• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:20 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ei voi pelkät km tehdä tuosta autosta melkein kymppitonnin arvoista

No eihän se kaupaksi ole mennyt, joten hinta ja ostaja eivät ole vielä kohdanneet. Jos tuollaisen haluaa, niin tuskin helpolla löytyy vähemmän ajettua ja alkuperäiskuntoista melkein 40v vanhaa Preludea
 
Prelude hienoa kasaria! Penkitkin näyttävät sellaisilta joissa kelpaa istua. Ainoa mikä tökkii on kylkilista. Kyllä toi hinta on mielestäni kohdillaan noinkin, value proposition.
 
et ilmeisisti taaskaa tiedä mistä puhut? mutta puhut silti. Näitä on nähty "puhujia"

No AMG lätkä ei tuohon kuulu. Ja kiinalaiset "AMG" keskimerkit vanteissa ei tee noista vanteista AMG vanteita, ihan tavalliset A-sarjan vanteet nuo. Mitäs on tuossa muuttunut parissa kuukaudessa että hintaa on pitänyt lähes tonnilla nostaa? Kun ei se mennyt sillä 3500€:lläkään kaupan niin tuskin menee myöskään 4200€:llä.
 
Muistelen muksuna ihmetelleeni 4wd ja 4ws tekstiä Hondan kyljessä, mutta kaiketi oli siis 4wd mallin erikoisuus.
Kyllä sitä 4ws:ää oli prelussa ja siinä ei nelivetoa ollut samassa yhteydessä.
Jossain vanhoissa relluissakin taisi olla nelipyöräohjaus.
Sitten taas jos kilsoja ei tule paljoa niin olisihan se siistiä omistaa auto V8:lla kun se vielä on mahdollista. Omaan silmään tuo e60 on alkanut näyttää vielä hyvältäkin.
E60 alkaa olla sen verran komeasti ikääntynyt että melkein paremmin omaan silmään istuu LCI non-msportti. JOkaisella bensalenkkarilla kun on vähintään ne puskurit siihen ängetty. Ihan sama E39:n kanssa. Herraskainen orkkiskuntoinen LCI ilman mitään lippaläppiä on melkein parasta mitä automaailma voi sedanin muodossa tarjota.
 
Kyllä sitä 4ws:ää oli prelussa ja siinä ei nelivetoa ollut samassa yhteydessä.
Jossain vanhoissa relluissakin taisi olla nelipyöräohjaus.

Tosiaan, nyt kun tarkemmin mietti, niin auto taisikin olla Mitsubishi Galant..

Rellujen nelipyöräohjauksista en tiedä, jos sellaiseksi ei lasketa sitä että akseliväli oli eri puolilla autoa eri …
 
Eikös Prelude ollut ensimmäisiä autoja joissa oli "kääntyvät" takarenkaat?

Kyllä joo, siinä on pieni kääntöympyrä kun paljon rattia kääntäessä takapyörät kääntyvät vastakkaiseen suuntaan. Muistaakseni Hondan systeemi on täysin mekaaninen (viiveetön) kun uudemmat vastaavat ovat sähkö tai hydraulisia.
 
Tosiaan, nyt kun tarkemmin mietti, niin auto taisikin olla Mitsubishi Galant..

Rellujen nelipyöräohjauksista en tiedä, jos sellaiseksi ei lasketa sitä että akseliväli oli eri puolilla autoa eri …

Galluissa oli aikanaan nelipyöräohjausta jöö.

Edit: Toki monista se sitten otettiin pois ku mäti putket, toki toimiessaan oli ihan hauska ominaisuus. Itseltäkin löytyy vissiin muutama taka-akselisto ja perä varastosta jos harrastajia löytyy.
 
Kyllä joo, siinä on pieni kääntöympyrä kun paljon rattia kääntäessä takapyörät kääntyvät vastakkaiseen suuntaan. Muistaakseni Hondan systeemi on täysin mekaaninen (viiveetön) kun uudemmat vastaavat ovat sähkö tai hydraulisia.
Kilpailijoilla eli Mitsu, Mazda, Nissan oli samaan aikaan kehitteillä omat versiot. Kaikkien muiden taisi ensin olla hydraulinen, kun Hondalla oli mekaaninen eli haaroittuva ohjausakseli, jossa välitys. Mazda protosi ensimmäisenä, Nissan oli saatavilla ensimmäisenä. Honda tosiaan oli varmaan näistä paras. Mutta bemarikin teki pari vuotta myöhemmin kasisarjaan.

Vasta nyt opin, että 4ws on tehnyt 15-20v myöhemmin comebackin ja löytyy tosiaan esim rellultakin.
 
Vasta nyt opin, että 4ws on tehnyt 15-20v myöhemmin comebackin ja löytyy tosiaan esim rellultakin.

Kyllä noita on ollut jatkuvasti monella valmistajalla. Audilla, Porschella ja Ferrarlla ym, mutta eipä niitä paljon mainosteta. Taisi muutamassa sähkärissäkin olla. Varmaan hyvä systeemi kun toimii.
 
Uudessa isossa Rangessa efektin huomaa todella selvästi. Tähän 2013 tulleeseen ei sitä tietääkseni ollut saatavilla, pääsin kokeilemaan tuota tänä vuonna julkaistua uutta mallia ja varsinkin metsässä tunne on aika metka kun sellainen bussi menee yhtä ketterästi kuin joku pätkä lantikka puiden välissä :D Sillä saa kyllä tuollaisessa yhteydessä auton tuntumaan fyysistä kokoaan pienemmältä.

Henkilöautoissa en oikein ikinä ole ymmärtänyt tätä, en ole koskaan osannut kaivata sitä varsinaisesti mihinkään kun harva auto on niin iso että sitä kuitenkaan oikeasti vaatii.
 
Itse ainakin pidän omassa Mesessä siitä, että se kääntyy tosi ketterästi, joten jossain isossa sedanissa, varsinkin etuvedossa kääntyvät takapyörät vois olla ihan hyvä lisäys.
 
Henkilöautoissa en oikein ikinä ole ymmärtänyt tätä, en ole koskaan osannut kaivata sitä varsinaisesti mihinkään kun harva auto on niin iso että sitä kuitenkaan oikeasti vaatii.

Todella harva ominaisuus on sellainen että auto niitä joillain tapaa vaatisi. Kai se on vaan valmistajien pakko keksiä kaikenlaisia myytäviä extroja noihin jo valmiiksi kalliisiin malleihinsa. En ole koskaan nelipyöräohjausta kokeillut mutta jos kääntösäde pienenee ja auton vakaus jossain motarivauhdeissa kasvaa niin onhan se ihan mukavan kuuloinen juttu ainakin paperilla. Ja eikun rasti ruutuun tilatessa :)
 
Ja kun kerran on niin ilman ei voi olla sen jälkeen. Nykyisessä manuaalivaihteisessa on mäkilähtöavustin ja ostaessa katselin listaa että jopas on turha toiminto. Vaan kuinkas kävikään; en siitä luopuisi.

Harvinaisen totta. Itselläni sama kävi lämmitettävän ratin kanssa. Ei tulisi enää mieleenkään hankkia autoa jossa ei sitä ole.
 
Ja kun kerran on niin ilman ei voi olla sen jälkeen. Nykyisessä manuaalivaihteisessa on mäkilähtöavustin ja ostaessa katselin listaa että jopas on turha toiminto. Vaan kuinkas kävikään; en siitä luopuisi.
Näin on sanottu sekä automaatista että nelivedostakin. Itselläni on nelikon jälkeen ollut vajaavetoisia ja automaatin jälkeen manuaaleja. Kumpikaan ei ole millään tapaa "must have" vaikka paljon ajankin. Varsinkin nelivedon tarve näin aivan umpimetsässä asuvanakin on niin pientä etten jaksa siitä extraa maksaa. Enemmän hajoavia osia, isompi polttoaineenkulutus ja hyöty on lähinnä meikäläisen ajoissa joku liikennevalolähdön helpottuminen. Kerran talvessa voisi ehkä ajaa kotitien ilman jumiin jäämistä eikä tarvitsisi hakea mönkkäriä ja aurata ensin.
 
Taitaa sitten olla parempi pysya erossa nelivedoista, jos niillä tuollainen vaikutus on ajotaitoon.

Tai Tampereesta :D Viime talvena oli oikeasti erittäin huono auraus ja pari kertaa jäin ihan korkeamaavaraisella pakullakin kiinni kun kantoi pohjasta.

Neliveto on asia jota oikeasti tarvitsee 0-4 kertaa talvessa, mutta silloin se olisi kiva. Kustannusten (huolto/korjaus) takia ei itse pysty hankkimaan.
 
Ei se umpimetsä vaan esimerkiksi tampere talvella kun ei ole viikkoihin auratta ja nelikko maasturillakaan ei meinaa kaikkialle päästä asfaltoituja teitä
Okei, oon Tampereella töissä ja ajelen lähes päivittäin keskustan läpi kotiin. En muista että mitään ongelmaa olisi kyllä ollut :D

Jääradalla nelikko oli kiva kun sen yhden talven siellä kikkailin, mutta käyttiksessä tarve oli kyllä ihan minimaalinen.
Toisaalta olen varmaan niin turtunut autoihin että tuntuu oikeastaan että ihan sama millä nämä työmatkat ajelee kunhan ei nyt mikään ihan karmea paskaläjä ole.
 
Okei, oon Tampereella töissä ja ajelen lähes päivittäin keskustan läpi kotiin. En muista että mitään ongelmaa olisi kyllä ollut :D

Jääradalla nelikko oli kiva kun sen yhden talven siellä kikkailin, mutta käyttiksessä tarve oli kyllä ihan minimaalinen.
Toisaalta olen varmaan niin turtunut autoihin että tuntuu oikeastaan että ihan sama millä nämä työmatkat ajelee kunhan ei nyt mikään ihan karmea paskaläjä ole.
Heh, Tampereella käynyt töissä yli 10 vuotta enkä koskaan tarvinnut nelivetoa eikä koskaan ole ollut auraamattomia teitä tai minkäänlaisia ongelmia Tampereen keskustassa eikä muillakaan asuinalueilla.
 
Tai Tampereesta :D Viime talvena oli oikeasti erittäin huono auraus ja pari kertaa jäin ihan korkeamaavaraisella pakullakin kiinni kun kantoi pohjasta.

Neliveto on asia jota oikeasti tarvitsee 0-4 kertaa talvessa, mutta silloin se olisi kiva. Kustannusten (huolto/korjaus) takia ei itse pysty hankkimaan.
No, olen ajellut kaksi viime talvea Tampereella madallussarjalla, keskieurooppalaisilla kovettuneilla kitkoilla varustetulla SLK:lla enkä ole jäänyt kiinni. Pahinta talvisin on ollut maantiet poispäin keskustasta lämpötilan painuessa 0 alapuolelle silloin kun tie on oikeasti liukas alkaessaan jäätymään, mutta silloinkin on pärjännyt kun sovittaa nopeuden olosuhteiden mukaan. Ja ei ole tullut ikävä nelivetoa, vaan lähinnä parempia talvirenkaita (taakse). 11 vuotta olen nyt takavedoilla ajanut eikä oikeasti ole ollut tarvetta nelivedolle (yhden kerran noina vuosina jäänyt kiinni auraamattomalle pihatielle, ei mielestäni vielä peruste nelivedolle)
Sen kyllä allekirjoitan että tiet oli todella huonossa kunnossa Tampereella viime talvena… tiekarhut pitää saada takaisin hommiin.
 
Viimeksi muokattu:
2006 oli aika raffi talvi kun motaria joutui ajelemaan noin 40-60kmh Tampereelta etelään, mutta silloinkin ongelma oli enemmänkin siinä että tamppaantunutta lunta oli niin paljon että paikat olisi hajonneet jos olisi syöttänyt menemään kovempaa. Neliveto ei kyllä siinäkään olisi pelastanut mitään. Mielestäni Tampereella toimii ihan äärimmäisen hyvin kaikki auraus yms. palvelut.
Toivotaan että asia pysyykin niin vaikka kaupunki kasvaa kohisten.
 
Sen kyllä allekirjoitan että tiet oli todella huonossa kunnossa Tampereella viime talvena… tiekarhut pitää saada takaisin hommiin.
Tampereella itseasiassa oli todistetusti viime talvena ainakin yksi tiekarhu kaupungin väyliä ylläpitämässä. Tiedän kun näin.
On kyllä ylivertainen laite polanteiden poistoon, joten pahaksi en pistäisi vaikka ne yleistyisikin.

Taitaa tiekarhukin nykyään olla jo harvinainen Nettikone löydös :)
 
2006 oli aika raffi talvi kun motaria joutui ajelemaan noin 40-60kmh Tampereelta etelään, mutta silloinkin ongelma oli enemmänkin siinä että tamppaantunutta lunta oli niin paljon että paikat olisi hajonneet jos olisi syöttänyt menemään kovempaa. Neliveto ei kyllä siinäkään olisi pelastanut mitään. Mielestäni Tampereella toimii ihan äärimmäisen hyvin kaikki auraus yms. palvelut.
Toivotaan että asia pysyykin niin vaikka kaupunki kasvaa kohisten.
2012 oli myös keväällä mielenkiintoinen keissi kun eräänä päivänä klo 8-16 välillä satoi niin paljon lunta, että auto juuttui pohjasta kiinni tiehen. Onneksi vasta kotipihan parkkipaikalla. Oma reitti oli onneksi Tampereelle päin eikä pois päin, niin töistä pääsi kotia vielä ajamalla hitaasti. Matkalla oli kymmeniä autoja ojassa. Kuvasin tuolloin jopa videon jonoista, jotka jatkuivat useita kilometreja pikkuteiltä pitkin kun ihmiset eivät päässeet töistä kotia moottoritietä pitkin.

Moottoritiet oli poikki ulospäin Tampereelta ketjukolarien takia ja viimeiset pääsi motarilta pois joskus yöllä. Ei liity tuohon aurauskeskusteluun sinänsä, mutta kyllähän yllättävän suurilumiset talvet sekä poikkeuspäivät aiheuttaa ongelmia, mihin ei käytännössä voida varautua. Kalustoa ja henkilöstöähän ei turhaa kannata pitää varikolla seisomassa. :)
 
Ei se umpimetsä vaan esimerkiksi tampere talvella kun ei ole viikkoihin auratta ja nelikko maasturillakaan ei meinaa kaikkialle päästä asfaltoituja teitä
Olisi kiva tietää mikä on "nelikko maasturi" millä ei muka tampereella eteenpäin pääse?
 
Näillä bensanhinnoilla tälläinen mörkömoottorinen bemari on varmasti kysyttyä tavaraa :D https://www.nettiauto.com/bmw/550/13022995
Toisaalta en ainakaan itse näe autossa mitään muuta kiinnostavaa kuin moottorin. En tiedä, onko kyseinen moottorityyppi, mutta valitettavasti suurin osa natsien suunnittelemista oikeista moottoreista vaikuttaa olevan susia, eikä uskalla hankkia ilman vankkaa perehtymistä.
 
Joku jota ei bensanhinta kiinnosta, taisi napata bemarin kun poistui myynnistä. :D
 
Tai Tampereesta :D Viime talvena oli oikeasti erittäin huono auraus ja pari kertaa jäin ihan korkeamaavaraisella pakullakin kiinni kun kantoi pohjasta.

Neliveto on asia jota oikeasti tarvitsee 0-4 kertaa talvessa, mutta silloin se olisi kiva. Kustannusten (huolto/korjaus) takia ei itse pysty hankkimaan.

Nelivedon pointti ei välttämättä ole se hangesta pois pääsy vaan ihan normaali paikaltaanlähtökin on liukkaalla mukavampaa. Onko se sitten korkeamman kulutuksen jne arvoista, se jää ostajan päätettäväksi.
 
Nelivedon pointti ei välttämättä ole se hangesta pois pääsy vaan ihan normaali paikaltaanlähtökin on liukkaalla mukavampaa. Onko se sitten korkeamman kulutuksen jne arvoista, se jää ostajan päätettäväksi.
Yhden kerran talveen kun jää ilkeän mäen taakse sisäpihalla kiinni.. Ja pakko tilata hinausta. Työn takia pakko ajaa sinne työkalu auton kera.
Vaihtuu nelikkoon aika pian jopa kaupungissa asujalla ( minimi taka akselin lukolla)
Puhumattakaan että emäntä jäisi kiinni johonkin, sitä avautumista ei kestäisi. Sillekin ajoissa helppo ajoinen nelikko.
 
Onko ne edes oikeasti noin keltaiset vai vääristääkö vaan kamera. Rouvan autossakin on ihan orkkikset nuo kun silläkin on e91 ja on sellaiset ihan normaalin halogeenin väriset, eli jonkin verran kellertävät.
 
Onko ne edes oikeasti noin keltaiset vai vääristääkö vaan kamera. Rouvan autossakin on ihan orkkikset nuo kun silläkin on e91 ja on sellaiset ihan normaalin halogeenin väriset, eli jonkin verran kellertävät.
E90 "valokuidut" saa varmasti ruskistumaan kun vaihtaa orggislampun tilalle jonkun reilusti kirkkaamman ja samalla enemmän lämpiävän. Saattaa hyvin aiheuttaa tommosta keltaisuutta.
 
Tuo ässä voi pahimmillaan olla sitä vapari-4.2 -generaatiota, missä sylinterien seinämien mitälie pinnotteet kuluivat. Ainakin kutosissa oli tuota joitain vuosia aikaisemmin ihan ulkomuistista arvottuja, kun joskus sellaista fiilistelin. Mutta toisaalta S/RSsien kanssa isommilla kilsoilla on hyvä aina pitää muutama tonni varuilta remppabudua. Silti todella hienoja vehkeitä.

Toki noilla kilsoilla varmasti ok, mutta kuinkakohan helposti tuollaisesta pääsee eroon. Muuten omaan silmään kuskin penkki vähän kulahtanut noille kilsoille. Parikin biiliä ollut sportti-milanoilla ja nahat ovat olleet 150tkm kulmilla paljon särmemmässä kunnossa.
 
Tuo ässä voi pahimmillaan olla sitä vapari-4.2 -generaatiota, missä sylinterien seinämien mitälie pinnotteet kuluivat. Ainakin kutosissa oli tuota joitain vuosia aikaisemmin ihan ulkomuistista arvottuja, kun joskus sellaista fiilistelin. Mutta toisaalta S/RSsien kanssa isommilla kilsoilla on hyvä aina pitää muutama tonni varuilta remppabudua. Silti todella hienoja vehkeitä.

Toki noilla kilsoilla varmasti ok, mutta kuinkakohan helposti tuollaisesta pääsee eroon. Muuten omaan silmään kuskin penkki vähän kulahtanut noille kilsoille. Parikin biiliä ollut sportti-milanoilla ja nahat ovat olleet 150tkm kulmilla paljon särmemmässä kunnossa.
Jos Suomessa myyty ja varmennettuna sähköinen huoltokirja isolta toimijalta, sekä katsastus todistusten kilometrit tukee. Kuten yllä joku sanoi penkit eivät tue lukemaa. Samoin maalipinta ei ole tehtaalta lähtöisin. Pinnan paksuus mittari vahvistaa todennäköisesti.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 987
Viestejä
4 585 796
Jäsenet
75 554
Uusin jäsen
Partahenkka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom