Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ei se nyt niin pieni ole, lähes saman levyinen, mutta pituudesta on puolet pois.
Tässä oli kyseessä finnitömästä normaalikilvestä tehty versio joka oli 30-50% alkuperäistä pienempi ja laminoitu muoville. Enska käytössä normaalikilvet jää kuulemma metsään ja tuollainen versio on lähes katulaillinen.
 
Eiköhän tuota kaarta ole vain rutattu vähän kun ihan mutkalla pelti ja siitä lähtenyt + puhutaan 18v vanhasta autosta, alustassa sitä mätää vasta onkin

Noi 2000-luvun peugeotit on yleensä kyllä pohjaltaan hyvin ruosteettomia.
 
Noi 2000-luvun peugeotit on yleensä kyllä pohjaltaan hyvin ruosteettomia.

Jo jostain 90-luvulta saakka sitikat ja pösöt ovat olleet muuten tosi hyvin ruostetta vastustavia, hyvin sinkittyjä, mutta 2000-luvun sellaisissa versiossa joissa muovihelma peittää oikean peltisen on tullut vastaan vähän happamia yllätyksiä. (307 SW & C4 Picasso & yms.)
 
^ enää 12 vuotta säilyttää niin voi suoraan museoida. Mikä ihme on VHS audio liitäntä?

Välillä näkyy noita pitkään säilytettyjä vähillä kilometreilla. Ei ne ihan uusia vastaa kun kumiosat hapertuvat vaikka ei ajeta, renkaatkin kovettuvat. Mutta olishan se hienoa kun kaikki pinnat lähes virheettömiä.

Hyväkuntoisilla Saabeilla tuntuu olevan kysyntää nyt. Tykkään tuosta simppelistä mittaristosta, se on jotenkin rauhoittava kun vertaa nykysiin sekaviin multimediavirityksiin.
 
Tuon mallin Saabit on kyllä hienoja vehkeitä. Harmi että korin rakennesuunnittelu on Opelin perua ihan täyttä paskaa ja käytettynä ovat ikävän mätiä tapauksia ja tympeitä korjata. Tuo olisi vielä varmaan toki suojattavissa sillain, ettei edessä olisi neliökaupalla peltien uusimista lähivuosina.

Itselläkin tuollainen "hyvin säilynyt" käväisi muutaman viikon talvella, mutta hävitin äkkiä, kun totuus paljastui.
 

Vielä ehtii huutaa porsaan kotiin. Mitä nyt vaihdelaatikko kolisee ja koneesta kuuluu jotain sivuääniä. Ihanan halpaa...

Tuo onneksi on volkkarin vr6 koneella, joten varmaan korjattavissa järkihintaan, toisin kuin saman aikakauden Porschen vapari-v8, josta lähtee sylinterin pinnoitus kävelemään (turbossa kaiketi parempi rakenne).
 
Tuo onneksi on volkkarin vr6 koneella, joten varmaan korjattavissa järkihintaan, toisin kuin saman aikakauden Porschen vapari-v8, josta lähtee sylinterin pinnoitus kävelemään (turbossa kaiketi parempi rakenne).

Aivan, unohdin että olikin V8 mikä se kallis olisi. No laatikko kuitenkin vaatii hoitoa, lasi halki, vara-avaimetkin olisi hyvä, sitten kesärenkaatkin pitäisi hankkia. Ja mitä muuta nyt voi tuollaisessa tulla vastaan.

Tuo rahareikä tuli vastaan kun etin tutun ostamaa nykyistä. Entinen Audi, mikä makaa toista vuotta risana, ja toki osti sitten taas audin mikä näytti olevan huutokaupoilla joku aika sitten, semmoinen kiertopalkinto taas.
 

Vielä ehtii huutaa porsaan kotiin. Mitä nyt vaihdelaatikko kolisee ja koneesta kuuluu jotain sivuääniä. Ihanan halpaa...
Onko toi normaali käytäntö että nouto maksaa 99€? Kuullostaa vaan tyhmältä. Miksi se ei ole 0€? Luulisi että kun huudat tuosta autosta voittavan hinnan, ni se ois sitten siinä, mutta joudut vielä maksaamaan päälle miltei satkun kun menet noutamaan sen auton. Ei ymmärrä.

Edit. Tässäkin noudon hinta on jo enemmän kuin itse auton arvo. Kunnon löytö tuollainen 2002 megane :lol:
Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa

Edit2. Siinä kanssa kunnon rahareikä corvette. säädöillä 690hv, in your dreams :) Ja leiman saamiseen ei paljoa massia palais varmaan...
Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa
 
Viimeksi muokattu:
Onko toi normaali käytäntö että nouto maksaa 99€? Kuullostaa vaan tyhmältä. Miksi se ei ole 0€? Luulisi että kun huudat tuosta autosta voittavan hinnan, ni se ois sitten siinä, mutta joudut vielä maksaamaan päälle miltei satkun kun menet noutamaan sen auton. Ei ymmärrä.

Edit. Tässäkin noudon hinta on jo enemmän kuin itse auton arvo. Kunnon löytö tuollainen 2002 megane :lol:
Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa

Edit2. Siinä kanssa kunnon rahareikä corvette. säädöillä 690hv, in your dreams :) Ja leiman saamiseen ei paljoa massia palais varmaan...
Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa

Kun joissain liikkeissäkin kehdataan pyytää "toimistomaksu" käytetyistä, uusissa toimituskulu (mikä sisältää paljon enemmän eikä aina riitä, max 600€)


Tuolla ilmoittaminenkin maksaa, vähän sekava nopsaan vilkaistuna - niin ja provikka päälle myynnistä.
Se auton rekkaaminen trafissa jotain alle kympin kai. Tuo Rellu oikein hyvä esimerkki mihin sitä rahaa palaa puolin ja toisin:thumbsup:
 
Tuo onneksi on volkkarin vr6 koneella, joten varmaan korjattavissa järkihintaan, toisin kuin saman aikakauden Porschen vapari-v8, josta lähtee sylinterin pinnoitus kävelemään (turbossa kaiketi parempi rakenne).
Vaikka moottori nauttii kyseisen konsernin tuotteista pitävissä jonkinlaista arvostusta, on valitettavasti kyseinenkin moottori susi. Tietääkseni näistä venahtaa jakoketju vähillä kilometreillä. Moottori on "suunniteltu" sellaiseksi, että on otettava pois nokalta ketjun vaihtoa varten. En muutenkaan pidä moottoria oikeana V6-moottorina vaan lähinnä hieman vihkoon menneenä suorana kuutosena. Kuka muutenkaan haluaisi maasturin, jossa on Golfin kone?
 
Vaikka moottori nauttii kyseisen konsernin tuotteista pitävissä jonkinlaista arvostusta, on valitettavasti kyseinenkin moottori susi. Tietääkseni näistä venahtaa jakoketju vähillä kilometreillä. Moottori on "suunniteltu" sellaiseksi, että on otettava pois nokalta ketjun vaihtoa varten. En muutenkaan pidä moottoria oikeana V6-moottorina vaan lähinnä hieman vihkoon menneenä suorana kuutosena. Kuka muutenkaan haluaisi maasturin, jossa on Golfin kone?

Ai se VR6 on menty pilaamaan myös ketjulla... No oma suositus on hankkia kyseisen korinen auto VW-merkki keulalla ja V10 TDI vajaapyttyisten sijaan :)
 
^ enää 12 vuotta säilyttää niin voi suoraan museoida. Mikä ihme on VHS audio liitäntä?

Välillä näkyy noita pitkään säilytettyjä vähillä kilometreilla. Ei ne ihan uusia vastaa kun kumiosat hapertuvat vaikka ei ajeta, renkaatkin kovettuvat. Mutta olishan se hienoa kun kaikki pinnat lähes virheettömiä.

Hyväkuntoisilla Saabeilla tuntuu olevan kysyntää nyt. Tykkään tuosta simppelistä mittaristosta, se on jotenkin rauhoittava kun vertaa nykysiin sekaviin multimediavirityksiin.
Tuon mallin Saabit on kyllä hienoja vehkeitä. Harmi että korin rakennesuunnittelu on Opelin perua ihan täyttä paskaa ja käytettynä ovat ikävän mätiä tapauksia ja tympeitä korjata. Tuo olisi vielä varmaan toki suojattavissa sillain, ettei edessä olisi neliökaupalla peltien uusimista lähivuosina.

Itselläkin tuollainen "hyvin säilynyt" käväisi muutaman viikon talvella, mutta hävitin äkkiä, kun totuus paljastui.

Ei ole oma femma kelleen kelvannut vaikka maannut pitkään nettiautossa, tokihan lätkäsin siihen sellaisen pyynnin että tuskin meneekään hetkeen. Täytyyhän siihen laitetuista rahoista osa yrittää saada takaisin. :)

Hyvä autohan se on kun upottaa surutta yli kymppitonnin rahaa ja pistää kuntoon: moottori uusiksi, pellit uusiksi, ja sitten ne nippelit ja nappelit mitä niistä aina porsii jossain kohtaa, kriittisimmät vaihtaa vielä ennakoivasti (esim. tankin pannat).

Nyt ajan Lexuksella ja makuutan Saabia lämpimässä tallissa seisonnassa kun ei näillä polttoainehinnoilla enää raaski 200km duuniajoja tehdä niinkuin joskus. Enskesänä kaivetaan esiin ainakin Saabklubin kesäpäiviä varten.

PS. Saabin kuskinpenkki on parempi kuin Leksan.
 
Siinä kanssa kunnon rahareikä corvette. säädöillä 690hv, in your dreams :) Ja leiman saamiseen ei paljoa massia palais varmaan...
Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa

Eihän nuo tehot mahdottomat ole, jos on hyvän kokoinen turbo lyöty. Leimatehot minimipaineilla ja maksimeilla tuo ilmoitettu huipputeho. Se onkin sitten toinen juttu, onko kone tehty kestämään tuota yhtä vetoa pidempään... Ilmoitus on kyllä sitä Ö-luokkaa, ettei tuohon koskisi pitkällä tikullakaan.
 
Eihän nuo tehot mahdottomat ole, jos on hyvän kokoinen turbo lyöty. Leimatehot minimipaineilla ja maksimeilla tuo ilmoitettu huipputeho. Se onkin sitten toinen juttu, onko kone tehty kestämään tuota yhtä vetoa pidempään... Ilmoitus on kyllä sitä Ö-luokkaa, ettei tuohon koskisi pitkällä tikullakaan.
Ja turbon hihna vinkuu...:D joo, nulkunpissimistä mutta kuitenki, blower sielä on pellin alla, kumma ettei konehuoneesta ole kuvaa. Nätin värinen kyllä tuo.
 
Tosta Corvette -ilmotuksesta huokuu se ettei myyjä tiedä tekniikasta paljoakaan.

Kun sammuttaa niin pensanpaine laskee nopeasti. Jos seisoo niin 3-5 krt saa laittaa virran päälle niin saa paineet. Luulin että suutin vuotaa mutta ilmeisesti pensapumppu on väsynyt. Toimii kuitenkin normaalisti ajossa.

Laittais sinne linjaan ehjän takaiskuventtiilin niin mitään vikaa ei enää olisi.
 
Tosta Corvette -ilmotuksesta huokuu se ettei myyjä tiedä tekniikasta paljoakaan.



Laittais sinne linjaan ehjän takaiskuventtiilin niin mitään vikaa ei enää olisi.
Joo tai "Pitäisi laittaa pari prikkaa turboon niin kitinä lakkaisi".
Ymmärrän mitä tarkoitetaan mutta miten noin päin vittua voi edes kirjottaa tarkoittamansa.
 
> Siintäpä haikein mielin myyntiin kiertokangen laakerin lauettua tuommone takavetoseksi muutettu audi

Eli jos oikein ymmärsin niin yritetty korjata kk laakerivauriota muuttamalla takavetoiseksi.. No ehkä se ei niin paljoa kolise, kun kumi ulisee...
 
Ei vaan noita muutellaan takavedoksi ihan muuten vaan. Pääsee paremmin kahvassa kun ei voima riitä alm racing tyylillä etenemisen.

ks
 
Kyllä se on lähtenyt jo, tosin pitäisi olla 850csi että ois maksimit, itelle kelpais tommonen halvempikin editioni
Mielestäni aikaa sitten lähti - joskus jo vuosia sitten oli 840/850:iä alle kympillä myynnissä kasoittain. Nythän suurin osa kadonnut nettiautosta - osa varmasti bemaristeille, mutta osa luultavasti paalaukseen.

Varsinkin 5 litrainenhan noista on aika paljon huoltoa vaativa kone ja jonneilta yleensä loppuu halut maksella noista korjauskustannuksia. Ei se 840:nkään taida ihan ongelmaton olla - ei tarvitse kuin hetken ajaa väärillä seoksilla niin ei enää touhutonni riitä korjauksiin... :D
 
ei edes ole pikkukilpi vaan normi finnitön kilpi
ei kyllä ole. Liekkö joku oma sävellys eihän tuossa ole edes viivaa kirjainten ja numeroiden välissä.
1663311656562.png

normikilpi
1663311667003.png
 
Aa katsos vaan, no mutta fonttikoko ei ainakaan ole minikilven fontti, tiedän, koska mun jdm autossa sellaiset on.
 
Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä, vähän softaa ja putkistoa laiteltu. Ei muuta kuin liikennevaloihin polkemaan kaasupoljinta! :D

Hah joo! Tulee mieleen yksi remmiahdettu Subaru Legacy 3 litran bokserilla. Ei ollut ahdinta otteessa ja auto tuli aina myyntiin kun katsastusaika lähestyi. Toki tuollaisen ahtimen poistaa suht äkkiä.
 
No onneksi tuossa uudemmassa Typerässä on ahdin jo tehtaalta tullessa niin ei tarvitse irroitella :D
 
tuli nyt sitten otettua tommonen kokeiluun...siitä onkin jo aikaa kun ollu takapenkit autossa....yleensä ollu pakettiautoks rekisteröity farkku ja 2 paikkanen avoauto viime aikoina.

jos tolla nyt talven päästelis niin muuta en tarvii....ensikokemukset oli positiiviset vaikka on rujo ja vanhahtavan näköinen niin oli todella kiva ajettava.
 
tuli nyt sitten otettua tommonen kokeiluun...siitä onkin jo aikaa kun ollu takapenkit autossa....yleensä ollu pakettiautoks rekisteröity farkku ja 2 paikkanen avoauto viime aikoina.

jos tolla nyt talven päästelis niin muuta en tarvii....ensikokemukset oli positiiviset vaikka on rujo ja vanhahtavan näköinen niin oli todella kiva ajettava.
Mikä oli hinta millä tuon kaunokaisen sait?
 
Mikä oli hinta millä tuon kaunokaisen sait?

400e oli hinta, ei paha just leimatusta....sen verran tänään kerkesin totemaan että muuten olis ok mutta kylmänä tosi huonosti lähtee käyntiin. ajolleen muuten ok ja hydrauliikka pelaa hyvin myös.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 906
Viestejä
4 583 174
Jäsenet
75 545
Uusin jäsen
inkamerijulia

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom