Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Se oli vaan oma mielipide :)

Kun nyt puhutaan tuon hintaluokan autosta 718 Boxster on paljon enemmän omaan makuun kuin tuo laatikko.

Mikä muuten tuosta bemarista tekee niin ”haluttavan”? Moottori? Onko se kenties sinun lapsuuden unelma-auto, nostalgiaa? No kai sillä saa myös respektit muilta amiksilta bimmer-partyissa! (sori)
Nyt kannattaa lopettaa ennen kuin nolaat itseäsi enemmän :facepalm:
 
Nyt kannattaa lopettaa ennen kuin nolaat itseäsi enemmän :facepalm:

Okei ei ole vielä bemaria ollut. Ne joilla niitä on ollut onkin historia sitten parikymmentä sellaista tai enemmän. Miettinyt hajooks ne vai ovatko vaan merkkiuskollisia? :)

Ei toi linkin auto kyllä moottorin ominaisuuksillakaan vakuuta mitä googlasin. Nyt sohisin varmaan ampiaispesää!
 
Onhan 718 Boxter on nopeampi kaikilla mittareilla ja varmaan monen mielestä hienompikin. Mutta, tuollaista Boxsteria saa vaikka tusinan takapihalleen kun vain menee ostamaan kaupasta ja arvo vain laskee. Vanhaa M3 et enää tuosta vain saakaan, ja sen on keräilykappale minkä hinta vain nousee. Sen ostamalla saat palan nostalgiaa ja aikansa parasta suorituskykyä. Ne jotka tuollaista haluaa alkaa olla ikää ja pätäkkää myös ostaa sitä. Varmaan 90-luvulla ja myöhemmin syntyneet näkevät tuon vain vanhana hitaana romuna?
 
Yks äidistä, toinen tyttärestä ja joku hullu jopa bemarista. Mitä noista sen enempää vääntämään.
 
Onhan 718 Boxter on nopeampi kaikilla mittareilla ja varmaan monen mielestä hienompikin. Mutta, tuollaista Boxsteria saa vaikka tusinan takapihalleen kun vain menee ostamaan kaupasta ja arvo vain laskee. Vanhaa M3 et enää tuosta vain saakaan, ja sen on keräilykappale minkä hinta vain nousee. Sen ostamalla saat palan nostalgiaa ja aikansa parasta suorituskykyä. Ne jotka tuollaista haluaa alkaa olla ikää ja pätäkkää myös ostaa sitä. Varmaan 90-luvulla ja myöhemmin syntyneet näkevät tuon vain vanhana hitaana romuna?

Tuota luokkaa ja vähän enemmänkin nuo näyttävät olevan Saksassakin ja hinta tuskin on laskemaan päin. Siinä kai tuon arvo piileekin, bimmerpartyihin en ehkä lähtisi enää viemään kuin näytille.
 
Taitaa olla oma räpellys. Vai pystyykö heittämään jotain linkkiä?
LV:n tuotteissa kuosit asetellaan niin, ettei LV kirjaimet koskaan jää mihinkään reunaan ja katkea. BMW:n verhoilussa tämä ei toteudu, joten tuskin LV:n luvalla verhoiltu.
Myönnän ehkä vedin liian nopeita johtopäätöksiä, enkä muista tarkalleen mitä sivuja katselin mutta jotain yhteistyötä nämä kaksi firmaa ovat ainakin tehneet:
 
LV:n tuotteissa kuosit asetellaan niin, ettei LV kirjaimet koskaan jää mihinkään reunaan ja katkea. BMW:n verhoilussa tämä ei toteudu, joten tuskin LV:n luvalla verhoiltu.
Isosti OT: mutta tämähän nyt ei pidä paikkaansa alkuunkaan, ja se on ihan selkä juttu jos asiaa miettii vähän pidempään, kun epäsäännöllisen muotoisiin laukkuihin käytetään säännölliseen muotoon kuvioitua kangasta, on fakta ettei jako aina mene tasan ja vältytä saumaan osuvaltakin LV:ltä. Voi käydä nettikaupastaan tarkistamassa muutaman Monogram-laukun ja tarkistaa tilanteen.

louis-vuitton-christopher-monogram-other-bags--M59662_PM1_Back%20view.png

louis-vuitton-alma-pm-monogram-canvas-handbags--M53151_PM1_Side%20view.png

louis-vuitton-passy-monogram-canvas-handbags--M45592_PM2_Front%20view.png
 
" Korisarja on lasikuitua ja tämän ansioista liikkuu ripeästi, sillä painoahan ei autolla paljon ole. "

On kyllä varmaan ihan vitullinen merkitys suorituskykyyn kun muovipuskurien (ja lokarien?) tilalle vaihtaa lasikuituiset. Sitten sama hyöty mitätöity asentamalla tollanen 200kg painava kuitusiipi. Ehkä taas typerin juttu mitä hetkeen kuullut.

Tossahan olis wrc repsuksi kyllä ihan mahdolliset emmeet, järkyttävät valot vaihtoon, wrc teipit tilalle, vanteet vähän rallihenkisemmät ja sisustasta tehdä race. Nyt se näyttää vähän tollaselta löytötavaratalon tuning osaston vetonaulalta.
 
Noh noh, pösöä on kuitenkin "laitettu lähiaikoina hyvinkin paljon", eli onko tässä nyt vihjausta että vielä jotain hienoa tulee tapahtumaan? Kyllähän se kuitenkin on vakavasti otettava "harraste ralli peli", ja PERSAUKI-teippaus keskikonsolissa kruunaa koko paketin. Tyhmähän sitä olisi jos tuosta ei tarjousta tekisi.
 
Onko tuossa teholukemassa virhe kun ei 136 hv 2.0 koneesta ole mitään WRC tasoa,ja muutenkin kuvista tulee jokin jonne kötös mieleen.
206 WRC:t taisi olla normaalin GTIn tekniikalla eli tuolla 136hv koneella eikä RC:n 175 heppaisella. Jos tuo on edes alkuperäinen WRC eikä vaan laitettu tavalliseen GTI:hin korisarja.
 
206 WRC:t taisi olla normaalin GTIn tekniikalla eli tuolla 136hv koneella eikä RC:n 175 heppaisella. Jos tuo on edes alkuperäinen WRC eikä vaan laitettu tavalliseen GTI:hin korisarja.

"Oikeassa" WRC:ssä on hiukan eri tekniikka, kuin 2 litrainen vapari.
WRC edition oli sitten tuolla GTI:n tekniikalla.

Eiköhän tuossa ole ollut ensin vakio GTI ja sitten on löydetty jostain puolasta yms. sopiva lasikuitusarja, jota on pitänyt alkaa leipomaan pösön niskaan.
Sitten on rahat tai visio loppunut ja lopputulos on päätynyt myyntiin.
Nyt tuo on aikamoinen sekasikiö, etäisesti ralliauton näköinen GTI pösö, joka ei kuitenkaan ole ralliauto, muttei muutenkaan kovin tyylikäs.
 
"Oikeassa" WRC:ssä on hiukan eri tekniikka, kuin 2 litrainen vapari.
WRC edition oli sitten tuolla GTI:n tekniikalla.
Niin, tietenkin tuota WRC editionia meinasin, en sitä oikeata WRC-ralliautoa. Tuo 136hv on siis oikea teho, jos tuo on WRC edition.
 
Kyllä tuollainen kevyt ja ketterä 206 ihan kohtuurivakasti liikkuu tuollaisellakin teholla. Tietysti edellyttää vähän enemmän taitoa, kuin tehokas automaatti jonka saa ainakin kiihtymään nopeasti suoralla.
 
Joo, kyllähän tollaisen voisi ratakikkareeksi hyvin ottaa. Sisusta veks ja kunnon penkit tilalle. Siellä pärjäisi kyllä ilman tota tingeltangeltuningiakin.
 
Kyllä tuollainen kevyt ja ketterä 206 ihan kohtuurivakasti liikkuu tuollaisellakin teholla. Tietysti edellyttää vähän enemmän taitoa, kuin tehokas automaatti jonka saa ainakin kiihtymään nopeasti suoralla.

206 GTI on ihan kiva ja arkiripeä käyttöauto, mutta jotenkin paljon laiskempi ja möhkömpi, kuin esimerkiksi 205 1.6 GTI tai 106 GTI/Rallye ( josta itselläni on reilummin kokemusta ).
206 RC on sitten luonteeltaan erilainen, vaikka onkin nykymittapuulla melko vaatimaton ja häviää vaikkapa saman aikakauden EP3 Type-R Civicille melko kirkkaasti.
 
Voiko joku valaista mitä pösössä tarkoittaa lause " - asennettu uusi isompi flekti, jonka saa päälle manuaalisesti kabiniista "

Pitääkö tuossa itse tarkkailla kun lämmöt menee punaiselle ja pistää lisää puhallusta?

Tuota kytkentää ei tiedä kuin sen tekijä, voi olla että siellä on lämpöanturi tallella ja se ohjaa flektiä normaalisti ja sen lisäksi flektin saa päälle käsin tai sitten on vedetty mutkat suoriksi ja flektiä on ohjattava puhtaasti käsin.
Osassa viritetympiä ja kilpavehkeitä on päädytty tuollaiseen simppeliin ratkaisuun, jossa flektit ovat puhtaasti manuaalisia ja yleensä aina päällä, kun kalustoa liikutellaan enemmän kuin tallista trailerille tai toisinpäin.
 
Todennäköisesti lämpörele paskana niinkuin noista yleensä menee, puskurissa suolamoskassa ja tehty halvempi ralliratkaisu.
Ps, lasikuitu ei todellakaan ole mikään kevyempää tavaraa kuin muovi, todennäköisesti kaksi kertaa painavampia.
 
206 GTI on ihan kiva ja arkiripeä käyttöauto, mutta jotenkin paljon laiskempi ja möhkömpi, kuin esimerkiksi 205 1.6 GTI tai 106 GTI/Rallye ( josta itselläni on reilummin kokemusta ).
206 RC on sitten luonteeltaan erilainen, vaikka onkin nykymittapuulla melko vaatimaton ja häviää vaikkapa saman aikakauden EP3 Type-R Civicille melko kirkkaasti.
Kaaauan kauan sitten 206rc ei pärjännyt fiesta st (2005) radalla, suoralla otti hajurakoa, mutkissa minä sain aina kiinni.

Molemmat autot omistaneena (fiesta st ja 206rc) sanon että fiesta on parempi.
 
Kaaauan kauan sitten 206rc ei pärjännyt fiesta st (2005) radalla, suoralla otti hajurakoa, mutkissa minä sain aina kiinni.

Molemmat autot omistaneena (fiesta st ja 206rc) sanon että fiesta on parempi.

Vajaat 20 vuotta sitten minulla oli 2003 mallinen mk6 ( vai onko se oikeasti mk5? ) Fiesta pirteällä 1.4 koneella, koska köyhänä töissä käyvänä opiskelijana ajattelin että uudehko vähän ajettu pikkuauto on järkevin valinta siihen tilanteeseen.
Oikeasti minun olisi pitänyt vain ostaa vanha kunkkukoppa E34 525i ja ajaa sillä onnellisena auringonlaskuun.

No kuitenkin, silloisella työkaverilla oli silloin tuollainen faceliftin mk6 Fiesta ST 150 hp 2.0 vaparikoneella ja pikku parannuksilla.
Kyseisessä autossa oli ainakin KW:n säädettävä alusta ja OZ:in Ultraleggerat alla, tuli ostettua häneltä ST Fiestan alkuperäiset alut omien peltivanteideni tilalle.
Sitä en enää muista, olisiko siinä ollut Mountunen 165 hp virityspaketti, mutta jotain sille vehkeelle oli tehty myös tekniikan puolelle.

Useampia iltoja tuli tuolla ST:llä ajeltua, kun kuskasin tätä auton omistajaa ja tämän emäntää juopottelemaan ja takaisin kotiin.
Oli kyllä hyvä auto ja ehdottomasti parempi kuin 206 RC.
 
Jos tuollainen tarvitsee rakentaa, niin tarvitseeko aihioksi ottaa pienimmällä mahdollisella moottorilla ikinä saatu versio?
 
On joo jos ovat oikeasti BMW eikä EMW.

Eivätköhän nuo ole BMW:n merkeillä tehtyjä, mutta Neuvostoliiton valvontakomission alaisuudessa Eisenachin tehtaalla, muistaakseni autojen tuotanto Münchenin tehtaalla alkoi vasta 1952 uudella 501 mallilla.
Ainakin tuon mustan 340 tyyppikilvessä lukee valmistajana "Valtiollinen autotehdas Awtowelo" tehdas BMW Eisenach ja kyseessä on ilmeisesti paranneltu 340-2 malli.
 
Kyseisen Eisenachin tehtaan jatko kommari-bemarille olikin sitten premium merkki Wartburg!
 
Siitä koko rahalla All show, no go:ta.
Tämä tavallisten autojen amistelu/tuunaus sporttisen näköiseksi kun näyttää jatkuvan yhä sukupolvesta seuraavaan, vuosikymmenestä toiseen, niin hyvä puoli lienee että jossain vaiheessa kun autot ovat riittävästi sähköistyneet niin ehkä tuunauksen pohjalla alkaa joskus olla jo vähän suorituskykyäkin… :thumbsup:
 
Siitä koko rahalla All show, no go:ta.
Tämä tavallisten autojen amistelu/tuunaus sporttisen näköiseksi kun näyttää jatkuvan yhä sukupolvesta seuraavaan, vuosikymmenestä toiseen, niin hyvä puoli lienee että jossain vaiheessa kun autot ovat riittävästi sähköistyneet niin ehkä tuunauksen pohjalla alkaa joskus olla jo vähän suorituskykyäkin… :thumbsup:

On erään thaikku kaverin entinen auto. Siellä päin tällainen ns badge tuning on vissiin vähän enemmän suosittua ja ei kauheasti väliä mitä siellä pellin alla oikeasti on.
 
Siitä koko rahalla All show, no go:ta.
Tämä tavallisten autojen amistelu/tuunaus sporttisen näköiseksi kun näyttää jatkuvan yhä sukupolvesta seuraavaan, vuosikymmenestä toiseen, niin hyvä puoli lienee että jossain vaiheessa kun autot ovat riittävästi sähköistyneet niin ehkä tuunauksen pohjalla alkaa joskus olla jo vähän suorituskykyäkin… :thumbsup:

Viimeksi eilen postattu sama linkki.
 
Tässä Mesessä taisi joskus olla siniset BBS LM replicat alla ja joku teippaus. Muistan joskus nähneeni ja katselleeni kaukaa että kuka aasi on vaihtanut Amggilaiseen kiinantinat, mutta lähempää tarkasteltuani auto olikin joku nelimukinen proletaarimalli.
 
Tässä Mesessä taisi joskus olla siniset BBS LM replicat alla ja joku teippaus. Muistan joskus nähneeni ja katselleeni kaukaa että kuka aasi on vaihtanut Amggilaiseen kiinantinat, mutta lähempää tarkasteltuani auto olikin joku nelimukinen proletaarimalli.

Ja jotta ei pääse yllättämään, niin 206-koppasen C63 AMG on nelimukinen ja kaksi litrainen.
 
Ja jotta ei pääse yllättämään, niin 206-koppasen C63 AMG on nelimukinen ja kaksi litrainen.
Tuo se on kyllä isoin vitsi pitkään aikaan. Olisivat tehneet edes sen rivinelosen crossplane -kampuralla niin olisi äänissä jotain sukulaisuutta kunnon moottoreihin. Mutta on kyllä fiasko että kehtaavat nimetä sitä edelleen C63 AMG:ksi.
Nyt sen on samanlainen pörisijä kun naapurin mummon Fiat Panda.
Sama kun Lexus LFA otettaisiin uudestaan tuotantoon rivinelosella uutta ekologista hybridivoimalinjaa hyödyntäen …mitä olisi jäljellä vaikka suorituskyky onkin parempi?
No, vanhojen V8 AMG mallien hinnat lähti kohoamaan saman tien.
 
Viimeksi muokattu:
Totta, tiettyjä asioita ei vaan pitäisi mennä pilaamaan liiallisella miettimisellä. Noi on kuitenkin sen verran marginaalivehkeitä, että ei noita kuitenkaan siellä prisman pihalla ruuhkaksi asti tule koskaan olemaan, joten tuon ituhippipistokkeen olis voinut jättää laittamatta ja tuplata sylinterit.
 
Eipä niillä valmistajilla oikein ole mahdollisuuksia alati tiukentuvien päästörajojen kanssa. Sakot on heti kymmenien miljoonien luokkaa kun vaadittava koko malliston co2 päästöraja ylittyy edes yhdellä grammalla. Rajat on sen verran kireälle vedetty, että aika niukasti on enää pelivaroja tehdä edes marginaalimallina mitään isojen päästöjen autoa.
 
Jos oikein katoin, niin tuossa 206 koppasessa C43 AMG:ssa on suuremmat päästöt kevythybridinä kuin vanhempi koppaisessa C63:ssa, joten ei ihan valinnat osu kohdalleen. Ja päästöjen perusteella noi bensakevythybridit ois voinut jättää julkaisematta.
 
Jos oikein katoin, niin tuossa 206 koppasessa C43 AMG:ssa on suuremmat päästöt kevythybridinä kuin vanhempi koppaisessa C63:ssa, joten ei ihan valinnat osu kohdalleen. Ja päästöjen perusteella noi bensakevythybridit ois voinut jättää julkaisematta.
Ja tommosissa huippumalleissa ei ole mitään väliä, vaikka sieltä tulisi kuolleita kuutteja pakoputkesta. ideana noissa on suorituskyky, myyntimäärätkin on niin pieniä, että vaikka kuinka viherhippeilisi, niin noiden päästöistä ei ongelmaa saada.
 
Onkohan siellä joku suunnitteluosastolla saanut ajatuksen läpi, että pröystäilivimpienkin mallien ostajat ovat nykyään nostaneet vihreät arvot yli niiden perinteisten arvojen mitä tuollaisilta halutaan. Siinäkään tapauksessa vaikea ymmärtää miksi ei tehty jotain överiä täyssähköä mikä voisi nostaa samalla suorituskyvyn uuteen luokkaan noissa AMG:issa, Nyt tehtiin kompromisseja kompromissien perään, ja lyötiin joku säälittävä put-putin sähkömoottorien kylkeen. Pakkosyötetään kabiinin kuskille keinotekoiset moottoriäänet jotka on huomattu alkavan ärsyttää 5min ajon jälkeen, hyi helvetti.
 
Ei kai oikeasti? o_O Eihän moista kehtaa edes käynnistää, kun odotukset ovat 6,3l kasin käynnistymiseen.
Eikö tuo kuitenki 5 litranen ole vaikka numero muuta väittääki? Ja oliko joku 63-malli jopa nelilitranen, v8 kuitenki. En niin mersutietäjä ole mutta jostain jääny mieleen.

edit: 2012 on ainaki ollu 6,3 litranen joo, mutta pienentynyhän tuo on kovasti vaikka v8 on pellin alla pysynykki
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 024
Viestejä
4 590 030
Jäsenet
75 541
Uusin jäsen
Vaapukka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom