Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Jarruremppa vs käsijarrun katsonta on ainakin omassa pienessä mielessä kovin eri. Jarruremppa=palat, levyt, satulat ja niiden toiminta oikein. Käsijarrun jumittelu on ihan erillinen asia. Plus, ei tuo jumittelu vaadi kuin tovin ja alkaa ilmetä. Itsellä alkoi talvella pieni jumitus ja nyt eskaloitunut siihen pisteeseen etten käytä käsijarrua harrasteessa ollenkaan koska jumittaa takajarrut toiselta puolelta. Pitää vetää samalla tuo täysi remppa palojen ja levyjen suhteen, ehkä uusia satula tai pari ja katsoa onko vaijerit vai satulat jumissa. Sen siitä saa kun ostaa "urheiluauton" jolla ei ole ajettu kuten se on suunniteltu ajettavaksi.
Foorumin tyylillä vaihdat vaan yhteen kulmaan missä pahiten kuluneet. Hyvä siitä tulee.
 
Foorumin tyylillä vaihdat vaan yhteen kulmaan missä pahiten kuluneet. Hyvä siitä tulee.
Koomisinta, todennäköisesti tulisi ihan hyvä :D. Yksi kulma jumittaa, muut ok. Todennäköisesti saisin vielä satulatkin toimintakuntoon yms mutta voi olla että vaihdan ihan vain jo iän takia (todennäköisesti 33v vanhat, tai korkeintaan kerran vaihdetut koska kilometrejä niin vähän).
 
Koomisinta, todennäköisesti tulisi ihan hyvä :D. Yksi kulma jumittaa, muut ok. Todennäköisesti saisin vielä satulatkin toimintakuntoon yms mutta voi olla että vaihdan ihan vain jo iän takia (todennäköisesti 33v vanhat, tai korkeintaan kerran vaihdetut koska kilometrejä niin vähän).
Todennäköisesti tuonne pitäisi vaihtaa satulat joka kulmaan...
 
Todennäköisesti tuonne pitäisi vaihtaa satulat joka kulmaan...
Ei välttämättä, mutta järkevin vaihtoehto. Joka kulmassa levyt, onneksi sentään varsin yleiset osat, aka ei tarvitse metsästää sieltä ja täältä hulluilla hinnoilla.
 
" Muutamat viat: kuskin puoleinen etuovi ei aukea ulkoa päin". Eikö olisi ollut helpompi vain sanoa: kuskin ovi ei aukea ulkoapäin :rofl: https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/13640114

Uutta leimaa ei ainakaan tule jos inssi ei pääse autoon sisään...
Eikö toi ole ollut ihan peruskauraa volkkareissa 80-luvulta lähtien, joko ei pääse ovesta sisään tai ulos tai sitä saa pitää kädellä kiinni.
 
Eikö toi ole ollut ihan peruskauraa volkkareissa 80-luvulta lähtien, joko ei pääse ovesta sisään tai ulos tai sitä saa pitää kädellä kiinni.
Hei, mikään ei voita fiilistä kun yrität lähteä töihin ja pitelet käsin ajaessa kuskin ovea kiinni 2v vanhassa VAG:ssa parin asteen pakkasessa. Vm -06 auto tuntui typerämmältä kuin -65 Kupla.
 
Tutusta tuntui varmasti vielä typerämmältä, kun kiipesi uuden 200k€ a8sin kuskin penkille takaoven kautta pakkasilla...
Koomisinta tuossa on se että olen kokenut tuon -90-luvun Volkkareissa ja Audeissa, 2000-luvun Skodassa, 2010-luvun Skodassa. Jokaisessa ollut jotain outoa ovissa tms. En edes muista miten monesti kömmin faijan Golfiin takakontin kautta kun kuskin ovi ei auennut. Isoimmat pettymykset olivat luonnollisesti 2006 Skoda vRS ja 2014 Seat Ibiza Cupra, joita voineen pitää jo moderneina laitteina joissa moisia ongelmia ei PITÄISI olla. Cuprassa sentään ongelmat rajoittuivat vain ovien jäätymiseen kiinni vs tuo Skoda jossa ovia oli välillä vaikea saada kiinni. Viimeisin muun merkkinen auto missä on ollut moisia ongelmia on -90 Mazda MX-5 karmittomine ikkunoineen. En muista koskaan repineeni ovia auki tai pitäneeni niitä kiinni, muissa kuin VAG konsernin autoissa. Merkkihuollossa mekaanikkona ollessani, tarina oli että älä koskaan laita näitä silikoni, vaselini tms puikkoja ovitiivisteisiiin, koska ne paskovat tiivisteen jonkun erikois pinnoitteen. Tuo oli totta jokseenkin, mutta ei koko totuus. Esim tuo Cupra, jonka ostin uutena, ei koskaan nähnyt mitään moista ja silti jäätyili.

Onko muilla merkeillä moista? En ainakaan heti saa mieleeni milloin olisin repinyt ovia auki kiroillen muun merkkissä autoissa. Karmittomat ovat toki oma asiansa ja suoraan sanottuna paskaa, mutta tietyissä malleissa välttämätön asia.
 
Koomisinta tuossa on se että olen kokenut tuon -90-luvun Volkkareissa ja Audeissa, 2000-luvun Skodassa, 2010-luvun Skodassa. Jokaisessa ollut jotain outoa ovissa tms. En edes muista miten monesti kömmin faijan Golfiin takakontin kautta kun kuskin ovi ei auennut. Isoimmat pettymykset olivat luonnollisesti 2006 Skoda vRS ja 2014 Seat Ibiza Cupra, joita voineen pitää jo moderneina laitteina joissa moisia ongelmia ei PITÄISI olla. Cuprassa sentään ongelmat rajoittuivat vain ovien jäätymiseen kiinni vs tuo Skoda jossa ovia oli välillä vaikea saada kiinni. Viimeisin muun merkkinen auto missä on ollut moisia ongelmia on -90 Mazda MX-5 karmittomine ikkunoineen. En muista koskaan repineeni ovia auki tai pitäneeni niitä kiinni, muissa kuin VAG konsernin autoissa. Merkkihuollossa mekaanikkona ollessani, tarina oli että älä koskaan laita näitä silikoni, vaselini tms puikkoja ovitiivisteisiiin, koska ne paskovat tiivisteen jonkun erikois pinnoitteen. Tuo oli totta jokseenkin, mutta ei koko totuus. Esim tuo Cupra, jonka ostin uutena, ei koskaan nähnyt mitään moista ja silti jäätyili.

Onko muilla merkeillä moista? En ainakaan heti saa mieleeni milloin olisin repinyt ovia auki kiroillen muun merkkissä autoissa. Karmittomat ovat toki oma asiansa ja suoraan sanottuna paskaa, mutta tietyissä malleissa välttämätön asia.

Iskän entisessä Samarassa oli talvella tuollaista, repsikan ovesta pääsi sisään. Omassa Firebirdissä teki talvella niin että oven sai kyllä auki mutta ei aina kiinni, pidä siinä sitten kahvasta helvetin painavaa ovea kiinni ennenkuin jostain syystä suostui sulkeutumaan, eikä liityttynyt karmittomuuteen.
 
Mersulla taisi aikanaan olla joku malli jonka omistajilla oli aina mustekalat mukana.
405 pösö oli kanssa samanlainen. Mutta ei taida olla mitään muuta konsernia kuin VAG, joka ei ole yli 40vuodessa saanut lukkoja toimimaan... Ja vikaa on kaikissa konsernin merkeissä halpiksista laukaukseen...
No, ei nuo ole saanut paljon muutakaan...
 
Menee hieman sivusta normaaliin keskusteluun, mutta kenellä kaikilla nettiauton sivut tekevät aivan jatkuvaa uudelleenohjaamista etusivulle? Alkaa oikeasti menemään hermo tuohon hommaan ja tuki on jo puoli vuotta vaan vastaillut, että tiedossa oleva ongelma ja IT tekee sille jotain...

Tekee tuota kahdella eri pöytäkoneella ja myös kahdella eri kännyllä jota olen käyttänyt, eli ei selviä pelkällä evästeiden/välimuistin nollailuilla jota tuki ehdottaa. Ainoa mikä kaikissa on sama on Chrome selain.
 
"Ulkomainen rekisteritunnus 337 123" Suorilta en muista missä maassa olisi pelkkiä numeroita kilvissä? VINillä ei löytynyt mitään erikoista tulvahistoriaa ainakaan
 
Nettimoto - sieltä ei löydyy myytyjä pyöriä, vai olenko niin puusilmä etten löydä?
 
Erityisesti kalliimman hintaluokan eurooppalaiset autot syystä tai toisesta on japanissa erittäin usein vasemman puoleisella ohjauksella.

Statusjuttujan nämä. Tottakai jos maksaa enemmän niin parempi.Niin papisto, isot firmapomot tai yakuza suosi myös noita vippi mersuja ja bemareita, yleensä varustetasolla maksimi.
 
Oikein tyyppiesimerkki GTI Car Centerin ilmoituksesta: myyntikuviin laitetaan järkyttävän kokoiset alupallot ja tekstistä löytyy, että nämä maksavat (kiinan)kumeineen lisähintaa 1590e :D


Millähän tuon saa ajettua hallista ulos, kun ei ole mainintaa edes kaksista renkaista? :D
 
ja replicoita noiki vanteet vielä

Siellä näkyy olevan joku chatti mistä voi kysellä tarkemmin. Huomenna jos muistan tai joku muu muistaa niin vois kysäistä mitä renkaita siihen oikein tulee ilman lisähintaa. On kyllä paskin ilmoitus aikoihin, tällä kertaa klikkasin vaikkei noi rinkulat kiinnosta pätkän vertaa, mutta Zet alusti sen verran hyvin taustaa.
 
+ melkein 10k€ auto ilman minkäänlaista huoltokirjaa :sslap:

joo kilsoja yli 300k mut miks silti se huoltokirja pitää roskiin viskata, en ole koskaan ymmrtäny tuota.

Hukkaanhan tuo voi mennä, mutta "ollut aikoja sitten täydellinen" haiskahtaa kyllä siltä itseltään.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
254 921
Viestejä
4 435 564
Jäsenet
73 431
Uusin jäsen
Djo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom