Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Tollanen vähän ajettu japsi olis ihan kiva käyttis vähemmän ajavalle ja autonhuoltotaidot omaavalle, kun tollasen vois vielä massailla ja sais aika huoletonta ajoa vuosikausiksi halvoilla varaosilla ja yksinkertasella tekniikalla ikänsä puolesta mutta taitavat olla niin lamamalleja ettei edes ilmastointia löydy...
 
Tollanen vähän ajettu japsi olis ihan kiva käyttis vähemmän ajavalle ja autonhuoltotaidot omaavalle, kun tollasen vois vielä massailla ja sais aika huoletonta ajoa vuosikausiksi halvoilla varaosilla ja yksinkertasella tekniikalla ikänsä puolesta mutta taitavat olla niin lamamalleja ettei edes ilmastointia löydy...
Turhaa niitä enää massailee, ruosteessa jo molemmat
 
Tollanen vähän ajettu japsi olis ihan kiva käyttis vähemmän ajavalle ja autonhuoltotaidot omaavalle, kun tollasen vois vielä massailla ja sais aika huoletonta ajoa vuosikausiksi halvoilla varaosilla ja yksinkertasella tekniikalla ikänsä puolesta mutta taitavat olla niin lamamalleja ettei edes ilmastointia löydy...
Onhan noissa ainakin AC-käyttökytkin tossa keskikonsolissa. Kai ne olis tuleet ilman katkaisijaa, jos ilmastointi ei olisi varusteena.
1692163300675.png
 
Mun vanhasta pieteetillä pidetystä Saabista uhkaa tulla kiertopalkinto, kumpa joku sabanisti sen kävis poimimassa varmaan talteen. Pelkään että menee pilattavaksi ja paalataan vuoden päästä, olis ihan helvetillistä tuhlausta. Upotin tuohon viiden vuoden aikana kymppitonnin rahaa.

Vaihdoin sen liikkeeseen ihan siedettävällä korvauksella pari viikkoa sitten kun olin ensin yrittänyt vuoden myydä. Nyt on hinta aika pohjamudissa jos haluaa aero-femman mitä ei tarvi kuin ajaa ja öljyjä vaihtaa.

Ps. myyjä on napannut suurimman osan myyntitekstistä mun vanhasta ilmoituksesta.

Saab 9-5 4d A Aero Porrasperä 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Onhan noissa ainakin AC-käyttökytkin tossa keskikonsolissa. Kai ne olis tuleet ilman katkaisijaa, jos ilmastointi ei olisi varusteena.
Eipä ole ensimmäisessä katkaisijaa. Mutta yksi vika- ja huoltokohde vähemmän :) Manuaali-ilmastointi oli lisävaruste halvimmissa Almeran varustetasoissa.

Turhaa niitä enää massailee, ruosteessa jo molemmat
Tuskin on kovin ruosteessa, kun on aikaisemminkin pohja käsitelty ja vähät kilometrit. Olen ajanut 250 tkm ajetulla Almeralla, jota ei oltu koskaan massattu, eikä siinäkään ruoste pahoin kukkinut. Äärettömän halpa käyttöauto ja kuluttaa vähän. Jälkimmäisessä on kytkin poltettu 50 tkm kohdalla mutta se on normaalia, kun vanha ihminen on ajanut manuaalivaihteisella autolla.

ni kyllähän nyt 66hv Almerastakin pitää kunnon rahat saada.
Tehossa on virhe. N16 Almeran 1.5 QC15DE moottori on 66 kW, eli 90 hv. Myyntihintaan en ota kantaa, harvemmin noin vähän ajettuja kuitenkaan löytää.
 
Viimeksi muokattu:
Tuskin on kovin ruosteessa, kun on aikaisemminkin pohja käsitelty ja vähät kilometrit. Olen ajanut 250 tkm ajetulla Almeralla, jota ei oltu koskaan massattu, eikä siinäkään ruoste pahoin kukkinut. Äärettömän halpa käyttöauto ja kuluttaa vähän. Jälkimmäisessä on kytkin poltettu 50 tkm kohdalla mutta se on normaalia, kun vanha ihminen on ajanut manuaalivaihteisella autolla.

Sinisessä reikä jo lokarissa ja alustahan noissa ruostuu käsiin, meillä oli 14v vanha japski ja oli kuin uusi päältä, pohjaan kun katsoi niin ruskeaa koko alusta täynnä ja pahimmat kohdat (peltisaumat ja helmojenkulmat) oli paksussa ruosteessa ja olisi jo parissa/kolmessa vuodessa vaatinut korjauspalaa. Tuollaiset kohdat kun alkaa menemään niin se on sitten joka vuotinen operaatio ottaa uusi paikka kokonaa auki että saa sen ruosteen sieltä peltien väleistäkin pois...
 
Sinisessä reikä jo lokarissa ja alustahan noissa ruostuu käsiin, meillä oli 14v vanha japski ja oli kuin uusi päältä, pohjaan kun katsoi niin ruskeaa koko alusta täynnä ja pahimmat kohdat (peltisaumat ja helmojenkulmat) oli paksussa ruosteessa ja olisi jo parissa/kolmessa vuodessa vaatinut korjauspalaa. Tuollaiset kohdat kun alkaa menemään niin se on sitten joka vuotinen operaatio ottaa uusi paikka kokonaa auki että saa sen ruosteen sieltä peltien väleistäkin pois...

Nissaneissa on etulokasuojat ruuveilla kiinni ja helppo vaihtaa tai kitata. Hyvällä tuurilla saa muutamalla kympillä saman värisen lokarin purkaamolta.

Jos autoliike kirjoittaa, että ruostetta ei ole muualla, niin tuskin se kovin paljon valehtelee (alustan olisi voinut kyllä kuvata). Eri asia jos auton mittarissa on 200 tkm. Mutta jos joku hairahtuu vanhan auton hommaamaan päivittäiseen ajoon, niin kannattaa ainakin öljytä pohja ja kotelot sisäpuolelta.
 
Eipä ole ensimmäisessä katkaisijaa. Mutta yksi vika- ja huoltokohde vähemmän :) Manuaali-ilmastointi oli lisävaruste halvimmissa Almeran varustetasoissa.


Tuskin on kovin ruosteessa, kun on aikaisemminkin pohja käsitelty ja vähät kilometrit. Olen ajanut 250 tkm ajetulla Almeralla, jota ei oltu koskaan massattu, eikä siinäkään ruoste pahoin kukkinut. Äärettömän halpa käyttöauto ja kuluttaa vähän. Jälkimmäisessä on kytkin poltettu 50 tkm kohdalla mutta se on normaalia, kun vanha ihminen on ajanut manuaalivaihteisella autolla.


Tehossa on virhe. N16 Almeran 1.5 QC15DE moottori on 66 kW, eli 90 hv. Myyntihintaan en ota kantaa, harvemmin noin vähän ajettuja kuitenkaan löytää.

Ovatko nuo Almerat ikinä olleet huolettomia autoja? Muistan kun siskoni osti juuri tuollaisen Nissanin "varmana käyttöautona" vajaa 200 tkm ajettuna. No, varusteita ei tosiaan ollut mitään mitä korjata (ihan kuin ilmastointia edes pitäisi korjata, jos ei halua...), pellit sen sijaan ruostuivat pian puhki, moottori soi öljyä ja remonttilaskuja kertyi kahden vuoden aikana sen verran, että auto päätyi paaliin alle 15 vuoden ikäisenä. Puhumattakaan ajomukavuudesta, joka oli saman ikäisen Citroënin rinnalla kammottava. Auton melutaso oli sitä luokkaa, että jos moottoritietä pystyi välttämään, se todellakin kierrettiin.

Mutta luotettava japsi!
 
Ovatko nuo Almerat ikinä olleet huolettomia autoja? Muistan kun siskoni osti juuri tuollaisen Nissanin "varmana käyttöautona" vajaa 200 tkm ajettuna. No, varusteita ei tosiaan ollut mitään mitä korjata (ihan kuin ilmastointia edes pitäisi korjata, jos ei halua...), pellit sen sijaan ruostuivat pian puhki, moottori soi öljyä ja remonttilaskuja kertyi kahden vuoden aikana sen verran, että auto päätyi paaliin alle 15 vuoden ikäisenä. Puhumattakaan ajomukavuudesta, joka oli saman ikäisen Citroënin rinnalla kammottava. Auton melutaso oli sitä luokkaa, että jos moottoritietä pystyi välttämään, se todellakin kierrettiin.

Mutta luotettava japsi!
Vain suomalainen pitää paalikuntoista japskia hyvänä ostoksena :facepalm:
 
Se olikin mallisarjansa huippumalli. Kovan pyynnin ymmärtäisi jos tuo Honda olisi vastaavasti "ärrä". Mutta pointtihan tuossa ilmoituksessa oli huvittavan ylimielinen teksti suhteessa myyntituotteen laatuun. Uusituilla tuning-osilla on valitettavasti vain käyttöarvo.
Näille löytyy yllättävän paljon ottajia (ja harrastajia). Skene näiden ympärillä vain on sellainen "performance" -orientoitunut että ei näitä juuri näy muuta kuin radoilla. Kaiken maailman creme de la creme miitingit näillä aika usein jää välistä jolloin tavan kaveri ei välttämättä hoksaa tällaisen ideaa.
 
Mun vanhasta pieteetillä pidetystä Saabista uhkaa tulla kiertopalkinto, kumpa joku sabanisti sen kävis poimimassa varmaan talteen. Pelkään että menee pilattavaksi ja paalataan vuoden päästä, olis ihan helvetillistä tuhlausta. Upotin tuohon viiden vuoden aikana kymppitonnin rahaa.

Vaihdoin sen liikkeeseen ihan siedettävällä korvauksella pari viikkoa sitten kun olin ensin yrittänyt vuoden myydä. Nyt on hinta aika pohjamudissa jos haluaa aero-femman mitä ei tarvi kuin ajaa ja öljyjä vaihtaa.

Ps. myyjä on napannut suurimman osan myyntitekstistä mun vanhasta ilmoituksesta.

Saab 9-5 4d A Aero Porrasperä 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto
Pahoittelen OT, mutta kun miettii mitä huolto/korjauskohteita on sähköauto vs polttomoottori suuremmilla kilsoilla, niin tuosta saa hyvää listaa.
 
Ihmeen siisti Saab kilometreihin nähden. Näemmä siirtynyt jo seuraavalle omistajalle.

Oliks näissä se night node tjms joka sammuttaa muut valot sisältä paitsi nopeusmittarin? Hieno keksintö varsinkin kun katsoo sähköautojen multimediahelvettiä.
 
Ihmeen siisti Saab kilometreihin nähden. Näemmä siirtynyt jo seuraavalle omistajalle.

Oliks näissä se night node tjms joka sammuttaa muut valot sisältä paitsi nopeusmittarin? Hieno keksintö varsinkin kun katsoo sähköautojen multimediahelvettiä.

Joo se oli todella hienossa kunnossa kun ostin reilu viisi vuotta sitten 245tkm ajettuna, pidetty kyllä tarkasti. Sen jälkeen poltinkin sihen rahaa aika tavalla kun koitin pitääkin sitä jatkuvasti tiptop-kondiksessa. Hyvin se menikin aina leimasta läpi ilman huomautuksia.

Night mode löytyy ja se on tosiaan säkkipimeällä hieno ominaisuus.
 
Pahoittelen OT, mutta kun miettii mitä huolto/korjauskohteita on sähköauto vs polttomoottori suuremmilla kilsoilla, niin tuosta saa hyvää listaa.

Heh, totta.

Sähköpirssissä se on sitten vaan kertalaaki ja vielä tuplaten isompi summa. Tai voi olla jo noilla kilsoilla jo toinenkin laaki (ajoakku) menossa.
 
Heh, totta.

Sähköpirssissä se on sitten vaan kertalaaki ja vielä tuplaten isompi summa. Tai voi olla jo noilla kilsoilla jo toinenkin laaki (ajoakku) menossa.
Joo, mutta alkaa näyttää epätodennäköiseltä. Jatketaan muualla jos jatkuu.
 
Ovatko nuo Almerat ikinä olleet huolettomia autoja? Muistan kun siskoni osti juuri tuollaisen Nissanin "varmana käyttöautona" vajaa 200 tkm ajettuna. No, varusteita ei tosiaan ollut mitään mitä korjata (ihan kuin ilmastointia edes pitäisi korjata, jos ei halua...), pellit sen sijaan ruostuivat pian puhki, moottori soi öljyä ja remonttilaskuja kertyi kahden vuoden aikana sen verran, että auto päätyi paaliin alle 15 vuoden ikäisenä. Puhumattakaan ajomukavuudesta, joka oli saman ikäisen Citroënin rinnalla kammottava. Auton melutaso oli sitä luokkaa, että jos moottoritietä pystyi välttämään, se todellakin kierrettiin.

Mutta luotettava japsi!
Tähän täytyy vastata kun kerta kysytään. Minulla oli Almera käytössä kymmenisen vuotta sitten, ajoin 40tkm. Muuta ei tarvinnut kuin öljyjä ja suodattimia vaihdella. Niin tylsä auto kun mitään ei hajonnut, öljyä ei syönyt, eikä 1.5 ollut liian äkäinen että olisi sakkoja saanut eikä ollut edes ruostetta. :rofl: Omallani oli ajettu 172tkm kun se lähti vaihtoon seuraavaan autoon. Kaikkien QG-koneiden ongelma on venyvä ketju ja siihen liittyvät ongelmat, on vaihtokunnossa lähes kaikissa viimeistään siinä 250tkm paikkeilla, riippuu miten paljon rääkätty. QG18-versioon kuului sitten myös öljynsyönti, se vihonviimenen valinta Almeraan tai Primeraan.
 
Ovatko nuo Almerat ikinä olleet huolettomia autoja? Muistan kun siskoni osti juuri tuollaisen Nissanin "varmana käyttöautona" vajaa 200 tkm ajettuna. No, varusteita ei tosiaan ollut mitään mitä korjata (ihan kuin ilmastointia edes pitäisi korjata, jos ei halua...), pellit sen sijaan ruostuivat pian puhki, moottori soi öljyä ja remonttilaskuja kertyi kahden vuoden aikana sen verran, että auto päätyi paaliin alle 15 vuoden ikäisenä. Puhumattakaan ajomukavuudesta, joka oli saman ikäisen Citroënin rinnalla kammottava. Auton melutaso oli sitä luokkaa, että jos moottoritietä pystyi välttämään, se todellakin kierrettiin.

Mutta luotettava japsi!

Taisi 1998 olla viimeisiä vuosimalleja, jotka kasattiin Japanissa? Tämän jälkeen siirtyi britteihin. Mulla oli Japanin Almera junnuna nelisen vuotta ja se meni vaihtoon siinä vaiheessa kun rupesi mätänemään. Mitään teknistä vikaa siinä ei ollut koskaan, että sen puoleen jätti kyllä hyvät muistot.
 
Noin sivujuonteena olisipa kiva tietää monta autoa on ostettu tänne linkityksen perusteella. Ei nimittäin ole yksi eikä kaksi kertaa, kun on linkittänyt jonkun viikkoja tai jopa kuukausia myynnissä olleen auton tänne ja se on mennyt seuraavana päivänä kaupaksi.... joku yksittäinen kerta voisi olla puhdasta sattumaa mutta näitä on vuosien varrella sattunut lukuisia.... :D

Tuo vähän ylempänä oleva A4 oli vain yksi esimerkki.
 
Viimeksi muokattu:
Taisi 1998 olla viimeisiä vuosimalleja, jotka kasattiin Japanissa? Tämän jälkeen siirtyi britteihin. Mulla oli Japanin Almera junnuna nelisen vuotta ja se meni vaihtoon siinä vaiheessa kun rupesi mätänemään. Mitään teknistä vikaa siinä ei ollut koskaan, että sen puoleen jätti kyllä hyvät muistot.

tehtiin 98 jälkeenkin, n16 (00-06) korimallista sedan oli vielä japanissa tehty mutta ~00 alkaen hatchbackit tehtiin briteissä. molempia tuotiin suomeen.
 
Libyalaisen sheikin ex- Mini myynnissä :) Huoltokirja ilmeisesti tippunut mereen Malta -> manner välisellä matkalla :D https://www.nettiauto.com/mini/cooper-s/13711416

Omistajia: 1 :sfacepalm:

"Itse olen vasta auton toinen omistaja. Ensimmäinen oli Libyalainen sheikki joka piti autoa Maltalla loma-autona, jolta minä sen ostin asuessani siellä reilu 2v sitten
"Erittäin huolella pidetty, mutta valitettavasti huoltokirja hukkunut kun toin auton Suomeen, tosin näillä kilometreillä huoltoja ei ole auton elinikänä montaa ollut. Kunnosta jopa sokeakin näkee että kilometrit pitävät paikkaansa."
 
"Erittäin huolella pidetty, mutta valitettavasti huoltokirja hukkunut kun toin auton Suomeen, tosin näillä kilometreillä huoltoja ei ole auton elinikänä montaa ollut. Kunnosta jopa sokeakin näkee että kilometrit pitävät paikkaansa."

Pitäisi olla 18 merkintää huoltokirjassa :facepalm:

ja ratti kiiltää kuin 200tkm ajetussa
 
Auton ulkokuoressa pieniä kauneus virheitä, molemmista lokasuojista viimetalvena irtosi maalipinta ja tällä hetkellä vain ruoste suojattu, saanut piennen pusun takapuskuriin ja pieni lommo kuskin ovessa oven kahvan yläpuolella

Voisin kuvitella että tuolla hinnalla olisi maalipinta kunnossa edes jotenkin.
 
On nääkin perkale kallistunu. Taisin omasta -92 alle 200tkm ajetusta perus-rätsästä saada 3000€ joskus reilu 10v sitten :D

Tottakai kallistuvat mitä harvinaisemmiksi käyvät. 10v päästä jos joku vielä löytyy niin hintapyynti on varmasti 9900e :D
 
Ei ole ikinä ollut omasta puolesta tiloja autojen säilyttämiseen, eli ei ole ainakaan tähän mennessä kertaakaan harmittanut autoista luopuminen. Sen sijaan kaksipyöräisiä olisi kannattanut säästää. Ne ovat paljon helpomia säilyttää.
 
Ei ole ikinä ollut omasta puolesta tiloja autojen säilyttämiseen, eli ei ole ainakaan tähän mennessä kertaakaan harmittanut autoista luopuminen. Sen sijaan kaksipyöräisiä olisi kannattanut säästää. Ne ovat paljon helpomia säilyttää.

Itekin panttasin Saabia (tännekin linkannut joskus) viime talven tallissa kuukausimaksulla kun ei auto mennyt kaupaksi. Annoin sitten periksi tuossa pari viikkoa sitten ja vaihdoin sen liikkeessä toiseen. Sain hyvän korvauksen kuitenkin vaihdossa (kuitenkin alle puolet siitä mitä upotin siihen viiden vuoden aikana) ja vaikka pahalta tuntui, tippa linssissä vedin ihan kännit sen takia niin nyt on jo kevyt olo kun vain yksi auto.
 
Räksä menee ensi kuussa talvehtimaan jossei kellekään kelpaa https://www.nettiauto.com/honda/crx/13782247

Nämä oli aikanaan naisten suosiossa, en tiedä miksi. Näin kesällä yhden valkoisen ja kuskina tietysti (keski-ikäinen) nainen.

Tässä on klassikon aineksia. Sopivasti jos auto näkyisi jossain Netflix sarjassa tjms niin suosio ja hinnat nousisivat. Nyt on arvo todennäköisesti alimmillaan.
 
Kyllähän tuo CRX mukavasti kiersi, vaikkei tehoa ollutkaan kuin se 131hv niin eipä painanut korikaan paljon....

 
Kyllähän tuo CRX mukavasti kiersi, vaikkei tehoa ollutkaan kuin se 131hv niin eipä painanut korikaan paljon....



Näitä autoja tulee kyllä ikävä, ei ennen tarvittu mitään +300hv että saatiin hyvä suorituskyky...
 
Muistan kans kun CRXllä ajelin niin kiihtyvyys oli messevää, oli moni lippispää penarin ratissa ihmeissään kun tempasin rampilta sekaan. 160km/h vauhdissa tuntui että se lähtee lentoon :lol:
 
Muistan kans kun CRXllä ajelin niin kiihtyvyys oli messevää, oli moni lippispää penarin ratissa ihmeissään kun tempasin rampilta sekaan. 160km/h vauhdissa tuntui että se lähtee lentoon :lol:

Euro-samaralla oli aikonaan lentoon lähtö fiilis jo 120km/h
 
Ei ole ikinä ollut omasta puolesta tiloja autojen säilyttämiseen, eli ei ole ainakaan tähän mennessä kertaakaan harmittanut autoista luopuminen. Sen sijaan kaksipyöräisiä olisi kannattanut säästää. Ne ovat paljon helpomia säilyttää.
Tää on sinänsä ihan hyvä pointti, että jos makselee esimerkiksi harrastepelistä jotain kimppahalliosuutta jollain parin satasen kuukausimaksulla, niin siinä voi jo laskea harrastukselle ihan hyvin hintaa ja joku tyyliin taloyhtiön parkkitalokin voi maksaa sen 50€/kk niin on sekin jo 600€ vuodessa siitä ilosta, että auto löytyy. Itsellä olis varmaan harrasteauto jäänyt hankkimatta, jos ei olis omasta takaa ollut alkuun sukulaisten kautta sisäpaikkaa talveksi ja nykyään omaa. Mikäs siinä säilytellessä, jos käyttöautoa raaskii talvet pitää pihalla ja varata tallia harrastepelille.
 
Tuo on ihan pökön oma spoikka, mutta kuuluiko Grand Tourismeen - sitä en tiedä. Jos tuo on orkkiskuntoinen alkuperäinen GT niin voisi olla ihan ostamisen arvoinen peli, luulen että hinnat noissa on nousujohteiset.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 884
Viestejä
4 584 984
Jäsenet
75 520
Uusin jäsen
Prosti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom