Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Onko muille sattunut vastaan myyjiä, jotka näkee vaivaa laittaa autonsa myyntiin, mutta kun ottaa yhteyttä ostaakseen eivät haluakaan myydä? En oikein ymmärrä tätä ajatusmaailmaa.

Voivat pitää autoa nettiautossa, että on helppo tarjota vaihdossa, jos löytyy sellainen auto mitä ovat hakemassa.
 
Katoileeko muilta tallennettuja hakuja satunnaisesti? Kiva mennä katsomaan olisiko jotain mielenkiintoista löytynyt ja todeta, että se tallennettu hakuagentti onkin hävinnyt bittiavaruuteen.
 
Katoileeko muilta tallennettuja hakuja satunnaisesti? Kiva mennä katsomaan olisiko jotain mielenkiintoista löytynyt ja todeta, että se tallennettu hakuagentti onkin hävinnyt bittiavaruuteen.

Ei näemmä löytynyt tallennettua hakua enää, toki se oli tehty joku 15 vuotta sitten et todennäköisesti kadonnut jossain päivityksessä. Harvinaisen pitkään ollut palvelu pystyssä, liekö myös aina ollut markkinajohtaja.
 
Katoileeko muilta tallennettuja hakuja satunnaisesti? Kiva mennä katsomaan olisiko jotain mielenkiintoista löytynyt ja todeta, että se tallennettu hakuagentti onkin hävinnyt bittiavaruuteen.
Mobiiliappissa katoaa ainakin tasaisin väliajoin hakuja. Ärsyttävä juttu ja ollut näin jo vuosia.
 
Tässä Honda yhdellä kaikkien aikojen luotettavimmalla V6 moottorilla:


En tiennytkään että noita on tuotu virallisesti Suomeen, suunnattu kuitenkin USA:n markkinoille

Uudempia Legsuja tuli joskus kuolattua isosti kun samaanaikaan ajelin -95 Legend Coupella. Tämä vanhempi Legend vaihtui pois en saanut hydraulinostimia siitä koskaan hiljaiseksi, piti välillä tosi pahaa ääntä eikä toistuvat moottoripesut ja öljynvaihdot sihen tepsiny.
 
Itse en näe jaguaarissa kuin ongelmia ja rahanpolttamista.

Auto joka ei sovellu arkiajoon ja auto joka on liian uusi ja normaali klassikoksi...

Toki jos tuon pistäisi talliin pukeille ja 20v päästä ottaisi ulos niin sitten...
 
Eihän tuo sovi päivittäiseen työmatkasahaukseen, mutta jos auton tarve on satunnaista niin voihan sen perustella että ostaa tuon 7000 eurolla nyt ja eheyttää tekniikkaa 5000 eurolla heti, sitten ajaa 4 tkm vuodessa ja ymmärtää miten autoa pidetään, niin ei siihen ylläpitoon mene ratkaisevasti enempää kuin 12ke Skodan, mutta kyyti on hieman eri. Sitten 10 vuoden päästä sulla on käsissä joko suoraan museoitava vähintään 12 ke arvoinen 195 tkm ajettu XJ, tai Skoda jonka arvo on tonni. Jos vielä vaihdat sitä Skodaa jatkuvasti uudempaan, niin rahaa menee enemmän kuin Jaggeen.
 
Auto joka ei sovellu arkiajoon
Millä perusteella tuo ei sovi arkiajoon? Esim. mulle sopisi vallan mainiosti kun kilometrejä ei kerry kovin paljoa ja nekin pääasiassa maantiellä. Nuo ovat paljon mainettaan luotettavampia ja tuo Duratec-pohjainen V6 on hyvä kone, eikä mitenkään erityisen janoinen. Ruostekaan ei alumiinikorista autoa vaivaa.


edit: toki tuo on ns. premium-luokan auto ja sen ylläpito ei ole niin edullista kuin jonkin tavallisen kinnerin, mutta on siinä ihan eri luokan kyytikin.
 
Viimeksi muokattu:
Eihän tuo sovi päivittäiseen työmatkasahaukseen, mutta jos auton tarve on satunnaista niin voihan sen perustella että ostaa tuon 7000 eurolla nyt ja eheyttää tekniikkaa 5000 eurolla heti, sitten ajaa 4 tkm vuodessa ja ymmärtää miten autoa pidetään, niin ei siihen ylläpitoon mene ratkaisevasti enempää kuin 12ke Skodan, mutta kyyti on hieman eri. Sitten 10 vuoden päästä sulla on käsissä joko suoraan museoitava vähintään 12 ke arvoinen 195 tkm ajettu XJ, tai Skoda jonka arvo on tonni. Jos vielä vaihdat sitä Skodaa jatkuvasti uudempaan, niin rahaa menee enemmän kuin Jaggeen.

Mitä tuollaiseen Jaguariin pitää ehostaa 5000e noilla kilometrillä heti?
 
Mitä tuollaiseen Jaguariin pitää ehostaa 5000e noilla kilometrillä heti?
En tiedä, mutta luulen että about tuohon rahaan tulee aika hyvä, jos tavoitteena on sekä ajaa että säilöä. Moottorin kuluvia osia jne. jotka sitten taas vaatii paljon tuntityötä.
 
Auto joka ei sovellu arkiajoon ja auto joka on liian uusi ja normaali klassikoksi...
Eihän tuo sovi päivittäiseen työmatkasahaukseen,
Eikös tuo nimenomaan sovi myös arkeen ja työmatkalle? Koriltaan auto on selvästi enemmän viikonloppumallia, mutta moottorina on arkinen V6. Varsinainen monikäyttöauto siis on. Joku vielä möläytti moottorin olevan Mondeosta, eli ehkä lounastauolle ei enää sen jälkeen tee mieli lähteä Jaggella, vaan mieluummin laittaa eineksen mikroon. Kuluttaakin siis erittäin vähän.
 
Eikös tuo nimenomaan sovi myös arkeen ja työmatkalle? Koriltaan auto on selvästi enemmän viikonloppumallia, mutta moottorina on arkinen V6. Varsinainen monikäyttöauto siis on. Joku vielä möläytti moottorin olevan Mondeosta, eli ehkä lounastauolle ei enää sen jälkeen tee mieli lähteä Jaggella, vaan mieluummin laittaa eineksen mikroon. Kuluttaakin siis erittäin vähän.
Eihän tuossa ole mitään mikä ei soveltuisi ihan normi arkiajeluun mihin tuo auto on suunniteltukin, jos englantilaista mahdollista epäluotettavuutta ei lasketa.
 
Mainostetaan "Kotiintoimitus 0€"
ja
Toimistomaksu 149 €

Onko käytetyissäkin nykyään joku toimitusmaksu, jonka avulla painetaan mainostettua hintaa alemmaksi.

Edit luku virhe, korjataan
Onko käytetyissäkin nykyään joku toimistomaksu, jonka avulla painetaan mainostettua hintaa alemmaksi.

Arvaus että tuota yritetään lisätä tuon mainostetun ja kuapanteossa tingatun hinnan päälle.

Oman kokemukseni mukaan ei yritetä. Jos vaikka olen tarjonnut autosta summan X niin kyllä se just sillä rahalla on saanut.
 
En tiedä, mutta luulen että about tuohon rahaan tulee aika hyvä, jos tavoitteena on sekä ajaa että säilöä. Moottorin kuluvia osia jne. jotka sitten taas vaatii paljon tuntityötä.
Ei tuo XJ sen ihmeempi ole kuin vastaavan ikäinen ilma-alustainen S-mersukaan käytössä. Tuossa XJ:ssä on sentään alumiinikori niin ei ihan niin hirveä ruostereuhka ole kuin vastaavat mersunraadot.
 
Ei tuo XJ sen ihmeempi ole kuin vastaavan ikäinen ilma-alustainen S-mersukaan käytössä. Tuossa XJ:ssä on sentään alumiinikori niin ei ihan niin hirveä ruostereuhka ole kuin vastaavat mersunraadot.


Tästä jaggesta taisi olla juttu tässä ketjussa, tai muualla täällä. Ok, korimalli vaihtunut, ikäeroa muutama vuosi. Nättihän tuokin oli päältäpäin, mutta pohja läpimätä.
Oma Jaguar tietämys on siis olematon, joten en tiedä missä vuosimalleissa oli mitäkin.
 
Oha tuo luvatonta että tuommonen menee leimasta läpi, mutta sitte taas, onhan nuita katsureita jotka noille leiman antaa, itekki moiseen langenneena. Kyse ei ollu tosin ruosteesta mutta vikakoodeista ja tämän tämmösistä, ja ihan tunnettu katsuri kyseisessä kaupungissa että rahalla sen leiman saa. Asia jonka opin vasta auton oston jälkeen.

Eikä se katsastus välttämättä "takaa" mitään eli entinen Nissan Primera. Oli juuri ennen ostoa katsastettu ja meni toisen etupyöränlaakerin vaihtoon. Noissahan on tunnettu multilinkin eli ylätukivarren väljyys, niin oli korjaamolla kyselleet sitä, että koska autolla oli katsastus. Olivat vaan ihmetelleet, että eihän olisi kuulunut edes päästä katsastusta läpi vaikka oli leimattu vähän aikaisemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Tästä jaggesta taisi olla juttu tässä ketjussa, tai muualla täällä. Ok, korimalli vaihtunut, ikäeroa muutama vuosi. Nättihän tuokin oli päältäpäin, mutta pohja läpimätä.
Oma Jaguar tietämys on siis olematon, joten en tiedä missä vuosimalleissa oli mitäkin.
Joo ei alkaenmallin S-type ja XJ ole kyllä mitenkään verrattavissa. Pelkästään että toisessa on alumiinikori, mikä ei ruostu.
 
Joo ei alkaenmallin S-type ja XJ ole kyllä mitenkään verrattavissa. Pelkästään että toisessa on alumiinikori, mikä ei ruostu.

No niin, en tosiaankaan tietänyt mitä eroja noissa on. Joskus se on muutamasta vuodesta kiinni, itse vain luulin ja oletin ja väärässä olin.
 
Joo ei alkaenmallin S-type ja XJ ole kyllä mitenkään verrattavissa. Pelkästään että toisessa on alumiinikori, mikä ei ruostu.
Ruostuu se... vähän eri paikoista, erilailla ja eri syistä, muttei kuitenkaan haihdu kori ihan ilmaan niinkuin joissain perinteisellä rakenteella olevissa autoissa. Voi olla joskus hankala korjata ja maalata myös kolarivaurioita. Muuten ihan jees :D
 
Paljon nettiautossa24-72 h merkintöjä joissa ei kyllä hinta ole päivittynyt ehkä ei ilmoituksessa muukaan oletteko huomanneet?
 
Paljon nettiautossa24-72 h merkintöjä joissa ei kyllä hinta ole päivittynyt ehkä ei ilmoituksessa muukaan oletteko huomanneet?
Olen huomannut ainakin yhdessä seurannasssa olleessa autossa saman jutun. Veikkaisin että auton myyjä (omassa tapauksessa yritys) on löytänyt kikkakolmosen, jolla saa nostettua myytävänä olevan auton päivitettyjen/uusien ilmoitusten listan kärkeen ilman että oikeasti mitään uutta infoa tarvitsee lisätä.
 
Olen huomannut ainakin yhdessä seurannasssa olleessa autossa saman jutun. Veikkaisin että auton myyjä (omassa tapauksessa yritys) on löytänyt kikkakolmosen, jolla saa nostettua myytävänä olevan auton päivitettyjen/uusien ilmoitusten listan kärkeen ilman että oikeasti mitään uutta infoa tarvitsee lisätä.

Ensin lisää välilyönnin ja sit poistaa sen? Tai mulkkaa hintaa ensin ylös ja heti alas..
 
Riippuu aivan tapauksesta. Voi olla joku pappa jolta ei sellaista tarvitse odottaakkaan mutta on vuosittain vienyt autonsa huoltoon.
Huonompi vaihtoehto joku kädetön geimeri on mikä ei autoista mitään ymmärrä ja vie sen huoltoon vasta kun se menee rikki. Mutta osaa englantia.

Autoliikehän tuota näyttää myyvän, caps lock pohjaan ja kirjoittelemaan ilmoituksia.
 
Voihan se olla, ettei autolle vain ole enää käyttöä. Mutta aika helposti tuosta saa kuvan, että Toyotan (sopparin) suhteen on hanskat lyöty tiskiin.
 
Voihan se olla, ettei autolle vain ole enää käyttöä. Mutta aika helposti tuosta saa kuvan, että Toyotan (sopparin) suhteen on hanskat lyöty tiskiin.
Tai sitten auto on ollut palkinto Toyotalta hyvästä työstä. Ja Lapilla ei ole mitään miljoonasopimuksia ja rahalle on käyttöä.
 
Olen tässä metsästellyt ns. alle tonnin pommia jossa olisi about vuosi leimaa. Sama kaava toistuu, vaikka myyjille soittaa heti niin eivät vastaa puhelimeen tai viesteihin.
Menevät suht pian kaupaksi. Olet myöhässä.Usein minuuteissa.Ja yleensä soittamalla myydään nuo romut.
 
Siitä melkein valmis cossusierra, mutta onko tähän 1.6 kanta-autoon tullut yksi numero liikaa hintaan?

Hinta on kyllä aivan posketon, tuollainen ( ainakin päällepäin ) kohtuullisen ruosteeton tv-lamppu sierra on arvoltaan jossain 500-1500 € pinnassa, riippuen siitä miten Ford-mies ostaja on.
Nuo Cosworth romut ovat sitten arvoltaan jossain 1000-3000 € välillä, riippuen suuresti kunnosta.

Aika monta (kymppi)tonnia tuohon uppoaa, ennen kuin se alkaa muistuttamaan kelvollista Cosworth replikaa.

Yhdellä kaverillani on tuollainen neliveto Cossu replika, aidoilla Cosworth tai paremmilla motorsport osilla tehty, kaipaisi vielä vähän maalia konepeittoon ( alkuperäinen ja todellinen löytö 100 € hintaan sisältäen alkuperäiset ritilät ) sekä kuitu etupuskuriin ja uuden johtosarjan moottoriin, sekä pientä pisteosaa sinne ja tänne.

On nyt maannut yli 10 vuotta lämpimässä tallissa ( ajettu joka vuosi talon ympäri, ettei jämähdä ) ja kaipaisi kaverilta vähän motivaatiota valmistuakseen.
Kaverilla on mennyt tuon rakentamiseen joku 35-40 k€ kaikkineen vuosien aikana, toki koppa, moottori, voimansiirto, alusta ja sisusta on kaikki käyty läpi.
Hyvällä tuurilla kaveri saa tuosta puolet tai vähän yli rahoistaan takaisin, jos innostuu joskus saamaan tuon valmiiksi ja vielä myymään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 038
Viestejä
4 590 681
Jäsenet
75 544
Uusin jäsen
Tossavainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom