Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Eli tuontiauto, josta on myyty alkuperäiset kesäkumit vanteineen pois ja laitettu alle mitkä tahansa pulttijaoltaan sopivat pellit+kitkat alle.

Octaviassa ei ole saksanmallistossa aluja vakiona vaan pelleillä tulee. Saksasta saa hämmentävän huonolla varustelulla olevia vehkeitä, sellaisia mitä ei täällä ole ollenkaan edes mallistossa. Tyyliin Audi A6 halogeenilampuilla jne.
 
Ottamatta kantaa yhteenkään yksittäiseen ilmoitukseen, niin aina ihmettelen miten ihmiset eivät vaan vaivaudu yhtään. Laitetaan postimerkin kokoisia kuvia, kuvat otettu perunalla, auto on paskainen, jne. Jostain harvinaisesta ja halutusta harrasteautosta ymmärtäisin vielä, koska sellaisen ostaja innostuu ehkä helpommin, mutta sitten ihan tavalliset kotterot joista on tuhat muutakin myynti-ilmoitusta. Ainakaan itsellä ei herätä ostohaluja yhtään jos auto on paskainen ja kuvat on miten sattuu. Nojuu, kukin tyylillään, ja joitain ei vain varmaan kiinnosta.

Itseä vituttaa, kun katselee hybridejä ja sähköautoja, niin ei ilmoiteta SOH:a ollenkaan tai millon, jos milloinkaan, on vaihdettu akku. Osassa kun on kaikenlaista 8-10v/150-180tkm takuita.
 
Itseä vituttaa, kun katselee hybridejä ja sähköautoja, niin ei ilmoiteta SOH:a ollenkaan tai millon, jos milloinkaan, on vaihdettu akku. Osassa kun on kaikenlaista 8-10v/150-180tkm takuita.

Johtuisko siitä, ettei suuriosa edes tiedä mikä on SOH ja mistä sellaisen edes näkee :confused:
 
Johtuisko siitä, ettei suuriosa edes tiedä mikä on SOH ja mistä sellaisen edes näkee :confused:

Siitähän se. Eipä tiedä edes autoliikkeet, että OBD2:n läpi saa kaiken olennaisen tiedon irti autosta kuin autosta. Tai ei vaan napostele tehdä töitä, joka nyt sikseen on ymmärrettävää. Se näkyy kyllä muutenkin ilmoituksesta.
 
Ottamatta kantaa yhteenkään yksittäiseen ilmoitukseen, niin aina ihmettelen miten ihmiset eivät vaan vaivaudu yhtään. Laitetaan postimerkin kokoisia kuvia, kuvat otettu perunalla, auto on paskainen, jne. Jostain harvinaisesta ja halutusta harrasteautosta ymmärtäisin vielä, koska sellaisen ostaja innostuu ehkä helpommin, mutta sitten ihan tavalliset kotterot joista on tuhat muutakin myynti-ilmoitusta. Ainakaan itsellä ei herätä ostohaluja yhtään jos auto on paskainen ja kuvat on miten sattuu. Nojuu, kukin tyylillään, ja joitain ei vain varmaan kiinnosta.
En nyt ihan tiedä, jos yksityisen statuksella myydään puunattua autoa, myyvillä kuvilla ja tarkan oloisella tekstillä, vs auto jossa taitamaton kuva, missä auto näkyy, auton perustiedot ok., sijainti ja pyynti ok. ja ennekaikea näyttää vilpittömältä.

Lokiikka se että jälkimmäinen voi olla ihan aito myyjä joka myy omaa autoansa, voi toki olla se perus taitamaton heppakauppias, tai boomeri joppari. tai.

Osa vimpanpäälle ilmoituksia tekevien taustalla on niitä jotka ovat oikeasti tosi rehtejä ja haluavat kertoa kaiken ja haluavat että auton vimpanpäälle kunnossa kun luovuttavat, ja vähän sitä hintaakin miettii, että maksaisivatko itse niin paljoa. Osa on sitten ylimielisiä k-päitä , ja kaikki negatiivinen unohdettu ja hintaa persutellaan sillä kuinka paljon siihen autoon on upotettu rahaa, ja maalikkoon suhtaudutaan että tyhmä, jos ei kiinnosta niin painu ittuun.

No, sori. Ihan oikeasti arvostan ilmoituksia jossa vastattu kysymyksiin ennakkoon ja kuviin kerätty kaikki mitä ostaessa ostajan kannattaa kiinittää humiota, niitä peittelemättä.



Siitähän se. Eipä tiedä edes autoliikkeet, että OBD2:n läpi saa kaiken olennaisen tiedon irti autosta kuin autosta. Tai ei vaan napostele tehdä töitä, joka nyt sikseen on ymmärrettävää. Se näkyy kyllä muutenkin ilmoituksesta.
Autoliikkeillä on enemmän vastuuta, tosin niillä ehkä myös mietitty markkinointia ja sen tehokkuutta, mikä myy, mikä ei, ja toki osassa kyse proseseista, automatisoituja, joten joidenkin asioiden tuonti vaikeampaa, kalliimpaa kuin toisten. Ja kyse myös tiedon omistamisesta.
 
Autoliikkeiden ilmoituksissa on alettu selittämään joidenkin liikkeiden toimesta aina auton muutaman lisävaurusteen tuomia etuja, kuten "vakionopeussäädin - pitää nopeuden vakiona ja tuo mukavuutta" tms :D Repeilyttää joka kerta. Ja joo, ymmärrän kyllä, että läheskään jokainen ostaja ei ole perillä autojen tekniikasta, osa noista on vaan hupaisia.

"Vakionopeudensäätimellä pystyt vaivattomasti valitsemaan ajonopeuden, jolla tahdot matkaasi taittaa. Vauhti pysyy tasaisesti siinä nopeudessa, jonka vakionopeudensäätimellä valitset. Vakionopeudensäätimen avulla pystyt ajamaan tasaisemmin ja säästämään polttoaineen kulutuksessa."
"Automaattinen ilmastointi eroaa perinteisestä ilmastoinnista siten, että se reagoi lämpötilojen muutoksiin huomattavasti herkemmin. Esimerkiksi mikäli avaat pakkaskeleillä oven, niin puhaltimet kytkeytyvät kovemmalle pyrkien pitämään lämpötilan asetetulla tasolla."
 
Ja manuaali vaihteisto.

No tuo kai ennakkomyynnissä, ja siihen kai voi sopia millaiset lailliset kumit ja vanteet haluaa. Muistelen että ketjussa on ollut postauksia missä kuvassa on alumiinit , mutta tekstissä mainitaan ettei ne kuulu kauppaa, vaan jotkut rupuset, joten siinä mielessä tuo sellaisen ilmoituksen pesee.
 
Olotan innolla saadaanko jatkoa hintavirheet ketjussa, kun joku riitauttaa jos ei saa pyyntihinnalla

Näköjään K-Auton sivulla pystyy vain varaamaan auton netissä ja siellä on varmaan ehdoissa kaikenlaista... Koomista olisi, jos auton taustapeilistä roikkuvassa lapussa lukisi samat numerot. Piilokameran kanssa vain liikkeeseen ja myyjä auton luo? Jos asiakas ilmoittaa ostavansa auton pyyntihinnalla, niin millainen myyjä alkaa peruutella tuossa vaiheessa? Kättä päälle ja sopimus on syntynyt, suullinenhan on ihan yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, ja asiakas pystyy sen myös tarvittaessa osoittamaan. :D

Kuka muutenkaan maksaa 5 vuotta ja liki 100 000 km ajetusta henkilöautosta enemmän kuin kymppitonnin? :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Kuka muutenkaan maksaa 5 vuotta ja liki 100 000 km ajetusta henkilöautosta enemmän kuin kymppitonnin? :hmm:

Max. 5v, max. 10k antaa nettiautossa satakunta osumaa, jotka siellä corsa/clio/c3/fabia osastolla. Jos vielä laittaa vähän liikkumavaraa 100tkm haamurajaan (max.75tkm), jäljelle tällä hetkellä jäi 29 autoa, jotka lähinnä citroen c3 ja renault clio, vielä ilmeisen aneemisilla varusteluilla. Taitaa siis aika moni maksaa.
 
Mitä vit... mitä porukkaa tänne on eksynyt kun pitää alumiinivanteita perustella uudessa autossa. :lol::lol::lol::rofl:
 
Mitä vit... mitä porukkaa tänne on eksynyt kun pitää alumiinivanteita perustella uudessa autossa. :lol::lol::lol::rofl:
Ihmiset on erilaisia. Yks tuttu oli käytetyn fordinsa mukana tulleet aluvanteet vaihtanu pienempiin peltivanteisiin kun vaihdossa lähti huonot renkaat ja tuli hyvät ja kertoi kuinka sillä pienemmällä rengaskoolla rengashankinnat jatkossa on halvempi. Ulkonäkö oli luonnollisesti järkyttävä.
 
Ihmiset on erilaisia. Yks tuttu oli käytetyn fordinsa mukana tulleet aluvanteet vaihtanu pienempiin peltivanteisiin kun vaihdossa lähti huonot renkaat ja tuli hyvät ja kertoi kuinka sillä pienemmällä rengaskoolla rengashankinnat jatkossa on halvempi. Ulkonäkö oli luonnollisesti järkyttävä.
Kyl minäkin tuommoisen vaihdon tein joitakin vuosia sitten 96-corollaan, mutta ei kyllä pystyisi uuteen, tai edes uudehkoon (alle10v) autoon
 
Mitä vit... mitä porukkaa tänne on eksynyt kun pitää alumiinivanteita perustella uudessa autossa. :lol::lol::lol::rofl:
En ihan varma mikä ketju, mutta jos tämä on nyt peltivanne ilmoitusten naureskelua ja viestitään että pitäisi kuulu yleissivitykseen alumiinien ylivoimaisuus.

Ehkä nyt olisi hyvä kerrata ne edut ja haitat vs peltivanne. Tuumakoko valintakysymys, eli se ei kai se juttu.
- paino, menee alumiinin plussaksi (edit tämä ei ilmeisesti pidä paikkansa kuin huomattavan kalliissa)
- hinta, no kai riippuu, mutta se kai peltivanteiden vahvuus
- hapettuminen, no kai kummattkin kestää elinkaarensa, aluumin eduksi usein lasketaan, jos ulkonäkö tärkeä niin vaatii huoltoa. Eli kummallakkin pärjää.

Edit:
Ettei mene termikikkailuksi, niin tässä alumiinivanteilla viitataan näihin tavanomaisiin vanteisiin mitä tavisten puhekielessä kutstutaan alumiinivanteiksi, kevytmetella vanteiksi jne.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä vit... mitä porukkaa tänne on eksynyt kun pitää alumiinivanteita perustella uudessa autossa. :lol::lol::lol::rofl:
En ihan varma mikä ketju, mutta jos tämä on nyt peltivanne ilmoitusten naureskelua ja viestitään että pitäisi kuulu yleissivitykseen alumiinien ylivoimaisuus.

Ehkä nyt olisi hyvä kerrata ne edut ja haitat vs peltivanne. Tuumakoko valintakysymys, eli se ei kai se juttu.
- paino, menee alumiinin plussaksi
- hinta, no kai riippuu, mutta se kai peltivanteiden vahvuus
- hapettuminen, no kai kummattkin kestää elinkaarensa, aluumin eduksi usein lasketaan, jos ulkonäkö tärkeä niin vaatii huoltoa. Eli kummallakkin pärjää.
Siinä se tuli. Lähden tästä vaihtamaan bemariin kesävanteet halvimpiin ja pienimpiin mahdollisiin.
Sitten kun tulee talvikelit, niin sama juttu.

Shut up and give my money!
 
En ihan varma mikä ketju, mutta jos tämä on nyt peltivanne ilmoitusten naureskelua ja viestitään että pitäisi kuulu yleissivitykseen alumiinien ylivoimaisuus.

Ehkä nyt olisi hyvä kerrata ne edut ja haitat vs peltivanne. Tuumakoko valintakysymys, eli se ei kai se juttu.
- paino, menee alumiinin plussaksi
- hinta, no kai riippuu, mutta se kai peltivanteiden vahvuus
- hapettuminen, no kai kummattkin kestää elinkaarensa, aluumin eduksi usein lasketaan, jos ulkonäkö tärkeä niin vaatii huoltoa. Eli kummallakkin pärjää.

Peltivanteet on huomattavasti kevyemmät kuin alumiini eli seosmetallivanteet, jos puhutaan alle 1000e/kpl hintaluokasta.
 
Peltivanteet on huomattavasti kevyemmät kuin alumiini eli seosmetallivanteet, jos puhutaan alle 1000e/kpl hintaluokasta.
Kiitos, tämä kumoaa sitten sen ns alumiini vanteen ehkä eniten mainitun edun. se "keveys" mainitaan liki järjestäin ko vannetyypin eduissa. Sitä harvoin kyseenalaistettu.

Edit:
Jos tuota väitettä netistä hakee, niin jopa jotkin rengas/vanneliikkeet mainitsevat peltivanteet kevyemmiksi.

Tässä artikkelli jossa väitetään alumiinivanteita kevyemmiksi Alumiinivanteet vai peltivanteet - kumpi on parempi valinta autoon? , jonka varaan ne aluuminien edut perustu.

Eli onko tulkinta nyt se että peltivanne pesee mennen tulle alumiinit, jos ulkonälliset peltivanteet löytyy, niin aika selvä peli. Tosin moni menee ulkonäkö edellä, tosin jos katselee noita alumiinivanteita mitä autojen alla on, niin osalla on hmm varsin omintakeinen mieltymys, tai sitten kyse vain siitä että ulkonäöllä ei ole väliä.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan uudenkarheita aluja saa käytettynä puoli-ilmaiseksi, kun ihmiset vaihtavat uuden auton mukana tulleet vakiokiekot isommiksi. Ostin viimetalveksi vuodenvanhat alut+kitkat reilulla satasella.
 
Kiitos, tämä kumoaa sitten sen ns alumiini vanteen ehkä eniten mainitun edun. se "keveys" mainitaan liki järjestäin ko vannetyypin eduissa. Sitä harvoin kyseenalaistettu.

Markkinoiden kevyimmät vanteet luokassaan taitaa olla citikan "alumiinipeltivanteet".

Näyttävät ihan tavan peltivanteilta, mutta on valmistettu alumiinista.

Noissa taisi aikoinaan olla ongelmaakin, että lähtivät halkeilemaan pultinreikien reunasta.
 
No yleensä peltivanteet on kapeampia ja pienempiä muutenkin niin jo sen takia voi olla "huomattavasti" kevyempiä.
 
No yleensä peltivanteet on kapeampia ja pienempiä muutenkin niin jo sen takia voi olla "huomattavasti" kevyempiä.
No aiemmissa keskusteluissa noiden eri tyyppien eduista lähtökohta on se että verrataan samaa vannekokoa. ja kuluttajatuotteissa se peltivanne on kevyempi ketjuun postatun ja joidenkin muiden lähteiden mukaan.

Ilmeisesti sillä ei mitään käytännön merkitystä ole, se väärä argumentti vain murentaa joidenkin mainostaman alumiinien edun, ja vielä isompi virhe siinä että tuolla väittämällä perusteltu sitten liutaa muita etuja. (mm jousittamaton paino, energian/polttoaineen kulutus)
 
Eikös tämä ole 3v vanhaksi kohtuu edullinen? https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/13871617

En ole yleisesti seurannut Model-3 hintoja, sattui vain silmään halvimpana. -19 mallisetkin pyörivät siellä 30ke hujakoilla.
Ilmoituksen perusteella kaikki ok, ei maininnut mitään arvoa alentavaa, mutta vaikuttaa myyjältä joka ei ensimmäistä kertaa autoa myymässä, joten ehkä ei ole edullinen.

Ilmoituksen persutiedot.

2020 (ensirek. 6-2020)


Katsastettu 5-2023

136 000 km

Tesla Model 3
Standard Range + / Vetokoukku / Lasikatto / Sentry / Autopilot / Rahoitus alkaen 4,99% 28 500 €

Tästä siistissä kunnossa oleva vetokoukullinen Model 3 pienillä käyttökustannuksilla ja todella kattavilla varusteilla. Akku ja voimansiirtotakuu voimassa 25.6.2028 saakka.
 
Ei tuota auton ikää pidä liikaa tuijottaa vaan enemmän sitä mallin haluttavuutta ja kuntoa. Täällä on tallissa reilu 55vuotias auto nykyarvoltaan 50keuroa ja vähän yli 70vuotias auto vastaavasti 300keuroa. Molemmat hankittu aikoinaan oikeaan aikaan ja nuo arvot vedetty alakanttiin euroopan&maailman toteutuneista kaupoista. Käyttikset toki sitten erikseen kulutustavarana mutta niistä kuitenkin suurin hyöty&hupi käytännössä.
-Jari-
 
Ei tuota auton ikää pidä liikaa tuijottaa vaan enemmän sitä mallin haluttavuutta ja kuntoa. Täällä on tallissa reilu 55vuotias auto nykyarvoltaan 50keuroa ja vähän yli 70vuotias auto vastaavasti 300keuroa. Molemmat hankittu aikoinaan oikeaan aikaan ja nuo arvot vedetty alakanttiin euroopan&maailman toteutuneista kaupoista. Käyttikset toki sitten erikseen kulutustavarana mutta niistä kuitenkin suurin hyöty&hupi käytännössä.
-Jari-

Kuvia tuonne omat autot topicciin ?
 
Vähän erikoisempi S-Sarjan Mese eli harvemmin tulee myyntiin entisen pääministerin käytössä ollutta autoa.

Mercedes-Benz S 300 SEL

Suomen pääministerien vanha virka-auto myynnissä sopuhintaan

Montakymmentä sivua taaksepäin taisin postata pohjois-korean suurlähetystön entisen samanlaisen mesen, se oli tosin 260/280 SE manuaali ilman mitään lisävarusteita.

Sitten aikaa ennen nettiä näin paikallisessa Vehossa S-meisselin missä oli kaikki panssaroinnit, luodinkestävät lasit ja etuloksuissa paikat lipuille. Ei tietoa mikä auton historia oli.

Itselläkin ollut venäjän suurlähetystön entinen volvo, joku diplomatic sales tarra ikkunassa ja huoltokirjasta ensimmäinen omistaja, suurlähetystö.
 
Millasta pirteämpää autoa kannattaisi katsoa n. 20k€ - 30k€ hintaluokkaan foorumin mielestä? :hmm: Kilsoja ei tule hirveästi, joten bensa (tai hybridi, sopivat sähkoautot menee vähän yli). Vähän pirteämpi niin +200hp sais olla, toki teho-painosuhde vaikuttaa.

Monenlaista kippoa on tullut omistettua, vanhaa ja uutta. Koronan aikana tuli myytyä silloinen Tesla M3P pois kun ajot jäi todella vähälle. Nyt mennään muutaman tonnin huutokaupasta ostetulla kipolla, jonka voisi jossain kohtaa päivittää kun hiukan enemmän ajoa taas tulee.
 
Itselläkin ollut venäjän suurlähetystön entinen volvo, joku diplomatic sales tarra ikkunassa ja huoltokirjasta ensimmäinen omistaja, suurlähetystö.

Onkohan sulla ollut mun vanha Volvo 745. Oli sininen 2,3i 16 tappinen manuaali :D


Näköjään K-Auton sivulla pystyy vain varaamaan auton netissä ja siellä on varmaan ehdoissa kaikenlaista... Koomista olisi, jos auton taustapeilistä roikkuvassa lapussa lukisi samat numerot. Piilokameran kanssa vain liikkeeseen ja myyjä auton luo? Jos asiakas ilmoittaa ostavansa auton pyyntihinnalla, niin millainen myyjä alkaa peruutella tuossa vaiheessa? Kättä päälle ja sopimus on syntynyt, suullinenhan on ihan yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, ja asiakas pystyy sen myös tarvittaessa osoittamaan. :D

No mietihän nyt. Onhan näistä nyt satoja ennakkotapauksia. Ei myyjä myy pilkkuvirheen takia 100 000e autoa kymppitonnilla.
 
Noilla Dippa-autoilla on usein aika mielenkiintoinen historia. Meikäläisen autokin oli Suomesta myyty (Volvo diplomatic sales Finland tarra löyty), mutta ensirekisteröity kreikkaan. Sen jälkeen auto oli asunut useita vuosia USA:ssa, Saksassa ja Ruotsissa kunnes oli palannut Suomeen. Sen jälkeen se oli poistunut diplomaattikäytöstä jollekin yksityiselle. Minä ostin sen koirankuljetusautoksi ja tuhosin yhdessä talvessa.
 
Tämä Ärrä on ollut samalla kaverilla (ei tällä samalla ilmoituksella) ainakin 4-5v myynnissä. Alkuvaiheessa ja pienemmillä kilsoilla hintakin oli muistaakseni lähes 3x

"Osaamattoman käsissä Type R on vaarallinen lelu.Tehoa on todella paljon ja kaksivaiheisen tehohuipun vuoksi auto meinaa karata kokeneeltakin käsistä."

Ehkä vähän liioittelua mukana myyntipuheessa :D Mut varmasti yks hauskimpia autoja mitä tolla rahalla saa
 
Mitä lie tuolle maalipinnalle käyneen, kun ei ole mitään kolarikorjaustakaan taustalla? :hmm:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
254 930
Viestejä
4 435 829
Jäsenet
73 432
Uusin jäsen
Sibals

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom