- Liittynyt
- 11.01.2019
- Viestejä
- 405
G-voimat on niin kovat ettei kankaat kestä.Kovasti on tässä Ärrässä penkkiä hinkattu https://www.nettiauto.com/honda/civic/13649810
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
G-voimat on niin kovat ettei kankaat kestä.Kovasti on tässä Ärrässä penkkiä hinkattu https://www.nettiauto.com/honda/civic/13649810
No itsellä meni Tesla myyntiin kun sai vielä rahansa pois. Uutta autoa ei tällä hetkellä kannata ostaa/joutuu odottamaan ja käytetyistä maksetaan älytöntä extraa. Ostin sitten ennen yleisen mutta nykyään harvinaisemman, vähemmän ajetun hyvällä historialla olevan MX-5:n museokilvissä. Noiden arvo ei ainakaan putoa jos pitää kunnossa. Kummasti se ainakin HELPOTTAA myyntiä ja antaa perusteita isommalle pyynnille jos on paperit kunnossa, pientä lisäextraa siitä ja tästä. Kyllä tuossa ihan hyvässä turvassa omat rahat ovat ja on vielä bonuksena naurettavan halpa omistaa koska museokilpinen.
Enkä jaksa uskoa että tuo vaihto polttiksista sähkisten himoamiseen vielä tapahtuu (vertaa aikanaan höyryautot vs polttikset). Iso iso osa muksuista ovat aivan täpinöissään kun ajan katto alhaalla auki ja osoitellaan ja näytellään peukkua. Sama into oli nuorilta 100A:n kanssa. Junnut jotka eivät ole olleet edes mietinnässä ja monesti joidenkin aiempien autojen kohdalla edes heidän vanhempansa eivät ole syntyneet ja silti nuo tietyt klassikot herättävät yhä tunteita. Ja eivät nuo sulje toisiaan pois. Tiedän muksuja joiden toinen unelma-auto oli ennen Teslojen kansanautoksi muuttumista Tesla ja/tai joku klassikko.
No itsellä meni Tesla myyntiin kun sai vielä rahansa pois. Uutta autoa ei tällä hetkellä kannata ostaa/joutuu odottamaan ja käytetyistä maksetaan älytöntä extraa. Ostin sitten ennen yleisen mutta nykyään harvinaisemman, vähemmän ajetun hyvällä historialla olevan MX-5:n museokilvissä. Noiden arvo ei ainakaan putoa jos pitää kunnossa. Kummasti se ainakin HELPOTTAA myyntiä ja antaa perusteita isommalle pyynnille jos on paperit kunnossa, pientä lisäextraa siitä ja tästä. Kyllä tuossa ihan hyvässä turvassa omat rahat ovat ja on vielä bonuksena naurettavan halpa omistaa koska museokilpinen.
Enkä jaksa uskoa että tuo vaihto polttiksista sähkisten himoamiseen vielä tapahtuu (vertaa aikanaan höyryautot vs polttikset). Iso iso osa muksuista ovat aivan täpinöissään kun ajan katto alhaalla auki ja osoitellaan ja näytellään peukkua. Sama into oli nuorilta 100A:n kanssa. Junnut jotka eivät ole olleet edes mietinnässä ja monesti joidenkin aiempien autojen kohdalla edes heidän vanhempansa eivät ole syntyneet ja silti nuo tietyt klassikot herättävät yhä tunteita. Ja eivät nuo sulje toisiaan pois. Tiedän muksuja joiden toinen unelma-auto oli ennen Teslojen kansanautoksi muuttumista Tesla ja/tai joku klassikko.
@irspa juu ei noissa noin vanhoisa longlifejä ollut juu. En ole niin kiinnostunut noista niin en ole katsonut ilmoitusta, mutta jos tosiaan kehutaan huoltohistoriaa ja merkinnät kahdeksasta huollosta tuona aikana niin varsin erikoista eikä luonnollisesti kerro välttämättä mistään erinomaisesta ylläpidosta, ellei nyt ole seisonut lämpimässä tallissa ajamattomana koko tuota aikaa. Tosin huomioitava että aikanaan öljynvaihto ja muut nykyään harvinaisemmat huollot ja säädöt olivat enemmänkin vähän kuin pissapojan täyttö vs nykyään. Ei välttämättä kirjattu mihinkään kun oli niin normaalia.
Itsekin laitoin Teslan myyntiin muistaakseni perjantai 13. päivä, eli Teslan ensimmäisenä hinnanalennus päivänä. Jotenkin aavistelin, että nyt on tulossa uusiakin alennuksia?Viime vuosina on ollut alla mm. kasari-Camaro, Skyline ja Abarth Fiiatti. Kaikista tuntui pennut tykkäävän, ja vähän vanhemmatkin tuli juttelemaan. Sanoisin, että hyvä indikaattori auton tulevaisuuden arvostuksesta on se, hihkuuko kersat kun ajaa ohi ja painelee vähän kaasua
Kävelin kiireellisenä ala-asteen ohi. Kolme jantteria naamat kiinni aidassa huutaa (tai yksi huutaa, aseenkantajat on hiljaa):Saab 9-5 ei tehdä enää, mutta se onkin kaikkien mielestä normi auto.
Siis oliko tämä ihan lähiaikoina vai tyyliin 10 vuotta sitten, olen aidosti yllättynyt jos nykynatiaiset Aerot ja Viggenit vielä tietää Saabismin perinne on vahva suomessaKävelin kiireellisenä ala-asteen ohi. Kolme jantteria naamat kiinni aidassa huutaa (tai yksi huutaa, aseenkantajat on hiljaa):
Hei!
- Öö what?
Millä autolla sä ajat?
- Saabilla.
Millä, onko joku Viggen tai Aero?
- Aero.
Vau, siistii!
- ...
Noin 2v sitten. Täytyy olla kyseessä periytyvä sairaus.Siis oliko tämä ihan lähiaikoina vai tyyliin 10 vuotta sitten, olen aidosti yllättynyt jos nykynatiaiset Aerot ja Viggenit vielä tietää
Porshesta ei ole kukaan tullut juttelemaan, mutta mutta pikkupojat on sanoneet että kato Porsche tai muuta vastaavaa Eli kai jotenkin tunnistettavissa. Ei kyllä nyt ole mitään kiinnostavaa nettiauton linkkiä heittää kumminkaan. 924 "vaan" itsellä, mutta Saabilla nyt liikkeellä vakionopeudensäätimen ja ilmastoinnin takia (koira).
Noin se menee kun tarkistin Uudempaa 911 siis saa halvemmalla, mutta tuo oma 924 on vm1980, niin saman ikäiset 911 alkaa Nettiautossa 59 000€ 6kpl löytyy myynnistä.Joo allekirjoitan tuon ”vaan”. Kun itse hommasin 924:n aikanaan kommentit oli: ”ei toi ole oikea Porsche”, ”tuossa on Audin moottori”, ”tuossa on Volkkarin moottori” ja ”onpa pienet vanteet” (14”). Silloin hintaero ”oikeaan” ilmajäähy 911 Porscheen oli jotain 15k, nyt se taitaa olla 55k
Noin se menee kun tarkistin Uudempaa 911 siis saa halvemmalla, mutta tuo oma 924 on vm1980, niin saman ikäiset 911 alkaa Nettiautossa 59 000€ 6kpl löytyy myynnistä.
Hienon kokonaisuuden kruunaa 30cm ulostuleva pakoputken pää https://www.nettiauto.com/honda/civic/13624976
That’s what he said!
Vieläks tuossa oli joku sääntö ettei saa ylittää puskurin reunaa? Vai muistanko ihan väärin ja sellaista ei ole koskaan ollutkaan..
3. Pakoputken pään ympärillä, 50 mm:n matkalla sen päästä mitattuna, on oltava vähintään 50 mm vapaata tilaa.
No suurimmassa osassa ne "pakoputken päät" on feikkejä ja rööri kääntyy puskurin takana alla alaspäin.Onpas outo sääntö. Tämähän ei kyllä toteudu monessakaan uudessa autossa.
Ymmärrän kyllä syyn (paloturvallisuus ja se että putkisto liikkuu ajaessa), mutta veikkaan vahvasti että aikalailla iso osa autoista missä on yhtään mäkkärin pilliä paksumpi putkenpää, eivät tätä sääntöä täyttäisi. Kyseinen sääntö kyllä antaa itselle vihdoin selityksen miksi tiettyjen autojen putkenpäät tulevat niin pitkälle ulos puskurista. Näyttää typerältä, mutta sillä saadaan tuo tarvittava 50mm vapaan tila.Onpas outo sääntö. Tämähän ei kyllä toteudu monessakaan uudessa autossa.
30cm?
Ei siinä, saisi tuon paremminkin, mutta kuvakulma hämää
Tälläisen mä löysin
42 §
Pakoputkisto
1. Pakoputken on oltava siten sijoitettu, ettei sen mikään kohta ole vaarallisen lähellä polttoainesäiliötä tai -putkea. Jos pakosarjan tai -putken yläpuolella on polttoainejärjestelmän laitteita tai polttoaineputkien liitoksia siten sijoitettuina, että mahdollisen vuodon sattuessa polttoainetta voi tippua tai valua pakosarjalle tai -putkistolle, tai jos polttoaineen syttymisvaara muutoin on ilmeinen, on pakosarja tai -putkisto varustettava tarkoituksenmukaisella suojuksella.
2. Pakoputkiston pään tulee olla siten sijoitettu ja suunnattu, ettei pakokaasuista ole tarpeettomasti haittaa auton matkustajille, jalankulkijoille tai muille tien käyttäjille. Muun kuin M1- ja N1-luokan ajoneuvon pakoputken pään tulee olla suunnattu taaksepäin tai vasemmalle. Jos pakoputki vasemmalla sivulla tai takana vasemmalla puolella on suunnattu enemmän kuin 45° vasemmalle, on sen pää lisäksi käännettävä siten, että pakokaasut suuntautuvat vähintään 45°:een kulmalla vaakatasosta alaspäin. N2- ja N3-luokan ajoneuvossa pakoputki saa olla suunnattu ylöspäin, jolloin sen tulee ulottua ainakin ohjaamon ylimmän kohdan tasolle. Pakoputken ulkohalkaisija saa olla enintään 120 mm, tai jos siihen on erityistä syytä, enintään 150 mm.
3. Pakoputken pään ympärillä, 50 mm:n matkalla sen päästä mitattuna, on oltava vähintään 50 mm vapaata tilaa.
Ikä vs pykälät. Kupliahan paloi joka kevät aina jokunen kun jengi kaivoi autot tallista, koska bensaletku meni suoraan sytytysosien yms yli. Haperot letkut ja bonuksena jos vielä punotut letkut joiden haperuutta ei näe yhdistettynä ettei jengi muistanut/tietänyt katsoa noita=palaneita autoja. Ei takuulla menisi nykyaikaisessa autossa moinen läpi.Mulla on Vauxhall vivassa kaasari suoraan pakosarjan päällä, kaasarin pohjassa vielä muovinen tulppa/seoksensäätömutteri... Ihan orkkis on, mutta näköjään laiton...
Kyllä se vähän hirvitti, kun tuo vuosi suoraan pakosarjan päälle bensaa, mutta ei se ilman kipinää syty...
Jarruremppa vs käsijarrun katsonta on ainakin omassa pienessä mielessä kovin eri. Jarruremppa=palat, levyt, satulat ja niiden toiminta oikein. Käsijarrun jumittelu on ihan erillinen asia. Plus, ei tuo jumittelu vaadi kuin tovin ja alkaa ilmetä. Itsellä alkoi talvella pieni jumitus ja nyt eskaloitunut siihen pisteeseen etten käytä käsijarrua harrasteessa ollenkaan koska jumittaa takajarrut toiselta puolelta. Pitää vetää samalla tuo täysi remppa palojen ja levyjen suhteen, ehkä uusia satula tai pari ja katsoa onko vaijerit vai satulat jumissa. Sen siitä saa kun ostaa "urheiluauton" jolla ei ole ajettu kuten se on suunniteltu ajettavaksi.Kesällä -22 tehty jarruremppa ja alle vuoden päästä ei tule enää leimaa, kun jarrut jumittaa.... ehkä on vaan ollut kovalla ajolla https://www.nettiauto.com/seat/leon/13624853
Foorumin tyylillä vaihdat vaan yhteen kulmaan missä pahiten kuluneet. Hyvä siitä tulee.Jarruremppa vs käsijarrun katsonta on ainakin omassa pienessä mielessä kovin eri. Jarruremppa=palat, levyt, satulat ja niiden toiminta oikein. Käsijarrun jumittelu on ihan erillinen asia. Plus, ei tuo jumittelu vaadi kuin tovin ja alkaa ilmetä. Itsellä alkoi talvella pieni jumitus ja nyt eskaloitunut siihen pisteeseen etten käytä käsijarrua harrasteessa ollenkaan koska jumittaa takajarrut toiselta puolelta. Pitää vetää samalla tuo täysi remppa palojen ja levyjen suhteen, ehkä uusia satula tai pari ja katsoa onko vaijerit vai satulat jumissa. Sen siitä saa kun ostaa "urheiluauton" jolla ei ole ajettu kuten se on suunniteltu ajettavaksi.
Koomisinta, todennäköisesti tulisi ihan hyvä . Yksi kulma jumittaa, muut ok. Todennäköisesti saisin vielä satulatkin toimintakuntoon yms mutta voi olla että vaihdan ihan vain jo iän takia (todennäköisesti 33v vanhat, tai korkeintaan kerran vaihdetut koska kilometrejä niin vähän).Foorumin tyylillä vaihdat vaan yhteen kulmaan missä pahiten kuluneet. Hyvä siitä tulee.
Todennäköisesti tuonne pitäisi vaihtaa satulat joka kulmaan...Koomisinta, todennäköisesti tulisi ihan hyvä . Yksi kulma jumittaa, muut ok. Todennäköisesti saisin vielä satulatkin toimintakuntoon yms mutta voi olla että vaihdan ihan vain jo iän takia (todennäköisesti 33v vanhat, tai korkeintaan kerran vaihdetut koska kilometrejä niin vähän).
Ei välttämättä, mutta järkevin vaihtoehto. Joka kulmassa levyt, onneksi sentään varsin yleiset osat, aka ei tarvitse metsästää sieltä ja täältä hulluilla hinnoilla.Todennäköisesti tuonne pitäisi vaihtaa satulat joka kulmaan...
Entinen JJ-hifin demoauto, tuo sama auto on ollut mm. hötsin mainoksissa
Saattaa katsastuksessa olla myös hieman hankaluuksia noilla renkailla, kun tulee aavistuksen verran kaaresta ulos.
Saattaa katsastuksessa olla myös hieman hankaluuksia noilla renkailla, kun tulee aavistuksen verran kaaresta ulos.
Kone. Voi alkaa syömään öljyä. Laatikko. Tuon ajan DSG:t eivät olleet luotettavimpia, edes nuo märkäkytkimelliset.onks näissä mitää hälyyttävää muutaku ruoste
Eikö toi ole ollut ihan peruskauraa volkkareissa 80-luvulta lähtien, joko ei pääse ovesta sisään tai ulos tai sitä saa pitää kädellä kiinni." Muutamat viat: kuskin puoleinen etuovi ei aukea ulkoa päin". Eikö olisi ollut helpompi vain sanoa: kuskin ovi ei aukea ulkoapäin https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/13640114
Uutta leimaa ei ainakaan tule jos inssi ei pääse autoon sisään...
Hei, mikään ei voita fiilistä kun yrität lähteä töihin ja pitelet käsin ajaessa kuskin ovea kiinni 2v vanhassa VAG:ssa parin asteen pakkasessa. Vm -06 auto tuntui typerämmältä kuin -65 Kupla.Eikö toi ole ollut ihan peruskauraa volkkareissa 80-luvulta lähtien, joko ei pääse ovesta sisään tai ulos tai sitä saa pitää kädellä kiinni.
Tutusta tuntui varmasti vielä typerämmältä, kun kiipesi uuden 200k€ a8sin kuskin penkille takaoven kautta pakkasilla...Hei, mikään ei voita fiilistä kun yrität lähteä töihin ja pitelet käsin ajaessa kuskin ovea kiinni 2v vanhassa VAG:ssa parin asteen pakkasessa. Vm -06 auto tuntui typerämmältä kuin -65 Kupla.
Koomisinta tuossa on se että olen kokenut tuon -90-luvun Volkkareissa ja Audeissa, 2000-luvun Skodassa, 2010-luvun Skodassa. Jokaisessa ollut jotain outoa ovissa tms. En edes muista miten monesti kömmin faijan Golfiin takakontin kautta kun kuskin ovi ei auennut. Isoimmat pettymykset olivat luonnollisesti 2006 Skoda vRS ja 2014 Seat Ibiza Cupra, joita voineen pitää jo moderneina laitteina joissa moisia ongelmia ei PITÄISI olla. Cuprassa sentään ongelmat rajoittuivat vain ovien jäätymiseen kiinni vs tuo Skoda jossa ovia oli välillä vaikea saada kiinni. Viimeisin muun merkkinen auto missä on ollut moisia ongelmia on -90 Mazda MX-5 karmittomine ikkunoineen. En muista koskaan repineeni ovia auki tai pitäneeni niitä kiinni, muissa kuin VAG konsernin autoissa. Merkkihuollossa mekaanikkona ollessani, tarina oli että älä koskaan laita näitä silikoni, vaselini tms puikkoja ovitiivisteisiiin, koska ne paskovat tiivisteen jonkun erikois pinnoitteen. Tuo oli totta jokseenkin, mutta ei koko totuus. Esim tuo Cupra, jonka ostin uutena, ei koskaan nähnyt mitään moista ja silti jäätyili.Tutusta tuntui varmasti vielä typerämmältä, kun kiipesi uuden 200k€ a8sin kuskin penkille takaoven kautta pakkasilla...
Koomisinta tuossa on se että olen kokenut tuon -90-luvun Volkkareissa ja Audeissa, 2000-luvun Skodassa, 2010-luvun Skodassa. Jokaisessa ollut jotain outoa ovissa tms. En edes muista miten monesti kömmin faijan Golfiin takakontin kautta kun kuskin ovi ei auennut. Isoimmat pettymykset olivat luonnollisesti 2006 Skoda vRS ja 2014 Seat Ibiza Cupra, joita voineen pitää jo moderneina laitteina joissa moisia ongelmia ei PITÄISI olla. Cuprassa sentään ongelmat rajoittuivat vain ovien jäätymiseen kiinni vs tuo Skoda jossa ovia oli välillä vaikea saada kiinni. Viimeisin muun merkkinen auto missä on ollut moisia ongelmia on -90 Mazda MX-5 karmittomine ikkunoineen. En muista koskaan repineeni ovia auki tai pitäneeni niitä kiinni, muissa kuin VAG konsernin autoissa. Merkkihuollossa mekaanikkona ollessani, tarina oli että älä koskaan laita näitä silikoni, vaselini tms puikkoja ovitiivisteisiiin, koska ne paskovat tiivisteen jonkun erikois pinnoitteen. Tuo oli totta jokseenkin, mutta ei koko totuus. Esim tuo Cupra, jonka ostin uutena, ei koskaan nähnyt mitään moista ja silti jäätyili.
Onko muilla merkeillä moista? En ainakaan heti saa mieleeni milloin olisin repinyt ovia auki kiroillen muun merkkissä autoissa. Karmittomat ovat toki oma asiansa ja suoraan sanottuna paskaa, mutta tietyissä malleissa välttämätön asia.
Onko muilla merkeillä moista? En ainakaan heti saa mieleeni milloin olisin repinyt ovia auki kiroillen muun merkkissä autoissa.
405 pösö oli kanssa samanlainen. Mutta ei taida olla mitään muuta konsernia kuin VAG, joka ei ole yli 40vuodessa saanut lukkoja toimimaan... Ja vikaa on kaikissa konsernin merkeissä halpiksista laukaukseen...Mersulla taisi aikanaan olla joku malli jonka omistajilla oli aina mustekalat mukana.
oho väärä linkkiMiksi laitoit uudestaan saman Skodan?