Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Kyseisestä firmasta 1 auto hankittu ja toista ei tule. Myyjä lupasi että talvirenkaat saa tulla hakemaan ensi vikkolla. Ensi viikolla kyseinen myyjä oli lomalla Lontoossa ja kukaan ei tiennyt mitään noista renkaista. Aikansa kaivoivat rengaskasoja ja löysivät sopivat renkaat.

Kaveri osti tuolta aikoinaan tuunaillun gti golfin. Pääs vuoden sillä eteenpäin, ennenkuin alko kitit lohkeilla ja kolarikorjauksen hitsaussaumat tulla näkyviin. Koko toinen takakylki piti vaihtaa ja auto ylimaalata.
 
Jos viesti oli se että käytetyt sähköautot on kalliita, niin totta , mutta eikö se kerro siitä että käytettysähköautosta ollaan valmiita maksamaan.

Siis juuri päin vastoin. Jos arvonalenema ollut esim bmw ix:ssä 40% muutaman vuoden aikana, niin silloinhan suhteessa uuden hankintahintaan käytetyt sähkärit ovat ny halpoja.
 
Ei silti kannata unohtaa, että jos arvonalenema on ollut rajua tähän asti niin rajua se tulee todennäköisesti olemaan myös jatkossa.
 
Eiköhän osa arvonalenemasta selity esim teslan hintakilpailulla kiinalaisten autojen kanssa, jolloin sähkäreiden perus hintatasosta on leikattu siivu kun model3 ja modely hintaa sivallettiin kerralla uusissa autoissa 10t€ eli n. 20%
 
Ihan varmasti selittyy, mutta en tiedä lohduttaako se sitä Teslan / IX:n / iPacen, Taycanin you name it, omistajaa tipan vertaa mikä se syy sitten ikinä onkaan. Tilannehan on se että kaaoksen kierre on jo alkanut ja porukka vie suu vaahdossa noita vaihdossa polttiksiin. Näitä vanhemman sukupolven sähkiksiä on valmiiksi tuotu niin pirusti suomeen ettei markkina vetänyt enää vuoteen niitäkään ja nyt vielä porukka lykkää näitä paniikissa millä hinnalla hyvänsä vaihdossa ja myynnissä olevien lukumäärä kasvaa. Se ei ainakaan lähitulevaisuudessa tee kovin hyvää arvokehitykselle.
 
Ihan varmasti selittyy, mutta en tiedä lohduttaako se sitä Teslan / IX:n / iPacen, Taycanin you name it, omistajaa tipan vertaa mikä se syy sitten ikinä onkaan.

Miksi ihmeessä joku menisi vaihtamaan jonkun noista dinoon? Yleensä sähkärillä ajavat ovat sitä mieltä että paluuta vanhaan ei ole. Varsinkin noilla sun listaamilla, joku vanha Leaf voi olla eri juttu.
 
Ihan varmasti selittyy, mutta en tiedä lohduttaako se sitä Teslan / IX:n / iPacen, Taycanin you name it, omistajaa tipan vertaa mikä se syy sitten ikinä onkaan. Tilannehan on se että kaaoksen kierre on jo alkanut ja porukka vie suu vaahdossa noita vaihdossa polttiksiin. Näitä vanhemman sukupolven sähkiksiä on valmiiksi tuotu niin pirusti suomeen ettei markkina vetänyt enää vuoteen niitäkään ja nyt vielä porukka lykkää näitä paniikissa millä hinnalla hyvänsä vaihdossa ja myynnissä olevien lukumäärä kasvaa. Se ei ainakaan lähitulevaisuudessa tee kovin hyvää arvokehitykselle.

Miksi ihmeessä? Onko tämä sama lammas ilmiö kuin dieseleiden kanssa "kukaan ei halua". Sähkössä kumminkin käyttökulut ihan toista joten luulisi kiinnostavan ihmisiä. Miksi ihmeessä kukaan kovin kalliita polttiksia enään laittaa.
 
Miksi ihmeessä joku menisi vaihtamaan jonkun noista dinoon? Yleensä sähkärillä ajavat ovat sitä mieltä että paluuta vanhaan ei ole. Varsinkin noilla sun listaamilla, joku vanha Leaf voi olla eri juttu.

En tiedä onko tämä "dino" nyt joku nuorison termi vai yritetäänkö siitä väkisin tehdä hauskaa&nokkelaa sanaa , mutta se on ihan yhtä surkea keksintö kuin "voikkuli" tai "sisukka". Sillä erotuksella että sillä ei edes ole mitään kosketuspintaa asiaan johon sillä viitataan. Ei jatkoon.
 
Vai olisikos vanha kunnon "polttomoottoriauto" hyvä termi? Se sopii jokaiselle polttoaineelle, myös niille ei-fossiilisille, joita on nykyään rajoitetusti saatavilla. Siitähän voi sitten käyttää lyhenteenä polttista, jos ei millään jaksa kirjoittaa koko sanaa.
 
Pahoittelen jos koet sen dissaavana. Lyhyempi kirjoittaa kuin bensalla tai dieselillä toimiva auto…
(dinolla) , näissä autoketjuissa kutsutaan eri merkkejä ja malleja milloin milläkin nimellä, että saa arpoa, etsiä että mitähän nyt, varsinkin jos heitto on joku yksirivinen ilman lainauksia. Volvo oli vielä liisari-ikäinen joten ei kovin vanha, bemari oli vanhempi ja pyyntiä vielä 5000 jos en väärin muista. Ketjussa varmaan mainittu joku 1900 luvunkin autoa.

Dino sana oli ensimmäisen kerran vasta eilen, joten ei edes kyse jostain vanhasta vitsistä,mikä pitäisi tietää.

No nyt selvis että viittasit polttiksiin, kirjainsäästö "dinoon" vs "polttikseen" on huima. OLED näytöllä tumma teemalla sähkönsäästöä.

Hauska toki, ja onhan siinä yhteys fosiileihin. ja lasten kysymyksiin, iskä oliko sun lapsuudessa dinoja.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan varmasti selittyy, mutta en tiedä lohduttaako se sitä Teslan / IX:n / iPacen, Taycanin you name it, omistajaa tipan vertaa mikä se syy sitten ikinä onkaan. Tilannehan on se että kaaoksen kierre on jo alkanut ja porukka vie suu vaahdossa noita vaihdossa polttiksiin. Näitä vanhemman sukupolven sähkiksiä on valmiiksi tuotu niin pirusti suomeen ettei markkina vetänyt enää vuoteen niitäkään ja nyt vielä porukka lykkää näitä paniikissa millä hinnalla hyvänsä vaihdossa ja myynnissä olevien lukumäärä kasvaa. Se ei ainakaan lähitulevaisuudessa tee kovin hyvää arvokehitykselle.
No ainakin itselle takaisin polttoaine-autoon siirtyminen ei ole käynyt mielessä. Enkä kyllä tiedä muitakaan, ainakaan omasta kaveripiiristä, joka olisi näin tehnyt. Jatkan tyytyväisenä tällä farmari-Taycanilla ajamista :)
 
Hienosti perseilty valmistajan puolelta, rajoitetaan moottoria niin maksimit, että tehon saa softalla tuplattua ja vielä ylikin.
Tämä oli kyllä niin mielenkiintoinen juttu, että piti ihan käydä turbotecin sivuilta katsomassa. Ja kyllähän softalla saa tehot reilusti tuplattua +106% tehoa). :lol: Tuonne Performance - Turbotec kun laittaa 114 bemarin, niin saa oheiset lukemat:
IMG_3197.jpeg
Kyllä mulle kelpaisi, jos omaan koslaan sais tuollaisen tehonlisäyksen softalla!
 
Tämä oli kyllä niin mielenkiintoinen juttu, että piti ihan käydä turbotecin sivuilta katsomassa. Ja kyllähän softalla saa tehot reilusti tuplattua +106% tehoa). :lol: Tuonne Performance - Turbotec kun laittaa 114 bemarin, niin saa oheiset lukemat:
IMG_3197.jpeg
Kyllä mulle kelpaisi, jos omaan koslaan sais tuollaisen tehonlisäyksen softalla!
Saa, mutta onko se sen jälkeen enää yhtä pitkäikäinen (jos nykyään enää mikään moottori on). Toki huollolla ja "oikeanlaisella" käytöllä on aina merkitys. Mutta korostuu kun viedään vakio PA järjestelmä ja turbot rajoille. onko tollasessa minkälaisia valvontoja Eculta saatavana?
Itteä ainaki hirvittäisi "sokkona" ajaa jos tuplataan tehtaan tehot
 
Kyllähän se limiitillä ajaessa varmasti on ihan relevantti kysymys.
Ja ehkä muutenkin, mutta kuinka usein niitä tehoja sitten tulee hyödynnettyä... Itse en ainakaan aja kaasu pohjassa koko ajan, niin en ole tällaisista murehtinut. Toki ei nyt paria viime autoa ole kyllä softattukaan.
 
Ja se hintakin olisi hyvä laittaa, varsinkin jos se on linkkaamisen syy, nyt ittu jokainen joutuu käydä katsomassa, no ehkä siitä joku tienaa

Alla paljastus mitä tätä postatessa Vaihtoautot: Audi RS6, 2018, Bensiini, YXI-537. – K-Auto


Alk. 126 € / kktai9 370 €
+ toimituskulut 199 €
Vanha hinta98 980 €

Olotan innolla saadaanko jatkoa hintavirheet ketjussa, kun joku riitauttaa jos ei saa pyyntihinnalla
Kauppa ei käynyt, uusi tämän päivän hinta
98 970 €
+ toimituskulut 199 €
Vanhaa hintaa eivät kehtaa mainostaa
 
Viimeksi muokattu:
Oliks toi 114 takavetoinen mutta sitten taas 118 vetää edestä? Näin joskus noita radallakin mutta ei mitään muistikuvaa.
 
Oliks toi 114 takavetoinen mutta sitten taas 118 vetää edestä? Näin joskus noita radallakin mutta ei mitään muistikuvaa.
Kaks ekaa koppaa oli takavetoisia (ja nelivetoisia), mutta uusin on etuveto mikäli en väärin muista.
 

Eikä ole vaivauduttu edes ottamaan Automobilsalonin rekkarikilven taustoja pois.


Eli tuontiauto, josta on myyty alkuperäiset kesäkumit vanteineen pois ja laitettu alle mitkä tahansa pulttijaoltaan sopivat pellit+kitkat alle.
 
Eli tuontiauto, josta on myyty alkuperäiset kesäkumit vanteineen pois ja laitettu alle mitkä tahansa pulttijaoltaan sopivat pellit+kitkat alle.

Octaviassa ei ole saksanmallistossa aluja vakiona vaan pelleillä tulee. Saksasta saa hämmentävän huonolla varustelulla olevia vehkeitä, sellaisia mitä ei täällä ole ollenkaan edes mallistossa. Tyyliin Audi A6 halogeenilampuilla jne.
 
Ottamatta kantaa yhteenkään yksittäiseen ilmoitukseen, niin aina ihmettelen miten ihmiset eivät vaan vaivaudu yhtään. Laitetaan postimerkin kokoisia kuvia, kuvat otettu perunalla, auto on paskainen, jne. Jostain harvinaisesta ja halutusta harrasteautosta ymmärtäisin vielä, koska sellaisen ostaja innostuu ehkä helpommin, mutta sitten ihan tavalliset kotterot joista on tuhat muutakin myynti-ilmoitusta. Ainakaan itsellä ei herätä ostohaluja yhtään jos auto on paskainen ja kuvat on miten sattuu. Nojuu, kukin tyylillään, ja joitain ei vain varmaan kiinnosta.

Itseä vituttaa, kun katselee hybridejä ja sähköautoja, niin ei ilmoiteta SOH:a ollenkaan tai millon, jos milloinkaan, on vaihdettu akku. Osassa kun on kaikenlaista 8-10v/150-180tkm takuita.
 
Itseä vituttaa, kun katselee hybridejä ja sähköautoja, niin ei ilmoiteta SOH:a ollenkaan tai millon, jos milloinkaan, on vaihdettu akku. Osassa kun on kaikenlaista 8-10v/150-180tkm takuita.

Johtuisko siitä, ettei suuriosa edes tiedä mikä on SOH ja mistä sellaisen edes näkee :confused:
 
Johtuisko siitä, ettei suuriosa edes tiedä mikä on SOH ja mistä sellaisen edes näkee :confused:

Siitähän se. Eipä tiedä edes autoliikkeet, että OBD2:n läpi saa kaiken olennaisen tiedon irti autosta kuin autosta. Tai ei vaan napostele tehdä töitä, joka nyt sikseen on ymmärrettävää. Se näkyy kyllä muutenkin ilmoituksesta.
 
Ottamatta kantaa yhteenkään yksittäiseen ilmoitukseen, niin aina ihmettelen miten ihmiset eivät vaan vaivaudu yhtään. Laitetaan postimerkin kokoisia kuvia, kuvat otettu perunalla, auto on paskainen, jne. Jostain harvinaisesta ja halutusta harrasteautosta ymmärtäisin vielä, koska sellaisen ostaja innostuu ehkä helpommin, mutta sitten ihan tavalliset kotterot joista on tuhat muutakin myynti-ilmoitusta. Ainakaan itsellä ei herätä ostohaluja yhtään jos auto on paskainen ja kuvat on miten sattuu. Nojuu, kukin tyylillään, ja joitain ei vain varmaan kiinnosta.
En nyt ihan tiedä, jos yksityisen statuksella myydään puunattua autoa, myyvillä kuvilla ja tarkan oloisella tekstillä, vs auto jossa taitamaton kuva, missä auto näkyy, auton perustiedot ok., sijainti ja pyynti ok. ja ennekaikea näyttää vilpittömältä.

Lokiikka se että jälkimmäinen voi olla ihan aito myyjä joka myy omaa autoansa, voi toki olla se perus taitamaton heppakauppias, tai boomeri joppari. tai.

Osa vimpanpäälle ilmoituksia tekevien taustalla on niitä jotka ovat oikeasti tosi rehtejä ja haluavat kertoa kaiken ja haluavat että auton vimpanpäälle kunnossa kun luovuttavat, ja vähän sitä hintaakin miettii, että maksaisivatko itse niin paljoa. Osa on sitten ylimielisiä k-päitä , ja kaikki negatiivinen unohdettu ja hintaa persutellaan sillä kuinka paljon siihen autoon on upotettu rahaa, ja maalikkoon suhtaudutaan että tyhmä, jos ei kiinnosta niin painu ittuun.

No, sori. Ihan oikeasti arvostan ilmoituksia jossa vastattu kysymyksiin ennakkoon ja kuviin kerätty kaikki mitä ostaessa ostajan kannattaa kiinittää humiota, niitä peittelemättä.



Siitähän se. Eipä tiedä edes autoliikkeet, että OBD2:n läpi saa kaiken olennaisen tiedon irti autosta kuin autosta. Tai ei vaan napostele tehdä töitä, joka nyt sikseen on ymmärrettävää. Se näkyy kyllä muutenkin ilmoituksesta.
Autoliikkeillä on enemmän vastuuta, tosin niillä ehkä myös mietitty markkinointia ja sen tehokkuutta, mikä myy, mikä ei, ja toki osassa kyse proseseista, automatisoituja, joten joidenkin asioiden tuonti vaikeampaa, kalliimpaa kuin toisten. Ja kyse myös tiedon omistamisesta.
 
Autoliikkeiden ilmoituksissa on alettu selittämään joidenkin liikkeiden toimesta aina auton muutaman lisävaurusteen tuomia etuja, kuten "vakionopeussäädin - pitää nopeuden vakiona ja tuo mukavuutta" tms :D Repeilyttää joka kerta. Ja joo, ymmärrän kyllä, että läheskään jokainen ostaja ei ole perillä autojen tekniikasta, osa noista on vaan hupaisia.

"Vakionopeudensäätimellä pystyt vaivattomasti valitsemaan ajonopeuden, jolla tahdot matkaasi taittaa. Vauhti pysyy tasaisesti siinä nopeudessa, jonka vakionopeudensäätimellä valitset. Vakionopeudensäätimen avulla pystyt ajamaan tasaisemmin ja säästämään polttoaineen kulutuksessa."
"Automaattinen ilmastointi eroaa perinteisestä ilmastoinnista siten, että se reagoi lämpötilojen muutoksiin huomattavasti herkemmin. Esimerkiksi mikäli avaat pakkaskeleillä oven, niin puhaltimet kytkeytyvät kovemmalle pyrkien pitämään lämpötilan asetetulla tasolla."
 
Ja manuaali vaihteisto.

No tuo kai ennakkomyynnissä, ja siihen kai voi sopia millaiset lailliset kumit ja vanteet haluaa. Muistelen että ketjussa on ollut postauksia missä kuvassa on alumiinit , mutta tekstissä mainitaan ettei ne kuulu kauppaa, vaan jotkut rupuset, joten siinä mielessä tuo sellaisen ilmoituksen pesee.
 
Olotan innolla saadaanko jatkoa hintavirheet ketjussa, kun joku riitauttaa jos ei saa pyyntihinnalla

Näköjään K-Auton sivulla pystyy vain varaamaan auton netissä ja siellä on varmaan ehdoissa kaikenlaista... Koomista olisi, jos auton taustapeilistä roikkuvassa lapussa lukisi samat numerot. Piilokameran kanssa vain liikkeeseen ja myyjä auton luo? Jos asiakas ilmoittaa ostavansa auton pyyntihinnalla, niin millainen myyjä alkaa peruutella tuossa vaiheessa? Kättä päälle ja sopimus on syntynyt, suullinenhan on ihan yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, ja asiakas pystyy sen myös tarvittaessa osoittamaan. :D

Kuka muutenkaan maksaa 5 vuotta ja liki 100 000 km ajetusta henkilöautosta enemmän kuin kymppitonnin? :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Kuka muutenkaan maksaa 5 vuotta ja liki 100 000 km ajetusta henkilöautosta enemmän kuin kymppitonnin? :hmm:

Max. 5v, max. 10k antaa nettiautossa satakunta osumaa, jotka siellä corsa/clio/c3/fabia osastolla. Jos vielä laittaa vähän liikkumavaraa 100tkm haamurajaan (max.75tkm), jäljelle tällä hetkellä jäi 29 autoa, jotka lähinnä citroen c3 ja renault clio, vielä ilmeisen aneemisilla varusteluilla. Taitaa siis aika moni maksaa.
 
Mitä vit... mitä porukkaa tänne on eksynyt kun pitää alumiinivanteita perustella uudessa autossa. :lol::lol::lol::rofl:
 
Mitä vit... mitä porukkaa tänne on eksynyt kun pitää alumiinivanteita perustella uudessa autossa. :lol::lol::lol::rofl:
Ihmiset on erilaisia. Yks tuttu oli käytetyn fordinsa mukana tulleet aluvanteet vaihtanu pienempiin peltivanteisiin kun vaihdossa lähti huonot renkaat ja tuli hyvät ja kertoi kuinka sillä pienemmällä rengaskoolla rengashankinnat jatkossa on halvempi. Ulkonäkö oli luonnollisesti järkyttävä.
 
Ihmiset on erilaisia. Yks tuttu oli käytetyn fordinsa mukana tulleet aluvanteet vaihtanu pienempiin peltivanteisiin kun vaihdossa lähti huonot renkaat ja tuli hyvät ja kertoi kuinka sillä pienemmällä rengaskoolla rengashankinnat jatkossa on halvempi. Ulkonäkö oli luonnollisesti järkyttävä.
Kyl minäkin tuommoisen vaihdon tein joitakin vuosia sitten 96-corollaan, mutta ei kyllä pystyisi uuteen, tai edes uudehkoon (alle10v) autoon
 
Mitä vit... mitä porukkaa tänne on eksynyt kun pitää alumiinivanteita perustella uudessa autossa. :lol::lol::lol::rofl:
En ihan varma mikä ketju, mutta jos tämä on nyt peltivanne ilmoitusten naureskelua ja viestitään että pitäisi kuulu yleissivitykseen alumiinien ylivoimaisuus.

Ehkä nyt olisi hyvä kerrata ne edut ja haitat vs peltivanne. Tuumakoko valintakysymys, eli se ei kai se juttu.
- paino, menee alumiinin plussaksi (edit tämä ei ilmeisesti pidä paikkansa kuin huomattavan kalliissa)
- hinta, no kai riippuu, mutta se kai peltivanteiden vahvuus
- hapettuminen, no kai kummattkin kestää elinkaarensa, aluumin eduksi usein lasketaan, jos ulkonäkö tärkeä niin vaatii huoltoa. Eli kummallakkin pärjää.

Edit:
Ettei mene termikikkailuksi, niin tässä alumiinivanteilla viitataan näihin tavanomaisiin vanteisiin mitä tavisten puhekielessä kutstutaan alumiinivanteiksi, kevytmetella vanteiksi jne.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä vit... mitä porukkaa tänne on eksynyt kun pitää alumiinivanteita perustella uudessa autossa. :lol::lol::lol::rofl:
En ihan varma mikä ketju, mutta jos tämä on nyt peltivanne ilmoitusten naureskelua ja viestitään että pitäisi kuulu yleissivitykseen alumiinien ylivoimaisuus.

Ehkä nyt olisi hyvä kerrata ne edut ja haitat vs peltivanne. Tuumakoko valintakysymys, eli se ei kai se juttu.
- paino, menee alumiinin plussaksi
- hinta, no kai riippuu, mutta se kai peltivanteiden vahvuus
- hapettuminen, no kai kummattkin kestää elinkaarensa, aluumin eduksi usein lasketaan, jos ulkonäkö tärkeä niin vaatii huoltoa. Eli kummallakkin pärjää.
Siinä se tuli. Lähden tästä vaihtamaan bemariin kesävanteet halvimpiin ja pienimpiin mahdollisiin.
Sitten kun tulee talvikelit, niin sama juttu.

Shut up and give my money!
 
En ihan varma mikä ketju, mutta jos tämä on nyt peltivanne ilmoitusten naureskelua ja viestitään että pitäisi kuulu yleissivitykseen alumiinien ylivoimaisuus.

Ehkä nyt olisi hyvä kerrata ne edut ja haitat vs peltivanne. Tuumakoko valintakysymys, eli se ei kai se juttu.
- paino, menee alumiinin plussaksi
- hinta, no kai riippuu, mutta se kai peltivanteiden vahvuus
- hapettuminen, no kai kummattkin kestää elinkaarensa, aluumin eduksi usein lasketaan, jos ulkonäkö tärkeä niin vaatii huoltoa. Eli kummallakkin pärjää.

Peltivanteet on huomattavasti kevyemmät kuin alumiini eli seosmetallivanteet, jos puhutaan alle 1000e/kpl hintaluokasta.
 
Peltivanteet on huomattavasti kevyemmät kuin alumiini eli seosmetallivanteet, jos puhutaan alle 1000e/kpl hintaluokasta.
Kiitos, tämä kumoaa sitten sen ns alumiini vanteen ehkä eniten mainitun edun. se "keveys" mainitaan liki järjestäin ko vannetyypin eduissa. Sitä harvoin kyseenalaistettu.

Edit:
Jos tuota väitettä netistä hakee, niin jopa jotkin rengas/vanneliikkeet mainitsevat peltivanteet kevyemmiksi.

Tässä artikkelli jossa väitetään alumiinivanteita kevyemmiksi Alumiinivanteet vai peltivanteet - kumpi on parempi valinta autoon? , jonka varaan ne aluuminien edut perustu.

Eli onko tulkinta nyt se että peltivanne pesee mennen tulle alumiinit, jos ulkonälliset peltivanteet löytyy, niin aika selvä peli. Tosin moni menee ulkonäkö edellä, tosin jos katselee noita alumiinivanteita mitä autojen alla on, niin osalla on hmm varsin omintakeinen mieltymys, tai sitten kyse vain siitä että ulkonäöllä ei ole väliä.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan uudenkarheita aluja saa käytettynä puoli-ilmaiseksi, kun ihmiset vaihtavat uuden auton mukana tulleet vakiokiekot isommiksi. Ostin viimetalveksi vuodenvanhat alut+kitkat reilulla satasella.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 878
Viestejä
4 584 792
Jäsenet
75 520
Uusin jäsen
Prosti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom