Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Eihän se koihtyvyys sitä kerro kuinka hauska laite on. Itse en preludea liene livenä edes nähnyt, mutta esim tojon gt86 on ihan hauska vehke, vaikkei mitään teho tai kiihtyvyysennätyksiä rikokaan.
 
Eihän se koihtyvyys sitä kerro kuinka hauska laite on. Itse en preludea liene livenä edes nähnyt, mutta esim tojon gt86 on ihan hauska vehke, vaikkei mitään teho tai kiihtyvyysennätyksiä rikokaan.

Onhan gt86 ihan hauska radalla jne, mutta ns "katuhauskaa" sillä on mielestäni hankala pitää
 
Hiukan offtopic, mutta ei ole kokemusta näistä hybrid autoista , joten kysymys: Onko Volvo V60 2020 vuosimallin farmari mielestänne hyvä ostos, jos hinta jää 15 000 - 17 000 haarukkaan?
Kyseessä on bensiini + sähkömalli.
 
Hiukan offtopic, mutta ei ole kokemusta näistä hybrid autoista , joten kysymys: Onko Volvo V60 2020 vuosimallin farmari mielestänne hyvä ostos, jos hinta jää 15 000 - 17 000 haarukkaan?
Kyseessä on bensiini + sähkömalli.

Miten paljon rullatun 2020 vuosimallin V60:sen saa alle kahdenkympin?
 
Hiukan offtopic, mutta ei ole kokemusta näistä hybrid autoista , joten kysymys: Onko Volvo V60 2020 vuosimallin farmari mielestänne hyvä ostos, jos hinta jää 15 000 - 17 000 haarukkaan?
Kyseessä on bensiini + sähkömalli.
Sanoisin, että joko autolla on ajettu todella paljon, se on kolaroitu tai sitten se on myynnissä jossain muualla kuin Suomessa. Nettiautosta löytyy kaksi 2020-mallin yksilöä, joissa hinta on hieman alle 30 tuhatta. Kummassakin n. 185 tuhatta mittarissa.
 
Hiukan offtopic, mutta ei ole kokemusta näistä hybrid autoista , joten kysymys: Onko Volvo V60 2020 vuosimallin farmari mielestänne hyvä ostos, jos hinta jää 15 000 - 17 000 haarukkaan?
Kyseessä on bensiini + sähkömalli.
Kehtais maksaa päälle 20ke. Kuitenki yli 30k auto kyseessä noilla kilsoilla.
 
No ei se uusi ole ja yksi naarmutus vain tietenkin mustaan näkyy. Ja ei tuota edes ole puunattu suoraan käyttöä.
 
Nuo B sarjan hybridit taisi jäädä vähän väliinputoajiksi, kun sähkön hyöty on noissa aika pieni. Ei ehkä ihan niin haluttuja kuin lataushybridit, mutta kuten sanottua, kyllä tuon hinta tulee olemaan 25k€. Joku jobbari sen ostaa ja laittaa myyntiin 30 k€n hintaan.

Kunto on aika normaali käyttöautolle. Puunattujen kuvien katseleminen nettiautossa vääristää ihmisten käsityksiä siitä miten 98% ihmisistä käsittelee autojaan, käyttöhyödykkeitä kun ne kuitenkin on. Tuossa sentään näytetään tuo avaimella raavittu naarmu, jobbarit olisi sen maskeerannut siten että näkyy vasta parin pesun jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Nuo B sarjan hybridit taisi jäädä vähän väliinputoajiksi, kun sähkön hyöty on noissa aika pieni. Ei ehkä ihan niin haluttuja kuin lataushybridit, mutta kuten sanottua, kyllä tuon hinta tulee olemaan 25k€. Joku jobbari sen ostaa ja laittaa myyntiin 30 k€n hintaan.

Kunto on aika normaali käyttöautolle. Puunattujen kuvien katseleminen nettiautossa vääristää ihmisten käsityksiä siitä miten 98% ihmisistä käsittelee autojaan, käyttöhyödykkeitä kun ne kuitenkin on. Tuossa sentään näytetään tuo avaimella raavittu naarmu, jobbarit olisi sen maskeerannut siten että näkyy vasta parin pesun jälkeen.
Sisältä näkee, että ollu työkäytössä = ajettu ku vierasta sikaa. Sen verran itse ajanu autoilla työkseen, että tietää sen alustan vetävän viimesiä ku niillä kaahataan ja revitellään kanttareiden päältä yms.
 
Risasta kuskinpenkistä ei yllättäen kuvan kuvaa, jää vain arvailuksi kuinka isosta vauriosta on kyse.... ja wunderbaum taustapeilissä luo aina tunnelmaa :D https://www.nettiauto.com/bmw/330/13800695

" Sisusta on muuten hyvä, kuskin penkki vaatii korjausta. Ei mahtunut tämän vuoden budjettiin. "
 
Etusivulta sattui silmään 98007e :D Saiskohan tuo 7e edes tingattua.... https://www.nettiauto.com/bmw/114/13819919
Pyynnistä näköjään jo lähtenyt 88 207€ pois. :-)

Hienosti perseilty valmistajan puolelta, rajoitetaan moottoria niin maksimit, että tehon saa softalla tuplattua ja vielä ylikin.
Mikä siitä tekee perseilyä?

Siis jos kysyntää eri tehoisille ja jos se valmistajalla halvempaa vain parametroida vs se että lähtee asentaan eri komponentteja moottoriin.
Halukkaat jotka softalla piristää, niin varmaan ilonaihe, jälkimarkkinoilla voi teki negatiivista olla se että autoa ehkä softalla piristetty aiempin omistajien toimesta, mikä voi olla joillekkin arvoon vaikuttava.
 
Pyynnistä näköjään jo lähtenyt 88 207€ pois. :)


Mikä siitä tekee perseilyä?

Siis jos kysyntää eri tehoisille ja jos se valmistajalla halvempaa vain parametroida vs se että lähtee asentaan eri komponentteja moottoriin.
Halukkaat jotka softalla piristää, niin varmaan ilonaihe, jälkimarkkinoilla voi teki negatiivista olla se että autoa ehkä softalla piristetty aiempin omistajien toimesta, mikä voi olla joillekkin arvoon vaikuttava.
1,6 turbo ja 102hv on kyllä jo perseilyä, vähemmän kuin normaali vaparissa.
 
1,6 turbo ja 102hv on kyllä jo perseilyä, vähemmän kuin normaali vaparissa.
Tuonkokoisessa autossa joku sataheppaa nyt mikään ihan tavaton juttu ole, pikkuato ja kyse taisi olla mallisarjan nuhasin ja joku tuonkin aikanaan halunnut, tehokkaamman sijaan.

Onko noissa autoissa tuohonaikaan ollut mitään muita eroja kuin softa ja verot
 
Hienosti perseilty valmistajan puolelta, rajoitetaan moottoria niin maksimit, että tehon saa softalla tuplattua ja vielä ylikin.

F20 alkupäänmallejahan 1.6i turbo-koneella ovat 114i/116i/118i/120i ja sitten 2.0i koneella 125i joidenka lisäksi tehokkaammat 3.0i koneella M135i ja M140i

2015 -> 1.6i muuttui kolmipyttyiseksi 1.5i turbo-koneeksi ja 2016 -> 120i sai myös 2.0i koneen
 
F20 alkupäänmallejahan 1.6i turbo-koneella ovat 114i/116i/118i/120i ja sitten 2.0i koneella 125i joidenka lisäksi tehokkaammat 3.0i koneella M135i ja M140i

2015 -> 1.6i muuttui kolmipyttyiseksi 1.5i turbo-koneeksi ja 2016 -> 120i sai myös 2.0i koneen
Osaatko sanoa onko muussa varsinkin voimalinjassa eroja eri tehoissa ja jos osassa on ja osassa ei, niin miten jakaantuu.
 
Osaatko sanoa onko muussa varsinkin voimalinjassa eroja eri tehoissa ja jos osassa on ja osassa ei, niin miten jakaantuu.

Muutama pikkuero on noissa N13 114i/116i ja 118i.

118i on muutaman millin isompi pakoputkisto ja isommat jarrut. Ja muistaakseni isompi välijäähdytin. Kone + vaihteisto on sinänsä samanlaiset ja kaikista saa sen +200hv stage1 softalla.
 
Huudan autoa 17 000 asti. Ulkoisesti hieno, musta farmari.

Ei paljosta jäänyt kiinni: Korkein tarjous 27 950 € :smoke: Nyt kun suhteuttaa nettiauton hintoihin, niin ei paljoa näköjään ollut vaikutusta sillä että on poljettu työauto ja virhevastuukin taitaa rajoittua perävaloihin kun on kerran konkurssipesän auto. Jos tuo päätyi jollekin jobbarille, niin ei ole kyllä kummoiset katteet....
 
^ yllättävän hyvin pitää uudehkot dinot vielä arvonsa. Toisaalta ei siinä tarvita kuin kaksi huutajaa jotka tosissaan haluaa auton.
 
Ei paljosta jäänyt kiinni: Korkein tarjous 27 950 € :smoke: Nyt kun suhteuttaa nettiauton hintoihin, niin ei paljoa näköjään ollut vaikutusta sillä että on poljettu työauto ja virhevastuukin taitaa rajoittua perävaloihin kun on kerran konkurssipesän auto. Jos tuo päätyi jollekin jobbarille, niin ei ole kyllä kummoiset katteet....

Ei noissa huutokaupoissa ole välillä mitään järkeä. Parin tonnin säästö sillä, että ei ole minkäänlaista takuuta. Ja riippuen tapauksesta ei ole edes sitä perävalojen mittaista virhevastuuta vaan yleensä täysi nolla.

Lähtökohtaisesti huutokaupassa myyty tavara kun on myyty sellaisena kuin se on. Myyjän pitää toki noudattaa kauppalakia ja kertoa kaikki tiedossa olevat ominaisuudet/viat/virheet mutta tuo menee monesti sitten vaikeaksi todistaa.
 
Ei noissa huutokaupoissa ole välillä mitään järkeä. Parin tonnin säästö sillä, että ei ole minkäänlaista takuuta. Ja riippuen tapauksesta ei ole edes sitä perävalojen mittaista virhevastuuta vaan yleensä täysi nolla.

Lähtökohtaisesti huutokaupassa myyty tavara kun on myyty sellaisena kuin se on. Myyjän pitää toki noudattaa kauppalakia ja kertoa kaikki tiedossa olevat ominaisuudet/viat/virheet mutta tuo menee monesti sitten vaikeaksi todistaa.

Konkurssipesää vastaan lienee myös viimeisen päälle hölmöä lähteä riitelemään oikeuteen. Velkojille jakovaraa riittää yleensä muutaman prosentin verran velkasummasta. Voittaa oikeudessa 20 tonnia pääasiassa sitä vastaan ja toisen mokoman oikeudenkäyntikuluista, yhteensä 40.000 euroa ja siitä saa pesästä kenties viisi prosenttia lopulta siitä eli 2000 euroa. Huonolla tuurilla ei sitäkään ja vielä huonommalla tuurilla häviää oikeudenkäynnin ja saa maksettavakseen 20 tonnia konkurssipesän oikeudenkäyntikuluja.
 
Nämä on niin tyhmiä linkata tänne jokainen mihin tullut näppäilyvirhe hintaan... Jokainen varmaankin tajuaa mistä kyse...
Ja se hintakin olisi hyvä laittaa, varsinkin jos se on linkkaamisen syy, nyt ittu jokainen joutuu käydä katsomassa, no ehkä siitä joku tienaa

Alla paljastus mitä tätä postatessa Vaihtoautot: Audi RS6, 2018, Bensiini, YXI-537. – K-Auto
Alk. 126 € / kktai9 370 €
+ toimituskulut 199 €
Vanha hinta98 980 €

Olotan innolla saadaanko jatkoa hintavirheet ketjussa, kun joku riitauttaa jos ei saa pyyntihinnalla
 
Olotan innolla saadaanko jatkoa hintavirheet ketjussa, kun joku riitauttaa jos ei saa pyyntihinnalla

Olen jo ollut yhteydessä asianajajaani.

Ettei mene pahasti OT:ksi niin näyteikkunassa on usein erikoisempia


Näitä PT Cruisereita näkyy kyllä nykyään todella harvoin, useimmat on varmaan jo ruostuneet pois ja tekniikka taisi noissa olla lähes yhtä (epä)luotettavaa kuin Chrysler Neonissa.
 
^ yllättävän hyvin pitää uudehkot dinot vielä arvonsa. Toisaalta ei siinä tarvita kuin kaksi huutajaa jotka tosissaan haluaa auton.
Old news mutta ellet ole huomannut niin sähköautokauppahan on ollut selvä kupla ja se on jo puhjennut.
Katso vaikka Wetterin Simulan haastattelu tai Kamuxin q1-2 rapsa tai Rinta-Joupin raportointia, niin myytävien autojen keskihinta on tällä hetkellä jossain 11-13te tietämillä ja parhaiten menee ihan fossiilisilla toimivat laitteet.

Toinen hyvä konsti on katsoa vaikka muutaman vuoden ikäisten sähköautojen hintakehitys. Arvonalenema on sellaista luokkaa ettei markkina ole ikinä sellaista vielä nähnyt. Jotain +100 000e IX Bemaria saa kutosella alkaviin lukemiin, Teslat romahtaneet, Taycaneita Suomessa tarjolla varmaan 100kpl, ja montako veikkaat että myydään kuukaudessa? Kyllä kaikki vähänkään asiasta perillä olleet on vieneet ne vaihdossa takaisin liikkeisiin. Tuota tahtia näitä samoja yksiliöitä myydään vielä 10v päästäkin. Touhu on rajua ja moni hurahtanut maksaa aika kovaa oppirahaa. Nämä kaverit ei todellakaan enää vaihda parin vuoden ajelun jälkeen autoa toiseen, kun on ostettu auto 90 tonnilla, jämäriä 40te viiden vuoden päähän ja nyt on keritty maksamaan velkaa kymppitonni pois kun pyyntihinnat on tippuneet 40 000e. Vielä lohduttomampaa on että pyyntihintaa tuskin mikään autoliike hyvittää kun ovat ihan punainen vaate monelle tällä haavaa. Harmillista mutta totta.
 
Viimeksi muokattu:
Katso vaikka Wetterin Simulan haastattelu tai Kamuxin q1-2 rapsa tai Rinta-Joupin raportointia, niin myytävien autojen keskihinta on tällä hetkellä jossain 11-13te tietämillä ja parhaiten menee ihan fossiilisilla toimivat laitteet.

Ymmärrän kyllä pointtisi mutta kyseiset firmat myyvät enimmäkseen vähän vahempia käytettyjä autoja (RJ:llä taitaa olla jotain uusiakin?).

Rahoituksen kalleus vaikuttaa varmasti ostettujen autojen hintoihin.

En silti ymmättä miksi sähköauton hinta näyttää nyt laskevan nopeammin kuin dinon (ei Ferrari). Tämä siitä huolimatta että polttoaineiden hinnoille ennustetaan nousua ja tänään Hesarissa kirjoitettiin jopa diesel pulasta.

Olen kans ihmetellyt Teslojen ja Taycanien suurta määrää nettiautossa. Onkohan niitä tuotu paljon Ruotsista kun sikahalpa kruunu.

Pitänee varmaan siirtää tämä keskustelu muualle ettei Kokkonen anna penalttia :D


IMG_1139.jpeg
 
Halpoja leluja. Kone vaihdettu 210 000km ja 240 000km kohdalla pamahti jo uudestaan.... https://www.nettiauto.com/bmw/114/13861194
Vaihtokoneessa oli nelospytty mykkä, nyt sama vika palasi. Pakoventtiilit olivat palaneet ja korjattiin ilman että vianaiheuttajaa olisi tarkemmin selvitetty.
Olisiko suuttimen toiminnassa häiriötä tai olikohan venttiilinohjurit vioittuneet?
Ehkä koneessa on ollut se softa joka oli halvin ja antoi samalla isoimmat tehonlisäykset.:)
 
Old news mutta ellet ole huomannut niin sähköautokauppahan on ollut selvä kupla ja se on jo puhjennut.
Katso vaikka Wetterin Simulan haastattelu tai Kamuxin q1-2 rapsa tai Rinta-Joupin raportointia, niin myytävien autojen keskihinta on tällä hetkellä jossain 11-13te tietämillä ja parhaiten menee ihan fossiilisilla toimivat laitteet.
En nyt ihan varma mikä auto malli/merkki on "dino".

se volvo ilmeisesti 2020 luvulta, BMW yli 20v vanha, paali ikänen. viistonnia pyynti, jos "dinolla" viitattiin ikään.

Jos tuossa leikkisästi viitattiin foosilisia polttaviin, niin sähköauto hintakuplanpuhkeamisen luulisi nimenomaan syövän fosiilisien arvostusta.

Ehjä romutusikäinen auto voi olla epävarmoina aikoina konsti vältellä riskejä, antaa aikaa seurata kehitystä. Mutta tuota viestiä aiemmin oli puhetta jostain vajaa 30k€ muutaman vuoden vanhasta V60 kokonkurssipesävolvosta, niin fosiili on se mikä ensin ottaa pataan sähkisten alenevista hinnoista.
Toki se uusi Tesla Y maksaa parikymppiä enemmän ja käytetyistä pyynit niin kovia että niitä ei kannata katsella.

Toinen hyvä konsti on katsoa vaikka muutaman vuoden ikäisten sähköautojen hintakehitys. Arvonalenema on sellaista luokkaa ettei markkina ole ikinä sellaista vielä nähnyt. Jotain +100 000e IX Bemaria saa kutosella alkaviin lukemiin, Teslat romahtaneet, Taycaneita Suomessa tarjolla varmaan 100kpl, ja montako veikkaat että myydään kuukaudessa? Kyllä kaikki vähänkään asiasta perillä olleet on vieneet ne vaihdossa takaisin liikkeisiin. Tuota tahtia näitä samoja yksiliöitä myydään vielä 10v päästäkin. Touhu on rajua ja moni hurahtanut maksaa aika kovaa oppirahaa. Nämä kaverit ei todellakaan enää vaihda parin vuoden ajelun jälkeen autoa toiseen, kun on ostettu auto 90 tonnilla, jämäriä 40te viiden vuoden päähän ja nyt on keritty maksamaan velkaa kymppitonni pois kun pyyntihinnat on tippuneet 40 000e. Vielä lohduttomampaa on että pyyntihintaa tuskin mikään autoliike hyvittää kun ovat ihan punainen vaate monelle tällä haavaa. Harmillista mutta totta.
Jos tässä nyt vertaat foosilisten hintakehitykseen.

Uusien sähköautojen hintakehitys painaa käytettyjen arvoja-alas, miksi maksaa vanhasta paljon, jos uutta saa edullisesti. Sähkisten hintakupla on osittain puhjennut, mutta ennuste on että uusien verottomat hinnat jatkaa relista laskua, isoakkuiset ehkä enemmän, ja markkinoilla tarjonta levenee.

Jos uuden Volvo v60 hinnat ei meinaa pärjätä tänäpäivänä Tesla Model Y , niin v60 jäännösarvoa pelastaa lähinnä se että se on lataushybridi kohtuu kokoisella akulla.

Jos viesti oli se että käytetyt sähköautot on kalliita, niin totta , mutta eikö se kerro siitä että käytettysähköautosta ollaan valmiita maksamaan.
 
Eikö toi ole ollut ihan peruskauraa volkkareissa 80-luvulta lähtien, joko ei pääse ovesta sisään tai ulos tai sitä saa pitää kädellä kiinni.

On. 98-vuoden seat oli parivuotiaana jo sellainen lottokone, että oli arvoitus mikä ovi aukeaa pakkasella. Piti purkaa kaikki ovet ja mekanismeihin tehdä kaikenmaailman silikoniletkupatentteja, että toimivat :D
 
46 500 € reksiteröity syyskuussa 2023

Paljonko tuo paketti maksaa ihan suoraan uutena Teslalta. Lähtöhinta taisi Teslalla olla n 48000€

Siis jos sillä miettii että joku oikeasti tuota harkitsee

Edit Igori ei ilmeisesti ole mikään vakio myyjä ketjussa
No ainakin arvonalenema on kohtuullinen, 6 € per ajettu kilsa. Itse voisin tarttua, jos pitää paikkansa. Jos siis olisin kyseistä Tesla-mallia hakemassa. Ja jos auton väri olisi joku muu kuin valkoinen (tai musta).
 
No ainakin arvonalenema on kohtuullinen, 6 € per ajettu kilsa. Itse voisin tarttua, jos pitää paikkansa. Jos siis olisin kyseistä Tesla-mallia hakemassa. Ja jos auton väri olisi joku muu kuin valkoinen (tai musta).
Noin suorilta yksityinen myyjä vs liike, en tulisi kilpaileen jos hinta ero tuo.

Mutta en tiedä mikä auton tarina, ja miten kauppa käytännössä, jos vastaisi sitä että liikemyy, eli lähinnä kuin vähän ajettuesittelyauto. ja tarina olisi uskottava ja totta. ja kelpaisi. niin "alen" tarvi iso olla. Toki jos huomma pitää päästä ajaan ja myyjä sen antaisi, vaikka paperisota olisi kesken.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 874
Viestejä
4 584 755
Jäsenet
75 519
Uusin jäsen
juhalele

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom