Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Joskus sitä seuraavaa koppaa katsoin niin vastaavilla setupeilla ilmoittivat jotain 225-230hv, ei koskaan +250hv. Ehkä tuo vanhempi sitten virittyy paremmin....
Täytyy vaan valita sopiva dyno niin viritys onnistuu paremmin.
 
En päässy kattomaan ehkä oli myyny jollekkin toiselle....mutta ehkä parempi niin kun tuli vastaan yks toinen kiinnostava jonka kävin hakemassa jo ja oli oletettua parempi eli tommonen https://www.nettiauto.com/peugeot/407/13546286
Ootko tykännyt?

Mulla oli 5-ovisena tuo, mutta 1.8 manuaali ja olihan se aivan liian pieni kone tuon kokoiseen laitteeseen. Muuten kyllä kyyti oli oikein pehmeää ja arvokasta, muistikuvien mukaan myös ajomelu oli melko pieni. Voin kuvitella, että on ihan hieno laite isommalla koneella ja automaatilla.
 
Ootko tykännyt?

Mulla oli 5-ovisena tuo, mutta 1.8 manuaali ja olihan se aivan liian pieni kone tuon kokoiseen laitteeseen. Muuten kyllä kyyti oli oikein pehmeää ja arvokasta, muistikuvien mukaan myös ajomelu oli melko pieni. Voin kuvitella, että on ihan hieno laite isommalla koneella ja automaatilla.

Toi on siis coupe malli joka on vähän isompi kun perus sedan....ihan jees ajaa, taitaa olla parempi kun perusmallit, jämäkämpi alusta ja ohjaus. ei tossakaan tota moottorin ääntä kuule kun kiihdytettääessä vaikka alla suht hiljaset renkaat.
Verrokkina nyt tullu ajettua muutamana päivänä mersun R 280 samankokosella dieselillä....aika lähelle sama ajotuntuma mutta mersun loota vaihtaa siistimmin ja jousitus mukavampi kun ilmajouset on.
 
Kyseenalaisella historialla. Tuonti, ja Google antaa outoja kuvia.

Harmi että on pilattu tuomalla Suomeen, noita marginaalilaitteitahan harvoin on markkinoitu ja hinnoiteltu tänne, jolloin niistä ei ole merkkiorganisaatiollakaan ollut aikoinaan materiaalia, koulutuksesta nyt puhumattakaan.

Mutta oikeasti olet sitä mieltä, että BMW Premium Selection vaihtoauto, eli valmistajan jälleenmyyjäverkoston parhaimmistoon kuuluva, laajennetulla virhevastuulla oleva vaihtoauto olisi jotenkin epäkurantti? Jos pystyt varmistamaan jostain palvelusta VIN-koodilla, maksan sulle tuplasti sen mitä palvelun tiedot on maksaneet?
 
Ihan veikeän oloinen peli tuo Hongqi ja takuulla ei tule toista samanlaista vastaan. Myyjä on vaan kuuta kiertävällä radalla kun ajattelee saavansa autosta 50-100k€, tai "vaihtavansa Porsche 911". Autohan on käytännössä täysin sama kuin oikealta ajettava Toyota Crown Majesta. Kyllä työn varmasti joku voisi ostaa mutta oikea hinta autolla 10-15k€.
 
Ihan järkyttävän oloinen laitos. Täysin sieluton ja kodinkonemainen hyundai/kia rip-off.
 
Ihan järkyttävän oloinen laitos. Täysin sieluton ja kodinkonemainen hyundai/kia rip-off.

Taitaa nykyään "premiumin" erottaa "kodinkoneista" vaan jokaisen oma korvien väli, eli mielikuvat.

Esimerkiksi monikin mersun nykymalli ja Jaguar menisi autoja tietämättömälle helposti läpi KIA/Huyndai etc linjalla kun vain merkin vaihtaisi keulalle.
 
Ihan veikeän oloinen peli tuo Hongqi ja takuulla ei tule toista samanlaista vastaan. Myyjä on vaan kuuta kiertävällä radalla kun ajattelee saavansa autosta 50-100k€, tai "vaihtavansa Porsche 911". Autohan on käytännössä täysin sama kuin oikealta ajettava Toyota Crown Majesta. Kyllä työn varmasti joku voisi ostaa mutta oikea hinta autolla 10-15k€.

Itsekin pidän vaikka mitä sopimattomin auto itselle, jonkinlaisena sunnuntaina kirkkoon autona menisi:psmoke: Kiinalaisuus ei oikein nappaa mutta koska pohjimmiltaan toyota niin miksei - ja vielä kun on ratti sillä puolella millä kuuluukin. Postiautot ei käy.
Hinnasta samaa mieltä.
 
Taitaa nykyään "premiumin" erottaa "kodinkoneista" vaan jokaisen oma korvien väli, eli mielikuvat.

Esimerkiksi monikin mersun nykymalli ja Jaguar menisi autoja tietämättömälle helposti läpi KIA/Huyndai etc linjalla kun vain merkin vaihtaisi keulalle.
No en tiiä.. onhan Jaguar XJ sedanit alumiinikropalla. Niinno en tiedä kia hyundai mitä metallia lie.
 
No en tiiä.. onhan Jaguar XJ sedanit alumiinikropalla. Niinno en tiedä kia hyundai mitä metallia lie.
Kuinka moni vain huomaa moista eroa. Ei jengi enää kiinnitä huomiota moisiin. Etenkin kun painot ovat nousseet niin paljon että alle tuntuu mikä tahansa alle 2000kg olevan "kevyt" isolle osalle jotka nykyään uusia ostavat ja ei tunnu haittaavan. Uskon kyllä oikein hyvin menevän läpi jos ei autoista liikaa tietävälle lyötäisiin eteen esim juuri korealainen jonkun premium merkin logoilla. Etenkin nyt kun eri merkeillä taitaa olla eniten yhteistyötä ja osien jakoa keskenään sitten jenkkimerkkien vanhojen häsläysten jälkeen (samaa autoa eri logoilla, samat osat +kolmella "eri" merkillä jne...).
 
Surullista mutta totta. Miksi tehdä enää edes mitään laatua kun porukka ostaa munat vaahdossa vaikka sisustat ämpärimuovilla.
Joku F30 Bemari on hyvä esimerkki. Sisusta on lamamalleissa kuin jostain Kia Picantosta ja silti porukka ostaa "preemiumina". Nykyään tuntuu että niin autoissa kuin esim vaatteissa on tärkeää pelkästään logo ja mielikuva.
 
Juuri näin, nyt jotain faktaa mutuilun lisäksi. Vanha "googletin runkonumeron" kikkakaan ei nyt paljastanut mitään vaan @satakunta on varmaan tilannut carfaxia tmv? Jaa toki meille muillekin mikä tässä nyt on vialla.
 
En pidättäisi hengitystä, ei oo satakuntaa tunnettu todisteiden toimittamisesta
 
Juuri näin, nyt jotain faktaa mutuilun lisäksi. Vanha "googletin runkonumeron" kikkakaan ei nyt paljastanut mitään vaan @satakunta on varmaan tilannut carfaxia tmv? Jaa toki meille muillekin mikä tässä nyt on vialla.
Maksullinen raportti vin pohjalta, ison vakuutusyhtymän palvelu y tunnuksen omistajalle ( yhteistyössä Saksan katsastus ja lunastustiedot)
 
Viimeksi muokattu:
Surullista mutta totta. Miksi tehdä enää edes mitään laatua kun porukka ostaa munat vaahdossa vaikka sisustat ämpärimuovilla.
Joku F30 Bemari on hyvä esimerkki. Sisusta on lamamalleissa kuin jostain Kia Picantosta ja silti porukka ostaa "preemiumina". Nykyään tuntuu että niin autoissa kuin esim vaatteissa on tärkeää pelkästään logo ja mielikuva.
Jep. Mutta f30 on myös toisaalta hämmentävän premium kokoluokkansa autoksi jos on ruksattu sisustaan paras nahkapaketti ja muut kilkkeet.
 
On, mutta kuinka suuri osa Suomessa uutena myytävistä ruksitaan näillä paketeilla? Aika harva valitettavasti.
Suomalaiset on muutenkin erikoinen kansa kun jos budjettina on vaikka 50 000e niin ostetaan isoin mahdollinen matkalehmä aivan proletaariversiona vaikka samalla rahalla kunnon moottorilla ja kamoilla pienemmän auton.
 
On, mutta kuinka suuri osa Suomessa uutena myytävistä ruksitaan näillä paketeilla? Aika harva valitettavasti.
Suomalaiset on muutenkin erikoinen kansa kun jos budjettina on vaikka 50 000e niin ostetaan isoin mahdollinen matkalehmä aivan proletaariversiona vaikka samalla rahalla kunnon moottorilla ja kamoilla pienemmän auton.

Siitä nigeriamallin vehkeestä saa parhaan vaihtohyvityksen. Etenkin saksalaisissa missä ei ole varustetasoja, lisävarusteisiin uhratut eurot kuoleentuu ensimmäisten vuosien aikana. Leasing vehkeissä tämä realisoituu parhaiten, joitain varustepaketteja lukuunottamatta lisävarusteet kuitataan täysimääräisesti vuokra-aikana.

Valitettavan sama tuntuu olevan moottoreiden kanssa parilitrainen nafta oli pitkään käytettyjen hintatason määrittäjä. F30 hinnat taisivat alkaa 316 mallejen noin 35 k€ ja päättyen 340 noin 70 k€. Näihin varusteita saanut joku ehkä 20-30 k€, ilman individual listalle eksymistä missä on ihan omat hinnat.
 
On, mutta kuinka suuri osa Suomessa uutena myytävistä ruksitaan näillä paketeilla? Aika harva valitettavasti.
Suomalaiset on muutenkin erikoinen kansa kun jos budjettina on vaikka 50 000e niin ostetaan isoin mahdollinen matkalehmä aivan proletaariversiona vaikka samalla rahalla kunnon moottorilla ja kamoilla pienemmän auton.
Juu nuo suomalaisten omat oudot varustelut ovat kyllä ihan omaa luokkaansa. Olen nähnyt 316i:n jossa aivan kaikki mahdollinen ja sen tykeimmän tekniikan ennen M-sarjaa ilman mitään varusteita... Erittäin koomisia valintoja. Tuo on yksi syy miksi olen uusissa autoissa pysynyt BMW:stä kaukana (vaikka tiedän että tekevät tiettyjä malleja jotka olisivat juuri eikä melkein omia mieltymyksiä) ja valinnut tietyt merkit joilla special mallin valitsemalla saa jälleenmyyntiarvon ja muut pysymään ihan eri tavalla ilman että mennään 100ke hintoihin.
 
Maksullinen raportti vin pohjalta, ison vakuutusyhtymän palvelu y tunnuksen omistajalle ( yhteistyössä Saksan katsastus ja lunastustiedot.

Tää on varmaan taas siitä samasta olemattomasta tietotomistosta mistä saa tulla katselemaan niitä sun muitakin lappusia?
 
Tää on varmaan taas siitä samasta olemattomasta tietotomistosta mistä saa tulla katselemaan niitä sun muitakin lappusia?
Ja ei muuta kuin ojantielle Poriin aamu kaffeelle, vaikkapa maanantai aamusella suht ajoissa. Katsotaan asioita yhdessä. Pullaakin usein aamusella pöydässä.
 
Ja ei muuta kuin ojantielle Poriin aamu kaffeelle, vaikkapa maanantai aamusella suht ajoissa. Katsotaan asioita yhdessä. Pullaakin usein aamusella pöydässä.

Etpä oo vielä onnistunu sanomaan jotta minne sinne, niin vaikea tulla. Eli paskapuhetta.
 

Mielenkiintoinen W126 ässämese.

"Ollut suomalaisomistuksessa uudesta lähtien. Suomeen auto tuli vuonna 2005 tunnetun teollisuusneuvoksen toimesta."

Ei tule muita tunnettuja teollisuusneuvoksia mieleen kuin Keijo Kopra ja sekin tunteminen perustuu ei-niin mairitteleviin lööppeihin. Olisiko muutenkaan sahamies Sveitsissä autoja ostellut 80-luvulla.
 

Mielenkiintoinen W126 ässämese.

"Ollut suomalaisomistuksessa uudesta lähtien. Suomeen auto tuli vuonna 2005 tunnetun teollisuusneuvoksen toimesta."

Ei tule muita tunnettuja teollisuusneuvoksia mieleen kuin Keijo Kopra ja sekin tunteminen perustuu ei-niin mairitteleviin lööppeihin. Olisiko muutenkaan sahamies Sveitsissä autoja ostellut 80-luvulla.
Jutusta ei oikein selviä on se Suomen kilvissä vai ei.
 

Mielenkiintoinen W126 ässämese.

"Ollut suomalaisomistuksessa uudesta lähtien. Suomeen auto tuli vuonna 2005 tunnetun teollisuusneuvoksen toimesta."

Ei tule muita tunnettuja teollisuusneuvoksia mieleen kuin Keijo Kopra ja sekin tunteminen perustuu ei-niin mairitteleviin lööppeihin. Olisiko muutenkaan sahamies Sveitsissä autoja ostellut 80-luvulla.

Tärkeätä erikseen mainita 8 kertaa merkkiliikkeessä tehdyt huollot 36v vanhassa.
 
Tärkeätä erikseen mainita 8 kertaa merkkiliikkeessä tehdyt huollot 36v vanhassa.
On sillä tietynlaiselle keräilijälle väliä. Kyllä oman MX-5:n mukana tuli ties mitä huoltokirjaa, lisähuoltoja, carfaxia ja ties mitä orkkis esitteistä avaamattomiin auton luovutuksessa annettuihin asioihin. Noilla on joillekin iso arvo.
 
Noin vähän ajetussa harvinaisessa autossa nuo merkkihuollot/päivämäärät voivat olla hyvinkin paljon arvoa nostattavia asioita. Toki oikea ostaja varmaan syynää noi aika tarkkaa anyway. En tiedä onko tuo hintapyynti liikaa tai liian vähän mutta 50v päästä tuosta maksetaan varmasti enemmän :)
 
Noin vähän ajetussa harvinaisessa autossa nuo merkkihuollot/päivämäärät voivat olla hyvinkin paljon arvoa nostattavia asioita. Toki oikea ostaja varmaan syynää noi aika tarkkaa anyway. En tiedä onko tuo hintapyynti liikaa tai liian vähän mutta 50v päästä tuosta maksetaan varmasti enemmän :)
Oma mielipide on puolestaan päinvastainen: näkisin, että noista maksetaan kovia hintoja nimenomaan nyt, ja ehkä vielä joitakin vuosia eteenpäin (10v?). Toisin sanoen ostajakunta sitä ikäluokkaa, joilla on vanhoista vehkeistä vielä nostalgiamuistoja nuoruudestaan tai lapsuudestaan.

Nykyisiä sukupolvia ei autoilu tai mopoilua puolestaan kiinnosta läheskään niin paljoa kuin meitä -90 ja aikaisemmin syntyneitä. Ja nykypolvi on juuri se, joka noita sitten jatkossa (+10-20v päästä) ostelee, vaan osteleeko kun kiinnostusta ei ole nytkään vaikka noita vanhempia autoja olisi vielä ihan kohtalaisesti saatavilla?
 
On sillä tietynlaiselle keräilijälle väliä. Kyllä oman MX-5:n mukana tuli ties mitä huoltokirjaa, lisähuoltoja, carfaxia ja ties mitä orkkis esitteistä avaamattomiin auton luovutuksessa annettuihin asioihin. Noilla on joillekin iso arvo.

Onhan noilla tietenkin arvoa mutta ei tainnut edes 80-luvulla mersussa olla ihan noin longlife, että 8 kertaa 36 vuoteen riittää. Kyllä tuollaisella hinnalla myytävä klassikko saisi vierailla huollossa kerran vuoteen jos ajatuksissa oli käynnistää tai ajaa.
 
Oma mielipide on puolestaan päinvastainen: näkisin, että noista maksetaan kovia hintoja nimenomaan nyt, ja ehkä vielä joitakin vuosia eteenpäin (10v?). Toisin sanoen ostajakunta sitä ikäluokkaa, joilla on vanhoista vehkeistä vielä nostalgiamuistoja nuoruudestaan tai lapsuudestaan.

Nykyisiä sukupolvia ei autoilu tai mopoilua puolestaan kiinnosta läheskään niin paljoa kuin meitä -90 ja aikaisemmin syntyneitä. Ja nykypolvi on juuri se, joka noita sitten jatkossa (+10-20v päästä) ostelee, vaan osteleeko kun kiinnostusta ei ole nytkään vaikka noita vanhempia autoja olisi vielä ihan kohtalaisesti saatavilla?

Tällä logiikalla vanhoja jenkkejä ei osta kukaan. Kummasti vaan ne autoiksi luokiteltavat (ei siis mikään t-ford) vanhat jenkitkin vaan nostavat hintaansa jatkuvasti vaikka ovat monta kymmentä vuotta vanhempia.

Väheneväthän nuo jatkuvasti ja edelleen rahamiehet näkevät turvallisena pikkurahojen sijoituspaikkana klassikkoautot. Oli niistä sitten kiinnostunut tai ei.
 
Tällä logiikalla vanhoja jenkkejä ei osta kukaan. Kummasti vaan ne autoiksi luokiteltavat (ei siis mikään t-ford) vanhat jenkitkin vaan nostavat hintaansa jatkuvasti vaikka ovat monta kymmentä vuotta vanhempia.

Väheneväthän nuo jatkuvasti ja edelleen rahamiehet näkevät turvallisena pikkurahojen sijoituspaikkana klassikkoautot. Oli niistä sitten kiinnostunut tai ei.
No itsellä meni Tesla myyntiin kun sai vielä rahansa pois. Uutta autoa ei tällä hetkellä kannata ostaa/joutuu odottamaan ja käytetyistä maksetaan älytöntä extraa. Ostin sitten ennen yleisen mutta nykyään harvinaisemman, vähemmän ajetun hyvällä historialla olevan MX-5:n museokilvissä. Noiden arvo ei ainakaan putoa jos pitää kunnossa. Kummasti se ainakin HELPOTTAA myyntiä ja antaa perusteita isommalle pyynnille jos on paperit kunnossa, pientä lisäextraa siitä ja tästä. Kyllä tuossa ihan hyvässä turvassa omat rahat ovat ja on vielä bonuksena naurettavan halpa omistaa koska museokilpinen.

Enkä jaksa uskoa että tuo vaihto polttiksista sähkisten himoamiseen vielä tapahtuu (vertaa aikanaan höyryautot vs polttikset). Iso iso osa muksuista ovat aivan täpinöissään kun ajan katto alhaalla auki ja osoitellaan ja näytellään peukkua. Sama into oli nuorilta 100A:n kanssa. Junnut jotka eivät ole olleet edes mietinnässä ja monesti joidenkin aiempien autojen kohdalla edes heidän vanhempansa eivät ole syntyneet ja silti nuo tietyt klassikot herättävät yhä tunteita. Ja eivät nuo sulje toisiaan pois. Tiedän muksuja joiden toinen unelma-auto oli ennen Teslojen kansanautoksi muuttumista Tesla ja/tai joku klassikko.

@irspa juu ei noissa noin vanhoisa longlifejä ollut juu. En ole niin kiinnostunut noista niin en ole katsonut ilmoitusta, mutta jos tosiaan kehutaan huoltohistoriaa ja merkinnät kahdeksasta huollosta tuona aikana niin varsin erikoista eikä luonnollisesti kerro välttämättä mistään erinomaisesta ylläpidosta, ellei nyt ole seisonut lämpimässä tallissa ajamattomana koko tuota aikaa. Tosin huomioitava että aikanaan öljynvaihto ja muut nykyään harvinaisemmat huollot ja säädöt olivat enemmänkin vähän kuin pissapojan täyttö vs nykyään. Ei välttämättä kirjattu mihinkään kun oli niin normaalia.
 

Mielenkiintoinen W126 ässämese.

"Ollut suomalaisomistuksessa uudesta lähtien. Suomeen auto tuli vuonna 2005 tunnetun teollisuusneuvoksen toimesta."

Ei tule muita tunnettuja teollisuusneuvoksia mieleen kuin Keijo Kopra ja sekin tunteminen perustuu ei-niin mairitteleviin lööppeihin. Olisiko muutenkaan sahamies Sveitsissä autoja ostellut 80-luvulla.
On kyllä hieno ja mielenkiintonen, vaikken mersumies olekkaan. Mutta hinta on kyllä huh...toki, taitaa tuo yksilö aika keräilykampe olla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 892
Viestejä
4 585 140
Jäsenet
75 521
Uusin jäsen
valkealinja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom