Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Myydään vientiin, Offroad autoksi tai varaosina :D melkosta. Helvetin hieno kapistus kyllä ulkomuodollisesti. Tykkään todella paljon.

Hieno kyllä, mutta en ymmärrä miksi roudata Suomeen ja sitten yrittää myydä jonnekin missä sen rekisteriin saaminen on mahdollista :D Offroadista en mitään tiedä, mutta noin ulkonäöllisesti vaikea kuvitella että tuo siellä menestyisi ilman rajuja modifikaatioita. Saa olla kohtalaisen tärkeä käyttöauto että tuon ostaa sille "varaosiksi" :D

Suomessa myynnissä lähes uusi Toyota Land Cruiser, jonka rekisteröinti taitaa olla mahdotonta Olihan tuosta jo ihan "uutinen"

Välillä tuntuu, että tämäkin ketju on "nettiauton katsotuimmat" eikä mikään löydöt. Jos nyt olettaa, että suurin osa tätäkin ketjua seuraavista tutkii nettiautoa, niin miksi nämä saatanan lepakkofiatit, cruiserit tai vaikka violettivanteinen MB-A pitää aina linkata?

Esim tuo Rav4 enemmän kuin tarpeellista, ettei kukaan hairahda ja tietoisuus leviää.

Löydetään hyviä ja mielenkiintoisia pelejä tai sitten vaihtoehtona nämä jobbarit sun muut harmaan alueen kaupistelijat. Nämä on niitä "löytöjä".

Nöyrimmät pahoitteluni, luulin tämän olevan ns. ihmettely ketju. Kuten ylempänä jo totesin, niin ihmetyttää miksi tuo on alunperin tänne tuotu.

Mutta onko tänne siis tarkoitus linkata vain erityisen hyviä löytöjä ja varoituksia pommeista ?
 
Onko myyjä Sakan Kaski? Eiköhän se ole vain "huti" ostos josta luultu syystä tai toisesta olevan EU-tyyppihyväksytty, tai että valmistajalta saisi laput kilvittämiseen / trafilta poikkeusluvan?
 
Ihmetyttää kyllä miten Land Cruiseria ei saisi kilpiin kun kerran Japanin tuontiautotkin saa melko helposti kilpiin. Molemmat kuitenkin EU ulkopuolelta tuotuja.
 
Vanhat päästöt esim?
Tai ei ole otettu käyttöön trafin mielestä?
Syitä voi vain arvailla näillä pohjatiedoilla.
 
1681807551349.png

Näin lukee Toyotan sivuilla. Ilmeisesti autoa ei ole tyyppihyväksytty markkina-alueellemme. Tiedä sitten, saisiko tuon todistuksen hankittua Dubain Toyotalta?
 
Toisaalta eihän Japanin tuontiautoihinkaan tarvita CoC, Japanin autothan "yksittäishyväksytään" koska tulleet EU ulkopuolelta en nyt ymmärrä näillä lähtötiedoilla että miksi näin ei voitaisi toimia Land Cruiserin kohdalla. Ainoa kysymysmerkki on jos auto on tuotu "uutena" eli tällöin pitäisi olla sertifikaatteja? Autohan on vm22 eli tämä ehkä voisi olla syy.
 
-
Toisaalta eihän Japanin tuontiautoihinkaan tarvita CoC, Japanin autothan "yksittäishyväksytään" koska tulleet EU ulkopuolelta en nyt ymmärrä näillä lähtötiedoilla että miksi näin ei voitaisi toimia Land Cruiserin kohdalla. Ainoa kysymysmerkki on jos auto on tuotu "uutena" eli tällöin pitäisi olla sertifikaatteja? Autohan on vm22 eli tämä ehkä voisi olla syy.
Niin eikö Japanista tuoda kuitenkin verrattain vanhaa kalustoa, ajalta ennen Euro-6 päästöjä ja muita. Näitä pakasta vedettyjä voi olla oikeasti aika vaikea saada kilpiin täälläkään. Olisiko tuotu muuttoautona tjsp. ja ajateltu nopeasti kipattavan esim. itärajan taakse, tai virheellisesti luotettu että kilvetys onnistuisikin, ja nyt on paska käsissä
 
Toisaalta eihän Japanin tuontiautoihinkaan tarvita CoC, Japanin autothan "yksittäishyväksytään" koska tulleet EU ulkopuolelta en nyt ymmärrä näillä lähtötiedoilla että miksi näin ei voitaisi toimia Land Cruiserin kohdalla. Ainoa kysymysmerkki on jos auto on tuotu "uutena" eli tällöin pitäisi olla sertifikaatteja? Autohan on vm22 eli tämä ehkä voisi olla syy.

Japanin, Usan, Kanadan ja Eteläkorean markkinoille tehdyt autot on vain saaneet helpomman kohtelun ja ey-tyyppihyväksyntöjä ei vaadita. Riittää, että auto täyttää kyseisten valtioiden omat vaatimukset. Kaikilta muilta ETA - alueen ulkopuolelta tulevilta nuo tyyppihyväksynnät vaaditaan.
 
Ihmetyttää kyllä miten Land Cruiseria ei saisi kilpiin kun kerran Japanin tuontiautotkin saa melko helposti kilpiin. Molemmat kuitenkin EU ulkopuolelta tuotuja.
Kyllähän sen saa, en täysin ymmärrä miksi jutussa väitetään näin. Kyllähän se maksaa mutta kilvet on mahdollista saada.
 
Totta, mutta väärin kertoa etteikö saisi kilpiin; verotuksesta se ei ainakaan jää kiinni.
Tai sitten kun puhutaan vähän käytetystä niin auton tausta, käynyt esim Puolan korikorjaamoiden kautta. Tai vin ja Google kertoo jotain taustasta. Tai joku pakotteiden alaisuuteen kuuluva asia. Nämä vaan veikkailuja. Ei todellista tietoa autosta eikä kauppiaasta.
Ja hiljattain paljastui se että osasta tuonti autoista verot maksamatta vaikka ovat Suomen kilvissä. Ja autot vaihtaneet vielä omistajaa. Mukavia yllätyksiä tiedossa.
 
Viimeksi muokattu:
Tai sitten kun puhutaan vähän käytetystä niin auton tausta, käynyt esim Puolan korikorjaamoiden kautta. Tai vin ja Google kertoo jotain taustasta. Tai joku pakotteiden alaisuuteen kuuluva asia. Nämä vaan veikkailuja. Ei todellista tietoa autosta eikä kauppiaasta.
Ja hiljattain paljastui se että osasta tuonti autoista verot maksamatta vaikka ovat Suomen kilvissä. Ja autot vaihtaneet vielä omistajaa. Mukavia yllätyksiä tiedossa.

Taisi olla IL joka uutisoi Vitoista mitä rekattu KA:si , olikohan vielä uusia vai uudehkoja. Ei painot riitä mutta jotenkin oli muutettu jotain akselipainoja tms ja hienosti meni läpi.

Tietenkin pitää miettiä onko suomen systeemeissä valuvikaa kun tälläisiä pitää edes ihmetellä.
Romuja ja varastettuja ei tietenkään pidä hyväksyä.
 
Taisi olla IL joka uutisoi Vitoista mitä rekattu KA:si , olikohan vielä uusia vai uudehkoja. Ei painot riitä mutta jotenkin oli muutettu jotain akselipainoja tms ja hienosti meni läpi.

Tietenkin pitää miettiä onko suomen systeemeissä valuvikaa kun tälläisiä pitää edes ihmetellä.
Romuja ja varastettuja ei tietenkään pidä hyväksyä.
Ei liittynyt tuo verohuijaus mitenkään noihin ka pakuihin. Vaan ihan rehellisesti kalliista autoista verot maksamatta vaikka Suomen kilvissä. Yli tuhat kappaletta mistä firmat jättäneet verot maksamatta, ja hölmö tulli antanut siltikin luvan rekisteröidä.
 
Viimeksi muokattu:
Olis tarkotus tätä käydä kattomassa....onko jotain erityistä mihin pitäs kiinnittää huomiota? audia en oo koskaan omistanu enkä v8 konettakaan....onko noissa jotain tyyppijuttuja jotka olis hyvä tarkistaa? hihnanvaihto nyt ainakin ettei ihan heti ole ajankohtanen koska luultavasti tohon semmonen maksaa aika paljon.

 
Olis tarkotus tätä käydä kattomassa....onko jotain erityistä mihin pitäs kiinnittää huomiota? audia en oo koskaan omistanu enkä v8 konettakaan....onko noissa jotain tyyppijuttuja jotka olis hyvä tarkistaa? hihnanvaihto nyt ainakin ettei ihan heti ole ajankohtanen koska luultavasti tohon semmonen maksaa aika paljon.

Jakoketju venyy tai kiristimet/ohjurit pettää ja vaihto vaatii moottorin noston autosta ja hintalappu varmaan lähelle auton hintaa. Toki jos on kuitit vaihdosta niin ei heti tarvi olla uusimassa, tuon riskin takiahan nuo ovat puoli-ilmaisia.
 
Olis tarkotus tätä käydä kattomassa....onko jotain erityistä mihin pitäs kiinnittää huomiota? audia en oo koskaan omistanu enkä v8 konettakaan....onko noissa jotain tyyppijuttuja jotka olis hyvä tarkistaa? hihnanvaihto nyt ainakin ettei ihan heti ole ajankohtanen koska luultavasti tohon semmonen maksaa aika paljon.


Luitko edes koko ilmoitusta ajatuksella? Kaikenlaisia vikoja jo valmiina, toinen vaihdeloota mukaan syystä... mitähän muuta.

Jos A6 quatro avant 3.0 tdi täysin paska ja mätä kiinnostaa mikä ei edes käy, vika voi olla missä vaan, voin kysäistä omistajalta ellei oo mennyt jo paaliin.
 
Hieno kyllä, mutta en ymmärrä miksi roudata Suomeen ja sitten yrittää myydä jonnekin missä sen rekisteriin saaminen on mahdollista

Veikkaan että työt loppuneet ja firma maksanut auton siirron. Jenkeistä tuli aikanaan kanssa kaikenlaista täällä outoa mallia kun jengi sai paluumuuton firman piikkiin ja kyytiin mahtus autokin. Nykyään rahti on niin kallista että harvinaisempaa.
 
Jakoketju venyy tai kiristimet/ohjurit pettää ja vaihto vaatii moottorin noston autosta ja hintalappu varmaan lähelle auton hintaa. Toki jos on kuitit vaihdosta niin ei heti tarvi olla uusimassa, tuon riskin takiahan nuo ovat puoli-ilmaisia.
Onks tossa ketjukone? vanhempikoppanen vastaava on hihnalla ja sen vaihto onnistuu ilman koneen siirtämistä
 
Onks tossa ketjukone? vanhempikoppanen vastaava on hihnalla ja sen vaihto onnistuu ilman koneen siirtämistä
Kyllä on C6 A6 V6 ja V8 koneessa ketjut kun ei ilmeisesti hihnan kanssa olisi mahtunut konehuoneeseen, sama vika koskee myös ainakin 3.2 konetta kanssa, itse kanssa näitä katselin mutta en uskaltanut ottaa riskiä.
 
Viimeksi muokattu:
Olis tarkotus tätä käydä kattomassa....onko jotain erityistä mihin pitäs kiinnittää huomiota? audia en oo koskaan omistanu enkä v8 konettakaan....onko noissa jotain tyyppijuttuja jotka olis hyvä tarkistaa? hihnanvaihto nyt ainakin ettei ihan heti ole ajankohtanen koska luultavasti tohon semmonen maksaa aika paljon.

Saa olla kyllä täydellinen idiootti että ostaan tuon aikakauden v8 audin, edes harrasteautoksi...
 
Saa olla kyllä täydellinen idiootti että ostaan tuon aikakauden v8 audin, edes harrasteautoksi...
Lainaus ilmoituksesta, jossa kerrottu kaikki mitkä toimii.
238000km ajettu A6 Audi. Ajoltaan ja ääniltään upea siisti kokonaisuus, josta pienellä laitolla mahtava peli jokapäiväiseen ajoon.
Tosin en luottaisi tuohon upaääni juttuunkaan.
Pinestä laitosta kertoo jotain se että auto ei ole tieliikennekelpoinen, ja korjailu yrityksiä ollut, luulis pienet jutut tehdyn, jos niillä saisi edes ajokelpoiseksi.
Jostain syystä olisi vaihdelaatikkoakin tarjolla, kuuluuko se siihen pientälaittoa vaativaan juttuun.
 
^ no kolmen tonnin pyynnillä saanee mitä tilaa. Jos ei saa ajokuntoista eiköhän osien ja korin myynnillä saa omansa pois. Hienot nahkapenkitkin mitä yhdessä kuvassa vähän näkyy.
 
Onhan tuo vähän kuin kaivaisi verta nenästä ostaa tieliikenteestä poistettu kolmen tonnin V8 Audi vain sen takia, että auton pitää olla vähintään 3 litrainen V6.

Kiertäisin kaukaa nämä "pienellä laitolla kuntoon" ilmoitukset, varsinkin kun laite ei ole edes tieliikennekelpoinen.
 
Onhan tuo vähän kuin kaivaisi verta nenästä ostaa tieliikenteestä poistettu kolmen tonnin V8 Audi vain sen takia, että auton pitää olla vähintään 3 litrainen V6.

Kiertäisin kaukaa nämä "pienellä laitolla kuntoon" ilmoitukset, varsinkin kun laite ei ole edes tieliikennekelpoinen.
Lainaus ilmoituksesta
238000km ajettu A6 Audi. Ajoltaan ja ääniltään upea siisti kokonaisuus, josta pienellä laitolla mahtava peli jokapäiväiseen ajoon.
Tuossa mainittu kaikki mikä toimii, tosin en noista äänistä olisi satavarma, upea, sisäkuvat viidenmetrin päästä...

Pientälaittoa kuvaa hyvin se ettei ole tieliikennekelpoinen, jotain yritetty korjata mutta ei ole saatu kuntoon, jos pienellä laitolla saisi auton edes liikenne kelpoiseksi, niin kyllä se olisi tehty.

Vaihdelaatikkon saisi kaupanpäälle, onkohan se tarpeen siinä pienessä laitossa.


Toki kannusta kysyjää käymään katsomassa, mutta lähtiessä nyt muistaa sen että jos ilmoituksessa ei ole kerrottu niitä oleellisia juttuja, niin todennäköisesti ne on sellaisia mitkä karkottaa loputkin potenttiaaliset ostajat.


Edit:
Ilmoitusta on hiljan päivitetty, ja silti ei ole avattu miksi ei ole tieliikenne kelpoinen, eikös se ollut katsastettu viimesyksynä.
 
Viimeksi muokattu:
Lainaus ilmoituksesta

Tuossa mainittu kaikki mikä toimii, tosin en noista äänistä olisi satavarma, upea, sisäkuvat viidenmetrin päästä...

Pientälaittoa kuvaa hyvin se ettei ole tieliikennekelpoinen, jotain yritetty korjata mutta ei ole saatu kuntoon, jos pienellä laitolla saisi auton edes liikenne kelpoiseksi, niin kyllä se olisi tehty.

Vaihdelaatikkon saisi kaupanpäälle, onkohan se tarpeen siinä pienessä laitossa.


Toki kannusta kysyjää käymään katsomassa, mutta lähtiessä nyt muistaa sen että jos ilmoituksessa ei ole kerrottu niitä oleellisia juttuja, niin todennäköisesti ne on sellaisia mitkä karkottaa loputkin potenttiaaliset ostajat.


Edit:
Ilmoitusta on hiljan päivitetty, ja silti ei ole avattu miksi ei ole tieliikenne kelpoinen, eikös se ollut katsastettu viimesyksynä.

Sunnuntainahan toi selviää kun käyn kattomassa....on tossa muutaman kilsan päässä joten ei ainakaan maksa mitään. Toi ylimääräinen vaihdelaatikko tossa vähän ihmetyttää jos entinen kerta toimii ok mutta käyn tiedustelemassa mikä homma toi on.
 
Edullinen Ecoboost Focus.






XMV-540

WF0LXXGCBLCT37080


Muutama vanhakin ilmoitus:
Ajettu 154 tkm, MOOTTORI VIKAINEN.

Ajettu 155 tkm

Ajettu 158 tkm

Ajettu 158 tkm, Kamux

:hmm:

E: Lisäilty tietoja.

Voihan se jo korjattukin olla :hmm:

Ecoboost moottoriin jos lisätään vähääkään "normaalia" moottoriöljyä niin jakohihna tuhoutuu, näin näköjään tässäkin on tainnut käydä.
Yhdessä ilmoituksessa mainitaan hihnaremppa tehdyksi. Jobbarin korjaama niin takuu taitaa työlle olla takavalo-takuu, hinnasta en tiedä onko oikeassa suuruusluokassa.
Hihnan luopuessa se ei katkea vaan kone kadottaa niin pahasti ajoitukset ettei enää käy, saattaa olla on saatu hyvinkin korjattua tai sitten ei. :rolleyes:
Yleensä hihnarempassa vaihdetaan myös öljypumppu ja sitä ei ollut mainittu.
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntainahan toi selviää kun käyn kattomassa....on tossa muutaman kilsan päässä joten ei ainakaan maksa mitään. Toi ylimääräinen vaihdelaatikko tossa vähän ihmetyttää jos entinen kerta toimii ok mutta käyn tiedustelemassa mikä homma toi on.
Näköjään poistunut myynnistä, ihan mielenkiinnosta tuliko kaupat vai vaatiko vähän enemmän "pientä laittoa"?
 
Eikös tuossa kuvan perusteella ole joku isompi laatta lähdössä irti. Eli olisiko pakkelia. Mutta se pakkelin alainen mysteeri on se kiinnostavampi osa.

Joo ihan se on joskus toi pakkeloitu lommo joka on lähteny nyt irtoomaan....kova pelti on kuiteskin kun tota tutkin ja ihan pintaruostetta on näkyvillä koska ei ole mitään enää suojana.


Aika kauas tultiin siitä alkuperäisen pohdinnan 6-8 paikkaisesta autosta.

Semmonen ehkä kakkosautoks sitten kun sopiva kohdalle sattuu

Onhan mulla vielä toi Xantia farkku niin ajan tolla pitemmät matkat tai jos tarvii kuskata jotain rojua enemmälti
Testin perusteella kun ajettiin xantia 1.8 ja toi 3 litranen pösö sama etappi niin xanttu saatto jopa kuluttaa enemmän bensaa tolla matkalla....voi olla että pienempi kone kuluttaa ylämäessä enenmmän kun isompi kone kun toi pösö menee melkein pintakaasulla loivemmat mäet
 
Viimeksi muokattu:
Joo ihan se on joskus toi pakkeloitu lommo joka on lähteny nyt irtoomaan....kova pelti on kuiteskin kun tota tutkin ja ihan pintaruostetta on näkyvillä koska ei ole mitään enää suojana.




Semmonen ehkä kakkosautoks sitten kun sopiva kohdalle sattuu

Onhan mulla vielä toi Xantia farkku niin ajan tolla pitemmät matkat tai jos tarvii kuskata jotain rojua enemmälti
Testin perusteella kun ajettiin xantia 1.8 ja toi 3 litranen pösö sama etappi niin xanttu saatto jopa kuluttaa enemmän bensaa tolla matkalla....voi olla että pienempi kone kuluttaa ylämäessä enenmmän kun isompi kone kun toi pösö menee melkein pintakaasulla loivemmat mäet
Lommo ei varmaan ole tullut tunkista rengasta vaihtaessa niin nelipyöräsuuntaus kannattaisi käydä tekemässä. Mikäs tuolla oli hinta, näillä nurkilla yksi vastaava 4900 jobbarilla.
 
Jos siellä on yli 300 heppaa pellin alla ja se on ratapäivien kovin kiulu... Jaah olikin 1.6L :D Pärskistä. Mitä jengillä päässä liikkuu kun tekee tuollaisia. Ei oikein vastaa käyttötarkotusta.
 
Jostain muistan joskus lukeneeni että Kupla-Volkkarin taaksepäin törröttävistä Stinger pakoputkista on katsastuksessa tullut sanomista, "Se voi olla terävänä ulokkeena vaaraksi jalankulkijoille ". Miten sitten tuommoinen nilkkaleikkuri ei, oikein muutoskatsastettu levityksille.... :p

Stinger: https://i.pinimg.com/originals/42/f2/41/42f241257348fba93ac0df82e3097049.jpg
Eikön tolla lipalla ole jo jonkun nilkat tuhottu, kun lukee ettei ole paikallaan ja vaatisi oikomista. Tuskin katsastuksessakaan kiinni ollut, varmaan vaan nuo lokasuojanlevikkeet leimattu..
 
Kokoputkisto, Ilmanotto ja moottorinohjaus (K-pro) + säädot 98:e niin tota luokkaa, ei tarvitse konetta tuohon avata. Hyvin virittyy vapariksi ko. kone. Mulla oli vastaava 2006-2008

Joskus sitä seuraavaa koppaa katsoin niin vastaavilla setupeilla ilmoittivat jotain 225-230hv, ei koskaan +250hv. Ehkä tuo vanhempi sitten virittyy paremmin....
 
Joskus sitä seuraavaa koppaa katsoin niin vastaavilla setupeilla ilmoittivat jotain 225-230hv, ei koskaan +250hv. Ehkä tuo vanhempi sitten virittyy paremmin....

Näin muistelen että virittyy paremmin. En muista enää yksityiskohtia.. ja dynamiitti.com näyttää olevan kuollut, siellä noista aikoinaan keskusteltiin
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 892
Viestejä
4 585 140
Jäsenet
75 521
Uusin jäsen
valkealinja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom