tai ainakin valikoima on kaventunut murto-osaan kymmenen-kahdenkymmenen vuoden takaisesta.

Samalla uusien autojen yleistrendi on joka puolella kuljettajaa eristävä, eli ns. ajajan autoja ei enää juuri ole tarjolla ellei puhuta pelkästään huppukalliista erikoisautoista. Ja kun vuodet kuluvat, vanhan hyvän ajan autot kuluvat ja ruostuvat pikku hiljaa pois. Näin siis ajamisesta kiinnostuneiden harrastajien osalta autovalikoima kapenee kapenemistaan mistä syystä hinnat nousevat kaikissa vähänkään harrastehenkisissä vanhoissa autoissa.
Näinhän se taitaa mennä. Itellä on tallissa skailaini enkä kyllä sitäkään enää nykyisellä hintatasolla ostais, mutta onneks nykyistä voi harrastella hyvillä mielin. Kyllähän sitä nettiautoa mielenkiinnolla silti aina selailee.
 

Monesti täällä olleissa linkeissä lukee myyntiehdoissa "Myydään ilman kuvan vanteita", muttei ole kyllä koskaan tullu vastaavaa tekstiä vastaan: "Myydään ilman kuvien rattia ja vaihdekepinnuppia."

Ps. Onko tuo ratti jotenki harvinainen/erikoinen? Enkä kyllä saa kuvasta selvää minkälainen tuo vaihdekepinnuppi on?

Ehkä tuo Elisa on vatkannut sitä nuppia niin kauan ja kovasti, että on rakastunut siihen eikä halua jakaa sitä kenenkään muun kanssa :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 855
Viestejä
4 584 166
Jäsenet
75 511
Uusin jäsen
SleepyLion

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom