Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Tai Tampereesta :D Viime talvena oli oikeasti erittäin huono auraus ja pari kertaa jäin ihan korkeamaavaraisella pakullakin kiinni kun kantoi pohjasta.

Neliveto on asia jota oikeasti tarvitsee 0-4 kertaa talvessa, mutta silloin se olisi kiva. Kustannusten (huolto/korjaus) takia ei itse pysty hankkimaan.
No, olen ajellut kaksi viime talvea Tampereella madallussarjalla, keskieurooppalaisilla kovettuneilla kitkoilla varustetulla SLK:lla enkä ole jäänyt kiinni. Pahinta talvisin on ollut maantiet poispäin keskustasta lämpötilan painuessa 0 alapuolelle silloin kun tie on oikeasti liukas alkaessaan jäätymään, mutta silloinkin on pärjännyt kun sovittaa nopeuden olosuhteiden mukaan. Ja ei ole tullut ikävä nelivetoa, vaan lähinnä parempia talvirenkaita (taakse). 11 vuotta olen nyt takavedoilla ajanut eikä oikeasti ole ollut tarvetta nelivedolle (yhden kerran noina vuosina jäänyt kiinni auraamattomalle pihatielle, ei mielestäni vielä peruste nelivedolle)
Sen kyllä allekirjoitan että tiet oli todella huonossa kunnossa Tampereella viime talvena… tiekarhut pitää saada takaisin hommiin.
 
Viimeksi muokattu:
2006 oli aika raffi talvi kun motaria joutui ajelemaan noin 40-60kmh Tampereelta etelään, mutta silloinkin ongelma oli enemmänkin siinä että tamppaantunutta lunta oli niin paljon että paikat olisi hajonneet jos olisi syöttänyt menemään kovempaa. Neliveto ei kyllä siinäkään olisi pelastanut mitään. Mielestäni Tampereella toimii ihan äärimmäisen hyvin kaikki auraus yms. palvelut.
Toivotaan että asia pysyykin niin vaikka kaupunki kasvaa kohisten.
 
Sen kyllä allekirjoitan että tiet oli todella huonossa kunnossa Tampereella viime talvena… tiekarhut pitää saada takaisin hommiin.
Tampereella itseasiassa oli todistetusti viime talvena ainakin yksi tiekarhu kaupungin väyliä ylläpitämässä. Tiedän kun näin.
On kyllä ylivertainen laite polanteiden poistoon, joten pahaksi en pistäisi vaikka ne yleistyisikin.

Taitaa tiekarhukin nykyään olla jo harvinainen Nettikone löydös :)
 
2006 oli aika raffi talvi kun motaria joutui ajelemaan noin 40-60kmh Tampereelta etelään, mutta silloinkin ongelma oli enemmänkin siinä että tamppaantunutta lunta oli niin paljon että paikat olisi hajonneet jos olisi syöttänyt menemään kovempaa. Neliveto ei kyllä siinäkään olisi pelastanut mitään. Mielestäni Tampereella toimii ihan äärimmäisen hyvin kaikki auraus yms. palvelut.
Toivotaan että asia pysyykin niin vaikka kaupunki kasvaa kohisten.
2012 oli myös keväällä mielenkiintoinen keissi kun eräänä päivänä klo 8-16 välillä satoi niin paljon lunta, että auto juuttui pohjasta kiinni tiehen. Onneksi vasta kotipihan parkkipaikalla. Oma reitti oli onneksi Tampereelle päin eikä pois päin, niin töistä pääsi kotia vielä ajamalla hitaasti. Matkalla oli kymmeniä autoja ojassa. Kuvasin tuolloin jopa videon jonoista, jotka jatkuivat useita kilometreja pikkuteiltä pitkin kun ihmiset eivät päässeet töistä kotia moottoritietä pitkin.

Moottoritiet oli poikki ulospäin Tampereelta ketjukolarien takia ja viimeiset pääsi motarilta pois joskus yöllä. Ei liity tuohon aurauskeskusteluun sinänsä, mutta kyllähän yllättävän suurilumiset talvet sekä poikkeuspäivät aiheuttaa ongelmia, mihin ei käytännössä voida varautua. Kalustoa ja henkilöstöähän ei turhaa kannata pitää varikolla seisomassa. :)
 
Ei se umpimetsä vaan esimerkiksi tampere talvella kun ei ole viikkoihin auratta ja nelikko maasturillakaan ei meinaa kaikkialle päästä asfaltoituja teitä
Olisi kiva tietää mikä on "nelikko maasturi" millä ei muka tampereella eteenpäin pääse?
 
Näillä bensanhinnoilla tälläinen mörkömoottorinen bemari on varmasti kysyttyä tavaraa :D https://www.nettiauto.com/bmw/550/13022995
Toisaalta en ainakaan itse näe autossa mitään muuta kiinnostavaa kuin moottorin. En tiedä, onko kyseinen moottorityyppi, mutta valitettavasti suurin osa natsien suunnittelemista oikeista moottoreista vaikuttaa olevan susia, eikä uskalla hankkia ilman vankkaa perehtymistä.
 
Joku jota ei bensanhinta kiinnosta, taisi napata bemarin kun poistui myynnistä. :D
 
Tai Tampereesta :D Viime talvena oli oikeasti erittäin huono auraus ja pari kertaa jäin ihan korkeamaavaraisella pakullakin kiinni kun kantoi pohjasta.

Neliveto on asia jota oikeasti tarvitsee 0-4 kertaa talvessa, mutta silloin se olisi kiva. Kustannusten (huolto/korjaus) takia ei itse pysty hankkimaan.

Nelivedon pointti ei välttämättä ole se hangesta pois pääsy vaan ihan normaali paikaltaanlähtökin on liukkaalla mukavampaa. Onko se sitten korkeamman kulutuksen jne arvoista, se jää ostajan päätettäväksi.
 
Nelivedon pointti ei välttämättä ole se hangesta pois pääsy vaan ihan normaali paikaltaanlähtökin on liukkaalla mukavampaa. Onko se sitten korkeamman kulutuksen jne arvoista, se jää ostajan päätettäväksi.
Yhden kerran talveen kun jää ilkeän mäen taakse sisäpihalla kiinni.. Ja pakko tilata hinausta. Työn takia pakko ajaa sinne työkalu auton kera.
Vaihtuu nelikkoon aika pian jopa kaupungissa asujalla ( minimi taka akselin lukolla)
Puhumattakaan että emäntä jäisi kiinni johonkin, sitä avautumista ei kestäisi. Sillekin ajoissa helppo ajoinen nelikko.
 
Onko ne edes oikeasti noin keltaiset vai vääristääkö vaan kamera. Rouvan autossakin on ihan orkkikset nuo kun silläkin on e91 ja on sellaiset ihan normaalin halogeenin väriset, eli jonkin verran kellertävät.
 
Onko ne edes oikeasti noin keltaiset vai vääristääkö vaan kamera. Rouvan autossakin on ihan orkkikset nuo kun silläkin on e91 ja on sellaiset ihan normaalin halogeenin väriset, eli jonkin verran kellertävät.
E90 "valokuidut" saa varmasti ruskistumaan kun vaihtaa orggislampun tilalle jonkun reilusti kirkkaamman ja samalla enemmän lämpiävän. Saattaa hyvin aiheuttaa tommosta keltaisuutta.
 
Tuo ässä voi pahimmillaan olla sitä vapari-4.2 -generaatiota, missä sylinterien seinämien mitälie pinnotteet kuluivat. Ainakin kutosissa oli tuota joitain vuosia aikaisemmin ihan ulkomuistista arvottuja, kun joskus sellaista fiilistelin. Mutta toisaalta S/RSsien kanssa isommilla kilsoilla on hyvä aina pitää muutama tonni varuilta remppabudua. Silti todella hienoja vehkeitä.

Toki noilla kilsoilla varmasti ok, mutta kuinkakohan helposti tuollaisesta pääsee eroon. Muuten omaan silmään kuskin penkki vähän kulahtanut noille kilsoille. Parikin biiliä ollut sportti-milanoilla ja nahat ovat olleet 150tkm kulmilla paljon särmemmässä kunnossa.
 
Tuo ässä voi pahimmillaan olla sitä vapari-4.2 -generaatiota, missä sylinterien seinämien mitälie pinnotteet kuluivat. Ainakin kutosissa oli tuota joitain vuosia aikaisemmin ihan ulkomuistista arvottuja, kun joskus sellaista fiilistelin. Mutta toisaalta S/RSsien kanssa isommilla kilsoilla on hyvä aina pitää muutama tonni varuilta remppabudua. Silti todella hienoja vehkeitä.

Toki noilla kilsoilla varmasti ok, mutta kuinkakohan helposti tuollaisesta pääsee eroon. Muuten omaan silmään kuskin penkki vähän kulahtanut noille kilsoille. Parikin biiliä ollut sportti-milanoilla ja nahat ovat olleet 150tkm kulmilla paljon särmemmässä kunnossa.
Jos Suomessa myyty ja varmennettuna sähköinen huoltokirja isolta toimijalta, sekä katsastus todistusten kilometrit tukee. Kuten yllä joku sanoi penkit eivät tue lukemaa. Samoin maalipinta ei ole tehtaalta lähtöisin. Pinnan paksuus mittari vahvistaa todennäköisesti.
 
Penkin kuluneisuuskiaan ei ole kovin hyvä indikaattori kilometreistä ellei sitten henkilökohtaisesti osta siltä ensiomistajalta.

Omassakin perseessä sen verran laardia että penkit kuluu nopeammin kuin kynäniskalla.
 
Penkin kuluneisuuskiaan ei ole kovin hyvä indikaattori kilometreistä ellei sitten henkilökohtaisesti osta siltä ensiomistajalta.

Omassakin perseessä sen verran laardia että penkit kuluu nopeammin kuin kynäniskalla.

Noh, ei oikein mene jakeluun miksi kukaan kiduttaisi itseään noilla penkeillä, jos torso on iso

Ja semi-isona ei noi penkit tuollaiseen kuntoon mene reilu 100tkm kohdalla. Jos siis ihan kuvasta jo ottaa nuo silmään.

Mutta tosiaan jos historian saa nätisti tsekattua niin mikäs siinä. Ihan hihasta veikkaan, että tuotu max 5v sitten jolloin mittarissa puolet tuosta. Jolloin jääkin aika hämäräksi mites mennyt ensimmäisen 10v osalta. Toki jos huollatettu marmorilla niin AC saa kyllä historian varmistettua.
 
Noh, ei oikein mene jakeluun miksi kukaan kiduttaisi itseään noilla penkeillä, jos torso on iso

Ja semi-isona ei noi penkit tuollaiseen kuntoon mene reilu 100tkm kohdalla. Jos siis ihan kuvasta jo ottaa nuo silmään.

Mutta tosiaan jos historian saa nätisti tsekattua niin mikäs siinä. Ihan hihasta veikkaan, että tuotu max 5v sitten jolloin mittarissa puolet tuosta. Jolloin jääkin aika hämäräksi mites mennyt ensimmäisen 10v osalta. Toki jos huollatettu marmorilla niin AC saa kyllä historian varmistettua.
Ammatti kauppias saa kaivettua ne saksan katsastustodistukset. Siellä usein kilometrit sitten jotain muuta.
 
Mitä olen kattellut kaupungilla, niin ton ikäsissä pösöissä on yllättävän hyvät maalipinnat. Joku samanikäinen fordi tai oopeli on paljon pehmeämpi ulkopuolen pelleistä.
 
Ei nyt nettiautoon liittyvä, vaan mobile.de. Laitoin pari päivää sitten 80-luvun auton sinne myyntiin, ja nyt heti olis rouvashenkilö sitä ostamassa ja maksamassa mitä pyydetään vaikka pankkisiirtona... Hiukan nyt joku haiskahtaa, mutta en keksi mikä ...
 
Ei nyt nettiautoon liittyvä, vaan mobile.de. Laitoin pari päivää sitten 80-luvun auton sinne myyntiin, ja nyt heti olis rouvashenkilö sitä ostamassa ja maksamassa mitä pyydetään vaikka pankkisiirtona... Hiukan nyt joku haiskahtaa, mutta en keksi mikä ...
Pyytävät seuraavaksi lähettämään sen TNT, UPS tms. :rofl:
 
Ehdin jo itse hieroa hieman kauppaa linkin pelistä kunnes tein taustatutkimuksia vain todetakseni ettei tämä olekaan sokealla papalla ollut säilössä vuosia ajamattomana. Omaan silmään vaikuttaa ekan omistajan kolaroimalta, 6th Street Dealsin (kannattaa muuten google mapsista käydä street view:llä katsomassa mesta :D) korjaamalta ja Huutokaupat.comissa myydyltä. Jännä juttu vaan ettei CarVertical löytänyt mitään tietoja korjauksista tai mahdollisesta lunastuksesta. Vakuutuksetkin katkaistu 2013-2018.

Eikä tässä vielä kaikki: 4.8.22 myyty Kamuxilta yksityishenkilölle jolta palautunut Kamuxille 6 päivää myöhemmin eli 10.8.22. Liekkö historia selvinnyt tällekin kuluttajalle vähän jälkikäteen.

https://www.nettiauto.com/bmw/z4/12665227

Näyttökuva 2022-08-18 125019.jpg


Näyttökuva 2022-08-18 125358.jpg
 
Vähän kun selaat ketjua taaksepäin niin löytyy juttua ko. autosta. (e: ei ollutkaan niin paljoa kuin muistin..)

Mitä nyt nettiä olen hieman selaillut, niin tainnut tuo vehje tulla alunperinkin Suomeen "pikku" projektina (tulva-auto). Tämän jälkeen korjattu ja uusi omistaja ajanut kännissä metsään. Vakuutusyhtiö nostanut kädet pystyyn, eli ei mennyt lunariin ja tästä syystä ei ole mitään merkintää papereissa.
 
Eiköhän tuota kaarta ole vain rutattu vähän kun ihan mutkalla pelti ja siitä lähtenyt + puhutaan 18v vanhasta autosta, alustassa sitä mätää vasta onkin
Tässä näyttäisi olevan edessä kuraläpät paikoillaan. Ei ollut vakiovaruste niin toivottavasti ollut uudesta asti jolloin helmat olisi paremmin säästyneet. Rekisterikilvet tähän on vaihtuneet kuvien välillä, mistäköhän johtuu?
 
Eiköhän kilvet ole ihan ulkonäkö syistä vaihdettu finnittömiin.
Niin arvelisin itsekin, tuunaajan ajatuksenjuoksua on vaikea ymmärtää. Mustaan autoon kuuluu tilata mustat tarrat eur-merkkien päälle jne...

Etuiskaritolppien välille poikkituki saattaisi jopa olla tuunaus jolla auto muuttuisi paremmaksi ajaa mutta pelimerkit thuningvaloihin ja kilpiin. :hmm:
Takakulman saama osuma on saattanut rikkoa jotain taka-akselistakin niin sen tarkistamisessa olisin erityisen tarkka, tämä on muutenkin joskus vaivana 206 pösöissä.
 
Eiköhän kilvet ole ihan ulkonäkö syistä vaihdettu finnittömiin.

Finnittömät kilvet samoilla tunnuksilla saa trafilta tilattua parilla kympillä, hinta muistaakseni, sama myös toisinpäin jos halueaa EU kilvet. Toimitusaika pari viikkoa.
Jos on kova kiire niin hakee vaan random kilvet konttorilta halvemmalla ja samantien, tätä ei tietenkään kannata tehdä jos auto on yhtään arvokkaampi.
 
Finnittömät kilvet samoilla tunnuksilla saa trafilta tilattua parilla kympillä, hinta muistaakseni, sama myös toisinpäin jos halueaa EU kilvet. Toimitusaika pari viikkoa.
Jos on kova kiire niin hakee vaan random kilvet konttorilta halvemmalla ja samantien, tätä ei tietenkään kannata tehdä jos auto on yhtään arvokkaampi.
7,5€/kilpi oli hintaa alkuviikosta kun kävin konttorilla tilaamassa finnittömät kilvet autooni.
 
7,5€/kilpi oli hintaa alkuviikosta kun kävin konttorilla tilaamassa finnittömät kilvet autooni.

Vissiin kpl hinta. Ite pariin autoon monta vuotta sitten vaihdoin samoilla tunnuksilla, voinut vaihtua hinta jonkun euron, kuten muutkin palvelut, tai sitten muista vähän väärin.
Konttorilla neuvoivat että kannattaa irrotella kilpiä varuiksi mahdollisen ruosteen takia ennen vaihtoa. No näin tein, siitä tuli hassu ajatus ajella ilman kilpiä sen kaks viikkoa niin että ne oli kuitenkin mukana matkassa. Tuli niitä poliiseita vastaan montakin kertaa, mutta ei mitään reaktiota :D

Ettei ihan ot, niin sitten kun edellinen auto lähti myyntin, niin seuraava omistaja oli ihmetellyt miten kilvet vaihtuneet vuosien välissä, ja hän oli myös edellinen omistaja, eli osti takaisin.
 
Eiköhän kilvet ole ihan ulkonäkö syistä vaihdettu finnittömiin.

Niin se muoti vaihtelee, silloin kun itse sain kortin EU kilvet oli juuri tulleet saataville ja silloiset jonnet kävi katsastusasemalta hakemassa EU kilpiä vanhoihin autoihin kun niitä toki pidettiin hienompina kun finnittömiä kilpiä
:cigar:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
254 745
Viestejä
4 429 646
Jäsenet
73 417
Uusin jäsen
totoniko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom